Jaunākais izdevums

Galvaspilsētas tiltu ikdienas uzturēšanu piecus gadus par 45,9 miljoniem eiro turpinās "Rīgas tilti", liecina Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā publicētā informācija.

"Rīgas tilti" uzvarējuši iepirkumā par tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu ikdienas uzturēšanu Rīgā no 2024.gada līdz 2029.gadam, kas iepriekš tika pārtraukts.

Kā ziņots, iepriekš konkursa daļā par tiltu uzturēšanu piedāvājumu iesniedza divi pretendenti, bet abi neatbilda nolikuma prasībām. Pēc atkārtota konkursa izsludināšanas trīs mēnešus vēlāk abi pretendenti iesniedza jaunus piedāvājumus, bet šoreiz lētākā piedāvājuma summa jau bija par aptuveni 43% lielāka nekā iepriekšējā, turpretim otra pretendenta piedāvājums bija pieaudzis par 14%.

Arī toreiz konkurss tika noslēgts bez rezultāta un tika panākta pagaidu vienošanās, ka tiltu ikdienas uzturēšanu tupinās veikt SIA "Rīgas tilti". Līgums bija spēkā no pagājušā gada 1.oktobra līdz brīdim, kamēr atkārtotā iepirkumā tiks atrasts uzturētājs visam piecu gadu periodam.

Saskaņā ar IUB mājaslapā publicēto informāciju, iepirkumā par uzvarētāju atzīta SIA "Rīgas tilti", kas turpmākos piecus gadus veiks darbus par 45 875 000 eiro.

Arī iepriekš "Rīgas tilti" bija iesnieguši piedāvājumu pieciem gadiem par 45,9 miljoniem eiro.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka uzņēmums "Rīgas tilti" reģistrēts 1991.gadā. Tā pamatkapitāls ir 1,5 miljoni eiro.

29,73% uzņēmuma kapitāla daļu pieder Albinam Jasaitim, 26,55% - Mārtiņam Sproģim, bet 21,86% - Vācijas valstspiederīgajam Tomasam Klausam Hugo Oto Uličkam.

"Rīgas tilti" 2023.gadā strādāja ar 19,16 miljonu eiro apgrozījumu un 580 000 eiro peļņu.

Jau ziņots, ka Rīgas ielu uzturēšanu nākamos piecus gadus par 293,4 miljoniem eiro veiks apvienība "Roadeks un LAU", uzņēmums "Vizii Urban", kā arī uzņēmumu "Eco Baltia vide" un SIA CBF "Ļ-KO" apvienība.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ielu uzturēšanu nākamos piecus gadus par 293,4 miljoniem eiro veiks apvienība "Roadeks un LAU", uzņēmums "Vizii Urban", kā arī uzņēmumu "Eco Baltia vide" un SIA CBF "Ļ-KO" apvienība, informēja Rīgas domē.

Minētie komersanti uzvarējuši konkursā "Transporta būvju ikdienas uzturēšana no 2024.gada līdz 2029.gadam, Rīgā", un ar tiem tiks slēgts līgums par darbu veikšanu uz nākamajiem pieciem gadiem.

Iepirkuma procedūrā uzturēšanas pakalpojums tika sadalīts četrās daļās, par katru no tām plānojot noslēgt atsevišķu iepirkuma līgumu.

Konkursa pirmajā daļā par transporta būvju uzturēšanu Daugavas kreisajā krastā līgums noslēgts ar piegādātāju apvienību "Roadeks un LAU", kas sastāv no SIA "Roadeks" un VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs". Noslēgtā līguma kopējā summa uz pieciem gadiem ir 115,3 miljoni eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Konkursa otrajā daļā par transporta būvju uzturēšanu Daugavas labajā krastā līgums noslēgts ar personu apvienību, kuru veido SIA "Eco Baltia vide" un SIA CBF "Ļ-KO". Noslēgtā līguma kopējā summa ir 93,7 miljoni eiro piecos gados, ieskaitot PVN.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembra beigās ekspluatācijā nodots pēc Rīgas brīvostas pārvaldes pasūtījuma tapis laivu nolaišanas slips, kas turpmāk būs publiski un bez maksas pieejams lietošanai visiem laivu turētājiem.

Jaunā laivu ielaišanas vieta atrodas Daugavas kreisajā krastā, pie plaša stāvlaukuma Voleru ielas galā. Tas ir piemērots vienlaicīgi divu ūdenstransporta līdzekļu ielaišanai ūdenī, izmantojot vieglo autotransportu ar piekabi jeb laivas treileri.

Slipa projektēšanas uzdevuma sagatavošana un projekta realizācija notika ciešā sadarbībā ar Latvijas makšķerēšanas sporta federāciju (LMSF), makšķerniekiem un laivošanas ekspertiem. Būvdarbus veica SIA „Būvinženieris” sadarbībā ar projektēšanas uzņēmumu SIA Inženieru birojs „Kurbada tilti”, kas tika izvēlēti atklātas iepirkuma procedūras rezultātā.

“Rīga ir bagāta ūdeņiem, mums ir daudz makšķernieku un atpūtas laivu turētāju, bet trūkst kvalitatīvu, ērtu un drošu publiski pieejamu vietu, kur var publiskos ūdeņos ielaist peldlīdzekli,” uzsver laivošanas eksperts Kristaps Kotāns. “Jaunais slips ir vajadzīgajā platumā un slīpumā, uz tā ir plata, stabila laipa, pie kuras piesiet ūdenī ielaisto laivu, blakus esošā teritorija pieļauj ērtu un drošu automašīnu apgriešanās laukumu, ir liela stāvvieta, kur nolikt auto ar piekabēm,” projekta priekšrocības atzīmē K.Kotāns.

Ekonomika

Latvijā viensliežu ceļu risinājums Rail Baltica projektā sākotnēji ļautu ietaupītu 1,2 miljardus eiro

LETA,16.12.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dzelzceļa "Rail Baltica" pirmajā kārtā viensliežu ceļu risinājums uz divsliežu uzbēruma pamattrasē ļautu ietaupīt 1,169 miljardus eiro, aģentūrai LETA sacīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji, pamatojoties uz Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" aplēsēm.

SM informēja, ka projekta ieviesēji visās trijās Baltijas valstīs ir vienojošies "Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā būvēt divsliežu uzbērumu ar viensliežu ceļu, bet visa saistītā infrastruktūra, uzbērums, satiksmes pārvadi un tilti plānoti pilnā apmērā - ar iespēju turpmākajās kārtās izbūvēt divus sliežu ceļus, tādējādi nodrošinot pilnu sākotnēji plānoto infrastruktūras kapacitāti.

Tāpat SM norādīja, ka lēmums plānotā divsliežu ceļu vietā izbūvēt viensliežu ceļu ļauj samazināt sākotnējās investīcijas, taču nākotnē sadārdzinās otrā sliežu ceļa izbūvi.

SM atzīmē, ka šādu lēmumu nevar pieņemt viena valsts individuāli, nekonsultējoties ar kaimiņiem, jo tas ietekmēs visas līnijas infrastruktūras kapacitāti, vilcienu kustības grafiku, ietekmi uz ātrumu, apdzīšanas iespējas un citus aspektus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai radītu veiksmīgu biznesu, uzņēmējam ir jāapzinās tirgus vajadzības un iespējas, spriež Vilmārs Vjakse, kafijas uzņēmuma Rocket Bean vadītājs.

Ne vienmēr tas produkts vai pakalpojums, kas tev, kā indivīdam, šķiet ļoti labs un vajadzīgs, būs nepieciešams arī citiem, tāpēc produktu vai pakalpojumu definēšana spēlē lielu lomu biznesa attīstības ceļa sākumā, domā V.Vjakse. Pēc tam viens no svarīgākajiem faktoriem savukārt ir cilvēki, kā arī tas, cik veiksmīgi vadītājs spēj konkrēto biznesa ideju pārdot savai komandai, lai viņi strādātu ar lielu degsmi un motivāciju, pārliecināts ir Rocket Bean vadītājs. Viņš uzskata, ka līderim ir jāiedvesmo savi darbinieki un jāļauj viņiem būt daļai no kaut kā lielāka. Ik gadu es savai komandai izvirzu vadmotīvu, kā mēs strādājam - pēdējos gados aktīvi postulējam, ka mums savā starpā ir jābūvē tilti, nevis sienas, jo viens cilvēks nav cīnītājs.