Food Union Ķīnas tirgū plāno koncentrēties uz tirdzniecību internetā 

Piena pārstrādes koncerna «Food Union» koncepts Ķīnā paredz šajā tirgū koncentrēties uz tirdzniecību internetā, intervijā sacīja «Food Union» finanšu direktors Eiropā un «Rīgas piena kombināta» valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

LETA, 2019. gada 22. janvāris plkst. 6:59

Foto: LETA

Viņš pastāstīja, ka «Food Union» ir divi lieli darbības bloki - Eiropa un Āzija, kas ir liels, dārgs un sarežģīts projekts, par kuru secinājumus būs iespējams izdarīt vien pēc diviem līdz trīs gadiem.

Pērnā gada vasarā pabeigta abu «Food Union» rūpnīcu Ķīnā būvniecība. To ražošanas jaudas esot vērā ņemamas - vienā rūpnīcā tiek pārstrādāts tik daudz piena, cik visa Latvija kopumā saražo, sacīja Staņēvičs.

Pēc viņa sacītā, viena no abām jaunuzceltajām ražotnēm atrodas Ķīnas augšpusē, Hohotā, kur «Food Union» ir noslēgts partnera līgums par bioloģiskā piena piegādēm. Savukārt otrā rūpnīca izvietota starp Šanhaju un Pekinu, un tajā vairāk tiek ražoti pudiņi un mīkstie sieri. «Šajās rūpnīcās ir izmantotas modernākās tehnoloģijas, lai ražošana būtu maksimāli efektīvāka un tiktu patērēts pēc iespējas mazāk resursu,» uzsvēra Staņēvičs.

Viņš pastāstīja, ka «Food Union» koncepts Ķīnā paredz šajā tirgū koncentrēties uz tirdzniecību internetā, jo Ķīnā liela daļa cilvēku nezina alternatīvas e-komercijas pakalpojumam, turklāt tur šim nolūkam ir arī attīstītas aplikācijas viedierīcēm. Lielākais izaicinājums, pie kura «Food Union» patlaban šajā tirgū strādā, ir piegāde patērētājam uz mājām no distribūcijas centra, jo tas ir dārgākais komercdarbības posms.

Komentējot «Food Union» plānus attiecībā uz paplašināšanos Eiropā, viņš norādīja, ka arī šajā tirgū grupas ambīcijas ir lielas un pie sasniegtā plānots neapstāties.

«Ziemeļeiropā redzam iespējas savas pozīcijas turpināt nostiprināt. Tāpat mūs interesē Dienvidaustrumeiropa, piemēram, Rumānijā, kurā esam iegādājušies ražotni, vien ir 20 miljoni iedzīvotāju - ja mums izdotos sasniegt 10% tirgus, tas jau nozīmētu vienas Latvijas apjomus. Arī apkārtējos tirgos ir ļoti liels potenciāls,» viņš sacīja, piebilstot, ka ar tirgiem Eiropā norit nepārtraukts darbs, un kompānija meklē sadarbības partnerus, tostarp tādus, kuru zināšanas var izmantot un no kuriem mācīties.

Jau ziņots, ka Latvijā «Food Union» apgrozījums 2017.gadā bija 115,9 miljoni eiro, kas ir iepriekšējā gada līmenī. Tostarp «Rīgas piena kombināta» un tās meitasuzņēmuma «Valmieras piens» apgrozījums bija 82,4 miljoni eiro, bet «Rīgas piensaimnieka» apgrozījums bija 33,5 miljoni eiro.

«Food Union» ietilpst «Rīgas piensaimnieks», kā arī «Rīgas piena kombināts», «Valmieras piens», saldējuma ražotājs «Premia» Igaunijā, uzņēmumi «Premier Is» un «Hjem Is» Dānijā, «Isbjrn Is» Norvēģijā, «Alpin57Lux» Rumānijā, «Ingman Ice Cream» Baltkrievijā. Koncerna lielākais akcionārs ir Krievijas uzņēmējs Andrejs Beshmeļņickis.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 29. oktobris plkst. 15:24

Par piena pārstrādes uzņēmuma «Rīgas piensaimnieks» tiešo un vienīgo īpašnieku kļuvusi Kiprā...

2018. gada 07. augusts plkst. 15:36

«Food Union» zīmola «Kārums» biezpiena sieriņu eksports šā gada laikā pieaudzis par...

2018. gada 25. jūlijs plkst. 10:40

Šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar aizvadīto gadu, pieprasījums pēc piena pārstrādes...

2018. gada 21. jūnijs plkst. 17:30

Piena pārstrādes uzņēmums Food Union aizvadītajā gadā saglabājis kopējo apgrozījumu 2016.gada...

2018. gada 05. maijs plkst. 9:55

Atzīmējot valsts simtgadi, Latvijas ražotāji izstrādājuši dažādus produktus. Tam esam veltījuši...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2019. gada 21. janvāris plkst. 8:34

Lielveikalu plauktos pieejamajam kafijas piedāvājumam līdzās stājas vietējo kafijas grauzdētavu...

2019. gada 17. janvāris plkst. 13:21

1938. gadā ražotā Rīgas Melnā Balzama pudele ar numuru 88 jau vairākās paaudzēs tiek...

2019. gada 16. janvāris plkst. 15:38

Pircēju paradumu maiņa, ko ietekmējis mūsdienu ikdienas ritms un vajadzības, arī mazumtirdzniecībā...

2019. gada 16. janvāris plkst. 12:36

Lai palielinātu klientu skaitu, «Zaļais gurķis» nolemj pārcelties uz centru....

2019. gada 15. janvāris plkst. 14:36

Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība (LPKS) «Piena ceļš» no tai piederošā piena...

2019. gada 09. janvāris plkst. 16:18

Zivju pārstrādes uzņēmums SIA «Karavela» pārjaunojis komercķīlu, ar kuru nodrošināts līgums...

2019. gada 08. janvāris plkst. 17:19

Tokijas zivju tirgū sasniegti jauni rekordi – par rekordaugstu cenu – 3 miljoniem dolāru...

2018. gada 27. decembris plkst. 11:20

Olu ražotājs AS «Balticovo» pagājušajā nedēļā reģistrējis jaunu komercķīlu, kuras nodrošinātā...

2018. gada 26. decembris plkst. 14:05

Kontrolēta ārvalstu darbaspēka ievešana uz trim gadiem palīdzētu risināt darbaspēka trūkuma...

2018. gada 26. decembris plkst. 13:26

Zivju pārstrādes uzņēmums un ikru ražotājs SIA «Sudrablīnis» reģistrējis jaunu komercķīlu,...