Rīgas pašvaldības intereses tai piederošo meža fonda zemju ārpus pilsētas administratīvās teritorijas izmantošanā netiek pilnībā nodrošinātas, revīzijā konstatējusi Valsts kontrole (VK). Rīgas pašvaldības iestāžu grāmatvedības uzskaitē nav ņemti 15 zemesgabali ar kopējo platību 67 ha un kadastrālo vērtību Ls 346,8 tūkst.
Rīgas meža aģentūra (Aģentūra), kas 2002. gadā tika izveidota, lai pārvaldītu un apsaimniekotu Rīgas pašvaldībai piederošās un piekrītošās meža fonda zemes ārpus pilsētas administratīvās teritorijas, nav pilnībā apzinājusi visas saskaņā ar likumu Rīgas pašvaldībai piekrītošās zemes ārpus pilsētas administratīvās teritorijas.
VK atklājusi, ka Rīgas pašvaldības iestāžu grāmatvedības uzskaitē nav ņemti 15 zemesgabali ar kopējo platību 67 ha un kadastrālo vērtību Ls 346,8 tūkst, kas atrodas ārpus pilsētas administratīvās teritorijas un kas zemesgrāmatā ierakstīti uz pašvaldības vārda. Līdz ar to VK konstatējusi, ka Rīgas pašvaldība nav ievērojusi normatīvo aktu prasības, ka uz pašvaldības vārda zemesgrāmatā reģistrētā zeme ir jāņem pašvaldības vai tās iestāžu grāmatvedības uzskaitē.
VK norāda, ka šādas rīcības dēļ nepamatoti tiek samazināta pašvaldības aktīvu kopsumma. Pašvaldībai piederīgās zemes savlaicīga neuzrādīšana grāmatvedības uzskaitē var radīt pašvaldības mantas izšķērdēšanas risku.
Ezeru un ūdenskrātuvju apsaimniekošanā Aģentūra nav izpildījusi uzdevumus, kas tai uzdoti Rīgas pašvaldības aģentūras Rīgas meža aģentūra vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijā: nav noteiktas apsaimniekošanas robežas, nav apzināti un sistematizēti apsaimniekošanas pretendenti, nav izstrādāti ekspluatācijas noteikumi un izsludināti konkursi par teritoriju apsaimniekošanu.
VK uzskata, ka līdz ar to pastāv risks, ka iedzīvotāju atpūta pie ezeriem un ūdenskrātuvēm netiek pietiekami uzraudzīta un kontrolēta, un tas var izraisīt apkārtējās vides piesārņojumu un paaugstinātu ugunsbīstamību.
VK atklājusi, ka no 22 ezeriem un 6 ūdenskrātuvēm tikai pieciem ezeriem un divām ūdenskrātuvēm, kuras tiek publiski izmantotas, ir izstrādāti un apstiprināti apsaimniekošanas plāni: Līņezers 6,0 ha, Peldu ezers 2,7 ha, Asaru ezers 6,1 ha, Beberbeķu dzirnezers 10,0 ha, Dūņezers (Lēpītis) 4,9 ha, Dubkalnu grantskarjers 15,0 ha un Skultes smilts karjers 3,5 ha platībā. Aģentūra līdz šim nav noslēgusi nevienu nomas līgumu par ezera vai ūdenskrātuves nodošanu apsaimniekošanā fiziskai vai juridiskai personai, un tā nav arī izmantojusi iespēju gūt ienākumus no ezeru un ūdenskrātuvju iznomāšanas.
Lai arī jau otro gadu Lielupes krasta nogāzē 115 metru garumā ir izbērti būvgruži, Aģentūra un Jūrmalas dome nav veikušas pasākumus būvgružu likvidēšanai un krasta sakārtošanai Lielupes tauvas joslā iepretim Rīgas pašvaldības īpašumā esošajam zemesgabalam Jūrmalas pilsētā Vārnukrogs 1802. VK konstatējusi, ka Rīgas dome un Jūrmalas dome nav atrisinājušas jautājumu par kooperatīvo sabiedrību Ausma-3 un Priedaines mežmala-A patvaļgās būvniecības legalizācijas procesa uzsākšanu vai šādas būvniecības radīto seku novēršanu (būvju nojaukšanu un iepriekšējā stāvokļa atjaunošanu) Jūrmalas pilsētas zemesgabalu Vārnukrogs 2005 un Vārnukrogs 1802 teritorijās.
Revīzijā secināts, ka Aģentūra nav guvusi maksimālos ienākumus, veicot meža realizācijas funkcijas. Tā izsolēs ne visām cirsmām nosaka slēpto cenu, taču VK konstatējusi, ka kailcirtēs un retināšanas cirtēs pārdoto koku vidējā pārdošanas cena ir ievērojami augstāka par vidējo pārdošanas cenu, ja ir noteikta slēptā cena.
VK uzskata, ka Rīgas pilsētas pašvaldība nav nodrošinājusi kontroli pār Aģentūras pārvaldes līguma nosacījumu izpildi, kā rezultātā Aģentūra nav izpildījusi meža atjaunošanas darbus plānotajā apjomā.
Revīzija par Rīgas pašvaldībai piederīgās meža fonda zemes ārpus tās administratīvās teritorijas pārvaldību un apsaimniekošanu veikta laika posmā no 2005. gada 1. janvāra līdz 2006. gada 1. augustam.