Par pasaulēs vērtīgāko zīmolu Ikgadējā kompānijas Millward Brown Optimor pētījumā jau atkal atzīts interneta pārlūks Google, kura vērtība tiek lēsta 100 miljardu ASV dolāru apmērā.
Pētījuma autori norāda, ka pasaules ekonomiskai krīzei nav izdevies būtiski ietekmēt zīmolu vērtību un TOP 100 vērtīgāko zīmolu vērtība sasniegusi 2 triljonus ASV dolāru – aptuveni tikpat daudz cik pērnajā pētījumā. «Klienti esošajās problēmās vaino kompāniju vadītājus un līderus, nevis zīmolus,» norāda Millward Brown izpilddirektore Joana Sedona (Joanna Seddon).
Tiesa, salīdzinot ar citiem gadiem, vērtīgāko zīmolu topā bijušas daudz krasākas izmaiņas – krīzes ietekmē savu zīmolu vērtību zaudējuši autoražotāji – piemēram Volkswagen, Chevrolet un Ford. Tāpat zīmolu vērtība kritusies finanšu gigantiem AXA, AIG un Merrill Lynch, kuru vietas ieņēmuši tādi zīmoli kā Pampers un Nintendo.
Pasaules vērtīgāko zīmolu top 10
2008. gadā 2007. gadā Kompānija 1. 1. Google 2. 3. Microsoft 3. 4. Coca-Cola 4. 6. IBM 5. 8. McDonald`s 6. 7. Apple 7. 5. ChinaMobile 8. 2. GE 9. 11. Vodafone 10. 10. Marlboro