FOTO: Aldara bunkuru neplāno attīstīt kā tūrisma objektu 

Bunkurs, kas būvēts pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados uzņēmuma "Aldaris" darbinieku vajadzībām atomkara gadījumā, tuvākajā nākotnē netiks attīstīts kā plaši pieejams tūrisma objekts, biznesa portālam "Db.lv" apstiprināja uzņēmuma pārstāvis Toms Kursītis.

Lelde Petrāne, 03.2.2020
1/4

Foto: no uzņēmuma arhīva

Bunkurā līdz mūsdienām ir saglabāts viss autentiskais pazemes aprīkojums: autonoma ventilācijas sistēma, kanalizācija, pirmās palīdzības stūrītis, kā arī neiztrūkstoši šādām situācijām paredzēti priekšmeti – gāzmaskas, segas, guļvietas, kā arī plāni un situāciju atspoguļojums planšetēs pie sienas.

Šobrīd bunkura apmeklējums nav iekļauts ierasto ekskursiju plānā, sacīja T. Kursītis. "Tas tiek atvērts tikai lielākos pasākumos, piemēram, "Muzeju nakts" laikā, kas šogad būs 16. maijā un būs bez maksas. Ekskursijas bunkurā notiek "Stūra mājas" gidu pavadībā," informēja uzņēmuma pārstāvis.

Tā kā bunkurs pieejams tikai lielākos pasākumos, apmeklētāji pārsvarā ir Latvijas iedzīvotāji.

"Ņemot vērā, ka bunkura sākotnējais pamatmērķis bija pasargāt darbiniekus no atomkara, tas ir būvēts iespējami drošs. Līdz ar to uzturēšanas izmaksas nav lielas un vairāk saistītas ar ikdienišķām lietām, piemēram, elektrība, uzkopšana. Līdzīgi ir ar investīcijām – vēlamies saglabāt to iespējami autentiskāku un neskartu," sacīja T. Kursītis.

Pirms pasākumiem un viesu uzņemšanas tiek veiktas drošības pārbaudes, bet jauni eksponāti bunkurā netiek iekļauti. Vismaz pārskatāmā nākotnē bunkura pieejamībā un tā izmantošanā netiek plānotas kādas būtiskas izmaiņas.

Tevi varētu interesēt

AS «Aldaris» apgrozījums 2018. gadā sasniedza 27,1 miljonu eiro, kas ir par...

Paplašinot bezalkoholisko dzērienu tirgu, alus ražotājs «Aldaris» radījis jaunas paaudzes dzērienu...

Lai turpinātu uzņēmuma izaugsmi un spētu nodrošināt pieaugošo alus pieprasījumu, AS Aldaris...

Alus darītava «Aldaris» ir pārdevusi visas tam piederošās Tvaika ielas 44 teritorijas...

Alus patērētāju paradumi pēdējā laikā izteikti mainās – šogad par aptuveni 8%...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Turpinot mobilitātes eksperimentu, sestdien, 1. februārī, Blaumaņa iela visā garumā tika atvēlēta...

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku "Fotonedēļa" - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju...

Vidējais Latvijas Nacionālā teātra (LNT) zāļu piepildījums 2019.gadā bija 86%, kas ir...

No mežu tīrīšanas darbos pārpalikušiem egļu zariem veidotā atpūtas centra "Lido" egle...

Vidējais Latvijas Nacionālās operas un baleta (LNOB) izrāžu apmeklējums 2019.gadā bija 91%. Kopumā...

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku "Fotonedēļa" - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju...

Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM) piecas struktūrvienības 2019. gadā apmeklētas 508 230...

Nupat Latvijas kinoteātros startējušo režisora Viestura Kairiša spēlfilmu "Piļsāta pi upis/Pilsēta...

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku "Fotonedēļa" - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju...

Ar 21 kravas automašīnu, līdzi vedot tērpus, dekorācijas un aprīkojumu, Rīgā, "Arēnā...