Jaunākais izdevums

«Diemžēl jāatzīst, ka cenas ceļojumu paketēm krīzes ietekmē nav mainījušās, taču uz vietas krīzes skartajās valstīs ekonomikas lejupslīdes ietekme ir jūtama vietējos veikaliņos,» Db.lv norādīja Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Piemēram, parādu krīzes mocītajā Grieķijā ir nedaudz palielinājusies maksa par viesnīcu. Jauna tendence ir arī striktāki apmaksas noteikumi, un pašlaik daudzviet tiek prasīta priekšapmaksa par dažādiem pakalpojumiem – šāda prakse agrāk dienvidu valstīs netika novērota, stāsta Carlson Wagonit Travel Latvia mārketinga direktors Pauls Gusts.

Cenu politika tūrisma jomā Eiropas dienvidu valstīs būtiski mainījusies nav, viņš norāda. «Kūrortos mazāk ir jūtama «krīzes atmosfēra», jo tajos visi iedzīvotāji nodarbināti tūristu apkalpošana, taču ārpus kūrortiem, protams, jūtams bezdarbs un cilvēku neziņa par nākotni,» Db.lv norādīja I. Keiša.

«Piemēram, Grieķijā, Rodas salā, ieejot kādā ceļmalas veikaliņā, var novērot, ka preču piedāvājums ir ļoti vājš, jo īpašniekam acīmredzot nav naudas, lai iepirktu preces,» viņa stāsta.

Vienlaikus Latvia Tours direktore norāda, ka, iespējams, tūristu apkalpošanas līmenis krīzes skartajās valstīs ir uzlabojusies, «jo tūristi ir labs ienākumu avots, un vietējie to saprot».

Streiku un protestu dēļ uz Grieķiju tūrismu plūsma ir samazinājusies, un šāda tendence bija vērojama jau pirms pusgada. «Cilvēki nevēlas kļūt situācijas ķīlnieki,» Db.lv stāstīja P. Gusts.

«Kamēr valstīs nav nemieru,- streiku, protestu un demonstrāciju, tūristu plūsma tikai pieaug, un pieaugums ir saistīts arī ar faktu, ka Latvijā ekonomiskā situācija, salīdzinot ar diviem iepriekšējiem gadiem, ir kļuvusi stabilāka un cilvēki ir atsākuši ceļot,» stāsta I. Keiša. Viņai piekrīt Vanilla Travel ceļojumu konsultante Ieva Siugale, norādot, ka sezonas sākumā cilvēki piesardzīgi izvēlējas savu atpūtas galamērķi un apdomāja, vai doties uz Krētu Grieķijā vai tomēr labāk uz Turciju vai Spāniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators SIA "Latvia Tours" pagājušajā gadā strādāja ar 4,382 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 46,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmums guva 203 087 eiro peļņu pretstatā zaudējumiem 2020.gadā, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka "Latvia Tours" pērn pakāpeniski palielināja apgrozījumu, bet joprojām Covid-19 pandēmijas dēļ tas bija būtiski mazāks nekā pirms Covid-19 krīzes.

Pērn uzņēmums veicis būtiskus izmaksu samazināšanas un optimizācijas pasākumus, tostarp samazināts darbinieku skaits un telpu nomas izmaksas, lai saglabātu "Latvia Tours" maksātspēju.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka, ņemot vērā faktu, ka atpūtas ceļojumi lielākoties tiek iegādāti attālināti, "Latvia Tours" nolēma optimizēt resursus, apvienojot atpūtas pārdošanas birojus, tādējādi ietaupot uz īres maksu un komunālo pakalpojumu rēķina, kā arī samazinot izmaksas par reklāmas un biroju noformēšanas pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināts - Strīds par vārda «lidot» izmantošanu, iespējams, turpināsies

Lelde Petrāne, 16.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa pasludinājusi spriedumu par labu SIA Latvia Tours, apmierinot prasību pret SIA Latvia Travel D par tūrisma firmai SIA Latvia Tours piederošās preču zīmes Lidot.lv nelikumīgas izmantošanas pārtraukšanu, liecina Latvia Tours medijiem sniegtā informācija.

Ar tiesas lēmumu SIA Latvia Travel D aizliegts komercdarbībā izmantot apzīmējumus letilidot.lv, lētilidot.lv, lidotleti.lv, lidotlēti.lv bez SIA Latvia Tours atļaujas, tai skaitā lemts pārtraukt pakalpojumu sniegšanu vai piedāvāšanu saistībā ar šiem apzīmējumiem un minēto apzīmējumu izmantošanu lietišķajos dokumentos vai reklāmā, informē Latvia Tours.

SIA Latvia Tours tiesā norādījusi, ka minētie nosaukumi, kas tiek izmantoti kā domēna vārdi, ir sajaucami līdzīgi ar reģistrēto preču zīmi Lidot.lv. Salīdzinot preču zīmi un apzīmējumus, Civillietu tiesas kolēģija atzinusi, ka tie ir vizuāli un semantiski līdzīgi un pastāv reāla iespēja, ka patērētāji varētu pretstatītos apzīmējumus sajaukt vai uzskatīt par savstarpēji saistītiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Latvia Tours direktori Ievu Keišu

Lelde Petrāne, 15.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Latvia Tours direktore Ieva Keiša. Latvia Tours ir tūrisma firma ar 23 gadu pieredzi.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Ja sievietei vispār ir jābūt biznesā, tad tūrisms ir viena no labākajām iespējām savienot patīkamo ar lietderīgo, darbu un hobiju.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Ritina sarkano paklāju ārvalstu tūristiem

Dace Skreija, Edžus Janvars, 17.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TOP 15 tūrisma aģentūru apgrozījums pērn palielinājies par 16%, neskaitot Relaks tūres rezultātus, kas mainīja grāmatvedības uzskaites kārtību. Sešas no saraksta aģentūrām spējušas augt vairāk: Your Run (+48%), Averoja (+38%), Tūrisma aģentūra Kolumbs (+27%), Astra tūre (+26%), Transport business service (+26%) un Latvia Tours (+21%).

No topa kompānijām tikai Averoja krīzes gados strādājusi ar apgrozījuma pieaugumu, pārējās atpaliek no treknajos laikos sasniegtajiem rekordiem. Piem., Latvia Tours apgrozījums 2007. gadā sasniedza 18,4 miljonus latu, Tūrisma aģentūra Kolumbs 2008. gadā − 6,9 milj. latu, CWT Latvia 2006. gadā − 7,7 milj. latu.

2010. gadā tūrisma nozarei būtiskus zaudējumus radīja Īslandes vulkāna izvirdums, bet 2011. gads iezīmējās ar politiskās situācijas ietekmi, piem., nemieriem Ēģiptē. Tirgus līderis − Latvia Tours, lai arī tā pārsvars pār konkurentiem apgrozījuma ziņā pēdējos gados uzrāda sarukuma tendenci, pērn bijis pelnošākais no topa uzņēmumiem − 75,4 tūkst. latu. 2010. gadu uzņēmums noslēdza ar 33,9 tūkst. latu lieliem zaudējumiem, kas saistīti ar 2010. gada beigās uzsākto meitas uzņēmuma UAB Con−ex reorganizāciju un pievienošanu Latvijas uzņēmumam. «Viens no labo finanšu rādītāju iemesliem 2011. gadā ir uzņēmuma funkciju optimizēšana, pieaugusi darbinieku produktivitāte, esam investējuši līdzekļus tehnoloģiju attīstībā, iegādājoties tiešsaistes rezervēšanas sistēmu AeTm, kas ļauj apkalpot vairāk klientu, iesaistot mazākus darbinieku resursus. Veiksmīgi darbojas online rezervēšanas portāls Lidot.lv,» ar panākumu atslēgu dalās SIA Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvia Tours apgrozījums pirmo reizi pēc krīzes pārsniedzis 10 milj. Ls

Gunta Kursiša, 04.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi pēc krīzes tūrisma aģentūras Latvia Tours gada apgrozījums pārsniedzis desmit miljonus latu. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pērn Latvia Tours apgrozījums palielinājies par 20% jeb 1,7 milj. Ls.

Vislielākais apgrozījuma pieaugums – 37% - pērn bija vērojams kongresu un darījumu braucienu segmentā, un uzņēmuma pārstāvji to skaidro ar «ekonomikas izaugsmi un aktīvu darbu jaunu klientu piesaistē».

Tāpat par 9 % pieaudzis atpūtas ceļojumu segments, un Latvia Tours pārstāvji uzskata, ka tas «liecina par iedzīvotāju pirktspējas stabilizāciju».

Kopumā aptuveni 50% no Latvia Tours apgrozījuma veido darījumu braucienu apkalpošana un korporatīvo pasākumu un kongresu organizēšana, savukārt otru pusi veido atpūtas ceļojumu segments, ienākošā tūrisma nodaļa, kas starptautiski pazīstama ar zīmolu Con-ex, un aviobiļešu pārdošanas portāls Lidot.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Carlson Wagonlit Travel Latvia apgrozījums pusgadā audzis par 21%

Lelde Petrāne, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel (CWT) Latvia apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā pieaudzis par 21%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo posmu.

«Apgrozījuma pieaugumu pamatojam ar aktivitātes palielināšanos gan darījumu braucienu, gan atpūtas ceļojumu segmentā,» norāda CWT direktore Irēna Riekstiņa. Viens no šā gada CWT Latvia galvenajiem mērķiem esot cenas un kvalitātes konkurētspējas palielināšana darījuma tūrisma jomā. Ceļotāji aizvien lielāku uzmanību pievēršot ne tikai lidojumu cenai un izdevīgiem savienojumiem, bet arī papildus ērtībām.

CWT Latvia Meetings & Events nodaļas vadītājs Pauls Gusts uzsver, ka šogad, salīdzinot ar 2011.gadu, ir mainījusies Latvijā apkalpoto pasākumu specifika – ja pagājušajā gadā tās galvenokārt bija darījumu sanāksmes, tad šogad pārsvarā tie ir starptautiski kongresi un konferences. Paildzinājies arī šo pasākumu ilgums – no 2,4 dienām pērn līdz 3,1 dienai šogad. Dalībnieki pārsvarā ir no Somijas, Norvēģijas un Vācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diviem gadiem Ārlietu ministrija (ĀM) komandējumu un darba braucienu pakalpojumiem plāno tērēt 1,5 milj. Ls. Šī summa par iepirkumu vēl nesasniedz pirmskrīzes tēriņus ĀM komandējumiem, bet ir krietni vairāk nekā par darba braucieniem ĀM tērējusi iepriekšējos gados, kad konkursos par komandējumu nodrošināšanu arī uzvarēja tas pats uzņēmums CWT Latvia (iepriekš Kaleva Travel), kura daļas kādreiz piederēja arī bijušā ārlietu ministra sievai Irēnai Riekstiņai, kas patlaban darbojas uzņēmuma vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūrisma aģentūra: šosezon vispieprasītākie ir ceļojumi uz Kanāriju salām un Ēģipti

Gunta Kursiša, 10.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreiz no tiešajiem čarterreisiem lielākais pieprasījums ir pēc atpūtas Kanāriju salās – Tenerifē, populāri ir arī braucieni uz Ēģiptes kūrortiem Šarmelšeihu un Hurgadu, novērojuši tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel (CWT) pārstāvji.

Tāpat šosezon populāri arī ceļojumi uz Taizemi un Apvienotajiem Arābu Emirātiem.

Sākoties slēpošanas sezonai, CWT Latvia eksperti atzīmē, ka iepriekšpārdošanā šogad populārākie maršruti bijuši Itālija - Livinjo un Val di Fassa slēpošanas kūrorti.

Db.lv jau ziņoja, ka Latvia Tours direktore Ieva Keiša stāstīja - tā kā šogad cilvēki Ēģiptē nerismt iesaistīties nemieros, ceļotāji no Latvijas tomēr retāk izvēlas šo ceļojumu galamērķi, ja vien tas netiek piedāvāts par ievērojami zemāku cenu nekā parasti. Savukārt cits tūrisma nozares uzņēmums – Novatours – decembra sākumā cerējis palielināt tūrismu pieplūdumu uz Ēģipti, reklamējot «Ēģiptes cenu tornado».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvia Tours uzaudzējusi peļņu par 42%

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūras Latvia Tours apgrozījums 2012. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir audzis par 9,4%, sasniedzot 11,1 miljonu Ls, savukārt kompānijas peļņa palielinājusies par 42% un veido 107,7 tūkstošus Ls.

Lielākais Latvia Tours pārdošanas apjoma pieaugums (20% apmērā), bija vērojams atpūtas ceļojumu segmentā. Tas lielā mērā ir saistīts ar faktu, ka firma izveidojusi jaunu mājas lapu, kā arī piedalījusies Tūrisma izstādē - gadatirgū Balttours2012 -, un kopā ar sadarbības partneriem organizējusi citas ar atpūtas ceļojumiem saistītas mārketinga aktivitātes, uzskata SIA Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Stabils pieaugums 15% apmērā vērojams arī darījumu braucienu organizēšanas sektorā, kas veido 50% no firmas kopējā apgrozījuma.

Latvia Tours piederošā aviobiļešu pārdošanas portāla Lidot.lv apgrozījums 2012. gadā pārsniedzis divu miljonu robežu, kas ir 11% pieaugums salīdzinājumā ar 2011. gada apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atpūtas ceļojumā ārpus Latvijas tuvākā gada laikā plāno doties 40% iedzīvotāju

Žanete Hāka, 30.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā 40% Latvijas iedzīvotāju plāno doties atpūtas ceļojumā ārpus Latvijas tuvākā gada laikā. To skaitā 12% jau ir konkrēts plāns attiecībā uz ceļojumu ārpus Latvijas, bet vēl 28% iedzīvotāju ir ieceres. Daudz biežāk plānus doties ceļojumā tuvāko 12 mēnešu laikā pauda tie iedzīvotāji, kuri pēdējā gada laikā bija devušies ceļojumā, liecina Latvia Tours Ceļojumu indeksa dati.

Kopš 2015. gada par 8% pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kuri plāno doties atpūtas ceļojumā ārpus Latvijas tuvākā gada laikā. Pērn tie bijuši 32% iedzīvotāju, bet šogad 40%, stāsta SIA Latvia Tours direktore, indeksa autore Ieva Keiša.

Kā rāda pētījuma dati, biežāk ceļojuma plāni ir iedzīvotājiem 25 – 34 gadu vecumā, no tiem 13% jau ir konkrēts plāns, bet 39% ir tikai ieceres par ceļojumu tuvāko 12 mēnešu laikā. Tā pat nolūks doties ceļojumā biežāk ir rīdzinieku vidū, no tiem 47% plāno doties atpūtas ceļojumā. Tā pat šāda iecere ir 39% iedzīvotāju citās Latvijas pilsētās un trešdaļai iedzīvotāju laukos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Tūrisma nozare Latvijā kā ekonomikas spogulis

Latvijas Bankas ekonomiste Linda Vecgaile, 20.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan tūrisma nozarei Latvijas tautsaimniecības ienākumu struktūrā nav salīdzinoši nozīmīga loma, tomēr tā veic sociālekonomiski svarīgu funkciju.

Tā nodrošina darbu ne vien klasiskajās ar tūrismu saistītajās vietās - viesnīcās, restorānos, pasažieru pārvadājumos, gidu pakalpojumu jomā u.tml., bet veicina ienākumu plūsmu valstī arī netieši, proti, nodrošinot ienākumus tūrisma nozarei piesaistītajām precēm un pakalpojumiem (piemēram, suvenīru tirdzniecība, dažādi izklaides pasākumi, medicīnas pakalpojumi, vides labiekārtošana u.c.).

Ierasts, ka biežāk vērtējam tūrismu, vadoties pēc šajā nozarē gūtajiem ienākumiem. Tomēr, kas notiek sētas otrā pusē? Proti, kāda ir Latvijas iedzīvotāju ceļošanas paradumu tendence? Cik daudz tērējam ceļošanai? Un - vai ceļošanas aktivitātes varētu ko liecināt par Latvijas ekonomikas stāvokli? Par to šajā rakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļojumu aģentūras Latvia Tours apgrozījums šī gada pirmajos piecos mēnešos sasniedzis 8,6 miljonus eiro, kas ir par 23% jeb 1,6 miljoniem vairāk nekā pērna attiecīgajā laika posmā, informē kompānija.

«Apgrozījuma pieaugumu paredzējām un plānojām jau 2016. gada nogalē. Šogad pieaudzis darījumu braucienu skaits, kā arī turpinām darbu pie korporatīvo klientu sektora pilnveidošanas,» saka Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Viens no uzņēmuma nākotnes mērķiem ir arī jaunu galamērķu piedāvājuma paplašināšana.

2016. gada pirmajos piecos mēnešos uzņēmuma apgrozījums veidoja 7 miljonus eiro, bet pilnu 2016. gadu Latvia Tours noslēgusi ar 18 miljonu eiro apgrozījumu.

Latvia Tours ir viena no lielākajām tūrisma aģentūrām Latvijā. Tā ir dibināta 1992. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Tālāko darījumu braucienu galamērķu vidū Pekina, Dubaija, Ņujorka un Vašingtona

Rūta Cinīte, 29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļojumu aģentūras Latvia Tours klientu vidū tālāko darījumu braucienu populārākie galamērķi ir Ņujorka un Vašingtona ASV, Pekina Ķīnā, kā arī Dubaija AAE, informē Latvia Tours pārstāve Alīna Kozlovska.

«Biežākie darījumu braucienu komandējumu mērķi šogad bijušas starptautiskas izstādes un konferences. Pārsvarā klienti šīs iespējas izmanto, lai tiktos ar ārzemju partneriem, kā arī lai stiprinātu zināšanas konkrētajā nozarē,» skaidro Latvia Tours Korporatīvās apkalpošanas vadītāja Karina Bezzubova.

Tikmēr populārākais darījumu braucienu galamērķis šogad pārliecinoši ir Beļģijas galvaspilsēta Brisele, kurp darba darīšanās 2017. gada pirmajos deviņos mēnešos iedzīvotāji devušies 816 reizes. Otrajā vietā pēc darījumu brauciena biežuma ierindojas Polijas galvaspilsēta Varšava, kur iedzīvotāji devušies 390 reizes, bet trešajā – kaimiņvalsts Igaunijas galvaspilsēta Tallina ar 342 reizēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pētījums: 44% iedzīvotāju naudu ceļojumam krāj speciāli

Žanete Hāka, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada laikā gandrīz puse jeb 44% Latvijas iedzīvotāju ceļojumu apmaksājuši no līdzekļiem, kas tika īpaši krāti, liecina jaunākā Latvia Tours Ceļojumu indeksa apkopotā informācija.

Saskaņā ar augustā veiktā pētījuma datiem, pēdējo 12 mēnešu laikā gandrīz puse (44%) no iedzīvotājiem ceļojumu apmaksāja no līdzekļiem, kas tika īpaši krāti. Nedaudz mazāks ceļotāju īpatsvars (35%) ceļojuma izdevumus apmaksāja no rīcībā esošiem līdzekļiem. Katram piektajam ceļotājam izdevumus ir apmaksāja kāds cits, bet tikai 1% ceļojuma izmaksu segšanai ņēmis kredītu vai naudu aizņēmies no kāda cita.

Apskatot izdevumu apmaksas datus demogrāfiskā griezumā, iezīmējas, ka krievvalodīgie iedzīvotāji naudu visbiežāk īpaši krājuši (57%), savukārt latviešu valodā runājošie biežāk tēriņus seguši no rīcībā esošajiem līdzekļiem (43%). Interesanta aina iezīmējas arī apskatot datus Latvijas pilsētās un laukos. Rīgā (49%) un citās pilsētās (42%) iedzīvotāji sava pēdējā atpūtas ceļojuma izmaksas biežāk seguši no tam īpaši krātas naudas, savukārt teju puse lauku iedzīvotāju (49%) tēriņus seguši no rīcībā esošiem līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas ceļot uz Āzijas valstīm

Žanete Hāka, 14.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp populārākajiem aizvadītā gada Latvijas iedzīvotāju galamērķiem kļuvusi Brisele, Londona, Skandināvijas valstis un Maskava, taču arvien biežāk ceļotāji vēlas doties arī uz Āzijas valstīm – Japānu, Ķīnu un Dienvidkoreju, liecina tūrisma aģentūras SIA “Latvia Tours” apkopotie dati.

Pēdējo 10 gadu periodā nedaudz mainījušies ceļotāju populārākie galamērķi, tomēr zināmas tendences ir saglabājušās. Ja 2005. gadā iecienītākās pilsētas bija Londona, Parīze, Barselona, Roma un Prāga, tad 2015. gadā Parīzi un Romu nomainījušas Vācijas un Krievijas metropoles – Minhene un Maskava. Savukārt 2016. gadā iecienīto galamērķu ģeogrāfija ir paplašinājusies ārpus Eiropas robežām.

“Novērojam tendenci, ka biežāk parādās arvien jauni galamērķi, īpaši izceļoties tieši Āzijas valstīm. To var izskaidrot ar ekonomiskās situācijas stabilizēšanos, kas iedzīvotājiem ļauj ceļojumiem atvēlēt vairāk finansiālos resursus, turklāt laicīgi plānojot ceļojumu ir iespēja atrast ļoti izdevīgus piedāvājumus arī tālākiem braucieniem,” uzsver SIA "Latvia Tours" korporatīvo risinājumu speciālists Jānis Kolomenskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Carlson Wagonlit Travel Latvia kāpina apgrozījumu

Ingrīda Drazdovska, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel Latvia /Kaleva Travel (CWT Latvia) apgrozījums 2011. gadā ir pieaudzis par 5% līdz 4,8 miljoniem latu, informē uzņēmums.

Izaugsmi aģentūras vadītāja Irēna Riekstiņa pamato ar cenu stabilizāciju Latvijā un citās valstīs, kā arī iespējām, ko devusi pievienošanās Carlson Wagonlit Travel grupai - vienai no ietekmīgākajām darījumu tūrisma kompānijām pasaulē. 2012.gadu uzņēmuma vadītāja saredz kā iespēju Latvijai konkurēt ar cenu un kvalitāti konferenču un darījumu ceļojumu segmentā, vēl aktīvāk piesaistot ienākošo darījumu tūrismu.

Darījumu braucienu apkalpošana un pasākumu organizēšana veido 65% no uzņēmuma pamatdarbības tūrisma jomā. 92% korporatīvo klientu pērn turpinājuši sadarbību ar uzņēmumu. Pērn fiksēts arī 12% pieaugums CWT Latvia atpūtas ceļojumu segmentā. Šobrīd, kad apgūti jau tirgū ilglaicīgi pieejamie atpūtas ceļojumi un nostabilizējusies pirktspēja, ceļotājiem atkal atgriežas interese par tālākiem un individuāli plānotiem maršrutiem – gan izzinošiem, gan atpūtas ceļojumiem ģimenes lokā, raksturo I. Riekstiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Aptauja: Trešdaļa uzņēmumu motivējošos braucienus rīko biežāk nekā reizi gadā

Dienas Bizness, 27.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Puse aptaujāto uzņēmumu motivējošos braucienus rīko reizi pāris gados, 35% reizi gadā, 10% reizi pusgadā, bet tikai 5% biežāk nekā reizi pusgadā, liecina tūrisma aģentūras Latvijā Latvia Tours veiktā uzņēmumu aptauja.

90% gadījumu motivējošie braucieni tiek rīkoti darbiniekiem, 8% gadījumu uzņēmuma sadarbības partneriem, bet vien 2% uzņēmēju šādi iepriecina savus klientus. 88% aptaujāto uzskata, ka darbinieki novērtē šādu darba devēju iniciatīvu, 44% uzskata, ka šādi braucieni uzlabo darba atmosfēru un komunikāciju komandā. Savukārt 29% uzņēmumu vadītāju motivējošos braucienus izceļ kā darbinieku un sadarbības partneru lojalitātes veicināšanas instrumentu. Teju trešdaļa respondentu uzskata, ka motivējošais brauciens ir arī biznesa vadība instruments, kas veicina biznesa attīstību un produkta/pakalpojuma virzīšanu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pandēmijas skartākajā nozarē ārvalstu ieguldījumi palielinājušies visstraujāk

Db.lv, 20.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pēc uzkrāto ārvalstu ieguldījumu apjoma ceļojumu aģentūru un tūrfirmu sfēra neatrodas pat TOP 20 sarakstā, tieši šī pandēmijas būtiski ietekmētā nozare aizvadītajā gadā bijusi tā, kuras uzņēmumos ārvalstu ieguldījumu apjoms palielinājies visstraujāk, liecina Lursoft dati.

Tiesa gan, straujais pieaugums panākts, lielākoties pateicoties vienam uzņēmumam.

Savukārt vislielākais ārvalstu ieguldījumu pieaugums 2020.gadā reģistrēts uzņēmumu, kas nodarbojas ar nekustamo īpašumu operācijām, pamatkapitālos.

Aizvadītā gada izskaņā ārvalstu ieguldījumus pamatkapitālam bija piesaistījuši 19,7 tūkstoši Latvijas uzņēmumu. Lursoft pētījis, kurās nozarēs strādājošajiem uzņēmumiem 2020.gadā ar ārvalstu ieguldījumu piesaisti pamatkapitālam sekmējies labāk, bet kurām – mazāk veiksmīgi.

Visaugstākais īpatsvars ar ārvalstu kapitāla uzņēmumiem ir gaisa transporta nozarē. Šajā jomā reģistrēti 32 uzņēmumi, no tiem ārvalstu ieguldījumi reģistrēti 17 uzņēmumiem, secina Lursoft. Pēdējā gada laikā ieguldījumu apjoms šo uzņēmumu pamatkapitālos nav mainījies un tas saglabājies 3,11 milj. eiro apmērā. Savukārt apjomīgākie ārvalstu ieguldījumi uzkrāti finanšu pakalpojumu sektorā, kur tie 2020.gada izskaņā sasniedza 2,08 miljardus eiro. Gada laikā ieguldījumu summa šajā sektorā strādājošo uzņēmumu pamatkapitālos palielinājusies par nepilniem 5%. Vairāk nekā ceturtā daļa, 575 milj. eiro, no šīs summas līdz šim ieguldīti AS “Swedbank” pamatkapitālā. Lursoft aprēķinājis, ka 2020.gada beigās finanšu pakalpojumu nozarē bija reģistrēti 1926 uzņēmumi, no tiem ārvalstu ieguldījums pamatkapitālā bija reģistrēts 29,67% uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvia Tours apgrozījums pērn sarucis līdz 16,48 miljoniem eiro

Dienas Bizness, 06.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūras SIA Latvia Tours apgrozījums pērn ir bijis 16 488 134 eiro, kas ir par 3 % mazāk kā 2014. gadā, taču ņemot vērā situāciju pasaulē, tas uzskatāms par labu rādītāju, informē uzņēmumā.

Uzņēmums pērn nopelnīja 107 612 eiro, bet 2014. gadā tā peļņa bija 332 218 eiro. Peļņas samazinājums tieši saistīts ar darbinieku resursu palielināšanu, ieguldījumiem reklāmā un tehnoloģiju attīstībā.

«Ņemot vērā ārējos apstākļus un nestabilo drošības situāciju pasaulē, kā spilgtāko piemēru minot Ēģiptes kūrorta Hurgadas izslēgšanu no čarteru reisu piedāvājuma, kopumā aizvadītais gads vērtējams pozitīvi. Ja runājam par situāciju uzņēmuma iekšienē, tad to būtiski ietekmējusi vairāku jaunu mārketinga un korporatīvo risinājumu pārdošanas speciālistu pieņemšana darbā, kas ir ļāvusi mums aktīvāk strādāt pie jaunu klientu piesaistes un jaunu pakalpojumu un produktu izveides,» saka Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma nozarei pašreizējos Covid-19 pandēmijas apstākļos vissmagākā ir neprognozējamība, kas saistīta ar valdības lēmumiem, pirmdien diskusijā par Covid-19 ierobežojumiem atzina tūrisma kompānijas "Latvia Tours" direktore Ieva Keiša.

Viņa uzsvēra, ka valdībai ir jārunā ar uzņēmējiem, jāuzklausa viņu piedāvātie scenāriji un lēmumi jāpieņem, balstoties ne tikai uz epidemioloģisko situāciju, bet arī raugoties no ekonomikas aspektiem.

Pašreiz tiekot strādāts pie drošības protokoliem valstī ieceļošajiem tūristiem, cerot, ka vasarā tādi būs. "Jautājums ir, vai mums izdosies valdības gaiteņos panākt sadzirdēšanu un pieņemt saprātīgus lēmumus," sacīja Keiša.

Viņa arī atzīmēja, ka nav aprēķināts ekonomiskais zaudējums tūrisma nozarei, kas tika radīts, kamēr Latvijas ceļotāji devās uz trešajām valstīm caur Tallinas un Viļņas lidostām. "Tūrisma nozarei nemitīgi jāskaidro un jāpierāda, ka starptautiskajā gaisa transportā inficēto skaits ir nesalīdzināmi mazāks, kā tajos gadījumos, kad pārvietošanās notiek pa sauszemi," sacīja Keiša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvia Tours peļņa pieaugusi par 38%

Dienas Bizness, 19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz sarežģīto ģeopolitisko situāciju Krievijā un Ukrainā, tūrisma aģentūra SIA Latvia Tours pērn strādājusi ar peļņu 332 218 eiro apmērā, kas ir par 38% vairāk nekā 2013.gadā, kad uzņēmums nopelnīja 241 440 eiro, informē Latvia Tours pārstāve Nadīna Erdmane.

Tūroperatora apgrozījums saglabājies 2013. gada līmenī, aizvadītajā gadā sasniedzot 17 miljonu eiro.

«Rezultāts sasniegts pateicoties investīcijām darbinieku attīstībā un tehnoloģijās - izstrādāts jauns mājas lapu dizains, savukārt viedtālruņu un planšetdatoru lietotājiem izstrādāta mājas lapu mobilā versija,» skaidro Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvia Tours apgrozījums pārsniedzis 20 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 17.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļojumu aģentūras Latvia Tours apgrozījums pārsniedzis 20 miljonus eiro, pieaugot par 14, 6 % pret kopējo apgrozījumu 2016. gada nogalē, liecina apkopotie dati par 2017. gadu.

Tikmēr peļņa pērn palielinājusies par 37 %, sasniedzot 220 762 eiro.

Lielāko apgrozījuma daļu veido izejošais tūrisms (16, 6 milj. eiro), kam seko ienākošais tūrisms ar 1,9 milj. eiro un konferenču tūrisms ar 1,5 milj. eiro. Konferenču segmentā, salīdzinot ar 2016. gadu, apgrozījums aizvadītajā gadā dubultojies. Salīdzinājumam – 2016. gadā tas veidoja 654 tūkst. eiro.

«Pieaugums konferenču tūrisma segmentā ir likumsakarīgs, jo darījumu un konferenču tūrisma attīstība ir viens no mūsu prioritārajiem virzieniem, pie kura plānojam aktīvi strādāt arī turpmāk sadarbībā ar Latvijas Kongresu biroju un profesionālajām asociācijām,» saka SIA Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par LTV valdes vadītāja krēslu cīnīsies Tjarve, Krivma un Belte

Nozare.lv, 25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Latvijas Televīzijas (LTV) valdes priekšsēdētāja amatu kandidē mediju holdinga Baltijas Mediju alianse kādreizējais izpilddirektors Ivars Belte, pētījumu aģentūras TNS Latvia valdes priekšsēdētāja Ginta Krivma un bijušais LTV ģenerāldirektors Rolands Tjarve, informē Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) Informācijas centra vadītāja Sanita Blomniece.

Uz LTV valdes locekļa amatu programmu attīstības jautājumos kandidē bijušais radio Star FM programmu direktors Patriks Grīva, reklāmas aģentūras Lowe Age Latvia izpilddirektors Sergejs Ņesterovs un LTV septītā kanāla satura redaktore Jana Semjonova. Uz LTV valdes locekļa amatu finanšu un tehnoloģiju jautājumos kandidē VAS Valsts nekustamie īpašumi finanšu direktors Uģis Mālmanis un bijušais SIA Baltcom TV valdes loceklis Māris Skujiņš, teikts NEPLP paziņojumā medijiem.

NEPLP mājaslapā neplpadome.lv ikviens aicināts iepazīties ar astoņu kandidātu iesniegtajiem pieteikuma dokumentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gluži tāpat kā citās jomās, Brexit «migla» vēl pilnībā nav izklīdusi arī pār tūrisma nozari Eiropā un iespējamo ceļošanas paradumu maiņu

Latvijas tūrisma industrija diez vai ārkārtīgi cietīs no šī Lielbritānijas izstāšanās procesa no Eiropas Savienības, savukārt dienvidu zemes, kurām atpūtas ceļotāji ienes prāvu naudas žūksni tautsaimniecībā, ir nobažījušās par iespējamo britu tūristu skaita kritumu tuvākajā nākotnē.

Ceļotājiem ir jārēķinās ar noteiktām izmaiņām un iespējamām neērtībām.

«Skaidrs ir tas, ka nekas nav skaidrs, tostarp tas, vai tiks panākta vienošanās vai ne. Tūrismā, mūsuprāt, visvairāk tiks ietekmēti paši briti,» komentē Pauls Gusts, CWT Latvia izpilddirektors, Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas ALTA valdes loceklis.

«Saprotam, ka šajā stadijā ir vēl daudz neskaidrību gan no Eiropas institūciju, gan arī no Lielbritānijas valdības puses. Apjukumu rada situācija, ka nav skaidrības par Brexit veidu un pastāv varianti par tā norisi,» atzīst Ieva Keiša, Latvia Tours vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada Ilgtspējas indeksa rezultāti liecina, ka vietējo uzņēmumu un organizāciju interese un izpratne par atbildības un ilgtspējas principiem pieaug. Šogad kopējais novērtējuma dalībnieku sniegums sasniedza 75,4%, kas ir teju par 30% vairāk nekā pirmajā novērtējumā 2010. gadā.

Ilgtspējas indeksa augstākajai jeb platīna kategorijai šogad kvalificējās 19 uzņēmumi. Divi no tiem šo vērtējumu saņēmuši pirmo reizi – "LDz Cargo" un "Rīgas Siltums" pievienojās organizācijām, kas platīna kategoriju ieguvušas jau iepriekšējos gados: "Augstsprieguma tīkls", "Balta", "Baltic International Bank", "Cēsu alus", "Coca-Cola HBC Latvia", "Latvenergo", "Latvijas Autoceļu uzturētājs", "Latvijas dzelzceļš", "Latvijas Loto", "Rimi Latvia", Rīgas tehniskā universitāte, "Sadales tīkls", "SEB banka", "Schwenk Latvija", Starptautiskā lidosta "Rīga", "Swedbank" un "Ventspils reiss".

"Korporatīvajā vidē ilgtspēja jau sen nav modes tendence. Tas ir organizāciju dzīvesveids, kam ir ļoti nozīmīga ietekme gan uz to izaugsmi, gan sabiedrību, gan arī valsts un pasaules attīstību kopumā. Tāpēc pozitīvi vērtējams ir fakts, ka Latvijā aizvien vairāk organizāciju sāk domāt par ilgtspējīgu un atbildīgu uzņēmējdarbības praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru