Internets

Google Maps kļūs par maksas pakalpojumu

Jānis Rancāns,31.10.2011

Jaunākais izdevums

Turpmāk par Google Maps iestrādāšanu interneta vietnēs varētu nākties maksāt, vēsta BBC.

No nākamā gada 1. janvāra Google plāno iekasēt samaksu par Google Maps API pakalpojumu, ja dienas laikā tiks pārsniegts 25 tūkstošu apmeklējuma limits no noteiktas interneta vietnes.

Britu medijs norāda, ka daudzas tīmekļa vietnes, īpaši tūrisma uzņēmumi, izmanto Google Maps, lai saviem klientiem demonstrētu ceļojumu maršrutus.

Google plāno iekasēt četrus ASV dolārus par katriem tūkstoš skatījumiem, kas pārsniegs noteikto limitu. Kompānija paziņojusi, ka 25 tūkstoši skatījumu dienā ir liels apjoms un plānotās izmaiņas skars tikai 0,35% no lietotāju.

Kompānija Google norādījusi arī, ka saprot interneta vietņu izstrādātāju iespējamās bažas, tomēr uzsver, ka tai nepieciešams nodrošināt, ka pakalpojums paliek dzīvotspējīgs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paraudzīties uz Parīzi no Eifeļa torņa ir daudzu sapnis. Taču, ja to nav iespējams īstenot, iespaidus iespējams gūt, izmantojot interneta milža Google jauno virtuālo tūri, ziņo thelocal.fr.

Eifeļa tornis ir Francijā tūristu visapmeklētākais objekts. Vēsture, dizains un panorāmas skati tam piesaista miljoniem apmeklētāju katru gadu. Tomēr ne visiem ir iespēja doties Parīzi un nevienam nepatīk rindas, kurās jāstāv, lai tiktu tornī. Vasaras mēnešos tas var prasīt pat stundas.

Ņemot to vērā, Google Earth piedāvā virtuālo tūri, kas skatus no Eifeļa torņa ļauj redzēt no ikvienas pasaules vietas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, izmantojot Google Maps, starp pārvietošanās iespējām Latvijā tiks rādīta arī iespēja nokļūt galamērķī ar Taxify.

«Kad cilvēki vēlas nokļūt galamērķī, un izmanto Google Maps pakalpojumu, viņiem ir svarīgi atrast piemērotāko un ērtāko veidu konkrētajam gadījumam. Reizēm vieglāk ir doties ar kājām, citreiz izmantot sabiedrisko transportu, dažreiz saprātīgākais ir izmantot taksometru vai kopbraukšanas pakalpojumus,» komentē Kārlis Ķezberis, Taxify reģionālais vadītājs Latvijā.

Meklējot labāko veidu, kā nokļūt galamērķī lietotnē Google Maps, turpmāk viena no piedāvātajām iespējām būs kopbraukšanas platformas, to skaitā arī Taxify. Izvēloties kopbraukšanu, Google Maps uzreiz norādīs arī aptuveno brauciena ilgumu un cenu.

Izvēloties iespēju doties ceļā ar Taxify, lietotājs varēs atvērt Taxify lietotni uzreiz no Google Maps, ar jau ievadītu sākuma atrašanās punktu un galamērķi. Lai izmantotu pakalpojumu, lietotājam ir jābūt instalētai Taxify lietotnei savā tālrunī. To var atrast App Store vai Google Play.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, lai uzlabotu Street View un Google Maps pakalpojumu, savu darbu Latvijā uzsāk Google automašīnas. Automašīnas uzsāks attēlu vākšanu, neraugoties uz to, ka tehnisku iemeslu dēļ tika atcelta automašīnu apskate Rātslaukumā, Db.lv stāstīja Google pārstāvošās kompānijas Grayling konsultante Inga Oliņa.

Šodien mediju pārstāvjiem paredzētā Google ielu fotografēšanas automašīnu apskate ir pārcelta uz vēlāku laiku.

Automašīnas Latvijas teritorijā fotografēs aptuveni vienu divus mēnešus. Automašīnas nevāks attēlus katru dienu, jo fotogrāfiju kvalitāti ietekmē laikapstākļi, piemēram, lietus, norādīja I. Oliņa.

Jau vēstīts, ka Google uzsāks attēlu vākšanu Latvijā, lai uzlabotu Google Maps un Street View pakalpojumu. Google automašīnas fotografēs ielas un objektus 15 Latvijas pilsētās, šo pilsētu savienojošās automaģistrāles, ceļus un apkaimes.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Google Street View» automašīna šodien sāks ceļojumu pa Latviju, lai atjauninātu vietējos datus «Google Maps» kartē, informēja uzņēmuma pārstāve.

Brauciens ilgs aptuveni divus mēnešus.

Šoreiz «Google Street View» automašīna īpašu uzmanību pievērsīs informācijas atjaunināšanai par starppilsētu ceļiem.

«Google Maps» iespēja «Street View» patlaban ir pieejama vairāk nekā 85 valstīs visā pasaulē. Tā lietotājiem sniedz iespēju aplūkot dažādu ielu, kā arī kultūras un nacionālā mantojuma objektu attēlus. Šī iespēja ir pieejama arī programmā «Google Earth» un «Google Maps» mobilajā lietotnē.

«Google» sola aizsargāt privātumu, vienlaikus ļaujot lietotājiem izmantot «Street View» iespēju savā labā. Pirms apkopoto attēlu publicēšanas tie tiek apstrādāti ar īpašu tehnoloģiju, aizklājot cilvēku sejas un automašīnu reģistrācijas numurus, lai tie nebūtu identificējami, tādējādi pasargājot personu privātumu. «Street View» piedāvā arī iespēju vēlāk izņemt attēlus, par kuriem saņemts paziņojums, ko iespējams izdarīt, nospiežot pogu «Ziņot par problēmu» jebkura attēla apakšējā labajā stūrī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar «Google Street View» automašīna atkal ceļos pa Latviju, lai atjauninātu vietējos datus «Google Maps» kartē, informēja uzņēmuma pārstāve.

Šoreiz «Google Street View» automašīna īpašu uzmanību pievērsīs informācijas atjaunināšanai par starppilsētu ceļiem.

«Google Maps» iespēja «Street View» patlaban ir pieejama vairāk nekā 85 valstīs visā pasaulē. Tā lietotājiem sniedz iespēju aplūkot dažādu ielu, kā arī kultūras un nacionālā mantojuma objektu attēlus. Šī iespēja ir pieejama arī programmā «Google Earth» un «Google Maps» mobilajā lietotnē.

«Google» sola aizsargāt privātumu, vienlaikus ļaujot lietotājiem izmantot «Street View» iespēju savā labā. Pirms apkopoto attēlu publicēšanas tie tiek apstrādāti ar īpašu tehnoloģiju, aizklājot cilvēku sejas un automašīnu reģistrācijas numurus, lai tie nebūtu identificējami, tādējādi pasargājot personu privātumu. «Street View» piedāvā arī iespēju vēlāk izņemt attēlus, par kuriem saņemts paziņojums, ko iespējams izdarīt, nospiežot pogu «Ziņot par problēmu» jebkura attēla apakšējā labajā stūrī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karšu pakalpojumā Google Street View iekļauta arī Latvija, ļaujot lietotājiem 360 grādu līmenī pārvietoties pa ielām un dažādām vietām visā valstī ar fotogrāfiskās datu bāzes palīdzību. Tāpat Google Street View transportlīdzekļi tuvākajās dienās atsāks braukšanu Latvijā, lai savāktu jaunus attēlus Latvijas Street View kartes papildināšanai.

Karti var izmantot, lai Latviju apceļotu virtuāli, organizētu tikšanās vietas vai uzzinātu kaut ko jaunu izglītošanas nolūkos, informēja Grayling konsultante Latvijā Inga Oliņa. Savukārt nekustamā īpašuma pārdevēji un pircēji ar šīs funkcijas palīdzību var būtiski ietaupīt laiku un kartē jau iepriekš izpētīt izvēlētā īpašuma apkārtni. Tāpat šo karti varat izmantot, lai noskaidrotu braukšanas virzienus.

«Šodien esam ļoti priecīgi un satraukti, atklājot Street View funkciju Latvijā. Šī funkcija pavērs iespēju Latvijas skaistās pilsētu ielas un apkārtni iepazīt jebkuram interneta lietotājam visā plašajā pasaulē. Tāpat šīs kartes priekšrocības tagad varēs lietot arī uzņēmējdabības un citu nozaru pārstāvji,» sacīja Google Street View programmas vadītājs Ulfs Spitzers.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta gigants Google nācis klajā ar vērienīgiem kompānijas karšu pakalpojuma Google Maps uzlabojumiem, kurus turpmāk varēs izmantot gan operētājsistēmas Android, gan sāncenšu Apple iOS ierīču īpašnieki, ziņo Mashable.

Google Maps uzlabojumu klāstā ir braukšanas joslu norādes, integrācija ar taksometru izsaukšanas lietojumprogrammu Uber, kā arī iespēja kartes darbināt ārpus tiešsaistes režīma.

Līdz ar jauninājumiem Google Maps turpmāk sniegs informāciju par to, kura brauktuves josla ir jāieņem, lai ātrāk nonāktu galamērķī. Tiesa gan, pagaidām šis pakalpojums darbosies tikai lielākajās ASV pilsētās, uz lielceļiem Kanādā un uz mazākiem ceļiem Japānā.

Noderīga būs funkcija, kas ļaus Google Maps kartes pirms brauciena saglabāt ierīces fiziskajā atmiņā, lai tās izmantotu vietās, kur nav interneta pārklājums vai gadījumos, kad ir bažas, piemēram, par viesabonēšanas tarifiem internetam.

Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google Maps nācis klajā ar virtuālo ceļu pa ASV Lielo kanjonu, pievienojot panorāmas attēlus, kas savākti pārgājiena laikā ar uz Android platformas balstītām kameru sistēmām, kas piestiprinātas pie mugurām, vēsta euronews.com.

«Šie skaistie, interaktīvie attēli nosedz vairāk nekā 120 kilometrus ar takām un ceļiem,» blogā rakstījis Google Maps produktu menedžeris Raiens Feilors.

Attēlus savākusi Google Maps komanda, kuras dalībnieki pa akmeņaino vietu pārvietojušies ar 18 kilogramus smagām mugursomām, kurās bijusi kameru sistēma.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Tehnoloģijas

Kāda būtu iepirkšanās izmantojot Google paplašinātās realitātes brilles?

Jānis Rancāns,12.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Nebraskas štata Omahas pilsētas pārtikas kompānija ConAgra Foods, sadarbībā ar Google radījusi ieskatu iepirkšanās procesā, izmantojot Google paplašinātās realitātes brilles Google Glass, vēsta Mashable.

Izmantojot Google Glass būs iespējams saņemt informāciju par pārtikas produktu sastāvu, atgādinājumus par to, kas ir jānopērk, kā arī norādījumus, kur meklējama nepieciešamā prece.

Savukārt Teksasā notiekošajā izklaides nozares konferencē SXSW Google iepazīstinājusi ar paplašinātās realitātes briļļu lietojumprogrammām. Kompānija prezentējusi laikraksta New York Times lietojumprogrammu, kas balsī nolasa interesējošo rakstu. Tāpat konferences apmeklētāji iepazīstināti ar populārās piezīmju lietojumprogrammas Evernote Google Glass versiju un prezentējusi ar balsi kontrolējumu Gmail e-pasta lietojumprogrammu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Google pietuvojies izlīgumam ar Eiropas Komisiju (EK), tehnoloģiju milzi Eiropā, iespējams, sagaida vēl viena apsūdzība monopolstāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā.

Vairāku kompāniju, kurā ietilpst arī Microsoft, apvienība ICOMP vērsusies EK ar jaunu sūdzību, norādot, ka Google panākusi savu internetā dominējošo stāvokli slēdzot negodīgus līgumus, vēsta Bloomberg. ICOMP pauž uzskatu, ka Google veidojusi plašu ekskluzīvu attiecību tīklu, kuru nelegāli izmantojis, lai nodrošinātu sev izdevīgu stāvokli tirgū.

Aizvadītajā nedēļā Google Eiropas Savienības (ES) regulatoriem iesniedza piedāvājumu noslēgt mierizlīgumu strīdā par konkurences pārkāpumiem. ES izmeklēšanu saistībā ar iespējamiem Google pārkāpumiem uzsāka 2010. gadā. Google tiek pārmests, ka kompānija savā interneta pārlūkprogrammā priekšroku dod meklējumu rezultātiem, kas atbilst tās pašas sniegto pakalpojumu interesēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija Google savā karšu pakalpojumā Google Maps dzēsusi vienu no pēdējiem «baltajiem plankumiem» - Ziemeļkoreju – valsti par kuru mūsdienīga ģeogrāfiska informācija plašākai sabiedrībai līdz šim gandrīz nebija pieejama.

No ārpasaules pašizolācijā mītošās valsts karti izdevies izveidot Google Map Maker programmas ietvaros. Kartē atzīmētas iepriekš pakalpojumā nepieejamas pilsētas, ielas, fabrikas un pat diktatoriskās valsts darba nometnes, kas tiek uzskatītas par vieniem no pasaulē lielākajiem un necilvēcīgākajiem cietumiem.

Savā oficiālajā interneta blogā, Google skaidro, ka Ziemeļkorejas karti, izmantojot Map Maker, veidojuši brīvprātīgie. Map Maker, līdzīgi kā Wikipedia, ļauj lietotājiem ievietot savus datus, kurus pēc tam pārbauda un labo citi lietotāji.

«Ilgu laiku viena no lielākajām vietām uz zemeslodes, par kuru nebija nekādu karšu datu bija Ziemeļkoreja. Šodien mēs esam to mainījuši,» kompānijas blogā atzīmē Google vecākais produktu menedžeris Džajants Misūrs (Jayanth Mysore).

Internets

Google nodrošinās vienu miljardu dolāru no Apple peļņas

Jānis Rancāns,12.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp tehnoloģiju kompānijām Apple un Google valda gan naidīgas attiecības, gan arī dziļa savstarpējā sadarbība. To apliecina jaunākās analītiķu kompānijas Morgan Stanley aplēses - Google 2014. gadā varētu maksāt vairāk nekā vienu miljardu ASV dolāru, lai turpinātu būt par galveno iOS ierīču interneta meklētāju.

Vēl pirms dažiem gadiem – 2009. – Google par šādu privilēģiju maksāja tikai 82 miljonus ASV dolāru, un šī darījuma vērtība turpina pieaug, atsaucoties uz Morgan Stanley, vēsta Tech Crunch.

Analītiķi aprēķinājuši, ka no katra dolāra, kuru Google nopelna no reklāmas interneta meklētājā iOS ierīcēs, Apple saņem 75 centus. Summa turpina pieaugt, jo palielinās iOS ierīču pārdošanas apjomi.

Lielākais ieguvējs no šāda darījuma ir Google, uzskata analītiķi, norādot uz to, ka kompānija kontrolē aptuveni 95% mobilā interneta meklēšanas tirgus. Gadījumā, ja Apple izlemtu atteikties no Google interneta meklētāja, līdzīgi, kā tas noticis ar Google Maps karšu pakalpojumu, sekas interneta gigantam būtu visai jūtamas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Google" pirmdien pakalpojuma "Google Maps" kartēs lietotājiem ASV pārdēvējis Meksikas līci par Amerikas līci, šādi pakļaujoties Savienoto Valstu prezidenta Donalda Trampa izpildrīkojumam.

Izmantojot "Google Maps" ārpus ASV, kartēs līcim būs norādīti abi nosaukumi, kā to ir pieņemts darīt attiecībā uz citām vietām, par kuru nosaukumiem nav vienprātības, teikts paziņojumā "Google" blogā.

"Cilvēki, kas izmanto "Maps" ASV, redzēs nosaukumu "Amerikas līcis", bet cilvēki Meksikā redzēs "Meksikas līcis". Visi pārējie redzēs abus nosaukumus," norāda "Google".

Izmaiņas atbilst uzņēmuma politikai, kas paredz sekot oficiālajiem ASV valdības ģeogrāfiskajiem nosaukumiem, ņemot vērā Ģeogrāfisko nosaukumu informācijas sistēmu, skaidro uzņēmums.

Stājoties amatā, Tramps parakstīja rīkojumus ne tikai par Meksikas līča nosaukuma maiņu, bet arī par to, lai Amerikas augstākajai virsotnei Denali atjaunotu tās iepriekšējo - Makinlija kalna - nosaukumu.