Lidsabiedrības airBaltic aiziešana no Latvijas tirgus tūrisma nozarei būtu katastrofa. «airBaltic ir Latvijas Nokia. airBaltic piegādā lielāko daļu klientu [tūristu] mītnēm un restorāniem,» komentējot izskanējušās baumas par airBaltic aiziešanu no Latvijas, Latvijas Radio norāda Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) izpilddirektore Santa Graikste.
Viņa norāda, ka gadījumā, ja attīstītos sliktākais scenārijs un airBaltic tik tiešām atstātu Latvijas tirgu, tas būtu smags trieciens gan Latvijas tūrisma nozarei, gan valsts ekonomikai kopumā.
S. Graikste cer, ka tiks panākta vienošanās starp airBaltic akcionāriem, lai varētu turpināties lidostas attīstība. Viņa uzsver, ka jāpanāk skaidrība par iemesliem, kāpēc airBaltic meklē iespējas pārcelt savu darbību ārpus Latvijas.
LVRA vadītāja arī atgādināja, ka šis nav vienīgais gadījums, kad izskan runas par kāda uzņēmuma darbības pārcelšanu ārpus Latvijas. Viņa par piemēru min pērn tūristu mītnēm nepiemēroto samazināto pievienotās vērtības nodokļa likmi, kā rezultātā vairāki lielie viesnīcu tīkli apsvēra iespējas pārcelties valstīm, kur ir labvēlīgāka nodokļu politika.