Par darījumā iesaistītām trešajām personām ekspeditors neatbildēs, ja vien būs tās izraudzījies pēc labākās sirdsapziņas.
Ekspeditoru atbildībai, darbojoties savā vai kravas nosūtītāja vārdā, vai kā starpniekam jaunajos Komerclikuma grozījumos paredzami stingrāki rāmji, tā sprieda Saeimas Tautsaimniecības komisija, skatot šos grozījumus otrajā lasījumā. Jo īpaši tas attiecas uz gadījumiem, kad ekspeditors, pildot ekspedīcijas līgumu, ir piesaistījis šī līguma izpildei trešās personas. Par šo personu rīcību un kļūdām ekspeditors būs atbildīgs vien tad, ja nevarēs pierādīt, ka izvēloties šādu personu ir rīkojies pienācīgi rūpīgi.
Papildus ekspeditora tiesībām uz likumisko rokas ķīlu, likuma paredzēts iekļaut arī aizturējuma tiesības, t.i., ja summa, kas pienākas ekspeditoram saskaņā ar kravas nosūtītāju jebkurā laikā noslēgtiem līgumiem netiek samaksāta, viņam ir tiesība aizturēt kravu un atbilstošā veidā organizēt tāda kravas daudzuma pārdošanu, kāds nepieciešams, lai segtu viņam saskaņā ar līgumu nenomaksāto atlīdzību un kompensētu viņa izdevumus. Tiesa, par kravas pārdošanu ekspeditoram būs iespējami savlaicīgi jāinformē kravas nosūtītājs.