Mežsaimniecība

Atšķirīga recepte ļauj mēbeļniekiem saņemt vairāk

Māris Ķirsons, 27.10.2014

Uguņošana Gaismas pils atklāšanas laikā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Mēbeļu ražotāju ienākumu kāpumu šogad vairāk sekmējis pārdošanas apjomu pieaugums pašmāju tirgū, nevis ārzemēs, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

To apliecina asociācijas Latvijas mēbeles apkopotie dati par uzņēmumu neto apgrozījuma izmaiņām šā gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar analogu laiku pērn. Asociācijā Latvijas mēbeles ietilpstošo uzņēmumu kopējais neto apgrozījums sasniedzis 43,51 milj. eiro, kas, salīdzinot ar pērno gadu, ir par 11,1% jeb 4,38 milj. eiro vairāk. Interesanti, ka kopumā eksporta pieaugums ir 1,17 milj. eiro, kas nozīmē, ka ienākumu palielinājuma lauvas tiesu nodrošinājis realizācijas apjomu kāpums vietējā tirgū.

Bibliotēkas devums

Pēc asociācijas izpilddirektora Andra Plezera sacītā, neto apgrozījuma pieaugums divciparu skaitļa apmērā ir bijis iespējams divu vilcējspēku dēļ – vairāku mēbeļu ražotāju apvienības iegūtajam pasūtījumam mēbeļu piegādei jaunajai Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēkai, kā arī labam pārdošanas apjomu palielinājumam ārzemēs.

«Katram ražotājam ir sava izaugsmes stratēģija, tāpēc ir dažādi noieta tirgi un segmenti un arī iegūtie rezultāti atšķiras,» uzsver A. Plezers. Viņš norāda, ka situācija ir atšķirīga un no malas var šķist pretrunīga, jo vieniem (SIA Bolderāja serviss, SIA Dižozols plus, SIA Pinus GB, a/s Elīza-K) eksporta ienākumi ir palielinājušies, bet citiem (SIA Marks M, SIA Eibe-L) – kritušies.

Vairāk Latvijā

Lai gan kopējais neto apgrozījums SIA Marks M audzis par nepilniem 70 tūkst. eiro, tomēr eksporta ienākumi ir sarukuši par teju 40 tūkst. eiro. «Acīm redzami labāki pārdošanas rezultāti ir tieši pašmāju tirgū, bet eksportā ir kritums,» skaidro SIA Marks M īpašnieks Juris Griķis. Viņš saka, ka uzņēmuma ienākumu īpatsvarā eksporta devums ir tikai ap 10% un līdz ar to pat daži darījumi var to būtiski mainīt. «Ar saviem izstrādājumiem cenšamies iekļūt ārvalstu noieta tirgū, tāpēc startējam dažādās izstādēs, bet rezultāti nav sasniedzami ātri,» tā J. Griķis.

Visu rakstu Atšķirīga recepte ļauj mēbeļniekiem saņemt vairāk lasiet 27. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.