Uzņēmumiem būtu jāiesaistās ilgtspējīgā attīstībā un sociālā darbā, jo tas nostiprina uzņēmuma reputāciju un lojalitāti, palīdz darbiniekiem kļūt augstāk kvalificētiem un motivētākiem, kā arī rada kvalitatīvāku gan darba vidi, gan sabiedrību, trešdien seminārā Stratēģiskās sociālās investīcijas: win-win pieeja stāstīja Korporratīvās ilgtspējas un atbildības institūta (Institute for Corporate Sustainability and Responsibility) pārstāve Dace Avena.
Seminārā tika runāts par to, kādēļ stratēģiskās sociālās investīcijas (SSI) uzņēmumiem ir nozīmīgas, kā izvēlēties uzņēmumam atbilstošās mērķa grupas, ar kurām strādāt sociālās atbildības veicināšanas virzienā. Tika stāstīts arī par to, kā saprast, kas ir interesants uzņēmumā strādājošiem. Savā pieredzē par darbinieku brīvprātīgo darbu stāstīja SEB bankas pārstāve Agnese Strazda, pieredzē par sociālās atbildības veicināšanu dalījās Electrolux Latvia pārstāvis Eduards Reneslācis un Soros Foundation Latvia pārstāve Aija Tūna.
Viens no semināra organizatoriem – asociācija Dzīvesprieks nodarbojas ar bāreņu un bez vecāku gādības palikušu jauniešu skološanu. Papildus arodizglītības programmām jauniešiem tiek mācīta angļu valoda, datoru mācība un mājsaimniecības priekšmeti. Dzīvesprieka pārstāve Līga Landiša stāstīja par asociācijas pieredzi, sadarbojoties ar uzņēmumiem un institūcijām. Asociācjai izveidojusies sadarbība ar Electrolux, GlaxoSmithKline, Hauska Partner, If, Intrac, Krāsu serviss, Nordea, Oriflame, Prolux, SEB banka, Snickers, StoraEnso, Systemair, TBWA Latvia, Vairāk saules, Vivacolor, arī zvērinātu advokātu biroju Petrovs un partneri, kā arī British Chamber. Daži uzņēmumi atbalsta asociāciju materiāli, bet ir arī tādi, kas iesaistās audzēkņu izglītošanas darbā, vēlāk arī pieņemot apmācītos audzēkņus darbā. «Uzņēmumiem jābūt sociāli atbildīgiem, jo tādējādi tiek izglītots arī potenciālais kompānijas klients vai darbinieks,» norādīja D. Avena.