Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā top? Ekstemporālās zāles

Ilze Žaime, 28.02.2020

Tālāk galerijā skatāms, kā „Mēness aptieka” saimē esošajā "Jaunajā Torņakalna aptiekā" top ekstemporālās zāles. Šodien pēc ārstu norādījumiem tiks izgatavots gels ādas mitrināšanai un attīrīšanai (75 grami).

Foto: ZANE BITERE/LETA

Jaunākais izdevums

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā "Mēness aptiekā" top ekstemporālās zāles, šoreiz ādu mitrinošs gels.

Ex tempore, tulkojot no latīņu valodas, nozīmē uzreiz pēc. Tieši tas atklāj ekstemporālo zāļu būtību - tās farmaceiti pagatavo uz vietas aptiekā, pēc ārsta pasūtījuma - individuāli katram konkrētam pacientam.

"Jaunās Torņakalna aptiekas" Ekstemporālās nodaļas vadītājs farmaceits Grigorijs Golubs zāles izgatavo teju katru dienu. Lai gan mūsdienās rūpnieciska medikamentu ražošana ir daudzpusīgi attīstījusies, farmaceits stāsta, ka farmācijā kopš seniem laikiem vienmēr ir bijusi vajadzība kaut ko gatavot farmaceitiem pašiem.

Lai kļūtu par farmaceitu ir jāmācās pieci gadi. Savukārt, divarpus gadus, lai pildītu farmaceita palīga uzdevumus. Mācību programmas laikā farmācijas studenti tiek apmācīti zāļu izgatavošanā, taču, lai aptiekā kļūtu par atbildīgo personu šī pienākuma veikšanai - nenoliedzami nepieciešama liela interese par zāļu izgatavošanas procesu, uzsver G.Golubs, un, protams, arī pieredze, ko, rūpīgi strādājot, apgūt var tikai laika gaitā.

"Vienmēr ir bijušas pacientu grupas, kuras dažādu iemeslu dēļ ar zālēm apgādāt ir sarežģītāk. Piemēram, tāda grupa ir bērni, kam visas zāļu vielas dažādās tieši konkrētam pacientam vajadzīgās devās nav pietiekami pieejamas. Tāpat arī seniori, kuriem dažādām retākām kaitēm var nebūt vienmēr pieejamas visas zāles. Dažkārt tā ir ārsta individuāla terapijas izvēle konkrētam pacientam, lai risinātu kādu noteiktu problēmu, kas prasa nedaudz atšķirīgu pieeju, nekā zāļu rūpnīcās radītais piedāvājums," stāsta G.Golubs.

Tā kā aptieka atrodas līdzās Bērnu klīniskajai universitātes slimnīcai, farmaceits atzīst, ka no ekstemporālo zāļu pasūtījumiem šīs aptiekas gadījumā vismaz puse, ja ne pat vairāk, tiek pasūtītas bērnu terapijas vajadzībām. Daudzi nodaļas klienti ir tieši bērnu vecāki kopā ar atvasēm.

"Ekstemporālās zāles ir daļa no zāļu tirgus. Tieši šī daļa nereti palīdz ārstam realizēt personalizētu pieeju ārstēšanai, izmantojot dažkārt pat nosacīti vienkāršas zāles, ko varam pagatavot šeit," uzsver G.Golubs.

Lai gan citās valstīs farmaceiti, līdzīgi kā pārējie mediķi, saņem lielāku atalgojumu, G.Golubs nekur pārcelties neplāno. "Šeit man ir loma kopā ar ārstiem izdomāt, ko mēs darīsim. Ārstiem ir interese par aktīvajām vielām, bet nav tik vispusīgu zināšanu par to, ko ir iespējams uztaisīt ekstemporālajā nodaļā, tādēļ mums ir jāmeklē kopīgi risinājumi." "Mēness aptieka" sadarbojas gan ar ārstiem no Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas, gan citām ārstniecības iestādēm.

Izgatavot zāles individuāli katram pacientam ir sarežģīts, atbildīgs un laikietilpīgs roku darbs, taču ne vienmēr tas rezultātā būs dārgāk par gatavo medikamentu iegādi. Gatavojot ekstemporālās zāles, aptiekām katra vienība nav jāreģistrē Zāļu valsts aģentūrā vai citās uzraugošajās iestādēs, tādējādi neradot papildu administratīvās izmaksas, ar kādām ir jārēķinās lieliem medikamentu ražotājiem.

Arī izejvielu izmaksas kāpjot ļoti mēreni, līdz ar to, ekstemporālo zāļu cena pēdējā laikā būtiski nav palielinājusies. Tāpat farmaceitu darba izmaksas ir reglamentētas ar Ministru Kabineta noteikumiem par zāļu cenu veidošanos. Taču farmaceits atzīst, ka piesaistīt daudz vairāk pircēju tieši šim zāļu segmentam esot pagrūti. "Ārsts, secinot, kāda problēma ir pacientam, balstoties savās zināšanās izvērtē un nolemj, ka vislabāk palīdzēs kādas konkrētas zāles. Mēs varam sniegt informāciju, taču ārsta lēmums ir vissvarīgākais un mēs to neietekmējam," norāda farmaceits.

Dažādām alerģijām un produktu nepanesībām kļūstot izplatītākām, ekstemporālo zāļu gatavotājiem darba apjoms palielinās. "Atšķirībā no rūpnieciski gatavotiem medikamentiem, kuru sastāvā var atrast līdz pat divdesmit dažādām izejvielām, pret kuru katru pacientam hipotētiski var rasties alerģiska reakcija, mums izejvielu skaits nav tik liels - visbiežāk izmantojam četras līdz piecas sastāvdaļas. Ideālā gadījumā pietiek pat ar divām līdz trīs. Gadījumā, ja pacientam nepatīk konkrēta bāze, varam to aizvietot ar ko citu, kas viņam būs piemērotāka," stāsta farmaceits.

Lai gan "Jaunajā Torņakalna aptiekā" ik dienas strādā vairāki farmaceiti, kas izgatavo zāles, un darbinieks, kas katru pagatavoto vienību pārbauda, ekstemporālās zāles joprojām ir kas īpašs. "To nevar uztvert kā kaut ko ikdienišķu. Salīdzinot ar aptiekā pārdotajiem gatavajiem medikamentiem naudas ziņā, ekstemporālās zāles gan veido nelielu kopējā apgrozījuma daļu," stāsta G.Golubs.

"Mēs nekad neiedosim nevienam pacientam to, par ko neesam pilnīgi droši paši," apgalvo farmaceits, kurš zāļu pagatavošanu mazliet pielīdzina ēdiena gatavošanai - tikai vairākkārt precīzākai. "Atbildība mūsu darbā ir ļoti liela, tādēļ nekad nebūs tā, ka strādā tikai viens cilvēks. Pēc zāļu izgatavošanas cits kolēģis pārliecināsies par to svaru, veiks ķīmiskas pārbaudes, ar kuru palīdzību tiek noteikta gan zāļu kvalitāte, gan atbilstība daudzuma ziņā. Ar visām iespējam minimizējam riskus," viņš teic.

Gela tapšanas procesu aplūko galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptiekas zīmola ierindošanās Mīlētāko zīmolu topa galvgalī ir īstens novērtējums farmaceita darbam. Ar strauju lēcienu no 92. uz 39. vietu Mīlētāko zīmolu topā Mēness aptieka 2018. gadā ir atzīta par Latvijas farmācijas nozares Mīlētāko zīmolu. Līdztekus priekam par panākto tas apliecina, cik sabiedrībā vajadzīgi un augstu tiek novērtēti aptiekā sniegtie pakalpojumi.

Latvijas mīlētāko zīmolu topa pamatā ir pētījums, kas tiek veikts pēc starptautiski radītas un vietēji adaptētas DDB Brand Capital zīmolu izpētes metodoloģijas, ko pielieto 30 pasaules valstīs. Nokļūšana šajā topā ikvienam uzņēmumam ir nozīmīgs patērētāju viedokļa barometrs, kas ļauj objektīvi novērtēt līdzšinējo darbu un izdarīt secinājumus, attīstot nākotnes stratēģiju.

Lielisks darba novērtējums

„Uzņēmumam, kas aizvien strādājis ar galveno mērķi dažādot savus pakalpojumus, pilnveidot apkalpošanas kvalitāti un kļūt par īstenu palīgu savam klientiem, nokļūšana Mīlētāko zīmolu topa augstajā vietā ir labākais darba novērtējums. Tas apliecina, ka esam izvēlējušies pareizos akcentus, un ir stimuls iesākto turpināt,” atzīst AS „Sentor Farm aptiekas” valdes loceklis un mazumtirdzniecības direktors Ivo Velde. Fakts, ka esam mīlētākais zīmols Latvijas farmācijas nozarē, apliecina mūsu darba virziena pareizību,” viņš atzīst, akcentējot, ka pirmkārt augstā pozīcija Mīlētāko zīmolu topā ir paldies katram farmaceitam, katras aptiekas vadītājam un uzņēmuma vadības komandai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespēja saņemt recepšu zāles ar piegādi mājās uzlūkojams kā jauns pakalpojums, kura nepieciešamību un aktualitāti apstiprinājis veselības krīzes laiks. Mēness aptieka paplašina farmaceitiskās aprūpes pakalpojumu klāstu un piedāvā palīdzēt atrisināt recepšu zāļu iegādes problēmu tiem iedzīvotājiem, kuriem doties uz aptieku atsevišķos gadījumos ir neiespējami.

Drošākais un ātrākais veids, kā saņemt ikdienā lietojamos recepšu medikamentus, ir pašam iegādāties tos aptiekā, taču tas ne vienmēr ir iespējams. Varbūt cilvēks, kuram izrakstītas zāles, dzīvo ļoti tālu no aptiekas, varbūt pārvietošanos ierobežo veselības stāvoklis – hroniskas kaites, vāja imunitāte, funkcionāli traucējumi – vai to izdarīt liedz kāds cits svarīgs iemesls. „Tikko pārdzīvotā ar COVID-19 izplatību saistītā krīze ir skaidri parādījusi, ka ikvienam izņēmuma gadījumos ir jābūt iespējai saņemt zāles, nepārtraucot pašizolāciju,” norāda Mēness aptieka valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Juskovecs. Zāļu iegādei var deleģēt citu personu – radinieku, draugu vai kaimiņu, taču, ja arī deleģēšana rada problēmu, piemēram, tuvāko kontaktu lokā nav cilvēka, kam šo svarīgo uzdevumu droši uzticēt, var izmantot jaunu pakalpojumu – recepšu zāļu piegādi uz mājām. „Mēness aptieka strādā, lai Latvijas iedzīvotājiem arī šis jaunais pakalpojums būtu ērti pieejams. Aptieka jau pašlaik pieņem attālinātu zāļu, tostarp recepšu zāļu un arī valsts kompensēto zāļu un medicīnisko ierīču, pasūtījumus piegādei uz dzīvesvietu,” paskaidro Dmitrijs Juskovecs. Receptei šajos gadījumos noteikti ir jābūt izrakstītai elektroniski. Zāles uz mājām piegādā kurjers un norēķināties par medikamentu un pakalpojumu var, izmantojot maksājumu karti. Kurjera piegādes cena Rīgā ir 3 eiro, ārpus Rīgas 5 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mēness aptieka kļūst par Latvijas Paralimpiskās komitejas ģenerālsponsoru

Db.lv, 27.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sekmētu paralimpiskā sporta attīstību Latvijas reģionos, popularizētu to bērnu un jauniešu vidū, kā arī nodrošinātu profesionālo parasportistu dalību starptautiska līmeņa sacensībās, "Mēness aptieka" turpmākos trīs gadus būs Latvijas Paralimpiskās komitejas ģenerālsponsors, sniedzot atbalstu 120 000 eiro gadā.

Otrdien, 26.maijā, tika parakstīts ilgtermiņa sadarbības līgums starp Latvijas Paralimpisko komiteju un veselības uzņēmumu grupas "Repharm" aptieku uzņēmumu "Mēness aptieka", paverot jaunas iespējas Paralimpiskās kustības attīstībai Latvijā. Līdz ar to "Mēness aptieka" oficiāli ir kļuvusi par pirmo ģenerālsponsoru Latvijas Paralimpiskās komitejas vēsturē. "Mēness aptiekas" sniegtais atbalsts aptvers 27 dažādus paralimpiskos un pielāgotos sporta veidus, iesaistot vairāk nekā 6000 cilvēku visā Latvijā.

"Valsts finansējums jau gadiem nav bijis pietiekams paralimpiskā sporta ikdienas vajadzībām un attīstībai, tādēļ privāto sponsoru atbalsts ir īpaši svarīgs. Priecājamies, ka, neskatoties uz pašreizējo situāciju, kur vairums uzņēmumu pārskata savas finanses un pārtrauc atbalstu citām organizācijām, "Mēness aptieka" ir stabils partneris, uz kuru varam paļauties," pauž Latvijas Paralimpiskās komitejas prezidente Daiga Dadzīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Mēness aptieka atbalstīs vietējos medijus, reklāmās ieguldot 100 000 eiro

Lelde Petrāne, 07.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atbalstītu vietējos medijus un sniegtu ieguldījumu jaunā koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 izplatības ierobežošanā, "Mēness aptieka" ir uzsākusi informatīvi sociālu akciju "Sargi citus". Akcijā paredzētais reklāmas budžets 100 000 eiro apmērā tiks investēts vietējos medijos.

Sociālā akcija "Sargi citus" norisināsies līdz 31. maijam.

Tās mērķis ir atgādināt iedzīvotājiem, cik svarīgi ir ievērot Veselības ministrijas (VM) noteiktos ierobežojumus vīrusa izplatības mazināšanai, kā arī pateikties visiem tiem iedzīvotājiem, kas šos ierobežojumus un ieteikumus ievēro, piemēram, regulāri mazgājot un dezinficējot rokas, ieturot vismaz divu metru distanci no personām, ar kurām netiek dalīta viena mājsaimniecība, kā arī iespēju robežās paliekot mājās, lai nepieļautu vīrusa izplatības riskus.

Kā top? Ekstemporālās zāles 

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā "Mēness aptiekā" top...

"Vīrusa izplatība ir ietekmējusi virkni nozaru, un tieši skarta ir arī mediju joma, kuras lielāko ienākumu pozīciju veido ieņēmumi no reklāmas izvietošanas. Tieši mediju darbam pašlaik ir izšķiroša nozīme, informējot sabiedrību par karantīnas pasākumiem un individuālu rīcību no katra iedzīvotāja puses, lai kopīgi apturētu vīrusa izplatību.

Arī "Mēness aptieka" šajā laikā vēlas sniegt ieguldījumu, ar investīcijām reklāmas izvietošanā atbalstot vietējo mediju būtisko darbu, kā arī ar akcijas starpniecību palīdzot nodot sabiedrībai galvenos vēstījumus par piesardzības pasākumiem un paužot arī pateicību ikvienam par atbildīgu rīcību šajā sarežģītajā laika periodā," pauž "Mēness aptiekas" pārstāvis, AS "Repharm" ģenerāldirektors Dins Šmits.

Akcijas ietvaros dažādos Latvijas medijos tiks izvietoti izglītojoši materiāli, kā no vīrusa pasargāt sevi un citus.

"Mēness aptieka" aicina arī citus uzņēmumus ar Covid-19 izplatību saistītās ārkārtējās situācijas laikā reklāmas izvietot tikai vietējos medijos, šādi paužot atbalstu pašmāju žurnālistiem.

Ar "Mēness aptieka" zīmolu strādā akciju sabiedrība "Sentor Farm aptiekas", kas iekļaujas Latvijas veselības uzņēmumu grupā AS "Repharm", kam pieder arī zāļu vairumtirgotāja AS "Recipe Plus", augu valsts ārstniecisko līdzekļu ražotāja AS "Rīgas farmaceitiskā fabrika", AS "Veselības centru apvienība" un SIA "Centrālā laboratorija".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Uzsāk farmaceitiskās aprūpes konsultācijas tiešsaistē

Lelde Petrāne, 20.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotājiem tagad pieejamas arī farmaceitiskās aprūpes konsultācijas tiešsaistē.

Bezmaksas farmaceita konsultācijas "Mēness aptieka" nodrošina, izmantojot "DocOnline" platformu.

"Mēness aptiekas" farmaceiti konsultācijas sniedz bez maksas, un tās ietver jautājumus par medikamentu pieejamību aptiekās, korektu zāļu lietošanu, mijiedarbību, iespējamiem blakusefektiem, zāļu lietošanu grūtniecības laikā, par zāļu un uztura bagātinātāju izcelsmi, iedarbību, lietošanu, uzglabāšanu.

Savas kompetences robežās farmaceiti var ieteikt bezrecepšu zāles un uztura bagātinātājus, kā arī, pamatojoties uz klienta sniegto informāciju, rekomendēt nepieciešamību konsultēties pie ģimenes ārsta vai speciālista.

Kā top? Ekstemporālās zāles 

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā "Mēness aptiekā" top...

Dmitrijs Juskovecs, "Sentor farm aptiekas" valdes priekšsēdētājs, skaidro: "Konsultācijas video formātā sniedz kompetenti, zinoši, šādai darba formai sagatavojušies "Mēness aptiekas" farmaceiti. Esam koncentrējuši resursus, lai farmaceitisko aprūpi padarītu par ērti un droši pieejamu dažādos veidos. Darbu turpina farmaceiti aptiekās visā Latvijā, plašu produkcijas klāstu piedāvājam www.e-menessaptieka.lv.

Krīzes laiks lika strauji pārvērtēt iespējas un radīt jauno pakalpojumu – farmaceita bezmaksas konsultācijas tiešsaistē. Pirmie klientu pieteikumi jau apliecinājuši pieprasījumu pēc šāda pakalpojuma, kas savu noderību apliecinājis arī tādās valstīs kā, piemēram, Lielbritānijā."

Savukārt Vadims Brižaņs, "Mēness aptieka" farmaceits, stāsta: "Pašlaik ir vairākas iedzīvotāju grupas, kurām doties uz aptieku, kā ierasts iepriekš, nav vēlams vai ir aizliegts. Tie ir iedzīvotāji ar novājinātu imunitāti, topošās māmiņas, gados vecāki cilvēki, kā arī visi, kuriem ir jāatrodas karantīnā. Taču ir svarīgi līdzestīgi turpināt hronisko slimību terapiju, pareizi reaģēt uz dažādiem simptomiem, kas parādās pašsajūtā."

Visi "Mēness aptiekas" farmaceiti – video konsultanti – ir ieguvuši augstāko izglītību farmācijā Rīgas Stradiņa universitātē vai Latvijas Universitātē un uzkrājuši farmaceitiskās aprūpes un konsultēšanas pieredzi ikdienas darbā aptiekās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar "Mēness aptieka" zīmolu strādājošais aptieku uzņēmums "Sentor farm aptiekas", kopš valstī izsludinātās ārkārtas situācijas 12. martā, trīskāršo katra medikamenta un medicīnas produktu pasūtījuma apjomu, šobrīd nodrošinot pilnībā pietiekamus zāļu apjomus hronisko slimību ārstēšanai.

Zāles ir pieejamas 240 "Mēness aptiekās" visā Latvijas teritorijā. Vienlaikus notiek aktīvs darbs, lai medikamenti būtu pieejami aptiekās arī turpmāk.

Sekojot elpceļu vīrusa Covid-19 izplatībai Latvijā un ar tā ierobežošanu paredzētajiem pasākumiem, veselības uzņēmumu grupā "Repharm" ietilpstošais zāļu, medicīnas un veselības preču izplatītājs AS "Recipe plus" un AS "Sentor farm aptiekas", kas strādā ar zīmolu "Mēness aptieka", jau veikuši priekšdarbus, lai nodrošinātu piedāvājumu pieprasījumam pēc zālēm akūto, hronisko slimību ārstēšanai.

Pasūtīto zāļu vidū ir arī ierastie medikamenti, kas cilvēkiem var palīdzēt ar elpceļu saslimšanu saistīto simptomu mazināšanai, norāda "Recipe plus" un "Sentor farm aptiekas" valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Juskovecs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Poliklīnikas SIA "VIA UNA" kapitāla daļu 45,45% apmērā iegādājusies akciju sabiedrība "Veselības centru apvienība".

Akciju sabiedrībai "Veselības centru apvienība" kļūstot par medicīniskā centra "VIA UNA" mazākuma dalībnieku, "VIA UNA" iegūs partneri stratēģiski daudzveidīgai turpmākās aprūpes pakalpojumu attīstības platformas izveidei.

"VIA UNA" strādā vairāk nekā 50 dažādu specialitāšu ārsti. Tas dibināts 1993.gadā uz baseina poliklīnikas bāzes, piedāvājot plašu pakalpojumu klāstu Latvijas iedzīvotājiem un jūrniecības darbiniekiem. Tagad poliklīnikā darbojas dienas stacionārs, ķirurģiskā un ginekoloģiskā nodaļa, izmeklējumi un notiek ārstēšana kvalificētu speciālistu vadībā.

AS "Veselības centru apvienība" valdes priekšsēdētāja Stella Lapiņa norāda, ka uzņēmums arī turpmāk dalīsies pieredzē un veidos kopprojektus izaugsmei, lai Latvijas iedzīvotājiem nodrošinātu arvien labāku daudzveidīgu pakalpojumu pieejamību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā noskaidrojies aprīlī veiktajā pētījumu centra SKDS un "Mēness aptieka" sabiedriskās domas aptaujā, 92% no Latvijas iedzīvotājiem šobrīd uzticas farmaceitu sniegtajiem ieteikumiem par zāļu izvēli un lietošanu. Vienlaikus pētījuma rezultāti norāda, ka Covid-19 krīzes laikā 71% iedzīvotāju izvēlas izmantot aptiekas pakalpojumus, apmeklējot klātienē.

Saskaņā ar aptaujas datiem 92% Latvijas iedzīvotāju uzticas aptiekā strādājošo farmaceitu ieteikumiem un skaidrojumiem par atbilstošu zāļu lietošanu. Starp uzticību izteikušajiem respondentiem 26% uzticas pilnībā, bet 66% drīzāk uzticas. Vien 5% gadījumu iedzīvotāji ir norādījuši, ka farmaceitiem drīzāk neuzticas vai neuzticas nemaz.

"Ņemot vērā, ka Covid-19 ir jauna pieredze ne vien Latvijas veselības aprūpes sistēmai, bet visai sabiedrībai kopumā, šo realitāti pavada daudzi jauni izaicinājumi. Viens no tiem ir noturēt sabiedrības uzticību ekspertu paustajiem ieteikumiem un norādēm par atbilstošu rīcību vīrusa izplatības mazināšanā un ārstēšanā. Ir skaidri redzams, ka aptiekas Latvijā šo pārbaudījumu ir izturējušas. Krīzes laikā aptiekas ir īpaši svarīgs atbalsta punkts veselības jautājumu risināšanai," norāda "Sentor Farm aptiekas" valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Juskovecs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Gandrīz puse iedzīvotāju nezina, kā izmantot e-recepti, lai iegādātos zāles kādam citam

Db.lv, 14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Mēness aptieka" un pētījumu centra SKDS veiktajā iedzīvotāju aptaujā noskaidrojies, ka aptuveni 46% Latvijas iedzīvotāju kopš ārkārtas stāvokļa ieviešanas nav izmantojuši deleģēto e-recepti zāļu iegādei un arī nezinātu, kā to izdarīt.

Pētījumā atklājies, ka 14% iedzīvotāju kopš ārkārtas stāvokļa un saistīto ierobežojumu ieviešanas ir iegādājušies recepšu zāles citas personas vārdā, izmantojot e-receptes deleģēšanu, turpretī 40% to nav darījuši, bet zinātu, kā to izdarīt. Savukārt 46% aptaujāto deleģēto e-recepti nav izmantojuši un norāda, ka nemaz nezinātu, kā to izmantot.

"Ir skaidrs, ka COVID-19 Latvijā un pasaulē būs ilgtermiņā risināma problēma. Latvija uz citu valstu fona ar situāciju pagaidām ir tikusi galā ļoti labi, tomēr eksperti jau šobrīd prognozē, ka šis bijis tikai pirmais grūtību cēliens. Lai pasargātu sabiedrības riska grupas, īpaši gados vecākos ģimenes locekļus un paziņas, pieaug nepieciešamība mūsu ikdienas dzīvē ieviest jaunus pasākumus, kas samazina gados vecākiem cilvēkiem un cilvēkiem ar hroniskām saslimšanām nepieciešamību apmeklēt sabiedriskās vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Godalgota Rīgas Farmaceitiskās fabrikas zīmola produktu līnija Dr.Pakalns SELECT

Ilze Žaime, 25.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Farmaceitiskās fabrikas (RFF) zīmola "Dr.Pakalns SELECT" produktu līnijas iepakojums guvis godalgas vairākās kategorijās Latvijas Iepakojuma asociācijas organizētajā nacionālajā konkursā "Labākais iepakojums Latvijā 2019".

Vērtējot tirdzniecības iepakojumu nepārtikas produktiem "Dr.Pakalns SELECT" iepakojums ierindots otrajā vietā.

Konkurss "Labākais iepakojums Latvijā" tradicionāli norisinās vairākos posmos, kuros darbus vērtē gan patērētāji, gan profesionāļi. Rudenī starptautisko izstāžu "Riga Food" un "Design Isle" apmeklētāji novērtēja iesniegtos darbus, bet oktobrī - nozares eksperti, konkursa atbalstītāji un interneta lietotāji. Žūrijas vērtējumu veidoja noteikti kritēriji - iepakojuma konstrukcija, forma, dizains, funkcionalitāte, kopiespaids, realizācija u.c. kritēriji.

"Ar zīmolu "Dr.Pakalns SELECT" Rīgas Farmaceitiskā fabrika šobrīd ražo vēsturiski ilgā laika posmā izstrādātus produktus, kas ir īpaši nozīmīgi turpmākai mūsu uzņēmuma attīstībai un izaugsmei. Apvienojot produktus īpašā līnijā ar jaunu vienotu filozofiju un dizainu, vēlējāmies piešķirt tiem jaunu elpu. Vienlaikus jaunais iepakojuma dizains radīts, domājot par RFF līdzdalību starptautiskajos tirgos," stāsta akciju sabiedrības "Rīgas Farmaceitiskā fabrika" valdes priekšsēdētāja Diāna Stepiņa-Gauja.

Komentāri

Pievienot komentāru