Jaunākais izdevums

Vācijas autobūves uzņēmumi Daimler un BMW trešdien paziņoja, ka apvienos savus kopbraukšanas pakalpojumus Car2Go un DriveNow, izveidojot Eiropas mēroga gigantu ar aptuveni četriem miljoniem lietotāju, lai konkurētu ar tādām kompānijām kā Uber.

«Mēs neatstāsim pilsētu mobilitātes nākotnes veidošanu citu rokās,» norādīja Daimler vadītājs Dīters Ceče.

Car2Go un DriveNow pakalpojumi nodrošina iespējas lietotājiem iznomāt Smart un Mini, kā arī Mercedes-Benz un BMW automašīnas, un savākt un novietot tās jebkurā ērtā vietā, ne tikai nomas punktos.

Daimler un BMW kopumā 30 pilsētās Eiropā un Ziemeļamerikā, kā arī Ķīnā piedāvā aptuveni 20 000 automobiļu.

Abi uzņēmumi skaidro, ka sākumā klientu pieredzē nekas nemainīsies, taču vēlāk tie plāno sadarbībā ar pilsētām nodrošināt dažādu mobilitātes pakalpojumu ekosistēmu, jo sevišķi koncentrējoties uz elektrisko transportu.

Daimler un BMW ne tikai apvienos savas kopbraukšanas aplikācijas, bet arī apvienos citas biznesa jomas, tostarp taksometru izsaukšanas aplikācijas vai pakalpojumus, kas atrod autostāvvietas un elektrisko automašīnu uzlādes stacijas.

Vācijas laikraksts Handelsblatt vēsta, ka šī kopuzņēmuma vērtība pārsniegs vienu miljardu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

FKTK piemērojusi AS Valmieras stikla šķiedra akcionāriem 131 250 eiro sodu

Dienas Bizness, 16.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) AS «Valmieras stikla šķiedra» akcionāriem Heinz-Jürgen Preiss-Daimler un Beatrix Preiss-Daimler piemērojusi soda naudu 131 250 eiro apmērā par konstatētajiem Finanšu instrumentu tirgus likuma (FITL) pārkāpumiem, informē FKTK.

Nosakot akcionāriem piemērojamo soda naudas apmēru, FKTK ņēma vērā to finanšu stāvokli, kā arī to, ka akcionāri ir atzinuši pārbaudes rezultātā atklātos pārkāpumus.

Administratīvās lietas ietvaros FKTK, konstatēja, ka Heinz-Jürgen Preiss-Daimler un Beatrix Preiss-Daimler likumā paredzētajā termiņā nebija izpildījuši FITL 66. pantā noteikto pienākumu izteikt pārējiem AS «Valmieras stikla šķiedra» akcionāriem obligāto akciju atpirkšanas piedāvājumu. Tika konstatēts, ka Heinz-Jürgen Preiss-Daimler un Beatrix Preiss-Daimler kopš 2005. gada, ir rīkojušies saskaņoti, tieši un netieši iegūstot vairāk nekā 50% AS «Valmieras stikla šķiedra» lielu balsstiesību īpatsvaru. FITL 66. pants (redakcija, kas bija spēkā 13.07.2006.) paredz, ka personām, kuras rīkojas saskaņoti un kuras tieši vai netieši iegūst no akcijām izrietošās balsstiesības tādā daudzumā, ka šo personu balsstiesības sasniedz vai pārsniedz 50 procentus no akciju sabiedrības balsstiesīgo akciju kopskaita, ir pienākums izteikt citiem akcionāriem adresētu akciju atpirkšanas piedāvājumu. Pārbaudes gaitā FKTK konstatēja arī pārkāpumus informācijas par veiktajiem darījumiem ar akcijām atklāšanas jomā (informācija, kas bija jāsniedz saskaņā ar FITL 86.1 pantu) no Heinz-Jürgen Preiss-Daimler un Beatrix Preiss-Daimler puses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investori iesnieguši prasību Vācijas tiesā, no Vācijas autobūves uzņēmuma "Daimler" cenšoties piedzīt 896 miljonu eiro saistībā ar dīzeļautomobiļu kaitīgo izmešu datu manipulēšanu.

219 prasītāji apsūdz "Daimler" par fakta slēpšanu, ka tas dīzeļautomobiļos izmantoja pretlikumīgu programmatūru, lai viltotu datus par kaitīgajiem izmešiem, un par to, ka uzņēmums nav informējis investorus par šīs krāpniecības riskiem un izmaksām.

"Tāpēc prasītāji par "Daimler" akcijām maksājuši pārāk lielu cenu, un mēs uzskatām, ka "Daimler" nepieciešams izmaksāt kompensācijas," norāda juridiskā firma "TILP Litigation".

Starp prasītājiem ir bankas, pensiju fondi un apdrošināšanas uzņēmumi no Eiropas Savienības, Ziemeļamerikas, Āzijas un Austrālijas, kas iegādājušies "Daimler" akcijas no 2012.gada līdz 2018.gadam.

"Daimler" pretēji "Volkswagen" vienmēr noliedzis manipulēšanu ar datiem par dīzeļautomašīnu kaitīgajiem izmešiem. Taču, neskatoties uz to, uzņēmums Vācijā piekritis samaksāt 870 miljonu eiro naudassodu par kaitīgo izmešu noteikumu pārkāpumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Daimler un BMW apvienotajos kopbraukšanas pakalpojumos investēs miljardu eiro

LETA, 22.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmumi «Daimler» un BMW piektdien paziņoja, ka investēs vienu miljardu eiro, lai apvienotu un paplašinātu to kopbraukšanas pakalpojumus «Car2Go» un «DriveNow», nākotnē piedāvājot plašus mobilitātes pakalpojumus, tostarp elektriskajiem automobiļiem.

«Mēs apvienojam 14 veiksmīgu zīmolu spēku un zināšanas un investējam vairāk nekā vienu miljardu eiro, lai izveidotu jaunu spēlētāju strauji pieaugošajā pilsētas mobilitātes pakalpojumu tirgū,» norāda «Daimler» vadītājs Dīters Ceče.

Abi uzņēmumi savus mobilitātes biznesus organizēs ap pieciem kopuzņēmumiem.

Klientiem tiks nodrošināta iespēja rezervēt koplietošanas automobiļus, izmantot taksometru un šoferu pakalpojumus, atrast un samaksāt par autostāvvietām un elektrisko automašīnu uzlādes vietām, kā arī plānot vairākveidu ceļojumus.

Savukārt tālākā nākotnē «Daimler» un BMW piedāvās pilnībā elektriskus un autonomas vadības automobiļus, kas autonomi veiks uzlādi un novietošanos autostāvvietās, kā arī savienosies ar citiem transporta veidiem, skaidro Ceče.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmuma «Bayerische Motoren Werke» (BMW) vadītāja amatā Haraldu Krīgeru nomainīs Olivers Cipse, kompānija paziņoja pēc padomes sēdes.

55 gadus vecais Cipse darbu jaunajā amatā sāks 16.augustā. Pēdējos četrus gadus viņš bijis BMW valdes loceklis, kas atbildīgs par ražošanu kompānijas 31 rūpnīcā visā pasaulē.

BMW padomes sēde notika ceturtdien kompānijas lielākajā ASV rūpnīcā Dienvidkarolīnas štata Spartenburgā.

Kompānijas padomes priekšsēdētājs Norberts Reithofers Cipsi raksturoja kā «izlēmīgu, stratēģiski un analītiski domājošu līderi». «Viņš «BMW Group» sniegs jaunu pamudinājumu, veidojot nākotnes mobilitāti,» piebilda Reithofers.

Cipse, kurš pēc profesijas ir inženieris, kompānijā pazīstams kā mierīgs, patstāvīgs un ar labām spējām panākt savu prasību izpildi.

53 gadus vecais Krīgers atstāj kompāniju pēc četriem gadiem BMW vadītāja amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Volkswagen atstādina administratoru saistībā ar pērtiķu izmantošanu testos

LETA, 31.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Noslēgtā konteinerā tika ievietoti desmit pērtiķi, kuriem četras stundas nācās ieelpot izplūdes gāzes no Volkswagen automašīnas.

Vācijas autobūvnieks Volkswagen otrdien paziņoja par sava administratora atstādināšanu pēc plašas sabiedrības kritikas, kuru izpelnījās pērtiķu izmantošana testos par dīzeļdegvielas izplūdes gāzu ietekmi uz veselību.

Kompānija otrdien paziņoja, ka Tomass Štegs, kura pārziņā bija attiecības ar valdību un ilgtspējība, pēc paša lūguma ir atstādināts no amata pienākumiem.

Paziņojumā teikts, ka kompānija «izdara pirmos secinājumus», izmeklējot Eiropas izpētes grupas vides un veselības jomās transporta sektorā (European Research Group on Environment and Health in the Transport Sector - EUGT) darbību. EUGT savulaik izveidoja autoražotāji Volkswagen, Daimler un BMW, bet tagad šī institūcija vairs nedarbojas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Valmieras stikla šķiedra: Ņemot vērā pēdējo gadu attīstību, sabiedrības vērtība augs

Dienas Bizness, 28.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra Nasdaq Riga publicējusi valdes viedoklipar sabiedrības obligāto akciju atpirkšanas piedāvājumu un tā ietekmi uz sabiedrības interesēm.

2018. gada 20.februārī Finanšu un kapitāla tirgus komisija nolēma atļaut AS Valmieras stikla šķiedra akcionāriem Heinz-Jürgen Preiss-Daimler un Beatrix Preiss-Daimler izteikt obligāto akciju atpirkšanas piedāvājumu (turpmāk tekstā – Piedāvājums), apstiprinot vienas akcijas atpirkšanas cenu - 3,52 eiro.

Sabiedrības valde ir izvērtējusi piedāvājumu un secinājusi, ka tas atbilst normatīvo aktu prasībām.

Sabiedrības valde pozitīvi vērtē to, ka piedāvātāji nav paredzējuši veikt izmaiņas sabiedrības valdes un padomes sastāvā. Pozitīvi vērtējams arī tas, ka Heinz-Jürgen Preiss-Daimler un Beatrix Preiss-Daimler izteiktais piedāvājums neietekmēs sabiedrības nodarbinātības politiku – sabiedrības darbinieki saglabā darbavietas saskaņā ar noslēgtajiem darba līgumiem. Tāpat piedāvājums neietekmēs sabiedrības darbības stratēģijas, kā arī nākotnes plānu realizāciju, kā arī nav paredzēts mainīt esošo darbības profilu vai atrašanās vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Daimler AG» mērķis ir dīzeļdzinēju uzlabošana, nevis aizliegšana. Dzinēju optimizēšana viennozīmīgi ir viens no stūrakmeņiem, lai mazinātu CO2 izmešu daudzumu, kas atstātu pozitīvu ietekmi uz klimata pārmaiņām.»

«Daimler AG» jau līdz šim ir ieguldījuši miljardiem eiro, lai attīstītu dīzeļdegvielas un benzīna dzinēju tehnoloģijas. Tuvāko desmit gadu laikā «Daimler AG» plāno atvērt četras jaunas un modernas ražotnes, kurās tiks ražoti hibrīddzinēji - Polijā, Ungārijā, Krievijā un Ķīnā.

Daimler» arī jau vairākus gadus ražo elektromobiļus. Plānots, ka līdz 2022. gadam mēs piedāvāsim ar elektrodzinēju aprīkotus Mercedess-Benz modeļus katrā no mūsu ražotajiem auto segmentiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums «Daimler» ceturtdien paziņoja, ka plāno likvidēt darbavietas, lai līdz 2022.gada beigām ietaupītu vairāk nekā vienu miljardu eiro.

Uzņēmums norāda, ka hibrīda un elektrisko automobiļu piedāvājumu paplašināšana veicina izmaksu pieaugumu, radot negatīvu ietekmi uz kompānijas finanšu rezultātiem.

Tāpat «Daimler» darbību negatīvi ietekmējuši automobiļu atsaukumi, globālās ekonomikas izaugsmes palēnināšanās un septembrī tam piemērotais 870 miljonu eiro naudassods par kaitīgo izmešu standartiem neatbilstošu automašīnu pārdošanu. "Daimler» gan neprecizē, cik daudz darbavietu paredzēts likvidēt.

Kā ziņots, «Daimler», kam pieder zīmols «Mercedes-Benz», šogad otrajā ceturksnī strādāja ar 1,2 miljardu eiro zaudējumiem, kas ir pirmais ceturksnis nepilnu desmit gadu laikā, kad uzņēmums nav guvis peļņu. Iepriekšējo reizi ceturkšņa zaudējumus kompānija cieta 2009.gada pēdējos trīs mēnešos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais korporatīvais grands vaino tirdzniecības karus pie mazākām peļņas prognozēm, piektdien, 22.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šonedēļ ar jaunu sparu aktualizējušās runas par tirdzniecības kariem, kur ASV un Ķīna, šķiet, sākusi maratonu, kas paredz apmainīšanos ar arvien jauniem savstarpējiem tarifiem. Rezultātā pakāpeniski piesardzīgāki ar savām prognozēm par nākotni kļūst gan ekonomisti, gan arī uzņēmēji.

Vācijas autoražotājs Daimler (pieder Mercedes brends) kļuvis par pirmo no lielajiem globālajiem korporatīvās vides līderiem, kas atklāja, ka tieši tirdzniecības karu eskalēšanās iespaidā cērp savas nākotnes peļņas aplēses. Kompānija skaidroja – viss novedīšot pie tā, ka ķīnieši pirks mazāk automašīnu. Kopumā Daimler teica, ka jau šogad nopelnītais, visticamāk, tādējādi būšot nedaudz mazāks nekā iepriekšējā gadā. Daudzi no Daimler auto, kas pēc tam savu ceļu mēro uz Ķīnu, tiek ražoti ASV, Alabamā. Rezultātā šie spēkrati nonākuši pa sitienam tarifiem. «Tie (tarifi) novedīs pie mazāka pārdoto auto skaita un augstākām izmaksām, kas vēl nav pilnībā pārliktas uz patērētājiem,» lakoniska mēģina būt pati Daimler vadība. Katrā ziņā valda bažas, ka šis varētu būt tikai sākums, jo līdz ar atklātiem tirdzniecības kariem dzīve sarežģīsies arī daudzām citām starptautiskām kompānijām, kas pieradušas darboties dažādos tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns Daimler trešdien paziņoja, ka nākamgad savu amatu pametīs uzņēmuma vadītājs Dīters Ceče un viņa vietā stāsies zviedrs Ola Kalleniuss.

«Ceče pametīs «Daimler» valdes [priekšsēdētāja] un «Mercedes-Benz Cars» vadītāja amatus 2019.gada 22.maijā, kad noslēgsies ikgadējā akcionāru sanāksme,» norāda uzņēmums.

Kompānija plāno Ceči, kurš «Daimler» vadītāja amatā atradies kopš 2006.gada, no 2021.gada iecelt par grupas uzraudzības padomes vadītāju. Taču viņam nepieciešams nogaidīt divu gadu periodu, pirms viņš varēs stāties šajā amatā.

Cečes vietā stāsies Kalleniuss, kurš «Daimler» sāka strādāt 1993.gadā un kopš 2017.gada vada «Mercedes-Benz» izpētes un izstrādes nodaļu.

Šīs pārmaiņas tiek piedzīvotas sarežģītā laikā uzņēmumam un plašākai Vācijas autorūpniecības nozarei, ko skāris tā dēvētais dīzeļgeitas skandāls. Eiropas autoražotājiem nepieciešams pielāgoties jauniem un bargākiem kaitīgo izmešu kontrolēšanas noteikumiem, kamēr vienlaikus vairākās Vācijas pilsētās varētu tikt ieviesti vecāku dīzeļautomašīnu lietošanas aizliegumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otra VAS «Latvijas valsts ceļi» (LVC) valdes locekļa Edgara Stroda lietā aizturētā persona ir saistīta ar kādu kapitālsabiedrību, liecina rīcībā esošā informācija.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) iepriekš paziņoja, ka lietā ir aizturētas divas personas, kurām ir tiesības uz aizstāvību, tomēr to personības neatklāja. Latvijas televīzijas rīcībā esošā informācija liecina, ka otrs aizturētais ir bijušā Rīgas mēra Gundara Bojāra tā laika padomnieks uzņēmējs Armands Zeihmanis.

Jau ziņots, ka Zeihmanis patlaban ir apsūdzētā statusā tā dēvētajā «Daimler» kukuļošanas krimināllietā, kuru jau vairākus gadus skata Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa.

Zeihmanim apsūdzība «Daimler» krimināllietā uzrādīta par noziedzīgi iegūtu finanšu līdzekļu legalizēšanas lielā apmērā atbalstīšanu.

«Firmas.lv» informācija liecina, ka Zeihmanis patlaban ir amatpersona SIA «Viesnīca «Vita»". Šis uzņēmums ir izslēgts no PVN maksātāju reģistra un 37% tā kapitāldaļu pieder Leonardam Tenim, kurš arī atrodas uz apsūdzēto sola tā dēvētajā «Daimler» krimināllietā, savukārt 63% - viņa sievai Vitai Zeihmanei, kura arī apsūdzēta «Daimler» lietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražošanas uzņēmums "BMW" modernizējis logo, veicot radikālākās vizuālās izmaiņas vairāk nekā 100 gadu laikā.

Uzņēmums jauno logo prezentējis vienlaicīgi ar jauno "i4" koncepta automašīnu.

Veidojot jauno logo, saglabāta līdzšinējā apļveida forma, taču dizaineri atbrīvojušies no tumšajām malām, padarot tās caurspīdīgas; tāpat likvidēts 3D efekts. Tādējādi logo veiktas lielākās izmaiņas kopš tā ieviešanas 1917.gadā.

""BMW" kļūst par attiecību zīmolu," skaidro kompānijas vecākais viceprezidents Jens Tīmers, uzsverot, ka jaunais logo atspoguļo lielāku atvērtību un caurspīdību. "Mēs vēlamies šo versiju izmantot, lai aktīvāk nekā iepriekš aicinātu mūsu klientus "BMW" pasaulē. Jaunais dizains atspoguļo pašreizējās zīmolu digitalizācijas iespējas un izaicinājumus. Tas norāda uz mobilitāti un braukšanas ērtībām nākotnē," sacījis Tīmers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns «Daimler» atkārtoti samazinājis peļņas prognozi šim gadam, brīdinot, ka izmaksas saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu samazinās uzņēmuma ienākumus.

Kompānija prognozē, ka tās peļņa pirms procentiem un nodokļiem (EBIT) šogad būs ievērojami zem pērn uzrādītā rezultāta.

«Daimler» EBIT pērn veidoja 14,3 miljardus eiro, un sākotnēji tika prognozēts, ka šogad tā būs ievērojami lielāka par pagājušā gada rezultātu.

Uzņēmums šo prognozi jau samazināja pirms četriem mēnešiem, tajā laikā šo lēmumu skaidrojot ar jauniem muitas tarifiem, kas piemēroti automašīnu eksportam no ASV uz Ķīnu.

Taču šoreiz prognozes samazināšana saistīta ar dīzeļautomašīnu kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu.

Šī skandāla dēļ «Daimler» šogad Eiropā bijis spiests atsaukt vairāk nekā 770 000 dīzeļautomobiļu.

Kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūras izmantoja Vācijas autobūves koncerns «Volkswagen», kas 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu rādītāju falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns "Daimler" trešdien paziņoja, ka valstī no 20.aprīļa plāno atsākt rūpnīcu darbību, kas koronavīrusa pandēmijas dēļ tikusi apturēta.

"Atsevišķās ražotnēs mēs īstenosim koordinētu ražošanas atsākšanu," norāda uzņēmums.

"No 20.aprīļa tas ietekmēs dzinēju ražotnes Vācijā, "Mercedes-Benz" automobiļu rūpnīcas Zindelfingenē un Brēmenē, kā arī mikroautobusu rūpnīcas."

Šajā pašā dienu darbu arī atsāks kravas automobiļu un autobusu ražotnes.

Taču "Daimler" arī pavēstīja, ka darbiniekiem Vācijā pagarinās periodu ar saīsinātām darba stundām līdz 30.aprīlim, un tas ietekmēs lielāko daļu ražotņu.

"Daimler" automobiļu tirdzniecība pasaulē šā gada pirmajos trīs mēnešos gada griezumā sarukusi par 15%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vācijas prokuratūra dīzeļgeitas lietā Daimler noteic 870 miljonu eiro naudassodu

LETA, 24.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas prokuratūra paziņojusi, ka autobūves koncernam «Daimler» noteikusi 870 miljonu eiro naudassodu saistībā ar skandālu par manipulēšanu ar datiem par automobiļu dīzeļdzinēju kaitīgajiem izmešiem.

Štutgartes prokuratūra apsūdz «Daimler» par uzraudzības pienākumu pārkāpumiem struktūrvienībā, kas atbild par automobiļu sertifikāciju. Uzņēmums jau pavēstījis, ka neapstrīdēs šo prokuratūras lēmumu un samaksās noteikto naudassodu.

«Daimler» ir starp vairākiem autoražotājiem, kas apsūdzēti manipulēšana ar datiem par kaitīgajiem izmešiem. Uzņēmums Eiropā atsaucis jau simtiem tūkstošu automobiļu, lai tajos uzstādītu dzinēju pārvaldības programmatūras jaunas versijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Jaunais BMW X3 nonācis Latvijā

Lelde Petrāne, 13.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī līdz Latvijai nonācis jaunais BMW X3 modelis, informēja «Inchcape Motors Latvia» BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

«BMW X3 2003.gadā bija pirmais spēkrats, kas aizsāka vidēja lieluma apvidus automašīnu segmentu. Kopš tā laika pasaulē kopā ir pārdoti vairāk nekā 1,5 miljoni X3 auto. Arī Latvijā esam novērojuši, ka X3 ir populārākais starp visiem BMW modeļiem,» stāsta Norvelis.

Trešā BMW X3 paaudze seko savu priekšgājēju «riepu nospiedumos», virsbūves dizainā savienojot izturīga bezceļu un sportiska auto izskatu. Jau pazīstamās proporcijas ir palikušas nemainīgas - īsa priekšējā daļa un aizmugurējā pārkare. Tagad to papildina 50:50 svara sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi.

Pirmo reizi X3 modelī tiek izmantoti miglas lukturi ar sešstūrainu dizainu. Tāpat arī aizmugurējie lukturi ir ieņēmuši trīsdimensionālas formas izskatu. Šo modeli varēs atpazīt arī ar tā dubultajām izplūdes izejām, kas ir uzstādītas visām jaunā X3 dzinēju versijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

EK sāk izmeklēšanu par BMW, Daimler un Volkswagen iespējamo vienošanos neattīstīt pretpiesārņojuma tehnoloģijas

LETA, 18.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) otrdien sāka padziļinātu izmeklēšanu par lielo Vācijas autoražotāju BMW, «Daimler» un «Volkswagen» iespējamo vienošanos neattīstīt pretpiesārņojuma tehnoloģijas automašīnu benzīna un dīzeļdzinējiem.

«Ja šī vienošanās tiks pierādīta, tad tā var būt liegusi iespēju patērētājiem iegādāties mazāk piesārņojošas automašīnas par spīti tam, ka šī tehnoloģija bija pieejama ražotājiem,» norādījusi EK konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

Izmeklēšana saistīta ar EK rīcībā esošo informāciju, ka BMW, «Daimler», «Volkswagen», kā arī «Volkswagen» piederošo zīmolu «Audi» and «Porsche» pārstāvji tikušies, lai pārrunātu automašīnu kaitīgo izmešu samazināšanas tehnoloģiju attīstīšanu un izmantošanu.

EK izmeklēšanā pievērsta uzmanība divām sistēmām, no kurām viena ierobežo kaitīgos izmešus no dīzeļdzinējiem, bet otra - no benzīna dzinējiem.

«Volkswagen» jau trīs gadus ir iesaistīts skandālā par kaitīgo izmešu daudzuma falsificēšanas programmatūras uzstādīšanu vieglo automašīnu dīzeļdzinējos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Daudzpusīgākais un gudrākais BMW X5, kāds jebkad ir radīts

Aldis Zelmenis, 21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtās paaudzes BMW X5 prot visu. Tas ir gatavs doties uz smalku balli, nākamajā brīdī mesties bezceļu piedzīvojumos, protams, ja pats īpašnieks to vēlēsies

Jā, jā! Turpmāk X5 ar rūpnīcas kodu G05 varēs droši braukt arī pa brikšņiem un dubļiem, jo, kamēr citi konkurenti viens pēc otra atsakās no bezceļiem paredzēta papildaprīkojuma, BMW ir lēmis citādi.

Kulta auto. Tas nozīmē daudz gan pašam BMW, gan arī esošajiem un topošajiem X5 īpašniekiem. Modelis, kas nepieļauj kompromisus. Tam ir jābūt perfektam visos griezumos. Skaidrs, ka BMW X5 ir globāls modelis, attiecīgi ražotājam ir ļoti precīzi jāsabalansē Eiropas, Amerikas un Āzijas pircēju atšķirīgās estētiskās vēlmes. Tieši dizains ir viena no visvairāk apspriestajām tēmām, īpaši tas attiecas uz to X5 modeļa daļu, kas sākas no aizmugurējās jumta statnes un beidzas ar jaunajiem aizmugurējiem lukturiem. Atzīšos, ka arī man nelika mieru šis jautājums, jo arvien biežāk notiek tā, ka tas, ko redzam pirmajās jaunu automašīnu oficiālajās fotogrāfijās, līdz galam nesniedz patieso ainu. Viss savās vietās nostājas tikai tad, kad auto ieraugām klātienē. Arī BMW X5 ir šis gadījums. Varu tikai sarūgtināt BMW «heiterus», apliecinot, ka ar jaunā X5 aizmugurējām lampām viss ir kārtībā. Skaidrs, ka tik klasiskam auto, kāds ir X5, tās sākumā izskatās neierasti. Var jau spriedelēt, ka jaunajam X5 «pēcpuses» dizains ir iznācis pārlieku aziātisks, bet, esot pašam klāt jaunā X5 prezentācijā Atlantā, varu tikai apgalvot to, ka ar katru nākamo kopā pavadīto mirkli šīs aizdomas tiks kliedētas. Auto izskatās lieliski! Tas ir majestātisks un cēls. Dizains, protams, ir gaisīgs jēdziens, kas vienam patīk, bet citam ne, taču, kas attiecas uz tehnisko pildījumu, šeit BMW neraisīs diskusijas. Eiropā, tostarp arī Latvijā, X5 rīcībā būs sešcilindru rindas motori. 340 ZS jaudīga xDrive 40i benzīnversija, 265 ZS jaudīga xDrive30d dīzeļversija, kā arī tas pats trīs litru dīzelis, aprīkots ar četriem turbokompresoriem, iegūs 400 ZS lielu jaudu un kalpos prestižajai BMW X5 M50d modifikācijai. Visi motori strādās kopā ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vēlies savam BMW apsildāmu stūri? To varēs lejupielādēt

Lelde Petrāne, 06.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvākajā laikā apsildāmu stūri "BMW" spēkratā varēs iegūt, lejupielādējot programmatūru. Taču, ja "BMW" īpašnieks vēlāk nolems, ka šāda funkcija nav nepieciešama, no tās varēs atteikties un pārtraukt par to maksāt, vēsta "CNN".

Saskaņā ar autoražotāja iecerēm spēkratu īpašnieki, izmantojot programmatūras atjauninājumus, nākotnē pievienos vai noņems dažādas funkcijas saviem transportlīdzekļiem. Tas varētu ietvert, piemēram, adaptīvo kruīza kontroli vai palīdzību noturēties uz joslas, kā arī tādus ērtības elementus kā apsildāma stūre un citas funkcijas.

Īpašnieki varētu iegādāties šīs iespējas uz noteiktu laika periodu it kā tās būtu lietotnes. Vienā no "BMW" sniegtajiem piemēriem šim jauninājumam auto īpašnieks samaksā par apsildāmiem sēdekļiem uz trīs gadiem - tas būtu laika posms, kādā viņš plāno šo automašīnu lietot. Savukārt nākamais īpašnieks var izlemt, vai maksāt par sēdekļu apsildi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā BMW X4 viss ir jauns – gan tehnika, gan izskats, gan apņemšanās iepatikties topošajiem klientiem vēl vairāk, nekā tas izdevās pirmās paaudzes X4 modelim

Balstīts uz X3 tehniskajiem dotumiem, mazākais BMW zīmola X modelis ar kupejas virsbūvi salīdzinājumā ar savu priekšteci ir kļuvis garāks un platāks, pie reizes arī pastiepjot garumā riteņu bāzi. Šīs pārbīdes automātiski nodrošina vairāk vietas salonā, kā arī izkoptākas gaitas īpašības. Visbeidzot – auto dizains vairs nav lēts lielā radinieka X6 pakaļdarinājums. Speciāli X4 izmēram un raksturam ir radīts perfekti piegulošs «uzvalks». Auto ir fascinējošs no abiem galiem. Purngals ar jauno optiku un modernizēto dekoratīvo resti, atsvaidzinoši un netipiski BMW dizaina stila grāmatai lieliski izskatās jaunie aizmugurējie lukturi. Tie automobilim piešķir vairāk jauneklības un azarta. Un tas viss kopā tiek «sašūts» ar dinamisku kupejkrosovera siluetu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtās paaudzes BMW X5 ir apzināti nolicis malā jaunības trakulīgās manieres.

Auto ir vairāk nobriedis un kļuvis daudzpusīgāks. Par to liecina kaut vai tas, ka jaunajam BMW X5 pirmo reizi par papildsamaksu varēs dabūt Off-Road pakotni, kas ietver motora un aizmugurējā tilta aizsargus, diferenciāļa bloķēšanu, pneimopiekari uz abām asīm ar vairākiem braukšanas režīmiem. Skaidrs, ka lielākajai daļai šī ekstra nešķitīs svarīga, tomēr ziņa, ka tādu var dabūt, ir labs iegansts, lai dažu labu pircēju pārvilinātu no citiem zīmoliem. Turklāt X5 būs pneimopiekare gan uz aizmugurējās, gan uz priekšējās ass ar iespēju mainīt virsbūves attālumu līdz ceļa virsmai.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Eksterjera vizuālā revolūcija nav notikusi. Pat aizmugurējie lukturi, par ko daudzi nerima diskutēt – cik labi vai ne tik labi iederas kopējā BMW X5 dizainā, šobrīd drīzāk ir viens no retajiem atpazīšanas atribūtiem, kas nekļūdīgi ļauj atšķirt jauno X5 no iepriekšējās paaudzes modeļa. Nesalīdzināmi gudrāks un viedāks auto nekā iepriekš. Daudz jauninājumu automašīnas digitalizācijā. Joprojām pietiekami ērts auto. Tāpat kā iepriekš, arī jaunajam BMW X5 ir divdaļīgs bagāžnieka vāks. Stilīgi izskatās un arī ikdienā ļoti parocīgi izmantojams. Aiz šī vāka ir 650 litru liela bagāžas telpa, bet, noguldot aizmugurējos beņķus, tā sasniegs 1860 litrus. Lai iekrautu bagāžniekā kaut ko lielāku, BMW X5 var piesēdināt par četriem centimetriem tuvāk ceļa virsmai. Sport režīmā balstiekārta pieplaks tuvāk ceļam par 10–20 mm, tāpat arī tad, ja, piemēram, uz Vācijas autobāņa pārsniegsiet 140 km/h lielu ātrumu. No piedāvātā motoru klāsta standarta 265 ZS jaudīgais xDrive30d trīs litru dīzelis cenas un piedāvātās veiktspējas dēļ ir lielākās intereses objekts ne tikai Latvijā. Bāzes modeļa xDrive30d cena Latvijā – sākot no 57 769 eiro, bet, papildinot to ar daudziem vērtīgiem papildaprīkojuma elementiem, tā var sasniegt, piemēram, 93 520 eiro. Tieši tik liela cena bija šo rindu autora testētajam BMW X5 xDrive30d.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā zagtāko auto TOP 5

Elīna Pankovska, 05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaug autozagļu interese par jaunākām automašīnām.

Valsts policija (VP) pavisam nesen par automašīnu zādzībām aizturējusi kriminālās aprindās zināmas personas, tostarp Panevēžas grupējuma līderus, kas darbojas gan Baltijas, gan Skandināvijas valstīs, gan arī Vācijā un Polijā. Aizturēto vidū ir arī Latvijas valstspiederīgie, norāda VP Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Kriminālizmeklēšanas pārvaldes otrās nodaļas priekšnieks Māris Priednieks.

Pie grupējuma atrasti elektroniski un mehāniski līdzekļi, ar kuriem veiktas automašīnu zādzības. Policijai izdevies atrast vairākas senāk nozagtas automašīnas, kuras, iespējams, nozadzis tieši šis grupējums. Starp izņemtajiem spēkratiem bijušas arī tādas premium klases mašīnas kā BMW un Lexus. Pēc policijas teiktā, noziedznieki izmantojuši mašīnas, kas ir aprīkotas ar spēcīgiem dzinējiem, kā arī viņiem ir iemaņas šādu automašīnu vadīšanā, līdz ar to tas apgrūtina šo noziedznieku aizturēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par auto apzagšanas gadījumiem šogad pieteiktas atlīdzības jau vairāk nekā 100 tūkstošu eiro apmērā, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) aktuālie dati. Garnadžu iecienītāko spēkratu zīmoli ir BMW, Volvo un VW, turklāt ievērojami pieaudzis BMW salona detaļu zādzību skait, informē BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja Juta Šteinerte.

«Salīdzinot ar 2016. gadu, pērn un šogad būtiski palielinājies BMW automašīnu apzagšanas gadījumu skaits, savukārt Volvo un VW samazinājies. Pēc jaunākajām tendencēm saistībā ar BMW automobiļiem garnadži arvien vairāk iekāro tieši salona detaļas – zog stūres, paneļus, multimediju iekārtas, vidus konsules un citas. Visvairāk cieš divus līdz septiņus gadus veci 5., X3 un X5 sērijas BMW auto,» komentē Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs, norādot, ka šāda veida zādzības pārsvarā notiek Rīgā un tās apkārtnē.

BALTA reģistrēti gadījumi, kad garnadži spēkrata īpašniekam nodarījuši zaudējumus pat 30 tūkstošu eiro apmērā – kāds BMW X6 īpašnieks pēc automašīnas apzagšanas palicis bez ātrumkārbas pārslēdzēja, motora pārsega, stūres, spidometra, navigācijas un šofera puses loga, kā arī ticis pie citiem defektiem. Tāpat arī gadījums, kad vairāk nekā 10 tūkstošu eiro lielus zaudējumus turpat pie mājas atstātam auto guvis kāda cita BMW X6 īpašnieks. Spēkratam no virsbūves izgriezti un nozagti abi lukturi, kā arī sabojāti vadi un signalizācija. Ne mazāku pārsteigumu no rīta piedzīvojis cits auto īpašnieks, konstatējot ne tikai dažādu detaļu zādzība, bet arī ar eļļu salietu salonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW pirmo reizi divdesmit gadu laikā Eiropā būvēs jaunu ražotni

Db.lv, 31.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs BMW pirmo reizi gandrīz divdesmit gadu laikā pieņēmis lēmumu būvēt jaunu ražotni Eiropā, raksta Bloomberg.

Tādējādi kompānija stiprina savu klātbūtni šajā reģionā, ņemot vērā protekcionisma draudu palielināšanos citos reģionos, kas var paaugstināt autoražotāja izmaksas.

BMW paziņojis, ka ieguldīs vienu miljardu eiro jaunas ražotnes izveidē Ungārijā, Debrecenā. Tiek plānots, ka jaunā rūpnīca ik gadu saražos 150 tūkstošus transportlīdzekļu. Tādējādi šī būs pirmā BMW ražotne reģionā pēdējo, kas Eiropā uzcelta kopš 2000.gada. Jaunajā ražotnē tiks izveidotas vairāk nekā 1000 darbavietas.

BMW paziņojis, ka Debrecena izvēlēta galvenokārt tās izcilās infrastruktūras, loģistikas savienojumu dēļ. Tāpat tuvumā atrodas daudz kvalificēta darbaspēka.

«Nākotnē ikviena BMW grupas ražotne Eiropā būs aprīkota tā, ka tā varēs ražot gan elektrificētos, gan tradicionālos transportlīdzekļus. Mūsu jaunā ražotne Ungārijā arī to spēs, turklāt viss notiks uz vietas ražošanas līnijas,» skaidrojis BMW pārstāvis Olivers Zipse.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs BMW un Fossil Group noslēguši sadarbības līgumu par BMW zīmola viedpulksteņu un pulksteņu dizaina izveidi, attīstību un izplatīšanu līdz 2023.gadam, informē Fossil Group.

«BMW ir viens no populārākajiem zīmoliem pasaulē,» sacījis Fossil Group vadītājs Kosta Kartsotis. «Mes gaidām brīdi, kad varēsim piedāvāt mūsu dizaina pieredzi un iespējas BMW entuziastiem visā pasaulē.»

Sadarbībā ar BMW komandu Fossil Group veidos dizainu un izplatīs BMW zīmola pulksteņus un aksesuārus, un tiek plānots, ka pirmie eksemplāri būs pieejami 2019.gadā. Kolekcija tiks piedāvāta visā pasaulē, vairāk nekā 5000 BMW mazumtirdzniecības partneru un Fossil Group tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru