Foto: AP/SCANPIX/LETA

Dīzelis vairs nav karalis auto nozarē 

Aizvien vairāk valstu un pilsētu pasaulē sāk domāt, kā ierobežot automašīnu ar dīzeļdzinējiem izmantošanu. Tomēr Austrumeiropa un Ziemeļāfrika ir tās pasaules daļas, kur šāda veida importēto automašīnu skaits ir liels. Piemēram, šā gada pirmajā ceturksnī 86% no importētajām automašīnām bija aprīkotas ar dīzeļdzinējiem, Dienas Bizness rīkotajā ikgadējā autoforumā Auto 2018 norāda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Elīna Pankovska, 2018. gada 25. aprīlis plkst. 12:50

Viņš pauž bažas, ka Austrumeiropa var kļūt par noieta tirgu šīm vecajām automašīnām un var traucēt sasniegt CO2 mērķus līdz 2030. gadam.

Vai Latvija vēlas kļūt par šādu atkritumu tirgu?

Arī SIXT vadītājs Latvijā Arnis Jaudzems norāda, ka pastāv iespēja, ka vecās automašīnas plūdīs uz Latviju. To cena kritīsies un, raugoties no ekonomiskā skatu punkta, var priecāties, bet jautājums ir, vai Latvija vēlas kļūt par šādu atkritumu tirgu. Iespējams, ka ir jāievieš stingrāki nodokļi attiecībā uz dažādiem izmešiem, ko rada šādas automāšinas. Līdz ar to ar dīzeļdzinēju aprīkotie auto būs lētāki, bet no otras puses – kļūs dārgāki. Jau šobrīd lielās līzinga kompānijas Vācijā apdomā vai finansēt dīzeļdzinēja automašīnu iegādi, piebilst A. Jaudzems.

Latvijā dīzeļa automašīnu popularitāte nekrītas un pagājušajā gadā 82% auto īpašnieku ir izdarījuši izvēli par labu dīzelim, liecina Auto asociācijas apkopotā statistika. Tomēr eksperti prognozē, ka benzīna dzinēju proporcija noteikti pieaugs, jo visās trijās Baltijas valstīs ir novērojama attieksmes maiņa pret benzīna dzinējiem, tie kļūst pieprasītāki. Vienlaicīgi, kā jau minēts, dīzeļdzinēju automašīnu popularitāte nekrītas.

DB jau rakstīja, ka, piemēram, Vācijas autobūves koncerna Volkswagen vadītājs Matiass Millers paudis pārliecību, ka dīzeļdzinēji piedzīvos atgriešanos globālajā automobiļu tirgū, neskatoties uz vērienīgo kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu.

Nākamo piecu gadu laikā Volkswagen plāno tērēt vairāk nekā 34 miljardus eiro izpētei un izstrādei, kā arī investīcijām, lai attīstītu nākotnes projektus, kas paredz gan elektriskos, gan autonomās vadības automobiļus. Taču šajā pašā laika periodā uzņēmums arī investēs vairāk nekā 90 miljardus eiro tradicionālajos dīzeļa, benzīna un gāzes dzinējos, jaunās paaudzes iekšdedzes dzinējiem tirgū nonākot jau nākamgad.

Dīzeļautomašīnu tirgus daļa Vācijā nokritusies līdz nieka 33% kopš 2015.gada septembra, kad Volkswagen izraisīja globālu skandālu, uzņēmumam atzīstot, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

DAŽĀDI VIEDOKĻI PAR DĪZEĻDZINĒJIEM:

Nākotne ir atkarīga no pircēja
Dīzeļdzinējus nepieciešams uzlabot, nevis aizliegt
Satraukumam nav pamata
Joprojām ieņem svarīgu lomu tirgū
Dīzeļdzinēju loma šobrīd vēl neskaidra

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 17. marts plkst. 10:24

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) saņēmis pirmās četras no 18 jaunām Mercedes-Benz...

2015. gada 03. februāris plkst. 17:37

Daļa autovadītāju savos spēkratos pārvietojas ar 90.gados ražotām riepām un Ceļu satiksmes...

2015. gada 16. janvāris plkst. 17:40

2014. gadā Latvijā kopumā pirmreizēji ir reģistrēti 14,99 tūkstoši automobiļu (pasažieru...

2015. gada 08. janvāris plkst. 8:57

Latvijā privātpersonām joprojām auto iegādē balstās uz emocijām, intervijā aģentūras BNS biznesa...

2015. gada 05. janvāris plkst. 10:30

Latvijā praktiski vairs nav gadījumu, kad nenomaksātu līzinga maksājumu dēļ automašīna...

Nepalaid garām

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne –...

2018. gads būvniecības nozarei ir bijis izcils, jo teju visām lielākajām būvkompānijām...

No šīs sadaļas
2018. gada 24. aprīlis plkst. 12:23

Paplašinot darbību, auto rezerves daļu tirdzniecības uzņēmums Inter Cars Latvija vēris durvis...

2018. gada 24. aprīlis plkst. 9:06

Privātpersonas Latvijā dažādu vēlmju dēļ izvēlas vecu, lielu premium auto, nevis mazu, jaunu,...

2018. gada 21. aprīlis plkst. 9:58

Aizvadītajā darba nedēļā gan Rīgā, gan Viļņā degvielas cenas bijušas stabilas, taču...

2018. gada 20. aprīlis plkst. 17:09

Vācijas policija aizturējusi vienu no Vācijas luksusa automašīnu ražotāja «Porsche» vadītājiem...

2018. gada 20. aprīlis plkst. 8:59

Jau pirmajā iznācienā Jaguar E-Pace demonstrē tik nobrieduša un pārliecināta krosovera sniegumu,...

2018. gada 19. aprīlis plkst. 8:35

2018.gadā pie galvenajiem autoceļiem Latvijā ir plānots izveidot 70 uzlādes stacijas, bet...

2018. gada 18. aprīlis plkst. 11:44

Latvijā šā gada pirmajos trīs mēnešos bijis straujāks jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas...

2018. gada 17. aprīlis plkst. 16:19

Saeimas lēmums atļaut Latvijā reģistrēt automašīnas, kurām stūre ir labajā pusē, balstīts...

2018. gada 13. aprīlis plkst. 18:22

Vācijas autobūves koncerns «Volkswagen» ceturtdien nomainīja savu valdes priekšsēdētāju Matiasu...

2018. gada 13. aprīlis plkst. 11:01

Kā gan citādi varētu nosaukt jauno korejiešu SsangYong Rexton, kas ir ideāla...