Foto: Ieva Lūka/LETA

Katrs piektais interneta lietotājs Latvijā gatavs maksāt par saturu bez reklāmām 

Visbiežāk reklāmu bloķētājus lieto mājas datoros, visretāk – planšetdatoros, noskaidrots interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktajā Latvijas interneta lietotāju aptaujā. Savukārt, ja saturs reklāmu bloķēšanas dēļ nebūtu pieejams, aptuveni puse aptaujāto reklāmas bloķētāju atslēgtu, kamēr pārējie meklētu citu saturu.

Lelde Petrāne, 2019. gada 18. aprīlis plkst. 13:22

Aptaujā noskaidrots, ka 47 procenti interneta lietotāju lieto reklāmu bloķētājus (adblock) uz vismaz vienas ierīces, no kuras pārlūko internetu. No tiem 78 procenti reklāmu bloķētāju lieto uz mājas datora, 47 procenti – uz darba datora, 37 procenti – uz mobilā telefona, bet 16 procenti – uz planšetdatora. Vairāk nekā puse aptaujāto vīriešu lieto reklāmu bloķētājus uz darba datoriem, kamēr tikai 43 procenti sieviešu izvēlas bloķēt reklāmas šajās ierīcēs.

Vaicāti, kāpēc izmanto reklāmu bloķētājus, 80 procenti respondentu norāda, ka reklāmas internetā ir pārāk uzmācīgas, 61 procents – ka to ir pārāk daudz, 58 procenti – ka reklāmu saturs viņus neinteresē, bet 4 procenti aptaujāto nosauc citus iemeslus. Interneta lietotāji atklāj, ka, viņuprāt, reklāmas aizsedz ekrānu, tās ir pārāk traucējošas un uzkrītošas, novērš uzmanību, palēnina ierīču veiktspēju vai to saturs, kā arī izpildījums nešķiet pievilcīgs.

Uz jautājumu, kā rīkotos, ja iecienītākā interneta portāla saturs nebūtu pieejams tādēļ, ka izmanto reklāmu bloķēšanas rīkus, 40 procenti aptaujāto atzina, ka bloķēšanas rīku konkrētajai lapai atslēgtu, 7 procenti to noņemtu visam pārlūkam, bet 53 procenti meklētu citu sevi interesējošu saturu bez reklāmas bloķēšanas. Savukārt katrs piektais respondents ir gatavs apsvērt iespēju maksāt par sevi interesējošo saturu bez reklāmām.

Aptauja tika veikta no 2019. gada 11. līdz 15. februārim un tajā piedalījās 2153 Latvijas interneta lietotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptauja veikta, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas interneta lietotājiem pēc nejaušības principa.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 18. marts plkst. 10:37

Turpmāk mediju aģentūras «OMD Latvia» vadītājs būs Vadims Barisons. Konkursā viņš izvēlēts...

2018. gada 18. oktobris plkst. 16:17

Vidēji Latvijā uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm tiek veikti 5,3 klikšķi, kas...

2018. gada 15. oktobris plkst. 9:38

Produktu izvietošanas ziņā video saturā (seriālos, filmās, raidījumos) pionieris ir ASV. Runājot...

2018. gada 08. maijs plkst. 9:48

Tehnoloģiju pārsvars pār mārketinga vēsti ignorē reklāmas industrijas ētiku un labākās tradīcijas...

2018. gada 16. aprīlis plkst. 9:37

Reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmums Setupad izstrādājis reklāmu automātisku pārdošanas sistēmu,...

Nepalaid garām

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne –...

No šīs sadaļas
2019. gada 25. marts plkst. 14:08

Aizvadīta Latvijā labāko interneta veikalu apbalvošanas ceremonija The Latvian Ecommerce Award 2018,...

2019. gada 18. marts plkst. 14:23

Jebkuram interesentam ir iespēja bez maksas uzlabot savas zināšanas par reklāmu veidošanu...

2019. gada 15. marts plkst. 14:40

Maizes un konditorejas izstrādājumu ražotājs SIA «Liepkalni» no šīs nedēļas sākuma apkalpo...

2019. gada 08. marts plkst. 15:44

Vērtējot pēc sieviešu īpatsvara lielākajā profesionālajā biznesa kontaktu sociālajā tīklā...

2019. gada 28. februāris plkst. 8:47

Sociālā tīkla «Facebook» lietotājiem šogad tiks nodrošināta iespēja izdzēst visus viņu datus,...

2019. gada 21. februāris plkst. 14:46

Valsts policija jau iepriekš informējusi sabiedrību par krāpniecības veidiem, kas notikuši interneta...

2019. gada 12. februāris plkst. 16:00

Iedvesmojoties no populārās iepazīšanās aplikācijas Tinder, Lielbritānijas jaunuzņēmums Hectare...

2019. gada 07. februāris plkst. 13:14

Vācijas konkurences uzraugs - Federālais pretmonopolu birojs - ceturtdien paziņoja, ka noteiks...

2019. gada 04. februāris plkst. 9:55

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda...

2019. gada 01. februāris plkst. 7:24

Sociālais tīkls «Facebook» ceturtdien paziņoja, ka ir dzēsis simtiem kontu no Irānas,...