Pakalpojumi

Carlson Wagonlit Travel Latvia kāpina apgrozījumu

Ingrīda Drazdovska, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel Latvia /Kaleva Travel (CWT Latvia) apgrozījums 2011. gadā ir pieaudzis par 5% līdz 4,8 miljoniem latu, informē uzņēmums.

Izaugsmi aģentūras vadītāja Irēna Riekstiņa pamato ar cenu stabilizāciju Latvijā un citās valstīs, kā arī iespējām, ko devusi pievienošanās Carlson Wagonlit Travel grupai - vienai no ietekmīgākajām darījumu tūrisma kompānijām pasaulē. 2012.gadu uzņēmuma vadītāja saredz kā iespēju Latvijai konkurēt ar cenu un kvalitāti konferenču un darījumu ceļojumu segmentā, vēl aktīvāk piesaistot ienākošo darījumu tūrismu.

Darījumu braucienu apkalpošana un pasākumu organizēšana veido 65% no uzņēmuma pamatdarbības tūrisma jomā. 92% korporatīvo klientu pērn turpinājuši sadarbību ar uzņēmumu. Pērn fiksēts arī 12% pieaugums CWT Latvia atpūtas ceļojumu segmentā. Šobrīd, kad apgūti jau tirgū ilglaicīgi pieejamie atpūtas ceļojumi un nostabilizējusies pirktspēja, ceļotājiem atkal atgriežas interese par tālākiem un individuāli plānotiem maršrutiem – gan izzinošiem, gan atpūtas ceļojumiem ģimenes lokā, raksturo I. Riekstiņa.

Pēc I. Riekstiņas domām, 2012.gadā vairāk kompāniju domās par to, kā optimizēt sanāksmju norisi, komandējumus un ar to saistītos budžetus. Varētu tikt izmantotas īpašas sanāksmju pārvaldības programmas un tehnoloģiskie rīki, kas nodrošina klātbūtni arī virtuāli. Izmaksas vienam dalībniekam dienā, piedaloties sanāksmē, 2012.gadā varētu samazināsies par 5–6%.

«Ņemot vērā Rīgas attīstīto aviosavienojumu tīklu un globālo kompāniju budžetu pārskatīšanu attiecībā uz biznesa konferenču rīkošanu, tas varētu būt izaicinājums Latvijai šogad aktīvāk iesaistīties apritē ar kvalitatīvu un cenas ziņā konkurētspējīgu produktu,» viņa uzskata.

Kopumā Carslon Wagonlit Travel grupa 2011.gadu noslēgusi ar 15.2% apgrozījuma pieaugumu, sasniedzot 28 miljardus ASV dolāru lielu apgrozījumu. Carlson Wagonlit Travel (CWT) pērn iegādājās Somijas uzņēmuma Kaleva Travel akciju kapitālu. Tādējādi grupas sastāvā tika iekļauts arī Kalevas grupas Latvijas uzņēmums, kurš mainījis nosaukumu uz Carslon Wagonlit Travel Latvia (SIA CWT Latvia).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Elizabetes ielā Rīgā plāno atvērt Radisson RED zīmola viesnīcu

LETA, 13.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā viesnīcu grupa The Rezidor Hotel Group līdz 2020.gadam Rīgā plānot atvērt jaunu Radisson RED zīmola viesnīcu, informēja viesnīcu grupas pārstāvji.

Aģentūra LETA šā gada martā jau vēstīja, ka nākamo trīs gadu laikā viesnīcu grupa Carlson Rezidor Hotel Group plāno Rīgā atvērt vēl vienu no tās pārstāvēto zīmolu - Quorvus Collection, Radisson RED vai Prizeotel viesnīcām.

Jaunā viesnīca ar 220 numuriņiem būs pirmā Radisson RED zīmola viesnīca Latvijā, kas ir viesnīcu grupas Carlson Rezidor Hotel Group jaunais dzīvesstila zīmols tā sauktās millenials paaudzes ceļotājiem. Radisson RED viesnīca Rīgā tiks atvērta sadarbībā ar nekustamo īpašumu pārvaldītāju Astor Group.

The Rezidor Hotel Group izpilddirektora vietnieks un galvenais attīstības speciālists Elijs Junjes norāda, ka Rīgā gaidāmā Radisson Red zīmola viesnīca pastiprinās viesnīcu grupas klātbūtni tirgū un tās dominējošo pozīciju Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Virtuālā vide pārņem arī tūrisma industriju

Anda Asere, 06.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģijas ir būtiski ietekmējušas ceļotāju iedvesmas, plānošanas un cenu salīdzināšanas posmu, kā arī dalīšanos ar iespaidiem

Taču rezervēšanas, apstiprināšanas un dokumentu noformēšanas process lielākoties ir palicis nemainīgs, norāda Kitija Gitendorfa, Amadeus Latvija valdes locekle un Latvijas Tūrisma aģentu un tūroperatoru asociācijas (ALTA) prezidente. 83% brīvdienu ceļotāju un 76% biznesa ceļotāju savus ceļojumus plāno tiešsaistē, atsaucoties uz Google pētījumu, teic K. Gitendorfa.

«Pirms desmit gadiem cilvēkiem nebija citu iespēju kā izmantot tūrisma aģentūru pakalpojumus,» uzsver Iveta Vanaga, ceļojumu aģentūras Travelcafe.lv (SIA A-Sono) vadītāja. Internets neatgriezeniski ietekmē arī tūrisma kompāniju biznesu, taču viņa ir optimistiska. Pirmkārt, vienmēr būs daļa cilvēku, kuri vēlēsies pasūtīt ceļojumu aģentūrā. Otrkārt, aģentūras daļu no savām funkcijām pārceļ uz internetu, piemēram, lidot.lv arī ir aģentūras mājaslapa un gadījumos, kad cilvēki lidojumu iegādājas tur, viņi tik un tā izmanto konkrētās kompānijas pakalpojumus. Treškārt, ir galamērķi, piemēram, eksotiskas valstis, uz kurām ceļojumus cilvēki labprātāk iegādājas aģentūrā. Tāpat – arī grupu ceļojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Carlson Wagonlit Travel Latvia apgrozījums pusgadā audzis par 21%

Lelde Petrāne, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel (CWT) Latvia apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā pieaudzis par 21%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo posmu.

«Apgrozījuma pieaugumu pamatojam ar aktivitātes palielināšanos gan darījumu braucienu, gan atpūtas ceļojumu segmentā,» norāda CWT direktore Irēna Riekstiņa. Viens no šā gada CWT Latvia galvenajiem mērķiem esot cenas un kvalitātes konkurētspējas palielināšana darījuma tūrisma jomā. Ceļotāji aizvien lielāku uzmanību pievēršot ne tikai lidojumu cenai un izdevīgiem savienojumiem, bet arī papildus ērtībām.

CWT Latvia Meetings & Events nodaļas vadītājs Pauls Gusts uzsver, ka šogad, salīdzinot ar 2011.gadu, ir mainījusies Latvijā apkalpoto pasākumu specifika – ja pagājušajā gadā tās galvenokārt bija darījumu sanāksmes, tad šogad pārsvarā tie ir starptautiski kongresi un konferences. Paildzinājies arī šo pasākumu ilgums – no 2,4 dienām pērn līdz 3,1 dienai šogad. Dalībnieki pārsvarā ir no Somijas, Norvēģijas un Vācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Travel ‘n More – jo ikviens ceļotājs ir pelnījis ko vairāk…

Jauna izejošā tūrisma aģentūra Travel ‘n More augustā ir sākusi savu darbību un pievienojas Latvijas tūrisma operatoru un aģentu lokam. Aģentūra specializējas luksuss un VIP ceļojumos un to pakalpojumos, kas tiek pielāgoti katram klientam individuāli.

Travel ‘n More mērķis ir radīt drošu un īpašu pieredzi ikvienam klientam katra brauciena laikā, nodrošinot izcilu pakalpojumu un tā nevainojamu izpildi. Aģentūras prioritāte ir piepildīt katra klienta vajadzības un radīt neaizmirstamu ceļojumu ar pievienoto vērtību, kas ir augstas klases serviss un īpaša attieksme.

Ar katru gadu ceļotāji kļūst arvien prasīgāki un meklē jaunas iespējas, lai saņemtu vislabāko no tā, ko viņi vēlas. Tāpat tiek pieprasīts arī plašāks tūrisma produktu klāsts un unikāli galamērķi. Visi šie aspekti tiek ņemti vērā Travel ‘n More ceļojumu aģentūras darbībā, un katrs pakalpojums, ko tā piedāvā, tiek sniegts atbilstoši klientu prasībām un augstajām vēlmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diviem gadiem Ārlietu ministrija (ĀM) komandējumu un darba braucienu pakalpojumiem plāno tērēt 1,5 milj. Ls. Šī summa par iepirkumu vēl nesasniedz pirmskrīzes tēriņus ĀM komandējumiem, bet ir krietni vairāk nekā par darba braucieniem ĀM tērējusi iepriekšējos gados, kad konkursos par komandējumu nodrošināšanu arī uzvarēja tas pats uzņēmums CWT Latvia (iepriekš Kaleva Travel), kura daļas kādreiz piederēja arī bijušā ārlietu ministra sievai Irēnai Riekstiņai, kas patlaban darbojas uzņēmuma vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tieto Latvia daļu mantas nodos divām jaundibināmām kompānijām un mainīs nosaukumu

LETA, 11.10.2022

Plānots, ka pēc reorganizācija "Tieto Latvia" valdes loceklis Valdis Janovs kļūs par kompānijas valdes priekšsēdētāju, bet kompānijas esošā valdes priekšsēdētaja Valērija Vārna turpmāk būs "Tietoevry Latvia" valdes priekšsēdētāja.

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju uzņēmums SIA "Tieto Latvia" daļu mantas nodos divām jaundibināmām kompānijām, liecina pirmdien, 10.oktobrī, oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publiskotais paziņojums par reorganizāciju.

Atbilstoši "Tieto Latvia" vienīgā īpašnieka - Somijas "TietoEvry" - 2022.gada 3.oktobrī pieņemtajam lēmumam no "Tieto Latvia" tiks nodalīta daļa mantas, kas tiks nodota jaundibināmajām iegūstošajām sabiedrībām SIA "Tietoevry Connect Latvia" un SIA "Tietoevry Latvia".

Reorganizācijā tiks samazināts "Tieto Latvia" pamatkapitāls, dzēšot pamatkapitāla daļas.

Kreditori var pieteikt prasījumus viena mēneša laikā no paziņojuma publicēšanas dienas.

Vienlaikus paredzēts, ka pēc reorganizācijas "Tieto Latvia" mainīs nosaukumu un kļūs par SIA "Tietoevry Banking Latvia", liecina "Firmas.lv" publiskotais reorganizācijas lēmums.

Reorganizācijā "Tieto Latvia" nodos kompānijai "Tietoevry Connect Latvia" visu mantu, tiesības un saistības, kā arī darbiniekus, kas saistīti ar kompānijas "connect" aktivitātēm un saimniecisko darbību, tostarp informatīvā un atbalsta pirmā kontaktpunkta aktivitātes gala klientiem Ziemeļvalstīs, piemēram, pirmā un otrā līmeņa atbalsta aktivitātes, saņemšanas un nosūtīšanas aktivitātes, vienotā kontaktpunkta (SPOC) aktivitātes, krīzes komunikācijas aktivitātes, piekļuves un identitātes pārvaldības aktivitātes, atbalstu ārpus darba laikam un ražošanas pārvaldības aktivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pēc Milānas kraha Ozols gandarījumu rod Magnetic Latvia zīmolā

Jānis Goldbergs, 15.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa informācijas centrs Magnetic Latvia Rīgas lidostā ir jau gadu. Tas ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktora Andra Ozola EXPO redzējums un reizē jautājums par kopēju Latvijas zīmolu

2018. gada februārī LIAA direktors A. Ozols telpas atklāšanā sacīja: «Lidostā tagad ir savs EXPO, vieta, kur sevi parādīt!» A. Ozolam desmit gadus tā arī neizdevās iegūt kontroli par EXPO izstāžu rīkošanu un Rīgas lidostā bija iespēja radīt savu zīmolu Magnetic Latvia. Stāsts par Biznesa informācijas centru Magnetic Latvia vienlaikus ir arī stāsts par cīņu, kurā A. Ozols visādām metodēm pierāda, ka viņam ir taisnība.

Pēc starptautiskā kraha

A. Ozola paziņojums pērn uzrunā medijiem bija ievērības cienīgs un nebija gluži kļūmīga amatpersonas pārteikšanās. Tas izriet gan no LIAA un aģentūras direktora iepriekšējās darbības, gan no zīmola Magnetic Latvia veidošanas pirmsākumiem. Sauklis Magnetic Latvia savu augšupeju sāka 2015. gadā, kad Eksporta forumā LIAA amatpersonas ar īpašu skubu sāka lielīt iestādes lomu eksporta veicināšanā, pārstāvniecības Pekinā, Šanhajā, Singapūrā un citviet Āzijā, kā arī sāka virzīt ideju, ka tas viss būtu liekams zem viena zīmola – Magnetic Latvia. Vēlāk, 2017. gadā, sekoja ieteikums zīmolu lietot arī citām valsts iestādēm, pašvaldībām un uzņēmumiem kā kopēju Latvijas zīmolu. Vienlaikus 2015. gads Latvijas vēsturē iezīmējas arī ar to, ka valdība nolēma valsts paviljonu EXPO izstādē Milānā neuzstādīt. Tobrīd sabiedrībā virsroku uz brīdi guva viedoklis, ka piedalīšanās starptautiskajās EXPO izstādēs ir jāpārtrauc, ka tas ir novecojis un sevi izsmēlis projekts un Latvijai ir vajadzīgs kas cits, savs un tepat. Par to liecina daudz ierakstu sociālajos tīklos. 2017. gadā apstākļi mainījās un Astanā, Kazahstānā, notika mazais EXPO. Latvija par spīti tam, ka valsts finansējuma nebija, izstādē piedalījās. Tieši togad A. Ozols un LIAA ierosināja zīmolu Magnetic Latvia piedēvēt praktiski visam Latvijā radītajam, visam, kas mums ir labs. To apstiprina arī LIAA interneta portāls Labs of Latvia, kurā šā gada februārī tika palaists zīmols Magnetic Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi kopā apgrozījuši 710,13 milj. EUR. Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn šo uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājies par 129,95%, liecina Lursoft pētījuma dati.

TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi pārstāv visus Latvijas reģionus, ar darba vietām 2022. gadā nodrošinot 1677 darbiniekus. Salīdzinot ar 2020. gadu, šajos uzņēmumos nodarbināto skaits audzis trīs reizes. Lursoft izpētījis, ka atsevišķos uzņēmumos darbinieku skaits pērn pārsniedzis pat 100 strādājošos. To vidū ir straujāk augošo uzņēmumu saraksta 4. vietā esošais SIA “Innovative Travel Solutions” (246 darbinieki) un SIA “TheSoul Studio Latvia” (118 darbinieki), kas ierindojies topa 5. pozīcijā. Vairāk nekā 100 darbinieki 2022. gadā bijuši arī IT nozarē strādājošajam AS “Discover Car Hire” (120 darbinieki).

Kopējais TOP 100 uzņēmumu apgrozījums 2022. gadā sasniedzis 710,13 milj. EUR, bet peļņa pēc nodokļiem – 92,7 milj. EUR. Apkopotie dati atklāj, ka TOP 100 straujāk augošo uzņēmumu apgrozījums aptver plašu amplitūdu – no 0,78 milj. EUR līdz pat 76,29 milj. EUR. Augstāko apgrozījumu no topā iekļuvušajiem uzņēmumiem pērn sasniedzis elektronisko cigarešu šķidrumu ražotājs, importētājs un vairumtirgotājs SIA “Pro Vape”. Pēdējā gada laikā vien SIA “Pro Vape” apgrozījums palielinājies par 93,06%, savukārt, attiecinot pret 2020. gadu, apgrozījuma pieaugums sasniedzis 598,23%. Šādu strauju pieaugumu nodrošinājis pieaugošais pieprasījums pēc uzņēmuma ražotās un importētās produkcijas. SIA “Pro Vape” ir vietējā kapitāla uzņēmums, kura patiesie labuma guvēji ir Mārtiņš Jamonts un Edžus Picka. Jānorāda, ka no visām straujāk augošo uzņēmumu TOP 100 sarakstā iekļuvušajām kompānijām lielākajai daļai, t.i., 78 uzņēmumiem, patiesie labuma guvēji ir no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināts - Strīds par vārda «lidot» izmantošanu, iespējams, turpināsies

Lelde Petrāne, 16.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa pasludinājusi spriedumu par labu SIA Latvia Tours, apmierinot prasību pret SIA Latvia Travel D par tūrisma firmai SIA Latvia Tours piederošās preču zīmes Lidot.lv nelikumīgas izmantošanas pārtraukšanu, liecina Latvia Tours medijiem sniegtā informācija.

Ar tiesas lēmumu SIA Latvia Travel D aizliegts komercdarbībā izmantot apzīmējumus letilidot.lv, lētilidot.lv, lidotleti.lv, lidotlēti.lv bez SIA Latvia Tours atļaujas, tai skaitā lemts pārtraukt pakalpojumu sniegšanu vai piedāvāšanu saistībā ar šiem apzīmējumiem un minēto apzīmējumu izmantošanu lietišķajos dokumentos vai reklāmā, informē Latvia Tours.

SIA Latvia Tours tiesā norādījusi, ka minētie nosaukumi, kas tiek izmantoti kā domēna vārdi, ir sajaucami līdzīgi ar reģistrēto preču zīmi Lidot.lv. Salīdzinot preču zīmi un apzīmējumus, Civillietu tiesas kolēģija atzinusi, ka tie ir vizuāli un semantiski līdzīgi un pastāv reāla iespēja, ka patērētāji varētu pretstatītos apzīmējumus sajaukt vai uzskatīt par savstarpēji saistītiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēcīgais pasaules ekonomikas stāvoklis un augošās naftas cenas varētu paaugstināt arī lidmašīnu un viesnīcu cenas nākamajā gadā, raksta Business Insider.

Nākamajā gadā aviobiļešu cenas vidēji varētu palielināties par 2,6%, bet viesnīcu numuriņu cenas – par 3,7%, prognozē Carlson Wagonlit Travel (CWT) and the Global Business Travel Association (GBTA) eksperti.

Tajā pašā laikā bremzējošs faktors ir tirdzniecības karš starp lielajām valstīm.

Dažās valstīs, tajā skaitā, Indijā, Jaunzēlandē, Norvēģijā, Vācijā un Čīlē, lidmašīnu biļešu cenas varētu augt par vairāk nekā 7%.

Aviokompāniju izmaksas, tajā skaitā, darbaspēka un degvielu cenas, pēdējā laikā pieaug, tādējādi liekot pārvadātājiem pacelt cenas, lai spētu noturēt peļņu.

Savukārt viesnīcu pakalpojumu cenas pieaugs, atsaucoties uz pieaugošo pieprasījumu pēc istabām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vanilla Travel apkalpoto tūristu un pasūtījumu skaits pērn audzis par 20%

Žanete Hāka, 10.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā SIA Vanilla Travel turpinājis attīstīt savu darbību, kā rezultātā apkalpoto tūristu un pasūtījumu skaits palielinājies vidēji par 20%, liecina dati Lursoft.

Uzņēmuma kopējais apgrozījums pērn palielinājies par 28,76%, sasniedzot 5,486 miljonus latu. Ievērojami pieaugusi arī tūrisma firmas peļņa, kas gada laikā palielinājusies no 567 latiem līdz 25,96 tūkstošiem latu.

Kā norāda SIA Vanilla Travel vadība, pērn izveidoti trīs uzņēmuma attīstības virzieni – Vanilla Travel kā atpūtas ceļojumu eksperts Latvijas tirgū, Vanilla Travel kā individuālo ceļojumu izstrādāšanas eksperts un korporatīvo ceļojumu nodaļa.

Nākotnē, lai veicinātu Vanilla Travel attīstību, iecerēts turpināt investēt līdzekļus interneta vides tūrisma produktu mārketingā, kā arī Vanilla Travel piederošo zīmolu nostiprināšanā. Šogad kā savus mērķa tirgus uzņēmums izvēlējies Krieviju un Apvienoto Karalisti, individuālo ceļojumu izstrādāšanu šo valstu rezidentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC piemēro SIA Simply Travel 8000 latu sodu

Žanete Hāka, 20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot izmitināšanas pakalpojumu sniedzēja SIA Simply Travel īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām, atzinis komersanta īstenoto komercpraksi par negodīgu un piemērojis 8000 latu lielu naudas sodu.

Kā informē PTAC, SIA Simply Travel īstenoto komercpraksi sāka vērtēt, balstoties uz patērētāju iesniegtajām sūdzībām par komersanta rīcību organizētajās prezentācijās ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas (viesnīcās), kā arī slēdzot ar patērētājiem līgumus par izmitināšanas pakalpojumu nodrošināšanu ārvalstīs.

PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel, piedāvājot pakalpojumus, nav sniegusi informāciju par atteikuma tiesībām, ierobežojusi atteikuma tiesību īstenošanu, kā arī rīkojusies profesionālajai rūpībai neatbilstoši, apgrūtinot patērētājiem iespēju sazināties ar SIA Simply Travel, kas nepieciešama līgumsaistību izpildei un atteikuma tiesību īstenošanai. Izvērtējot patērētāju sniegto informāciju, PTAC konstatēja, ka SIA Simply Travel ir īstenojusi arī maldinošu komercpraksi, nepatiesi apgalvojot, ka pakalpojums pieejams tikai ļoti ierobežotu laiku un līgumu par piedāvāto cenu iespējams noslēgt tikai prezentācijas dienā, samaksājot līgumā noteikto summu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma pakalpojumu sniedzējs SIA "Vanilla Travel" prognozē, ka šajā gadā uzņēmuma apgrozījums samazināsies par 70%, liecina uzņēmuma gada pārskats "Lursoft".

Uzņēmuma darbība 2019.gadā bijusi stabila un nav bijuši ārēji apstākļi, kas ietekmētu pieprasījumu. "Bija svārstīgs pieprasījums, īpaši zems vasaras mēnešu laikā, kas ir netipiski, salīdzinot ar citiem gadiem. Savukārt gada pēdējā ceturksnī pieprasījums pēc ceļojumiem krasi pieauga," teikts SIA "Vanilla Travel" vadības ziņojumā. Salīdzinot ar kopējo tirgus pieaugumu, SIA "Vanilla Travel" apgrozījums audzis straujāk. Iesniegtais gada pārskats liecina, ka 2019.gadā SIA "Vanilla Travel" apgrozīja 9,19 miljonus eiro, kas ir par 7,87% vairāk nekā gadu iepriekš.

Aizvadītajā gadā SIA "Vanilla Travel" ieviesusi vairākas jaunas sistēmas, digitalizētus darījumu un komunikācijas procesus, kā arī veikusi ieguldījumus zīmola atjaunošanā un modernizēšanā. Pērno gadu tūrisma pakalpojumu sniedzējs noslēdzis ar 31,10 tūkstošu eiro peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vēsais laiks palielinājis pieprasījumu pēc ceļojumiem jūnijā

Gunta Kursiša, 01.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Maija mēnesim neraksturīgi vēsais laiks veicinājis interesi par atpūtas ceļojumiem uz siltajām zemēm. Tieši pēdējās nedēļās izteikti audzis pieprasījums pēc «pēdējā brīža» piedāvājumiem uz Turciju, Krētu, kā arī Bulgārijas kūrortiem jūnijā», norāda tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel Latvia (CWT Latvia) ceļojumu konsultante Andra Ozola.

Lielākais ceļojumu pieprasījums saglabājas 350 - 400 latu robežās uz vienu personu. Tomēr nemainīgi stabila saglabājas arī to klientu daļa, kuri gadu no gada izvēlas premium un deluxe klases segmenta atpūtu un uzturēšanos augstākās kategorijas viesnīcās, norāda A. Ozola.

Atpūtas segmenta ceļotāji dod priekšroku tiešajiem lidojumiem un čarterreisiem uz kūrortiem. «Ceļotāji ir pieņēmuši, ka uz tālajiem galamērķiem kā Taizeme, Dominikāna, ASV vai Ķīna, jānokļūst ar pārsēšanos kādā no lielajiem tranzīta centriem, bet Eiropā tūristi izvēlas ceļot ar komfortu,» norāda A. Ozola.

Tūrisma aģentūras pārstāve norāda, ka patlaban vēl nav novērota liela klientu interese pēc zemo cenu lidsabiedrības Iberia Express tiešajiem lidojumiem uz Madridi. A. Ozola to skaidro ar Latvijas iedzīvotāju ieradumiem vasaras sezonā atpūsties pie jūras vai okeāna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūrisma aģentūra: šosezon vispieprasītākie ir ceļojumi uz Kanāriju salām un Ēģipti

Gunta Kursiša, 10.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreiz no tiešajiem čarterreisiem lielākais pieprasījums ir pēc atpūtas Kanāriju salās – Tenerifē, populāri ir arī braucieni uz Ēģiptes kūrortiem Šarmelšeihu un Hurgadu, novērojuši tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel (CWT) pārstāvji.

Tāpat šosezon populāri arī ceļojumi uz Taizemi un Apvienotajiem Arābu Emirātiem.

Sākoties slēpošanas sezonai, CWT Latvia eksperti atzīmē, ka iepriekšpārdošanā šogad populārākie maršruti bijuši Itālija - Livinjo un Val di Fassa slēpošanas kūrorti.

Db.lv jau ziņoja, ka Latvia Tours direktore Ieva Keiša stāstīja - tā kā šogad cilvēki Ēģiptē nerismt iesaistīties nemieros, ceļotāji no Latvijas tomēr retāk izvēlas šo ceļojumu galamērķi, ja vien tas netiek piedāvāts par ievērojami zemāku cenu nekā parasti. Savukārt cits tūrisma nozares uzņēmums – Novatours – decembra sākumā cerējis palielināt tūrismu pieplūdumu uz Ēģipti, reklamējot «Ēģiptes cenu tornado».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sevi cienošs uzņēmējs no ceļojuma aģentūras pieprasīs nepārtrauktas rūpes par savu drošību un nevēlēsies ceļot biznesa klasē, raksta biznesa žurnāls LD.

Starp Baltijas valstīm biznesa norišu rīkošanai vispiemērotākā pilsēta ir Rīga, uzskata ceļojumu aģentūras Carlson Wagonlit Travel (CWT) viceprezidents Mika Kiljunens. Viņš skaidro, ka ceļošanas izmaksas nākotnē turpinās samazināties, tomēr, neraugoties pat uz otro krīzes vilni Eiropā, uzņēmēji arī turpmāk ceļos. «Ir ļoti grūti prognozēt, jo izmaiņas tirgū pašlaik notiek ļoti ātri,» biznesa braucienu nozari vērtē M. Kiljunens. Tomēr ceļošanas izmaksas turpina samazināties, bet biznesa ceļotāju skaits vairs nepieaug, kas liecina par «grūtākiem laikiem» šajā nozarē, īpaši Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad darījumu braucieniem ministrijas kopumā iecerējušas tērēt aptuveni 4,1 miljonu eiro, kas ir par 200 tūkstošiem eiro vairāk nekā 2018. gadā.

Lai gan vairāku ministriju darba braucienu budžets šogad pielīdzināms pērnā gada izmaksām, kopējie izdevumi kļuvuši lielāki – 2018. gadā darbinieku komandējumiem tika tērēti 3,9 miljoni eiro, bet šogad tam plānots atvēlēt 4,1 miljonu eiro. SIA Averoja valdes locekle Sanita Rugina norāda, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, valsts ie-stāžu darījumu braucienu skaits nav būtiski pieaudzis, saglabājoties 2017. gada līmenī. Komandējumu skaitu pieaugumu tūrisma aģentūra neprognozē arī šogad.

Etiopija un Meksika

Svarīgs aspekts valsts sektora klientiem joprojām ir cena, taču vienlaikus novērojama tendence, ka piedāvājumi arvien biežāk tiek izvēlēti arī pēc izdevīguma principa, liecina Averoja novērojumi. «Tāpat nozīmīgs faktors darījumu braucienu laikā vienmēr ir bijusi drošība, taču šis jautājums parasti tiek skatīts plašākā mērogā, ne vienas valsts institūcijas ietvaros,» pauž S. Rugina, uzsverot, ka populārākais valsts sektora komandējumu galamērķis nemainīgi ir Brisele, kas līderpozīcijas saglabā jau vairākus gadus pēc kārtas. To apstiprina arī Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) valdes loceklis un tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel vadītājs Pauls Gusts. Bieži tika apmeklēta arī Frankfurte un Londona. Arī ministriju sniegtā informācija liecina, ka Brisele ir viens no iecienītākajiem valsts darbinieku galamērķiem, tāpat bieži apmeklēta Parīze, Vīne, Luksemburga, Viļņa, Tallina un citas Eiropas pilsētas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka šogad, Latvijas tirgū ienākot jaunām tūrisma kompānijām, konkurence varētu būtiski pieaugt

To intervijā DB norāda Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ALTA) valdes loceklis un tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel vadītājs Pauls Gusts. 2019. gadā varētu būt sagaidāms piedāvājuma paplašinājums un tūroperatoru cīņas par iespēju piedāvāt zemāko cenu. Kā vēl vienu nozari ietekmējošo faktoru viņš piemin arī Lielbritānijas izstāšanos no ES (Brexit).

Fragments no intervijas, kas publicēta 31. janvāra laikrakstā Dienas Bizness:

Kas ir sarežģītie galamērķi?

Tās ir tās pilsētas, kur nevar aizlidot ar tiešo reisu vai tie ir neizmantojami. Viens no sarežģītajiem galamērķiem pagājušajā sezonā bija Dublina. Pērn bija izveidojusies situācija, ka airBaltic lidojumus uz šo pilsētu pārtrauca, bet Ryanair piedāvāja lidojumus tikai vakaros, kas darījumu cilvēkiem nav labākā iespēja. Lai lidotu ar pārsēšanos, ņemot vērā laika maiņu un lidojuma ilgumu, tika pazaudēta gandrīz visa diena, kas arī bija ļoti neizdevīgi. Pavasarī airBaltic atkal atsāks tiešos lidojumus uz Dublinu, tāpēc šogad nokļūšana uz šo pilsētu, visticamāk, sarežģījumus neradīs. Tāpat par sarežģītu galamērķi varētu saukt Skopji, Tirānu vai Rumānijas rūpniecisko pilsētu Kluž-Napoku, jo uz šīm pilsētām nav pārāk daudz reisu vai visi reisi ir, piemēram, caur vienu noteiktu lidostu, kas apgrūtina ceļošanu. Jāatzīst, ka reizēm pat aizlidot uz Sanfrancisko ir vienkāršāk nekā uz kādu tuvāku pilsētu, kur jālido ar pārsēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ceļojumu kuponi kolektīvās iepirkšanās portālos spēcīgi ietekmē tirgu

Anda Asere, 05.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma firmām tā ir iespēja atrast jaunus klientus, taču vienlaikus šāds piedāvājums «jauc gaisu»

Tā secināms no DB tūrisma uzņēmumu aptaujas. Daļa kompāniju nevēlējās paust savu viedokli, daļa ir stipri nobažījušies par negodīgu konkurenci. Pērn Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis astoņas patērētāju sūdzības par iegādātiem ceļojumu kuponiem kolektīvās iepirkšanās portālā Cherry.lv, no tām septiņas sūdzības bija par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar tūrisma operatora Plius Travel bankrotu, bet viena par nekvalitatīvu tūrisma pakalpojumu (ceļojums ar autobusu uz Lietuvu). Pērn ir saņemtas arī divas sūdzības par SIA Hot Travel par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar bankrotējošo Lietuvas tūrisma operatoru UAB Fresh Travel. Pēc konsultācijām par tālāko rīcību PTAC ir vērsušies vairāki desmiti patērētāju, tāpēc iestāde savas kompetences ietvaros šobrīd veic darbības, lai patērētājiem palīdzētu atgūt naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paudusi atbalstu Starptautiskās Gaisa satiksmes asociācijas (IATA) pārrobežu ceļošanai paredzētā risinājuma Travel Pass ieviešanai.

IATA Travel Pass ir mobilā aplikācija, kas palīdzēs pasažieriem vienkāršāk un drošāk plānot savu ceļošanu saskaņā ar valdību prasībām par Covid-19 testu vai vakcīnu veikšanu.

airBaltic paziņojusi, ka izmēģinās IATA Travel Pass – mobilo ceļošanas un vakcinācijas dokumenta risinājumu – lidojumos Rīga–Amsterdama un Rīga–Oslo.

Izmēģinājums ilgs trīs nedēļas, un airBaltic klienti šajos maršrutos tiks lūgti tam pievienoties.

“Ceļošana šobrīd pasažieriem kļūst aizvien sarežģītāka. Mēs novērtējam, ka IATA ieviesusi globālu risinājumu, kas spēj atvieglot ceļošanu, vienlaikus palielinot uzticamību testēšanas apliecinājumam, ko pasažieriem bieži nākas uzrādīt pie iekāpšanas lidmašīnā,” komentē airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi Latvijas iedzīvotāji, ieklausoties uzņēmuma Simply Travel pārstāvju rožainajos solījumos par lētām brīvdienām Spānijas dienvidos un Kanāriju salās, samaksājuši iespaidīgas naudas summas.

Taču rezultāts – ne ceļojuma, ne naudas, un arī Simply Travel pārstāvji, kuri iepriekš, pirms samaksāta nauda, naski komunicēja, tagad pazuduši bez pēdām – ne atbild uz telefona zvaniem, ne uz e-pastiem, ne arī sastopami birojā, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Simpy Travel darbības shēma bijusi vienkārša. Cilvēks saņem telefona zvanu, kurā viņu apsveic, ka ieguvis laimestu – planšetdatoru, videokameru vai vīnu kolekciju. Lai saņemtu balvu, zvanītājam ir tik vien jāizdara, kā jāaiziet uz prezentāciju kādā no Rīgas viesnīcām, bet līdzi noteikti jāņem laulātais draugs. Interesanti, ka firmas pārstāvji loterijas laimētāju uzrunājuši vārdā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma pakalpojumu sniedzējiem Latvijā pievienojies starptautiskais tūroperators Coral Travel, kas Latvijas atpūtniekiem piedāvā pavadīt atvaļinājumu Turcijas populārākajos kūrortos - Alānijā, Antālijā, Belekā, Kemerā, Sidē.

Coral Travel līdz šim darbojās deviņās valstīs un Latvija ir desmitā valsts, kurā kompānijai atvērts savs birojs.

Pirmais lidojums no Rīgas plānots 19.jūnijā. Lidojumi notiks divas reizes nedēļā ar Turkish Airlines.

Coral Travel Latvia piedāvās ne tikai ekonomiskās klases lidojumus, bet arī biznesa klases lidojumus. Coral Travel grupai pieder arī OTIUM viesnīcu ķēde Turcijā, Ēģiptē un Tunisijā. OTI Holdingam pieder aviokompānija Royal Flight, kas izpilda lidojumus uz populārākiem galamērķiem. Aviokompānijas flotē ir 26 Boeing lidmašīnas.

Nesen Coral Travel atvēra pārstāvniecību Lietuvā. Kompānija ir viena no lielākiem tūrisma operatoriem Polijā, kā arī tai ir sava filiāle Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Diemžēl jāatzīst, ka cenas ceļojumu paketēm krīzes ietekmē nav mainījušās, taču uz vietas krīzes skartajās valstīs ekonomikas lejupslīdes ietekme ir jūtama vietējos veikaliņos,» Db.lv norādīja Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Piemēram, parādu krīzes mocītajā Grieķijā ir nedaudz palielinājusies maksa par viesnīcu. Jauna tendence ir arī striktāki apmaksas noteikumi, un pašlaik daudzviet tiek prasīta priekšapmaksa par dažādiem pakalpojumiem – šāda prakse agrāk dienvidu valstīs netika novērota, stāsta Carlson Wagonit Travel Latvia mārketinga direktors Pauls Gusts.

Cenu politika tūrisma jomā Eiropas dienvidu valstīs būtiski mainījusies nav, viņš norāda. «Kūrortos mazāk ir jūtama «krīzes atmosfēra», jo tajos visi iedzīvotāji nodarbināti tūristu apkalpošana, taču ārpus kūrortiem, protams, jūtams bezdarbs un cilvēku neziņa par nākotni,» Db.lv norādīja I. Keiša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Aicina pievērst rūpīgu uzmanību Simply Travel līgumiem

Žanete Hāka, 20.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ir vērsušies patērētāji, sniedzot informāciju par atteikuma tiesību nenodrošināšanu noslēgtajos līgumos ar SIA Simply Travel par izmitināšanas pakalpojumu iegādi ārvalstu kūrortos, informēja centra pārstāvji.

PTAC aicina patērētājus būt vērīgus, slēdzot līgumus ar attiecīgo komersantu. Pastāv iespējamība, ka SIA Simply Travel īsteno negodīgu komercpraksi, nenodrošinot normatīvajos aktos paredzētās atteikuma tiesības, norāda patērētāju aizstāvji.

PTAC ir uzsācis vērtēt SIA Simply Travel īstenotās komercprakses atbilstību patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām. Gadījumā, ja, izvērtējot PTAC rīcībā esošos materiālus, SIA Simply Travel darbībā tiks konstatēts pārkāpums, kas ir radījis vai varētu radīt būtisku kaitējumu patērētāju kolektīvajām interesēm, PTAC savas kompetences ietvaros būs tiesīgs lemt par attiecīga saistoša lēmuma pieņemšanu, kas tiks publicēts PTAC mājaslapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pārstāvētā kafejnīcu tīkla “Costa Coffee” darbību pārņēmis starptautisks lidostu un dzelzceļa staciju mazumtirdzniecības uzņēmums “Lagardère Travel Retail”, tādējādi uzsākot savu darbību Latvijas tirgū.

Uzņēmums plāno līdz 2024. gada beigām investēt 500 000 eiro Latvijas “Costa Coffee” franšīzes attīstībā, tostarp jaunu kafejnīcu atvēršanā. Akcentējot Baltijas valstu nozīmi starptautiskajā Eiropas un pasaules tirgū, “Lagardère Travel Retail” nākamo piecu gadu laikā uzstādījis mērķi attīstīties kā Latvijā, tā kaimiņvalstīs.

Darījuma ietvaros “Lagardère Travel Retail” kopumā iegādājies 142 “Costa Coffee” kafejnīcas, kas atrodas Latvijā un Polijā.

Uzņēmums plāno paplašināt savu darbību, ne tikai attīstot esošo kafejnīcu tīklu, bet arī atverot cita veida tirdzniecības vietas.

“Šīs pārmaiņas iezīmē aizraujošu posmu mūsu uzņēmuma attīstībā. Tajā skaitā – paverot jaunus apvāršņus pozitīvām pārmaiņām un izaugsmei. Līdz 2024. gada beigām “Costa Coffee” attīstībā Latvijā plānots ieguldīt līdz pat 500 000 eiro. Pirmais solis tiks sperts jau pavisam drīz, verot jaunas kafejnīcas durvis tirdzniecības centrā “Akropole Alfa”, pauž "Costa Coffee" Latvijā uzņēmuma vadītāja un valdes locekle Aiva Strazdiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru