Jaunākais izdevums

Banka Citadele ir nolēmusi veidot ciešāku sadarbību ar VISA zīmolu, un no 1. decembra Latvijā sāks izdot jauna veida VISA kredītkartes, informē bankas pārstāvji.

Jaunā maksājumu karte ar VISA zīmolu pakāpeniski aizstās Citadeles izdotās American Express kartes Latvijā un Lietuvā, kas tiek izsniegtas saskaņā ar pašreizējo licences līgumu.

Līdz ar jauna veida VISA maksājumu kartes izsniegšanu, Citadele jaunajā – 2017. gadā – turpinās attīstīt piedāvājumu maksājumu karšu un kredītkaršu jomā. Citadeles meitas uzņēmums Lietuvā VISA kartes sāks izdot nākamā gada pavasarī.

No 1. decembra banka Citadele Latvijā un Lietuvā neizdos American Express kartes jauniem klientiem. Esošie American Express karšu lietotāji šīs maksājumu kartes varēs izmantot līdz 2018. gada 31. martam. Šiem klientiem būs iespēja savlaicīgi samainīt American Express karti pret priekšrocību ziņā līdzvērtīgo VISA karti – VISA Classic, Gold vai Platinum, saglabājot arī visus kredītlimita nosacījumus – esošo kredītprocenta likmi un 45 kredītbrīvdienas. Bankas Citadele VISA Platinum lietotājus apkalpos privātbaņķieri un viņiem tiks nodrošināts Concierge serviss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bieži tiek kultivēts stereotips, ka parastajam cilvēkam nav iespējams pierādīt savu taisnību civilstrīdos ar finanšu iestādēm, tomēr kādreizējā American Express Gold kartes lietotāja ir pierādījusi pretējo.

Viņai izdevies iegūt pozitīvu pirmās instances tiesas spriedumu. Strīda otra puse, kura šīs saistības pārņēma cesijas rezultātā, ir iesniegusi apelācijas sūdzību Rīgas apgabaltiesā. Pirmās instances tiesas spriedumā teikts, ka «prasītājs ar pārliecinošiem un pietiekamiem pierādījumiem nav pierādījis faktu, ka atbildētājai būtu nenokārtotas maksājuma saistības pret banku».

Pagātnes nasta

Strīda pirmsākumi ir meklējami 2007. gadā, kad uzņēmēja Līga (datu aizsardzības nolūkā viņas uzvārds tiesas spriedumā ir anonimizēts) piekrita piedāvājumam saņemt American Express kredītkarti. «Visus bankas prasītos procentus un maksājumus veicu tā, kā tika prasīts, kaut arī šķita dīvaini, ka pirmajā gadā šie maksājumi bija mazāki nekā otrajā un trešajā gadā,» viņa atceras. Lielās pieprasītās summas šķitušas aizdomīgas, un viņa vērsusies bankā ar šo jautājumu, tur arī saņēmusi atbildi, cik daudz jāatmaksā par tās izmantošanu. «Samaksāju prasīto summu bez diskusijām, lai arī tā bija neizprotami liela, un vairs par to neinteresējos, jo uzskatīju, ka savas saistības par šī kartes izmantošanu esmu izpildījusi, taču pirms kāda laika saņēmu ziņu, ka esmu parādā 3800 eiro,» savu nepatīkamo pārsteigumu neslēpj bijusī American Express Gold kartes īpašniece. Banka prasījumu tiesības bija nodevusi parādu piedziņas kompānijai, kura savukārt sākotnēji piedāvāja izlīgumu, bet Līga no šādas iespējas atteicās, un parādu piedziņas uzņēmums vērsās tiesā ar attiecīgu prasību pret viņu par parāda, kā arī kavējuma un līgumisko procentu piedziņu. «Dīvaini, ka izlīguma piedāvājumam neseko faktu pārbaude, bet tiek celta prasība, kura vēlāk tiek uz pusi samazināta,» pārsteigumu neslēpj Līga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Animāciju izmanto plašāk

Anda Asere, 11.02.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pēdējos gados animācija reklāmas vajadzībām kļuvusi plašāk izmantota un attīstās tendence stāstīt vizuālos stāstus.

"Animācija ir plaši izmantots risinājums reklāmā ASV, Rietumeiropā un daudzās Āzijas valstīs. Plašajā informācijas gūzmā kustīgam attēlam ir arvien lielāka nozīme – reklāmām "jāpaķer" uzmanība ātri un efektīvi," saka Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Viņa novērojusi, ka Latvijā joprojām ir plaši izplatīts uzskats, ka animācija ir domāta bērniem un to asociē ar risinājumiem, kas ir tuvāki baneru animācijai, nekā reklāmas klipam. Taču R. Šteimane uzskata, ka animācijas iespējas ir ļoti plašas. Starptautiski uzņēmumi, piemēram, "American Express", "Nike", "Coca Cola", "Google", "Toyota", "Apple" un neskaitāmi citi plaši izmanto animācijas risinājumus. Neatņemama šo kompāniju reklāmas materiālu daļa ir gan ilustratīvi 2D video, gan komplicēti 3D risinājumi. Animāciju zīmoli izmanto ne tikai tradicionālajos medijos kā televīzija, bet arī sociālajos tīklos, mobilajās aplikācijās un interaktīvos risinājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook jau drīzumā ļaus veikt maksājumus, izmantojot Messenger aplikāciju, ziņo Business Insider.

Facebook Messenger aplikācijā, kas tagad lepojas ar miljardu lietotāju, tiek ieviestas jaunas iespējas, kas ļaus norēķināties par precēm un pakalpojumiem. Ar šādu informāciju Facebook pārstāvis Deivids Markuss nācis klajā TechCrunch Disrupt konferencē.

Kompānija patlaban sadarbojoties ar vairākiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem, ieskaitot PayPal, Visa, Mastercard, American Express, lai ieviestu jaunās funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos deviņos mēnešos ar Latvijas banku izdotajām maksājumu kartēm veikti 220 miljoni darījumu par kopējo summu 7,48 miljardi eiro. Salīdzinot ar 2015.gada attiecīgo laika periodu, darījumu skaits ar maksājumu kartēm pieaudzis par 10,2%, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas dati. Turklāt apstiprinās jau iepriekš iezīmējusies tendence – palielinās pirkumu skaits un samazinās skaidrās naudas izņemšanas darījumu skaits.

Ar maksājumu kartēm 2016. gada pirmo trīs ceturkšņu laikā veikti 179,5 miljoni pirkumu par kopējo summu 3,34 miljardi eiro. Salīdzinot ar pērno gadu, pirkumu skaita pieaugums ir 13,7%, pirkumu apjoma pieaugums – 8,2%. Tas liecina, ka klienti arvien vairāk norēķinās ar maksājumu kartēm par ikdienas pirkumiem par nelielām summām.

Savukārt skaidras naudas izmaksa no bankomātiem, salīdzinot ar pērno gadu, samazinājusies par 2,8% - skaidrās naudas izmaksai veikti 40,3 miljoni darījumu par kopējo summu 4,13 miljardi eiro. Skaidrās naudas izmaksa, izmantojot karšu pieņemšanas terminālus, ir palielinājusies par 7%, taču apjoma ziņā šie darījumi veido nebūtisku maksājumu daļu (7,4 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele parakstījusi līgumu par ilgtermiņa sadarbību ar globālu maksājumu tehnoloģiju kompāniju Visa, informē bankas pārstāvji.

Līgums paredz ciešu sadarbību pie jaunu un inovatīvu karšu un citu maksājumu produktu izstrādes visās trīs Baltijas valstīs nākamo sešu gadu laikā.

Pirmais kopīgais Visa un Citadeles izstrādātais produkts ir jauns kredītkaršu zīmols ar trīs veidu kartēm: X Karte, X Platinum un X Infinite visiem klientu segmentiem. Jaunā X zīmola karšu piedāvājuma nodrošināšanā ir investēti 3 miljoni eiro.

Kartes lietotājiem būs pieejama atlaižu un punktu apmaiņas lojalitātes programma RELAX.

X Kartes un X Platinum kredītkaršu lietotājiem būs pieejams kredītlimits ar procentu likmi no 9% un summu līdz 15 000 eiro un līdz 45 kredītbrīvdienām. Kredītlimita summa un procentu likme tiks noteikta katram klientam individuāli ar bankas izstrādāto kredītspējas noteikšanas metodi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules biržu indeksu dinamikā ceturtdien bija dažādas tendences, investoriem gatavojoties Lieldienu brīvdienām.

Volstrītas indeksi mēreni pieauga, pateicoties straujam ASV mazumtirdzniecības apjoma kāpumam un pārsvarā labiem uzņēmumu peļņas rādītājiem.

Mazumtirdzniecības apjoms ASV šogad martā, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, palielinājies par 1,6%, tādejādi reģistrēts straujāks kāpums par prognozētajiem 0.9%. To daļēji sekmēja labs automašīnu noiets.

«American Express», «Honeywell International» un vairāki citi uzņēmumi ziņoja par visumā pozitīviem peļņas rādītājiem.

«Bija pazeminātas rentabilitātes prognozes, tāpēc uzņēmumi darbojušies nedaudz labāk, nekā bija gaidīts,» sacīja «Performance Trust Capital Partners» direktors Braiens Betls.

«Tirgū ir bijis kāpums tiešām ilgu laiku. Mums vajag vairāk labu ziņu, lai dotos augšup no šīs vietas,» viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piecos gados projekti 18 valstīs

Anda Asere, 20.01.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Animācijas studija "Panic" dibināta ar globāla uzņēmuma domāšanas veidu un pārliecību, ka tā ir pasaules līmenī.

Jau pirmajā gadā tā izstrādāja mūzikas klipa animāciju Honkongas uzņēmumam un uzsāka pirmās sadarbības ar ārvalstu aģentūrām. Katru gadu sadarbība tika stiprināta un paplašināts kontaktu loks.

"Panic" galvenais eksporta tirgus ir ASV, pārklājot vairākus štatus un pilsētas: Ņujorku, Čikāgu, Portlandu, Sanfrancisko, Losandželosu, Vašingtonu un Hjūstonu.

"Mēs esam apzināti strādājuši, lai veicinātu sadarbību ārvalstīs. Daļa veiksmes ir jebkurā veiksmīgā biznesā, taču mums tas ir bijis arī smags darbs, neatlaidība sadarbības partneru meklējumos, nozīmīgi komandējumi un investēšana komunikācijā, veidojot spēcīgu un uz izaugsmi vērstu komandu. Pats galvenais - nevienā brīdī neļaujam klientam vilties un nožēlot izvēli. Esmu pārliecināta, ka tas ir pats svarīgākais ilgtermiņa panākumu veicināšanai," tā Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru