Jaunākais izdevums

Par pasaulēs vērtīgāko zīmolu Ikgadējā kompānijas Millward Brown Optimor pētījumā jau atkal atzīts interneta pārlūks Google, kura vērtība tiek lēsta 100 miljardu ASV dolāru apmērā.

Pētījuma autori norāda, ka pasaules ekonomiskai krīzei nav izdevies būtiski ietekmēt zīmolu vērtību un TOP 100 vērtīgāko zīmolu vērtība sasniegusi 2 triljonus ASV dolāru – aptuveni tikpat daudz cik pērnajā pētījumā. «Klienti esošajās problēmās vaino kompāniju vadītājus un līderus, nevis zīmolus,» norāda Millward Brown izpilddirektore Joana Sedona (Joanna Seddon).

Tiesa, salīdzinot ar citiem gadiem, vērtīgāko zīmolu topā bijušas daudz krasākas izmaiņas – krīzes ietekmē savu zīmolu vērtību zaudējuši autoražotāji – piemēram Volkswagen, Chevrolet un Ford. Tāpat zīmolu vērtība kritusies finanšu gigantiem AXA, AIG un Merrill Lynch, kuru vietas ieņēmuši tādi zīmoli kā Pampers un Nintendo.

Pasaules vērtīgāko zīmolu top 10

2008. gadā2007. gadāKompānija
1.1.Google
2.3.Microsoft
3.4.Coca-Cola
4.6.IBM
5.8.McDonald`s
6.7.Apple
7.5.ChinaMobile
8.2.GE
9.11.Vodafone
10.10.Marlboro

Investors

Papildināta - 20 vērtīgākie uzņēmumi Latvijā

Žanete Hāka,18.10.2017

1. AS Latvenergo

Uzņēmuma vērtība: 1,75 miljardi eiro

Vērtības izmaiņas gada laikā: 34%

Apgrozījums 2016.gadā: 931,6 miljoni eiro

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskots Prudentia un Nasdaq Riga veidotais ikgadējais Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP101. Arī šogad par Latvijas vērtīgāko uzņēmumu atzīta AS Latvenergo, kura 2017. gada topā uzrādīja vērtības pieaugumu 34 % apmērā, salīdzinot ar pērno gadu.

AS Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs: «Enerģētika ir ļoti dinamiska un šādos apstākļos būtiska nozīme ir nepārprotami iezīmētai un skaidrai koncerna stratēģijai – diversificēt savu darbību, aptvert jaunu tirgu un biznesa jomu apvāršņus, kļūstot par modernu enerģētikas kompāniju. Citiem vārdiem, mūsu stratēģijas būtība ir – solis tālāk. Ja iepriekš mēs nostiprinājām savas pozīcijas Baltijā tradicionālajos mūsu biznesa segmentos, tad tagad lūkojamies uz produktu diversifikāciju, inovācijām, digitalizāciju un jaunām tehnoloģijām. Tāds ir mūsu iezīmētais ceļš uz turpmāko attīstību un panākumiem».

Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis: «Lattelecom vērtības pieaugums 4% apmērā un kāpums uz 6. vietu Latvijas vērtīgāko uzņēmumu topā sasniegts, pateicoties pārdomātai stratēģijai un izcilam komandas darbam. Mums ir vienlīdz svarīgi trīs virzieni – pamatbiznesa stiprināšana, efektivitāte un jaunā biznesa audzēšana, kas devis rezultātu. Turpināsim investēt TV saturā, interneta tīkla kvalitātē, lietu interneta attīstība, mākslīgā intelektā, lielajos datos un citos jaunos virzienos. Šogad esam kļuvuši par stratēģisko partneri Altum akcelerācijas fondiem, tādējādi palīdzēsim attīstīt start-up ekosistēmu Latvijā un visā reģionā. Mūsu stratēģijas daļa ir veidot sinerģijas ar jaunuzņēmumiem agrāk nekā citi tehnoloģiju uzņēmumi.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Foto

Desmit vērtīgākie Latvijas uzņēmumi

Dienas Bizness,14.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien publiskots Prudentia un Nasdaq Riga kopīgi veidotais ikgadējais Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP101. Svinīgajā ceremonijā Latvijas vērtīgākā uzņēmuma balvu saņēma AS Latvenergo. Atzīmējot TOP101 desmitgades jubileju, īpašu balvu par Straujāko vērtības izaugsmi TOP101 desmitgadē saņēma AS Olainfarm, informē Prudentia administratīvā direktore Elina Morozļi.

Latvijas vērtīgāko uzņēmumu 2015.gada topa augšgalā savas pozīcijas saglabājušas AS Latvenergo un AS Swedbank. Abu uzņēmumu vērtību šķir mazāk nekā viens procents. Līdzšinējā Top 101 vēsturē pirmo divu vietu ieguvēji tik tuvu vēl nekad nebija atradušies. Trešajā vietā topā ierindojas AS Latvijas Valsts meži.

Būtisku vērtības pieaugumu 2015. gada Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP 101 piedzīvojusi arī AS Olainfarm, kas spējusi ielauzties TOP101 pirmajā desmitniekā, pakāpjoties no 16. uz 10. vietu.

Svinīgajā ceremonijā tika paziņoti un godināti ne tikai Latvijas, bet arī Baltijas TOP10 vērtīgākie uzņēmumi 2015.gadā. Baltijas vērtīgāko uzņēmumu TOP10 tiek veidots jau otro gadu. Tā galvgalī arī šogad pozīcijas saglabājusi Swedbank Grupa, kurai seko SEB Banka Grupa un Tallink Grupp.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas vērtīgāko uzņēmumu trešo gadu pēc kārtas atzīta enerģētikas kompānija Latvenergo, liecina žurnāla Kapitāls sadarbībā ar investīciju baņķieru sabiedrību IBS Prudentia un NASDAQ OMX Riga veiktais pētījums.

Latvenergo vērtība 2011.gadā ir 973,95 miljoni latu, kas gan ir par 4,58% mazāk nekā 2010.gadā, kad energokompānijas vērtība bija 1,02 miljardi latu.

Tāpat kā pērn, vērtīgāko uzņēmumu saraksta otro vietu ieņem AS Swedbank, kuras vērtība šogad ir 573,05 miljoni latu. Tas ir par 33,94% vairāk nekā pagājušajā gadā, kad bankas vērtība bija 400,96 miljoni latu.

Savukārt trešo vietu saglabājis Latvijas Dzelzceļš ar uzņēmuma vērtību 440,42 miljoni latu, kas ir par 14,11% vairāk nekā pērn, kad šis rādītājs bija 385,96 miljoni latu.

Par vienu vietu uz augšu vērtīgāko uzņēmumu topā šogad pakāpušies Latvijas Valsts meži. Šogad uzņēmuma vērtība palielinājusies par 40,37% un kopumā ir 395,15 miljoni latu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Tehnoloģijas

Google steidz ieņemt Apple vietu - akcijas vērtība sasniedz rekordus

Jānis Rancāns,20.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānijas Google akcijas vērtība pārsniegusi 800 ASV dolāru atzīmi, kas uzņēmuma vēsturē ir rekordsumma. Vērtības kāpumu Google akcijām veicinājusi investoru pārliecība par interneta milža izaugsmi.

Pirms pieciem gadiem Google akcijas vērtība bija sasniegusi 700 ASV dolāru, tomēr pēc tam sekoja finanšu krīze, kas lika ievērojami krist kompānijas akciju vērtībai. Pēc krīzes Google sāka atgūties un otrdien tās akcijas vērtība jau bija sasniegusi 806,85 ASV dolāru, vēsta AP.

Google akciju vērtības kāpums noticis pēdējo septiņu mēnešu laikā – periodā, kas pārklājās ar ievērojamo Apple akciju vērtības samazināšanos. Kopš aizvadītā gada Apple zaudējusi aptuveni 35% savas tirgus vērtības.

Pēc ievērojamā akciju vērtības krituma Apple uz laiku bija zaudējusi pat pasaules vērtīgākās kompānijas statusu. Tomēr vēlāk, akciju vērtībai palēnām atgūstot savas pozīcijas, Apple atkal kļuva par pasaules vērtīgāko kompāniju ar tirgus vērtību 432 miljardu ASV dolāru apmērā. Otrajā vietā palikusi enerģētikas kompānija Exxon Mobil Corp. (402 miljardi ASV dolāru), bet trešo ar 266 miljardiem, ieņem Google.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank zīmola vērtība gada laikā samazinājusies no 1.78 miljardiem ASV dolāru 2008. gadā līdz 873 miljoniem dolāru šogad, līdz ar ko Swedbank ir izkritusi no pasaulē vērtīgāko banku zīmolu pirmā simtnieka.

Pasaulē vadošā neatkarīgais zīmolu novērtētāja Brand Finance veidotajā Pasaulē vērtīgāko banku un finanšu institūciju zīmolu sarakstā TOP 500 Banking Brands iekļuvušas vairākas bankas, kuras pārstāvētas Latvijā.

Itālijas banka UniCredit, kas arī pārstāvēta Latvijā, iekļuvusi saraksta 31. vietā. Pērn UniCredit atradās 34. vietā. Bankas zīmola vērtība šī gada sarakstā tiek lēsta 3.1 miljarda ASV dolāru apmērā, kas ir par pusotru miljardu dolāru mazāk nekā 2008. gadā.

Nordea zīmola vērtība šī gada sarakstā ir 2.53 miljardi ASV dolāru, kas ir par miljardu dolāru mazāk nekā pērn. Taču, neskatoties uz to, banka spējusi sarakstā no 48. vietas pakāpties uz 43. vietu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz daudzajiem papildu produktiem, ko ģenerē interneta milzis Google, kompānijas apgrozījuma lielāko daļu – aptuveni 96% - joprojām veido Google interneta meklētājs. Interneta lietotājiem kļūstot gudrākiem, nepacietīgākiem un prasīgākiem, Google «horizontālais» interneta meklētājs, kā to nodēvējuši eksperti, nākotnē varētu zaudēt savu pievilcību.

Šādu viedokli savā rakstā Business Week paudis Džefrijs Reiports (Jeffrey Rayport), kurš vada konsultāciju kompāniju Marketspace LLC, kas ir padomdevējs vadošiem pasaules uzņēmumiem tādos jautājumos kā, piemēram, komunikācija ar klientu.

Pēdējais pierādījums tam, ka Google ne visai labi veicas «vertikālo» jeb specifisko internetu meklētāju izstrādē, ir kompānijas mēģinājums piedāvāt īpašu tiešsaistes meklēšanas sistēmu potenciālajiem nekustamā īpašuma pircējiem. Proti, Google centās uz sava pakalpojuma Google Maps bāzes piedāvāt ērtu nekustamo īpašumu meklēšanu interneta lietotājiem. Ņemot vērā Google Street View iespējas, šis projekts sākotnēji varbūt šķita daudzsološs, taču galu galā tas palika pusceļā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Google pietuvojies izlīgumam ar Eiropas Komisiju (EK), tehnoloģiju milzi Eiropā, iespējams, sagaida vēl viena apsūdzība monopolstāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā.

Vairāku kompāniju, kurā ietilpst arī Microsoft, apvienība ICOMP vērsusies EK ar jaunu sūdzību, norādot, ka Google panākusi savu internetā dominējošo stāvokli slēdzot negodīgus līgumus, vēsta Bloomberg. ICOMP pauž uzskatu, ka Google veidojusi plašu ekskluzīvu attiecību tīklu, kuru nelegāli izmantojis, lai nodrošinātu sev izdevīgu stāvokli tirgū.

Aizvadītajā nedēļā Google Eiropas Savienības (ES) regulatoriem iesniedza piedāvājumu noslēgt mierizlīgumu strīdā par konkurences pārkāpumiem. ES izmeklēšanu saistībā ar iespējamiem Google pārkāpumiem uzsāka 2010. gadā. Google tiek pārmests, ka kompānija savā interneta pārlūkprogrammā priekšroku dod meklējumu rezultātiem, kas atbilst tās pašas sniegto pakalpojumu interesēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija uzsākusi pretmonopola izmeklēšanu pret Google, pamatojoties uz trīs kompāniju sūdzībām, ka Google ļaunprātīgi izmanto tirgus dominējošo stāvokli.

Times online norāda, ka Goolge mākslīgi tur augstas cenas, tādējādi tas kļūst neizdevīgas potenciālajiem konkurentiem. Kā rezultātā meklēšanas rezultāta pirmajās ailēs atrodas Google piederošas lapas.

Viena no kompānijām, kas iesniedza sūdzību pret Google, ir Lielbritānijas kompānija Foundem. Tās pārstāvis norādīja, ka Google tirgus daļa Lielbritānijā ir 90%. «Google kontrolē, ko lietotājs meklētājprogrammā atrod. Tādējādi pēdējo gadu laikā Google ir sācis izmantot meklēšanas rezultātus mārketinga kanāliem,» norāda Foundem pārstāvis.

«Piemēram, ja Jūs ierakstāt vienalga kādas lietas vārdu, ko vēlaties iegādāties vai salīdzināt, tad lapas augšējā daļā Google Jums piedāvās pirkuma rezultātu lapu, kas pieder Google. Savukārt pēc tās atrodas video rezultāts, kas arī pieder Google. Tādējādi Google izmanto savu dominējošo stāvokli, lai popularizētu tā pārējos pakalpojumus,» turpina Foundem pārstāvis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Google biroji izpelnījušies atvērtas un inovatīvas darba vides reputāciju, un šoreiz piedāvājam aplūkot vienu no multinacionālākajiem Google birojiem, kas atrodas Šveices lielākajā pilsētā Cīrihē.

«Ārpus darba laika Google darbinieki nodarbojas ar visdažādākajām lietām, sākot ar riteņbraukšanu un beidzot ar biškopību, frisbiju un fokstrota dejošanu,» tā kompānija raksturo savus darbiniekus. Šķiet, Google nebaidās arī savas darba telpas padarīt pietuvinātas dzīvei ārpus darba laika, un, piemēram, sapulces vadīt tām speciāli paredzētās «šūnās», izveidot apzaļumotas terases ar skatu uz pilsētu un biroja vestibilu dizaina ziņā veidot īru kroga labākajās tradīcijās.

«Lai gan nav divu vienādu uzņēmuma Google biroju, tiem visiem ir dažas kopīgas iezīmes — sienas gleznojumi un rotājumi, kas raksturo vietējās tradīcijas; Google darbiniekiem ir kopīgas darba vietas, telpas darbam un apspriežu telpas; ir iespēja spēlēt videospēles, biljardu un klavieres; kafejnīcas un nelielas virtuves, kurās ir pieejams veselīgs ēdiens; jau pierastās baltās tāfeles, ko izmantot pēkšņi radušos ideju apspriešanai,» skaidrots Google mājas lapā.

Citas ziņas

Latvijas vērtīgākie uzņēmumi savai vērtībai «pieaudzē» miljardu latu

Nozare.lv,31.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vērtīgāko uzņēmumu kopējā vērtība pagājušajā gadā augusi par vairāk nekā miljardu latu, noskaidrots 2011.gada pētījumā Latvijas vērtīgāko uzņēmumu top 101, kura rezultāti tiks paziņoti otrdien, 1.novembrī.

2010.gada pētījumā Latvijas vērtīgāko uzņēmumu kopējā vērtība tika lēsta 7,2 miljardu latu apmērā, kas nozīmē, ka šogad tā pārsniegusi astoņus miljardus latu. Turklāt šā gada saraksta desmit vērtīgāko Latvijas uzņēmumu kopējā vērtība augusi par 550 miljoniem latu.

Tomēr šogad topā, salīdzinot ar pagājušo gadu, samazinājies jaunpienācēju skaits. Ja pērn sarakstu papildināja 35 uzņēmumi, šogad to skaits sarucis līdz 29.

Pētījuma 101 Latvijas vērtīgākais uzņēmums prezentācija un 2011.gada Nacionālās Kapitāla balvas ceremonija notiks 1.novembrī plkst.11 viesnīcā Neiburgs, Jaunnielā 25/27, Rīgā.

Investors

Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP 10

Zane Atlāce - Bistere,10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Latvijas vērtīgākie uzņēmumi 2017.gadā, kā arī prezentēts Baltijas vērtīgāko uzņēmumu TOP10.

Par vērtīgāko uzņēmumu Baltijā 2017.gadā atzīta Swedbank Grupa. Otrajā vietā SEB grupa, bet trešajā vietā Latvenergo, AS.

4.vietā Baltijas vērtīgāko uzņēmumu topā ir Tallink Grupp, AS, 5.vietā Maxima Grupe, UAB, 6.vietā Luminor Grupa, 7.vietā Orlen Lietuva, 8.vietā Eesti Energia, 9.vietā Lietuvos Geležinkeliai, AB, bet Baltijas vērtīgāko uzņēmumu TOP 10 2017.gadā noslēdz Lietuvos Energija, AB.

Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP 10 skatiet galerijā!

Kopējā Latvijas vērtīgāko Top 101 vērtība šogad ir 17,74 miljardi eiro, no tiem 13,22 miljardi eiro ir topā iekļuvušo privātā kapitāla uzņēmumu vērtība, bet 4,54 miljardi eiro ir valsts kapitāla uzņēmumu vērtība.

Ekonomika

Rokādes TOP 10 vērtīgāko zīmolu topā - Google vairs nav pirmajā vietā

Zane Atlāce - Bistere,12.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules vērtīgāko zīmolu topa ilggadējais līderis, tehnoloģiju milzis Google atdevis savas līdera pozīcijas ASV interneta tirdzniecības gigantam Amazon, kas kļuvis par pasaulē vērtīgāko zīmolu, liecina tirgus pētījuma aģentūras Kantar dati.

«Kantar» savā jaunākajā ziņojumā «100 Top BrandZ» norāda, ka «Amazon» zīmola vērtība pērn pieaugusi par 52% - līdz 315 miljardiem dolāru (278,7 miljardiem eiro).

Vēl viens tehnoloģiju milzis Apple saglabājis otro vietu šajā topā, Google atstājot trešajā vietā.

Rokādes topa ietvaros notikušas arī Ķīnas zīmolu vidū - interneta tirdzniecības uzņēmums Alibaba apsteidzis Ķīnas interneta gigantu Tencent, tā kļūstot par vērtīgāko Ķīnas zīmolu.

Pasaules vērtīgāko zīmolu TOP 10 skatiet galerijā!

Plašāk ar pētījumu var iepazīties šeit.

Tehnoloģijas

Google izstrādā mūzikas atskaņošanas sistēmu

Jānis Rancāns,10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google izstrādā mūzikas atskaņošanas ierīci, kas darbosies izmantojot bezvadu tīklus. Ierīces pārbaudes uzsāktas Google birojā Kalifornijā.

«Google izstrādā izklaides ierīci, kuru nepieciešams pārbaudīt ārpus laboratorijas apstākļiem,» norāda kompānija. «Ierīce pašlaik atrodas prototipa fāzē un tiks modificēta saskaņā ar pārbaužu rezultātiem,» uzsvēra Google.

Kompānija Google vēlas pastiprināt savas pozīcijas patēriņa elektronikas jomā, lai tādējādi samazinātu savu atkarību no interneta meklēšanas pakalpojumiem. Interneta gigants jau ir izstrādājis populāro mobilo ierīču operētājsistēmu Android, kā arī pērn pavēstīja par Android@Home sistēmas, kas ļaus dažādām ierīcēm komunicēt savā starpā, izstrādāšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pasaulē vērtīgāko zīmolu pirmais trijnieks joprojām palicis nemainīgs, tam strauji pietuvojas interneta gigants Google, kura zīmola vērtība gada laikā palielinājusies par 36% līdz 43,56 miljardiem ASV dolāru.

Kompānijas Google zīmols vērtīgāko topā gada laikā ir pakāpies par trīs vietām, nonākot 4. vietā.

Pasaulē vērtīgākais zīmols joprojām ir Coca-Cola, kura vērtība, lai gan nedaudz, tomēr palielinājusies arī pēdējā gada laikā – par 2% līdz 70,45 miljardiem ASV dolāru. Otro un trešo vietu saglabājušas kompānijas IBM un Microsoft. Šo abu kompāniju zīmola vērtība palielinājusies par 7% līdz attiecīgi 64,73 miljardiem ASV dolāru (IBM) un 60,90 miljardiem ASV dolāru (Microsoft).

Ievērojami samazinājusies pasaulē lielākā mobilo telefonu ražotāja Nokia zīmola vērtība – par 15% līdz 29,50 miljardiem ASV dolāru. Arī savu pērn 5. vietu pasaulē vērtīgāko zīmolu topā Nokia iemainījusi pret 8. vietu.