Biznesa tehnoloģijas

Interneta reklāmas tirgus turpina augt un transformēties

Anda Asere, 30.12.2019

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Visticamāk, arī 2019. gadā reklāmas apjomi internetā turpinājuši augt.

Tā pieļauj "iMarketings.lv" Digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins. Tomēr pagaidām dati par 2019. gada reklāmas tirgus apjomiem vēl nav apkopoti un līdz ar to nav iespējams precīzi analizēt tirgus dinamiku. "Jāņem vērā arī fakts, ka pilnībā apkopot un novērtēt kopējo situāciju, nav iespējams, jo "Google" ("Search", "Youtube", "Display") un "Facebook" nesniedz datus par reklāmas apjomiem. Savukārt bez šiem datiem aina nav pilnīga. Pēc Latvijas Reklāmas asociācijas sniegtajiem datiem 2018. gadā reklāmas apjomi internetā veidoja 23%. Ja būtu zināmi arī "Google" un "Facebook" reklāmas apjomi, esmu pārliecināts, ka tas būtiski mainītu reklāmas apjomu struktūru, un interneta reklāmas daļa, iespējams, varētu sasniegt pat TV līmeni," viņš norāda.

Piemēram, pēc "Google Analytics" datiem "iMarketings.lv" klientu apgrozījums internetā 2018. gadā veidoja aptuveni 143 miljonus eiro. 2019. gadā provizoriski tiek sagaidīts 20 līdz 30% pieaugums. "Šo izaugsmi panāksim, pateicoties gan reklāmas kampaņu pārvaldīšanai vietējā tirgū, gan arī, attīstot tirdzniecību jaunās valstīs ar esošajiem klientiem," teic S. Volvenkins.

S. Volvenkins novērojis, ka arvien vairāk uzņēmumu sāk tirdzniecību internetā. Šo tendence ir redzama gan mazo un vidējo, gan arī lielo uzņēmumu vidū. "Es teiktu, ka tā ir visai loģiska transformācija, jo internets sniedz praktiskas iespējas nodrošināt uzņēmuma izaugsmi.

Uzņēmumi, kas turpmāk nepievērsīs pienācīgu uzmanību internetam, nebūs konkurētspējīgi un zaudēs konkurences cīņā," viņš uzskata. Tāpat S. Volvenkins novērojis, ka strauji mainās digitālā mārketinga aģentūru loma. Mūsdienu tehnoloģiskā pasaule strauji attīstās, un, lai konkurētu, arī digitālā mārketinga aģentūrām ir nemitīgi jāattīstās, jāpilnveidojas, atbilstoši tirgus straujajiem tempiem.

"Jau 2019. gadā tām bija jāspēj piedāvāt ne tikai "Google" vai "Facebook" reklāmu, bet arī pilnu mediju stratēģijas izstrādi un īstenošanu ar padziļinātu kampaņu rezultātu un lietotāju uzvedības analīzi," viņš piebilst.