Arvien jauni Melnās piektdienas rekordi 

Melnās piektdienas iepirkšanās trakums visvairāk redzams ASV, bet arvien jūtamāks tas kļūst arī Eiropā un Latvijā

Anda Asere, 23.11.2018
1/14

Foto: EPA/SCANPIX/LETA

«Strādājot ASV tirgū, Melnā piektdiena ir ļoti nozīmīga, šim periodam mēs gatavojamies visu gadu. Pērn Melnā piektdiena ASV radīja 6,59 miljardus dolāru un arī t.s. Kiberpirmdiena – 6,59 miljardus dolāru. Paredzams, ka šogad klienti ASV iztērēs vēl par 10 līdz 15% vairāk nekā pērn un tiks sasniegti atkal jauni rekordi,» saka Raitis Puriņš, Printful mārketinga vadītājs. Kiberpirmdiena ASV tirgū jau ir kļuvusi nozīmīgāka par Melno piektdienu, un iepirkšanās notiek visu nedēļu, ne tikai vienā vai otrā dienā. Eiropā skaitļi nav tik lieli, taču turpina augt, un eiropieši iepērkas arvien vairāk. To veicina arī Amazon un citu lielo zīmolu popularitāte. Printful paredz, ka gan Melnajā piektdienā, gan Kiberpirmdienā saņems aptuveni divas reizes vairāk pasūtījumu nekā dienu iepriekš.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

«Melnās piektdienas akcijas Baltijā organizējam jau vairākus gadus. Lietuvas un Igaunijas klientu vidū šī piektdiena ir vairāk pazīstama, taču katru gadu ir novērota pieaugoša interese arī Latvijas iedzīvotāju vidū. Atlaižu periodā sagaidām gandrīz 220 tūkstošus tiešsaistes pircēju Latvijā. Melnās piektdienas ietvaros ik gadu pieaug jaunu klientu skaits, pat tādi, kuri vēl nekad nav iepirkušies internetā. Jaunākie novērojumi liecina, ka šajās dienās ir par 30% vairāk jaunu apmeklētāju nekā mēneša sākumā,» saka Raimonds Žilēns (Raimondas Žilēnas), 220.lv izpilddirektors.

Šis ir jau trešais gads, kad t/c Domina Shopping notiek Melnā piektdiena, un šī akcija ir kļuvusi par tradicionālu izpārdošanas kampaņu. Lielā mērā tas ir izdevies, pateicoties tam, ka nomnieki aizvien aktīvāk tajā iesaistās, nodrošinot pircējiem aizvien daudzveidīgākus un izdevīgākus piedāvājumus. Šogad Melnās piektdienas akcijā piedalās 76 Domina Shopping veikali, kas ir par 52% vairāk nekā pērn, teic Iveta Zvaigzne-Ālere, t/c Domina Shopping mārketinga direktore.

Pērn akcijā Melnā piektdiena interneta veikalā 1a.lv bija jauns vienas dienas rekords, sasniedzot teju 5000 pasūtījumus un pārdošanas ieņēmumiem sasniedzot 500 tūkstošus eiro, kas, salīdzinot ar 2016. gadu, bija divas reizes vairāk. Pirktāko preču kategorijas bija rotaļlietas, parfimērijas un kosmētikas produkti un dažāda veida tehnika – viedtālruņi, datortehnika un dažādas sadzīves preces.

Tradīcija iepirkties Melnajā piektdienā ir radusies ASV. Vēsturiski tā ir pirmā diena pēc Pateicības dienas, kad simboliski sākas Ziemassvētku iepirkšanās sezona un kad tirgotāji pazemina cenas, piedāvājot iepirkties īpaši izdevīgi, stāsta Arnis Ozols, starpkanālu reklāmas tīkla Httpool Baltics vadītājs.

Visu rakstu Arvien jauni rekordi lasiet 23.novembra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

Tirdzniecības centrs Domina Shopping ir atsācis darbību, informē uzņēmums....

Lai stiprinātu e-komercijas uzņēmumu tirgus pozīcijas par apvienošanos paziņojuši interneta veikala...

Atvērta Draugiem Group uzņēmuma Printful ceturtā ražotne. Tā atrodas Tihuānā (Meksika) un...

Internetveikala «1a.lv» pārvaldītāja SIA «Mobilukss» neto apgrozījums 2017.gadā pieaudzis...

Tiesa noraidījusi «Rimi» prasību pret Konkurences padomi (KP), atzīstot to par nepamatotu...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Lietuvas apģērbu mazumtirdzniecības tīkls Apranga Group atvēris pirmos luksusa apģērbu veikalus...

Drīzumā Rīgas centrā, Baznīcas ielā durvis vērs «Dr.Tereško tējas» pirmā drogērija «Pļavas...

Zviedrijas mēbeļu un mājsaimniecības preču giganta «Ikea» holdingkompānija «Ingka Holding»...

Igaunijas galvaspilsētā Tallinā durvis vēris jaunais tirdzniecības centrs T1. Pagaidām gan vēl...

Kādu dienu Amazon bankrotēs, saviem darbiniekiem sanāksmes laikā sacījis uzņēmuma īpašnieks...

Tirdzniecības centrs Domina Shopping ir atsācis darbību, informē uzņēmums....

Imantā, bijušajā rūpnīcas Radiotehnika ražošanas ēkā, ieguldot vairāk nekā 10 miljonus eiro,...

Maxima Baltijas mazumtirdzniecības ķēdes īpašnieks Maxima Grupe plāno nākamgad atvērt 120-140...

Šā gada 9. novembrī paliek gads, kopš centrālās un Austrumeiropas lielākais Apple produkcijas...

No 2019. gada aprīļa līdzšinējā SIA «Narvesen Baltija» valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica...