Pasaulē

YouTube plāno internetā par abonēšanas maksu pārraidīt kabeļtelevīziju kanālus

LETA, 05.05.2016

Jaunākais izdevums

Videoapmaiņas vietne YouTube plāno internetā par abonēšanas maksu pārraidīt kabeļtelevīziju kanālus, trešdien vēstīja aģentūra Bloomberg.

YouTube par savu prioritāti ir noteikusi izveidot pakalpojumu ar nosaukumu Unplugged, kas varētu parādīties jau nākamgad, rakstīja Bloomberg, atsaucoties uz projektam tuvu stāvošiem cilvēkiem.

YouTube vadība par šo plānu esot runājusi ar tādām vadošām mediju kompānijām kā Viacom, NBCUniversal un Twenty-First Century Fox, tomēr tā vēl nav saņēmusi tiesības pārraidīt to saturu, atklājuši Bloomberg informācijas avoti.

YouTube pērn par 10 ASV dolāru (8,7 eiro) mēnesī lielu abonēšanas maksu klientiem ASV piedāvāja pakalpojumu YouTube Red, kur bez reklāmām ir iespējams skatīties vietnes video.

YouTube ir viena no interneta giganta Google struktūrvienībām. Savukārt Google ietilpst pērn izveidotajā māteskompānijā Alphabet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no trešdienas, 17. jūlija Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams jauns mūzikas straumēšanas serviss YouTube Music, kas paredzēts mūzikas lietošanai no YouTube resursiem, kā arī mūzikas izpētei, personalizēšanai un klasificēšanai, atbilstoši savam dzīvesstilam, vēlmēm un gaumei.

YouTube sākotnēji tika veidota kā platforma skatīšanai, kas nozīmēja, ka mūzikas faniem bija jāspēj manevrēt starp vairākām mūzikas lietotnēm un YouTube. Tas nebija ērti un YouTube nolēma radīt YouTube Music, kas no šodienas pieejams arī Latvijā.

YouTube Music būs pieejami ne tikai mūzikas videoklipi, bet arī mūziķu oficiālie albumi, singli, remiksi, tiešraides, kaverversijas un citviet grūti atrodama mūzika. Īpaši pielāgoti ieteikumi nozīmē, ka serviss dinamiski pielāgojas, lai sniegtu ieteikumus, pamatojoties uz to, ko lietotājs klausījies iepriekš, kur un ko dara. Viedā meklēšana ļaus atrast vajadzīgo dziesmu, pat ja lietotājs nevar atcerēties tās nosaukumu vai zina tikai daļu no dziesmas vārdiem. Šobrīd aktuālākie videoklipi atrodami īpašajā «Hotlist» izvēlnē. Izmantojot YouTube Music Premium, iespējams pārslēgties starp dziesmu un mūzikas videoklipu, lai nepārtraukti klausītos un skatītos ar vienu klikšķi. Iegādājoties YouTube Music Premium, lietotājs varēs klausīties un lejupielādēt mūziku bez reklāmām, fonā vai visur, kur dodas. Bezsaistes Mixtape automātiski lejupielādēs iecienītākās dziesmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Papildināta - YouTube birojā apšaudi sarīkojusī sieviete bijusi 39 gadus veca dzīvnieku tiesību aktīviste

LETA--AFP/AP, 04.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«YouTube» galvenajā birojā Sanbruno apšaudi sarīkojusī sieviete bijusi 39 gadus veca dzīvnieku tiesību aktīviste no Sandjego, ziņo mediji.

Divas ASV amatpersonas identificēja sievieti kā Nasimu Aghdamu.

Aghdama 2009.gadā tika pieminēt laikraksta «San Diego Union-Tribune» rakstā par dzīvnieku tiesību aizstāvju protestiem pret cūku izmantošanu militārajās mācībās. Ģērbusies parūkā un džinsos ar mākslīgiem asins traipiem, aktīviste tolaik sacīja laikrakstam, ka dzīvnieku tiesības viņi esot tikpat svarīgas, cik cilvēktiesības.

Jau vēstīts, ka sieviete otrdien «YouTube» galvenajā birojā Sanbruno, ASV Kalifornijas štatā, sašāva trīs cilvēkus un pēc tam pati nošāvās. Vēl viens cilvēks traumēja potīti, bēgot no lodēm.

ASV mediji vēsta, ka Aghdamu sadusmojusi viņas publiskoto video filtrēšana «YouTube», samazinot potenciālos ienākumus no šiem video.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānijas AT&T un Verizon, kā arī citi nozīmīgi reklāmdevēji ir apturējuši savas mārketinga kampaņas kompānijai Google piederošajā video koplietošanas vietnē YouTube, jo līdzās to reklāmām šajā vietnē esot parādījušies videofaili, kas propagandē terorismu vai citas nepatīkamas lietas.

Šāds YouTube boikots vēršas plašumā un rada problēmu Google, kura tādēļ var zaudēt reklāmas ienākumus simtiem miljonu ASV dolāru apmērā.

YouTube popularitāti nosaka šīs vietnes plašā un eklektiskā videofailu bibliotēka, tomēr to daudzveidības dēļ reklāmas periodiski parādās blakus videofailiem, kuri ir reklāmdevējiem netīkami, par spīti Google pūliņiem to novērst.

Google ir lielā mērā atkarīga no automatizētām programmām reklāmu ievietošanai YouTube, jo šis darbs ir pārāk liels, lai to veiktu cilvēki. Vietnē YouTube katru minūti tiek ievietoti videofaili , kuru kopējais garums ir ap 400 stundām.

Google šonedēļ solīja pastiprināt savus centienus bloķēt reklāmas «naidīgos, aizskarošos un izsmejošos» videofailos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tīmekļa vietne «YouTube» padarīs stingrākus reklāmu izvietošanas noteikumus, šādi cenšoties kliedēt reklāmdevēju bažas, kas sūrojas par viņu reklāmu izvietošanu līdzās nepiemērotam saturam.

«Nevar noliegt, ka 2017. bija sarežģīts gads ar vairākām problēmām, kas skāra mūsu kopienu un reklāmas partnerus,» atzina «YouTube» viceprezidents Pols Mjurē.

«Izaicinājumi, ar kuriem mēs saskārāmies 2017.gadā, palīdzēja mums 2018.gadā pieņemt smagus, bet nepieciešamus lēmumus.»

Lai kvalificētos reklāmu izvietošanai, kanālam «YouTube» jābūt vismaz 1000 abonentu un pēdējā gada laikā tā materiāliem jābūt skatītiem vismaz 4000 stundu, skaidroja Mjurē.

Līdz šim reklāmām kvalificējās kanāli, kuru video skatīti 10 000 reižu.

«Lai noteiktu piemērotību reklāmu izvietošanai, mēs vēlamies ņemt vērā kanāla izmēru, auditorijas iesaistīšanos un tā veidotāja uzvedību,» norādīja Mjurē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais sociālo mediju kanāls, kurā Latvijas iedzīvotāji seko līdzi vienam vai vairākiem influenceriem, ir Youtube, ko izmanto 63% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kas zina, kas ir influenceri.

Savukārt kā otrs populārākais sociālais medijs tiek minēts Facebook, tā liecina sabiedrisko attiecību aģentūras Golin Riga un tirgus izpētes centra Norstat Latvija veiktās aptaujas rezultāti.

Pētījums atklāj, ka sociālajā tīklā Facebook influenceru ikdienas gaitām seko līdzi 58% aptaujāto, bet Instagram – 35% respondentu. Līdzīgi kā citviet pasaulē, arī Latvijā samazinās blogu autoru sekotāju skaits. Tam savu laiku ir gatavi atvēlēt vien 11% sociālo mediju lietotāju. Vēl mazāk cilvēku jeb 7% respondentu ir informēti par saturu, ko influenceri rada sociālajā portālā Twitter.

2018. gadā influenceru aktivitātēm Latvijas iedzīvotāji sekojuši līdzi dažādos sociālo mediju kanālos – YouTube (63%), Facebook (58%), bet Instagram (35%), tā liecina Norstat Latvija veiktās aptaujas rezultāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā iecienītāko zīmolu TOP 10

Monta Glumane, 01.06.2018

Tālāk galerijā: Latvijā desmit iecienītākie zīmoli. 10.vieta - Tele2

Foto: SCANPIX SWEDEN/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Latvijā ir Swedbank, Lietuvā - Facebook, bet Igaunijā - Kalev. Latvijā neviens no pašmāju zīmoliem nav iekļuvis TOP 10. Lielākoties reģionālie un globālie zīmoli ieņem vadošās topa pozīcijas arī Igaunijā un Lietuvā.

Pētījumu veicis uzņēmums Kantar Emor, kas ietilpst pētījumu uzņēmumu grupā Kantar.

Pēdējos četrus gadus pirmo vietu Latvijas topā ieņem Swedbank, bet Laima, kas ļoti ilgu laiku turējās otrajā vai trešajā vietā, šoreiz TOP 10 nav iekļuvusi. Atšķirībā no kaimiņvalstīm Latvijas topā ir vairāki tehnoloģiju zīmoli – piemēram, Samsung, Apple un Audi. Tāpat Latvijas iedzīvotāji augsti novērtējuši arī zīmolu Neste, kamēr citviet Baltijā neviens degvielas tirdzniecības uzņēmums zīmolu TOP10 nav iekļuvis.

Iecienītāko zīmolu TOP 10 visās trijās Baltijas valstīs ierindojušies tādi globāli zīmoli kā YouTube, Google un Swedbank, kā arī veikalu tīkls Maxima. Vietējie zīmoli topā lielākoties nav iekļuvuši, izņēmums ir vienīgi Igaunija, kurā pirmo vietu ieņem saldumu ražotājs Kalev, tam seko globālais zīmols YouTube, bet jau nākamie ir sabiedriskā raidorganizācija ERR un vietējais mazumtirdzniecības tīkls Selver. Savukārt septītā vieta atvēlēta Farmi Piimatööstus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņus gadus vecs zēns Raiens, kurš piedāvā rotaļlietu apskatus, ir video vietnes YouTube vispelnošakā zvaigzne. Viņš 12 mēnešu laikā YouTube nopelnījis 22 miljonus ASV dolāru, ziņo Forbes.

Kanāls Ryan ToysReview nopelnījis par 500 tūkstošiem dolāru vairāk nekā otrajā vietā esošais jūtūberis Jake Paul.

YouTube zvaigžņu topa trešajā vietā ierindojies kanāls Dude Perfect, nopelnot 20 miljonus ASV dolāru.

Raiena ienākumi dubultojušies, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Jautāts, ar ko skaidrojami viņa panākumi, pats Raiens atbild, ka māk izklaidēt citus un likt smieties.

Viņa YouTube kanālu vecāki izveidoja 2015. gadā un kanālā ievietotajiem video šobrīd ir 26 miljardi skatījumu. Kanālam ir 17,3 miljoni sekotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

71% Latvijas jauniešu seko līdzi video blogeru un Instagram slavenību aktivitātēm tiešsaistē, turklāt teju trešdaļa paši vēlētos par tādiem kļūt.

Par to liecina aptauja, ko veikusi Samsung Skola nākotnei un LR Kultūras ministrija.

«Aptaujā jaunie cilvēki minējuši, ka influenceru saturu skata, lai kavētu laiku un izklaidētos. Tomēr daudzi arī atzinuši, ka interneta slavenību viedoklis palīdz viņiem pieņemt lēmumus par to, kam ticēt, ko uzskatīt par pareizu, kas ir un kas nav stilīgi. Vēlme sekot līdzi atpazīstamiem cilvēkiem ir saprotama, tomēr jāpatur prātā, ka tiešsaistē mēdzam atspoguļot labākos dzīves brīžus un glaimojošākos pašportretus, kas ne vienmēr ataino patieso ikdienu,» saka Egle Tamelīte, Samsung Skola nākotnei iniciatīvas vadītāja Baltijā.

«Puse jauniešu atzīst, ka, sekojot citu cilvēku sociālo tīklu aktivitātēm, ir izjutuši skaudību. Pirms izlemt, kam ticēt un ko uzskatīt par stilīgu, jauniešiem būtu jāizvērtē, ar kādu mērķi saturs radīts,» papildina E. Tamelīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas e-indekss: 101 no 119 pašvaldībām ir sastopamas sociālajos tīklos

Zane Atlāce - Bistere, 15.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauju popularitātes kāpumu piedzīvojis YouTube, kļūstot par pašvaldību trešo iecienītāko sociālo tīklu, uzreiz aiz Twitter un Facebook. Video apmaiņas vietnē YouTube pašvaldību pārstāvniecība augusi par 59%, sasniedzot Draugiem.lv portāla rādītājus – katrā no tiem ir 54 pašvaldību profili. Kopumā 101 reģionālās pārvaldes ir sastopamas vismaz vienā sociālajā platformā, liecina Latvijas e-indeksa mērījums, kas aptver visas 119 pašvaldības.

25 reģionālajām pārvaldēm ir profili visos četros populārākajos sociālajos tīklos – Twitter, Facebook, Draugiem.lv un YouTube. Iecienītākā sociālās saziņas vietne ir Twitter – tajā sastopamas trīs ceturtdaļas Latvijas pašvaldību. Otrā populārākā vietne ir Facebook, kur atrodamas 76 pašvaldības jeb par 41% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt 18 pašvaldības (15 lielie un 3 mazie novadi) joprojām nav pieejamas nevienā no sociālajiem tīkliem.

«Digitālā vide sniedz arvien plašākas iespējas sazināties ar iedzīvotājiem un uzņēmējiem, un redzam, ka arī pašvaldības tām pievērš arvien lielāku vērību. Tomēr vēl ir daudz darāmā, lai iedzīvotāji varētu ar tām sazināties pēc iespējas ērtāk un efektīvāk. Piemēram, vidēji katra astotā pašvaldība atzīst, ka sociālajos tīklos sniedz informāciju, nevis «sarunājas» ar saviem iedzīvotājiem un uzņēmējiem. Tas apliecina, ka sociālo tīklu potenciāls joprojām paliek neizmantots,» skaidro Latvijas pašvaldību e-indeksa darba grupas vadītājs – Lattelecom komercdirektors Gusts Muzikants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Aicina Instagram «influencerus» reģistrēt saimniecisko darbību un nepārkāpt reklāmas likumu

Db.lv, 22.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa Latvijas interneta «influenceru» jeb privātpersonas ar tūkstošos mērāmu sekotāju skaitu «Instagram», «Youtube», «Facebook» un «Twitter», nav reģistrējuši savu saimniecisko darbību un nav sakārtojuši grāmatvedību, svētdien ziņoja raidījums «LNT TOP10».

Šie «influenceri» pieņem finansiālus un bartera labumus no uzņēmumiem apmaiņā pret preču un pakalpojumu reklamēšanu un slavinošo recenziju izvietošanu šo privātpersonu sociālo mediju kontos.

Digitālā mārketinga eksperti Artūrs Mednis un Deniss Ševeļovs raidījumam pieļāva, ka Latvijā varētu būt ap kādiem desmit «influenceru», kuriem sponsorētā satura veidošana, lielākoties «Instagram», kļuvusi par pilnas slodzes darbu un galveno ienākumu avotu, un kuriem ar grāmatvedību viss kārtībā. Pārējie vairāki simti privātpersonu piepelnās brīvajā laikā no parastā darba. Un te arī sākas problēmas.

«Šeit ir runa par saimniecisko darbību un tā ir jāreģistrē pirms to uzsāk. Šajā gadījumā ir jāaprēķina iedzīvotāju ienākumu nodoklis un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas,» uzsvēra VID Fizisko personu nodokļu daļas galvenā inspektore Santa Renerte. Tas nozīmē, ka privātpersonām ir jādeklarē visi ienākumi no izvietotā sponsorētā satura savos sociālajos kontos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Viens no pelnošākajiem jūtūberiem sajuties ļoti noguris

Lelde Petrāne, 16.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"YouTube" zvaigzne PewDiePie paziņojis, ka uz laiku pārtrauks darbību video platformā, jo "jūtas ļoti noguris", ziņo BBC.

30 gadus vecais zviedrs, īstajā vārdā Fēlikss Kjellbergs, ieguvis slavu ar videospēļu komentāriem un kādu brīdi bija pasaulē vispelnošākais jūtūberis. Vienlaikus viņš guvis arī sliktu slavu saistībā ar apsūdzībām rasismā un antisemītismā.

"Nākamā gada sākumā es uz brīdi būšu prom. Plašāk paskaidrošu vēlāk," video ierakstā pavēstījis PewDiePie.

Šā gada sākumā PewDiePie, kuram šobrīd ir 102 miljoni abonentu, lielākā "YouTube" kanāla slavu atņēma Bolivudas ierakstu kompānija "T-Series", kurai tagad ir vairāk nekā 121 miljons abonentu.

"Nākamgad es ņemu pārtraukumu no "YouTube". Es gribēju to pateikt jau iepriekš, jo esmu izlēmis. Esmu noguris. Es jūtos ļoti noguris. Es nezinu, vai varat to redzēt," PewDiePie smiedamies paziņojis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta pārslodzes mazināšanai YouTube pazeminās straumēšanas kvalitāti

LETA--DPA, 20.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video koplietošanas vietne "YouTube" piektdien paziņoja, ka pazeminās savu straumēšanas pakalpojumu kvalitāti Eiropā, lai novērstu interneta pārslodzi laikā, kad ir pieaudzis pieprasījums pēc šiem pakalpojumiem jaunā koronavīrusa pandēmijas dēļ noteiktās iedzīvotāju pašizolācijas apstākļos.

"YouTube" un mātesuzņēmums "Google" norāda, ka uz laiku pazeminās noklusējuma izšķirtspēju no augstas līdz standarta, "lai samazinātu sistēmas noslodzi, vienlaikus sniedzot labu lietotāju pieredzi."

Šāds lēmums pieņemts pēc sarunām ar Eiropas Savienības (ES) iekšējā tirgus un digitālās ekonomikas komisāru Tjerī Bretonu. Viņš atzinīgi novērtējis šādu "YouTube" rīcību, sakot, ka tā Covid-19 krīzē palīdzēs saglabāt netraucētu interneta funkcionēšanu.

Par šādu lēmumu ceturtdien jau paziņoja ASV filmu un televīzijas seriālu straumēšanas platforma un kompānija "Netflix".

Eiropā, kur daudzās valstīs ir noteiktas iedzīvotāju pašizolēšanās un karantīnas, ir slēgtas skolas, kultūras iestādes un daudzi veikali, kā arī aizliegtas pulcēšanās, cilvēki aizvien vairāk pievēršas internetam, lai nomāktu garlaicību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Vidzemes koncertzālē Cēsis, notiek nākotnes izaicinājumu konference Cilvēkfaktors, kas tapusi sadarbībā ar TELE2. Konferences tiešraides sākums plkst. 10:30. Visi interesenti aicināti vērot konferenci tiešraidē visas dienas garumā.

Konferences programma:

10:30 – 12:30 Sesija EKOSISTĒMA

Tatjana Volkova – Nākotnes nodarbināmība: qua vadis?

Katrīna Ošleja – Mans darbinieks – potenciālais bezdarbnieks

Inga Ozola – Darīt mazāk – sasniegt vairāk, LEAN personālvadībā

Eva Sietiņsone – Mūsdienīga darba vide ražošanas uzņēmumā

Zuarguss – Vairāk cilvēciskuma, labāka komanda

12:30 – 13:30 Pārtraukums

13:30 Sesija KOMANDA

Roberts Ķīlis – Jaunākie nemonetārie motivatori Latvijas organizācijās

Gitāna Dāvidsone – Jaunākā paaudze izaicina

Kārlis Danēvičs - D2D – darbinieku jēgpilna iesaiste

Rami Avidan – Customer intimacu will make you a winner

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Eiropas ziņu aģentūras pārmet Google un Facebook ziņu piesavināšanos

LETA--AFP, 04.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākās ziņu aģentūras otrdien pārmetušas uzņēmumiem «Google» un «Facebook» ziņu piesavināšanos un aicinājušas interneta gigantus vairāk dalīties savos ienākumos ar medijiem.

Publikācijā, ko parakstījuši 20 aģentūru, tostarp Francijas «Agence France-Presse» (AFP), Lielbritānijas «Press Association» un Vācijas «Deutsche Presse-Agentur» (DPA), vadītāji, Eiropas Parlaments (EP) aicināts modernizēt autortiesības Eiropas Savienībā (ES), lai palīdzētu novērst «grotesko nevienlīdzību».

Ziņu aģentūru vadītāji norādījuši, ka interneta kompāniju prakse piesavināties mediju saturu un izplatīt to par velti, kā arī to gūtā peļņa no reklāmām rada draudus gan patērētājiem, gan demokrātijai.

EP likumdevēji šomēnes gatavojas apspriest jauno autortiesību noteikumu direktīvu, kas liktu interneta gigantiem vairāk maksāt par radošo saturu, kas tiek izmantoti to platformās, piemēram, ziņām, mūziku un filmām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra sākumā ar ģimeni aizbraucām noķert vasaras sajūtu brīnišķīgajā Marokā. Brīnišķīga un krāsaina valsts, kurā aizbēgt no pelēkās un drūmās ziemas.

«Daudz laimes dzimšanas dienā,» es pasniedzu tētim aploksni, iedodu buču un nepacietīgi dīdos, kamēr gaidu reakciju no vecākiem, kad tētis būs atvēris aploksni. Iekšā ir lidmašīnas biļešu dāvanu kartes.

Lielāko dzīves daļu mani vecāki ir pavadījuši, lai izaudzinātu mani un māsu par labiem cilvēkiem un nav aizrāvušies ar ceļošanu. Igaunija, Lietuva, Vācija - tāds standartiņš. Tagad, kad, cerams, esmu izaugusi par labu cilvēku un varu pateikt vecākiem paldies par visu, ko man devuši, kā vienu no variantiem sava «paldies» pateikšanai izvēlējos uzdāvināt tēva apaļajā jubilejā vecākiem iespēju kaut kur aizlidot. Atpūsties. Tajā brīdī vecāki vēl nenojauš, ka deviņus mēnešus vēlāk lidos uz Maroku, bet smejoties saka, ka aizlidos kaut kur tepat, kur viss pazīstams – Ukrainu, Baltkrieviju..

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sācis Latvijas influenceru uzraudzības programmu, jo liela daļa «Instagram» un «Youtube» viedokļu līderu pārkāpjot Reklāmas likumu un maldina savu auditoriju.

Vienlaikus, arvien redzamāk sašķēlusies pati Latvijas influenceru vide, kad kvalitatīvā satura veidotāji un blogeru ētikas ievērotāji kritizē naudas mediniekus, – vēstīja «LNT TOP10».

Likuma uzraugi vēl pirms gada īsti nezināja, kā disciplinēt skaitliski daudzos influencerus, kas publiski nenorāda, ka par sponsorētā satura izveidi un izvietošanu savos sociālajos kontos ir saņemta nauda vai bartera prece un pakalpojums. PTAC situāciju atvieglojuši sabiedrisko attiecību aģentūru veidotie reitingi, kuros sociālo mediju influenceri sarindoti pēc ietekmes spēka uz savu sekotāju auditoriju.

«Šobrīd mēs esam pievērsuši uzmanību 80 influenceriem. Tie ir gan lielie un vidējie, gan nano-influenceri. Pret 18 influenceriem mēs esam uzsākuši uzraudzības lietas, īpaši pievēršot uzmanību viņu ierakstiem, vai izmanto tēmturus,» – «LNT TOP10» skaidroja PTAC pārstāve Evija Lene.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kokles spēles studija "Kokļu Mežs", kas darbojas kopš 2015.gada, izveidojusi platformu attālinātajām kokles spēles nodarbībām.

Studijas dibinātājs Ansis Jansons stāsta: "Kad sāku 2015.gadā darboties, bija interesenti, bet īsti nebija, kas mācītu kokles spēli. Kopš tā laika "Kokļu Mežs" ir audzis un kopumā mūsu skolai izgājuši cauri ap 500 cilvēku. Tas kādreiz šķita nereāli liels skaitlis, bet šobrīd ir sajūta, ka tas varētu būt tikai sākums.

Ideja par to, ka jāveido arī e-skola, radās, atsaucoties uz cilvēku interesei. Bija ļoti daudzi, kas meklēja iespēju mācīties spēlēt kokli, bet, piemēram, nedzīvoja Rīgā vai pat Latvijā, tāpēc nevarēja pievienoties klātienes nodarbībām. Domājot par to, kā palīdzēt šiem cilvēkiem, radās doma par to, ka jāveido speciāla platforma, kurā varētu apgūt kokles spēli attālinātās, bet individuāli pielāgotās nodarbībās."

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Autortiesību direktīva nonākusi kritikas krustugunīs

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 28.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Eiropas Savienības intelektuāļu un interneta lietotāju karstākajiem strīdiem ir par 26. martā Eiropas Parlamentā (EP) pieņemto Direktīvu par autortiesībām digitālajā vienotajā tirgū, kas gan vēl jāpieņem Eiropas Padomē.

Jaunā direktīva paredz, ka turpmāk lielās interneta platformas, piemēram, Youtube, Facebook un Google New, būs tieši atbildīgas par tajās augšuplādēto saturu: tām vajadzēs slēgt vienošanos ar publicētā satura autortiesību turētājiem – ierakstu kompānijām, izdevniecībām un medijiem, nodrošinot pienācīgu atlīdzību izpildītājiem un žurnālistiem, no kuru darba šīs platformas gūst peļņu.

Tāpat paredzēts, ka interneta platformām augšupielādes brīdī būs jāspēj identificēt ar autortiesībām aizsargātu saturu, tādējādi aizliedzot to publicēt bez līguma ar autoru. Jāteic, ka direktīvai ir gan karsti atbalstītāji (piemēram, Lady Gaga), gan asi kritiķi. Vislielākās diskusijas izsauc direktīvas 13. pants, kas paredz, ka tiešsaistes platformas, kurās to lietotāji augšuplādē saturu un dalās ar to, ir atbildīgas, lai šis saturs nepārkāpj autortiesības. Tas nozīmē, ka jebkuras tīmekļa vietnes, kurās ir liels daudzums lietotāju radīta satura (YouTube, Twitter un Facebook) ir atbildīgas par satura izņemšanu, ja tas pārkāpj autortiesības. Lai to īstenotu, tiešraides platformām būs jāizmanto satura atpazīšanas tehnoloģijas jeb augšupielādes filtri. Taču, kā norāda 13. panta kritiķi, šie filtri nespēs atpazīt parodijas un interneta mēmes (attēls, video, teksta fragments, kas ir plaši izplatīts interneta vidē ar nelielām variācijām).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2. septembra CSDD B kategorijas vadīšanas eksāmena figūras «braukšanas uzsākšana augšupceļā» un «apgriešanās braukšanai pretējā virzienā» tiks izpildītas ceļu satiksmē.

Figūras «braukšanas uzsākšana augšupceļā» un «apgriešanās braukšanai pretējā virzienā», kas līdz šim tika izpildītas slēgtā laukumā, turpmāk būs jāizpilda ceļu satiksmē un to izpilde tiks iekļauta kopējā eksāmena novērtējumā.

Šie braukšanas elementi netiks speciāli izdalīti. Braucot ceļu satiksmē uz šaura ceļa būs raiti un, nekavējot satiksmi, jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā, izmantojot atpakaļgaitu. Tāpat eksāmena maršrutā tiks iekļauta vieta ar kāpumu, kur pretendentam būs, netraucējot satiksmi, jāuzsāk kustība augšupceļā. Minētās izmaiņas vēl vairāk pietuvinās vadīšanas eksāmenu reālajai dzīvei.

Pēc CSDD statistikas datiem B kategorijas vadīšanas eksāmenu ar pirmo reizi nokārto apmēram 44% kursantu, savukārt figūru laukumu ar pirmo reizi nokārto 90% topošo vadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par ietekmīgāko un nozīmīgāko sociālo tīklu influenceri atzīta modes eksperte un žurnāliste Maija Silova. Otrajā vietā makro influnceru kategorijā ierindojies bokseris Mairis Briedis, kam seko aktrise Ieva Florence.

«Mēs ceram, ka šī indeksa rezultāti kalpos kā ceļa karte tiem Latvijas uzņēmumiem, kuri vēlas ilgtermiņā sadarboties ar influenceriem, jo parāda ne tikai reālo konkrētā cilvēka auditoriju, bet arī to jomu, kurā sekotāju piesaiste ir vislielākā,» teic Golin Riga infuenceru projektu vadītājs Deniss Ševeļovs.

Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos influencerus, līdztekus izmantotas trīs metodes – starptautiska Golin Global metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei Accelerators of Relevance, Norstat Latvija sabiedriskās domas pētījums, kurā apkopotas 1600 iedzīvotāju domas, kā arī influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais Instagram analītikas uzņēmums Hype Auditor.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedvesmojoši pieredzes stāsti ar pasaules garšu, kas sniedz impulsu jaunām idejām – ir tas, kas vislabāk raksturo radošo industriju konferenci Subject: Creativity. 2017. gada 17. februārī konference notiks jau trešo reizi, pulcējot 1000 dalībniekus koncertzālē Lielais dzintars. Konferences saturs vērsts uz tādām uzņēmējdarbības nozarēm kā dizains, inovatīvas tehnoloģijas, mediji, arhitektūra, mūzika, izdevējdarbība, televīzija, interaktīvie mediji, reklāma, izklaide u.c.

Konferencē 20 harizmātiski lektori runās par to kā – šķērsot robežu starp domāšanas un darīšanu, labu ideju pārvērst komerciāli veiksmīgā produktā, sasniegt cilvēku informācijas pārbagātajā laikmetā un kā pieņemtie lēmumi iespaido mūsu identitāti.

Ar pieredzes stāstiem dalīsies eksperti un starptautiski atzīti profesionāļi, pārstāvot dažādas nozares: inovatīvā uzņēmuma Uber vadītājs Baltijas valstīs Enns Metsars (Enn Metsar), pavārs Mārtiņš Sirmais, producente Gundega Skudriņa, dizaina biroja H2E dibinātāji Ingūna Elere un Holgers Elers, māksliniece Džemma Skulme, uzņēmējs Andrejs Žagars, Latvijas Universitātes fiziķis un zinātnieks Mārcis Auziņš, uzņēmējs Māris Gailis, kinorežisors Andris Gauja, komponists Ēriks Ešenvalds, žurnālists Sandijs Semjonovs un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hebei provincē Ķīnā prezentēts autobuss – tunelis, kas ļauj apbraukt sastrēgumus.

Transit Elevated Bus jeb TEB-1 ir 22 metrus garš, 7,8 metrus plats un 4,8 metrus augsts autobuss, kas var uzņemt aptuveni 300 pasažierus.

Autobuss netraucēti pārvadā pasažierus arī sastrēgumu laikā, pārbraucot pāri automašīnām, velosipēdiem un citiem tansportlīdzekļiem.

Fotogrāfijas un video skatieties galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti ceturtdien noraidīja ieceri atbildīgajai EP komitejai ļaut sākt sarunas ar dalībvalstu ministriem par pretrunīgi vērtēto autortiesību noteikumu atjaunināšanu.

Pret sarunu sākšanu par direktīvu balsoja 318 deputāti, to atbalstīja 278, bet 31 - balsojumā atturējās.

Kā aģentūru LETA informēja EP Informācijas birojā Latvijā, deputāti noraidīja Juridisko jautājumu komitejas 20.jūnijā apstiprināto pilnvaru projektu. Tas nozīmē, kas septembra plenārsēdē EP diskutēs un balsos par grozījumiem EP pozīcijā.

Pēc balsojuma EP ziņotājs Aksels Voss sacīja, ka deputātu vairākums diemžēl neatbalstīja viņa un Juridisko jautājumu komitejas nostāju, taču tā ir daļa no demokrātiskā procesa. «Mēs pie šī jautājuma atgriezīsimies septembrī, kad mēģināsim kliedēt cilvēku bažas, vienlaikus pielāgojot autortiesību noteikumus digitālā laikmeta prasībām,» uzsvēra politiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru