Kazahi izvēlas Klaipēdu 

Nodibina kopuzņēmumu kravu apkalpošanai; plāno būvēt konteineru termināli

Egons Mudulis, 09.6.2015

Foto: AFP/LETA

«Mums ir ļoti svarīgi, lai mums būtu uzticami, stabili partneri Baltijas reģionā, un kā šādus partnerus mēs esam izvēlējušies lietuviešu biznesu – kopā ar lietuviešu kolēģiem mēs plānojam attīstīt tranzīta potenciālu,» Klaipēdā notikušajā starptautiskajā forumā «Jaunais Zīda ceļš – efektīvs sauszemes savienojums starp Eiropu un Āziju» norādīja Kazahstānas dzelzceļa (KTZ) prezidents Askars Mamins. Kazahi ir ieinteresēti paplašināt savu darbību Baltijas jūras reģionā. Tā kā Klaipēda te ir viena no svarīgākajām ostām, tajā investē, lai veicinātu eksporta, importa un tranzīta virzienus, vēsta Obzor.lt.

KTZ Express (KTZ meitas uzņēmums) un Lietuvas uzņēmuma Paulius & Associates Real Estate (VPA grupa) kopuzņēmums Saule Logistics Solutions, kas atklāja multimodālo termināli Klaipeda West Gate (KWG), ir pirmais reālais solis abu valstu sadarbībā, sacīja kaimiņvalsts transporta un komunikāciju ministrs Rimants Sinkevičs. «Apmaiņa ar loģistikai domātām teritorijām uz Kazahstānas–Ķīnas robežas Horgosā un atbilstoša teritorija šeit loģistikas termināļa izveidei ir ļoti nepieciešama noliktavu saimniecībai un konteineru apkalpošanai,» piebilda ministrs. Kopuzņēmuma izveidei vajadzētu arī efektivizēt konteinervilciena Saule darbību. KWG kapacitāte ir 100 tūkst. TEU (20 pēdu konteineri) gadā, savukārt nākotnē plānots uzbūvēt termināli viena miljona TEU apkalpošanai. Pēc A. Mamina teiktā, Krievija esot ieinteresēta gūt ieņēmumus no tranzīta, tāpēc nevajadzētu būt šķēršļiem kravu plūsmai caur Lietuvu, vēsta Lietuvas biznesa portāls Vz.lt. Eksperti gan norāda, ka Krievija labāk redzētu kazahus sadarbojamies ar Latviju, nevis Lietuvu.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Raugoties no Latvijas tranzīta koridora interesēm, šī situācija gan izskatās diezgan bēdīgi, vērtē Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš. No vienas puses, runa ir gan par patēriņa preču importu, gan par kazahu jaunbūvējamajām rūpnīcām nepieciešamo rietumvalstu iekārtu nosūtīšanu, gan par šo ražotņu konteinerizētās gatavās produkcijas eksportu 2016. un 2017. gadā. No otras puses, jautājums ir arī par Eiropai domāto Ķīnas kravu apkalpošanu, ņemot vērā, ka konteinervilcieni Čuncina–Duisbugra un Čengdu–Lodza izmanto Kazahstānas ritošo sastāvu. Kazahiem nostiprinoties Klaipēdā, var izdarīt secinājumus, kura osta tiktu izmantota arī Latvijas iekārotajai Ziemeļeiropas kravu nosūtīšanai caur Kazahstānu uz Ķīnu, saka N. Krūmiņš. Tai pašā laikā, viņaprāt, Latvijai «iespringstot», vēl arvien pastāv iespēja zināmu kravu plūsmu tomēr virzīt arī caur mūsu valsti.

Plašāk lasiet rakstā Kazahi izvēlas Klaipēdu
 otrdienas, 9. jūnija, laikrakstā Dienas Bizness (6. lpp.)!

Tevi varētu interesēt

Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš un transporta nozares uzņēmēju...

Krievija paziņo par tranzīta pārtraukšanu; komerckravas vietā nenāk
...

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš no 18. līdz 26. maijam vadīs...

Lai uzlabotu valsts galveno autoceļu kvalitāti, 2014.-2020.gada plānošanas periodā no Eiropas...

Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošības līmeni valstī, novēršot nepilnības un kļūdas...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Šogad kritīsies dzelzceļa un ostu kravu apgrozījums; konteinerpārvadājumu nākotni sola...

Latvijas Gaisa satiksmes (LGS) speciālisti ir uzsākuši lidostas gaismu vadības sistēmas testēšanu...

Klaipēdā trešdienas rītā ieradies lielākais konteinerkuģis, kāds jebkad apmeklējis šo...

Trešdien, 3. jūnijā, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands tikās...

Pāvilostas ostā kuģu un jahtu piestātnes jau ir pilnībā rezervētas vasaras sezonai,...

Dzelzceļa savienojumā Ziemeļeiropas apgādei sācies praktiskais darbs, trešdien vēsta laikraksts...

SIA Ventspils nafta termināls (VNT) rezervuārā, kurā vakar izcēlās paaugstinātas bīstamības...

Šā gada 1. ceturksnī, salīdzinot ar 2014. gada 1. ceturksni, svarīgākajās transporta...

Satiksmes ministrija (SM) kā akcionārs turpinās cīnīties par airBaltic obligācijām, kuras līdz...

Lidsabiedrība Air Lituanica, kas pagājušajā nedēļā paziņoja par lidojumu apturēšanu,...