Auto

Eiropā pirmo reizi septiņu gadu laikā auguši automašīnu pārdošanas apjomi

Žanete Hāka, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Pērn pirmo reizi kopš 2007. gada Eiropā palielinājušies automašīnu pārdošanas apjomi, raksta Bloomberg.

Patlaban patērētāji maina novecojošās automašīnas pret jauniem modeļiem, kas maksā salīdzinoši lēti, piemēram, Renault un Volkswagen zemu cenu automobiļiem. Paredzams, ka arī šajā gadā atgūšanās turpināsies.

Europas Autoražotāju asociācijas dati liecina, ka jaunu automašīnu reģistrācijas apjomi auguši par 5,4% līdz 13 miljoniem.

Kāpumu lielā mērā veicināja Renault zemo cenu zīmola Dacia un Volkswagen zemo cenu zīmolu Seat un Skoda automašīnu pārdošanas apjomu pieaugums. Ņemot vērā ekonomikas izaugsmes bremzēšanos, lai veicinātu pieprasījumu, daļa autoražotāju samazināja cenas.

Visos piecos lielākajos Eiropas autotirgos bija vērojams kāpums – Spānijā apjomi auga par 18%, Lielbritānijā – par 9,3%, Itālijā – par 4,2%, Vācijā – par 2,9%, bet Francijā – par 0,3%.

Prognozes par izaugsmi šajā gadā ir dažādas, un, piemēram, Vācijas autoražotāju asociācija VDA paredz, ka Rietumeiropas pārdošanas apjomi augs lēnāk – par 0,5-2%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DAF – kravas automašīnas iespējams salikt pēc LEGO principa

Autors: Nātālija Poriete, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī kravas automašīnu ražotājs DAF Trucks Barselonā prezentēja jauno LF kravas automašīnu sēriju (pilna masa no 7,5 līdz 19 tonnām), kā arī uzlabotos kravas automašīnu CF un XF modeļus, kurus pirmo reizi tirgum kompānija parādīja šā gada pavasarī.

Raksts tapis sadarbībā ar DAF

Liels pieprasījums pēc pilsētas kravas automašīnām LF tiek gaidīts Nīderlandē, Vācijā, Lielbritānijā un Ungārijā. Nākamajā gadā tiek plānots saražot vairāk nekā 11 000 DAF LF sērijas kravas automašīnu. Savukārt šajā gadā uzņēmums plāno pārdot 10 500 kravas automašīnu. Vislielākais pieprasījums starp DAF kravas automašīnām, tajā skaitā Latvijā, ir pēc XF sērijas modeļiem, kas ir šī segmenta etalons tālu maršrutu pieveikšanai. Šīs kravas automašīnas aprīkotas ar lielu dzīvojamo platību, darba un bagāžas telpu salonā. DAF XF ir labākās guļamvietas nozarē, un sēdvietas vadītājam nodrošina maksimālu komfortu automašīnas vadīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā kravas automašīnu ražošanas kompānija DAF Nīderlandē prezentēja 2017.gada jaunākās paaudzes automašīnu modeļus. Zilo gigantu prezentācijā viesojās arī Dienas Bizness.

Kompānijas DAF Paccar divīzijas devīze ir Driven by Quality un jaunās paaudzes CF & XF sērijas modeļi, ko DAF prezentēja, to arī apliecina. Jaunajiem modeļiem ir uzlaboti PACCAR MX-11 un MX-13 dzinēji, kas garantē efektīvu degvielas patēriņu, jaunas aizmugurējās asis, jauna transmisijas programmatūra, automāta vadības 12 un 16 pakāpju TraXon ātrumkārbas, uzlabota aerodinamika, maksimāls ekspluatācijas laiks, jauns iekšējais un ārējais dizains.

Īsumā sakot, galvenās priekšrocības, ko saņems klienti, ir: jaunie DAF modeļi patērē par 7% mazāk degvielas, kas gadā uz vienu automašīnu ļauj ietaupīt 3000 eiro un automašīnas var pārvadāt par 100 kilogramiem vairāk, kas gadā dod papildus 600 eiro. Servisa apkopes intervāls ir palielināts no 150 tūkstošiem līdz 200 tūkstošiem kilometru, kas gadā ietaupa 250 eiro, bet parka pārvaldības sistēma DAF Connect – 1300 eiro gadā. Jaunie kravas automašīnu modeļi tirgū tiks piedāvāti, sākot no 2017.gada jūnija. Jauno modeļu krāsa būs debeszila (Jamaica Blue).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autodoc, kas ir tiešsaistes automašīnu rezerves daļu mazumtirdzniecības flagmanis Eiropā, klientiem un ieinteresētajām personām piedāvā automašīnu apkopes un uzturēšanas platformu ar nosaukumu Autodoc Club.

Platformas piedāvātās iespējas padara to par unikālu tirgū. Platforma pieejama 26 Eiropas valstīs, tajā atrodamas vairāk nekā 1300 profesionālas PDF instrukcijas visu valstu valodās, kā arī 2240 video pamācības. Turklāt tajā pieejama virkne citu noderīgu funkciju, piemēram, lietotāja automašīnas integrētais apkopes protokols. Tas ļauj plānot remontus un kontrolēt izmaksas. Autodoc Club lietotni Android un iOS operētājsistēmām plānots izlaist 2020. gada sākumā, kas viedtālruņu un planšetdatoru lietotājiem padarīs pieejamas visas kluba vietnes funkcijas.

Konsultācijas, serviss un rezerves daļas – viss vienuviet

Autodoc kluba mājaslapā pieejams plašs ar automašīnu remontu un apkopi saistītu pakalpojumu klāsts un daudz citas vērtīgas funkcijas, piemēram, iespēja lietotājam saglabāt informāciju par automašīnas modeli, uzturēt tehniskās apkopes žurnālu, saņemt atgādinājumus par daļu nomaiņu vai saglabāt informāciju no remontdarbnīcas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi 10 gadu augstākajā līmenī

Dienas Bizness, 17.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi pērn sasnieguši 10 gadu augstāko līmeni, jo ekonomikas izaugsme pasaulē ir uzlabojusi patērētāju noskaņojumu, raksta Bloomberg.

Pieaugumu lielā mērā veicina tādu krosoveru kā Peugeot, Renault, Alfa Romeo un Toyota pieprasījums.

Kopējais reģistrāciju skaits pērn pieauga par 3,3% līdz 15,6 miljoniem transportlīdzekļu, liecina Eiropas Automašīnu ražošanas asociācijas dati. Šis ir lielākais skaits kopš 2007.gada, kad tika pārdoti 16 miljoni transportlīdzekļu. Decembrī gan pārdošanas apjomi sarukuši par 4,8% līdz 1,14 miljoniem transportlīdzekļu.

Visstraujāko izaugsmi pērn piedzīvoja Toyota Motor Corp ar 12%. Aizvadītajā nedēļā Japānas kompānija paziņoja, ka pieprasījums Eiropā pēc tās krosovera RAV4 hibrīda 2017.gadā ir audzis par 31%.

Renault pārdošanas apjomi Eiropā auga par 6,7%, Fiat – par 5,2%, bet Alfa Romeo – par 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Skanstes ielā 33, atklāts atjaunotais Volvo autocentrs, kurš tapis atbilstoši jaunajam Volvo Retail Experience standartam.

«Vēlamies apliecināt, ka Volvo ir citāda, taču līdzvērtīga izvēle vācu premium klases auto zīmoliem. Tāpēc uzskatām, ka izvirzītais mērķis iekļūt Top 3 pārdotāko premium klases auto zīmolu vidū ir sasniedzams jau tuvāko gadu laikā,» uzsver Mūsa Motors Rīga direktors, Volvo zīmola pārstāvis Latvijā Roberts Ozoliņš.

Autosalona kopējā platība ir gandrīz 700 m2. Salons pieredzējis ievērojamas izmaiņas un uzlabojumus dizaina, plašuma un funkcionalitātes ziņā. Pārmaiņas ir skārušas ne tikai autosalona ārējo izskatu, bet arī servisa darbu. Autocentrā būs pieejamas vairākas specializētās zonas. Vienlaikus paredzēts, ka salonā izvietotās automašīnas tiks aprīkotas ar atbilstošas jaudas elektrības pieslēgumu, kas ir saistīts ar Volvo paziņojumu līdz 2025. gadam saražot miljonu ar elektrību darbināmu vai hibrīda automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātpersonas Latvijā dažādu vēlmju dēļ izvēlas vecu, lielu premium auto, nevis mazu, jaunu, ekonomisku ne premium zīmola spēkratu, laikrakstam Dienas Bizness saka Sixt vadītājs Baltijā, SIA Transporent valdes priekšsēdētājs Arnis Jaudzems.

Fragments no intervijas, kas publicēta 24. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kā vērtējat Latvijas auto parku? Vai mēs vēl aizvien Eiropas kontekstā izceļamies ar to, ka Latvijas iedzīvotāji brauc ar salīdzinoši vecām mašīnām?

Latvijas iedzīvotāju autoparks vēl aizvien ir salīdzinoši vecs, un arī jauno spēkratu pārdošanas apjomi nav īsti salīdzināmi ar veco automašīnu importu, kas ir aptuveni četras reizes lielāks jau vairākus gadus pēc kārtas. Pamatā arī neved iekšā mazlietotus auto, bet desmit un divpadsmit gadus vecas mašīnas. Protams, ir arī labs pieaugums jauno automašīnu tirgū, bet šobrīd tas ir zem 20 tūkst. auto gadā. Ja salīdzina ar kaimiņvalstīm Lietuvu un Igauniju, tad mēs šajā ziņā atpaliekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Pilsētas, kurās ir visvairāk elektrisko transportlīdzekļu

Žanete Hāka, 10.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada nogalē pasaulē bija vairāk nekā 2 miljoni elektrisko transportlīdzekļu, kas ir krietni zem 1% no kopējā skaita pasaulē, liecina Starptautiskās Enerģētikas aģentūras dati.

Patlaban elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomi visstraujāk aug vairākās lielajās pilsētās.

Galerijā augstāk iespējams uzzināt, kurās pasaules pilsētās elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomi veido lielāko īpatsvaru no kopējā automašīnu apjoma! Galerijā norādīts īpatsvars no kopējā jauno transportlīdzekļu pārdošanas apjoma 2016.gadā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autorizētā Toyota un Lexus dīlera Latvijā AS Wess apgrozījums 2016. gadā sasniedza 39,9 miljonus eiro, kas ir par 19% jeb 6,39 miljoniem eiro vairāk nekā 2015. gadā, informē kompānijas pārstāvji.

Wess padomes priekšsēdētājs Aleksandrs Oskins 2016. gada rezultātus kopumā vērtē pozitīvi. Neskatoties uz kopējo auto tirgus stagnāciju, kompānijai izdevies panākt pieaugumu faktiski visās pozīcijās.

Grupas autosaloni - Wess Motors Toyota un Lexus Riga Airport pērn kopā pārdeva 1160 jaunus automobiļus, kas ir par 170 auto vairāk nekā 2015. gadā. Wess pārdošanas apjomi pērn auguši par 17,2%, kas veido 6,2% lielu tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

Wess rentabilitātes (EBITDA) rādītājs palielinājies par 14,1%, sasniedzot 1,8 miljonus eiro, bet uzņēmuma tīrā peļņa ir 502 tūkstoši eiro, kas ir par 9,5% vairāk nekā kā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Toyota dīleris Latvijā WESS Motors Toyota jūnijā pārdevis 174 jaunas Toyota automašīnas, kas ir par 87% jeb 81 spēkratu vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Tas ir rekordliels jaunu pārdoto auto skaits viena mēneša ietvaros pēdējo divu gadu laikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos Wess Motors Toyota pārdeva 673 jaunu Toyota automobiļu, kas ir par 182 auto vairāk nekā pērn. Neskatoties uz kopējā auto tirgus kritumu par 1% šī gada pirmajos sešos mēnešos, Wess Motors Toyota ir izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 37%, kas veido 7,0% tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Pozitīvi, ka šogad aktīvāks kļuvis privātais sektors, pieprasījums audzis par 37,8% salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem pieciem mēnešiem. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji jūtas stabili un ir gatavi veikt lielākus pirkumus,» pirmā pusgada rādītājus pozitīvi vērtē AS WESS izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Autoražotāji Frankfurtes autoizstādē demonstrē jaunākos sasniegumus

Žanete Hāka, 12.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12.septembra līdz 22.septembrim Frankfurtē notiek ikgadējā starptautiskā autoizstāde.

Šogad izstāde notiek jau 68.reizi, un šā gada izstādē uzmanība veltīta elektroautomašīnām. Pēdējos gados izstāde piedalās aptuveni 1000 dalībnieku no aptuveni 40 valstīm, savukārt apmeklētāju skaits pārsniedz 800 tūkstošus.

Šajā gadā izstādes laikā notiek arī retro automašīnu izstāde.

Eiropas autoražotāji iegulda miljardiem dolāru, lai attīstītu elektroauto vai hibrīdauto, taču tagad izaicinājumus rada to pārdošana, raksta The Wall Street Journal. Tādi autoražotāji kā Volkswagen, Porsche un Daimler šonedēļ izstādē prezentēja jaunākos elektroautomašīnu modeļus, un kompāniju vadītāji ziņoja, ka tiek izstrādāti jauni šī segmenta modeļi.

Dati liecina, ka patlaban elektroautomašīnu pārdošanas apjomi Eiropā veido vien 2,4% no kopējiem automašīnu pārdošanas apjomiem ES.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Volkswagen cer uz labākiem pārdošanas rezultātiem

Žanete Hāka, 04.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs Volkswagen šajā gadā paredz labākus pārdošanas apjomus un peļņu, raksta Financial Times.

Kompānijas prognozes ir pozitīvas, neskatoties uz to, ka pieprasījuma augstākais punkts jau ir garām, un piegādes apjomi uz Ķīnu, ASV un Eiropu pērn sarukuši.

Autoražotājs paziņojis, ka sagaida, ka automašīnu pārdošanas apjomi būs nedaudz augstāki kā pērn, bet ienākumi augs par vairāk nekā 5%. Pagājušajā gadā Volkswagen ienākumi bija 235,8 miljardi eiro, kas ir par 6,3 miljardiem eiro vairāk nekā iepriekšējā gadā, bet peļņa sasniedza 17,1 miljardu eiro.

Galerijā augstāk – ieskats uzņēmuma ražotnē Volfsburgā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražošanas uzņēmums "BMW" modernizējis logo, veicot radikālākās vizuālās izmaiņas vairāk nekā 100 gadu laikā.

Uzņēmums jauno logo prezentējis vienlaicīgi ar jauno "i4" koncepta automašīnu.

Veidojot jauno logo, saglabāta līdzšinējā apļveida forma, taču dizaineri atbrīvojušies no tumšajām malām, padarot tās caurspīdīgas; tāpat likvidēts 3D efekts. Tādējādi logo veiktas lielākās izmaiņas kopš tā ieviešanas 1917.gadā.

""BMW" kļūst par attiecību zīmolu," skaidro kompānijas vecākais viceprezidents Jens Tīmers, uzsverot, ka jaunais logo atspoguļo lielāku atvērtību un caurspīdību. "Mēs vēlamies šo versiju izmantot, lai aktīvāk nekā iepriekš aicinātu mūsu klientus "BMW" pasaulē. Jaunais dizains atspoguļo pašreizējās zīmolu digitalizācijas iespējas un izaicinājumus. Tas norāda uz mobilitāti un braukšanas ērtībām nākotnē," sacījis Tīmers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Situācija autobūves nozarē norāda uz sarežģījumiem ilgtermiņā

SEB bankas makroekonomikas eksperts Dainis Gašpuitis, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no globālās ekonomikas bremzēšanās iemesliem ir bijusi visaptveroša rūpniecības izaugsmes lejupslīde, taču autobūvē ir veicies īpaši slikti.

Lai gan pie vainas ir daudzi īslaicīgi faktori, situācija nozarē norāda arī uz sarežģījumiem ilgtermiņā, kur liela nozīme ir tirdzniecības kariem. Autobūves vājums atspoguļo automobiļu pārdošanas kritumu daudzviet pasaulē. Īpaši strauji pārdošanas apjomi kritušies Ķīnā (pasaules lielākais tirgus) un Indijā. Taču noiets ir rucis arī citos lielos tirgos, piemēram, ASV un eirozonā. Pieejamās aplēses liecina, ka, ņemot vērā ietekmi uz piegādes ķēdēm, notiekošais ir samazinājis pasaules IKP par 0.2%.

Sarežģījumi daļēji skaidrojami ar pagaidu faktoriem. Piemēram, Ķīnā patērētāji aizturēja jaunu auto iegādi, jo parādījās ziņas, ka varētu tikt atjaunoti nodokļu atvieglojumi. Indijas gadījumā pie vainas ir pērn ieviestie apdrošināšanas noteikumi. Tikmēr eirozonā traucējumus auto ražošanā izraisīja stingrāku emisiju noteikumu ieviešana. Šiem faktoriem izzūdot, automašīnu pārdošana un autobūve nākamgad varētu stabilizēties. Tomēr, ņemot vērā plašo rūpniecības sarežģījuma mērogu, automobiļu ražošanas atgūšanās var būt nepietiekama, lai atjaunotu globālās rūpniecības izaugsmi. Atgūšanās būs lēna, jo stingrāki kredītnosacījumi un patērētāju pārliecības mazināšanās iegrožos automobiļu pārdošanas apjomus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas akciju cenas trešdien skāra ASV prezidenta Donalda Trampa atkal izteiktie draudi par muitas tarifu noteikšanu auto importam un drūma automašīnu noieta prognoze, savukārt Volstrītā akciju cenas maz mainījās.

Londonas, Frankfurtes un Parīzes biržu indeksi kritās pēc Trampa draudiem noteikt 25% muitas tarifu Eiropas automašīnu importam, ja ES nespēs panākt tirdzniecības vienošanos ar ASV.

Brokeru firmas "Charles Schwab" analītiķi konstatēja, ka tirgus dalībnieki bija piesardzīgi, Eiropai apsverot "konfrontācijas iespējamību starp Eiropu un ASV".

Auto nozares asociācija ACEA veicināja piesardzīgo noskaņojumu ar prognozi, ka jaunu automobiļu pārdošanas apjomi Eiropā šogad samazināsies par 2%. Tas būs pirmais kritums septiņu gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Krievijā pārdots 1,46 milj. jaunu automašīnu, kas ir par desmito daļu vairāk nekā 2016. gadā

Pērn pārdots par 10,6% vairāk jaunu auto; izaugsmi tirgū sagaida arī šogad

Tādas aplēses un prognozes izsaka analītiķi no kaimiņvalsts aģentūras Avtostat. Speciālisti lēš, ka pērn Krievijā pārdots 1,46 milj. jaunu automašīnu, kas ir par desmito daļu vairāk nekā 2016. gadā. Savukārt 2018. gadam analītiķi piedāvā trīs tirgus attīstības scenārijus, kas saistīti ar naftas cenu, jo tas ir viens no noteicošajiem faktoriem kaimiņvalsts ekonomikas attīstībā, no kā atkarīgs arī autotirgus.

Saskaņā ar optimistisko scenāriju, kad naftas vidējā cena ir 75 USD par barelu, jaunu auto tirgus varētu izaugt par 20% – līdz 1,75 milj. vienību. Šāda rožaina scenārija gadījumā pārdošanas apjomi praktiski pietuvotos 2010. gada rādītājiem, kad Krievijā tika iegādāti 1,78 milj. jaunu auto. Laika periodā no 2013. līdz 2016. gadam kaimiņvalstī šajā jomā tika piedzīvots kritums, kad, piemēram, 2015. gadā bija 36% – līdz 1,49 milj. auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pandēmijas sākuma apmēram 15% no Latvijā pārdotajām lietotajām automašīnām ir iegādātas attālināti un starp Baltijas valstīm Latvijas iedzīvotāji bijuši visaktīvākie.

Tā liecina lietoto auto tirgus līdera “Longo Group” pārdošanas dati. Arī pārrobežu tirdzniecības ziņā Latvija ir līderos, jo mūsu iedzīvotāji aktīvāk par kaimiņiem pasūta auto no citām Baltijas valstīm.

“Augusts bija pirmais mēnesis pēdējā pusgada laikā - kopš martā Covid-19 dēļ sākās vispārējais ekonomiskais kritums, kad nozarē varēja vērot lielāku pircēju aktivitāti un pārdoto vienību skaita būtiskāku pieaugumu,” informē “Longo Group” valdes loceklis Edgars Cērps. “Mūsu tirdzniecības rādītāji atgriezās pirmskrīzes līmenī, ik dienu auto tirdzniecības vietu Rīgā apmeklē 15 līdz 20 klienti. Kopumā automašīnu cenas ir augušas ierobežotā piedāvājuma dēļ, un tirgū spēs veiksmīgi turpināt darboties tikai spēcīgākie spēlētāji – uzņēmumi ar stabilu piegādes tīklu un iepirkumu kanāliem, kā arī labiem sadarbības partneriem.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Porsche pārstāve: Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad

Laura Mazbērziņa, 28.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ir gatavi tērēt naudu luksusa automašīnu iegādei, biznesa portālam db.lv sacīja Porsche Latvija direktore Anete Bilzēna.

«Mēs priecājamies par to, ka mūsu pārdošanas apjomi Latvijā aug straujāk nekā nozarē kopumā. Esam novērojuši, ka Latvijā šobrīd ir ekonomiskā stabilitāte. Cilvēki ir gatavi tērēt naudu automašīnām. Latvijas iedzīvotājs ir maksātspējīgs. Un Latvijai ir ilgstpējīgas attīstības potenciāls, jo Latvijas iedzīvotāji nekad nav dzīvojuši tik labi kā tagad,» savās pārdomās dalījās A. Bilzēna.

Gandrīz 20 gadus Porsche galvenais dizaineris bija latvietis

Vācijas autoražotājs pilnībā atteicies no mašīnu ar dīzeļdzinējiem ražošanas. Porsche koncentrēsies uz automašīnām ar benzīna dzinējiem un hibrīddzinējiem, bet no nākamā gada uzsāks elektroautomobiļu ražošanu. «Porsche ir par tīrāku un zaļāku vidi, kā arī ilgtspējīgu attīstību,» teica A. Bilzēna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada beigām ielās parādīsies kompānijas BMW radītais elektroauto Mini Cooper SE, raksta Bloomberg.

Jaunās automašīnas mērķauditorija ir pilsētnieki, un tā ļaus BMW aktīvāk konkurēt ar citu autoražotāju elektroautomašīnām, piemēram, Volkswagen AG ID.3 un Tesla Model 3. Šī modeļa cena būs 32,5 tūkstoši eiro.

Jaunā Mini Cooper automašīna ar vienu uzlādi spēs nobraukt 270 kilometrus, un uzņēmums Oksfordas ražotnē to plāno ražot vismaz līdz 2023.gadam, neskatoties uz gaidāmo Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības, kas nākotnē var apgrūtināt automašīnu un to detaļu tirdzniecību.

Jaunā Mini ir BMW otrais mēģinājums ielauzties elektrisko auto tirgū – 2013.gadā tirgum tika prezentēts i3 modelis, kura tirdzniecība gan neuzrādīja pozitīvus rezultātus. Autoražotājiem elektrisko automašīnu ražošana aizvien sagādā izaicinājumus, ņemot vērā to salīdzinoši augstās izmaksas, savukārt pieprasījumu ir grūti prognozēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Vai autoražotājs Tesla ir 150 miljardus ASV dolāru vērts?

Lelde Petrāne, 05.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pirms divām nedēļām, kad elektroauto ražotāja "Tesla" tirgus vērtība pārsniedza 100 miljardus ASV dolāru, izskanēja skeptiski viedokļi, bet otrdien, akciju cenai turpinot kāpumu, tā pārsniedza 150 miljardus ASV dolāru. Tas nozīmē, ka "Teslas" akciju cena pēdējos trīs mēnešos ir vairāk nekā trīskāršojusies, pārspējot pat visoptimistiskākās prognozes.

Biznesa portāla db.lv uzrunātie analītiķi pauž viedokli, vai elektroauto ražotājs "Tesla" patiešām ir 150 miljardus dolāru vērts, kā tas izskatās uz kopējā auto nozares fona, kādas ir nākotnes prognozes un iespējamie attīstības scenāriji.

Pārsteidzoši, bet riskanti

"Auto ražotāja "Tesla" akciju cenu kāpums tiešām ir bijis pārsteidzošs," atzīst "Luminor" galvenais ekonomists Pēteris Strautiņš. "Pats svarīgākais - šobrīd ļoti riskanta ir gan šo akciju pirkšana, gan pretēja rīcība, ko sauc par "short selling" jeb īsā pārdošana, kas būtībā ir akciju aizņemšanās cerībā uz to cenas kritumu. Ja vien investoru riska tolerance nav ārkārtīgi augsta, viņiem nevajag darīt ne vienu, ne otru, zaudējumi var būt lieli," viņš brīdina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju un konteineru līnijas gatavas jebkuram Brexit scenārijam

To Dienas Biznesam norāda Latvijā strādājošo kuģniecību pārstāvji.

Šobrīd skaidrs ir vien tas, ka jābūt gataviem situācijai, kad vienošanās nav panākta, norāda zviedru prāmju operatora Stena Line kravu pārdošanas direktors Baltijas un NVS valstīs, SIA Stena Line valdes loceklis Oskars Osis. Viņa pārstāvētā kompānija palīdz saviem klientiem ar papildu informāciju, tostarp par Portbase informācijas apmaiņas sistēmu, lai kravu nosūtītāji varētu labāk sagatavoties gaidāmajām izmaiņām procedūrās ostās Nīderlandē, Anglijā un Īrijā, kur Stena Line ir regulāri savienojumi. Prāmju līnija gan nav muitas brokeris, un arī kādu konkrētu šīs jomas pakalpojumu sniedzēju nelobē, līdz ar ko lielākais darba apjoms dokumentu sagatavošanā gulstas uz autopārvadātājiem un ekspeditoriem. Pēc viņa teiktā, nekādas izmaiņas prāmju grafikos vai cenās saistībā ar Brexit nav gaidāmas ne Baltijas jūras, ne Ziemeļjūras, ne Īrijas jūras maršrutos. Taču satiksmes sastrēgumi saistībā ar papildu procedūrām varētu būt sagaidāmi, līdz ar to Holandes ostās tiek paplašinātas automašīnu stāvvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Uzmanības centrā - pallādijs

AFI Investīcijas padomes priekšsēdētājs Deniss Pospelovs (tulkoja Žanete Hāka), 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu jau ne reizi vien rakstījis, ka finanšu tirgus dalībnieki nevar ilgi iztikt ar vienām un tām pašām ziņām un notikumiem. Lai cik svarīgi būtu notikumi gan cilvēku dzīvē, gan ekonomikā, pienāk brīdis, kad tie iziet no modes un par tiem pārstāj interesēties investori.

Un neviens vairs internetā negaida stundām ilgi, kad parādīsies ziņas vai analizē minimāli pieejamu informāciju par to, kas jau mēnesi visiem ir prātā. Vizuālu apstiprinājumu šim faktam mēs redzējām aprīlī. Ļaujiet atgādināt, kas laika posmā no decembra līdz martam satrauca tirgu - Tramps un viņa politiskie oponenti (un jo īpaši sienas būvniecība uz Meksikas robežas), ASV un Ķīnas tirdzniecības karš, Brexit un ASV FRS monetārās politikas virziens – šīs ir četras iecienītākās tēmas šajā periodā. Pat nelieli jaunumi kādā no šīm jomām tika pavadīti ar strauju tirgus kustību (tomēr Brexit kādā brīdī ieguva tik dīvainu attīstību, ka uz to pārstāja strauji reaģēt). Katrs datums, kas saistīts ar šiem notikumiem, tirgū tika sagaidīts ar iespējami strauju kustību. Tomēr viss pāriet...

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves grupa Volkswagen, ko vada M. Millers, pērn pārdevusi rekordlielu automašīnu skaitu, tādējādi saglabājot pasaulē lielākā autoražotāja statusu, izziņojusi kompānija. Tā pērn pārdevusi aptuveni 10,74 milj. auto, kas ir par 4,3% vairāk nekā pirms gada. Tuvākā konkurenta Toyota pārdošanas apjomi, kā liecina aplēses, pērn bija 10,35 milj. automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kanādas autodetaļu ražotājs Magna meklē partnerus Baltijas valstīs

LETA, 06.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas autodetaļu ražotājs «Magna» Baltijas valstīs meklē automašīnu komponentu ražotājus, raksta Lietuvas biznesa ziņu avīze «Verslo žinios».

«Eiropā vieglo un kravas automobiļu pārdošanas apjomi pieaug. Rietumeiropā jaudu sāk pietrūkt, un skatieni pievēršas Polijai, Čehijai, Slovākijai un Ungārijai. Taču arī šajās valstīs nozares pārstāvji sāk teikt, ka resursu vairs nepietiek - trūkst darbinieku, darbaspēks kļūst dārgāks, vērojama liela darbinieku mainība. Pasūtījumi iekavējas, ražotāji neslēpj bažas. Tādēļ piegādātāju redzeslokā nonākušas Baltijas valstis, un jau pāris gadus notiek intensīvas tikšanās,» pastāstījis Lietuvas inženiernozaru asociācijas «Linpra» direktors, Baltijas autodetaļu klastera vadītājs Darjus Lasjonis.

Pagājušajā nedēļā «Magna» pārstāji tikās ar 32 Baltijas valstu ražotājiem, no kuriem 22 pārstāvēja Lietuvu, un pēc šīs tikšanās Kanādas kompānija atzina, ka puse no visiem uzņēmumiem varētu tai piegādāt produkciju, norādījis laikraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru