Foto & Video

Ātrumlaivas konstruktoru izaicina gāzt pasaules rekordu

Vēsma Lēvalde, 06.02.2012

Jaunākais izdevums

Liepājnieks Uldis Atmats izstādē Boot Diseldorfā saņēmis piedāvājumu piedalīties starptautiskās sacensībās ar paša konstruēto priekšpiedziņas ūdens motosporta laivu Laurita.

«Doma ir aizbraukt līdz Anglijai, lai mēģinātu «nokaut» pasaules rekordu,» vienkārši stāsta pirmās priekšpiedziņas sacīkšu laivas konstruktors. Uzaicinājumu izteikusi Lielbritānijas ūdens motosporta federācija, kas nodarbojas ar sacensību rīkošanu. Savukārt Liepājā esot vairāki augstas klases sportisti, kas spētu laivu vadīt, DB stāsta SIA Nacri tehniskais direktors U. Atmats. Tikko sāksies laivu sezona, Laurita tikšot nolaista ūdenī, testēta, lai novērstu iespējamos defektus, un rudenī, iespējams, notiks mēģinājums labot pasaules ātrumrekordu šajā laivu klasē.

«Tas gan nav galvenais ieguvums no izstādes, galvenais ir tāds, ka esam sapratuši, kas Rietumu pasaulei vajadzīgs, un esam gatavo to ražot,» atzīst U. Atmats.

Izstādē īpašu interesi par Latvijas stendu izrādījuši elitāri Krievijas jahtu žurnāli, kas veidojuši publikāciju jau pirmajās izstādes dienās. Liepājnieki arī saņēmuši ielūgumu bez maksas piedalīties 2013.gada Diseldorfas izstādē Boot, kur solīta arī iespēja rādīt paraugdemonstrējumus izstāžu halles baseinā. 30x70 m baseinā liepājnieki cer parādīt īstu šovu ar pašu izgatavotiem peldlīdzekļiem. U. Atmats sola, ka uz izstādi vedīšot 20 gatavus izstrādājumus, taču tie jau būšot cita veida produkti – ne vairs elitāra ātrumlaiva, kā Laurita, bet plaša patēriņa preces.

Tālākais mērķis ir atrast ražošanā ieinteresētu investoru, kas palīdzētu ar sākumkapitālu plašākas ražotnes izveidē. «Mēs investētu savas galvas, savas rokas, bet tālāk visus ienākumus dalītu uz pusēm,» savus priekšlikumus izsaka U. Atmats.

Db.lv rakstīja, ka priekšpiedziņas laivu Laurita 4 četru gadu laikā garāžā izgatavoja Uldis Atmats ar domubiedriem. Laiva ir unikāls izgudrojums un šobrīd esot vienīgais eksemplārs pasaulē, apgalvo U. Atmats. Tā varot sasniegt ātrumu 160 km stundā, bet tās drošība esot ievērojami labāka nekā tradicionālajām ātrumlaivām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Liepājnieka konstruētā laiva kļūst par izstādes «naglu» Maskavā

Vēsma Lēvalde, 13.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājnieka Ulda Atmata konstruētā priekšpiedziņas ūdens motosporta laiva Laurita starptautiskajā izstādē EXPOPRIORITY - 2011 guvusi plašu izstādes organizatoru un apmeklētāju uzmanību un atzinību.

Izstādes organizatori bijuši ļoti gandarīti par liepājnieka izgudrojumu un atzinuši laivu Laurita 4 par lielāko izstādes notikumu. Uldis Atmats saņēmis visu trīs pasākuma galveno organizatoru atzinības rakstus, medaļas un kausu, tos piešķīra Krievijas Straptautiskās zinātniski tehniskās sadarbības nams, Krievijas Izgudrotāju asociācija un Ukrainas delegācija, kura pārstāv Zinātniskā pamatojuma skolu. izstāde notika no 7. līdz 9. decembrim Maskavā.

Taču par savu vislielāko sasniegumu U. Atmats uzskata uzaicinājumu uz pasaules lielāko laivu ražotāju izstādi Diseldorfā no 21. līdz 29. janvārim. Izstādes organizatori sola segt arī stenda izmaksas šajā izstādē. Arī laivu konstruktori izrādījuši lielu interesi, bijuši arī vairāki nopietni interesenti, kuri turpmāk sekos līdzi laivas aktivitātēm pavasarī ūdeņos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laurita 4 ir priekšpiedziņas sacīkšu laiva. Tās konstruktors Uldis Atmats grib paturēt noslēpumā, kāpēc savam lolojumam devis tieši šādu vārdu. No viņa tik vien uzzinu, ka tam ir saistība ar sievu un mīļoto sievieti, raksta laikraksta Diena žurnāliste Inga Patmalniece.

«Redzot izbrīnu manā sejā, Uldis mierina: «Abas ir vienā personā jau 30 gadu, lai gan manas sievas vārds ir Inese.» Vairāk kungu netincinu, ja reiz noslēpums, tad noslēpums. Četri tāpēc, ka laivai ir četri atbalsta punkti. Pilnā gaitā - lidojuma fāzē - laiva balstās tikai uz viena,» skaidro raksta autore.

Ideja par priekšpiedziņas sacīkšu laivu auklēta 20 gadu. «Štukoju, vai nav iespējams radīt tādu sacīkšu laivu, kas, braucot lielā ātrumā, neuzlidotu gaisā. Savu ideju uzzīmēju un, kad bija jāķeras pie modeļa gatavošanas, sapratu, ka nav jāpārtaisa esošā, bet jārada jauna. Man ir garāža, ir metālapstrādes bizness, saprašana, tāpēc jādarbojas,» stāstījis U. Atmats.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada aprīļa beigās Latvijā plānota jaunā izklaides parka Avārijas brigāde atklāšana. Par ideju, tās īstenošanu un finansējuma piesaisti intervijā biznesa portālam db.lv stāsta pārstāvis Mārtiņš Brezauckis.

Jaunais izklaides parks būs paredzēts ģimenēm ar bērniem līdz 14 gadu vecumam. Parka teritorija aptver vairāk nekā 24 ha un tas atradīsies Lielvārdes novadā, autoceļa Tīnūži - Koknese malā, pretī nobrauktuvei uz Lēdmani. Parks piedāvās Avārijas brigādes pilsētiņu, dinozauru taku, ūdens spēļu laukumu, leļļu taku. Tāpat parkā būs virvju trase, mazā autoskola bērniem, karuseļi un piepūšamās atrakcijas.

- Kad radās ideja par šāda atrakciju parka projektu? Cik ilgs ir bijis process no idejas līdz tās īstenošanai?

Ideja par to, ka Latvijā vajag savu tematisko atpūtas parku radās jau 2014.gadā, kopā ar bērniem apmeklējot dažādus atpūtas un izklaides objektus ģimenēm. Bet skaidrāka vīzija par to, ko tieši un kādā veidā attīstīt, izkristalizējās tikai 2015. gada vidū. Tad arī pieņēmu lēmumu pilnā mērā veltīt savu darbu šim projektam. Viens no uzstādījumiem sev bija radīt tādu parku, kurā būtu patīkami pavadīt brīvo laiku un atgriezties tur atkārtoti. Parka pirmo posmu atklāsim 2017. gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas izstāžu biznesa karuselis griežas atkal. Kopš vasaras vidus visās 16 Vācijas federālajās zemēs ir dota zaļā gaisma izstāžu biznesam, proti, notiek klātienes izstādes, stingri sekojot izmainītajiem izstāžu organizēšanas noteikumiem un speciālajām higiēnas prasībām.

Vācijas izstāžu darbības pamatprincips šodien balstās uz 3G un tas nav mobilā interneta tīkla ātrums, bet gan ar to tiek apzīmētas trīs personu grupas, kas var piedalīties Vācijā organizētos pasākumos iekštelpās. Tās ir personas, kurām ir vakcinācijas un/vai Covid-19 pārslimošanas sertifikāts un personas ar negatīvu Covid-19 testa rezultātu. Kā nākošā obligātā prasība ir medicīnisko sejas masku FFP2 valkāšana un 1,5 metru distances ievērošana. Papildus tam, katrai no izstādēm ir noteikts maksimālais vienas dienas apmeklētāju skaits. Tas nozīmē, ka uz katru izstādes dienu ir ierobežots skaits ieejas biļešu, kas nopērkamas internetā, un tikai iepriekš reģistrējoties un pievienojot digitālo sertifikātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai Tev patīk pilsētas džungļi un Tu tajos labi jūties? Mūzika Tevi pavada gandrīz ik uz soļa un Tu bieži vien pieķer sevi ejam ritmā? Vai tu braukājies ar dēli, bmx vai skritulenēm, vai varbūt vienkārši vienmēr ar apbrīnu vēro streetwear stilu un jūti, ka tas ir Tavai sirdij tuvākais stils?

Ja esi tikko sācis savu piedzīvojumu ar streetwear un vēlies noskaidrot, kādam vajadzētu būt visstilīgāko modes tērpu sastāvam, kas ne tikai piesaistīs visu garāmgājēju uzmanību, bet arī padarīs Tevi par īstu aktuālāko tendenču ekspertu, Tev jāizlasa šis raksts, kas sagatavots sadarbībā ar Sizeer, kurā mēs Tev atklāsim visus ielu modes noslēpumus.

Kā radās leģendārais ielu stils - streetwear?

Lai gan lielākā daļa ielu modes cienītāju to galvenokārt uzskata par 90. gadu fenomenu, patiesībā tā radās nedaudz agrāk. Pretēji vispārpieņemtajam uzskatam, streetwear pirmsākumi meklējami 20. gadsimta 70. un 80. gados, kad jaunieši, kuriem bija apnikuši visur vienāda izskata apģērbi, jaunieši sāka eksperimentēt ar modi un kombinēt neierastus apģērba elementus, kas rezultātā tos izcēla no pūļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

TomTom beidzot Latvijas teritoriju «izpētījis» pilnībā

Dienas Bizness, 18.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais TomTom karšu atjauninājums v9.05 sola, ka tagad Latvijas karte iekļauta pilnībā nosegto valstu sarakstā.

Jau iepriekš (vienu laidienu vecākās kartes - v9.00) bijusi «diezgan pilnīga», kaut gan ražotājs solījis tikai 68% pārklājumu, raksta portāls Boot.lv. Bet vēl senāk 63% Latvijas teritorijas segums netika «gandrīz nekā» papildināts gadiem. Bija problēmas plānot maršrutus Rīgā, jo kartēs nebija iekļauts Dienvidu tilts.

Kartes atjauninājums v9.05 maksā 59,95 britu mārciņas (48.86 latus).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA Exewo izveidojis lietojumprogrammu Mācies123!, kas paredzēta Apple ražotajiem planšetdatoriem iPad. Programma, kas palīdz bērniem apgūt matemātiku, pieejama latviešu, krievu un angļu valodā.

«Vēlējāmies izveidot vienkāršu un tai pašā laikā efektīvu veidu, kā bērniem mācīties rēķināt un tā arī radās Mācies123!, ar kuru var apgūt matemātiskos aprēķinus no vienkārša līdz sarežģītam līmenim, tas ir labs vieds kā iemācīties bērniem skaitīt vai arī laba prakse ikdienas skolas darbiem. Mācies123! ietver četras tēmas (saskaitīšanu, atņemšanu, reizināšanu un dalīšanu),» portālam Boot.lv norāda SIA Exewo vadītājs Oto Rudovičs.

Viņš stāsta, ka sākotnēji tika izveidota lietojumprogrammas angliskā versija, kam sekoja programmas versijas krievu un latviešu valodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīniešu e-komersijas rīks Alibaba pamazām gūst popularitāti arī Eiropā, tostarp Latvijā.

Ķīnā bāzētā uzņēmumu grupa Alibaba, kas nodarbojas ar dažādu interneta pakalpojumu sniegšanu, tai skaitā arī tiešsaistes vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību, sākusi iekarot arī Rietumu tirgu. Galvenokārt cilvēki Eiropā izmanto AliExpress mazumtirdzniecības platformu, kur par salīdzinoši zemām cenām ir pieejamas dažādas Ķīnā un citviet ražotas preces.

Alibaba grupā ietilpst arī tāda paša nosaukuma e-komersijas platforma, kas komersantiem piedāvā iegādāties vairumā dažāda veida produkciju. Tā ir ērta ar to, ka minimālais preču partiju apjoms var būt daudz mazāks, nekā pērkot tieši no ražotāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "New Yacht Marina", Ventspils jahtu ostas īpašnieks un operators, turpina jahtu ostas sagatavošanu jaunajai 2020. gada sezonai.

2018.–2019. gada laikā jahtu osta, izmantojot savu akcionāru investīcijas un pārrobežu sadarbības programmas Igaunija–Latvija atbalstu, veica savas galvenās piestātnes rekonstrukcijas programmu. Piestātnes remonta un peldošo pietauvošanās vietu būvniecības rezultātā vispārējais pietauvošanās līnijas garums palielinājās līdz 110 metriem. Sākot ar 2020. gada sezonu, jahtu osta spēs vienlaicīgi uzņemt līdz 50 jahtām.

Sagatavošanās programma jaunajai sezonai ietver kā tehniskas, tā arī mārketinga aktivitātes.

Ventspils jahtu ostas galvenais īpašnieks Igor Šechelev skaidro: "2019. gada sezonā jahtu ostu apmeklēja 146 jahtas no Vācijas, kas veido 29% no visiem apmeklētājiem. Tāpēc esam pievērsuši īpašu uzmanību darbam ar mūsu iespējamajiem klientiem Vācijā, un gatavošanos 2020. gada sezonai esam uzsākuši ar piedalīšanos izstādē "Boot Dusseldorf 2020". Kā jau gadu iepriekš, interese no vācu burātāju puses bija nozīmīga: kopīgais programmas East Baltic Coast stends uzņēma vairāk nekā astoņsimt apmeklētāju – burātājus no Vācijas un citām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru