Jaunbūve pēkšņi «nonāk» pie sliedēm 

Balts ātrvilciens pēc gadiem «Rail Baltica» ceļā trauksies no Tallinas uz Varšavu. Ērtajos zviļņos sēdošie mirkli pirms Mēmeles šķērsošanas Bauskas novadā noteikti nepamanīs labajā pusē metrus simts no sliedēm esošo dzelteno ēku un cilvēkus pagalmā. Ja vien māja tur vēl stāvēs un ja vien ļaudis tajā dzīvos, vēsta reģionālais laikraksts Bauskas Dzīve.

Dienas Bizness, 2015. gada 30. marts plkst. 12:59

Bauskas Dzīve Vecsaules pagasta «Irbītes» apmeklēja pirms divām nedēļām. Siltais pavasaris nožāvējis zālienu sētā, var redzēt, ka pagalms rūpīgi uzkopts pirms ziemas. No mašīnu novietnes bruģētais celiņš aizved līdz dzelteni krāsotajai mājai. Pie tās sagaida saimnieki Vaiva un Lauris Ropāji, līdzās viņiem paklausīgs mājas sargs Džeris.

Vaiva un Lauris ir jauni cilvēki, kuri «Irbītes» sākuši apgūt pirms deviņiem gadiem. Tad līdzās Laura vecāku mājai «Laugaļi» bija pamests zemesgabals, aizaudzis ar nezālēm teju līdz jostasvietai. Taču jauniešus tas neatturēja šķirties no dzīvesvietas Rīgā un vīt savu ģimenes ligzdu laukos. Pavisam tuvu ir Mēmele, dabas aura ieskauj viensētu no visām pusēm. Tāds idillisks lauku stūrītis, kurā no galvaspilsētas iespējams nokļūt vienā stundā, līdz Vaivas darba vietai Tukumā var aiztraukties pusotrā stundā. Savukārt Laurim, mežsaimniecības inženierim, darba lauks ir visriņķī – Bauskas un tuvējo novadu mežos.

Pirms doties iekšā, Bauskas Dzīve apskatījusi apkārtni, lai dabā redzētu, kur plānotas «Rail Baltica» dzelzceļa sliedes. Lauris norāda uz 150 metrus attālo krūmāju svītru. Tur, iespējams, pēc gadiem dunēs sliedes. Pārdesmit metru uz šo pusi pļavā būs norobežojošais žogs, varbūt trokšņus slāpējošais valnis. To nosaka viens no diviem variantiem – zaļā trases versija.

Laurim šķiet, ka šī josla gūs lielāku atbalstu nekā sarkanā trase, kas plānota netālu no degvielas uzpildes stacijas Vecumnieku un Vecsaules ceļa krustojumā, apmēram trīs kilometrus no «Irbītēm». Apjaušot daudzo valsts īstenoto darījumu netīro raksturu, ir iegūta netieša informācija, ka pirms gadiem zemesgabalus zem zaļā koridora lielā daudzumā par niecīgu summu iegādājies kāds miljonārs. Tas viņu rosinās nežēlot naudu zaļā projekta lobēšanai, jo pēcāk kompensācijās naudu varēs atgūt ar uzviju, vēsta medijs.

Veids, kā šī «gadsimta maģistrāle» top, ģimenei nav pieņemams. Vislielākie iebildumi viņiem ir pret vietējo Bauskas pašvaldību. Kā tas var būt – saimnieki par projektiem viņu zemes tiešā tuvumā uzzina tad, kad teju viss jau saplānots.

Apzinot topošo īpašumu, 2006. gadā Ropāji noskaidroja, ka teritoriālajā plānā iezīmēta josla pāris kilometru attālumā Bauskas apvedceļa būvei. Pieņēmusi lēmumu, 2007. gadā ģimene paņēma kredītu un sāka mājas celtniecību. Būvniecības dokumentus saskaņojot, nevienā atbildīgajā institūcijā netika ne ar pušplēstu vārdu bilsts, ka nākotnē jaunbūve varētu atrasties līdzās dzelzceļa līnijas aizsargjoslai.

«Kad šī gada sākumā pastkastītē bija aicinājums ierasties uz dzelzceļa maģistrāles būves sabiedrisko apspriešanu un iezīmēta tās iespējamā atrašanās vieta, man šķita – viss dzīves pamats pazūd zem kājām,» sāpes ieskanas Vaivas balsī.

Plašāk - 30. marta laikrakstā Bauskas Dzīve.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 27. marts plkst. 15:20

Latvijā par ietekmīgākajām uzņēmēju organizācijām tiek dēvētas Ārvalstu investoru padome...

2015. gada 27. marts plkst. 9:37

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...

2015. gada 27. marts plkst. 8:08

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā aplūkot, kā top piepūšamās...

2015. gada 26. marts plkst. 15:29

Rodas iespaids, ka viens no pilotiem, kas vadīja Francijas Alpos avarējušo Germanwings...

2015. gada 26. marts plkst. 16:07

Pārejas periods ES miljonu apguvē un investoru nogaidošā pozīcija termiņuzturēšanās...

Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Viens no jaunākajiem nozares uzņēmumiem Liepājā ir SIA Sikksi, kas Latvijas kontekstā...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2015. gada 27. marts plkst. 15:17

Divi uzņēmumi iesnieguši sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā, kurā apstrīd Siguldas...

2015. gada 26. marts plkst. 13:17

Šī gada februārī, salīdzinot ar janvāri, būvniecības izmaksu līmenis Latvijā pieauga...

2015. gada 26. marts plkst. 12:18

Ceļu būvniecības uzņēmums AS Kauno tiltai iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB),...

2015. gada 26. marts plkst. 12:08

Noslēdzies Siguldas novada domes izsludinātais iepirkums par sporta kompleksa projektēšanu...

2015. gada 26. marts plkst. 11:30

Lai uzlabotu valsts galveno autoceļu kvalitāti, 2014.-2020.gada plānošanas periodā no Eiropas...

2015. gada 26. marts plkst. 10:49

Sākušies būvdarbi autoceļa Rīga–Liepāja (A9) posmā no Apšupes pārvada pār...

2015. gada 26. marts plkst. 9:12

Šogad beidzot varētu tikt pabeigta Nacionālā mākslas muzeja rekonstrukcija un dots starts...

2015. gada 26. marts plkst. 8:58

Būvniecības preču segmentā iepirkšanās internetā uzņem apgriezienus, ceturtdien vēsta...

2015. gada 26. marts plkst. 8:31

Pārejas periods ES miljonu apguvē un investoru nogaidošā pozīcija termiņuzturēšanās...

2015. gada 25. marts plkst. 12:09

Konkursa «Latvijas būvniecības gada balva 2014» «Grand Prix» piešķiršana...