Transports un loģistika

Augulis: Dīzeļvilcienu modernizācijas projekts uzskatāms par neizdevušos eksperimentu

Zane Atlāce - Bistere, 28.06.2016

Jaunākais izdevums

Sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekts ir uzskatāms par neizdevušos eksperimentu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta panorāma šorīt teica satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņaprāt, projekts bijis sasteigts, jo iepriekšējai ministrijas vadībai bijusi vēlme iekļauties termiņos, lai tiktu pie Eiropas Savienības naudas vilcienu atjaunošanai. Ņemot vērā, ka šādas atjaunošanas iepriekš nebija veiktas, nebija arī projekta kā to darīt.

Konkursa dokumentus izņēma 19 uzņēmumi, bet piedāvājumu iesniedza tikai viens. Pēc Auguļa domām, tas liecinot, ka uzņēmēji neticēja, ka var iekļauties noteiktajos termiņos. Ministrs uzskata, ka varēja sākt ar viena vilcienu sastāva atjaunošanu un tad, ja eksperiments izdotos, varētu atjaunot pārējos. «Katrā ziņā, es tā nebūtu darījis,» sacīja U.Augulis.

Db.lv jau rakstīja, ka, lai nezaudētu visu Eiropas Savienības piešķirto līdzfinansējumu 13 milj. eiro apmērā, valdība atkal plāno pagarināt 21,98 milj. eiro vērtā projekta nodošanas termiņus, šoreiz līdz 20. septembrim. Ja netiks pagarināts projekta īstenošanas termiņš un tādējādi netiks sasniegts projekta mērķis, finansējuma saņēmējs – VAS Pasažieru vilciens (PV) ‒ zaudēs visu piešķirto publisko finansējumu un tam būs pienākums atmaksāt izdevumus, kas veikti projekta ietvaros, konstatēts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajā anotācijā Ministru kabineta noteikumu lēmumprojektam. Līdz 2015. gada beigām projekta ietvaros ir deklarēti un apmaksāti attiecināmie izdevumi 10,29 milj. eiro apmērā, no kuriem Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 8,75 milj. eiro un valsts budžeta finansējums ‒1,54 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļš jau kopš tā pirmsākumiem ieņem vienu no vadošajām lomām starptautiskajā kravu un pasažieru loģistikas sistēmā, veidojot būtisku daļu ikvienas valsts iekšzemes kopproduktā.

Ikdienā cilvēki lielākoties redz braucošus kravas un pasažieru vilcienus, taču nozares mazāk redzamā puse ir dzelzceļa ritošā sastāva – lokomotīvju un vagonu – regulāra apkope, remonts, kā arī jaunu vilcienu būvniecība, tostarp radot jaunus, modernus un videi draudzīgākus vilcienus.

Remontē Azerbaidžānas ritošo sastāvu

Uzņēmums Baltic Loco Group (BLG) ir starptautiskos tirgos strādājoša Latvijas inženierkompānija, kas specializējusies dzelzceļa transporta remontā, tā modernizācijā, kā arī darbojas projektos, kuru mērķis ir izstrādāt lokomotīves ar samazinātu emisijas apjomu. Šos projektus BLG spēj īstenot, jo savulaik darbā piesaistīja kādreizējā vilcienu būvniecības uzņēmuma Rīgas Vagonu rūpnīca (RVR) vadošos konstruktorus, tādējādi saglabājot nozarē RVR intelektuālo potenciālu. Rezultātā BLG ir pierādījis sevi kā uzticamu partneri sadarbībā ar lieliem un maziem dzelzceļa nozares uzņēmumiem privātajā un valsts sektorā, tostarp ar Azerbaidžānas dzelzceļa uzņēmumu Azerbaycan Demir Yollari (ADY), uzsver BLG tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs, kurš iepriekš bija ilggadējs tehniskās nozares vadošais speciālists VAS Latvijas dzelzceļš koncernā, kā arī AS Pasažieru vilciens valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr Latvijas pasažieri vēl tikai gaida modernizētos pašmāju RVR vilcienus, Lietuvas iedzīvotāji tiks pie jauniem poļu Pesa dīzeļvilcieniem.

Lietuva saņēmusi pirmo no septiņiem Pesa 730ML dīzeļvilcieniem, kuri kursēs maršrutā Viļņa‒Klaipēda, paziņojis Lietuvas dzelzceļš (LtDz). Paredzēts, ka pēc visu pārbaužu veikšanas vilciens šo pavasar varēs doties pirmajā reisā.

«Patlaban ekspluatējamo lielo un smago vilcienu vietā izmantosim mobilākos, mazāka izmēra trīs vagonu vilcienus. Tie kursēs biežāk, bet brīdvdienās, kad pasažieru plūsma pieaug, vienā sastāvā tiks savienoti vairāki šādi vilcieni,» norādījis LtDz ģenerāldirektors Stasis Dailidka.

Kompānija informē, ka jaunie vilcieni ir ar zemo grīdu, ergonomiskiem krēsliem, kondicionieriem, bezvadu internetu, kā arī pielāgoti cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Vilcienos ir 150 sēdvietas, no kurām 16 atbilst pirmajai klasei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieriem sola patīkamu pārsteigumu; rēķinus kārtos pēc visu vilcienu nodošanas

Pirmais reiss no Rīgas uz Siguldu šodien ieplānots pirmajam modernizētajam dīzeļvilcienam. Darbu pasūtītāji un izpildītāji uzskaita sagaidāmās ērtības pasažieriem, bet detaļās par norēķiniem neielaižas. Ja kārtējo reizi nenotiks kāda neierēķināta kavēšanās, pārējiem pieciem vilcienu sastāviem vajadzētu būt nodotiem ekspualtācijā līdz jūnija beigām.

«Pēc visu drošības un kvalitātes pārbaužu veikšanas esam pieņēmuši ekspluatācijā pirmo no sešiem modernizētajiem dīzeļvilcieniem. Tas sākotnēji kursēs Siguldas virzienā. Apritē atgriežoties pārējiem sastāviem, pakāpeniski paplašināsim to kustības virzienus, un, projektam noslēdzoties, modernizētie dīzeļvilcieni kursēs visos dīzeļvilcienu maršrutos,» norāda PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī transporta nozarē ir atsevišķi veiksmes stāsti gan pasažieru, gan kravu pārvadājumu jomā, tomēr vairāku problēmu risinājumu meklēšana pārceļo uz nākamo gadu, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai arī visi rēķinājās, ka gaidāms kravu apjomu samazinājums, tomēr daudziem tranzītbiznesa spēlētājiem tas izrādījies nepatīkamāk, nekā tika gaidīts gada sākumā, liecina Dienas Biznesa aptaujāto uzņēmēju teiktais. Tai pašā laikā no vēl straujākas lejupslīdes izdevies izvairīties, rekordlielus rādītājus piedzīvojot energoresursu segmentā, proti, ogļu kravu tranzītā.

Pasažieru pārvadājumu jomā problēmu risinājumu meklēšana pārceļo uz nākamo gadu, tomēr ir modernizēti dīzeļvilcieni un iegūta jauna lidmašīna.

«Gads pagāja tukšā,» par virzību taksometra biznesa problēmjautājumu risināšanā norāda Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents Ivo Ošenieks. Taču viņa teiktais par maz padarīto pēdējos divpadsmit mēnešos takšu jomā lielā mērā attiecināms arī uz pasažieru pārvadājumu sfēru kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gaida auditu dīzeļvilcienu modernizācijas projektam

Egons Mudulis, 08.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd VAS Pasažieru vilciens (PV) norisinās ārējais audits, kuru veic starptautiskā audita kompānija KPMG Baltic. Audita secinājumi plānoti augusta beigās/septembra sākumā. Kad neatkarīgi eksperti būs izvērtējuši visus faktus saistībā ar projektu, varēs lemt par turpmāko rīcību, tai skaitā, vēršanos kādā institūcijā.

Tāda ir teju pusotru mēnesi tapusī Satiksmes ministrijas (SM) atbilde uz Dienas Biznesa jautājumu par PV un SM bijušo un esošo amatpersonu atbildību par apmēram divus miljonus eiro vērtajiem potenciālajiem zaudējumiem, kas varētu rasties 22 milj. eiro vērtā dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kavēšanās dēļ.

SM skaidro, ka līdz 2015. gada 31. decembrim, kad noslēdzās finansējuma attiecināmības periods, projekta ietvaros ir deklarēti un apmaksāti attiecināmie izdevumi 10,29 milj. eiro apmērā, no kuriem Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējums ir 8,75 milj. eiro, savukārt valsts budžeta finansējums – 1,54 milj. eiro. Izdevumus, kas radušies pēc 2015. gada beigām, PV sedz no saviem līdzekļiem. Tā kā projekts tiek turpināts pēc iepirkuma līgumā paredzētā termiņa, PV piemēro finanšu soda sankcijas pret darbu izpildītāju DMU vilcieni, kā rezultātā samazinās slogs arī uz PV budžetu. Savukārt uzņēmumā DB norādīja, ka projekta rezultātu izvērtēšana tiks veikta pēc tā noslēgšanas. Atbilstoši līguma nosacījumiem ražotājam tiks piemērots līgumsods un lemts par radīto zaudējumu piedziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Pasažieru vilciens" dīzeļvilcienu iegādei Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums nebūs pieejams, pirmdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Dīzeļvilcienu iepirkums tika sākts ar domu, ka tas tiks finansēts no ES struktūrfondiem. Diemžēl Eiropas Komisija neatbalstīja finansējumu un līdz ar to papildus līdzekļi, droši vien, būs jāatrod valsts budžetā," teica Grigulis.

Viņš atzīmēja, ka, pēc provizoriskām aplēsēm, dīzeļvilcienu iegādei nepieciešami apmēram 75 miljoni eiro, un, ja tiktu piesaistīti ES līdzekļi, tie veidotu 75% no summas, kamēr 25% līdzekļu būtu nepieciešams ieguldīt no uzņēmuma vai valsts puses.

Tāpat Grigulis norādīja, ka būtiskām investīcijām "Pasažieru vilcienam" ir jāsaņem Ministru kabineta akcepts. "Saņemot šo akceptu, mēs varēsim izsludināt iepirkuma otro kārtu un saņemt piedāvājumos no pretendentiem. Pagaidām šāds akcepts no Ministru kabineta nav," minēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija grib skaidrību līdz rudenim; pārvadājumus var atdot autobusiem

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Fragments no intervijas:

Lai ATD piedāvātā sabiedriskā transporta koncepcija īstenotos, jātiek skaidrībā par dzelzceļa pārvadājumiem. Valdība atkal izdomāja, ka vēl jāpadomā. Ko un kad ATD ir svarīgi zināt par vilcienu iepirkumu, lai kādā brīdī nebūtu jādomā jauna stratēģija, jāmaina konkursa noteikumi?

Mums ir jāzina, būs vai nebūs jauni elektrovilces sastāvi. Ja būs, tad jāzina piegādes grafiks pa gadiem. Tas mums ir jāzina līdz šī gada rudenim, pats vēlākais novembrī. No tā ir atkarīgs maršrutu tīklu kilometru apjoms, un vairāk paliek autobusiem, ja vilcienu sastāvs netiek atjaunots. Ar esošo resursu VAS Pasažieru vilciens (PV) palielināt apjomu vairāk nevar. Ja ir jauni vielcieni, tad turpinām plānošanu sadarbībā ar PV, ņemot vērā, ka vilcieni ir pārvadājumu mugurkauls. Gan ne visā Latvijā, bet Pierīgā, elektrozonā un līdz Siguldai dīzeļvilcieni, kur kopumā ir 95% pasažieru. Tur daļa kilometru tiek pārlikta no autobusiem uz vilcieniem, un Jūrmalas, Ogres, Aizkraukles virzienā ir potenciāls izmantot efektīvāk vilcienus – taču tikai gadījumā, ja ir jauni sastāvi. Manā rīcībā esošajā plānā minēts, ka pirmie vilcieni parādās ar 2019. g. Lai tas notiktu, ir pēdējais laiks izsludināt konkursu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dzelzceļa infrastruktūras uzlabojumiem būs pieejami 107,3 miljoni eiro ES līdzfinansējuma

Žanete Hāka, 25.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai modernizētu TEN-T dzelzceļa tīkla infrastruktūru un uzlabotu vilcienu satiksmes vadību, 2014.-2020.gada plānošanas periodā dzelzceļa tīkla infrastruktūras modernizēšanai no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (KF) būs pieejami 107.3 miljoni eiro, informē Satiksmes ministrija.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātais Ministru kabineta noteikumu projekts Darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība prioritārā virziena Ilgtspējīga transporta sistēma 6.2.1.specifiskā atbalsta mērķa Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti 6.2.1.2.pasākuma Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve īstenošanas noteikumi, ko ceturtdien, 25.februārī, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē. Par tiem vēl lems valdība.

Pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības ir Eiropas transporta tīklā esošas dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un jaunas izveide, tai skaitā nozīmīgāko dzelzceļa mezglu pārbūve un atjaunošana, satiksmes pārvaldības sistēmu ieviešana, dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija, signalizācijas sistēmas modernizācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) uzsācis īstenot vienu no pēdējo gadu lielākajiem informācijas un komunikācijas tehnoloģiju projektiem Nodokļu informācijas pakalpojumu modernizācija, kas «kopumā būtiski modernizēs un automatizēs nodokļu administrēšanas procesus un uzlabos VID sniegto pakalpojumu kvalitāti».

Projekta izmaksas VID pagaidām neatklāj, «lai neietekmētu potenciālos izstrādātāju piedāvājumus». «Tiklīdz būs zināms iepirkumu konkursa uzvarētājs, tā uzreiz taps zināma arī līguma summa, kas būs pieejama arī IUB mājaslapā,» db.lv tika skaidrots VID.

Projekta laikā tiks uzsākta maksājumu administrēšanas informācijas sistēmas (turpmāk – MAIS) izstrāde un ieviešana, kas kvalitatīvi augstākā līmenī aizstās esošo nodokļu informācijas sistēmu, kura tika izstrādāta un darbojas kopš 1996.gada.

Līdz ar MAIS ieviešanu tiks īstenotas daudzas nodokļu administrēšanas procesu automatizācijas iespējas, kā arī pilnveidotas sistēmas iespējas pārskatu sagatavošanā, tā būtiski uzlabojot VID efektivitāti un sniegto pakalpojumu kvalitāti, sola dienestā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sāk strādāt augstākās pievienotās vērtības līgā

Māris Ķirsons, 23.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāģmateriālu ēvelēšanas iecirkņa izveide un kokzāģētavas modernizācija ļauj AS Stora Enso Latvija kāpināt produkcijas ražošanas apjomus ar augstu pievienoto vērtību, audzēt konkurētspēju.

Pašlaik no pērn sāktā 20 milj. eiro vērtā investīciju projekta trijām daļām divas ir īstenotas, ieguldīti vairāk nekā 10 milj. eiro, tapšanas stadijā ir trešā – kokskaidu granulu ražotne. «Viss notiek, kā iecerēts, un pēdējā kārta tiks pabeigta 2020. gadā,» teic AS Stora Enso Latvija valdes priekšsēdētājs Uldis Deisons. Uzņēmums ir sācis savu transformāciju uz augstākās pievienotās vērtības produkcijas un konkurētspējas līmeni. «Jaunās iekārtas vēl tiek testētas un regulētas, bet tuvākajos mēnešos tās tiks palaistas ražošanas režīmā,» viņš informē. Īstenojot visu iecerēto investīciju projektu, produkcijas īpatsvars ar augstu pievienoto vērtību no pašreizējiem 5,2% vairāku gadu gaitā pieaugtu līdz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Forevers ieguldīs 200 tūkstošus eiro Jēkabpils loģistikas bāzes modernizācijā

Db.lv, 11.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais pašmāju gaļas pārstrādes uzņēmums «Forevers» ieguldīs 200 000 eiro sev piederošās loģistikas bāzes Jēkabpilī modernizācijā un rekonstrukcijā.

Darbu laikā paredzēts palielināt loģistikas sistēmu efektivitāti, kā arī paplašināt noliktavas telpas gandrīz divas reizes.

«Forevers» Jēkabpils loģistikas centrs ir viens no uzņēmuma reģionālajiem punktiem, no kura tiek veiktas piegādes pamatā uz Vidzemes, Zemgales un Latgales novadiem. Tāpat loģistikas centra modernizācija paver iespēju stiprināt eksportu uz Lietuvu, kas ir viens no uzņēmuma stratēģiskajiem mērķiem tuvākajā nākotnē.

Informē Andrejs Ždans, uzņēmuma «Forevers» valdes loceklis:«Loģistikas vadības procesu pilnveidošana tiek darīta ar mērķi stiprināt uzņēmuma konkurētspēju un efektivitāti. Uzņēmumam no laika gala ir bijis svarīgi pārvaldīt un sekot līdzi katram darbības posmam, sākot no produkcijas ražošanas līdz tirdzniecībai, un šajā ķēdē loģistikai ir ārkārtīgi liela nozīme. Ņemot vērā, ka katru gadu palielinām »Forevers« veikalu skaitu, kas nozīmē arī lielāku produkcijas realizāciju mājas tirgū, loģistikas bāzes modernizācija ir likumsakarīga. Cerīgi raugos arī uz eksporta izvēršanu Lietuvā, kur šobrīd pilotprojekta ietvaros esam sākuši tirgot nelielu produkcijas apjomu. Jāuzsver, ka darbības modelis, nodrošinot pilnu ražošanas un produkcijas realizācijas ciklu, mums ļauj saglabāt konkurētspējīgas cenas savos veikalos.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VID par 11,7 miljoniem eiro izstrādās uzņēmējiem draudzīgu maksājumu kārtību

Zane Atlāce - Bistere, 08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) plāno līdz 2022. gadam ieviest fundamentāli jaunu maksājumu administrēšanas informācijas sistēmu (MAIS), kas nodrošinās mūsdienīgu, ātru un uzņēmējiem viegli saprotamu budžetā veicamo maksājumu administrēšanu, informē VID pārstāve Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa.

VID norāda, ka pašreizējā sistēma ir novecojusi gan tehniski, gan morāli, un sāk kļūt traucējoša uzņēmējdarbībai. Jaunajā sistēmā būs ietvertas visas nepieciešamās funkcijas, lai augstā kvalitātē varētu apstrādāt lielu datu apjomu.

Līdz ar MAIS ieviešanu būs iespējams realizēt valsts budžeta ieņēmumu uzskaiti atbilstoši uzkrāšanas principam, ieviest vienoto nodokļu kontu, maksimāli automatizēt VID iekšējos administrēšanas procesus un ieviest caurskatāmu, sabiedrībai saprotamu nodokļu nomaksas administrēšanu.

Veiksmīgi īstenojot iepirkuma procedūru, 2017. gada 24.novembrī VID noslēdza līgumu par MAIS izstrādi ar A/S Exigen Services Latvia, kura uzdevums turpmāko piecu gadu laikā būs nodrošināt modernas un visām nodokļu administrēšanas prasībām atbilstošas informācija sistēmas izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ievērojamas modernizācijas šīs nedēļas beigās durvis vērs Kesko Senukai Latvia pirmais jaunā koncepta veikals, kas atradīsies Lucavsalā (bijušā K-rauta veikala vietā). Ir uzsākta sadarbība ar lielu skaitu vietējo piegādātāju.

Veikala, kas turpmāk darbosies ar nosaukumu K Senukai, modernizācijā Kesko Senukai ieguldīja 3,3 milj. eiro.

Veikala plauktos būs atrodamas daudzu vietējo piegādātāju preces, tai skaitā, tādu zīmolu kā LODE, SAKRET, RILAK, Spodrība, TENAPORS, TENAX, VITO, Brikers, Žogu fabrika, Valmieras stikla šķiedra, Latvijas Finieris, Brabantiа.

Veikalā tiks nodrošināts Drive-in pakalpojums – iespēja veikala ārtelpu teritorijā iebraukt ar auto un preces lielā apjomā uzreiz novietot savā automašīnā.

Kesko Senukai šā gada aprīlī no Skandināvijas akcionāra Kesko Group pārņēma astoņu K-rauta veikalu Latvijā un astoņu Igaunijas veikalu tīkla pārvaldi. Uzņēmumi turpmāk Baltijas valstīs darbosies ar vienotu juridisko nosaukumu - bijušais Rautakesko Latvijā ir pārdēvēts par Kesko Senukai Latvia, Igaunijas kompānija kļuvusi par Kesko Senukai Estonia, bet Lietuvā darbojas Kesko Senukai Lithuania.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Veikalu tīkls CITRO plāno piecu miljonu eiro investīcijas

Lelde Petrāne, 24.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējo uzņēmumu veikalu tīkls "CITRO" plāno vērienīgas - 5 miljonu eiro - investīcijas, liecina tā sniegtā informācija.

Latvijas uzņēmumu mazumtirdzniecības veikalu tīkls "CITRO" 2019. gadā strādājis ar vairāk nekā 80,3 miljonu eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 5% vairāk nekā gadu iepriekš. Provizoriskās peļņas apmērs pērn ir vairāk nekā 3,5 miljoni eiro, liecina "CITRO" neauditētie finanšu dati. Plānotās investīcijas tiks ieguldītas vienota "CITRO" tīkla koncepta ieviešanā, tirdzniecības vietu modernizācijā un sortimenta piedāvājuma paplašināšanā.

Imants Kelmers, SIA "Latvian Retail Management" valdes priekšsēdētājs, informē: "Turpmākie šā gada attīstības mērķi ir ambiciozi, un mēs plānojam izaugsmi, kāpinot apgrozījumu par 8–9%, vienlaikus paplašinot gan sortimentu, gan veikalu tīklu, tostarp piesaistot jaunus apvienības partnerus."

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ziemeļu Investīciju banka izsniegs 22,8 miljonu eiro kredītu LDz dīzeļlokomotīvju modernizācijai

Rūta Cinīte, 24.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemeļu Investīciju banka (Nordic Investment Bank (NIB)) un VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) parakstījuši jaunu līgumu par aizdevumu 22,8 miljonu euro apmērā uz 12 gadiem dīzeļlokomotīvju 2M62UM modernizācijai, informē NIB pārstāvji.

«Dīzeļlokomotīvju modernizācija, kas sākās 2015. gadā, ir viens no nozīmīgākajiem koncerna projektiem, jo tas ne tikai ļauj uzlabot ritošo sastāvu, bet palielina tā jaudu, uzlabo ekonomiskumu un mazina nelabvēlīgo ietekmi uz vidi. Esam gandarīti, ka mums uzticas starptautiskajā tirgū labi zināmas finanšu institūcijas, kas, sniedzot savu atbalstu, saredz perspektīvu šādu projektu īstenošanā,» uzsver LDz viceprezidents Aivars Strakšas.

Skaidrots, ka finansējums paredzēts dīzeļlokomotīvju dzinēju, elektroiekārtas un vairāku citu daļu remontam un atjaunošanai. Modernizācija pagarinās lokomotīvju kalpošanas laiku par 30 gadiem. Lokomotīves tiks atjaunotas atbilstoši Euro III A standarta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijas balzams veikali tīkls attīstībā investējis 95 tūkstošus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams veikali tīkls šogad investējis jau esošo veikalu modernizācijā, kā arī atvēris jaunus veikalus reģionos un paplašinājis savu outletu skaitu. Specializētā veikalu tīkla attīstībā šogad ieguldīti jau 95 tūkstoši eiro, informē Latvijas balzams veikali specializētā alkoholisko dzērienu veikalu tīkla izpilddirektore Oļesja Saveļjeva.

Kopumā gada pirmajos 7 mēnešos modernizēti seši veikali un atvērti trīs jauni outlet koncepta veikali Rīgā un Piņķos. Veikalu modernizācija sevī ietver fasādes un iekštelpu remontus, izkārtņu atjaunošanu un iekštelpu iekārtojuma uzlabošanu, lai veidotu ērtāku iepirkšanas vidi.

Pirmajā pusgadā Latvijas balzams veikali kopējais apgrozījums audzis par 6%, salīdzinot ar 2016. gadu. Uzņēmums pieaugumu pamato ar lojālu klientu loku, kuri izvēlas dārgākus zīmolus, kā arī tūristu pieaugošo īpatsvaru Vecrīgas un Jūrmalas veikalos.

«Šogad īpaši aktīvi strādājam pie outlet veikalu koncepcijas. Vēlamies attīstīt tieši šos veikalus, lai kļūtu arvien konkurētspējīgāki outlet veikalu segmentā. Nākamā gada laikā plānojam pabeigt modernizācijas procesus visā tīklā,» stāsta O.Saveļjeva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank AS ir noslēgusi līgumu ar VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) par divu ilgtermiņa kredītu piešķiršanu uz 10 un 15 gadiem ar kopējo summu 32,26 miljoni eiro lokomotīvju modernizācijas finansēšanai.

Lai veiktu sava maģistrālā dīzeļlokomotīvju parka atjaunošanu un samazinātu dīzeļlokomotīvju 2M62U remontu izmaksas, LDz meitassabiedrība SIA LDz ritošā sastāva serviss līdz 2019.gada februārim plāno modernizēt 14 šāda tipa dīzeļlokomotīves.

«Šis ir lielākais līdz šim veiktais mūsu lokomotīvju parka modernizācijas projekts, kura mērķis uzlabot lokomotīvju efektivitāti. Tas ir ļoti nozīmīgs ieguldījums Latvijas dzelzceļa konkurētspējas stiprināšanā,» norāda LDz viceprezidents Aivars Strakšas.

Pirmās lokomotīves tika modernizētas par pašu līdzekļiem, taču, lai turpinātu šo projektu, LDz nolēma izsludināt publisku iepirkumu par ilgtermiņa aizdevuma saņemšanu modernizācijas finansēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca: Lai izpildītu plānoto, uzņēmumam nepieciešama kredītlīnija ar zemu likmi un ilgu termiņu

Žanete Hāka, 26.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilglaicīgu pārrunu rezultātā ar AS Swedbank par kredīta termiņa pagarināšanu banka AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca noteikusi pagarinājuma nosacījumu, proti, dzēst ievērojamu kredīta daļu, veicot vienlaicīgu apmaksu, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Šis nosacījums patreizējā finansiālajā situācijā nav pieņemams un izpildāms, skaidro uzņēmums.

Uzņēmuma valde uzsākusi un turpina pārrunas ar virkni Latvijas komercbanku par kredītsaistību pārfinansēšanu AS Swedbank un kredīta summas palielināšanu. Turklāt paralēli tiek organizētas pārrunas ar AS Swedbank par kreditēšanas nosacījumu izmaiņām.

Uzņēmumā ir izstrādāts spēcīgs stratēģiskās attīstības plāns šādos virzienos: darbības turpināšana jau apgūtajā tirgus jomā – Muitas Savienības kompānijām piederošo lokomotīvju remonts; ritošā sastāva modernizācija un remonts Eiropas Savienības tirgū; rezerves daļu izgatavošana iekārtām, kas daļēji iegādātas ar LIIA atbalstu; jauna ritošā sastāva ražošana – tramvaji Daugavpils pilsētai un elektrovilcieni PV; dīzeļvilcienu modernizācija atbilstoši projektam, ko izstrādājusi kompānija PV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Elektrum Olimpiskais centrs «uzlec uz» Skanstes rajona lielā attīstības viļņa; ieguldīs 3 miljonus eiro

Lelde Petrāne, 06.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrum Olimpiskajā centra (EOC) ir uzsākta modernizācija, kas paredz izveidot Peldēšanas attīstības centru, papildinot esošo piedāvājumu ar diviem peldbaseiniem, fiziskās attīstības zonu bērniem, papildu ģērbtuvēm, kā arī plānots paplašināt peldbaseina informācijas centru. «Skanstes rajons ir liela attīstības viļņa priekšā un mēs, kā vieni no vecākajiem Skanstes rajona iemītniekiem, nevaram atpalikt,» saka SIA Olimpiskais sporta centrs valdes locekle Zane Grundiņa-Arāja.

Kopējo investīciju apmērs ir ap 3 miljoniem eiro, kas tiek finansēts no uzņēmuma saimnieciskās darbības ieņēmumiem, izmantojot aizņemto kapitālu no kredītiestādes.

Peldbaseini būs paredzēti peldētapmācībai bērniem, sākot no sešu mēnešu vecuma, bērniem ar kustību traucējumiem, grūtniecēm, vispārējās fiziskās sagatavotības treniņiem pieaugušajiem, kā arī brīviem peldējumiem ģimenēm. «Tas būs pirmais tāda mēroga peldēšanas centrs Latvijā,» uzsver SIA Olimpiskais sporta centrs vadītāja.

Projekta ietvaros EOC teritorijā tiks ierīkotas papildu autostāvvietas, velosipēdu novietne un jauna iebrauktuve, kas atvieglos automašīnu plūsmu teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas dzelzceļš īstenojis 24,4 miljonus eiro vērto Liepājas stacijas modernizācijas projektu

Žanete Hāka, 21.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) Liepājā īstenojis ES Kohēzijas fonda līdzfinansētu 24,4 miljonus eiro vērtu projektu Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija ar sliežu ceļu rekonstrukciju, kura ietvaros ir rekonstruēta un modernizēta Liepājas stacijas signalizācijas sistēma, veikta sliežu ceļa rekonstrukcija, kā arī daudzi citi darbi, informē LDz.

Pēc šī projekta realizēšanas stacijas konfigurācija, signalizācijas sistēma, tajā skaitā elektroapgādes un telekomunikācijas sistēmas, kā arī staciju telpas atbilst mūsdienu dzelzceļa transporta prasībām.

«Veiksmīgs ostu darbs ir nesaraujami saistīts ar dzelzceļu. Liepājā atrodas trešā lielākā Latvijas osta, kurā pagaidām kravu apgrozījums ir salīdzinoši neliels - pagājušajā gadā pa dzelzceļu pārvadātais kravu apjoms uz Liepājas ostu tikai nedaudz pārsniedza 2,5 miljonus tonnu. Pēc LDz projekta īstenošanas Liepājas mezglā izveidota moderna, kvalitatīva dzelzceļa infrastruktūra, kas ļauj palielināt arī šī mezgla caurvedes spēju. Tāpēc tagad mums kopā ar uzņēmējiem jāstrādā pie jaunu kravu piesaistes, lai palielinātu kravu apgrozījumu arī šajā mezglā,» uzsver LDz prezidenta pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas Maiznieks saņēmis BRC sertifikātu un plāno paplašināt eksporta tirgus

Zane Atlāce - Bistere, 02.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/S Latvijas Maiznieks kļuvusi par pirmo Latvijas maizes lielražotāju, kas saņēmusi starptautiski atzīto Lielbritānijas mazumtirdzniecības apvienības (British Retail Consortum – BRC) pārtikas drošības standartu sertifikātu. To nodrošinājušas pēdējo piecu gadu investīcijas ražotnē Daugavpilī, kuru apjoms sasniedz vairāk nekā 10 miljonus eiro, norāda uzņēmumā.

No rūpnīcas modernizācijā ieguldītajiem 10 miljoniem eiro, investīcijas 8 miljonu apmērā veikusi A/S Latvijas Maiznieks, savukārt Eiropas Savienības (ES) fondu atbalsts sastāda nedaudz virs diviem miljoniem eiro. Ieguldījumi veikti uzņēmuma Daugavpils ražotnē laika posmā no 2011. līdz 2016. gadam.

Modernizācijas rezultātā iegādātas mūsdienīgas ražošanas iekārtas, paplašinātas gatavās produkcijas noliktavas, uzlabota ekspedīcija un pilnībā atjaunota ventilācijas sistēma.

«Uzņēmuma mērķis tuvākajos gados ir palielināt eksporta apjomus, tāpēc iegūstais BRC sertifikāts ir īpaši nozīmīgs,» stāsta uzņēmuma pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītājs Māris Daude.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Uzsākta Latvijas – Krievijas robežpunkta Terehova pārbūve

Lelde Petrāne, 29.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākta Latvijas - Krievijas robežšķērsošanas vietas «Terehova» modernizācija, informē VAS «Valsts nekustamie īpašumi» (VNĪ) valdes locekle Kitija Gruškevica.

«Uzsākām pirmo posmu noslogotākā Latvijas – Krievijas robežpunkta modernizācijā, kurā pilnveidosim kontroles infrastruktūru. Veiktie uzlabojumi dienestiem ļaus pārbaudes veikt ātri un efektīvi, samazinot laiku, kas jāpavada, šķērsojot robežu, un paaugstinās Eiropas Savienības ārējās robežas drošību, samazinot kontrabandas un drošības riskus,» skaidro K. Gruškevica.

Modernizācijas pirmajā posmā tiek attīstīta robežkontroles un muitas kontroles pamata infrastruktūra. Taps jauna ēka padziļinātajai kontrolei ar mūsdienīgām kontroles tehnoloģijām un tiks veikta ārējo inženiertehnisko tīklu (lietus ūdens kanalizācija, siltumapgāde, sakaru sistēmas un vājstrāvas) pārbūve. Kontroles zonā importa un eksporta plūsmā tiks pārbūvēti visi kontroles paviljoni, izvietotas elektroniskās informācijas zīmes, atjaunots ceļa segums, paplašināta kontroles zona negabarīta transportlīdzekļiem, lai palielinātu transportlīdzekļu caurplūdi un uzlabotu kontroles kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jebkurā gadījumā būs nacionālā aviokompānija

Sandris Točs, speciāli DB, 07.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic nebūs šogad tādas peļņas kā gadu iepriekš, jo tad bija tiesiskais izlīgums ar lidostu, kur faktiski šī izlīguma daļa iegāja peļņā, taču šobrīd kompānija strādā ar operatīvo peļņu

To intervijā DB saka satiksmes ministrs Uldis Augulis, skaidrojot investoru piesaisti Latvijas nacionālajai aviokompānijai.

Fragments no intervijas, kas publicēta 7. novembra laikrakstā Dienas Bizness:

Vai pēc stratēģiskā investora piesaistes airBaltic joprojām paliks nacionālā aviokompānija?

Šobrīd aviācijā ir dinamiska un mainīga situācija, kā rezultātā ir svarīgi investēt airBaltic attīstībā un modernizācijā. airBaltic attīstība ir nodrošinājusi arī Rīgas starptautiskās lidostas attīstību, kā arī tūrisma un citu saistīto nozaru izaugsmi. Darījuma rezultātā- vai tas ir vairākuma, mazākuma vai kāds cits akciju sadalījums – svarīgākais ir tas, ka airBaltic var palikt nacionālā aviokompānija, kas sniedz ieguldījumu Latvijas tautsaimniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Profesionālās izglītības iestāžu attīstībā plāno ieguldīt 104,7 miljonus eiro

Žanete Hāka, 19.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot profesionālās izglītības modernizāciju, valdība otrdien apstiprināja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) izstrādāto noteikumu projektu, kas turpmāko piecu gadu laikā profesionālās izglītības iestāžu attīstībā paredz ieguldīt 104,7 miljonus eiro, informē IZM.

Modernizācijas procesā tiks turpināta profesionālās izglītības kompetences centru izveide, optimizējot administratīvos resursus, lai vienā mācību iestādē koncentrētu iespējami plašu profesionālo programmu klāstu. Tādējādi tiks nodrošināta kvalitatīvas profesionālās izglītības pieejamība visos Latvijas reģionos. Tāpat ES fondu investīcijas ieguldīs, lai nodrošinātu profesionālo izglītības iestāžu piedāvāto programmu un mācību aprīkojuma atbilstību darba tirgus prasībām, kā arī infrastruktūras uzlabošanai – dienesta viesnīcu, sporta un citu būvju modernizēšanai.

Aktivitātes tiks īstenotas ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā divās projektu iesniegumu atlases kārtās. Pirmajā kārtā atbalsts paredzēts 17 valsts dibinātu un IZM padotībā esošu un pašvaldību dibinātu profesionālās izglītības iestāžu mācību vides modernizēšanai. Otrajā atlases kārtā atbalsts paredzēts 10 valsts dibinātu un Kultūras ministrijas padotībā esošu un pašvaldību dibinātu profesionālās vidējās kultūrizglītības iestāžu mācību vides modernizēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vasarā uzsāktajiem paplašināšanas un modernizēšanas remontdarbiem, piektdien, 7.oktobrī tiks atklāts Sky&More tirdzniecības centrs, kurā būs 23 jauni veikali, informē iepirkšanās centra pārstāvji.

Tirdzniecības centra modernizācijā ieguldīti 1,7 miljoni eiro jaunu veikalu izbūvē, restorānu labiekārtošanā, kā arī pašas ēkas fasādes modernizācijā.

Tirdzniecības centra līdz šim pārstāvēto zīmolu klāsts papildināts ar zīmoliem Luisa Cerano, Joop, Strellson, Lagerfeld, Laurel, Calvin Klein Jeans, Tommy Hilfiger, Guess by Marciano, Superdry, Bugatti, Daniel Hechter, Kennet Street un citiem, informē Sky&More direktore Kristīne Kopce-Ļūmane.

Komentāri

Pievienot komentāru