Citas ziņas

Aktualizē stāvvietu problēmu, rosinot auto ļaut novietot pagalmu zaļajās zonās

Zane Atlāce - Bistere, 13.07.2020

Jaunākais izdevums

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par atļauju vecu daudzdzīvokļu māju pagalmu zaļajās zonās daļēji novietot auto.

Iniciatīvas pārstāve Anna Brodele pamato, ka jau gadu desmitiem it visur Latvijā iedzīvotāji ir spiesti maksāt soda naudas par automašīnu novietošanu neatļautā vietā - tā sauktajā "zaļajā zonā" pie savām dzīves vietām daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pagalmos.

"Šie padomju laikos celto daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pagalmi nav piemēroti auto novietošanai. Tikmēr visām Latvijas pašvaldībām (sevišķi jau Rīgas pašvaldībai, bet ne tikai) nav naudas un/vai politiskās gribas tos pārbūvēt. Taču uz sodu uzlikšanu gan šīs pašvaldības nav jāskubina (ir dzirdēti publiski presē un TV pat konkrēti daudzdzīvokļu dzīvojamo māju masīvi un konkrētas mājas, kur konkrēti atsevišķu automašīnu īpašnieki soda naudās gada laikā samaksā pat 300 eiro). Pateiksim taču vienreiz skaļi un godīgi - iedzīvotāji nevar un nedrīkst būt cietēji un vaininieki pašvaldību neizdarībai, vai būt "slaucamās govis". Ja tā saucamajā "zaļajā zonā" apstādījumu reāli nav vispār, vai arī ir, taču tie no pašvaldības puses netiek ne kopti, ne uzturēti, tad ir jāatļauj to pašā maliņā ar diviem riteņiem iebraukt un stāvēt vieglajām automašīnām (M1 un N1 kategorijas), kas pieder iedzīvotājiem, kas dzīvo padomju laikos celtajās daudzdzīvokļu dzīvojamajās mājās tieši pie šīm zonām," teikts parakstu vākšanas iniciatīvā.

Lai īstenotu piedāvātās pārmaiņas ir jāpapildina MK 2015. gada 2. jūnija noteikumu Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" 114. punkts ar trešo teikumu, nosakot, ka Eiropas Savienības normatīvajos aktos noteiktajiem M1 un N1 kategorijas transportlīdzekļiem ir atļauts apstāties un stāvēt daudzdzīvokļu dzīvojamo māju, kas nodotas ekspluatācijā pirms 1991. gada 21. augusta, masīvu (pagalmu) zaļajā zonā (publiskajos zālienos, apstādījumos u.tml.) ar vismaz diviem automašīnas riteņiem uz brauktuves, ja vien attiecīgā pašvaldība 12 kalendāro mēnešu laikā pirms šo grozījumu pieņemšanas attiecīgajā teritorijā nav veikusi zāles sēšanu vai krūmu, koku, puķu vai citu augu stādīšanu vai arī kopšanu, kas pamatota ar atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem un foto vai video ierakstu pierādījumiem, norāda A.Brodele.

Proti, ja šī zāle, krūmi, koki, puķes vai citi augi ir iesēti vai iestādīti pirms minētajiem 12 kalendārajiem mēnešiem. Tāpat ir jāpapildina Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumu Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" 114. punkts ar ceturto teikumu, nosakot, ka šī punkta trešais teikums nav piemērojams vietās, kur transportlīdzeklis var neļaut braukt (iebraukt vai izbraukt) citiem transportlīdzekļiem vai traucē gājēju pārvietošanos; vietās, kur transportlīdzeklis citiem vadītājiem aizsedz luksofora signālus vai ceļa zīmes; uz ietvēm, uz gājēju ceļiem, gājēju un velosipēdu ceļiem, kopīgiem gājēju un velosipēdu ceļiem vai velosipēdu ceļiem un velojoslām vietās, kur tas ir aizliegts; vietās, kur attālums starp brauktuves nepārtraukto ceļa apzīmējuma līniju, sadalošo joslu vai pretējo brauktuves malu un apturētu transportlīdzekli ir mazāks par trim metriem; uz gājēju pārejām, vietās, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš, gājēju un velosipēdu ceļš vai kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš, vai tuvāk par pieciem metriem no šīm vietām; krustojumā un tuvāk par pieciem metriem no tā; uz tramvaja sliežu ceļa klātnes vai tās tiešā tuvumā, ja tas traucē tramvaja kustību; uz ieskrējiena vai bremzēšanas joslām.

Iniciatīvas autore raksta, ka pēc šo pārmaiņu ieviešanas M1 un N1 kategoriju transportlīdzekļu īpašnieki un lietotāji varēs novietot savas automašīnas tādu daudzdzīvokļu māju pagalmos, kas nodotas ekspluatācijā pirms 1991. gada 21. augusta, šo masīvu (pagalmu) zaļajā zonā (publiskajos zālienos, apstādījumos utml.) ar vismaz diviem automašīnas riteņiem uz brauktuves. Latvijas iedzīvotāji nevar būt atbildīgi par to, ka PSRS režīms, projektējot un būvējot ēku masīvus, nav nodrošinājis vietas iedzīvotāju auto novietošanai.

13.jūlijā šo iniciatīvu parakstījuši 393 atbalstītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Slēgs taksometru stāvvietas Rīgas apkaimēs, atdodot tās iedzīvotājiem

LETA, 08.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes pagaidu administrācija šodien lēma atzīt par spēku zaudējušu Rīgas domes 2007.gada lēmumu "Par vieglo taksometru stāvvietām", tādējādi paredzot likvidēt 50 taksometru stāvvietas Rīgas apkaimēs.

Līdz ar to turpmāk šīs bezmaksas autostāvvietas uz maģistrālajām ielām varēs izmantot vietējie iedzīvotāji.

Taksometru stāvvietas tiks saglabātas Rīgas centra ielās un maģistrālajās ielās pie ārstniecības iestādēm.

"Šāds lēmums pieņemts, jo taksometru tirgus ir mainījies un taksometru stāvvietas apkaimēs visbiežāk netiek izmantotas un stāv tukšas," lēmumu pamato domē.

Kā informē Rīgas domes Satiksmes departaments, taksometru stāvvietu ceļa zīmju demontāža tiks sākta pēc lēmuma stāšanās spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autostāvvietu operators "EuroPark Latvia" atklājis simto uzņēmuma apsaimniekoto autostāvvietu.

Jaunā četru līmeņu pazemes autostāvvieta ar 628 vietām atrodas multifunkcionālajā kompleksā "Z-Towers" Pārdaugavā, Raņķa dambī.

Jaunā diennakts četru līmeņu pazemes stāvvieta "Z-Towers" aprīkota ar numuru nolasīšanas sistēmu, kas nozīmē, ka barjera atvērsies automātiski un autovadītājam nav nepieciešams veikt nekādas papildu darbības. Savukārt, maksājot par pakalpojumu, kases automāta skārienjūtīgajā ekrānā ir tikai jāievada auto numurs.

Lai autovadītāji vieglāk orientētos stāvvietā un ātrāk atrastu brīvu vietu, stāvvieta ir aprīkota ar navigācijas sistēmu un brīvo vietu skaitītājiem. Ņemot vērā elektromobiļu skaita palielināšanos, "EuroPark" ir izvietojis Latvijā pirmās elektromobiļu uzlādes stacijas, ko iespējams apmaksāt ar "EuroPark" mobilo lietotni. Tādējādi "EuroPark" mobilā lietotne ļauj veikt apmaksu gan par stāvvietas pakalpojumiem, gan elektromobiļu uzlādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties "EuroPark Latvia" un "UniPark" autostāvvietu pārvaldītāja SIA "Stova" apvienošanās procesam, visas "UniPark" autostāvvietas Rīgā no 1.jūnija darbojas ar "EuroPark" zīmolu.

Līdz ar apvienošanās procesu "EuroPark" apsaimniekoto objektu skaits Rīgā sasniedzis 95 autostāvvietas, rīdziniekiem un pilsētas viesiem nodrošinot vietas kopumā vairāk nekā 10 000 automašīnām. "UniPark" līdz šim Rīgā apsaimniekoja daudzstāvu autostāvvietas Prāgas ielā 2 un Lielgabalu ielā 4, autostāvvietas pie tirdzniecības centriem "Olimpia" un "Rimi", Mūkusalas Biznesa centra autostāvvietu, kā arī virkni citu, kopumā 11 objektu Rīgā un tās apkārtnē.

"UniPark" autostāvvietu līdzšinējie lietotāji aicināti turpmāk pakalpojuma apmaksai izmantot vienoto "EuroPark" mobilo norēķinu lietotni, ar kuras palīdzību samaksu var veikt ne tikai "EuroPark" un Rīgas pašvaldības autostāvvietās, bet arī autostāvvietās Lietuvā, Igaunijā un Polijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot mobilitātes eksperimentu, sestdien, 7.martā, Ģertrūdes iela posmā no Brīvības ielas līdz Aleksandra Čaka ielai tiks atvēlēta gājējiem, velobraucējiem, kā arī dažādām uzņēmējdarbību veicinošām iecerēm, informē Rīgas domē.

Ģertrūdes ielas iedzīvotāji, kuri savas automašīnas novieto iekšpagalmos, aicināti jau laicīgi saplānot savu dienu tā, lai līdz sestdienas plkst.10.00 izbrauktu no iekšpagalmiem un atgrieztos mājās tikai ap plkst.20.00. Savukārt tie autovadītāji, kuri ir iegādājušies mēneša abonementu vai iedzīvotāja karti, automašīnu varēs novietot blakus esošo paralēlo ielu stāvvietās bez maksas.

Arī Akas ielas iedzīvotājiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem, proti, automašīnu stāvvietas uz diennakti tiks slēgtas jau piektdienas vakarā no plkst.20.00.

Nepieciešamības gadījumā autotransporta nokļūšana Ģertrūdes ielas iekšpagalmos tiks organizēta no Kr.Barona ielas puses, veicot labos pagriezienus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vīnē būvē neredzēta koncepta IKEA - ar zaļām fasādēm un bez autostāvvietas

Zane Atlāce - Bistere, 31.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mēbeļu uzņēmums IKEA būvē jaunu veikalu Vīnē, kas no citiem tirdzniecības centriem atšķirsies ar zaļām fasādēm, apzaļumotu jumta terasi un autostāvvietas neesamību.

Septiņstāvīgo veikalu projektējis Austrijas arhitektūras birojs "Guerkraft architekten", piedāvājot to veidot ar zaļām fasādēm, apzaļumotu jumta terasi un bez automašīnu stāvvietas. Veikals paredzēts gājējiem, velosipēdistiem un cilvēkiem, kuri izmanto sabiedrisko transportu. Ideja ir apkalpot arvien pieaugošo cilvēku skaitu, kuri dzīvo pilsētas centros un neizmanto automašīnas, vēsta arhitektūras portāls designboom.com. Preces pircējiem sola piegādāt 24 stundu laikā.

Šāda koncepcija tapusi, ņemot vērā iepirkšanās paradumu maiņu, kā arī jaunās mobilitātes tendences - dzīvesveidu bez automašīnas, nesen izplatītajā paziņojumā skaidroja IKEA.

Jaunā veikala būvniecība sākusies 2020. gada 7. janvārī, un to plānots pabeigt 2021.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas turpinās kļūt aizvien digitalizētākas, un klients varēs visus sev nepieciešamos pakalpojumus saņemt visneiedomājamākajos veidos, taču tajā pašā laikā nedrīkst aizmirst par klātbūtnes efektu, norāda kredītiestāžu pārstāvji.

Attīstoties tehnoloģijām bankās, palikuši tikai daži finanšu pakalpojumi, kas tiek sniegti klātienē, banku filiālēs, taču arī to skaits strauji sarūk. Patlaban dažādu ierīču skaits, kas savienotas ar internetu, pasaulē sasniedz 30 miljardus, taču analītiķi paredz, ka līdz 2025.gadam to skaits pārsniegs 75 miljardus. Līdz ar to tiek domāti aizvien jauni veidi, kā veikt maksājumus, un liela loma būs arī mākslīgajam intelektam. Jau tagad neparasts nešķiet maksājums, kas veikts, soļojot; maksājums, kas veikts, automašīnai izbraucot no stāvvietas; kredīts, kas tiek piedāvāts brīdī, kad tas visvairāk nepieciešams, pirms klients paspējis tam pieteikties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaļās mobilitātes pakalpojumu sniedzējs “Fiqsy”, kas pirms gada uzsāka savu darbību Latvijā, sasniedzis 100 000 lietotāju.

Pirmā darbības gada laikā, piedāvājot koplietošanas elektroskrejriteņu nomu, uzņēmuma mobilo lietotni lejupielādējuši vairāk nekā 60 000 lietotāju, taču pēdējo divu mēnešu laikā pēc Fiqsy jaunā pakalpojuma, elektroauto “Renault Zoe”, ieviešanas mobilā pakalpojuma lietotāju skaits sasniedzis 100 000 lietotāju.

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū 

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto...

Divu mēnešu laikā pēc Fiqsy elektroauto ieviešanas kopā nobraukti vairāk nekā 400 000km. Pēdējā apkopotā statistika liecina, ka 78% šī pakalpojuma lietotāju ir vīrieši, bet 22% - sievietes ar vidējo lietotāja vecumu virs 32 gadiem.

Šobrīd populārākie galamērķi, neskaitot vidēja attāluma distances Rīgas pilsētas ietvaros, ir Jelgava, Liepāja, Valmiera, Ventspils, Cēsis un Daugavpils.

“Elektroauto ieviešana ir bijis nozīmīgs solis gan Fiqsy biznesa attīstībai, gan elektromobilitātes kustības veicināšanai Latvijā kopumā. Redzam, ka cilvēki kļūst arvien atvērti un aktīvāk izmēģina šo pakalpojumu, neraugoties uz daudzajiem mītiem saistībā ar elektrotransportu, kas vēl jālauž,” saka Māris Avotiņš, Fiqsy Latvija līdzdibinātājs un īpašnieks.

Uzņēmējs ievērojis, ka cilvēki novērtē praktiskos ieguvumus, izmantojot elektrotransportu - bezmaksas stāvvietas lielo pilsētu centros, neierobežoto pārvietošanos pa sabiedriskā transporta joslām un iespēju ērti veikt garo distanču braucienus arī uz citām Latvijas pilsētām.

Pēdējā mēneša laikā Fiqsy uzsācis sadarbību arī ar dažādiem Latvijas uzņēmumiem. “Arī uzņēmumi kļūst aktīvāki, izmantojot koplietošanas pakalpojumus, saprotot, ka tas ir ne tikai liels izmaksu ietaupījums, bet papildus veids, kā domāt par atbildīga biznesa un ilgtspējas jautājumiem vistiešākajā veidā. Mēs ļoti ceram, ka zaļā mobilitāte kļūs par ikdienu ne tikai mājsaimniecību, bet arī uzņēmumu līmenī,” saka M.Avotiņš.

Finanšu institūcijas "Altum" Zaļo grantu programmas ietvaros "Fiqsy" ir piesaistījis aizdevumu vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas.

Ar laiku plānots palielināt auto skaitu Rīgā līdz vairākiem simtiem, pēcāk - iziet ārpus Latvijas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Blaumaņa ielu atvēlēs gājējiem un velobraucējiem

Lelde Petrāne, 29.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot mobilitātes eksperimentu, sestdien, 1. februārī Blaumaņa iela visā garumā tiks atvēlēta gājējiem, velobraucējiem, kā arī dažādām uzņēmējdarbību veicinošām iecerēm.

Blaumaņa ielas iedzīvotāji, kuri savas automašīnas novieto iekšpagalmos, tiek aicināti jau laicīgi saplānot savu dienu tā, lai līdz plkst.10 izbrauktu no iekšpagalmiem un atgrieztos mājās tikai ap plkst.20.

Savukārt tie autovadītāji, kuri ir iegādājušies mēneša abonementu vai iedzīvotāja karti, automašīnu varēs novietot bez maksas blakus esošo ielu maksas stāvvietās.

Uzņēmēji aicināti šo pilsētas iniciatīvu atraktīvi izmantot savā labā, veicinot uzņēmējdarbību. Kā liecina aptaujas dati, pēc iepriekšējā Tērbatas ielas mobilitātes eksperimenta, vietējo kafejnīcu un tirdzniecības vietu apmeklējums un peļņa pieaugusi pat līdz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedās pilsētas – tās nav tikai pašbraucošās automašīnas

Līga Krūmiņa, “Tele2” tehniskā departamenta vadītāja, 08.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības digitalizācija notiek ļoti strauji. Bieži vien mēs pat nepamanām, ka daudzas lietas ar interneta palīdzību mūsu vai kāda cita vietā paveic viedierīces, jo tā ir ātrāk un efektīvāk.

Daudzas lietas mums arī jau šķiet tik ierastas, ka neaizdomājamies, ka aiz tām realitātē stāv IoT jeb lietu internets.

Visbiežāk par IoT (Internet of Things) mēs dzirdam un runājam viedo pilsētu kontekstā. Lai arī tas izklausās kā stāsts par pašbraucošām automašīnām un robotiem uz ielām, tas nebūt tā nav.

IoT jau šobrīd aktīvi maina moderno pilsētu ikdienu, ļaujot ietaupīt izdevumus, samazinot vides piesārņojumu un uzlabojot dzīves kvalitāti pilsētā. Lūk, daži piemēri, kur jau šobrīd pasaulē un atsevišķos gadījumos arī Latvijā, tiek izmantoti IoT risinājumi.

Viedā infrastruktūra

Labs piemērs ir gudrais apgaismojums, kas reaģē uz apkārtējās vides izmaiņām, laika apstākļiem un darbojas tikai tad, kad tuvumā ir kustība. Piemēram, Barselona gadā ietaupa aptuveni 37 milj. eiro, patiecoties šādai sistēmai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrotransports nav jauna tēma, taču tā kļūst aizvien aktuālāka. Daudziem tas kļuvis par ikdienas pārvietošanās līdzekli, un elektroauto vairs nevar uzskatīt tikai par luksusa preci. Salīdzinot ar kaimiņvalstīm, Latvijā šī nozare attīstās salīdzinoši lēnāk, kā arī valsts nesniedz atbalstu elektroauto iegādei. Toties to lietošana ļauj izbaudīt ievērojamas priekšrocības un arī atteikties no atsevišķām izmaksu pozīcijām savā ikdienā.

Uzlabojoties elektroauto pieejamībai un cenai, ir sasniegts brīdis, kad arvien vairāk cilvēku nopietni apsver to iegādi.

Dārga investīcija, ko atpelna lietošana

Pamazām pieaug ne tikai elektroauto, bet arī elektromopēdu un autobusu popularitāte.

Tieši mazie transportlīdzekļi lietotājam ir visizdevīgākie, jo to cena daudz neatšķiras no analogiem ar iekšdedzes dzinēju. Kamēr Latvijā tie vēl iegūst popularitāti, tikmēr, piemēram, Ķīnā daudzām ģimenēm jau tagad aizvieto parasto automašīnu ikdienā.

Tiesa, jauna elektroauto cena tirgū šobrīd pat divreiz apsteidz līdzvērtīgu auto ar benzīna vai dīzeļa dzinēju. Te nepieciešams ilgtermiņa skatījums, jo bonusi, braucot ar elektromobili ikdienā, 5 - 10 gadu termiņā atpelna pirkuma cenu ar uzviju, nemaz nerunājot par samazināto kaitējumu videi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz satiksmes ministra rīkojumu vīrusa Covid-19 izplatīšanās riska mazināšanai, no piektdienas, 2020. gada 27. marta, uz ārkārtējās situācijas laiku reģionālajos maršrutos tiks ierobežots pārvadāto pasažieru skaits vienā autobusā, tādējādi nodrošinot lielāku distanci starp pasažieriem.

Plānots, ka autobusā katra otrā sēdvieta, kuru nedrīkstēs ieņemt, būs iezīmēta, informē Autotransporta direkcijā.

Ņemot vērā, ka turpmāk reģionālo maršrutu autobusos pieejamo sēdvietu skaits tiks samazināts uz pusi, visi iedzīvotāji, kuri neizmanto sabiedrisko transportu darba vajadzībām, aicināti izvērtēt brauciena nepieciešamību. Priekšroka būtu dodama tiem iedzīvotājiem, kuri dodas uz darbavietu un pēc tam - atpakaļ mājās, īpaši tad, ja persona ir nodarbināta medicīnas, tiesību aizsardzības vai tirdzniecības jomā, norāda direkcijā.

Plānots, ka autobusā pasažieri varēs ieņemt katru otro sēdvietu. Turklāt tās tiks izkārtotas pamīšus, lai veidotos lielāka distance no visām pusēm. Mikroautobusos pasažieri nevarēs izmantot stāvvietas. Tāpat autobusos, kur vadītāja sēdvieta nav nodalīta no pārējā transportlīdzekļa salona, netiks nodrošināta biļešu tirdzniecība uz sēdvietām, kas atrodas aiz šofera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamās piektdienas, 17. jūlija, Rīgas pilsētas pašvaldība eksperimenta veidā pirmo reizi realizēs pilsētas vasaras ielas ideju, uz vienu mēnesi atvēlot Tērbatas ielu gājējiem, riteņbraucējiem, tirgotājiem un nedēļas nogalēs - daudzveidīgai kultūras programmai.

Satiksme Tērbatas ielā būs daļēji slēgta no 15. jūlija plkst. 21.45 līdz 16.augustam plkst. 21.00 posmā no Elizabetes ielas līdz ieejai Vidzemes tirgū. Ielu būs iespējams šķērsot ar dažiem izņēmumiem.

Tērbatas ielas garumā iedzīvotāju labklājībai tiks iekārtotas zaļās atpūtas zonas un paplašinātas kafejnīcu terases, vietām būs iespēja baudīt lauku gardumus no Latvijas mājražotājiem un nedēļas nogalēs piedzīvot daudzveidīgu kultūras programmu bērniem un pieaugušajiem. Turklāt visas ielas garumā tiks nodrošināta bezmaksas bezvadu interneta piekļuve. Kultūras programma tiks publicēta pašvaldības mājas lapā www.riga.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz jaunā koronavīrusa COVID-19 pandēmijas izraisīto krīzi aviācijas nozarē, lidosta "Rīga" saglabā savu stratēģisko mērķi nākotnē kļūt par Ziemeļeiropas aviosatiksmes mezglu, ceturtdien Rīgas Aviācijas forumā uzsvēra lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

"Šī krīze mums ir devusi papildus laiku sagatavoties jauniem izaicinājumiem. Investējot līdzekļus modernu infrastruktūras risinājumu attīstībā šobrīd, nākotnē tiek radīta iespēja efektīvāk organizēt darbu un samazināt izmaksas uz vienu apkalpoto pasažieri vai gaisa kuģi, kas uzlabos lidostas konkurētspēju gan no izmaksu, gan vides ilgtspējības aspektiem," norāda lidostas vadītāja.

Šovasar ar Kohēzijas fonda atbalstu un pašu līdzekļiem lidostas "Rīga" lidlaukā īstenoti vairāki vērienīgi investīciju projekti vairāk nekā 15 miljonu eiro apjomā: rekonstruēta un modernizēta daļa skrejceļa un manevrēšanas ceļi vairāk nekā 11 kilometru garumā, izbūvēts helikopteru nosēšanās laukums un jaunas gaisa kuģu un helikopteru stāvvietas. Šīs investīcijas ne tikai ļaus lidostai "Rīga" paaugstināt savu operacionālo kapacitāti un piedāvāt klientiem labākus pakalpojumus, bet arī padarīs lidostu videi draudzīgāku, samazinot CO2 emisiju apjomu un ļaujot ietaupīt resursus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidot aviokompānijas "Atlas Air" gaisa kuģi Boeing 747-47U(F), lidostā "Rīga" 16.oktobrī darbu uzsācis jaunais specializētais kravu apkalpošanas perons.

Jaunais perons aizņem 95 000 kvadrātmetru lielu platību lidlauka ziemeļu daļā un ir tieši savienots ar teritoriju, kurā tiks attīstīta lidostas "Rīga" "kravu pilsēta"- aviācijas kravu apkalpošanas un loģistikas centrs. Šeit jau nākamgad sāks darboties loģistikas kompānijas DHL reģionālais sūtījumu apstrādes komplekss, kā arī sadarbībā ar investoriem iecerēts attīstīt multifunkcionālu kravu loģistikas centru ar kopējo noliktavu platību līdz 9000 kvadrātmetriem.

Rīgas lidostā taps jaunais DHL sūtījumu apstrādes terminālis  

"SEB banka" ir piešķīrusi 3,3 miljonu eiro finansējumu, lai nekustamo īpašumu attīstīšanas...

Lidostas "kravu pilsētas" kopējā kapacitāte pārsniegs 60 000 tonnu gadā, ļaujot lidostai "Rīga" tuvākajos gados dubultot kravu apgrozījumu.

"Starptautiskā lidosta "Rīga" bija, ir un būs Latvijas un Baltijas aviācijas centrs ne tikai pasažieru pārvadājumu un biznesa aviācijas jomā, bet arī aviācijas kravu segmentā. Jaunā kravas perona atklāšana ir tam vēl viens pierādījums. Īpaši pašlaik ir svarīgi turpināt mērķtiecīgu darbu gan pie kravu diversifikācijas, gan atbilstošas infrastruktūras attīstības. Valdības sniegtais atbalsts aviācijas sektoram krīzes laikā - gan nacionālajam pārvadātājam "airBaltic", gan Latvijas Gaisa satiksmei un lidostai - ir ilgtspējīgas investīcijas nākotnes attīstībai," uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

"Kravu segmenta attīstība lidostai īpaši svarīga ir šobrīd, kad Covid-19 pandēmijas dēļ ir būtiski ietekmēti pasažieru pārvadājumi. Jau šobrīd lidosta "Rīga" partneriem var piedāvāt multimodālus loģistikas risinājumus un augstas kvalitātes apkalpošanu. Lai veicinātu jaunu kravu pārvadātāju ienākšanu un aviācijas kravu apgrozījuma pieaugumu, lidostas galvenais uzdevums ir radīt piemērotu infrastruktūru un labvēlīgu sadarbības platformu," norādīja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Projekta ietvaros izbūvēts tieši kravu apkalpošanai pielāgots perons un savienojošais manevrēšanas ceļš ar kopējo apjomu 36 770 kvadrātmetri, kā arī jauni servisa ceļi ar kopējo asfaltbetona virskārtas platību 14 970 kvadrātmetri. Perona multifunkcionālās gaisa kuģu stāvvietas ļauj fleksibli plānot gaisa kuģu izvietojumu un uzņemt arī vislielākos F un E klases gaisa kuģus, savukārt pazemes degvielas uzpildes hidrantu sistēma ļauj ievērojami palielināt gaisa kuģu uzpildes un līdz ar to arī apkalpošanas ātrumu, kā arī mazina vides piesārņojuma riskus. Teritorijā uzstādīta energoefektīva apgaismojuma kontroles sistēma.

Ceļu būves firmas SIA "Binders" valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja, dāvinot lidostai perona betona seguma 42 cm biezo kontrolurbumu, atzina: "Jau uzsākot šā projekta īstenošanu, apzinājāmies, cik būtiska loma būs mūsu pieredzei un spējai precīzi organizēt būvdarbu norisi lidostas teritorijā, kur ir specifiski darbības nosacījumi. Bija jāsalāgo būvdarbu tehnoloģiskie aspekti ar lidostas darba organizācijas un drošības prasībām. Būvdarbu dēļ lidostas darba režīms netika traucēts. Nelielas korekcijas darbu izpildes grafikā radīja Covid-19 pandēmijas radītie ierobežojumi, taču objektu esam izbūvējuši atbilstoši projekta prasībām, un par darba rezultātu esam gandarīti".

Jaunā perona būvdarbi tika uzsākti 2019.gada martā, un projekta kopējās investīcijas ir 15 miljoni eiro.

Aviācijas kravu pārvadājumu apjomu Latvijā veido četri darbības virzieni - preču ar augstu pievienoto vērtību eksports un imports, pasta un e-komercijas preču pārvadājumi, tranzīta aviācijas kravu apkalpošana un nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku (ISAF) vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu. Pienesumu dod arī AS "Latvijas pasts" iesaiste globālajā e-komercijas sūtījumu pārvadājumu segmentā, sadarbībā ar Ķīnas e-komercijas gigantu "Alibaba" un Krievijas pastu ir izveidojot sekmīgu loģistikas risinājumu, kā rezultātā kopš 2017.gada uz Rīgu tiek veikti neregulāri kravu čartera lidojumi no Ķīnas.

Kravu pārvadājumus lidostā "Rīga" nodrošina septiņas aviokompānijas - kravu pārvadātāji "Atlas Air", "Atran", "Eleron" un "RAF Avia" un kurjerpasta kompānijas "Fedex", UPS un DHL.

Pērn Rīgas lidostā apkalpoti 27,2 tūkstoši tonnu, bet šā gada deviņos mēnešos - 16 tūkstoši tonnu kravu. Lidostas "Rīga" kravu apgrozījums veido vairāk nekā pusi no kopējā Baltijas valstu kravu apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar valstī noteikto ārkārtas stāvokli un ar to saistītajiem ierobežojumiem SIA Rīgas meži diemžēl slēdz apmeklētājiem vairākus populārus rekreācijas objektus.

Sākot ar 2020.gada 1.aprīli slēgti:

1) Cenu tīreļa purva laipu un skatu torņi;

2) Bumbukalniņa skatu tornis.

Tāpat Rīgas meži lūdz neizmantot Dabas parka Piejūra teritorijā izveidotos aktīvās atpūtas elementus, jo tie netiek dezinficēti.

Minētajos dabas un kultūrvēsturiskajos objektos ārkārtas stāvokļa laikā novērots būtisks apmeklētāju skaita pieaugums, kas, pirmkārt, rada apstākļus, kuros apmeklētājiem nav iespējams ievērot valstī noteiktos ierobežojumus COVID-19 vīrusa izplatības ierobežošanai, otrkārt, radījis vairākkārtēju slodzes pieaugumu dabas taku infrastruktūrai, kurai tagad nepieciešama atjaunošana.

Atpūtai dabā aicinām izmantot citas Rīgas mežu vai Latvijas valsts mežu atpūtas vietas, izvēloties pēc iespējas mazāk noslogotās. SIA Rīgas meži teritorijā esošo atpūtas vietu atrašanās vietas redzamas šajā kartē mdps.rigasmezi.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas un Pierīgas pašvaldības aicina valdību līdzdarboties vienotas sabiedriskā transporta pārvadājumu sistēmas izveidē Rīgas aglomerācijā

Trešdien, 15. janvārī, Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs kopā ar Ādažu, Baldones, Carnikavas, Garkalnes, Ikšķiles, Ķekavas, Mārupes, Olaines, Stopiņu, Ropažu un Inčukalna pašvaldību vadību pārstāvjiem parakstīja vēstuli Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam un Satiksmes ministram Tālim Linkaitim ar aicinājumu organizēt kopēju tikšanos ar Rīgas un Pierīgas pašvaldībām un sākt darbu pie Rīgas metropoles mobilitātes vīzijas un vienotas sabiedriskā transporta sistēmas izveides.

Pašvaldības aicina visas iesaistītās puses vienoties par kopīgi veicamajiem darbiem un indikatīvu laika ietvaru vienotas sabiedrisko pārvadājumu sistēmas izveidei Rīgas metropoles areālā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

DHL attīstībā investē 12 miljonus eiro

Ilze Žaime, 10.06.2020

Artūrs Saveļjevs, lidostas "Rīga" valdes loceklis, Snezhina Kazakova, "DHL Express" rīkotājdirektore un Jānis Milzarājs, "Castor Construction" valdes loceklis

PUBLICITĀTES FOTO

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā "Rīga" uzsākta loģistikas kompānijas "DHL" reģionālā kompleksa būvniecība. Jaunā centra plānotais investīciju apjoms sasniedz 12 miljonus eiro.

Sadarbojoties lidostai, loģistikas kompānijai "DHL Latvia" un nekustamo īpašumu attīstīšanas un būvniecības kompānijai SIA "Castor Construction", lidostā "Rīga" gada laikā tiks izbūvēts reģionālais "DHL" sūtījumu apstrādes un loģistikas centrs 4500 kvadrātmetru platībā.

Uz jauno termināli lidostas "Rīga" teritorijā pilnībā pārcelsies "DHL Express", un tajā būs jauna šķirošanas iekārta, kas ļaus efektivizēt sūtījumu apstrādi, tādējādi nodrošinot to ātrāku un ērtāku sūtījumu piegādi klientiem.

Rīgas lidostā taps jaunais DHL sūtījumu apstrādes terminālis  

"SEB banka" ir piešķīrusi 3,3 miljonu eiro finansējumu, lai nekustamo īpašumu attīstīšanas...

Turpinot lidostas "Rīga" lidlauka infrastruktūras attīstību, šovasar lidostā tiks pabeigta arī jauna kravu perona būvniecība, kas ļaus lidostai "Rīga" dubultot kapacitāti kravu apkalpošanas jomā un padarīs Rīgas lidostu pievilcīgāku gaisa kravu pārvadātājiem no visas pasaules. Jaunajā peronā atradīsies trīs lielfizelāžas gaisa kuģu stāvvietas ar fleksiblu plānojumu, nodrošinot iespēju uzņemt visu tipu kravas gaisa kuģus. Kopā ar jauno "DHL" sūtījumu apstrādes centru un iecerēto multifunkcionālo loģistikas centru lidostā būs izveidota moderna kravu apstrādes infrastruktūra, ļaujot lidostai "Rīga" pilnvērtīgi iesaistīties globālajā aviācijas kravu tirgū.

Šobrīd aviācijas kravu pārvadājumu apjomu Latvijā veido četri darbības virzieni: preču ar augstu pievienoto vērtību eksports un imports, pasta un e-komercijas preču pārvadājumi, tranzīta aviācijas kravu apkalpošana un nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku (ISAF) vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu.

Lidostas "Rīga" valdes loceklis Artūrs Saveļjevs norāda, ka jaunais "DHL" kravu loģistikas centrs nodrošinās stabilu ilgtermiņa aviācijas kravu plūsmu lidostā "Rīga". "Tas nostiprinās lidostas "Rīga" reģionālā gaisa satiksmes mezgla pozīcijas ne tikai pasažieru, bet arī kravu pārvadājumos. Kravu segmenta attīstība lidostai īpaši svarīga ir šobrīd, kad Covid-19 krīzes dēļ ir būtiski ietekmēti pasažieru pārvadājumi," teic lidostas "Rīga" valdes loceklis.

2019.gadā lidostā "Rīga" tika apkalpoti vairāk nekā 27 tūkstoši tonnu kravu – gandrīz puse no visām Baltijas valstu aviokravām. Šā gada pirmajos mēnešos lidostā "Rīga" apkalpotas 8075 tonnas kravu.

"DHL Express" ietilpst "Deutsche Post DHL" grupā un ir vadošais loģistikas un starptautiskā kurjerpasta uzņēmums pasaulē. "DHL Express" maršruti kopumā aptver 220 pasaules valstis un teritorijas ar vairāk nekā 120 000 galamērķu.

LASI ARĪ:

VIDEO: DHL palīdz biznesam pulsēt 

Lielai daļai uzņēmumu savu darbību piebremzējot Covid-19 izraisītās krīzes dēļ, piegādes uzņēmums...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apritējis gads, kopš Rīgā, Uzvaras bulvārī 7, Pulkveža Brieža ielā 12 un Jūrmalā, Jomas ielā 4 darbu sāka Elektrum elektroauto uzlādes stacijas.

Tajās tiek nodrošināta gan ierastās ātrās 50kW līdzstrāvas stacijas, gan pilsētai piemērotās vidēji ātrās jeb 22kW maiņstrāvas uzlādes iespēja. Uzlāde un norēķini šajās stacijās ir iespējami, izmantojot īpaši izveidoto mobilās lietotnes Elektrum uzlādes sadaļu. Pirmo reizi šāda lietotne no pašiem pamatiem tika izstrādāta tieši Latvijas tirgum. AS "Latvenergo" Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis stāsta par to, kā pašlaik attīstās mūsu piedāvājums elektrisko transporta līdzekļu īpašniekiem. Viņš uzsver, ka ir ļoti iespējams – uz elektriskajām automašīnām pārsēdīsimies daudz ātrāk nekā domājam.

Pirms gada prognozējām, ka 2030. gadā Latvijā būs ap 30 000 elektrisko automašīnu. Kādu skaitu jūs prognozētu tagad, redzot, cik strauji notiek attīstība?

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Daudzdzīvokļu projektā Liepājas klusajā centrā investēs 1,3 miljonus eiro

Monta Glumane, 22.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 1,3 miljonus eiro, SIA "Celtnieku iela" Liepājā, Celtnieku ielā, attīstīs jaunu dzīvokļu projektu "Rietumu apartamenti", informē uzņēmumā.

Plānots, ka restaurētajā četrstāvu ēkā tiks izbūvēti 34 dažādas platības dzīvokļi ar pilnu apdari. Kopējais plānoto investīciju apjoms ir 1,3 miljoni eiro, ieskaitot ēkas iegādes izmaksas nepilnu 290 000 eiro apmērā.

Jauno dzīvokļu platība būs diapazonā no 21 līdz 80 kvadrātmetriem ar telpu plānojumu no vienas līdz četrām istabām. Lielākā daļā dzīvokļu būs ar balkonu un divām vannas istabām. Ēkas kāpņu telpa iecerēta plaša, un topošo iemītnieku drošībai tā būs slēdzama. Visu dzīvokļu ārdurvis būs ugunsdrošas, kā arī ikviens dzīvoklis tiks aprīkots ar audio domofonu.

Ēkas pagrabstāvā tiks izbūvētas mantu glabātuves. Projektā paredzēts izbūvēt arī autostāvvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Kauguros par 7,5 miljoniem eiro veidos parku un jauniešu māju

Žanete Hāka, 07.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pilsētas dome izsludinājusi konkursu par būvdarbu veikšanu pilsētas atpūtas parka un jauniešu mājas izveidei Kauguros, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Paredzamā līgumcena bez PVN ir 7,5 miljoni eiro.

Kā skaidro Jūrmalas pilsētas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Zane Leite, Jūrmalas blīvāk apdzīvotajā daļā – Kauguros, pašvaldība veidos atpūtas parku un izbūvēs jauniešu māju. 24.aprīlī ir izsludināts būvdarbu iepirkums, piedāvājumu iesniegšanas termiņš – 29.maijs. Darbus iecerēts veikt divās kārtās, vispirms labiekārtojot parka teritoriju un otrajā kārtā izbūvējot jauniešu māju. Darbi būs jāpabeidz 14 mēnešu laikā no darbu uzsākšanas.

Atpūtas parku 3,8 hektāru platībā veidos Kauguru apkaimē, teritorijā starp Talsu šoseju, Telšu ielu, Mazo Nometņu ielu un Lauku ielu, izbūvējot šajā teritorijā ēkas, kas būs piemērotas komersantiem saimnieciskās darbības veikšanai, un pilsētas atpūtas parka teritoriju – kā drošu, vizuāli Jūrmalas pilsētas ainaviskajai videi raksturīgu teritoriju, kas piemērota daudzfunkcionālām sabiedriskām aktivitātēm - pilsētas kultūras un atpūtas pasākumu organizēšanai, tirdzniecības vietu nodrošināšanai, sporta un aktīvās atpūtas aktivitātēm, jauniešu interešu un profesionālās ievirzes apmācību organizēšanai un citām funkcijām, skaidro Z. Leite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Pārdots Lords LB Baltic Fund III piederošais tirdzniecības centrs Liepājā

Lelde Petrāne, 20.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais nekustamā īpašuma konsultāciju uzņēmums "Newsec" darbojies kā starpnieks "Lords LB Baltic Fund III" piederošā tirdzniecības centra, kas atrodas Liepājā, pārdošanā.

Tirdzniecības centrā ir 25 nomnieki, no kuriem lielākie ir mazumtirdzniecības tīkls "Rimi" un saimniecības preču veikals "JYSK", ar kopējo iznomāto platību aptuveni 6,3 tūkstoši m2.

"Šis iepirkšanās centrs ir viens no populārākajiem Liepājā, iecienīts pilsētas iedzīvotāju un viesu vidū savas attīstītās infrastruktūras, stratēģiskā izvietojuma un autostāvvietas dēļ, kas pielāgota tirdzniecības centra apmeklētāju vajadzībām. Nozīmīgs ir arī tirdzniecības centrā pieejamais plašais preču un pakalpojumu klāsts”, saka Ģirts Grīnbergs, "Newsec Latvija" valdes priekšsēdētājs.

Saskaņā ar Ģ.Grīnberga teikto, šādu objektu segments joprojām ir pievilcīgs gan patērētāju, gan investoru vidū: „COVID-19 vīrusa pandēmijas laikā kļuva skaidrs, ka lielveikali, kur lielāko daļu nomāto vietu aizņem pārtikas mazumtirgotāji, joprojām ir pievilcīgi investoriem kā ieguldījums, kas rada stabilu finanšu plūsmu, jo tie ir izturīgi pret tirgus lejupslīdi vai citiem tirgus satricinājumiem."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākti demontāžas darbi topošā "Preses Nama" kvartāla teritorijā. To ietvaros tiks nojaukta bijušā Preses nama tipogrāfijas ēka ar tai piegulošajām palīgēkām, kā arī daļēji tiks demontētas iekštelpu konstrukcijas Preses nama daudzstāvu ēkā.

Jaunā "Preses Nama" kvartāla 1. projekta kārtas attīstības posmā paredzēts izbūvēt A klases biroju centru, tirdzniecības telpas ar futbola laukumu uz ēkas jumta un "Holiday Inn" viesnīcu, kas būs pirmā "InterContinental Hotels Group" (IHG) viesnīca Latvijā.

Projekts paredz īpašu uzmanību veltīt energoefektivitātei, dabai draudzīgu materiālu izvēlei, vides pieejamībai, veselīgas darba vides radīšanai un ilgtspējīgai apsaimniekošanai.

Līdzās biroju un kopstrādes telpām, kas atbildīs "BREEAM" sertifikāta "Excellent" standartam un kopā paredzētas 2500 cilvēkiem, tiks iekārtotas arī vairākas ēdināšanas iestādes, veikali, konferenču telpas, kā arī 200 velosipēdu novietnes, vairāk nekā 970 autostāvvietas, 27 elektroauto uzlādes stacijas, pastaigu vietas un terases ar apstādījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Rada aplikāciju darbinieku labumu pārvaldībai

Zane Atlāce - Bistere, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu darbinieku lojalitāti un darbaspēka izdevumu samazinājumu uzņēmumiem, uzņēmums MobillyTX radījis aplikāciju, kas pārvalda dažādu labumu piešķiršanas sistēmu darbiniekiem, ļaujot uzņēmumiem gada laikā ietaupīt pat vairāk nekā 36 000 eiro uz 100 darbiniekiem.

Aplikācija paredz, piemēram, pusdienu, transporta, medicīnas un sporta pakalpojumu, kā arī dažādu pasākumu un citu ikdienas pakalpojumu apmaksu, izmantojot Mobilly mobilo maksājumu aplikāciju.

Jaunais mobilā pakalpojuma risinājums tapis pēc tehnoloģiju un izklaides uzņēmuma "Tet" iniciatīvas un nepieciešamības saviem darbiniekiem nodrošināt inovatīvus un ērtus norēķinus par darbinieku labumiem.

Kā liecina uzņēmuma "Fontes" aptauja 2019. gadā, kurā piedalījās vairāk nekā 9000 IT nozares darbinieku, lielākie izaicinājumi darba tirgū šobrīd ir labāko darbinieku piesaiste un noturēšana.

Darba alga ir tikai viens no galvenajiem faktoriem, kas motivē cilvēkus pievienoties un būt lojāliem kādam no uzņēmumiem. Arvien biežāk darba devēji piedāvā darbiniekiem dažādus papildu labumus un motivācijas programmas, radot elastīgu un individuāli pielāgotu darba vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 3,5 miljonus eiro, nekustamo īpašumu attīstītājs "Hepsor" pabeidzis un nodevis ekspluatācijā projekta "Āgenskalna melodija" otro daudzdzīvokļu ēku Āgenskalna ielā, Rīgā, informē projekta attīstītājs.

Šis ir otrais no "Āgenskalna melodijas" projektiem ar nosaukumu "Sentimento". Pirmā ēka ar nosaukumu "Legato" ekspluatācijā tika nodota pērn decembrī.

Piecstāvu ēkā "Sentimento" ir 28 dzīvokļi, kas aprīkoti ar balkoniem, savukārt visapkārt ēkai ir apzaļumota teritorija.

Iedzīvotāju ērtībām ir izveidotas autostāvvietas ēkas pagalmā, kā arī pieejams lifts un individuālas noliktavas. Visi dzīvokļi ir aprīkoti ar domofoniem ar video novērošanas funkciju.

Projekta autore arhitekte Diāna Zalāne, kas pārstāv "Diānas Zalānes projektu biroju", raksturo ēku kā lakonisku, tīru un skandināviski atturīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Merks noslēdz 48 miljonus eiro vērtu līgumu par Verdes būvniecību

Zane Atlāce - Bistere, 17.06.2020

"Merks" valdes loceklis un celtniecības direktors Andris Bišmeistars (no kreisās) un "Verde" projekta attīstītāja, SBA investīciju pārvaldes uzņēmuma "Capitalica Asset Management" vadītājs Andrjus Barštis.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Hanzas 14", kas pieder SBA investīciju pārvaldes uzņēmumam "Capitalica Asset Management", parakstījusi līgumu ar būvkompāniju "Merks" par darījumu kompleksa "Verde" būvniecību.

Noslēgtā līguma vērtība divām būvniecības kārtām pārsniedz 48 miljonus eiro.

FOTO: Divu biroju centru izveidē Skanstes apkaimē investēs 60 miljonus eiro 

Investējot 60 miljonus eiro, lietuviešu ieguldījumu pārvaldības sabiedrība Capitalica Asset Management...

"Starptautiskais ģenerāluzņēmuma konkurss, ko izsludinājām gada sākumā, piesaistīja lielu būvniecības tirgus dalībnieku uzmanību. Konkursa dalībniekiem izvirzījām ļoti augstas kvalitātes prasības un rūpīgi vērtējām visus iesniegtos piedāvājumus, ņemot vērā unikālos darījumu centra arhitektūras, tehniskos un inženiertehniskos risinājumus. Ticam, ka izvēloties SIA "Merks", kam ir liela pieredze ekskluzīvu ēku būvniecībā, projekta īstenošana notiks raiti un kvalitatīvi," saka "Verde" projekta attīstītāja, SBA investīciju pārvaldes uzņēmuma "Capitalica Asset Management", vadītājs Andrjus Barštis.

Viņš informē, ka "Verde" būvniecība sāksies jūlijā. Pirmajā kārtā ietilpst biroju ēkas un pazemes autostāvvietas būvniecība ar kopējo platību 29,5 tūkstoši kvadrātmetru. Pirmās kārtas darbus plānots pabeigt 2022. gadā. Par otrās kārtas būvniecības uzsākšanu tiks lemts 12 mēnešu laikā no līguma parakstīšanas dienas. Otrajā kārtā ietilpst biroju ēkas būvniecība ar kopējo platību 15,6 tūkstoši kvadrātmetru. Visu kompleksu plānots pabeigt 2023. gadā. Kopā projektā tiks investēti vairāk nekā 65 miljoni eiro.

A klases divu darījumu centru komplekss "Verde" atradīsies Rīgas centrā uz 1,3 ha platības zemes gabala perspektīvajā Skanstes rajonā. Mantojuma aizsardzības prasības jaunbūvējamām ēkām, īpaši augstceltnēm, ir ļoti stingras. Jaunais darījumu centra komplekss ir projektēts un tiks būvēts atbilstoši šīm prasībām, vienlaikus apvienojot modernus arhitektūras risinājumus, enerģētisko ilgtspēju un inženiertehniskas inovācijas.

Lietuvieši dod impulsu Latvijas nekustamo īpašumu tirgum 

Ja tirgus nav, tāds ir jāveido. Šādu stratēģiju Rīgā ir izvēlējusies Lietuvas...

"Rīgā pašlaik nav bagātīgs augstākās klases darījumu centru piedāvājums. Tāpēc iespēju piedalīties šī iespaidīgā projekta īstenošanā uzskatām par augstāko mūsu kompetences un pieredzes novērtējumu. Mūsu uzņēmuma vīzija ir uzticami risinājumi un kvalitatīva ideju realizēšana, ko varēsim īstenot, būvējot šo unikālo un ilgtspējīgo "Verde" darījumu centru kompleksu. Sagatavošanas darbus uzsāksim tuvākajā laikā," stāsta "Merks" valdes loceklis un celtniecības direktors Andris Bišmeistars.

Darījumu centru projektējis slavenais Latvijas arhitekts Andris Kronbergs, tehnisko projektu sagatavojis arhitektu birojs "Arhis Arhitekti".

"Capitalica Asset Management" pārvalda "Capitalica Baltic Real Estate Fund I", kas ir vienīgais SIA "Hanzas 14" īpašnieks.

Saskaņā ar auditētiem datiem, "Capitalica Baltic Real Estate Fund I" 2019. gada peļņa bija 4,4 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru