Ražošana

«ādažu Čipsi» veido reklāmas sēriju bērniem

Sandra Dieziņa,07.12.2004

Jaunākais izdevums

Šobrīd tiek pabeigts darbs pie «ādažu Čipsu» reklāmas jaunās sērijas. Tā paredzēta bērnu auditorijai. Jauno «ādažu čipsu» reklāmas sēriju paredzēts sākt demonstrēt nākamajā nedēļā. Atšķirībā no šobrīd TV ēterā demonstrētajām jauniešu auditorijai paredzētajām reklāmām, jaunā reklāmas sērija būs piemērota mazu bērnu uztveres īpatnībām. Šobrīd demonstrētajām «ādažu Čipsu» reklāmām tiks mainīts demonstrēšanas laiks Ņemot vērā masu medijos plaši izvērstās diskusijas par šobrīd demonstrētajām, jauniešu auditorijai paredzētajām «ādažu Čipsu» reklāmām, a/s «Latfood» ir pārplānojusi reklāmas raidlaiku. «Konkurences cīņa ar importa produktiem ir nežēlīga! Kā jau visiem zināms, tad Latvijas uzņēmumu mārketinga budžeti nav tik lieli, lai mēs reklāmās varētu atļauties izmantot «pokemonus», «spaidermenus» vai «betmenus». Taču tāpat kā ārzemju konkurentiem, arī mums ir jāpievērš sev uzmanība. Domāju, ka tas mums ir izdevies, jo reklāma ir aizskārusi sabiedrībai aktuālu tēmu, un šobrīd medijos ir izvērsta aktīva diskusija, vai «nežēlīgi garšīgi» reklāma māca vardarbību. Uzskatu, ka reklāmas uzdevums nekad nav bijis mācīt! Reklāma tikai cīnās par patērētāju uzmanību! Šobrīd diskutabls ir jautājums, vai reklāma provocē skatītāju uz kādu darbību. Atzīstu, ka mēs riskējām uzsākt reklāmas demonstrēšanu, jo uzskatījām, ka gluži tāpat kā lasot pasakas, arī skatoties reklāmas, patērētājs spēj atšķirt labo no ļaunā. Izlasot pasaku taču neviens neiedomājas otram pārgriezt vēderu un piebērt ar akmeņiem, vai samalt bērnu dzirnavās. Dzīve jau pati par sevi ir nežēlīga! Ne tikai «ādažu Čipsiem» ar konkurentiem, bet arī visiem mums ikdienā. Nežēlīgā dzīve sākas jau skolā, kad katram ir jācīnās par savu vietu klasē. Pret tiem, kuri nav stilīgi un ir savādāki, vienaudži ir nežēlīgi. Izprotot situāciju, esam vienisprātis ar to sabiedrības daļu, kura vēlas «nežēlīgās cīņas» savā apkārtnē samazināt. Lai izslēgtu iespēju maziem bērniem redzēt šīs reklāmas, esam pieņēmuši lēmumu pārplānot reklāmas demonstrēšanas laiku, un turpmāk šīs reklāmas TV tiks demonstrētas tikai pēc plkst. 22.00,» uzskata Atis Zariņš, a/s «Latfood» ģenerāldirektors. Reklāmas raidlaiks tiks izmainīts sākot ar š.g. 8. decembri. Atis Zariņš, a/s «Latfood» ģenerāldirektors

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pašmāju ražotājiem Ādažu čipsi mainījis zīmolu un turpmāk būs pieejams jaunā dizaina iepakojumā.

Ādažu čipsi Latvijas sāļo uzkodu industrijā darbojas aptuveni 40 gadus. Pārmaiņas zīmola Ādažu čipsi vizuālajā identitātē ir līdz šim vērienīgākās, kādas veiktas uzņēmuma pastāvēšanas laikā.

A/s Latfood mārketinga direktore Kristīne Mālniece norāda: «Līdzās vizuālajām pārmaiņām un jaunajai filozofijai Ādažu čipsi arī turpmāk būs īsts pašmāju jeb «savējais» produkts.»

Līdz ar Ādažu čipsi zīmola maiņu veikti pirmie soļi izvirzītā mērķa īstenošanai: izveidota jauna mājas lapa cipsi.lv, kā arī norisinās TV un interneta kampaņa.

A/s Latfood ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā, savukārt uzņēmuma produkcija ar preču zīmi Taffel tiek eksportēta uz Lietuvu, Igauniju, Kazahstānu, Kaļiņingradu, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, savukārt Azerbaidžānā Latvijas čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi zīmolu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ādažu Čipsu» cepšana eļļā notiek notiek 145 - 170 grādu temperatūrā atkarībā no receptes, šķēlītes biezuma un cepšanās laika. Šobrīd «Ādažu Čipsi» izmanto gan palmu eļļu, gan saulespuķu eļļu, gan palmu eļļas un saulespuķu eļļas sajaukumu. Taču līdz šā gada beigām «Ādažu Čipsi» ieviesīs izmaiņas ražošanas procesā un kartupeļu čipsu ražošanā izmantos vairs tikai saulespuķu eļļu, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmumā.

Saskaņā ar Orkla grupas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» 2018. gada laikā plāno pilnībā pāriet uz saulespuķu eļļas izmantošanu kartupeļu čipsu ražošanā. Jau kopš 2015. gada uzņēmums ir sācis pakāpenisku palmu eļļas aizvietošanu, palmu eļļu aizstājot ar saulespuķu eļļu. Pašlaik izmantojamā proporcija ir 1:3. Iemesli šādai pārejai ir palmu eļļas ieguves process un tā ietekme uz apkārtējo vidi.

«Ādažu Čipsu» kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražošana tiek veikta saskaņā ar augstākajiem Orkla grupas kvalitātes standartiem, kas produkciju padara konkurētspējīgāku ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos.

SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» ir pirmā čipsu ražotne Baltijā, kas jau 25 gadus veiksmīgi strādā kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu segmentā. Latvijā produkcija ir atpazīstama ar zīmolu «Ādažu Čipsi», bet ārpus Latvijas – «Taffel». Galvenie ārvalstu tirgi ir Lietuva, Zviedrija, Mongolija, Baltkrievija, Krievija, Igaunija, Dānija, Somija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com / Stephen Phillips - Hostreviews.co.uk

Digitālā reklāma ir kļuvusi par neatņemamu mūsdienu uzņēmējdarbības sastāvdaļu. Taču, lai nodrošinātu efektīvu investīciju atdevi (ROI), ir būtiski prast novērtēt kampaņu rezultātus. Šajā rakstā aplūkosim, kā to paveikt, izmantojot datu analītiku un citus svarīgus rīkus, un kāpēc reklāmas kontu audits jāuztic profesionāļiem!

Viss sākas ar mērķu definēšanu

Pirmais solis ceļā uz veiksmīgu reklāmas kampaņu – precīzi definēt tās mērķus. Vai vēlies palielināt pārdošanas apjomu? Varbūt mērķis ir veicināt zīmola atpazīstamību vai piesaistīt jaunus klientus? Katram mērķim nepieciešama atšķirīga pieeja, un atšķirsies arī rādītāji, ar kuriem izmērīt panākumus. Piemēram, ja galvenais mērķis ir pārdošanas apjoma palielināšana, ir īpaši svarīgi sekot līdzi konversiju skaitam.

Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

,10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Pārtika

Latfood sāks jaunas kartupeļu šķirnes audzēšanu

Lelde Petrāne,29.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Latfood kā pamatšķirni sāks audzēt pagājušajā gadā izmēģināto kartupeļu šķirni – Lady Claire, kas tiks izmantota Ādažu čipsi produkcijas ražošanai, informēja AS Latfood Agroservisa direktors Ilgvars Krūmiņš.

Patlaban Ādažu čipsi ražošanai tiek atlasītas kartupeļu šķirnes (bāzes kategorijas sēklas materiāls), kas piemērotas tieši čipsu ražošanai un Latvijas klimatiskajiem apstākļiem, un tiek pavairotas SIA Latfood Agro. Tādējādi AS Latfood pats nodrošina pilnu ciklu Ādažu čipsu un sāļo uzkodu ražošanai.

«Nemainīgi kā līdz šim Ādažu čipsu ražošanai tiks izmantotas trīs pamata kartupeļu šķirnes – Saturna, Marlen, Lady Rosetta. Papildus šogad sadarbībā ar Latvijas zemnieku saimniecībām lielās platībās tiks audzēta jaunā šķirne Lady Claire, kas pēc pagājušās sezonas piredzes solās būt labāka par esošo šķirni Saturna. Tā ir Eiropā atzīta kartupeļu šķirne, kas ir piemērota audzēšanai arī Latvijas klimatiskajos apstākļos. Lady Claire raksturo ļoti zems cukura saturs un ļoti gaiša un stabila čipsu krāsa,» stāstīja I. Krūmiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums Orkla Confectionery & Snacks Latvija Ādažu Čipsu kartupeļu čipsu ražošanā ir pārgājis uz saulespuķu eļļas izmantošanu, informē uzņēmumā.

Uzņēmuma ilgtspējas attīstības stratēģija līdz 2021. gadam paredz pakāpenisku visu Orkla Confectionery & Snacks Latvija zīmolu produktu sortimenta pāreju no palmu uz saulespuķu eļļu.

«Jau kopš 2015. gada esam veikuši pakāpenisku pāreju ražošanā no palmu eļļas uz saulespuķu eļļu. 2018. gada pirmajā pusē vēl turpinājām izpētes procesu, meklējot alternatīvas un pielāgojot receptūras, lai produktu garša un kvalitāte saglabātos nemainīga, kas ir svarīgākais aspekts mūsu produkcijas cienītājiem. Tas ir bijis patiess izaicinājums, jo procesā mainījām ne tikai eļļu, kurā gatavojam kartupeļu čipsus, bet arī garšvielas, kuru sastāvā bija palmu eļļa,» stāsta uzņēmuma pārstāve Lineta Mikša, Orkla Confectionery & Snacks Latvija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu novada domes darbinieki taupības laikā pelnījuši par trešdaļu vairāk nekā premjers, lai gan vienlaicīgi pašvaldībai bija nenomaksāti nodokļu parādi, pārbaudē konstatējusi Finanšu ministrija (FM).

Diviem Ādažu novada domes speciālistiem 2009. gada novembrī alga pārsniegusi 2 300 latus mēnesī, kas ir par 30% ir lielāka par Ministru prezidenta algu. Lielākajai daļai domes darbinieku algas pirms nodokļu nomaksas ir robežās no 1 100 līdz 1 200 latiem.

Ādažu novada domes priekšsēdētājs Normunds Breidaks (Rīgas apriņķa novadu apvienība) laikā no 2009. gada oktobrim līdz 2010. gada februārim mēnesī saņēmis 1377 latus pirms nodokļu nomaksas. Bet šā gada martā un aprīlī viņa atalgojums pat palielināts un sasniedzis 1447 latus mēnesī, DB informēja FM Komunikācijas nodaļas vadītāja vietnieks Aleksis Jarockis. Jāatgādina, ka premjera alga šobrīd ir 1908 lati mēnesī pirms nodokļu nomaksas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot īstenot ilgtspējas stratēģiju, "Orkla Latvija" no 2020. gada sākuma "Ādažu Čipsu" ražotnē izmanto tikai saulespuķu eļļu. Jau kopš 2019. gada sākuma "Ādažu Čipsu" kartupeļu čipsi tiek ražoti, izmantojot tikai saulespuķu eļļu, bet šā gada sākumā ir pilnībā paveikta pāreja uz saulespuķu eļļas izmantošanu arī sāļo uzkodu ražošanā.

Kā ziņots iepriekš, uzņēmuma ilgtspējas attīstības stratēģija paredz pakāpenisku visu "Orkla Latvija" zīmolu produktu sortimenta pāreju no palmu eļļas uz atbildīgi iegūtu palmu eļļu vai citām augu eļļām līdz 2021. gadam.

"Ar atbildību domājam par mūsu produktu attīstību ilgtspējas jomā. Mēs lepojamies, ka rūpīgi plānotais un vadītais darbs kopš 2015. gada ir vainagojies panākumiem un esam pilnībā atteikušies no palmu eļļas izmantošanas "Ādažu Čipsu" ražotnē. Pārejas process bija pakāpenisks, jo ikvienas pārmaiņas produktu receptūrās prasa laiku. Mums ir svarīgi radīt ilgtspējīgus produktus, kuru pilnveidotās receptūras saglabā augstāko kvalitāti un nemainīgi labu garšu, kas ir tik ļoti svarīga mūsu produkcijas cienītājiem. Esam gandarīti, ka tagad varam piedāvāt visus mūsu čipsus un sāļās uzkodas bez palmu eļļas," uzsver "Orkla Latvija" komunikācijas direktore Lineta Mikša.

Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs,08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Citas ziņas

Apbalvoti Latvijas labākie fotogrāfi

,30.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

''Fotogrāfija ir patiesība,'' - tā fotogrāfiju raksturojis viens no cita vizuālās mākslas žanra - kino 20.gadsimta slavenākajiem meistariem Žans Liks Godārs. Šie vārdi izvēlēti kā vadmotīvs Latvijas Fotogrāfijas gada balvas ceremonijai, kurā šogad tika apbalvoti starptautiskās žūrijas noteiktie Latvijas labākie fotogrāfi kopā astoņās nominācijās. Par nozīmīgākās Gada balvas nominācijas – Gaismas balvas laureātu šogad kļuva fotogrāfs un pedagogs Andrejs Grants, informēja konkursa organizatori.

Lai veidotu Latvijas kultūras dzīvē jaunu ilgtermiņa tradīciju, Latvijas Fotogrāfijas gada balva, ko organizē nekustamo īpašumu uzņēmums Latio sadarbībā ar Kultūras ministriju, šogad tiek rīkota jau otro reizi. Balstoties uz ekspertu žūrijas vērtējumu, tajā tiks godināti gan atzīti fotogrāfijas meistari, gan jaunie fotogrāfijas jomas talanti. Par Latvijas Fotogrāfijas gada balvas 2007 laureātiem kļuvuši:

Īpašo balvu kategorijā:

·Gaismas balva un prēmija Ls 3500 apmērā piešķirta fotogrāfam un pedagogam Andrejam Grantam.

·Gada fotogrāfijas izstāde - balva un prēmija Ls 2500 apmērā piešķirta biedrībai Orbīta par Romana Korovina izstādi Right In The Middle

Ražošana

Ādažu čipsi paplašina Dinamo produktu līniju

Elīna Pankovska,29.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu čipsi ražotājs a/s Latfood paplašinājis produktu līniju ar Dinamo zīmolu un piedāvā jau otro produktu, kas tapis sadarbībā ar hokeja klubu Dinamo Rīga.

Pērn Ādažu čipsi laida tirgū pirmo no – Dinamo līnijas produktiem – kartupeļu čipsus Dinamo čipsi ar uzvaras garšu, kas pirmajā produktu pārdošanas ceturksnī bijis pirktākais Dinamo līnijas produkts.

Latfood mārketinga direktore Kristīne Mālniece skaidro: «Ne tikai mums, bet, domāju, Latvijas tirgum kopumā Dinamo ir laba pieredze, kas ilgtermiņā ir atmaksājusies. Šis projekts uzskatāmi parāda atbalstu ne tikai mūsu hokejistiem, bet arī Latvijā ražotājiem produktiem. Likumsakarīgi, ka šogad tirgū esam laiduši jauno produktu.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju piesaistē svarīgs ir ne tikai vietas ģeogrāfiskais novietojums, sakārtota infrastruktūra, ērta loģistika, darbaspēka pieejamība, bet arī pašvaldības atbalsts, tomēr pašvaldības iespējas bieži vien ir ierobežotas, un tālākai attīstībai nepieciešama jau valsts pārvaldes iesaiste.

Tā, piemēram, Ādažu novads ap sevi pulcē vairumu pārtikas ražotāju. Iemesli, kādēļ uzņēmumi izvēlas Ādažus, ir ļoti dažādi un individuāli – ir uzņēmumi, kas jau vēsturiski ilgus gadus darbojušies šajā teritorijā, kā, piemēram, Berlat Grupa un Ādažu Čipsi (tagad Orkla), un turpina savu attīstību, ir uzņēmumi, kas attīstījušies, jo to īpašniekiem šajā novadā ir piederējuši īpašumi, bet citi ir mērķtiecīgi meklējuši ļoti specifiskām vajadzībām atbilstošas telpas.

Nozīmīgs ir arī novada ģeogrāfiskais novietojums tuvu Rīgai un labi attīstīta sauszemes transporta ceļu infrastruktūra, uzņēmējdarbības vidi Ādažu novadā komentē Ādažu novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Laima Jātniece.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot apjomīgāko būvdarbu konstrukciju izbūves pabeigšanu, 15.novembrī Ādažos tika svinēti Ādažu vidusskolas jaunās ēkas spāru svētki. Plānots, ka darbs jaunajā mācību iestādē varēs sākties nākamā gada rudenī, informē pašvaldības pārstāve Laima Jātniece.

Ievērojot senās tradīcijas, celtnieki ēkas jumta karkasam piestiprināja ozollapu vainagu. Ādažu sākumskolas Spāru svētki notika valsts svētku noskaņās – nākamajā simtgadē pašvaldība ādažniekiem dāvās jaunu skolu.

Līdz šim jau uzbūvēti ēkas trīs stāvi, daļēji izbūvēts jumts, kā arī izbūvēti pazemes komunikāciju tīkli, daļai ēkas salikti logi, jau uzsākta arī iekšējo komunikāciju izbūve.

«Šajos spāru svētkos esmu pateicīgs visiem būvniecības procesā iesaistītajiem par ieguldīto darbu un kvalitāti, lai Ādažu jaunākajai paaudzei jau drīzumā būtu pieejama jauna un mūsdienīga skolas ēka. Ticu, ka 2019. gada rudenī Ādažu sākumskola varēs vērt savas durvis skolēniem,» atzīmē Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotājs Orkla Confectionery & Snacks Latvija 2017. gada maijā Ādažu Čipsi ražotnē saražojis par 19% vairāk produkcijas nekā 2016. gada maijā, sasniedzot 598 tonnas. Tas ir lielākais čipsu un sāļo uzkodu ražošanas apjoms mēnesī kopš ražotnes dibināšanas 1979.gadā.

Šāds ražošanas apjoma pieaugums galvenokārt ir saistīts ar sāļo uzkodu un kartupeļu čipsu pieprasījuma pieaugumu Latvijā un eksporta tirgos, kā arī veiktajām investīcijām tehnoloģiskajos uzlabojumos.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā. Uzņēmuma produkcija ar zīmolu Taffel tiek eksportēta uz Baltijas valstīm, Skandināviju, ASV, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, Kazahstānu un Azerbaidžānu.

2016. gadā Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldīja Ādažu Čipsi ražošanas procesos, investējot 320 000 eiro kartupeļu pirmapstrādes līnijā un 60 000 eiro čipsu ražošanā, lai uzsāktu jauna veida vafeļčipsu izgatavošanu un virzīšanu tirgū.

Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija,07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu čipsu ražotāja a/s Latfood realizētās produkcijas apjomi ārpus Latvijas pieauguši, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Eksporta tirgos veiksmīgākie rezultāti sasniegti Azerbaidžānas tirgū, kur izaugsme vērojama 45% apmērā. Labos rezultātus Azerbaidžānā uzņēmums skaidro ar stratēģijas maiņu šajā tirgū, kas saistīta gan ar pašu komandas ieguldījumiem, gan arī distribūcijas koncepta maiņu.

Latfood valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms uzsver, ka liela ietekme ir arī šī reģiona uzticībai Latvijā ražotajiem produktiem. Turklāt Azerbaidžāna ir vienīgais eksporta tirgus, kur Latfood čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi, nevis eksporta zīmolu Taffel.

Lai gan lielāks pārdošanas apjomu kāpums vērojams Azerbaidžānā, arī Baltijas eksporta tirgos ir vērojamas pirmās tirgus stabilizācijas pazīmes, jo samazinās straujais tirgus kritums, kas bija vērojams iepriekšējā gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties “EuroBasket 2025”, zīmols “Ādažu” čipsi nāk klajā ar īpaši basketbola svētkiem radītu produktu kolekciju ierobežotā daudzumā.

Šī kolekcija apvieno ne tikai basketbola svētkiem veltītu iepakojuma dizainu, bet arī trīs jaunas un īpašas garšas. Kā uzsver SIA “Orkla Latvija” komunikācijas un ilgtspējas daļas vadītāja Laura Bagātā, šī kolekcija ir īpaša dāvana basketbola līdzjutējiem: “Mēs vēlējāmies radīt īpašus produktus, kas atspoguļo basketbola atmosfēru un ļauj līdzjutējiem izbaudīt čempionātu vēl īpašāk. Esam parūpējušies par īpašu iepakojuma dizainu, kas ne tikai izceļ basketbola dinamiku, bet arī ļauj iepazīt Latvijas valstsvienības spēlētājus, padarot šo kolekciju par neatņemamu “EuroBasket 2025” fanu pieredzes daļu.”

Viens no jaunumiem ir bekona garšas čipsi, otrs jaunums ir “Ādažu” Kraukšķu bumbas ar vasaras dārzeņiem, bet trešais jaunums ir grilēta ķiploka čipsi. Papildus jaunajām garšām kolekcijā īpaša uzmanība pievērsta iepakojuma dizainam. Tajā caur dinamisku grafiku iemiesota basketbola spēles enerģija, sniedzot vizuālu sasaisti ar “EuroBasket 2025” notikumu un Latvijas valstsvienības leģendārajiem un prasmīgajiem spēlētājiem. Uz iepakojumiem varēs ieraudzīt tādus spēlētājus kā Dairi un Dāvi Bertānus, Kristeru Zoriku, Rihardu Lomažu, Rolandu Šmitu, Rodionu Kurucu, kā arī citus valstsvienības pārstāvjus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu slimnīcā atvērta jauna “Centrālās laboratorijas” filiāle, informē uzņēmumā.

“Vērojot Ādažu pilsētas un novada izaugsmi, filiāles atvēršanu izjūtam kā būtisku soli, lai laboratoriskie pakalpojumi Pierīgas novadā kļūti vēl ērtāk pieejami. Saskaņā ar mūsu attīstības koncepciju, kas vērsta uz kvalitatīva pakalpojuma pieejamību ikvienam, īpaši domājot par jaunajām ģimenēm ar bērniem, vēlamies, lai katrs pie mums justos aprūpēts. Strādāsim līdztekus ar slimnīcas medicīnisko personālu, tādējādi papildinot veselības aprūpes kolēģu komandas darbu Ādažos,” ir pārliecināta “Centrālās laboratorijas” valdes priekšsēdētāja Stella Lapiņa.

“Centrālās laboratorijas” vajadzībām Ādažu slimnīcā pilnībā renovētās telpas 80 kvadrātmetru platībā ir gaišas, aprīkotas ar ergonomisku apgaismojumu, ir nodrošināta atbilstoša ventilācija un iespēja izmantot kondicionierus. Vienā no kompaktajām telpām ir iekārtota reģistratūra un vieta pacientiem uzgaidīšanai, otrā tiek veiktas manipulācijas.

Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

,24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Citas ziņas

"Golden Hammer" galvenās balvas iegūst Rumānijas, Zviedrijas un Čehijas pārstāvji

Andris Zeļenkovs [email protected],29.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūra "McCann Erickson Romania" no Rumānijas ieguva Golden Hammer 2005 Creativity Case (kā radošākā mediju aģentūra). Grand Prix un Zelta āmuru preses reklāmas (pakalpojumi) kategorijā ieguva reklāmas aģentūra "McCann Erickson Romania" ar pieteikumu "Manson / Michael / Slash". Mediju aģentūra "MindShare" (Zviedrija) ieguva "Media folder" (par mediju lietojumu). Grand Prix un Zelta āmuru mediju lietojuma kategorijā saņēma mediju aģentūra "MindShare" par veiksmīgāko mediju lietojumu (TV klipi) ar pieteikumu "The OLW Lillen & Nixon campaign". Aģentūra "MindShare" ieguva arī Sudraba āmuru šajā kategorijā ar pieteikumu "The Nike Move Your Mind Campaign". Grand Prix ieguva arī Čehijas pārstāvji. Zelta āmuru saņēma reklāmas aģentūra "MARK BBDO" (no Čehijas) TV reklāmas kategorijā („Apģērbi, skaistumkopšanas un higiēnas preces, medikamenti”) ar pieteikumu "The Hands". "MARK BBDO" ieguva Zelta āmuru arī sociālās reklāmas (presē) kategorijā ar pieteikumu "Pieta". Latvijas aģentūras ieguva 3 Zelta āmurus. Tos saņēma reklāmas aģentūras - "McCann Erickson Riga" TV kategorijā (Alkoholiskie dzērieni) ar pieteikumu "Airplane"; "Metro Leo Burnett" labākā radio lietojuma kategorijā ar pieteikumu "Listen to the Electricity" (Klausi Elektrību!), mediju aģentūra "OMD Latvia" – labākais preses pielietojums ar pieteikumu "3A - Attracting Additional Attention – Lattelekom". 10 Sudraba āmuru ieguvēji no Latvijas ir: - "McCann Erickson Riga" TV reklāmas kategorijā (Pārtika, dzērieni, dzīvnieku barības reklāma) ar pieteikumu "Ādažu Čipsi"; - "DDB Latvija" vides reklāmas kategorijā ar pieteikumu "Hanzas Maiznīcas Image Campaign" un veiksmīgākā radio lietojuma kategorijā ar pieteikumu "Falck car radio campaign"; - "Reklāmas agentūra Alfa Centrs" - par veiksmīgu preses lietojumu ar pieteikumu "Medicine Chest"; - "Bates/Red Cell" – par labāko vides reklāmas lietojumu ar pieteikumu "The Audi Wall"; - "Creative Laboratory" - tiešā mārketinga kategorijā ar pieteikumu "The Winners Calendar"; - "Dizaina Stratēģija" tiešā mārketinga kategorijā (Biznesa dāvanas) ar pieteikumu "RBS Skals Buvecirks 2005"; - "Reklāmas aģentūra Santa" tiešā mārketinga kategorijā ar pieteikumu "Vanaga (Hawk) beer paper bags"; - "Larsoni" tiešā mārketinga kategorijā ar pieteikumu "MAP calendar"; - "Sagraffitto" iespieddarbu kategorijā (iepakojums) ar pieteikumu Frozen "Diamonds". Lietuvas aģentūras ieguva 6 Sudraba āmurus, bet Igaunijas pārstāvji ieguva 3 Zelta āmurus. Mediju aģentūra "APR Media Services (Optimum Media OMD Group)" ieguva Zelta āmuru par veiksmīgāko vides reklāmas lietojumu. Pa zelta āmuram ieguva arī Ungārijas, Ukrainas, Baltkrievijas, Polijas pārstāvji, bet sudraba āmuru — Slovakijas pāsrtāvji. Lai motivētu darboties Baltijas jaunos reklāmas talantus un veicinātu reklāmas izglītību, šogad Golden Hammer iedibināja savu speciālbalvu - stipendiju 2 gadu studijām „Miami Art School”, kas ir viena no slavenākajām reklāmas skolām pasaulē. Balvu saņēma Armands Leitis ("McCann Erickson Riga") par darbu pie reklāmas "Airplane", kas ieguva Zelta āmuru, un citām reklāmām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā īstenota Ādažu poligona paplašināšana, poligona teritoriju palielinot par 5259 hektāriem, ko Aizsardzības ministrija pārņēmusi īpašumā no Zemkopības ministrijas un A/S «Latvijas Valsts meži».

Poligona paplašināšana notikusi, lai īstenotu vērienīgākus un sarežģītākus vingrinājumus un militārās mācības, pielāgotu un pilnveidotu militāro infrastruktūru, veicinot Nacionālo bruņoto spēku attīstību. Poligona paplašināšana ļaus paaugstināt personāla sagatavotību, nodrošināt kaujas atbalsta spēju integrēšanu mācībās, kā arī sekmēs Nacionālo bruņoto spēku un sabiedroto valstu bruņoto spēku kaujas spējas, skaidro Aizsardzības ministrijā.

Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs 2017. gadā nav ieguldījis līdzekļus zemes vai būvju, ēku pirkšanai (iegādei) Ādažu poligona paplašināšanas nolūkos, taču sākotnējais ieguldījums 2016. gadā zemes gabalu sadalīšanai, meža inventarizācijas veikšanai, zemju mērīšanai un ierakstīšanai Zemesgrāmatā, lai no Zemkopības ministrijas varētu pārņemt poligona paplašināšanai nepieciešamos īpašumus, bija 69 693 EUR. Šobrīd turpinās pārrunas ar 59 fizisko un juridisko zemju īpašniekiem un plānots, ka privātīpašumi, kuru platība veido aptuveni 270 hektārus, tiks iegādāti 2018. gadā.

Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv,26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs,14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Citas ziņas

Martā Latvijā auguši reklāmas apjomi

,28.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar februāri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Par to liecina TNS Latvia apkopotie 2009.gada marta mediju reklāmas tirgus rezultāti. Trīs reklamētākās nozares pēc bruto reklāmas apjoma latos martā bija sakari un biroja aprīkojums, kosmētikas un higiēnas nozare, kā arī pārtikas produkti,

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 12 %. Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet martā – 33 951 minūte reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada martā bija 83 195 reklāmas, kas gan, salīdzinot ar 2008. gada martu, kad tika reģistrēti 115 163 reklāmas gadījumi, ir par 28 % mazāk.

Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts,31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.