Food Union Ķīnas tirgū plāno koncentrēties uz tirdzniecību internetā 

Piena pārstrādes koncerna «Food Union» koncepts Ķīnā paredz šajā tirgū koncentrēties uz tirdzniecību internetā, intervijā sacīja «Food Union» finanšu direktors Eiropā un «Rīgas piena kombināta» valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

LETA, 22.1.2019

Foto: LETA

Viņš pastāstīja, ka «Food Union» ir divi lieli darbības bloki - Eiropa un Āzija, kas ir liels, dārgs un sarežģīts projekts, par kuru secinājumus būs iespējams izdarīt vien pēc diviem līdz trīs gadiem.

Pērnā gada vasarā pabeigta abu «Food Union» rūpnīcu Ķīnā būvniecība. To ražošanas jaudas esot vērā ņemamas - vienā rūpnīcā tiek pārstrādāts tik daudz piena, cik visa Latvija kopumā saražo, sacīja Staņēvičs.

Pēc viņa sacītā, viena no abām jaunuzceltajām ražotnēm atrodas Ķīnas augšpusē, Hohotā, kur «Food Union» ir noslēgts partnera līgums par bioloģiskā piena piegādēm. Savukārt otrā rūpnīca izvietota starp Šanhaju un Pekinu, un tajā vairāk tiek ražoti pudiņi un mīkstie sieri. «Šajās rūpnīcās ir izmantotas modernākās tehnoloģijas, lai ražošana būtu maksimāli efektīvāka un tiktu patērēts pēc iespējas mazāk resursu,» uzsvēra Staņēvičs.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Viņš pastāstīja, ka «Food Union» koncepts Ķīnā paredz šajā tirgū koncentrēties uz tirdzniecību internetā, jo Ķīnā liela daļa cilvēku nezina alternatīvas e-komercijas pakalpojumam, turklāt tur šim nolūkam ir arī attīstītas aplikācijas viedierīcēm. Lielākais izaicinājums, pie kura «Food Union» patlaban šajā tirgū strādā, ir piegāde patērētājam uz mājām no distribūcijas centra, jo tas ir dārgākais komercdarbības posms.

Komentējot «Food Union» plānus attiecībā uz paplašināšanos Eiropā, viņš norādīja, ka arī šajā tirgū grupas ambīcijas ir lielas un pie sasniegtā plānots neapstāties.

«Ziemeļeiropā redzam iespējas savas pozīcijas turpināt nostiprināt. Tāpat mūs interesē Dienvidaustrumeiropa, piemēram, Rumānijā, kurā esam iegādājušies ražotni, vien ir 20 miljoni iedzīvotāju - ja mums izdotos sasniegt 10% tirgus, tas jau nozīmētu vienas Latvijas apjomus. Arī apkārtējos tirgos ir ļoti liels potenciāls,» viņš sacīja, piebilstot, ka ar tirgiem Eiropā norit nepārtraukts darbs, un kompānija meklē sadarbības partnerus, tostarp tādus, kuru zināšanas var izmantot un no kuriem mācīties.

Jau ziņots, ka Latvijā «Food Union» apgrozījums 2017.gadā bija 115,9 miljoni eiro, kas ir iepriekšējā gada līmenī. Tostarp «Rīgas piena kombināta» un tās meitasuzņēmuma «Valmieras piens» apgrozījums bija 82,4 miljoni eiro, bet «Rīgas piensaimnieka» apgrozījums bija 33,5 miljoni eiro.

«Food Union» ietilpst «Rīgas piensaimnieks», kā arī «Rīgas piena kombināts», «Valmieras piens», saldējuma ražotājs «Premia» Igaunijā, uzņēmumi «Premier Is» un «Hjem Is» Dānijā, «Isbjrn Is» Norvēģijā, «Alpin57Lux» Rumānijā, «Ingman Ice Cream» Baltkrievijā. Koncerna lielākais akcionārs ir Krievijas uzņēmējs Andrejs Beshmeļņickis.

Tevi varētu interesēt

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties Food Union ražotnē Rīgā,...

Piena pārstrādes uzņēmuma AS «Rīgas piena kombināts» valdes priekšsēdētāja amatā uz jaunu...

Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums «Food Union», turpinot darbu pie svaigo piena produktu...

Par piena pārstrādes uzņēmuma «Rīgas piensaimnieks» tiešo un vienīgo īpašnieku kļuvusi Kiprā...

«Food Union» zīmola «Kārums» biezpiena sieriņu eksports šā gada laikā pieaudzis par...

Nepalaid garām

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Lielveikalu plauktos pieejamajam kafijas piedāvājumam līdzās stājas vietējo kafijas grauzdētavu...

1938. gadā ražotā Rīgas Melnā Balzama pudele ar numuru 88 jau vairākās paaudzēs tiek...

Pircēju paradumu maiņa, ko ietekmējis mūsdienu ikdienas ritms un vajadzības, arī mazumtirdzniecībā...

Lai palielinātu klientu skaitu, «Zaļais gurķis» nolemj pārcelties uz centru....

Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība (LPKS) «Piena ceļš» no tai piederošā piena...

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» pārjaunojis komercķīlu, ar kuru nodrošināts līgums...

Tokijas zivju tirgū sasniegti jauni rekordi – par rekordaugstu cenu – 3 miljoniem dolāru...

Olu ražotājs AS «Balticovo» pagājušajā nedēļā reģistrējis jaunu komercķīlu, kuras nodrošinātā...

Kontrolēta ārvalstu darbaspēka ievešana uz trim gadiem palīdzētu risināt darbaspēka trūkuma...

Zivju pārstrādes uzņēmums un ikru ražotājs SIA «Sudrablīnis» reģistrējis jaunu komercķīlu,...