Katrs piektais interneta lietotājs Latvijā gatavs maksāt par saturu bez reklāmām 

Visbiežāk reklāmu bloķētājus lieto mājas datoros, visretāk – planšetdatoros, noskaidrots interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktajā Latvijas interneta lietotāju aptaujā. Savukārt, ja saturs reklāmu bloķēšanas dēļ nebūtu pieejams, aptuveni puse aptaujāto reklāmas bloķētāju atslēgtu, kamēr pārējie meklētu citu saturu.

Lelde Petrāne, 18.4.2019

Foto: Ieva Lūka/LETA

Aptaujā noskaidrots, ka 47 procenti interneta lietotāju lieto reklāmu bloķētājus (adblock) uz vismaz vienas ierīces, no kuras pārlūko internetu. No tiem 78 procenti reklāmu bloķētāju lieto uz mājas datora, 47 procenti – uz darba datora, 37 procenti – uz mobilā telefona, bet 16 procenti – uz planšetdatora. Vairāk nekā puse aptaujāto vīriešu lieto reklāmu bloķētājus uz darba datoriem, kamēr tikai 43 procenti sieviešu izvēlas bloķēt reklāmas šajās ierīcēs.

Vaicāti, kāpēc izmanto reklāmu bloķētājus, 80 procenti respondentu norāda, ka reklāmas internetā ir pārāk uzmācīgas, 61 procents – ka to ir pārāk daudz, 58 procenti – ka reklāmu saturs viņus neinteresē, bet 4 procenti aptaujāto nosauc citus iemeslus. Interneta lietotāji atklāj, ka, viņuprāt, reklāmas aizsedz ekrānu, tās ir pārāk traucējošas un uzkrītošas, novērš uzmanību, palēnina ierīču veiktspēju vai to saturs, kā arī izpildījums nešķiet pievilcīgs.

Uz jautājumu, kā rīkotos, ja iecienītākā interneta portāla saturs nebūtu pieejams tādēļ, ka izmanto reklāmu bloķēšanas rīkus, 40 procenti aptaujāto atzina, ka bloķēšanas rīku konkrētajai lapai atslēgtu, 7 procenti to noņemtu visam pārlūkam, bet 53 procenti meklētu citu sevi interesējošu saturu bez reklāmas bloķēšanas. Savukārt katrs piektais respondents ir gatavs apsvērt iespēju maksāt par sevi interesējošo saturu bez reklāmām.

Aptauja tika veikta no 2019. gada 11. līdz 15. februārim un tajā piedalījās 2153 Latvijas interneta lietotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptauja veikta, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas interneta lietotājiem pēc nejaušības principa.

Tevi varētu interesēt

Turpmāk mediju aģentūras «OMD Latvia» vadītājs būs Vadims Barisons. Konkursā viņš izvēlēts...

Vidēji Latvijā uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm tiek veikti 5,3 klikšķi, kas...

Produktu izvietošanas ziņā video saturā (seriālos, filmās, raidījumos) pionieris ir ASV. Runājot...

Tehnoloģiju pārsvars pār mārketinga vēsti ignorē reklāmas industrijas ētiku un labākās tradīcijas...

Reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmums Setupad izstrādājis reklāmu automātisku pārdošanas sistēmu,...

Nepalaid garām

LR Ģenerālprokuratūra, izmeklējot lietu par it kā 50 miljonu eiro naudas atmazgāšanas...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Aizvadīta Latvijā labāko interneta veikalu apbalvošanas ceremonija The Latvian Ecommerce Award 2018,...

Jebkuram interesentam ir iespēja bez maksas uzlabot savas zināšanas par reklāmu veidošanu...

Maizes un konditorejas izstrādājumu ražotājs SIA «Liepkalni» no šīs nedēļas sākuma apkalpo...

Vērtējot pēc sieviešu īpatsvara lielākajā profesionālajā biznesa kontaktu sociālajā tīklā...

Sociālā tīkla «Facebook» lietotājiem šogad tiks nodrošināta iespēja izdzēst visus viņu datus,...

Valsts policija jau iepriekš informējusi sabiedrību par krāpniecības veidiem, kas notikuši interneta...

Iedvesmojoties no populārās iepazīšanās aplikācijas Tinder, Lielbritānijas jaunuzņēmums Hectare...

Vācijas konkurences uzraugs - Federālais pretmonopolu birojs - ceturtdien paziņoja, ka noteiks...

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda...

Sociālais tīkls «Facebook» ceturtdien paziņoja, ka ir dzēsis simtiem kontu no Irānas,...