Ja jāmaksā nodokļi, tad jāaiziet no tirgus? 

Uber un Taxify paziņojumi rada neizpratni tradicionālās taksometru nozares pārstāvju vidū. Izmantot publiskas iebiedēšanas taktiku jautājumā, kur jābūt valstiskai vienprātībai, ir nepārdomāti un bezatbildīgi.

Jānis Naglis - taksometru nozares pārstāvis, 29.1.2018

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Pasažieru pārvadājums ir komercpakalpojumus, par kuru tiek prasīta atlīdzība, tātad – jāmaksā nodokļi – neatkarīgi no automašīnas numurzīmes krāsas.

Lielākajai daļai sabiedrības ir skaidrs, ka uzņēmējdarbības veikšana ir tiešā veidā saistīta ar attiecīgajā nozarē paredzēto nodokļu nomaksu. Vienlaikus ir skaidrs, ka taksometru nozarē, kurā ir kritiskas problēmas nodokļu jautājumā, ielaižot nekontrolējami lielu privāto pakalpojumu sniedzēju skaitu, kas pakļaujas saviem, nevis vienotiem, noteikumiem, jau atkal tiks atvērta Pandoras lāde.

Ir nepieņemami izmantot draudus un iebiedēšanu darbā ar valsts institūcijām, lai panāktu sev vēlamu rezultātu. Īpaši, ja šo instrumentu izmanto uzņēmums, kas jau ir parādījis savu attieksmi pret valsti, cilvēkiem un likumu, Jaungada naktī palielinot pasažieru pārvadājuma pakalpojuma tarifu desmitkārt. Par šo patvaļu joprojām neviens nav saņēmis sodu. Vai šīs ir tās vērtības, kas palīdzēs veidot sakārtotu nozari?

Arī Eiropas Savienības tiesa pagājušā gada nogalē kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju Uber atzina par pasažieru komercpārvadājumu uzņēmumu, kuram ir jāpakļaujas vienotiem noteikumiem nodokļu nomaksas jautājumā, kura vadītājiem ir jāsaņem licence, jāpārvietojas ar satiksmei un pasažieru drošībai atbilstošām automašīnām un jānodrošina caurspīdīga sadarbība ar atbildīgajām institūcijām. Kompānijām, kas uzskata, ka uz tām šādi noteikumi neattiecas, nav vietas Latvijas tirgū.

Tevi varētu interesēt

Lielākā daļa piegādātāju nav palielinājuši cenas augļiem un dāzeņiem 2018.gadā. Savukārt...

Latvija kā nodokļu maksāšanas rezidence atkal kļūst interesanta nerezidentiem, sevišķi no NVS...

Izstrādātie noteikumi privāto vadītāju darbību nevis atvieglo, bet apzināti nosaka ievērojami sarežģītākas prasības nekā taksometriem, uzskata uzņēmums.

Priekšlikums paredz ieviest jaunu sistēmu, kas atvieglotu PVN uzskaiti un deklarēšanas pienākumus.

Lieliem investoriem pāreja uz angļu valodu neko būtiski nemainīs, jo te uz...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Digitalizācijas laikmetā, kurā pieaug digitālo valūtu, īpaši Bitcoin, popularitāte, ir apsveicama...

Viena no Eiropas valstīm, kura pēdējā laikā izpelnījusies politologu un ekonomistu īpašu uzmanību,...

Jaunā uzņēmumu ienākuma nodokļa piemērošanas kārtība, kas Latvijā ir stājusies spēkā no...

Valsts lielie uzņēmumi strādā visas sabiedrības labā, taču bieži parādās diskusijas, kādā...

Atbilstoši Fizisko personu datu aizsardzības likuma (turpmāk – FPDAL) 2.panta 9.punktam par...

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Nu jau pagājušā gada decembra galvenais notikums bija jauna gada iestāšanās. Tieši tik garlaicīgs...

2017. gadā ātrās ēdināšanas nozare Baltijas tirgū kopumā uzrādījusi pozitīvus rādītājus,...

2017. gads akciju tirgos aizvadīts ar treknu plus zīmi – ieguldījumi šajā aktīvu klasē...

Pagājuši nu jau 4 gadi, kopš Latvija ir eirozonā un mūsu nauda ir...