Auto

Elektrisko skūteru regulējumu varētu ieviest līdz nākamā gada vasarai

LETA, 24.07.2019

Jaunākais izdevums

Saistībā ar elektrisko skūteru skaita pieaugumu satiksmē Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) gatavo normatīvo aktu projektu to lietošanai un regulējums varētu tikt ieviests līdz nākamai vasaras sezonai, aģentūrai LETA pauda CSDD pārstāvis Jānis Aizpors.

«Pēdējā laikā uz Latvijas ceļiem arvien vairāk sākuši parādīties dažādi elektriskie pārvietošanās līdzekļi, tai skaitā, skūteri, ko cilvēki izmanto nokļūšanai uz darbu un citās ikdienas gaitās. Tāpēc, lai padarītu elektrisko skūteru dalību ceļu satiksmē drošu, CSDD sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) šobrīd gatavo normatīvo aktu projektus, kuros būtu noteikti elektrisko skūteru statuss ceļu satiksmē, prasības aprīkojumam, principi, kas jāievēro, esot uz ceļa,» norādīja Aizpors, piebilstot, ka tiek pētīts, kā šis jautājums tiek risināts Vācijā, Francijā un citās valstīs.

Pašreiz tiek plānots, ka ar šiem braucamrīkiem varētu ļaut piedalīties ceļu satiksmē no 14 gadu vecuma - tāds pats vecuma ierobežojums noteikts arī daudzās citās Eiropas valstīs. Lai ar elektrisko skūteri varētu piedalīties ceļu satiksmē, minimālā prasība būtu velosipēda apliecības iegūšana, kas neattiektos uz tiem vadītājiem, kuriem jau ir iegūta automašīnas vadītāja apliecība vai kuru vecums pārsniedz 18 gadus.

Paredzēts, ka maksimālais braukšanas ātrums ar elektriskajiem skūteriem nedrīkstētu būt lielāks par 20 kilometriem stundā. Elektriskajiem skūteriem būtu atļauts primāri pārvietoties pa velosipēdu infrastruktūru. Savukārt vietās, kur nav velosipēdu infrastruktūra, - pa ietvi, netraucējot gājējus ar ātrumu, kas nav lielāks par sešiem kilometriem stundā, bet atsevišķos gadījumos arī izbraukt uz brauktuves. Pasažieru pārvadāšana ar elektrisko skūteri būtu aizliegta.

Līdzīgi kā ar mopēdiem un velosipēdiem arī elektrisko skūteri būtu aizliegts vadīt personai, kurai alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles.

Aizpors norādīja, ka visas šīs idejas tiks nodotas sabiedrības izvērtēšanai un apspriešanai, un pēc CSDD aplēsēm jaunais elektrisko skūteru regulējums varētu būt gatavs uz nākamo sezonu.

SM pārstāve Iveta Kancēna aģentūrai LETA norādīja, ka ministrijas ieskatā nepieciešams veikt precizējumus Ceļu satiksmes likumā, lai precīzāk definētu elektrisko skrejriteņa jēdzienu (pēc jaudas un pārvietošanās ātruma). Savukārt Ceļu satiksmes noteikumos precīzāk jānosaka to izmantotāju uzvedību ceļu satiksmē.

Projekts grozījumiem normatīvajos aktos varētu būt gatavs šogad rudenī.

Jau ziņots, ka šovasar Latvijā elektrisko skūteru nomas pakalpojumus sāka piedāvāt trīs uzņēmumi.

Latvijas jaunuzņēmums «Fiqsy» elektrisko skūteru nomu sāka piedāvāt jūnija sākumā, Rīgas centrā nodrošinot 350 skrejriteņu nomu. Jūnija beigās skrejriteņu nomu sāka piedāvāt Igaunijā reģistrētās kopbraukšanas platforma «Bolt», kas Rīgas centrā piedāvā 100 skrejriteņu nomu. Savukārt jūlija sākumā elektrisko skūteru nomu sāka piedāvāt šogad Latvijas tirgū ienākušais Lietuvas automašīnu koplietošanas uzņēmums «CityBee», kas Rīgas centrā īrei piedāvā 150 skrejriteņus.

Visi trīs uzņēmumi plāno piedāvāto īres skūteru skaitu palielināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinoši lētais elektriskais skrejritenis Xiaomi MiJia M365 noderēs biroja darbiniekiem, lai ātri veiktu nelielus attālumus pilsētā

Nīkstot garā galvaspilsētas sastrēgumā un caur automašīnas logu priecājoties par saulaino dienu, neviļus pārņem domas par citādiem pārvietošanās līdzekļiem pilsētā. Kājas un velosipēds ir pārbaudīta, klasiska un patīkama alternatīva, bet, ja glītā uzvalkā regulāri jāmēro vairāki kilometri vai arī negribas nopūlēties, minot pedāļus? Te varētu noderēt ielās aizvien biežāk redzamie elektriskie skrejriteņi.

Viens no tādiem – Xiaomi MiJia M365 – uz laiku nonāca arī DB rīcībā. Vai tas tiešām varētu būt ērts ikdienas pārvietošanās līdzeklis?

Dizains

Elektroskūteris paredzēts cilvēkiem augumā no 120 līdz 200 centimetriem, tādēļ ir diezgan augsts. Tā augstākais punkts ir vairāk nekā 110 cm virs zemes. Toties – šaurs, lai lavierētu pa gājējiem pilnām ietvēm un ar stūres ragiem nevienu neaizķertu. Taču stūres augstums nav regulējams, tādēļ pirmskolas vecuma bērniem atliek žēli noskatīties, kā lielākie vizinās, jo, turot rokas augstāk par pleciem, skrejriteni vadīt pagrūti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektriskais skrejritenis "Ninebot KickScooter E22E" noderēs nelielu attālumu veikšanai pa gludām pilsētas ietvēm.

Pasaule ap mums nudien strauji mainās. Vēl pirms dažiem mēnešiem sabiedriskais transports tika pozicionēts kā pilsētas satiksmes problēmu efektīvākais risinājums un nu retais vairs uzdrošinās ieteikt pilsētniekiem kāpt autobusā vai tramvajā. Par laimi vasarā pārvietošanās alternatīvu netrūkst – velosipēdi, skrituļslidas un arī elektriskie skrejriteņi. To piedāvājumam šogad pievienojies "Ninebot KickScooter E22E".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Šis "Segway Ninebot" zīmola braucamrīks ir pērnajā vasarā "Dienas Biznesā" aprakstītā "KickScooter ES4" elektroskūtera nākamā paaudze. Vizuāli ārkārtīgi līdzīgs, vien ieguvis dažus uzlabojumus. Tas ir saglabājis kompakto izmēru un pārdomāto salocīšanas mehānismu, tādēļ ir parocīgs ienešanai telpās un glabāšanai kaut zem biroja galda. Ilgstoši nēsāt braucamo rokā, piemēram, ieejot veikalā, gan nebūs patīkami. 13,5 kilogramu svars agrāk vai vēlāk nogurdinās ikvienu.

Komentāri

Pievienot komentāru