Citas ziņas

Dinevičs iesaka noteikt iebraukšanas maksu visā Rīgā

Atis Rozentāls, Db,05.12.2008

Jaunākais izdevums

Lai atrisinātu satiksmes problēmas Rīgā, pilsētas vicemērs Jānis Dinevičs pieļauj iespēju ieviest iebraukšanas maksu par iebraukšanu pilsētā, kā arī attīstīt park & ride sistēmu un izbūvēt vairākas jaunas tramvaja līnijas.

Jānis Dinevičs Uzstājoties LSDSP rīkotā forumā Nākotnes Rīga — satiksme, J.Dinevicš pauda uzskatu, ka rīdziniekiem jādod iespēja izmantot priekšrocības, jo viņi ir nodokļu maksātāji, tāpēc viņiem varētu piešķirt rīdzinieku čipkartes, savukārt visiem pārējiem par iebraukšanu Rīgā būtu jāmaksā. J.Dinevičs aicināja arī izbūvēt «nopietnu un plaši attīstītu satiksmes infrastruktūru», slavējot Dienvidu tiltu kā «izteiksmīgu un skaistu akcentu». Nepieciešams ierobežot satiksmes plūsmu pilsētas centrā, attīstot park & ride sistēmu, taču to vicemērs ieteica attīstīt vienīgi tramvaja līniju tuvumā, jo trolejbusi un autobusi tāpat nonākot sastrēgumos un situāciju neuzlabojot. J.Dinevičs aizstāvēja ideju par 6. līnija tramvaja modernizāciju, pagarinot to līdz Berģiem un jaunas ātrgaitas tramvaja līnijas izveidi uz lidostu, par ko gan jāvienojas ar Mārupes pagastu.

Jaunas tramvaja līnijas vicemērs iesaka būvēt arī uz Ziepniekkalnu, Pļavniekiem un Dreiliņiem. Vicemērs slavēja arī Rīgas domes veikto līdzfinansējumu vilcienu satiksmei no Priedaines līdz Salaspilij, tiesa gan, izsakot dīvainu apgalvojumu, ka šāds maršruts izvēlēts, jo šajās stacijās vilcieni varot apgriezties.

Pakalpojumi

Par caurlaidi Jūrmalā varēs samaksāt arī pēc iebraukšanas pilsētā

Zane Atlāce - Bistere,29.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 1.aprīlī, atsākas periods, kad par iebraukšanu Jūrmalas pilsētas īpaša režīma zonā jāmaksā divi eiro dienā, atgādina pilsētas domē.

Vienlaikus ir ieviestas izmaiņas ērtākai caurlaižu iegādei. Lai mazinātu drūzmēšanos un braucējiem nebūtu jāstāv rindās pie caurlaižu iegādes aparātiem, iebraukšanas maksu varēs samaksāt arī pēc iebraukšanas pilsētā, tikai jāievēro, ka caurlaidei obligāti jābūt nopirktai tam datumam, kad transportlīdzeklis iebraucis Jūrmalā. Ar vienu dienas caurlaidi īpaša režīma zonā varēs iebraukt neierobežotu reižu skaitu tajā datumā (līdz plkst.23:59), kuram caurlaide iegādāta, nevis tikai vienu reizi, kā tas bija iepriekš.

Vienas dienas caurlaidi konkrētai dienai var nopirkt mājaslapā visitjurmala.lv, maksājot ar internetbankas starpniecību. To var izdarīt vai nu pirms došanās uz Jūrmalu, arī vairākas dienas iepriekš, vai jebkurā laikā tajā pašā dienā, kad transportlīdzeklis iebraucis īpaša režīma zonā. Par caurlaidi var samaksāt arī pēc izbraukšanas no Jūrmalas, jau aizbraucot mājās, tikai jāņem vērā, ka maksājums jāveic iebraukšanas dienā līdz plkst. 23:59. Svarīgi atcerēties, ka, iegādājoties caurlaidi, jānorāda transportlīdzekļa reģistrācijas numurs. Arī mobilo aplikāciju “Mobilly” un “Riga Card” lietotāji par iebraukšanas caurlaidi varēs samaksāt pirms vai arī pēc iebraukšanas pilsētā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada 1.aprīļa Jūrmalā tiks atjaunota iebraukšanas maksa visu gadu, turklāt caurlaides cenu plānots noteikt dārgāku nekā līdz šim - trīs eiro apmērā dienā, lēmuši Jūrmalas pilsētas domes deputāti.

Pašlaik vienas dienas caurlaide iebraukšanai Jūrmalā ir divi eiro, līdz ar to pieaugums caurlaides cenai sasniegs 50%.

Kā skaidroja pašvaldībā, iebraukšanas maksa Jūrmalā tika noteikta 1996.gadā, un tās apmērs tajā laikā bija 1 lats ( 1,42 eiro). Pēdējo reizi iebraukšanas maksas apmērs Jūrmalas īpaša režīma zonā tika mainīts 2014.gadā, to nosakot 2 eiro. Ņemot vērā to, ka ik gadu kūrortpilsētā pieaug satiksmes intensitāte, kas rada trokšņa un gaisa piesārņojumu, secināts, ka caurlaides apmērs maksa 2 eiro apmērā nav pietiekami stimulējošs līdzeklis apvedceļa vai videi draudzīgāka transporta izmantošanai. Tāpat tika ņemta vērā kopējā ekonomiskā izaugsme šajos gados.

Citas ziņas

Dinevičs: Nevaram iejaukties namu pārvalžu darbībā, nosakot apsaimniekošanas maksu

Atis Rozentāls, Db,05.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Dinevičs uzskata par nekorektiem partijas Jaunais laiks pārmetumus, ka viņš kā atbildīgais vicemērs pieļāvis krasu apsaimniekošanas maksas pieaugumu Rīgas pašvaldības namu pārvalžu apsaimniekotajās ēkās.

2008. gada 30. decembrī partija Jaunais laiks (JL) izplatīja paziņojumu presei, kurā Rīgas domes deputāts Modris Jaunups pauda sašutumu par Rīgas pašvaldības namu pārvalžu pieņemtajiem lēmumiem būtiski palielināt apsaimniekošanas maksu iedzīvotājiem. M.Jaunups pieprasīja atbildīgā Rīgas vicemēra Jāņa Dinēviča nekavējošu rīcību, pārskatot un izvērtējot šo lēmumu pamatotību, lietderību un samērīgumu attiecībā pret iedzīvotāju maksātspēju, ņemot vērā grūto ekonomisko situāciju.« Tā vietā, lai samazinātu administratīvos izdevumus, piemēram, likvidētu vispār politiskās padomes namu pārvaldēs, pašvaldības namu pārvaldes nolēmušas ciniski palielināt savus ieņēmumus uz iedzīvotāju rēķina, bet Rīgas vicemērs Jānis Dinēvičs neko nedara! Dinēvičam ir jāizvērtē, kāpēc tika iets šis vienkāršākais ceļš, būtiski palielinot apsaimniekošanas maksu iedzīvotājiem,» norādīja M.Jaunups.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas dome šodien pieņēma lēmumu par iebraukšanas maksas paaugstināšanu no 2010. gada 1. janvāra. Tas nozīmē, ka līdzšinējā viena lata vietā iebraucējiem nāksies maksāt divus.

Pašvaldība jau iepriekš skaidroja, ka tai esot pārāk liels pašvaldību izlīdzināšanas fonda iemaksu slogs un neesot iespējams uzturēt pludmales infrastruktūru, saglabājot līdzšinējo iebraukšanas maksu. Tiesa, domes Sabiedrisko attiecību nodaļas sniegtā informācija liecināja, ka līdzekļi izmantoti ne vien pludmales sakārtošanai, bet arī ielu remontam un Ķemeru parka labiekārtošanai, lai arī pats parks atrodas ārpus maksas zonas.

Citas ziņas

Dinevičs Tallinā meklē sabiedrotos pašvaldības bankas idejai

,08.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas vicemērs Jānis Dinevičs izmantojis starptautisku konferenci Tallinā, lai popularizētu Sociāldemokrātu priekšvēlēšanu ideju par pašvaldības bankas veidošanu.

„Lai pilsēta attīstītos, jāveido pašvaldības banka”, J.Dinevičs paziņojis vairāku Eiropas Savienības galvaspilsētu pārstāvju konferencē Tallinā. Konferences mērķis bija apmainīties ar pieredzi, kā dažādas ES galvaspilsētas pārvar problēmas krīzes situācijā, norādīja J.Dineviča preses sekretāre Laura Kļaviņa.

J.Dinevičs konferences dalībnieku uzmanību vērsis uz trim lietām. Pirmkārt, situācijā, kad valstij un pašvaldībai nav līdzekļu investīcijām, katrs privātais investors, kurš rada darba vietas, ir jānotur pilsētā, samazinot līdz minimumam birokrātijas šķēršļus viņa darbības uzsākšanai. Otrkārt, pilsētai ir nepieciešami ambiciozi plāni, kurus var īstenot tikai tad, ja pilsētā izdodas noturēt cilvēkus. Jāpanāk, lai cilvēku nodokļi paliktu Rīgā. Treškārt, J.Dinevičs uzskata, ka privātās komercbankas šobrīd nenodrošina kvalitatīvu sadarbību ar pašvaldībām. Tāpēc būtu dibināma jauna banka, municipalitātes banka, pilsētas banka ar 100 procentiem pašvaldības kapitālu. Ja šī banka apkalpos Rīgas budžetu un tās klienti būs pašvaldības uzņēmumi, tā būs pati ietekmīgākā komercbanka Latvijā un ļaus pilsētai attīstīties. J.Dinevičs arī norādījis, ka Centrālā banka neiebilst.

Ekonomika

Asociācija: Iebraukšanas maksas palielināšana Jūrmalā samazinās atpūtnieku skaitu

LETA,22.08.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas domes iecere paaugstināt iebraukšanas maksu pilsētā līdz pieciem eiro samazinās Jūrmalas viesu spontāno apmeklējumu skaitu, īpaši ģimeņu un vienas dienas atpūtnieku apmeklējumu skaitu, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) prezidents Andris Kalniņš (ZZS).

Viņš norādīja, ka šī iecere rada nopietnas bažas viesmīlības un tūrisma nozarē, jo Jūrmalas uzņēmēji jau patlaban ir ļoti atkarīgi no laika apstākļiem. "Šī vasara to spilgti apliecināja, jo nestabilie laika apstākļi būtiski ietekmēja apmeklētāju plūsmu un ienākumus," piebilda Kalniņš.

Pēc viņa teiktā, šāds pašvaldības lēmums tiešā veidā ietekmēs restorānus, viesnīcas un kultūras pasākumus, tostarp Dzintaru koncertzāli, kur apmeklējuma kritums var kļūt jūtams jau nākamajā sezonā. "Tas sūta nepareizu signālu, ka uzņēmēju un viesu intereses pilsētā netiek pienācīgi ņemtas vērā," sacīja asociācijas vadītājs.

Kalniņš pauda, ka Jūrmalas pašvaldībai būtu jāpārskata šo ieceri un jāmeklē sabalansētākus risinājumus, piemēram, sezonālu vai diferencētu maksu, kas ļautu nodrošināt pilsētai nepieciešamos ienākumus, vienlaikus neatsvešinot apmeklētājus un nebojājot uzņēmējdarbības vidi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas dome šodien nolēma grozīt saistošos noteikumus un palielināt maksu par iebraukšanu pilsētā.

Dienas iebraukšanas maksa no esošajiem trim eiro tiks palielināta uz pieciem eiro. Savukārt ilgtermiņa caurlaižu cenas tiks aptuveni dubultotas - no 10 eiro uz 20 eiro par nedēļas caurlaidi, no 31 eiro uz 60 eiro par mēneša caurlaidi, no 55 uz 100 eiro par trīs mēnešus derīgu caurlaidi.

Pusgada caurlaide turpmāk maksās 180 eiro esošo 107 eiro vietā, bet gadu derīga caurlaide - 270 eiro līdzšinējo 180 eiro vietā.

Mainīta arī nodevas samaksas kārtība - nodevas samaksu dienas caurlaides maksas aparātos nevarēs veikt skaidrā naudā, bet tikai ar maksājumu karti. Saglabāta iespēja ar skaidru naudu norēķināties Jūrmalas valstspilsētas administrācijas ēkā Jomas ielā 1/5 Majoros.

Auto

Jūrmala aicina nestāvēt rindās pie caurlaižu iegādes aparātiem

Lelde Petrāne,27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pilsēta aicina nestāvēt rindās pie caurlaižu iegādes aparātiem, bet caurlaides pirkt elektroniski: ar aplikāciju «Mobilly» (vai nosūtot SMS mobilā tālruņa operatoram) un «Riga Card» starpniecību vai portālā visitjurmala.lv.

Iebraukšanas maksu var samaksāt arī pēc iebraukšanas īpaša režīma zonā, tikai jāievēro, ka caurlaidei obligāti jābūt nopirktai ne vēlāk kā līdz plkst. 23.59 tajā dienā, kad transportlīdzeklis iebraucis Jūrmalā.

Vienas dienas caurlaidi konkrētai dienai var nopirkt mājaslapā visitjurmala.lv. To var izdarīt vai nu pirms došanās uz Jūrmalu, vai jebkurā laikā tajā pašā dienā līdz plkst. 23.59, kad transportlīdzeklis iebraucis īpaša režīma zonā. Par caurlaidi var samaksāt arī pēc izbraukšanas no Jūrmalas, jau aizbraucot mājās, tikai jāņem vērā, ka maksājums jāveic iebraukšanas dienā līdz plkst. 23.59. Arī mobilo aplikāciju «Mobilly» un «Riga Card» lietotāji par iebraukšanas caurlaidi var samaksāt pirms vai arī pēc iebraukšanas pilsētā. Svarīgi atcerēties, ka, iegādājoties caurlaidi, precīzi jānorāda transportlīdzekļa reģistrācijas numurs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atis Lejiņš nedomā izstāties no Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas (LSDSP) pēc tam, kad sestdienas kongresā vairums tā delegātu neatbalstīja viņa pozīciju par sarunu turpināšanu ar partiju apvienību Vienotība.

A. Lejiņš tomēr pieļauj iespēju startēt 10. Saeimas vēlēšanās no Vienotības saraksta, ja šāds oficiāls piedāvājums būs. “Es nopietni apsvērūs iespēju kandidēt no Vienotības, jo nepietiek tikai kliegt, ka esi sociāldemokrāts, bet neko nedari, lai realizētu sociāldemokrātu idejas. Jautājums tikai, vai LSDSP vadība ir gatava pieciest, ka es iefiltrējos Saeimā no cita saraksta un tur īstenoju šīs idejas,” Db teica A. Lejiņš. Starp šādām idejām viņš min progresīvā iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieviešanu un vēršanos pret uzņēmumu reģistrēšanu ofšoros. A. Lejiņš arī atgādināja, ka nesenajās Eiropas Parlamenta vēlēšanās, kur startēja ar pirmo numuru no LSDSP saraksta, spēja piesaistīt 40 000 vēlētāju balsu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (AP) parakstījis rīkojumu par Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes sasitošo noteikumu darbības apturēšanu saistībā ar nodevas paaugstināšanu par iebraukšanu pilsētā un nodevas piemērošanas perioda paildzināšanu no pieciem mēnešiem līdz kalendāram gadam, informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).

30.septembra domes sēdē pašvaldības deputāti lēma no 2022.gada 1.aprīļa noteikt iebraukšanas maksu visa gada garumā, turklāt caurlaides cenu nosakot trīs eiro apmērā līdzšinējo divu eiro vietā.

Plešs atgādina, ka ministrija bija aicinājusi domi pārskatīt šo lēmumu, tomēr domes veiktie grozījumi saistošajos noteikumos nepamatoja nodevas paaugstināšanu un tās piemērošanas nepieciešamību visa gada garumā. "Diemžēl dome nav izvērtējusi tūrisma nozares intensitātes, tranzīta satiksmes plūsmas, kā arī gaisa piesārņojuma mijiedarbību. Nav arī izvērtēta sasitošo noteikumu kopēja nepieciešamība un sabiedrības intereses, tādēļ ministrija ir izdevusi rīkojumu par pašvaldības sasitošo noteikumu darbības apturēšanu," skaidroja ministrs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā zemo emisiju zonu plānots ieviest Vecrīgā, Rīgas centrā līdz dzelzceļa lokam, kā arī teritorijā no Centrāltirgus līdz Lāčplēša ielai, kur plānots ierobežot pārvietošanos ar automašīnām, 9.jūnijā ieceres prezentācijā informēja SIA "Ernst & Young Baltic" vecākais konsultants Oskars Leosks.

Zemo emisiju zonas izveidei tiek piedāvāti vairāki scenāriji, kas pamatā piedāvā pēc pāris gadiem plašāk vai šaurāk ieviest iebraukšanas maksu galvaspilsētas centrā.

Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments kopā ar SIA "Ernst & Young Baltic" ekspertiem iepazīstināja ar līdz šim paveikto darbu, lai Rīgā līdz 2027.gada beigām ieviestu zemo emisiju zonu.

Zemo emisiju zona ir teritorija, kurā tiek īstenota satiksmes sistēmas pārkārtošana ar mērķi samazināt vides piesārņojumu un veicināt sabiedrības pārvietošanās paradumu maiņu.

Kā skaidroja Pilsētas attīstības departamenta zemo emisiju zonas projekta vadītājs Andžejs Stepančuks, šādas zonas ieviešana palīdzot pilsētām "samazināt satiksmes radīto piesārņojumu, veicināt veselīgāku dzīvesveidu un padarīt pilsētvidi drošāku, klusāku un pieejamāku visiem".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pašvaldībā izveidota darba grupa, kas izskatīs Latvijas Motoklubu asociācijas iesniegtos priekšlikumus un lems, vai veikt izmaiņas domes saistošajos noteikumos un motobraucējiem atcelt iebraukšanas maksu pilsētā, aģentūrai LETA pastāstīja pašvaldības pārstāve Zane Leite.

Kā aģentūrai LETA apstiprināja asociācijas vadītājs Aivars Freimanis jeb sabiedrībā plašāk pazīstams kā Frīdis, viņi domē iesnieguši oficiālu pieprasījumu atcelt motociklistiem un mopēdiem iebraukšanas maksu Jūrmalā. «Motocikli neaizņem vietu stāvvietās, ir daudz ekoloģiskāki, nerada sastrēgumus. Visā Eiropā, tostarp Latvijā, motocikli drīkst parkoties bez maksas jebkur, kur netraucē citiem iedzīvotājiem,» norādīja Frīdis.

Jūrmalā iebraukšanas maksa ir kā samaksa par to, ka stāvvietas pilsētā automašīnas var izmantot bez maksas, bet tā kā motociklistiem jebkurā gadījumā par stāvvietu nav jāmaksā, viņiem arī neesot pamata maksāt par iebraukšanu pilsētā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.aprīlī atsākas periods, kad par iebraukšanu Jūrmalā jāmaksā nodeva divu eiro apmērā. Šogad caurlaižu automātos pie iebraukšanas Jūrmalā Priedainē un Vaivaros ar skaidru naudu norēķināties vairs nevarēs – tajos būs iespējams maksāt tikai ar karti vai bezkontakta maksājumu līdzekļiem.

Skaidras naudas norēķini, iebraucot pilsētā, atcelti, lai veicinātu ātrāku caurlaižu iegādi. Skaidras naudas norēķini bieži rada kavēšanos caurlaižu punktos – monētas mēdz iesprūst, kā arī reizēm automātos tiek iemesti nepiemēroti priekšmeti, kā rezultātā automāti uz laiku pārstāj funkcionēt.

Ar skaidru naudu par caurlaidi joprojām varēs samaksāt caurlaižu automātos pilsētā: pie lielveikala “Rimi” Lielupē, pie Dzintaru koncertzāles, Majoru stāvlaukumā un pie Dubultu stacijas.

Pašvaldība aicina braucējus caurlaides iegādāties elektroniski pilsētas portālā vai ar “Mobilly” starpniecību.

Par caurlaidi var samaksāt arī pēc iebraukšanas pilsētā, tikai jāievēro, ka caurlaidei obligāti jābūt nopirktai tajā datumā, kad transportlīdzeklis iebraucis Jūrmalā, līdz plkst.23:59, vai pirms tam. Ar vienu dienas caurlaidi īpaša režīma zonā var iebraukt neierobežotu reižu skaitu tajā datumā, kuram caurlaide iegādāta. Svarīgi atcerēties, ka, iegādājoties caurlaidi, precīzi jānorāda transportlīdzekļa reģistrācijas numurs. Caurlaide derīga tikai konkrētam transportlīdzeklim, kura reģistrācijas numurs ir norādīts, pērkot caurlaidi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas dome nav ņēmusi vērā Reģionālās attīstības un pašvaldības lietu ministrijas (RAPLM) iebildumus un izsludinājusi noteikumus par iebraukšanas maksas paaugstināšanu.

Laikrakstā Latvijas Vēstnesis publicēti 29.oktobrī Jūrmalas domes pieņemtie grozījumi saistošajos noteikumos Par transporta iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalā, tāpēc no 1.janvāra iebraukšanas maksa var tikt paaugstināta līdz diviem latiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.februāra iebraukšana Jūrmalā maksās trīs eiro līdzšinējo divu eiro vietā, un caurlaižu režīms darbosies visu gadu, nevis tikai vasaras sezonā, kā līdz šim, aģentūru LETA informēja pašvaldībā.

Noteikumus kūrortpilsētā lemts mainīt, lai mazinātu ik gadu pieaugošo satiksmes intensitāti un stimulētu braucējus izmantot videi draudzīgākus transporta veidus, skaidro pašvaldībā.

Jūrmalas domes priekšsēdētāja Rita Sproģe (ZZS) vienreizējās caurlaides cenas pieaugumu pamato ar apsvērumu, ka divi eiro nav pietiekams stimuls izvēlēties Jūrmalas apvedceļu vai videi draudzīgāku transportu.

Caurlaižu režīms Jūrmalā ir kopš 1996.gada, bet kopš 2013.gada tas atcelts ziemas sezonā.

Deklarēto jūrmalnieku īpašumā vai turējumā esošiem transportlīdzekļiem caurlaides, tāpat kā līdz šim, būs bez maksas.

Nemainīga paliks arī ilgāka termiņa iebraukšanas caurlaižu maksa. Nedēļas caurlaide septiņām dienām maksās 10 eiro, mēnesim jeb 30 dienām - 31 eiro, trīs mēnešiem jeb 90 dienām - 55 eiro. Caurlaide visam gadam jeb 365 dienām maksās 180 eiro, kas ir 0,49 eiro dienā, pusgadam jeb 180 dienām - 107 eiro, bet 270 dienām - 150 eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partija (LSDSP) par savu Rīgas mēra amata kandidātu pašvaldību vēlēšanās izvirzījusi Jāni Dinēviču, kurš šobrīd ir galvaspilsētas vicemērs.

"Rīgai ir jākļūst par Ziemeļvalstu galvaspilsētu! Šādai varbūt nedaudz ambiciozai, bet tomēr realizējamai jābūt mūsu vīzijai par nākotnes Rīgu," par partijas mērķiem saka Jānis Dinevičs.

Par LSDSP Rīgas domes vēlēšanu saraksta aprisēm un galvenajiem priekšvēlēšanu programmas virzieniem partija informēs nākamnedēļ preses konferencē.

Citas ziņas

Zem lupas: Grib pasargāt Rīgas vareno ienākumus

Lāsma Vaivare, 67084405,08.01.2009

Mērs Jānis Birks (no kreisās), Vicemērs Andris Ārgalis, Vicemērs Jānis Dinevičs, Vicemērs Almers Ludviks

Kolāža

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pat ja tiks atbalstīts opozīcijā esošā Jaunā laika piedāvājums samazināt to Rīgas pašvaldības uzņēmumu skaitu, kuriem būs padomes, neskartas paliks vairākas kompānijas, kuru padomēs šobrīd darbojas domes vadība un tai tuvu stāvošie, raksta laikraksts Dienas bizness.

Tiesa, viņu maciņos nākamgad vajadzētu ieripot mazākas summas, jo, lai gan Rīgas dome lēmusi par 15 % samazināt atalgojumu tikai pilsētas vadībai un deputātiem, nevis tās uzņēmumu vadībai, nākamgad stājas spēkā vairāki likumi un likumu grozījumi, kuru mērķis ir «samazināt finansējuma apjoma atlīdzības izmaksai 15 % no kopējā institūcijai», kas attieksies uz visām valsts un pašvaldības iestādēm, aģentūrām, uzņēmumiem. Tas gan automātiski nenozīmē algu samazināšanu, jo atlīdzību veido arī prēmijas, naudas balvas, piemaksas, pabalsti, dodoties atvaļinājumā utt. Vairāki neoficiāli avoti Db gan ir izteikuši aizdomas - nav izslēgts, ka nauda, kas tiks ietaupīta, samazinot atlīdzību, darbiniekiem varētu tikt kompensēta savādāk, piemēram, ar jaunu dienesta auto. Īpaši tas varētu attiekties uz iestādēm un uzņēmumiem, kas netiek tieši finansētas no valsts vai pašvaldības budžeta.

Citas ziņas

Vides un Komunālā departamenta apvienošana ļautu ietaupīt pusmiljonu latu gadā

Atis Rozentāls, Db,18.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojot Rīgas domes Vides departamentu ar Komunālo departamentu , iespējams samazināt darbinieku skaitu par 30, uz algu un telpu īres rēķina ietaupot ap pusmiljonu latu gadā, preses konferencē pavēstīja Rīgas mēra vietnieks Jānis Dinevičs.

Tiesa gan, atlaistajiem darbiniekiem kompensācijās jāizmaksā 85 tūkstoši latu, taču ilgtermiņā apvienošana atmaksāšoties. Turklāt iespējams samazināt darbinieku skaitu vēl — šobrīd štatu sarakstā ir 32 Kapsētu pārvaldes sētnieki, kuru vietā varētu pirkt pakalpojumu no kādas firmas. Ja nodibinātu atkritumu apsaimniekošanas aģentūru, Atkritumu saimniecības nodaļā plānoto 9 darbinieku vietā varētu strādāt divi, uzskata J. Dinevičs.

"Nevaru teikt, ka abi departamenti būtu strādājuši efektīvi, abiem ir ko pārmest," norādīja J. Dinevičs. Viņš atturējās prognozēt, kas varētu vadīt apvienoto departamentu, taču tam esot jābūt darbiniekam, kas pašlaik strādā vienā vai otrā departamentā, jo cilvēks no malas ar šo specifiku netikšot galā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas dome plāno paaugstināt iebraukšanas maksu Jūrmalā līdz pieciem eiro, liecina sabiedriskajai apspriešanai nodoto saistošo noteikumu grozījumu projekts.

Grozījumi paredz palielināt nodevas apmēru bez iebraukšanas reižu ierobežojuma. Vienas dienas iebraukšanas maksa pieaugtu no trīs uz pieciem eiro, septiņu dienu jeb nedēļas maksa - no 10 uz 20 eiro, 30 dienu jeb mēneša maksa - no 31 uz 60 eiro, trīs mēnešu jeb 90 dienu maksa - no 55 uz 100 eiro, pusgada jeb 180 dienu maksa - no 107 uz 180 eiro, bet gada jeb 365 dienu maksa būtu 270 eiro.

Zemā pieprasījumā dēļ plānots atteikties no 270 dienu maksas, kas līdz šim bija 150 eiro.

Iepriekš iebraukšanas maksas apmērs tika paaugstinās no 2024.gada 1.februāra un tika noteikts iebraukšanai visu gadu, nevis, kā iepriekš, tikai vasaras sezonā.

Pret šādu ieceri iebilst Nacionālās apvienības (NA) Jūrmalas domes deputāti, kuri uzskata, ka šāds lēmums tiek pieņemts steigā, bez konsultācijām ar sabiedrību un uzņēmējiem, un tas apdraud pilsētas ekonomisko attīstību, informēja NA pārstāve Laima Melkina.

Citas ziņas

Munkevics šogad neplāno palielināt iebraukšanas maksu

,04.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas dome plāno, ka šogad kopbudžetā būs ieņēmumi 32,7 miljonu latu apmērā un arī izdevumu summa kopā ar atlikumu uz gada beigām un atmaksājamajām kredītsaistībām būs 32,7 miljoni latu. Pagājušajā gadā kopbudžeta ieņēmumi bija plānoti 55,7 miljonu latu apmērā, tādējādi šogad tie būs par 23 miljoniem latu mazāki, bet kopējais izdevumu daļas samazinājums ir 10,4 miljoni latu, ziņo diena.lv.

Lielāko daļu plānots ieņemt no iedzīvotāju ienākuma nodokļa, savukārt ieņēmumus no iebraukšanas maksas Jūrmala plāno tikai uz pusgadu - līdz 1.jūlijam plānots iekasēt 700 000 latu. Šāds termiņš saistīts ar to, ka 1.jūlijā mainīsies noteikumi un Jūrmalas domei jāsaskaņo jaunie noteikumi, no kā būs atkarīga iebraukšanas maksa. Ja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) noteikumus nesaskaņos, iebraukšanas maksu nevarēs noteikt, bet, ja saskaņos, tad budžetā uz otru pusgadu tiks paredzēta tikpat liela summa, žurnālistus ceturtdien informēja domes priekšsēdētājs Raimonds Munkevics.

Vaicāts, vai R.Munkevics varētu atgriezties pie ieceres paaugstināt iebraukšanas maksu par diviem latiem, viņš pauda viedokli, ka gada vidū, visticamāk, tas netiks darīts, taču par to varētu lemt, runājot par 2011.gada budžetu. Ja iedzīvotāju paustais viedoklis sabiedriskajā apspriešanā būs pozitīvs, RAPLM nevarēs iebilst, piebilda Jūrmalas mērs. Tomēr, ja ministrija neatbalstīs jauno maksu, dome lems par maksas stāvvietu ierīkošanu Jūrmalā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieņēmumi no caurlaižu iegādes iebraukšanai Jūrmalā šosezon bijuši 2,91 miljons eiro, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Periodā no aprīļa līdz septembra beigām iegādātas 1,24 miljoni vienreizējās caurlaides - par 240 tūkstošiem vairāk nekā pērn. Vislielākais caurlaižu skaits fiksēts nedēļas nogalēs jūlijā. Rekordliels vienas dienas caurlaižu skaits bijis 22. jūlijā, kad iegādāti 15 tūkstoši vienas dienas caurlaižu.

Pēc Jūrmalas domes novērojumiem, ik gadu ievērojami pieaug elektronisko caurlaižu iegāde, un divu gadu laikā elektronisko maksājumu skaits pieaudzis gandrīz četras reizes. Kopumā šīs sezonas laikā elektroniski iegādāti 39 % caurlaižu. Karstajās vasaras brīvdienās elektronisko maksājumu īpatsvars bijis lielāks – gandrīz 50 procenti. Populārākais elektronisko maksājumu veids ir «Mobilly».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 1.aprīlī, atsākas periods, kad par iebraukšanu Jūrmalā jāmaksā nodeva 2 eiro apmērā. Pašvaldība aicina autovadītājus neveidot drūzmu pie caurlaižu iegādes automātiem Priedainē, un caurlaides iegādāties elektroniski: portālā www.visitjurmala.lv, ar «Mobilly» vai «Citadele» aplikāciju starpniecību. Tāpat pastāv iespēja nodevu samaksāt caurlaižu iegādes automātos četrās vietās pilsētā: pie lielveikala «Rimi» Lielupē, pie Dzintaru koncertzāles, Majoru stāvlaukumā un pie Dubultu stacijas.

Par caurlaidi varēs samaksāt arī pēc iebraukšanas pilsētā, tikai jāievēro, ka caurlaidei obligāti jābūt nopirktai tajā datumā, kad transportlīdzeklis iebraucis Jūrmalā līdz plkst.23:59, vai pirms tam. Ar vienu dienas caurlaidi īpaša režīma zonā varēs iebraukt neierobežotu reižu skaitu tajā datumā, kuram caurlaide iegādāta. Svarīgi atcerēties, ka, iegādājoties caurlaidi, precīzi jānorāda transportlīdzekļa reģistrācijas numurs. Caurlaide derīga tikai konkrētam transportlīdzeklim, kura reģistrācijas numurs ir norādīts, pērkot caurlaidi.

Pieejamas arī ilgāka termiņa caurlaides: 7, 30, 90 dienām un visam periodam. Caurlaide transportlīdzekļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām 7 dienām maksā 10 eiro, 30 – 31 eiro, 90 dienām 55 eiro, visam periodam – 107 eiro. Transportlīdzekļiem ar pilnu masu virs 3,5 tonnām maksa par caurlaidi ir attiecīgi 12, 43, 110 un 213 eiro. Caurlaides iegādāties var www.epakalpojumi.jurmala.lv. Pārbaudīt caurlaides derīgumu var portālā www.jurmala.lv vai www.epakalpojumi.jurmala.lv.

Auto

Brīvdienās nokļūšanai Jūrmalā aicina plānot ilgu laiku

Lelde Petrāne,23.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties saulainām brīvdienām, kad daudzus vilina atpūta pludmalēs, Jūrmalas pilsētas pašvaldība vērš uzmanību, ka nokļūšana Jūrmalā ar automašīnu būs lēna.

Uz Jūrmalas šosejas notiek remontdarbi. Brīvdienās Jūrmalā norisinās divi vērienīgi pasākumi: Majoros notiek Pasaules kausa posms pludmales volejbolā, savukārt Dzintaru koncertzālē – ar pieciem koncertiem turpinās klasiskās mūzikas festivāls «RĪGA JŪRMALA».

Lai paspētu uz pasākumiem laikā, apmeklētāji aicināti plānot ceļā pavadīt vismaz stundu vairāk laika nekā ierasts un pēc iespējas izmantot vilcienu satiksmi. AS «Pasažieru vilciens» sestdien un svētdien ir norīkojis papildu vilcienus maršrutā Rīga-Dubulti-Rīga.

Tāpat pašvaldība vērš uzmanību, ka auto novietošana pilsētas centrālajā daļā var būt apgrūtināta, un aicina automašīnu novietošanu plānot tālāk no centrālajām pludmalēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsākoties caurlaižu režīmam iebraukšanai Jūrmalā nākamā gada 1.aprīlī, plānots ieviest dienas un nedēļas caurlaides, turklāt bez iebraukšanas reižu ierobežojuma, aģentūra LETA uzzināja Jūrmalas domē.

Dome 23.novembra sēdē grozījusi noteikumus par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā, skaidrojot, ka tas darīts, ņemot vērā pašvaldībā saņemtos ieteikumus.

Dienas caurlaide, kas maksā divus eiro, būs derīga visu dienu vienā datumā no plkst.00.00 līdz plkst.23.59 iebraukšanai neierobežotu reižu skaitu. Tas nozīmē, ka, iebraucot īpaša režīma zonā, vairs nebūs jāiegādājas caurlaide par katru iebraukšanas reizi, kā tas bija līdz šim. Dienas caurlaidi varēs iegādāties arī iepriekš internetā Jūrmalas tīmekļa vietnē.

Tiks ieviesta arī nedēļas caurlaide, kas maksās desmit eiro un būs derīga septiņām dienām vieglajiem transportlīdzekļiem. Transportlīdzekļiem ar pilnu masu virs 3,5 tonnām caurlaide nedēļai maksās 12 eiro.