Jaunākais izdevums

Lielbritānijas autobūves kompānija Jaguar Land Rover plāno palielināt strādājošo skaitu par 5000 cilvēku, lai paplašinātu savas zināšanas autonomajās un elektriskās piedziņas tehnoloģijās.

Vairums šo jauno darbavietu tiks bāzētas Lielbritānijā, bet darbinieku skaita palielināšanu paredzēts īstenot nākamā gada laikā.

Jaguar Land Rover patlaban pasaulē nodarbina vairāk nekā 40 000 cilvēku.

Uzņēmums savu pirmo elektrisko automašīnu I-PACE paredzējis būvēt Austrijā. Taču kompānija norādījusi, ka vēlētos šādus modeļus ražot Lielbritānijā, ja tiktu iegūts valdības atbalsts.

Kā ziņots, Jaguar Land Rover pieder Indijas lielākajai autobūves kompānijai Tata Motors, kas Lielbritānijas autoražotājus Jaguar un Land Rover par 2,3 miljardiem ASV dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna Ford Motor.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen tika prezentēts jaunais Range Rover Sport, un tā globālā pirmizrāde visiem paliks atmiņā ar pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē. Tas ir vislielākais šāda veida dambis pasaulē – ūdens pa to plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Iespaidīgais stāvums nopietni pārbaudīja jaunā sportiskā SUV spēju pretoties straumei, jo saķeres zuduma gadījumā draudēja 90 metru kritiens.

Šis brauciens pirmo reizi tika pārraidīts ekskluzīvā prezentācijas pasākumā Jaguar Land Rover produktu izstrādes centrā Gaidonā Lielbritānijā. Pie Range Rover Sport stūres atradās Džeimsa Bonda filmas kaskadiere Džesika Hokinsa. Jaunākajā Land Rover markas automobilim mestajā izaicinājumā jaunais Range Rover Sport, ar luksusa SUV Range Rover cieši radniecīgais augstas veiktspējas modelis, demonstrēja iespaidīgu saķeri, vilkmi un stabilitāti.

Iepriekšējo pārbaudījumu laikā Range Rover Sport sasniedza rekordu, braucot kalnā Paikspīkā, īstenoja pirmo reģistrēto Arābijas pussalas Tukšā kvartāla tuksneša šķērsošanu un kļuva par pirmo auto, kas pārvarējis 999 pakāpienu akmens kāpnes uz Debesu vārtiem Ķīnā 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 7. septembrī, patiesi ekskluzīvā pirmizrādē Latvijā tika atklāts jaunās paaudzes Range Rover Sport. Baudot iespēju klātienē iepazīt Range Rover sportiskā SUV izcilo dizainu un tehnoloģijas, viesi gremdējās lieliskā atmosfērā, kuru jo īpašu padarīja prezentācijas vieta.

Pasākums notika FBO Riga biznesa aviācijas centrā, kur klienti, auto žurnālisti, Land Rover pārstāvji, auto cienītāji un partneri spožu lidaparātu ielenkumā noskatījās satriecošu priekšnesumu, kura vizuālie un skaņas efekti neatstāja vienaldzīgu nevienu. Savukārt par neaizmirstamu svētku gaisotni rūpējās 36. Līnija & Chivas Regal.

Ilgi gaidītā trešās paaudzes Range Rover Sport prezentācija bija turpinājums jaunā modeļa nervus kutinošajai starptautiskajai debijai. Atgādinām, ka tajā Džeimsa Bonda jaunākās filmas kaskadiere ar jauno Sport veica pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē, kur ūdens plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Biedējošais un ārkārtīgi bīstamais izaicinājums tika pārliecinoši pārvarēts un apliecināja jaunā Range Rover Sport spējas un tehnoloģijas, kas to padara par visu laiku jaudīgāko Range Rover.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Londonā prezentētais modernā luksusa flagmanis – jaunais Range Rover ir piemērots pat visprasīgākajiem

Sadarbības materiāls, 20.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepazīstinot ar jauno Land Rover flagmaņa Range Rover paaudzi, britu ražotājs pamatoti varēja lepoties, akcentējot, kādai jābūt piecu gadu desmitu ražošanas pieredzes un moderno tehnoloģiju sinerģijai. Jaunais auto pilnībā atspoguļo moderno luksusu, sniedzot autovadītājam un pasažieriem vairāk izsmalcinātības un individualizēšanas nekā jebkad agrāk.

“Jaunais Range Rover ir ideāls piemērs mūsu redzējumam par to, kā radīt pasaulē visiekārojamākos luksusa automobiļus pat visprasīgākajiem klientiem. Tas ir atvēris jaunu nodaļu inovatīvo risinājumu unikālajā vēsturē, kas jau vairāk nekā 50 gadus ir Range Rover īpašā iezīme,” komentē Juste Jaruše, Jaguar Land Rover zīmola vadītāja Baltijas valstīs.

Baltijas tirgū šis modelis būs pieejams no janvāra, un pirmie pasūtītie automobiļi klientiem tiks piegādāti pavasarī. Uzlādējamais hibrīds (PHEV) un SV versijas pasūtījumiem būs pieejamas jau no janvāra.

Jaunās paaudzes sniegtās iespējas

Range Rover izmantotā jaunās paaudzes virsbūves konstrukcija ir kļuvusi par modeļa uzlabojumu pamatu. Modulārās arhitektūras (MLA-Flex) virsbūve izceļas ar savu īpašo stingrību un jauna līmeņa trokšņu izolāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inchcape Motors Latvia uzsāk jaunā un lielākā Jaguar Land Rover autosalona Baltijā būvniecību.

Paredzēts, ka jaunā autosalona būvniecība tiks pabeigta 2019. gada pirmajā pusē un tas savas durvis vērs 2019. gada maijā.

Jaunais autosalons tiks būvēts saskaņā ar Jaguar Land Rover korporatīvā koncepta «Arch» dizainu, kas tiek pakāpeniski ieviests visur pasaulē. Koncepts izstrādāts tā, lai pēc iespējas interesantākā veidā parādītu mūsdienu arhitektūras inovāciju iespējas. Ēkas dizainu raksturo moderna pelēka fasāde, tīras un vienkāršas līnijas. Jaunā autosalona iekštelpu dizainā tiks izmantoti stikla, riekstkoka un modernā apgaismojuma elementi, kas sniegs telpai svaiguma un greznības sajūtu. Jauno dizainu visos Jaguar Land Rover autosalonos plānots ieviest līdz 2019. gada beigām un šis būs trešais «Arch» koncepta autosalons Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Garantēta greznība: Jaguar Land Rover ievieš piecu gadu garantiju visiem jaunajiem Range Rover, Defender un Discovery modeļiem

Sadarbības materiāls, 01.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

• 1. septembrī ražotāja garantija Range Rover, Defender un Discovery zīmolu automobiļiem tiks pagarināta no trīs līdz pieciem gadiem vai 150 000 kilometru, atkarībā no tā, kas iestājas pirmais

• Garantija aptver visus Range Rover, Defender un Discovery modeļus, ieskaitot to vieglā hibrīda un plug-in elektriskā hibrīda versijas

• Jaunā standarta garantija attiecas uz visiem modeļiem visā Eiropā, un tās mērķis ir uzlabot klientu pieredzi, izlīdzinot zīmolu piedāvātās priekšrocības ar Jaguar

• Automobiļu īpašnieki no 1. septembra saņems arī iespēju piecus gadus izmantot paplašinātās InControl Remote savienojamības funkcijas

Ražotāja piecu gadu garantija visiem jaunajiem Range Rover, Defender un Discovery modeļiem stāsies spēkā 2023. gada 1. septembrī. Šī Jaguar Land Rover (JLR) iniciatīva klientiem sniegs papildu pārliecību un dos sirdsmieru, izvēloties kādu no JLR luksusa zīmoliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Jaguar Land Rover Slovākijā atvērusi jaunu 1,6 miljardu dolāru (1,4 miljardu eiro) vērtu rūpnīcu, kas ir pirmā uzņēmuma ražotne kontinentālajā Eiropā, teikts autoražotāja publiskotajā paziņojumā.

Uzņēmums rūpnīcu uzbūvējis netālu no Nitras, kas atrodas aptuveni 100 kilometrus uz austrumiem no Bratislavas.

Šīs rūpnīcas sākotnējā gada ražošanas jauda paredzēta 150 000 automobiļu apmērā.

Slovākijas valdība nodrošinājusi Jaguar Land Rover investīciju subsīdijas līdz 130 miljoniem eiro.

Jaguar Land Rover jau jūnijā paziņoja, ka pārvietos automašīnu Land Rover Discovery ražošanu no Birmingemas Anglijā uz Slovākiju, šādu lēmumu skaidrojot ar dīzeļautomašīnu tirdzniecības apjoma samazināšanos un neskaidrību par Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības.

Kā ziņots, Jaguar Land Rover pieder Indijas lielākajai autobūves kompānijai Tata Motors, kas Lielbritānijas autoražotājus Jaguar un Land Rover par 2,3 miljardiem ASV dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna Ford Motor.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autobūves kompānija Jaguar Land Rover pasaulē likvidēs 4500 darbvietas, ņemot vērā automašīnu tirdzniecības kritumu Ķīnā un dīzeļautomobiļu pieprasījuma samazināšanos, teikts ceturtdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Jaguar Land Rover pasaulē nodarbina 44 000 cilvēku, no kuriem 42 500 strādā Lielbritānijā. Plānotā darbvietu likvidēšana ir daļa no izmaksu samazināšanas programmas 2,5 miljardu sterliņu mārciņu (2,75 miljardu eiro) apmērā, ko paredzēts īstenot nākamo 18 mēnešu laikā.

Uzņēmumu negatīvi ietekmējis pārdošanas apjoma kritums Ķīnā, dīzeļautomašīnu tirdzniecības samazināšanās un bažas par Lielbritānijas konkurētspēju pēc valsts izstāšanās no Eiropas Savienības (ES).

Jaguar Land Rover norāda, ka uzņēmuma ražoto automašīnu tirdzniecības apjoms Ķīnā pērn samazinājies par 21%.

Vienlaikus gan kompānija ir parūpējusies par to, lai tai būtu rūpnīca ES pēc Lielbritānijas plānotās izstāšanas no bloka 29.martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Rīgā atklāts Baltijā lielākais Jaguar Land Rover autocentrs

Monta Glumane, 29.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaguar Land Rover zīmolu pārstāvis Inchcape Motors Latvia Rīgā atvēris jaunu autocentru, kas uzskatāms par lielāko Jaguar Land Rover autocentru Baltijā, informē autocentra vadība.

«Lepojamies ar Jaguar Land Rover desmit gadus ilgo vēsturi Latvijā. Šajā laikā Inchcape Motors Latvia ievērojami stiprinājusi Jaguar un Land Rover zīmolus šajā valstī, un jaunā autocentra atvēršana šo sadarbību attīstīs vēl tālāk,» pastāstīja Inchcape Ziemeļeiropas un Krievijas reģiona mazumtirdzniecības rīkotājdirektors Sanktpēterburgā un Ziemeļeiropas valstīs Timofejs Gerasjkins.

Autocentra atklāšanā viesiem bija iespēja iepazīties un iegādāties Jaguar Xe Sv Project 8 un atjaunoto Land Rover Discovery Sport.

Jaunais autocentrs atrodas Kārļa Ulmaņa gatvē un tajā tirgo jaunus un mazlietotus automobiļus, piedāvā servisa pakalpojumus, rezerves daļu, kā arī zīmola aksesuāru un dzīvesstila preču tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas autobūves kompānijai "Tata Motors" piederošais britu zīmols "Jaguar" no 2025.gada ražos tikai elektriskos automobiļus un restrukturizēs ražotnes ārpus Lielbritānijas, pirmdien paziņoja uzņēmums.

Savukārt Lielbritānijas "Jaguar Land Rover" līdz 2039.gadam iecerējis kļūt par uzņēmumu ar nulli oglekļa dioksīda izmešu.

Vienlaikus "Jaguar Land Rover" jaunā plāna ietvaros investēs 2,5 miljardus sterliņu mārciņu (2,9 miljardus eiro) un 2024.gadā tirgū laidīs pirmo pilnībā elektrisko "Land Rover" modeli.

"Tata Motors" Lielbritānijas autoražotājus "Jaguar" un "Land Rover" par 2,3 miljardiem dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna "Ford Motor".

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaguar «zaļknābis» rāda klasi

Aldis Zelmenis, 20.04.2018

Jau miera stāvoklī jaunais E-Pace iekārdinās ar savu atlētisko augumu. Būtiski, ka E-Pace arī paātrināsies un vadīsies, kā pienākas trenētam un visos fiziskajos parametros attīstītam atlētam.

Foto: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pirmajā iznācienā Jaguar E-Pace demonstrē tik nobrieduša un pārliecināta krosovera sniegumu, lai to neminstinoties pievienotu klases labākajiem modeļiem.

Pašlaik mazākais Jaguar krosovers pievienojas BMW X1, Audi Q3 un Mercedes GLA klubiņam. Gandrīz 4,4 metrus garais E-Pace ir būvēts uz tās pašas platformas, kas ir arī «pižoniskajam» Land Rover Range Rover Evoque. Moderna daudzsviru piekare aizmugurē, 2681 milimetru gara riteņu bāze, četrcilindru motori ar jaudu līdz 300 ZS un vācu kompānijas ZF deviņpakāpju automāts ir tikai dažas svarīgākās lietas, ar ko Jaguar ir gatavs nobiedēt savus konkurentus.

Valdzinošs izskats. Īsas pārkares, atlētiska stāja un tehniskais arsenāls izceļ Jaguar E-Pace sportisko orientāciju. Kompaktā auto siluetā nav nekā lieka, tam ir dabas doti talanti, lai sagādātu patīkamas braukšanas emocijas. Arī salonā viss ir pienācīgā līmenī. Patīkami, ka jauno laiku skārienjutīgie ekrāni labi sadzīvo ar klasiskajām pogām un slēdžiem. Starp citu, pogas ir tādā izmērā, lai tās par ērtām atzītu piloti ne tikai ar smalkām rociņām. Par multifunkcionālo stūri var teikt to pašu. Brangas pogas ar skaidri saprotamu nozīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Auto ražotāja Jaguar Land Rover rūpnīcā Solihalā

Lelde Petrāne, 20.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfam tika ļauts ielūkoties automašīnu ražotāja Jaguar Land Rover rūpnīcā Solihalā, Anglijas centrālajā daļā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Jaguar Land Rover pieder Indijas lielākajai autobūves kompānijai Tata Motors Ltd., kas Lielbritānijas autoražotājus Jaguar un Land Rover par 2,3 miljardiem ASV dolāru 2008.gada jūnijā iegādājās no ASV autobūves koncerna Ford Motor Co.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skaistums glābs pasauli

Aldis Zelmenis, 08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Range Rover Velar ir satriecoši skaists autobūves mākslas darbs, kas izrotās ikviena bagātnieka autoparku

Pēc izmēriem un satura šis impozantais SUV vāģis startēs tajā pašā līgā, kur ir zināmi tādi modeļi kā Audi Q5, Mercedes GLC, BMW X3, Porsche Macan, kā arī radniecīgais Jaguar F-Pace. Abus britus vieno tas, ka automobiļu pamatā ir izmantota viena un tā pati šasija, vienīgi ar atšķirīgiem piekares regulējumiem. Atšķirības zīme ir arī Range Rover Velar lakoniskais un dinamiskais eksterjera dizains. Kristāltīras virsbūves plūdlīnijas iegūšanai Range Rover Velar veidotāji no virsbūves ir pat atļāvušies aizvākt tradicionālos durvju rokturus. Kopējot superdārgo sporta auto modi, Range Rover Velar tie būs izbīdāmi ar elektropiedziņas palīdzību. Ne tikai šis efektīgais triks, bet Velar eksterjera un interjera vizuālo dotumu kopums neizdzēš sajūtu, ka elegantais sērijveida auto vēl aizvien ir konceptauto statusā. Bravo!

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvieši gādā par drošību tūlīt

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors. Sagatavoja Didzis Meļķis, 07.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden General Motors vicepriekšsēdis Roberts Lucs prognozēja, ka pēc 15 līdz 20 gadiem cilvēku vadītas automašīnas drošības apsvērumu dēļ uz ceļiem būs aizliegtas. Šī pati loģika vada arī vairākos Latvijas tehnoloģiju jaunuzņēmumos iesaistīto Rihardu Gailumu. Viņa 2015. gadā dibinātā Pilot Automotive Labs (turpmāk ‒ PILOT) ir radījusi šādu dzīvību glābjošu tehnoloģiju, turklāt pielāgojot to cenas ziņā pieejamām lietotām automašīnām.

Kompānijai ir komanda ar starptautisku izglītību un pieredzi tehnoloģiju jomā. Ar Rihardu kopā strādā programmētājs un industriālais dizainers ar 30 gadu stāžu Andris Eihmanis un Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta Inovācijas un globālās līderības programmas absolvents Juris Bariss. PILOT ir izgājusi jau divus jaunuzņēmumu akseleratorus ‒ Enchant.vc Singapūrā un Infiniti Lab Honkongā. Kompānijai ir partnerība ar Elektronikas un datorzinātņu institūtu Rīgā, kur tiek veikti pētījumi un ārpakalpojumi. Kopā ar šo partneri PILOT ir izveidojusi Augsto tehnoloģiju izglītības biedrību, kas savukārt vada bezpilota auto tehnoloģiju trasi.

Vairums auto un moto kompāniju fokusējas uz augstas autonomijas pakāpes braucamajiem, bet – uz jauniem braucamajiem. Tāpēc arī inovācijas parasti iesniedzas tieši jaunajās automašīnās, kas nozīmē reālas pārmaiņas dzīvē vien pēc gadu desmitiem. Turpretī PILOT risinājumi ir mērķēti uz tūlītējām pārmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā tuvinājumā izmaiņu nav daudz, tomēr, padziļinātāk pašķetinot jaunā Range Rover Evoque talantus, izaugsme ir acīmredzama

Šis modelis ir viens no Jaguar&Land Rover (JLR) savienības populārākajiem modeļiem, kas iznākšanas brīdī sacēla vētru ūdens glāzē un iemantoja kulta auto statusu. Tā popularitāte sagādāja īpašniekiem kaudzi naudas, bet tagad ir pēdējais brīdis šo stāstu uzspodrināt un pasniegt pircējiem no jauna.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Pirmajā brīdī izmaiņu nav daudz, vismaz eksterjera vizuālais noformējums ir pirmās paaudzes pagarinājums ar moderniem, bet neuzkrītošiem jauninājumiem. Toties tehniskās izmaiņas jau ir fundamentālas. Vispirms zem jaunā Evoque «lindrakiem» atradīsiet jauna Jaguar&Land Rover (JLR) modulāro platformu, kas līdztekus braukšanas kvalitāšu celšanai ir vairojusi vietu automašīnas salonā. Īpaši tas attiecas uz otrās rindas pasažieru ērtībām. Pēc sava stila un līdzības jaunais Evoque uzskatāmi kopē stilīgāko JLR apvienības krosoveru Velar. Līdz ar to jauno Evoque no vecā viegli varēs atpazīt pēc izbīdāmajiem durvju rokturiem, kas pirmo reizi tika izmantoti Velar modelim. Nav pārsteigums, ka salona arhitektūra, virtuālie paneļi un materiālu salikumi arī ir līdzīgi kā Velar, tikai nedaudz saspiestākā mērogā. Labā ziņa, ka digitālo ierīču operētājsistēma un skarienjutīgie ekrāni ir modernāki un ātrdarbīgāki. Atpakaļskata kameras izšķirtspēja arī ir lieliska. Personīgi man ļoti patīk, ka grozāmās ripas vietā Evoque ir atgriezies pie klasiskās ātrumkārbas sviras. Feins auto, kam pircēji atradīsies arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusa auto tirgū līdera maiņa

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 16.02.2018

Pēc ilgiem gadiem pirmoreiz vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto – Mercedes Benz GLE 350 D 4Matic.

Avots: mbusa.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pēc ilgiem gadiem vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto.

Ja 2016. gadā Latvijā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksusa automašīnu skaits no 850 gadu iepriekš samazinājās līdz nepilniem septiņiem simtiem, tad pērn tas atkal ir pieaudzis gandrīz līdz tūkstotim, piektdien, 16.februārī raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksus auto tirgus ziedu laiki Latvijā bija 2007. gadā - pēdējā gadā pirms krīzes, kad tika iegādātas aptuveni 1700 luksus automašīnas – tātad par tūkstoti vairāk nekā pērn. Tad iecienītāko luksus automašīnu desmitniekā pirmo pozīciju pārliecinoši ieņēma BMW X5 ar kopumā 434 pirmoreiz reģistrētām 2005.-2007.gada izlaiduma automašīnām. Sekoja Audi Q7 ar 148, Porsche Cayenne ar 122 un Mercedes Benz S500 ar 81 auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lieli izaicinājumi ekonomikai nozīmē, ka vērojama augoša vēlme pasargāt savu jau esošo bagātību.

Jau ziņots – ja sākotnēji pandēmijas bažas daudziem finanšu tirgus dalībniekiem lika strauji "rakt aizsarggrāvjus" (mazināt riskus), tad jau kādu laiciņu to oma izskatās visai optimistiska. Valdot šādam fonam, "Bloomberg" apkopojis dažu tirgus analītiķu spriedumus par to, kur šajā brīdī būtu jēdzīgi ieguldīt naudu 10 tūkstošu ASV dolāru apmērā.

Šajā ziņā var krietni pacelt latiņu un uzzināt ekspertu domas arī par to, kur šobrīd labāk nobāzēt līdzekļus miljona ASV dolāru apmērā. Interesanti ir tas, ka finanšu eksperti uz pārējo fona izceļ ieguldījumus zeltā, zemē, antīkajās monētās un pat vīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Piedāvājam ieskatu vācu autoražotāja Porsche Štutgartes Cufenhauzenes ražotnē.

Piedāvājam ieskatu vācu autoražotāja Porsche Štutgartes Cufenhauzenes ražotnē.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

FOTO: Vācijas rūpnīcā, kur ražo Mercedes S-Class

FOTO: Durvis aizver pēdējā auto rūpnīca Austrālijā

FOTO: Auto ražotāja Jaguar Land Rover rūpnīcā Solihalā

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ženēvas autoizstāde: Elektrifikācijas apmēri strauji aug

Aldis Zelmenis, speciāli Db.lv no Ženēvas, 08.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krītot nežēlastībā dīzeļautomobiļiem, no teju visu autoražotāju puses masveidīgāk un fanātiskāk tiek pielūgti videi draudzīgie puselektriskie vai 100 % elektriskie auto un to jaunākie kolēģi - pašbraucošās «autorikšas», liecina šā gada Ženēvas autoizstāde.

Tā jau tas dzīvē notiek, ka no mīlestības līdz naidam ir tik trausla robeža, attiecīgi nav brīnums, ka pat tādās valstīs kā Vācija vai Francija, kur vēl pirms pāris gadiem dīzeļautomašīnas bija pareizākā un masveidīgākā reliģija, šobrīd tas tiek uzskatīts par nepieņemamu pagānismu. Attiecīgi daudzi ražotāji steidz paziņot, ka no šīs ticības ir gatavi attiekties, bet citi vēl nogaida.

Piemēram, sekojot sava tautieša Toyota piemēram, arī japāņu Honda ir nolēmusi pilnībā atteikties no dīzeļmotoriem. Tāpēc jaunākās paaudzes Honda CR-V, kas Latvijā tirdzniecībā nonāks 2018. gada septembrī, vispirms būs kombinācijā ar benzīnmotoru, savukārt 2019. gada janvārī būs nopērkams arī modernas tehnoloģijas Honda CR-V hibrīds. Atvadas no dīzeļa tiks svinētas kopā ar Honda Civic modeli, kas kā pēdējais saņems 1.6 i-DTEC dīzeli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bunkus biroja darbinieki metas cīņā par mantu

Lato Lapsa, pietiek.com, speciāli DB, 20.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pēdējās nedēļas esam pavadījuši kā ļaunā murgā,» ar šādu atziņu aizvadītajā nedēļā klajā nāca nošautā advokāta Mārtiņa Bunkus biroja darbinieki. Taču, kā rāda publisko reģistru dati, dzīve ļaunajā murgā nav traucējusi jau aiznākamajā dienā pēc traģēdijas mesties cīņā par mantu, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

2015. gada beigās portāls pietiek.com informēja par divām lepnām un ļoti dārgām automašīnām, kuru valsts reģistrācijas numuros MB39 un MB21 bija iekļauti Mārtiņa Bunkus iniciāļi. Viens auto bija 2013. gada izlaiduma Land Rover Range Rover, kurš bija ieķīlāts par 200 000 eiro, bet otrs - pilnīgi jauns, 2015. gada izlaiduma Aston Martin Vanquish, kura cena atkarībā no modifikācijas un aprīkojuma bija 300 000 eiro vai vairāk.

Viena no šīm automašīnām bieži tika redzēta pie kādai ārzonas kompānijai piederošas Mežaparka savrupmājas, kuras īstais saimnieks un iemītnieks bija M. Bunkus, bet otrā - iekšpagalmā pie M. Bunkus advokātu biroja Rīgā, Alberta ielā. Abu luksusauto oficiālā īpašniece bija 2013. gadā dibināta SIA Hotel VIP Car Rent Services, kuras vienīgais kapitāldaļu turētājs bija Lielbritānijā reģistrēts uzņēmums bez zināmiem īpašniekiem Spritwell Commerce LLP. Automašīna Range Rover tai bija ieķīlāta pat par 200 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ražotājam YASA jauna rūpnīca, lai apmierinātu augošo pieprasījumu pēc elektromotoriem

Lelde Petrāne, 05.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#YASA eksportē 80% produkcijas un piegādā produktus vadošajiem automobiļu ražotājiem.

Apvienotajā Karalistē bāzētais zīmols YASA, kas specializējas elektrisko motoru ražošanā, paziņojis, ka palielinās ražošanas jaudu no 2000 līdz 100 000 vienībām gadā. Zīmolam ir jauna rūpnīca, lai apmierinātu arvien pieaugošo pieprasījumu pēc elektromotoriem, automobiļu ražotājiem pievēršotiem videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem.

YASA piesaistījusi 15 miljonus mārciņu tālākai attīstībai.

YASA eksportē 80% produkcijas un piegādā produktus vadošajiem automobiļu ražotājiem, piemēram, Aston Martin, Jaguar Land Rover un Nissan.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Tiesai radušās aizdomas, ka Bunkus manipulējis ar informāciju Rego Trade maksātnespējas procesā

LETA, 31.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējas administrators Mārtiņš Bunkus, kurš trešdien, 30.maijā, tika nogalināts pie Meža kapiem Rīgā, iepriekš, iespējams, manipulējis ar viņa rīcībā esošo informāciju SIA «Rego Trade» maksātnespējas lietā, lai panāktu vismaz 721 186,20 eiro piedziņu no trim bijušajiem uzņēmuma valdes locekļiem - Mihaila Uļmana, Aleksandra Budovska un Dana Vapnes.

Tas izriet no Augstākās tiesas lēmuma, kas pieņemts pirms nedēļas - 24.maijā. Tiesa norāda, ka, iespējams, pastāv «nepieļaujama situācija, (..), kad administrators ceļ prasību pret trešajām personām, manipulējot ar viņa rīcībā esošām ziņām par dokumentiem, kurus viņš ieguvis, pildot savus likumiskos uzdevumus, un kuru esamība, iespējams, izslēdz šo valdes locekļu atbildību».

Augtākā tiesa norāda, ka šāda administratora rīcība būtu uzskatāma par Maksātnespējas likuma 26.panta otrās daļas rupju pārkāpumu. Šis pants nosaka, ka administratoram ir jānodrošina likumīgs maksātnespējas process.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka pārtikas vairumtirgotājs «Rego Trade» par maksātnespējīgu tika atzīts 2008.gada pavasarī. Pēc stāšanās amatā administrators Bunkus konstatējis, ka uzņēmuma bijušie valdes locekļi - Uļmans, Budovskis un Vapne - pirms maksātnespējas pasludināšanas izsaimniekojuši «Rego Trade» aktīvus, tādēļ administrators pret viņiem vērsās tiesā ar prasībām par līdzekļu piedziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bunkus neilgi pirms noslepkavošanas atsaucis divas izsoles par 400 000 eiro prasījumiem

LETA, 30.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējas administrators Mārtiņš Bunkus dienu pirms noslepkavošanas atsaucis divas trešdien ieplānotas izsoles, kurās bija paredzēts pārdot kopumā aptuveni 400 000 eiro vērtas prasījuma tiesības pret viņa administrētā maksātnespējīgā SIA «Rego Trade» bijušajiem vadītājiem, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā «Latvijas Vēstnesis».

Savā karjerā Bunkus administrējis kopumā 48 uzņēmumus, taču šobrīd «Rego Trade» maksātnespēja ir vienīgais aktīvais maksātnespējas process, kurā trešdien Rīgā noslepkavotais Bunkus bija administrators, liecina informācija «Firmas.lv» datu bāzē.

Pārtikas vairumtirgotājs «Rego Trade» par maksātnespējīgu tika atzīts 2008.gada pavasarī. Pēc stāšanās amatā administrators Bunkus konstatēja, ka uzņēmuma bijušie valdes locekļi - Mihails Uļmans, Aleksandrs Budovskis un Dans Vapne - pirms maksātnespējas pasludināšanas izsaimniekojuši «Rego Trade» aktīvus, tādēļ administrators pret viņiem vērsās tiesā ar prasībām par līdzekļu piedziņu.

LETA jau ziņoja, ka Augstākās tiesas (AT) Civillietu tiesu palāta 2012.gadā apmierināja administratora prasību un no Uļmana par labu uzņēmumam piedzina 265 626 latus (377 952 eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Rīgas Brāļu kapiem trešdienas rītā noslepkavots zvērināts advokāts, maksātnespējas administrators Mārtiņš Bunkus, liecina LTV rīcībā esošā informācija.

Valsts policija (VP) aģentūrai LETA šādu informāciju nekomentē.

Arī Bunkus advokātu birojā aģentūrai LETA atteicās sniegt jebkādus komentārus.

Bunkus bija viens no juristiem-palīgiem, ko Trasta Komercbankas likvidators Armands Rasa bija piesaistījis likvidācijas procesam. Rasa aģentūrai LETA atteicās sniegt komentārus.

Bunkus par maksātnespējas administratoru strādājis kopš 2007.gada. Viņa vārds skaļi izskanēja medijos saistībā ar uzņēmuma Rego Trade maksātnespējas procesu, kurā Bunkus bija administrators un vērsās tiesā, lūdzot atzīt uzņēmuma īpašnieka izsniegtos aizdevumus par neatbilstošiem likuma normām.

Bunkus valsts amatpersonas ieņēmumu deklarācijā par 2016.gadu liecina, ka viņam pieder 2013.gada Range Rover automašīna. Tāpat viņam reģistrēti uzkrājumi 88 269 eiro apmērā Luminor bankā. 2016.gadā Bunkus arī saņēma dāvinājumus gan no sava brāļa 27 000 eiro apmērā, gan no tēva 71 998 eiro apmērā. Tāpat administrators 2016.gadā bija reģistrējis aizdevumus 1 297 286 eiro apmērā un 58 550 eiro apmērā, savukārt parādsaistības kopumā 527 374 eiro apmērā. Publiski pieejama informācija liecina, ka Bunkus dzīvojis Mežaparkā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, notikusi zvērināta advokāta, maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus pasūtījuma slepkavība, bet nevar izslēgt arī citas versijas, aģentūrai LETA norādīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (V).

Kozlovskis apstiprināja, ka nogalinātais ir Bunkus. Visticamāk, notikusi pasūtījuma slepkavība, kas saistīta ar viņa profesionālo darbību, teica ministrs.

Latvijas Radio raidījumā Krustpunktā R. Kozlovskis teica, ka Bunkus slepkavība tiks izmeklēta ar visiem iespējamajiem Valsts policijas (VP) resursiem.

«Jādara viss, lai [noziegums] tiktu atklāts, un man nav šaubu, ka tas tiks darīts,» pauda ministrs. Viņš arī uzsvēra, ka iepriekš ir bijušas gan atklātas, gan neatklātas pasūtījuma slepkavības, piemēram, pērn tika atklātas divas.

Kozlovskis arī uzsvēra, ka Bunkus profesionālā darbība bija plaša gan maksātnespējas jomā, gan kā advokātam, tādēļ ministrs uzskata, ka, visticamāk, notikusi profesionāla pasūtījuma slepkavība, bet nevar izslēgta arī citus variantus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Administrators Bunkus pērn vairāk nekā septiņkāršojis savus ienākumus

LETA, 31.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslepkavotā advokāta, maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus ienākumi 2017. gadā pieauguši vairāk nekā septiņas reizes, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā pieejamā publiskā amatpersonas ienākumu deklarācija.

2017. gadā Bunkus par savu profesionālo advokāta darbību saņēmis 1 476 877 eiro, tāpat viņš saņēmis 3000 eiro no īpašuma pārdošanas un 4889 eiro kā ienākumus no saimnieciskās un komercdarbības. Kopumā Bunkus pērn nopelnījis 1 484 766 eiro. Salīdzinājumam 2016. gadā viņš kopumā deklarēja ienākumus 193 666 eiro apmērā.

Atbilstoši ieņēmumiem būtiski pieauguši arī Bunkus uzkrājumi «Luminor» bankā. Ja 2016. gadā tur glabājās 88 269 eiro, tad pērn jau 1 505 011 eiro. Tāpat pērn nedaudz pieaudzis Bunkus izsniegto aizdevumu apjoms, kā arī samazinājies kopējais parādu apjoms.

Deklarācijā arī norādīts, ka Bunkum piederējuši pieci zemes īpašumi, kā arī divi zemes īpašumi kopīpašumā. Tāpat viņš deklarējis savā īpašumā 2013. gada «Range Rover» automašīnu. 2016. gadā Bunkus deklarācijā arī norādīja, ka viņam ir privātais pensiju fonds, taču pērnajā deklarācijā šāds pensiju fonds netika norādīts.

Komentāri

Pievienot komentāru