VID bija plānojis aplikt ar nodokli arī lojalitātes karšu uzkrājumus

2012. gada 27. marts plkst. 17:40
Autors: Gunta Kursiša
Sadaļa: Nodokļi
Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienestam (VID) esot bijis padomā aplikt ar nodokļiem lojalitātes kartēs uzkrāto naudu, tomēr šis plāns tālāk netiks virzīts.

VID pārstāve Ināra Pētersone informēja, ka VID šāds plāns - aplikt ar iedzīvotāju ienākumu nodokli lojalitātes karšu naudu - esot bijis, tomēr tas netiks virzīts tālāk. «VID nevajadzētu uzlikt iedzīvotājiem papildu birokrātisko slogu saistībā ar klientu lojalitāšu karšu izmantošanu,» viņa pauda.

Tāpat VID lojalitātes kartēs uzkrāto informāciju vēlējās izmantot cīņai pret ēnu ekonomiku, izmantojot karšu informāciju par veikalos iztērētajiem līdzekļiem, tomēr šī ideja netika netiks virzīta tālāk.

Valsts ieņēmumu dienests (VID) savā rīcībā nedrīkst balstīties uz datiem, kas nav pilnībā ticami, un nav pamata uzskatīt, ka klients, saņemot lojalitātes karti, par sevi ir sniedzis pareizu informāciju. Tāpat arī, norēķinoties par pirkumiem, klientam netiek prasīts uzrādīt personu apliecinošu dokumentu, norādīja komisijas deputāts Ingmārs Čaklais.

Runājot par klientu datu drošību, komisijas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece norādīja – lai saņemtu lojalitātes kartes, klientam bieži tiek pieprasīts par sevi sniegt tirgotājam ļoti sīku informāciju, sīkie fizisko personu dati tiek apkopoti datubāzēs, par kuru drošību patērētājiem nav pilnīgas informācijas.

Tā kā tirgotājus rūpīgi uzrauga Datu valsts inspekcija (DVI), to uzglabāšana ir droša, pauda Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas pārstāvis Jurijs Gorjunovs.

Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pauda, ka PTAC ir saņēmis tikai dažas sūdzības par personas datu izmantošanu vai informācijas prasīšanu, taču kopumā nav vērojama tendence, ka klientu dati tiktu nodoti trešajām personām. «Pagaidām nav konstatēti gadījumi, ka tirgotājs klientam prasītu vairāk informācijas, nekā pieļaujams,» viņa stāstīja.

Db.lv jau ziņoja, ka VID bija iecerējis kontrolēt personu naudas plūsmu, izmantojot lielveikalu rīcībā esošos datus saistībā ar dažādām lojalitātes programmām un izsniegtajām klientu kartēm. 

Dalies ar šo rakstu