Jaunākais izdevums

Gutta atgriežas pie 2008. gada rezultātiem, kad sasniegti augstākie pārdošanas apjomi, informē laikraksts Dienas bizness.

Otra Latvijā lielākā sulu ražotāja Gutta rezultātus īpaši sekmējusi dzeramā ūdens realizācija. Šā gada pirmajā pusgadā Guttas dzeramā ūdens pārdošanas apjomi pieauguši par 25 %. Tirgus aplēses liecina, ka 2010. gadā pirmajā pusgadā, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, kopējais tirgus uzrādīja samazinājumu vairāk par 10 %. Savukārt a/s Gutta 2010. gada trešā ceturkšņa rezultāti uzrāda, ka Latvijā pārdoti 58% dzeramā ūdens vairāk nekā pērn – ja 2009.gadā realizēti 2, 09 milj. litru, bet šogad jau 3, 32 milj. litru.

Kopumā Latvijā iegūtā un AS Gutta pildītā dzeramā ūdens Everest tirgus daļa pēdējā gada laikā pieaugusi par 3% un sasniedz 10% no kopējā pārdotā ūdens daudzuma Latvijas tirgū. 2010. gadā Everest sasniedzis lielāko pieprasījumu un pārdošanas apjomu kopš tā ražošanas sākšanas Latvijā 1999.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Plastmasas samazināšanā Everest pudelēs investē 210 000 eiro

Zane Atlāce - Bistere, 16.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 210 000 eiro, "Orkla Latvija" 2019. gada nogalē īstenojusi ilgtspējas projektu "Everest" ražotnē Valdlaučos, lai samazinātu izmantotās plastmasas daudzumu "Everest" ūdens pudeļu ražošanā.

No 2019. gada nogales "Everest" ūdens tiek pildīts līdzšinējā tilpuma, taču vieglākās un plānākās plastmasas pudelēs, kurām ir īsāks kakliņš un korķis.

"Jau 2019. gada pirmajā pusē "Everest" ražotnē pildām ūdeni vieglākās plastmasas pudelēs, bet pērnā gada nogalē īstenojām vēl vienu projektu, samazinot gan pudeles kakliņu, gan korķi, līdz ar to vēl papildus reducējot izmantotās plastmasas daudzumu. Šis process prasīja rūpīgu esošo iekārtu pielāgošanu, jaunu detaļu iegādi, kā arī pārdomātu plānošanu un testēšanu, lai garantētu, ka pudeles, kurām samazināts izmantotās plastmasas daudzums, var izturēt slodzi dažādos apstākļos un nonāk pie patērētājiem atbilstoši augstākās kvalitātes prasībām," uzsver "Orkla Latvija" komunikācijas direktore Lineta Mikša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ūdens zīmola Everest vizuālajā tēlā investē 100 000 eiro

Zane Atlāce-Bistere, 05.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Orkla Foods Latvija dzeramā ūdens zīmola Everest jaunās identitātes ieviešanā - vizuālajā izskatā un komunikācijā - šogad investē 100 000 eiro, informē uzņēmumā

Dzeramais ūdens Everest tiek ražots vienā no divām Orkla Foods Latvija ražotnēm - Ķekavas novada Valdlaučos.

«Dzeramā ūdens zīmols Everest Latvijas tirgū ir labi pazīstams un ir ieguvis savu cienītāju loku. Tomēr tam ir pienācis laiks kļūt modernākam un pievilcīgākam. Tādēļ nolēmām atsvaidzināt tā vizuālo izskatu, saglabājot tā saturu – nemainīgu kvalitāti,» informē zīmola Everest pārstāve un Orkla Foods Latvija mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.

Pašlaik jaunā izskatā ir pieejams Everest gāzēts dzeramais ūdens, bet turpmākā mēneša gaitā arī citus Everest ūdens veidus aizstās jaunā dizaina produkcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava un dzērienu ražošanas uzņēmums “Cēsu alus” noslēdzis darījumu ar “Orkla Latvija” par ūdens zīmola “Everest” pārdošanu.

Darījuma summa ir konfidenciāla.

Darījums paredz arī ūdens ražošanas iekārtu pāriešanu “Cēsu alus” īpašumā.

"”Cēsu alus” ilgtermiņa stratēģijas mērķis ir daudzveidīgu dzērienu ražotnes attīstība, ar fokusu uz paplašināšanos bezalkoholisko dzērienu segmentā. Dzeramā ūdens tirgus turpina attīstīties, tāpat arī veselīga dzīvesveida tendences kļūst arvien populārākas un mēs saskatām potenciālu, paplašinot mūsu produktu portfeli un attīstot dzeramā ūdens zīmolu “Everest”. Mēs parūpēsimies par to, lai pircējiem būtu pieejams augstas kvalitātes dzeramais ūdens un nākotnē radīsim inovatīvus produktus ūdens segmentā," komentē AS “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltkrievijas veļas ražotājs MilaVitsa kāpinās piegādi no Lauma Fabrics.

«Lauma ir mūsu pamatpiegādātājs, un šogad apjoma pieaugums 2011.gadam plānots par aptuveni 15%, turklāt jau šogad no Lauma Fabrics iepērkam teju par 15% vairāk izejmateriālu nekā gadu iepriekš,» skaidro Liepājas tekstilražotāja lielākā ārvalstu partnera MilaVitsa ģenerāldirektors Dmitrijs Dičkovskis.

Vērtējam Latvijas uzņēmumu eksporta potenciālu

Dienas bizness iesaistās Eksporta un inovācijas balva 2010 pretendentu vērtēšanā, meklējot eksportspējīgākos komersantus, inovatīvāko produktu, labāko importa aizstājproduktu un izcilāko rūpniecisko dizainu autorus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Coca-Cola tuvākajā nākotnē Latvijā iegādes darījumus neplāno

Lelde Petrāne, 21.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kļuvis zināms, ka Coca-cola iegādājas lietuviešu ūdens zīmolu Neptunas. Taču Latvijas Everest ūdens ražotnes iegāde nav kompānijas dienaskārtībā, uzzināja biznesa portāls db.lv.

ASV gigants The Coca-Cola Company par 10 miljoniem eiro no saistītā uzņēmuma AS Coca Cola HBC Lietuva iegādājies 50% Lietuvas dzeramā ūdens ražotnes Neptunas vandenys akciju, vēstīja vz.lt. Coca-Cola norāda, ka šāds darījums veikts, jo Neptunas vandenys ir liels zīmols un tā iegāde bijusi stratēģisks ieguldījumu lēmums. «Neptunas ūdenim ir laba reputācija vietējā tirgū, un ļoti augsts zīmola lojalitātes indekss,» piebildusi kompānijas pārstāve Nele Normaka.

Jautāta, vai Coca-Cola ir interese arī par Everest ūdens ražotnes iegādi Latvijā, N. Normaka atbildēja: «Coca-Cola tuvākajā nākotnē Latvijā šādi darījumi nav plānoti.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazudusi Kronvalda parkā novietotā ūdens Everest vides instalācija, kas veltīta 2013. gada Dziesmu svētkiem, informēja a/s Gutta pārstāve Rita Voronkova.

4. jūnijā Dziesmu svētku organizatoru un Gutta izveidotā dzeramā ūdens Everest vides instalācija tika novietota Kronvalda parkā, lai laikā līdz Dziesmu svētkiem informētu un priecētu Rīgas iedzīvotājus un viesus.

Vides instalācija veidota kā pasaules augstākā kalna Everest virsotne ar aicinājumu būt vienotiem dziesmā un sasniegt augstākās virsotnes.

Taču konstatēts, ka vides instalācija, kurā bija ievietotas 1050 ūdens pudeles, ir pazudusi.

Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja R. Voronkova, viss liecina par to, ka cilvēki vienkārši gājuši un ņēmuši pudeles, uztverot to kā cienastu. Līdz ar to uzņēmumam esot vismaz mierinājums, ka tas atveldzējis Rīgas iedzīvotājus karstajā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas pārtikas ražotāji reaģē uz jauno tirgus situāciju

Lelde Petrāne, 09.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Orkla Latvija" sadarbībā ar ēdienu piegādes uzņēmumu "Wolt" sākusi piedāvāt iespēju pasūtīt uz mājām "Laimas", "Selgas", "Staburadzes", "Ādažu Čipsu", "Spilvas", "Pedro" un "Everest" produktus. Savukārt AS "Cēsu alus" uzsācis ražot roku un virsmu dezinfekcijas līdzekli.

Produkcija ar "Wolt" starpniecību tiek piegādāta Rīgā un Mārupē no trim "Laimas" saldumu tirdzniecības veikaliem Rīgā.

"Paplašinot mūsu sadarbības partneru loku ar "Wolt", mēs speram nozīmīgu soli mūsu produkcijas iegādes iespēju daudzveidībā. Tagad tortes "Cielaviņa", "Ādažu Čipsu" un citu mūsu produktu piegāde ar "Wolt" pie jūsu durvīm ir realitāte," stāsta "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Kā top? Torte Cielaviņa 

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties "Staburadzes"...

Šobrīd ir pieejami vairāk nekā 60 "Orkla Latvija" zīmolu "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Spilva", "Pedro" un "Everest" produkti, kurus iespējams pasūtīt, izmantojot "Wolt" ēdienu piegādes platformu, taču laika gaitā plānots piedāvāto produktu klāstu paplašināt, balstoties uz klientu pieprasījumu.

Lai veiktu pasūtījumu, nepieciešams reģistrēties "Wolt" ēdiena piegādes platformai telefona aplikācijā vai mājaslapā – https://bit.ly/Orkla_Wolt. Papildus tam "Orkla Latvija" produkcija ir pieejama pasūtīšanai arī dažādos sadarbības partneru internetveikalos "Barbora", "Nuko", kā arī "Rimi" e-veikalā un citos.

"Wolt" veic visus nepieciešamos pasākumus, lai mazinātu cilvēku tiešo kontaktu iespējamību, un nodrošinātu klientu, kurjerpartneru un restorānu darbinieku drošību. "Wolt" ir ieviesis iespēju pasūtītājam izvēlēties bezkontakta piegādi, kas nozīmē, ka kurjers piegādāto pasūtījumu atstāj pie durvīm.

"Orkla Latvija" pārstāv tādus zīmolus kā "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Taffel the Original Snacks", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus.

Savukārt cits Latvijas ražotājs - AS "Cēsu alus", pielāgojoties jaunajai tirgus situācijai un vajadzībām, uzsācis ražot roku un virsmu dezinfekcijas līdzekli. "Santizer Forte" ir spēcīgs dezinfekcijas līdzeklis uz etilspirta (sastāvā 70%) un glicerīna bāzes, pildīts 500 ml tilpuma pudelē. Pirmajā partijā plānots saražot 70 000 pudeles dezinfekcijas līdzekļa.

Visas Cēsu alus skārdenes būs ar vāciņiem 

"Cēsu alus" turpmāk visiem saražotajiem dzērieniem skārdenēs izmantos folijas vāciņus. Reaģējot...

Eva Sietiņsone, "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja, informē: "Laikā, kad dezinfekcijas līdzekļi ir akūti nepieciešami, mēs vēlamies sniegt savu ieguldījumu un, izmantojot "Cēsu alus" speciālistu kompetenci un spēcīgo laboratorijas bāzi, nodrošināt dezinfekcijas līdzekļa pieejamību valstī. Daļu no saražotā dezinfekcijas līdzekļu apjoma – 5000 pudeles - mēs ziedosim Cēsu klīnikai, Vidzemes slimnīcai un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta Cēsu filiālei."

Izstrādājot dezinfekcijas līdzekli "Sanitizer Forte" ņemtas vērā "Pasaules Veselības organizācijas" norādes un to ir akreditējušas valsts uzraugošās iestādes - "Pārtikas Veterinārais dienests" (PVD) un "Latvijas vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs" (LVĢMC) - apstiprinot līdzekļa efektivitāti un atbilstošu etilspirta daudzuma koncentrāciju sastāvā vīrusu un baktēriju apkarošanai.

Iedzīvotājiem būs iespēja dezinfekcijas līdzekli "Sanitizer Forte" iegādāties attālināti "Cēsu alus" internetveikalā www.veikals.cesualus.lv, ar piegādi uz mājām visā Latvijas teritorijā, kā arī to varēs iegādāties mazumtirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Tirgojoties nelicencētā akciju platformā, vīrietis zaudē 10 tūkstošus eiro

Žanete Hāka, 21.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijā Cert.lv vērsies vīrietis, kas cietis no krāpniecības nelicenzētājā Everest trade akciju tirdzniecības platformā, informē Cert.lv.

Tirdzniecība ar akcijām sākusies ar nelielu summu, 500 dolāriem, taču ar laiku vīrietis ticis pārliecināts investēt arvien vairāk.

Kopumā vīrietis ieguldījis ap desmit tūkstošiem savas naudas, bet kopējā akciju tirdzniecības bilance uzrādījusies lielāka - pat līdz 45 tūkstošiem, taču, lai naudu izņemtu, bija jāiemaksā vēl 15 tūkstoši eiro, operācijas pabeigšanai. Līdzīga situācija atkārtojusies vēl vairākas reizes, kamēr bilance izaugusi līdz 100 tūkstošiem, bet prasīts ieskaitīt vēl naudu operācijas pabeigšanai un konvertācijai. Ne ieguldīto, ne nopelnīto naudu vīrietim neizdevās saņemt, tāpēc viņš vērsās pie pašas platformas, ar ko strādā Everest trade, taču arī tur nav saņēmis nekādu palīdzību naudas atgūšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi atļaut AS "Cēsu alus" iegūt izšķirošu ietekmi pār daļu no SIA "Orkla Foods Latvija" aktīviem - zīmolu "Everest", kas nodarbojas ar dzeramā ūdens ražošanu un tirdzniecību, informē KP.

KP nekonstatēja būtisku kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.

AS "Cēsu alus" darbība Latvijā saistīta ar alus, bezalkoholisko un alkoholisko dzērienu, tostarp pudelēs pildīta dzeramā ūdens ražošanu, vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību. Uzņēmums realizē pudelēs pildītu dzeramo ūdeni ar zīmolu "Lielbāta" un "Bērzūdens".

Savukārt SIA "Orkla Foods Latvija" un tās saistīto uzņēmumu darbība Latvijā ir saistīta ar augļu, ogu, dārzeņu, majonēžu, kečupu un dažādu ēdienu piedevu ražošanu un vairumtirdzniecību, garšvielu un piedevu ražošanu, bezalkohola dzērienu ražošanu, minerālūdeņu un pudelēs iepildītu citu ūdeņu ražošanu un vairumtirdzniecību, augļu un dārzeņu sulu ražošanu un vairumtirdzniecību, kakao, šokolādes, konfekšu un citu cukuroto konditorejas izstrādājumu ražošanu, cukura, šokolādes un cukuroto konditorejas izstrādājumu vairumtirdzniecību, sausiņu un cepumu ražošanu, ilgi uzglabājamo konditorejas izstrādājumu un kūku ražošanu, maizes ražošanu, svaigi ceptu mīklas izstrādājumu un kūku ražošanu, konditorejas un miltu izstrādājumu ražošanu un kartupeļu pārstrādi. Uzņēmums ražo un realizē dzeramo ūdeni ar zīmolu "Everest".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban vērojama potenciālo pircēju interese par Orkla Foods Latvija grupā esošā uzņēmuma Gutta ūdens ražotni Valdlaučos, tomēr par konkrētu pircēju vēl pāragri runāt, atzina Orkla Foods Latvija mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.

Viņa norādīja, ka uzņēmums patlaban neatklās ieinteresētās puses, kā arī nevar prognozēt darījuma beigu datumu.

«Par pārdošanas procesu informācija būs pieejama, kad tiks noslēgta vienošanās,» sacīja uzņēmuma pārstāve.

Ražotne atrodas Rāmavā, Valdlaučos, tās platība ir 3445 kvadrātmetri, savukārt kopējā teritorija aizņem 18 051 kvadrātmetru.

Gutta Valdlaučos ražo 13 veidu sulas, sulu dzērienus un nektārus, kā arī zīmola Everest gāzētu un negāzētu ūdeni, kas tiek iegūts ražotnē no 128 metru dziļiem urbumiem.

Līdzās Everest ražošanai Gutta ražotnē tiek fasēts arī Rīgas pašvaldības SIA Rīgas ūdens meitasuzņēmuma SIA Aqua Riga Zaķumuižas urbumā iegūtais un uz ražotni transportētais ūdens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Apple viedtālrunis iPhone 4S klajā nācis, sabiedrībā viešot dalītas jūtas. Kamēr paši uzticīgākie Apple fani joprojām ir sajūsmā par visu, ar ko ASV tehnoloģiju gigants nāk klajā, citi ir vīlušies ar Apple jaunāko veikumu.

Arī pēc vairāku ekspertu domām, iPhone 4S nav tas, ko sabiedrība gaidīja pēc vairākām ASV tehnoloģiju kompānijas jauno produktu prezentācijām, kas ikreiz mēdza satricināt pasauli.

Visticamāk, Apple izdosies pārdot miljoniem iPhone 4S, ņemot vērā, ka tā priekštecis ceturkšņa laikā pārdots 20 miljonos eksemplāru, tomēr, salīdzinot ar iepriekšējiem iPhone, kas pārsnieguši viens otra pārdošanas rekordus, jaunākais Apple viedtālrunis varētu būt pirmā melnā avs iPhone ģimenē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārvadātāji varētu taupīt līdzekļus, turpmāk nebraucot iekšā autoostās, kas savukārt radītu haosu un pašvaldību izdevumu palielināšanos.

Hipiji atgriežas

Ar optimismu sejā autoražotāji tradicionāli devušies uz Ženēvu, lai rādītu savus sasniegumus.

Aviācija

Lidosta gatava būvēt

Šovasar lidostā Rīga pasažieru pieaugums varētu sasniegt 350 tūkstošus.

Bankas

Par Komercbanku asociācijas vadītāju virzīs Bičevski

Komercbanku asociācijas vadītāja amatā virzīs Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāru Mārtiņu Bičevski.

Pasaulē

Eiro bāzes procentu likmes varētu kāpt

ECB ziņo par gatavību cīņai ar inflāciju un iespējamu eiro likmes palielināšanu jau aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šo Ziemassvētku topa rotaļlietas - iPad atdarinājums un interaktīvi roboti

Lelde Petrāne, 02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku sezona rotaļlietu nozarei ir izšķirošs laiks, jo vecāki, izliekoties par Ziemassvētku vecīti, steidz piepildīt savu bērnu sapņus.

Šogad daudzi rotaļlietu ražotāji, lai iegūtu klientus, turas pie jau izmēģinātām lietām, kam piešķirts kāds «svaigums».

CNBC izveidojis šajā Ziemassvētku sezonā Amerikā pieprasītāko rotaļlietu sarakstu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, var pieņemt, ka vismaz daļa no šīm rotaļlietām būs iekļuvusi arī Latvijā dzīvojošo bērnu vēstulēs Ziemassvētku vecītim.

My Keepon

Ražotājs: Wow! Stuff

Cena: 50 ASV dolāri

Vecums: 6 gadi līdz 11 gadi

Mazs mikrofons, kas iebūvēts My Keepon, ļauj tam dzirdēt mūziku, ko īpašnieks atskaņo, vai ritmus un atbildēt. Tā reaģē arī uz piesitieniem, saspiešanu un kutināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2019.gada 23.janvārī ar 61 balsi apstiprināja jauno valdības sastāvu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš dzimis 1964.gadā ASV, precējies un ir četru bērnu tēvs.

Kariņam ir augstākā izglītība - 1988.gadā viņš beidzis Pensilvānijas Universitāti ASV, iegūstot humanitāro zinātņu bakalaura grādu ar specialitāti lingvistikā. 1996.gadā viņš absolvējis Pensilvānijas Universitāti, kļūstot par filozofijas doktoru ar specialitāti lingvistikā.

Kariņš nekandidēja 13.Saeimas vēlēšanās. Tomēr pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem uzticēt veidot valdību Jaunās konservatīvās partijas līderim Jānim Bordānam un partijas «KPV.LV» premjera amata kandidātam Aldim Gobzemam, Valsts prezidents Raimonds Vējonis jaunā Ministru kabineta veidošanu uzticēja partiju apvienības «Jaunā Vienotība» virzītajam premjera amata kandidātam Kariņam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē jau izskanējis, ka par vienu no labākajām darbavietām atzīts interneta milzis Google, kas darbiniekus vilina ar savu netradicionāli iekārtotajiem birojiem un pievilcīgajiem darba nosacījumiem. Taču Google uz papēžiem min arī sociālais portāls Facebook, kura galvenais birojs ir ne mazāk neordinārs.

GOOGLE

Google saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātus atvaļinājumus: pirmajā darba gadā 15 dienas, otrajā – 20 dienas un, sākot ar sesto darba gadu, 25 dienas gadā, kā arī 12 apmaksātas svētku brīvdienas.

Google visiem saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātu bērna kopšanas atvaļinājumu trīs mēnešu garumā, kā arī vēl papildus 6 nedēļas, ja darbinieks kompānijā strādā vairāk nekā gadu.

Visi Google darbinieki pēc nepieciešamības var saņemt neierobežotus apmaksātu slimības atvaļinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan Satiksmes ministrs Uldis Augulis, gan airBaltic vadītājs Bertolds Fliks uzskata, ka par airBaltic un lidostas Rīga finansiālajām domstarpībām abām pusēm vēl ir iespējams vienoties līdz tiesai šās vasaras vidū.

Augulis pauda atzinību par to, ka lidosta Rīga Arņa Luhses vadībā ir iemācījusies sēsties ar airBaltic pie sarunu galda, nevis tikai strīdēties. Neesot pieļaujams, ka konfliktē divas valsts kompānijas. DB jau rakstīja, ka pašreizējās airBaltic prasības apmērs pret lidostu ir pārsniedzis 23 milj. Ls sakarā ar aviokompānijai atceltajām apjoma atlaidēm, kuras turpinot saņemt Īrijas zemo cenu kompānija Ryanair. Savukārt airBaltic ir parādā par lidostas Rīga pakalpojumiem 7-8 milj. Ls. Pagaidām gan netika minēts tas, kādā formā šīs savstarpējās pretenzijas varētu tikt atrisinātas - samaksājot vismaz daļu no parāda, atsakoties no prasības vai kā citādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Veselības aprūpē joprojām cīnās ar ēnu ekonomiku

Sanita Igaune, 29.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā veselības aprūpes jomā vēl aizvien ir saglabājies augsts «pelēkās» ekonomikas īpatsvars.

Latvijā pēdējos gados galvenā problēma veselības aprūpes jomā ir nepietiekamais valsts finansējums. DB jau rakstīja(15.09.2010), ka, sarūkot valsts finansējumam veselības aprūpei, tika dots stimuls privātu medicīnas centru izveidei. Konkurence privāto medicīnas iestāžu vidū ir saasinājusies un veselības aprūpes jomā ir pieaudzis «pelēkās» ekonomikas īpatsvars, DB sacīja medicīnas centra ARS valdes priekšsēdētājs Māris Andersons. Rezultātā tirgū ir nevienlīdzīga konkurence, jo daļa mazo privāto medicīnas uzņēmumu apiet likumā noteikto prasību pildīšanu.

«Pelēkie» darboņi daudz iegūst uz darbaspēka nodokļu rēķina, DB atzīmē klīnikas Premium Medical vadītāja Signe Dauškane-Platace. To sekmē arī ilggadējās «tradīcijas», piemēram, pateicības vai ārstu privātprakses darba vietās valsts slimnīcās, kas nekur nav zudušas arī krīzes laikā. Devīze «nauda seko pacientam» būtu jārealizē dzīvē, ir pārliecināta S. Dauškane-Platace. Piemēram, ja sieviete vēlas iet pie ginekologa, valsts par šādu vizīti sedz konkrētu summu un viņa pati izvēlas medicīnas iestādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TheMonetizr palīdz mobilo spēļu izstrādātājiem pelnīt naudu ar produktiem, kas apdrukāti ar spēles tematiku, tostarp telefona vāciņiem, krekliem, cepurītēm

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

«Mums ir programmatūra, kas ļauj spēļu izstrādātājiem ielikt savās spēlēs mūsu kodu, kas spēlētājiem dod iespēju iegādāties kādu no produktiem brīdī, kad lietotājs ir sasniedzis kādu konkrētu spēles līmeni. Tā ir iespēja iegādāties produktu lētāk nekā citiem vai iegūt iespēju nopirkt kaut ko, kas nav pieejams citiem,» stāsta Mārtiņš Bratuškins, TheMonetizr (Monetization Solutions Inc.) līdzīpašnieks. Tie ir īpaši produkti cilvēkiem, kas ir pietiekami lojāli spēlei. TheMonerizr saviem klientiem iesaka sākt piedāvāt īpašos produktus tiem, kuri spēlē pavadījuši vismaz stundu. Tad var sākt piedāvāt uzlīmītes, piespraudītes un citus lētākus produktus, bet, jo lojālāki ir lietotāji, jo vērtīgāki produkti tiek piedāvāti. «Nākotnē gribam būt starpnieks starp lielajiem zīmoliem – ne tikai spēļu – un mobilajās ierīcēs aktīvo auditoriju. Mēs varam līdzdarboties jebkurā mobilajā pieredzē, kur sasniedz kādu rezultātu,» saka Mārtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Katru dienu mums Ventspils naftai ir cits pircējs, bet mēs neļaujam tam sevi samulsināt»

To laikrakstam Dienas bizness ekskluzīvā intervijā sacīja lielākā a/s Ventspils nafta īpašnieka Vitol Group pārstāvis Marks Vērs (attēlā). Kā akcionāra pārstāvis viņš pilnībā atbalsta bufernaftas izsūknēšanu no Baltkrievijas - Ventspils naftas vada, jo tā bojājot naftas vadu, turklāt, naftu pārdodot, būšot iespējams gūt vismaz kaut kādus ienākumus no līdz šim desmitiem miljonu latu zaudējumus sagādājušā uzņēmuma aktīva - naftas vada.

Vislielākais sāpju bērns Ventspils naftai pašlaik esot a/s Latvijas kuģniecība, «kas draud palikt tikai par čaulu ar lieliem parādiem».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PET iepakojumu ražotājs Retal Europe krīzes laikā pārkārtoja pārdošanu uz Eiropu un gada laikā Baltijas uzņēmumu topā spēja pakāpties par 42 vietām, trešdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Retal Europe tapšanas stāsts vienlaikus ir tradicionāls un pasakai līdzīgs. Izjūkot Padomju Savienībai, trīs draugi nolēmuši dibināt savu uzņēmumu Lietuvā. Daudzi brīnījušies un centušies atrunāt, jo visiem trim bijis labs darbs, bet viņi tomēr nodibinājuši savu uzņēmumu. Veiksmīgi sākuši ražot cigarešu filtrus. Uzņēmums paplašinājies, sadarbības partneri redzējuši, ka tam var uzticēties un 1997. gadā ierosinājuši minētajiem draugiem pārstrukturizēt uzņēmumu un sākt ražot plastmasas pudeļu sagataves. Viņi tā arī darījuši, un panākumu pamatā bija pirmais lielais klients - Pepsi-Cola Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kāpinātu uzņēmumu grupas efektivitāti, lietā tiks likti sakari loģistikas biznesā, intervijā laikrakstam Dienas bizness uzsver Man-Tess jaunā īpašnieka – holandiešu kompānijas Alandam Capital – direktors Roberts Eihorns. Tam noderēs viņa kontakti Roterdamas ostā un pazīšanās ar lielu loģistikas kompāniju īpašniekiem. Iespējama arī investoru piesaiste gan no austrumiem, gan rietumiem.

R. Eihornu (attēlā) apmierina Rīgas brīvostas darbība, īpaši viņš izceļ tās ģeogrāfisko izvietojumu – atvērto izeju uz jūru. Kaut arī attiecības ar konkurentiem ir dažādas, Man-Tess centīsies būt neitrāls savā uzņēmējdarbībā. Jaunie īpašnieki jau šogad sagaida biznesa pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Infoeksperts piesaka sevi ne vien kā jaunu uzņēmumu, bet arī drosmīgi iezīmē jaunu biznesa nišu - zīmola žurnālistiku, piektdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

«Tradicionālie masu informācijas līdzekļi paņem to informācijas daļu, kas viņiem ir aktuāla, kas palīdz attīstīt savu biznesu - mediju komercializēšanās ir neizbēgams fakts. Savukārt cilvēki sabiedriskās attiecības joprojām uztver kā reklāmu. Pētījumi liecina, ka 85% cilvēku cenšas izvairīties no reklāmas satura. Paliek tukšums - kā gan izstāstīt savu ziņu interesantā un auditorijai saprotamā valodā?» tā Līga Dzirnekle, SIA Infoeksperts līdzīpašniece.

Lai aizpildītu šo tukšumu, tapuši zīmola mediji un zīmola žurnālistika, kur apvienojas vairākas tendences: krīzes ietekmē uzņēmumiem nepieciešams aktīvāk komunicēt ar auditoriju un ir daudz nenodarbinātu žurnālistu. Tāpēc uzņēmumi piesaista profesionālas žurnālistu komandas, lai viņi sagatavotu žurnālistisku informāciju par kompānijas rūpju lokā esošajām sfērām un pasniegtu šīs ziņas gan klientam, gan produkta pircējam, gan akcionāram. «Tas arī ir mūsu darbības lauciņš - jāsaliek kopā uzņēmuma mērķi un vērtības, izvēlētā mērķauditorija, jāatrod tēmas, kas šajā rāmī cilvēkiem ir interesantas un jāpasniedz žurnālistikā pieņemtā veidā. Ja mēs paskatāmies uz sabiedrisko attiecību ziņām - tās top no vadības, kompānijas un produkta pārdošanas viedokļa, bet ne vienmēr tās interesē auditoriju un dažkārt nav interesanti pasniegtas,» Līga stāsta. «Ir sadalītas lomas - sabiedriskās attiecības, tradicionālie mediji, bet te uzrodas kaut kas, par ko nevar saprast, vai tas ir gulbis vai neglītais pīlēns. Mums jāpastāsta vīzija, ka šis neglītais pīlēns būs gulbis,» skaidro Līga. Amerikā zīmola žurnālistika jau esot paziņota par korporatīvo komunikāciju nākotni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi lieli telekomunikāciju uzņēmumi Baltkom un IZZI, kuru kopējā klientu bāze ir ap 300 tūkst., gaida Konkurences padomes lēmumu, vai tā dos zaļu gaismu iecerētajam apvienošanas darījumam. Apvienošanās ļautu ne tikai nostiprināt pozīcijas tirgū, bet arī atvieglotu fiananšu pārvaldību.

Izdevīgāk pārdot šķeldu nekā ražot elektrību

Balto šķeldu, kam ir labāka efektivitāte mēs pārdodam, atzīst a/s Latvijas Finieris valdes priekšsēdētājs Uldis Biķis.

Glābs Lido ēdināšanu

Maksātnespējas process ierosināts vēl pret divām Lido īpašnieka Gunāra Ķirsona kompānijām – Lido meitasuzņēmumu Lido Dizaina rūpnīca, kura jaunais nosaukums ir Dizaina Projekti, kā arī pret Lido tūrisma un atpūtas kompleksu. Viss notikšot ar mērķi pasargāt ēdināšanas biznesu, saka G. Ķirsona biznesu maksātnespējas administrators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Miljonārs Svirčenkovs kopā ar brāli plāno attīstīt aviopārvadājumus

Sandra Dieziņa, 29.08.2011

No kreisās: Viktors Svirčenkovs, Andrejs Svirčenkovs

Foto: Kristians Putniņš, Dienas Mediji / Lauris Nagliņš, LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekš ar «laimīgo vistu» olu biznesu saistītais Viktors Svirčenkovs sācis darboties aviācijas biznesā.

Viņš kopā ar savu brāli, miljonāru sarakstā esošo Norvik bankas līdzīpašnieku Andreju Svirčenkovu nodibinājuši ar aviāciju saistītus uzņēmumus. Lursoft dati liecina, ka šomēnes nodibināts SIA Rixairlines, kura daļas pilnībā pieder Andrejam Svirčenkovam, savukārt otra uzņēmuma SIA Rixair Terminal daļas uz pusēm pieder A. Svirčenkovam un Leonīdai Stoļarukai. Šo kompāniju valdēs kā valdes locekļi darbosies brāļi Svirčenkovi.

Sarunā ar Dienas biznesu Viktors Svirčenkovs atklāja, ka uzņēmumu mērķis ir attīstīt mazo aviāciju Latvijā - pagaidām šī niša ir ļoti vāja jeb «tās nav vispār», taču tai esot liels potenciāls. V. Svirčenkovs uzsver, ka ir kategorija ļaužu, kas būtu gatavi izmantot pasažieru pārvadājumu iespējas, tāpat būtu interesenti arī nelielu kravu pārvadājumos. Uzņēmējs neslēpj, ka Krievijā, Vācijā un citās Eiropas valstīs šis pakalpojums ir pieprasīts un tāds varētu būt arī Latvijā. Abu kompāniju valdes loceklis pagaidām neatklāja plānotās investīcijas – tas kļūšot skaidrs pēc tirgus izpētes. V. Svirčenkovs bija saistīts ar Putnu fabriku Zaķumuiža, SIA Mārupes lauksaimniecības centrs un PS MLC projekts.

Komentāri

Pievienot komentāru