Jaunākais izdevums

Par Latvijas lielākās alus darītavas Aldaris izpilddirektoru kļuvis Tomass Panteli (Thomas Panteli) (37), kurš ilgus gadus darbojies Aldara lielākā īpašnieka – Carlsberg - saistītajos uzņēmumos.

"Man vienmēr ir patikuši jauni izaicinājumi, tāpēc esmu pagodināts, ka kļuvu par Latvijas alus tirgus līdera izpilddirektoru. Esmu pārliecināts, ka pieredze, ko esmu guvis ilgus gadus strādājot Carlsberg Group man palīdzēs vēl vairāk nostiprināt Aldara pozīcijas," norāda T.Panteli.

Carlsberg Baltic prezidents Tomas Kučinskas pauž gandarījumu, ka Aldara vadību pārstāvēs cilvēks, kuram ir pieredze darbā vienā no lielākajām alus darītavām pasaulē. "Esmu pārliecināts, ka T. Panteli Aldarī sekmīgi turpinās iedzīvināt Carlsberg Group satratēģiju un vīziju, bet iepriekšējā darba vietā izrādītā profesionalitāte un līdera talants palīdzēs Aldara komandai kļūt vēl zinošākai," saka Aldaris valdes priekšsēdētāja ir Ināra Šure.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Aldaris izplatīs Bauskas alu

Aisma Orupe,28.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienošanās ar Aldari Bauskas alus darītavai palīdzēs nodrošināt tās produkcijas pārdošanu un piegādi tirdzniecības vietām ārpus Rīgas reģiona, bet Aldarim – uzlabot loģistikas efektivitāti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad deviņos mēnešos Latvijas lielākās alus darītavas Aldaris alus pārdošanas apjomi bijuši stabili, nedaudz pat pārsniedzot pērnā gada līmeni, liecina mārketinga pētījumu kompānijas The Nielsen Company dati.

Aldara valdes priekšsēdētāja Ināra Šure norādīja, ka tirgus kvantitatīvi palicis iepriekšējā gada līmenī, ko var izskaidrot ar ekonomiskās situācijas pasliktināšanos. Taču nedaudz mainījušies alus cienītāju paradumi — salīdzinot ar pagājušā gada deviņiem mēnešiem, būtiski audzis tā saucamais alus Premium segments (+1.8%), kā arī alus Mix produktu patēriņš (+ 1.1%).

"Šī tendece mani ļoti iepriecina, jo Aldara galveno saražotās produkcijas daļu veido Super Premium un Premium klases segmenta alus. Aldara Luksus labie pārdošanas rādītāji vēlreiz apliecina, ka esam izvēlējušies pareizo tirgus stratēģiju. Turpmāk plānojam turpināt attīstīt šo segmentu, vienlaikus neaizmirstot par tā saucamās ekonomiskās klases alus ražošanu, lai tādējādi ar augstas kvalitātes produkciju nodrošinātu visus mūsu alus mīļotājus," izteicās I.Šure.

Ražošana

Aldaris janvārī palielina tirgus daļu par procentu

,24.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā mēnesī, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, Latvijas lielākajai alus darītavai Aldaris izdevies palielināt tirgus daļu par 1,2%.

Par to, atsaucoties uz mārketinga pētījumu kompānijas The Nielsen Company datiem, vēsta kompānija. Savukārt, salīdzinot ar pagājušā gada janvāri, Aldaris tirgus daļu izdevies palielināt par 0,5%.

Aldara janvāra rezultātus vērtējam kā labus, kas, visticamāk, skaidrojams ar pārdomātu cenu politiku, mārketinga aktivitātēm un produktu klāstu, norāda Aldaris izpilddirektors Thomas Panteli. Diemžēl iespaidu uz produkcijas noietu atstājis lēmums no februāra palielināt akcīzes nodokli alum, tādēļ janvāra nogalē tirdzniecības vietās pārsvarā bija pieejami tikai produkcijas atlikumi. Tas skaidrojams ar nodokļa pārrēķina procedūru arī tiem produktiem, kas atradās veikalu plauktos pirms stājās spēkā lēmums par izmaiņām akcīzes nodoklī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par AS Aldaris jaunajiem valdes locekļiem kļuvuši uzņēmuma pārdošanas direktors Artūrs Ilziņš un personāla direktore Sigita Ozola. Iepriekš uzņēmuma valde strādāja nepilnā sastāvā un tajā darbojās tikai bijušais uzņēmuma izpilddirektors Marguss Kasteins, kurš darbu uzņēmumā ir atstājis.

Kā atzinusi Carlsberg Grupa, tad pašreizējos alus tirgus apstākļos, kas ir ļoti izaicinoši, ir ļoti svarīgi, lai uzņēmuma valdē būtu pārstāvēti vietējie vadītāji, kuriem ir atbilstošas kompetences un zināšanas par vietējo tirgu.

Uzņēmuma pārdošanas direktors Artūrs Ilziņš uzņēmumā strādā nepilnu gadu, šajā laikā lielu vērību pievēršot uzņēmuma produktu portfeļa un klientu attiecību sakārtošanai, kā arī iekšējo darba procesu un pārdošanas rādītāju uzlabošanai. Arī iepriekšējā pieredze A.Ilziņam ir saistīta ar pārtikas industriju, strādājot vairākos šīs sfēras uzņēmumos.

Pārtika

Aldarim jauns izpilddirektors

Sandra Dieziņa,23.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par alus darītavas Aldaris izpilddirektoru kļuvis Tomass Kure Jakobsens (Thomas Kure Jacobsen), kurš ilgus gadus darbojies Aldara īpašnieka Carlsberg Grupas saistītajos uzņēmumos.

T.K.Jakobsens strādājis Carlsberg Grupā 15 gadus, informē a/s Aldaris komunikāciju direktore Laura Krastiņa. Līdz 2008.gadam T.K.Jakobsens bija atbildīgas par Carlsberg produktu pieejamību vairāk kā 100 eksporta tirgos, kuros Carlsberg Grupai nav savu alus darītavu. Kopš 2008. gada T.K.Jakobsens ir strādājis par izpilddirektoru Carlsberg uzņēmumos Horvātijā un Ungārijā. «Man vienmēr ir patikuši jauni izaicinājumi, tāpēc esmu pagodināts, ka kļuvu par Latvijas alus tirgus līdera izpilddirektoru. Esmu pārliecināts, ka pieredze, ko esmu guvis ilgus gadus strādājot alus nozarē Aldarim palīdzēs vēl vairāk nostiprināt pozīcijas alus segmentā, kā arī palielināt mūsu pārstāvniecību bezalkoholisko dzērienu nozarē,» norāda T.K.Jakobsens.

Ekonomika

Uzņēmēji prasa nešķirot nozares, lemjot par atbalstu

Lelde Petrāne,20.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un vairāk nekā 30 nozaru asociācijas kopīgi uzrakstījušas atklātu vēstuli Saeimai un valdībai, prasot nešķirot nozares laikā, kad tiek lemts pat atbalstu.

"Vispirms, vēlamies uzteikt Saeimas un valdības līdz šim operatīvo un savlaicīgo rīcību, veicot nepieciešamos pasākumus Covid-19 izplatības ierobežošanai Latvijā. Tāpat uzteicama ir ātrā reaģēšana, izstrādājot īpašu likumu ekonomikas stabilizācijai," vēstuli iesāk uzņēmējus pārstāvošās apvienības.

LASI ARĪ: Koronavīrusa trieciena "neitralizācijai" vajadzīga valdības "pote"

Vēstulē norādīts, ka "vairums likuma normu ir lietderīgas un atbalstāmas, tomēr ir nepareizi un tuvredzīgi, censties šauri nodefinēt krīzes skartās nozares un atbalstu paredzēt tikai šo nozaru uzņēmumiem".

Mazumtirdzniecība

Investējot 60 tūkstošus latu, Aldaris radīs jaunu alkoholisko kokteili

Dienas Bizness,21.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītavas Aldaris dzērienu arsenālā turpmāk būs pieejams jauns alkoholiskais kokteilis Garage Hard Lemonde, kas Eiropā parādījās pērn. Tā ieviešanai Latvijā Aldaris investējis aptuveni 60 000 latu.

Garage Hard Lemonade zīmola vadītājs Latvijā Artis Nigals atklāj, ka Aldarim, kas tradicionāli atpazīstams kā viens no lielajiem spēlētājiem Latvijas alus tirgū, ir nopietni plāni tuvāko divu gadu laikā kļūt par daudz ietekmīgāku dalībnieku arī citos dzērienu segmentos. «Pirmie soļi jau tika sperti pērn, un šogad mēs šo attīstību turpinām,» tā viņš.

Aldaris cer, ka gada laikā jaunais dzēriens aizņems jau 5% no alkoholisko kokteiļu tirgus Latvijā.

Dzēriens ir pildīts 0,33 l pudelēs un satur 4,6% alkohola.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Jāņu laikā alus realizācijas apjomi varētu sasniegt pagājušā gada līmeni, kas pašreizējos ekonomikas apstākļos vērtējams kā ļoti labs rādītājs.

Latvijā lielākā alus ražošanas uzņēmuma a/s Aldaris valdes priekšsēdētāja Ināra Šure norāda, ka alus pārdošanas apjomi jūnijā ļauj cerēt, ka šomēnes nozare sasniegs iepriekšējā gada attiecīga perioda apjomus, lai gan visa gada garumā jūtama nozares lejupslīde. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, arī šogad alus realizācijas apjomi pirmsjāņu nedēļās Aldarim varētu būt vismaz divas reizes lielāki salīdzinājumā ar ikdienas alus produktu patēriņu. Aldara piedāvātā Luksus un Gaišā alus pārdošanas apjomi jūnijā pat pārsnieguši pagājušā gada līmeni par attiecīgi 13%.

Otrā lielākā alus darītāja a/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere norāda, ka uzņēmums jau sasniedzis alus pārdošanas rekordu, ka sliecina, ka alu Jāņos lieto un lietos. Uzņēmuma vadītāja neparedz alus realizācijas kritumu vasaras saulgriežos, neskatoties uz to, ka pirmajos šā gada mēnešos vērojams apjomu samazinājums. Jāņos alu latvieši izdzer divas reizes vairāk nekā ikdienā, piebilda Cēsu alus valdes priekšsēdētāja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz ekonomikas lejupslīdi un patērētāju ieradumu maiņu par labu ekonomiskā segmenta produktiem, a/s Aldaris pārdošana pērn sasniegusi 37,9 miljoni latu, bet uzņēmuma peļņa bija 1,43 miljoni Ls.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Ināra Šure norāda, ka neskatoties uz Latvijas ekonomikas pasliktināšanos pērn, uzņēmums var būt ļoti apmierināts ar rezultātiem, jo Aldaris saglabājis līderpozīciju Latvijas alus tirgū ar 39% tirgus daļu un pērn izdevies strādāt ar ievērojamu peļņu, kas aizvadītajā gadā reti kuram izdevās.

Aldara kopējie pārdošanas apjomi pērn sasniedza 78,6 miljonus litru, no tā alus bija 54,86 miljoni litru. Izmaksu optimizācijas plāna realizācija nodrošināja Aldarim iespēju 2009. gadā attīstībā investēt gandrīz 600 tūkstošus latu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pirmā sniega uzsnigšanu un Ziemassvētku tuvošanos uzvaras gājienu piedzīvo karstie ziemas dzērieni – karstvīns, dažādi silto sulu dzērieni un kokteiļi, kā arī alus, kura garšas buķete liek domāt nevis par svelmīgu vasaras dienu, bet sniegotu ziemu.

Lai gan karstvīna dzeršanas tradīcijas pirmsākumi meklējami Vācijā, arī pie mums tā pēdējo gadu laikā sākusi iesakņoties. Teju katrā bārā, kafejnīcā vai restorānā ziemas mēnešos iespējams tikt pie kūpoša karstā dzēriena, jo bārmeņi aizvien izdomā jaunas receptes, kas ļauj apmeklētājiem izbaudīt jaunas garšas nianses. Arī ražotāji nesēž, rokas klēpī salikuši. Latvijā tiek darināts gan karstvīns, gan alus, kas īpaši piestāv ziemas sezonai. Veikalu plauktos atrodami arī vairāki bezalkoholiskie silto sulu dzērienu veidi. DB aptaujātie kafejnīcu pārstāvji atzīst, ka karsto dzērienu pieprasījuma palielinājums ir cieši saistīts ar pirmā sniega parādīšanos un, protams, gaidāmajiem ziemas saulgriežiem. Savukārt ražotājiem sezonālā produkta piedāvāšana ļauj palielināt apgrozījumu un nopelnīt arī laikā, kad pircējiem kāre pēc aukstajiem atspirdzinošajiem dzērieniem ir krietni samazinājusies.

Pārtika

Ar jaunu iepakojumu Aldaris cer palielināt apjomus

Sandra Dieziņa,03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard02(360).jpg

Carlsberg Grupa jaunajās tehnoloģijās Baltijā ir investējusi aptuveni 600 000 eiro, nodrošinot visām Carlsberg Grupas Baltijas valstu kompānijām, arī Aldarim, iespēju pildīt alu jaunajā iepakojumā, informē kompānijas sabiedrisko attiecību konsultants Oskars Fīrmanis.

A/s Aldaris galvenais aldaris Valdis Čunka norāda - neraugoties uz to, ka Latvijā strauji attīstās skārdeņu segments, PET iepakojums arvien dominē vietējā alus tirgū un tas alus darītājiem liek pievērst uzmanību šī iepakojuma veida attīstībai.

2011. gadā tika pārdoti vairāk nekā 6 milj. litru Aldaris Pilzenes alus, bet šogad plānots šo apjomu palielināt.

Enerģētika

Saudzē vidi un naudas maku

Linda Zalāne, Latvijas Radio, speciāli Dienas Biznesam,20.12.2019

AS Aldaris, investējot 30 tūkstošus eiro, noliktavā nomainījusi visus LED gaismekļus, līdz ar to ietaupa ap diviem tūkstošiem eiro. Ražotnē pilnīgi visi ir elektroiekrāvēji, kas tiek uzlādēti naktīs, kad elektrības cena ir zemāka.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investēt un iegūt - tāda ir samērā vienkārša formula energoefektivitātes celšanā ražojošiem uzņēmumiem, kuru konkurētspējas latiņa ceļas līdz ar elektrības patēriņa sarukumu.

Dienas Bizness uzrunāja trīs Latvijas ražotājus, kuri, ieguldot modernās ražošanas iekārtās, apgaismojumā un ražošanas procesa efektivitātē, sajūt pavisam taustāmu labumu ekonomisko ieguvumu enerģijas izmaksu samazinājuma veidolā, kas, protams, ļauj ietaupīt iespaidīgu naudas summu.

Ilgtspējas pavadā

"Darbs pie "Food Union" energoefektivitātes uzlabošanas notiek nepārtraukti un konsekventi, izmantojot dažādus instrumentus - gan iekšējos, organizatoriskos, piemēram, efektīvāk plānojot ražošanu un darba maiņas, gan finanšu, ieguldot pašu kapitālu un līdzfinansējumu," stāsta Food Union vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs, kurš uzsver, ka rūpes par energoefektivitātes uzlabošanu ir uzņēmuma ikdiena jau daudzu gadu garumā. Taču īpaši tam pievērsās brīdī, kad tika veidota Food Union grupa, tajā apvienojot Rīgas piena kombinātu un Valmieras pienu.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Aldaris pirmajā pusgadā pārdevis 30 miljonus litru alus

Jānis Rancāns,21.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava Aldaris 2011. gada pirmajā pusgadā vietējā tirgū kopumā ir pārdevusi 30,25 miljonus litru alus, kas ir par 11,3% vairāk nekā aizvadītā gada pirmajos sešos mēnešos, informē alus darītava.

Aldarim ir izdevies arī palielināt apgrozījumu par 16% un tā ražoto dzērienu eksports pieaudzis par 52,7%, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu.

Salīdzinot 2011. gada jūniju ar 2010. gada jūniju, eksporta pieaugums ir gandrīz 140%, bet pusgada griezumā pieaugums ir 52,7%. Savukārt ūdens pārdošanas rādītāji ir saglabājušies iepriekšējā gada līmenī, bet citu bezalkoholisko dzērienu pārdošanas apjomi ir pieauguši par 20,1%.

«Pirmo pusgadu esam strādājuši ļoti ražīgi, bet īpaši aktīvi bijām jūnija mēnesī, kad pārdevām par aptuveni 35% vairāk nekā 2010. gada jūnijā. Tomēr jāatzīst, ka pircēju pirktspēja vēl joprojām ir zema un patērētāji lielu vērību pievērš cenām un akciju precēm. Turklāt, neskatoties uz to, ka apgrozījums ir pieaudzis par 16%, tas nenosedz pagājušajā gadā pieaugušās enerģijas, graudu un citu izejvielu cenas, kā arī izmaiņas nodokļos, piemēram, PVN,» skaidro A/s Aldaris valdes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava AS Aldaris šogad ražošanas uzlabošanā, loģistikā un jaunos produktos plāno ieguldīt divus miljonus eiro, intervijā aģentūrai LETA sacīja kompānijas valdes loceklis Artūrs Ilziņš.

Viņš piebilda, ka investīcijas plānotas 18-22 projektu realizācijā, kuri saistīti ar ražošanu, loģistiku, jauniem produktiem un esošo telpu uzlabošanu.

Investīcijas būs saistītas ar ražošanas efektivitātes uzlabošanu, jaudas palielināšanu. Nebūs tā, ka griezīsim lentīti un atklāsim kaut ko jaunu. Nav mums viena liela investīciju projekta, bet ir vairāki mazāki, bet nebūt ne mazāk svarīgi," sacīja Ilziņš.

Viņš arī uzsvēra, ka Aldarim ir svarīga darbinieku drošība, produktu drošība un efektivitāte. Balstoties uz šiem trim pīlāriem, kompānija izvēlas, kur investēt.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais gads būs smaga darba gads, bet tie, kas čakli strādās, var cerēt arī uz rezultātiem. Nesaktoties uz to, diemžēl prognozējam, ka šogad turpināsies industrijas apjomu tālāka lejupslīde – vidēji par 2-5%, salīdzinot ar 2009.gadu.

Šādas prognozes par 2010. gadu Db izteica Latvijā lielākā alus ražotāja a/s Aldaris valdes priekšsēdētāja Ināra Šure. Viņa pieļāva, ka ekonomisko rādītāju lejupslīde nozarē varētu būt arī nedaudz lielāka, jo to ietekmēs papildus nodokļu slogs, kuru nebija 2009.gadā. «Šāds apjoma samazinājums jāvērtē kā pietiekoši būtisks, lai negatīvi ietekmētu ne tikai alus darītavu finansiālos rādītājus, bet arī valsts prognozētos ieņēmumus,» tā Aldara valdes priekšsēdētāja.

Viņasprāt, nozares uzņēmumu galvenais izaicinājums 2010.gadā būs pārvarēt ekonomisko krīzi, ko varētu apgrūtināt iespējamie valdības papildus pieņemtie lēmumi attiecībā uz dažādām nodokļu izmaiņām. Savukārt būtiskākais valdības uzdevums ir laicīga 2011.gada valsts budžeta projekta izstrāde, nevis sasteigtu lēmumu pieņemšana, kā tas diemžēl ir bijis līdz šim, jo tad arī uzņēmēji varētu laicīgi plānot savus budžetus un darbības plānus.

Ražošana

Mana pieredze: Eksporta ceļus brūvējot

Ilze Žaime,02.10.2019

Nurme Alus dibinātājs un līdzīpašnieks Mareks Ezerkalns un Nurme Bar vadītāja Linda Ezerkalna

Foto: Ritvars Skuja/DIENAS BIZNESS

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sadarbības ar vairāk nekā desmit citām darītavām SIA Nurme Alus un SIA Nurme Bar dibinātāji Mareks Ezerkalns un Uģis Narvils kaļ plānus par savas alus darītavas izveidi.

Nurme lībiešu valodā nozīmē lauks, pļava. Savukārt Nurmes alus nozīmi var sajust, tikai to pagaršojot.

Visa sākums garāžā

Mareka Ezerkalna pirmais alus brūvēšanas mēģinājums izgāzies – alus sanācis briesmīgs. Taču interese par alus darīšanu viņam tādēļ nemazinājās. Pirms pieciem gadiem, saulgriežiem tuvojoties, viņš atkal atgriezās pie domas, ka jābrūvē alus. Kādā no Kustība par labu alu jeb KUPLA salidojumiem, kur M. Ezerkalns bija devies papildināt zināšanas, iepazinies ar mājbrūvētāju Uģi Narvilu. Viņa pieredze alus darīšanā bija pāris gadus ilgāka, viņš bija pastrādājis kādā Rīgas alus darītavā. Pēc tikšanās abiem radās doma pamēģināt radīt dzērienu kopā. Lai plānu īstenotu, ņēmuši tos katlus, kas katram bija mājās, devušies uz Jelgavas pusi, kur U. Narvila garāžā radīja savu pirmo kopīgo alu – apiņoto gaišo eila tipa alu Triangulum. Tas sanāca garšīgs, tāpēc U. Narvils sazinājies ar alus darītavu, kurā bija strādājis, lai vienotos par iespēju tur uzvārīt Triangulum nedaudz lielākā vairumā. Labais rezultāts un iedrošinājums no draugu puses kļuva par dzinuli darbošanos turpināt. Papildu motivāciju devusi arī viesošanās alus darītavā Igaunijā. Modernās Pühaste apmeklējums atstāja spēcīgu iespaidu, paverot skatu uz to, cik plašas iespējas sniedz amatalus (craft beer) pasaule. Tobrīd gan komanda attapās, ka nav, kur savu brūvēt. Topošie aldari sāka sazināties ar citiem ražotājiem; Malduguns alus darītavas īpašnieks atbildēja, ka pie viņiem varētu atrast vietu, tomēr alus fermentācijas tvertnes esot aizņemtas. M. Ezerkalns stāsta, ka, ātri saņemoties, atraduši pārtikas tvertnes, kuras pārtaisot izveidoti divi alus fermenteri. Lai to īstenotu, no pašu kabatas ieguldīti pāris tūkstoši eiro. Tā 2016. gada nogalē radās SIA Nurme Alus.

Makroekonomika

Carlsberg: Latvijas biznesa vide kļuvusi drošāka un investīcijām pievilcīgāka

NOZARE.LV,13.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tautsaimniecības eksporta pieaugums, kā arī valdības ekonomiskā politika padarījusi vietējo biznesa vidi ārvalstu investoru acīs par drošāku un pievilcīgāku, intervijā biznesa portālam Nozare.lv sacīja Dānijas alus darītāja Carlsberg Ziemeļeiropas pārstāvniecības vecākais viceprezidents Jorns Tolstrups Rode.

Kā galveno Latvijas ekonomikas rādītāju uzlabošanās indikatoru Rode min lielo eksporta pieaugumu, vienlaikus norādot, ka arī Aldaris dubultojis eksporta apjomus no 8% līdz 16% pagājušajā gadā. Līdz ar to esot skaidri redzams, ka līdzšinējā valsts ekonomiskā politika ir atmaksājusies.

«Arī valdības prognozes par izaugsmi 2011.gadā dara mūs drošākus par biznesa attīstīšanu Baltijas valstīs un Latvijā. Tagad varēsim gan ieguldīt alus darīšanas iekārtās, gan radīt jaunus produktus, gan palielināt reklāmas budžetu. Patlaban Latvija ir daudz pievilcīgāka investīcijām nekā pērn. Carlsberg vēlas būt lielākā alus darītava pasaulē, tāpat vēlamies būt vadošie Latvijā un attīstīties šajā tirgū,» sacīja Rode.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava «Aldaris» ir pārdevusi visas tam piederošās Tvaika ielas 44 teritorijas īpašumtiesības nekustamo īpašumu attīstītājam «LV property», liecina informācija Zemesgrāmatā.

Saskaņā ar Zemesgrāmatā pieejamo informāciju zemes gabalā atrodas «Aldara» ēkas un būves, kā arī telekomunikācijas, «Latvenergo» filiālei «Rīgas elektrotīkli» piederoši transformatora punkti, kabeļu tīkli 192 kvadrātmetru platībā, «Rīgas ūdens» saimniecisko notekūdeņu kanalizācijas maģistrālais vads un «Rīgas siltums» siltuma tīkli. Šī nekustama īpašuma pārdošanas summa ir 349 556 eiro.

Savukārt otru īpašumu Tvaika ielā 44 «Aldaris» ir pārdevis par 1 223 444 eiro. Tas sastāv no vienas divstāvīgas rūpniecības ēkas ar jumta izbūvi, kura ir saistīta ar zemes gabalu 58472 kvadrātmetru platībā, kā arī administratīvās ēkas, beztaras alus izliešanas ceha, caurlaides ēkas, svaru mājas, patvertnes, betona žoga, metāla žoga, rūpniecības ēkas, tehnoloģiskā korpusa, sadzīves korpusa, kioska ēkas, darbnīcas, noliktavas, alus izliešanas ceha, transformatora ēkas, garāžas, kantora ēkas, vairākām ūdens tvertnēm un artēziskajām akām, kā arī pagalma izbūvēm.

Ražošana

Aldaris sāks ražot Uzvarētāju alu

Elīna Pankovska,23.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

a/s Aldaris uzsāks Latvijā un visā Kontinentālajā hokeja līgā pirmā hokeja līdzjutējiem veltītā alus ar nosaukumu Uzvarētāju alus ražošanu.

Tiks uzsākta arī Dinamo kvasa ražošana, DB informēja Aldara pārstāve Lelde Drozdova-Auzāne. Uzvarētāju alus ražošanas līnijas atklāšana notiks šā gada 27.jūlijā.

Viens santīms no katras pārdotās Uzvarētāju alus un Dinamo kvasa vienības tiks hokeja komandas Rīgas Dinamo atbalstam.

Jāatgādina, ka, neskatoties uz ekonomikas lejupslīdi un patērētāju ieradumu maiņu par labu ekonomiskā segmenta produktiem, Aldaris pārdošana pērn sasniegusi 37,9 milj.Ls, bet uzņēmuma peļņa bija 1,43 miljoni Ls.

Aldara kopējie pārdošanas apjomi pērn sasniedza 78,6 miljonus litru, no tā alus bija 54,86 miljoni litru. Izmaksu optimizācijas plāna realizācija nodrošināja Aldarim iespēju 2009. gadā attīstībā investēt gandrīz 600 tūkstošus latu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītavas Aldaris apgrozījums pagājušajā gadā pieaudzis par 2% salīdzinājumā ar 2016. gadu, sasniedzot 26,4 miljonus eiro, intervijā aģentūrai LETA pastāstīja Aldara valdes locekle Sigita Ozola. Viņa uzsver, ka 2017. gads Aldarim ir bijis ļoti veiksmīgs un iesāktā restrukturizācija ir devusi gaidīto rezultātu. Uzņēmumam izdevies audzēt arī pārdošanas apmērus, neskatoties uz to, ka kopējais alus tirgus pērn samazinājies par 2,2%.

Pārtika

Aldaris iegulda 100 tūkstošus Ls jaunos produktos

Sandra Dieziņa,06.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākā alus darītava a/s Aldaris, ieguldot 100 tūkstošus Ls, sākusi ražot divas jaunas alus šķirnes Senais un Dūmaku.

Aldara valdes priekšsēdētāja Ināra Šure pastāstīja, ka abu šķirņu radīšana ilgusi aptuveni gadu un to izveidē izmantotas senās receptes. I. Šures vārdiem raksturojot jaunos produktus, ja Senais ir nedaudz augstprātīgs, tad Dūmaku – aušīgs, ar jautru pēcefektu.

Dūmaku alus netiek filtrēts. Abas šķirnes visu vasaru piedalīsies Alus duelī, kā rezultātā noskaidrosies, kuru no šīm šķirnēm uzņēmums turpinās ražot. I. Šure neatklāja, cik lielu tirgus daļu plānots iekarot ar jaunajām šķirnēm, vien piebilda, ka tas nav pašmērķis un kompānija skatās uz biznesu kopumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miestiņa brūvētāji cer uz labu augustu, kas ļautu nozarei atgriezties pie izaugsmes. DB aptaujātie eksperti norāda - līdz šim vasara nozari nav lutinājusi. Tiesa, ja atsevišķiem tirgus dalībniekiem gada pirmā pusē pret attiecīgo laikposmu pērn vērojams apjomu samazinājums, mazās alusdarītavas par noietu nesūdzas.

Lai arī Latvijas ekonomika turpina uzrādīt atkopšanās tendences, dzērienu nozare pirmajos sešos mēnešos nav uzrādījusi izaugsmi, kas saistīts ar vēsajiem laika apstākļiem vasaras pirmajā pusē. Pēc tirgus izpētes kompānijas Nielsen datiem, šā gada jūnijā alus tirgus, salīdzinot ar 2011.gada jūniju, krities par 10,7% punktiem.

Papildu apliecinājums tam, ka alus tirgus nelabvēlīgo tendenču galvenais iemesls ir nelabvēlīgie laika apstākļi, ir līdzīgas tendences arī Lietuvā un Igaunijā, kur, pēc tirgus izpētes kompānijas Nielsen datiem, alus tirgus pirmajā pusgadā kopumā samazinājies vēl straujāk - attiecīgi par 6% punktiem un 3,2% punktiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprs lietus nedēļas nogalē un pirmdienas rītā apgrūtina ūdensvada remontdarbus Ganību dambī, jo būvbedrē gāžas ūdens. Vienlaikus nepieciešams sakārtot apkārtējās komunikācijas, kas izskalotas ūdensvada avārijas dēļ, un būs nepieciešams veikt remontdarbus, lai atjaunotu tramvaja sliežu klātni. Līdz ar to ir grūti prognozēt, kad situācija Ganību dambī normalizēsies, pastāstīja pašvaldības SIA Rīgas ūdens pārstāvis Arturs Mucenieks.

Mucenieks skaidroja, ka avārijas vietā ir «milzu komunikāciju murskulis», kas jāsakārto, tostarp dažādi kabeļi, kanalizācijas vads. No maģistrālā ūdensvada izņemts bojātais posms, un pirms ūdens apgādes atjaunošanas būs nepieciešams veikt dezinfekciju, ūdens kvalitātes analīzes un ūdensvada skalošanu. Piesārņojuma risks maģistrālajā ūdensvadā gan nepastāvot, un šie pasākumi esot tikai profilaktiski, lai pārliecinātos, ka iedzīvotājiem tiek piegādāts kvalitatīvs dzeramais ūdens.

«Nav nekad bijis tā, ka kāds ūdensvads pilsētā nav sataisīts, bet patlaban ir grūti izteikt jebkādas prognozes,» atzina Mucenieks. Tramvaju kustības atjaunošanai, iespējams, būs nepieciešams papildus laiks, jo ūdens bojājis sliežu klātni.

Citas ziņas

Aldaris saņem Carlsberg apbalvojumu

Vēsma Lēvalde,31.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākā alus darītava Aldaris sīvā konkurencē atzīta par sociāli atbildīgāko Carlsberg grupas uzņēmumu 2009.gadā.

Uzņēmums saņēmis apbalvojumu kategorijā «Mēs esam daļa no sabiedrības». Šajā kategorijā iekļautas iniciatīvas, kas devušas pozitīvu ieguldījumu sabiedrībā.

Maija nogalē Kopenhāgenā Carlsberg paziņojis piecas izcilākās Carlsberg grupas kompānijas 2009.gadā. Alus darītavas vērtētas, balstoties uz kompānijas Veiksmes formulām, nosaukts arī Gada uzņēmums.

«Saņemot šo prestižo balvu, Latvijas vārds izskan uzreiz 35 valstīs!» saka Aldaris valdes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Uz prestižajiem apbalvojumiem pretendēja vairāk nekā 35 Carlsberg grupas kompānijas, taču augsto novērtējumu saņēma tikai piecas alus darītavas. Līdztekus Aldarim apbalvojumus saņēma arī Ukrainas alus darītava Slavutich, Carlsberg Itālijā, Carlsberg Lielbritānijā, bet par gada uzņēmumu atzīta Gorkha alus darītava Nepālā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patiesībā Līgo svētku laiks ir vienīgais laiks gadā, kad par alus pirkšanu lielā daudzumā veikalos neviens no klientiem nekaunas, lai arī alus vienlaikus tiek uzskatīts par nacionālo dzērienu. Tomēr 2022. gads, iespējams, pierādīs, ka arī Līgo laikā bezalkoholiskie ali kļūst aizvien populārāki un klientu vēlme, visticamāk, patiešām ir kā dziesmā – lai iedzert nav grūti, proti, lai nereibst.

Ir gan arī otra aldaru ceļa mala – drīzumā būs Tērvetes viskijs.

Alus svētki – pirmā jaunumu bezdelīga

Nupat noslēdzies 10. Starptautiskais alus festivāls Latviabeerfest 2022, kas iekļauts desmit lielāko pasaules alus festivālu topā, Dienas Biznesam apliecināja biedrības Alus brālība valdes priekšsēdētājs Andrejs Šikors. Rīgā, Vērmanes dārzā notikušais alus festivāls bija pirmais pēcpandēmijas alus festivāls pasaulē, un apmeklētāju nav trūcis.

“Aptuveni puse bija ārzemju tūristu, un man ir prieks, ka mums izdevās. Par to bija prieks gan izmitinātājiem, gan restorāniem, bet, ja runājam par sortimentu, tad tas, neraugoties uz lielajām modes tendencēm, pamatā ir tāds pats kā iepriekš. Līdz 90% lāgeru un atlikušie – eili. Proti, ja dala pēc raudzēšanas metodes – siltā vai aukstā –, tad nekas nemainās. Protams, garšu ziņā piedāvājums mainās. Ir daudz tā saukto Radler alu – vienkārši alus ar kādu sulu. Ir parādījušies daudzi interesanti ali ar papildu apiņu devu un dažādām meža garšām. Te būtu jāizceļ Labietis. Viņi patiešām ir centušies. Vēl viena tendence – tiek atjaunoti senatnes zīmoli, piemēram, Rīgas alus ar tieši tādu pašu garšu, kā kādreiz bija nopērkams,” stāstīja A. Šikors.