Kazahi izvēlas Klaipēdu 

Nodibina kopuzņēmumu kravu apkalpošanai; plāno būvēt konteineru termināli

Egons Mudulis, 2015. gada 09. jūnijs plkst. 9:23

Foto: AFP/LETA

«Mums ir ļoti svarīgi, lai mums būtu uzticami, stabili partneri Baltijas reģionā, un kā šādus partnerus mēs esam izvēlējušies lietuviešu biznesu – kopā ar lietuviešu kolēģiem mēs plānojam attīstīt tranzīta potenciālu,» Klaipēdā notikušajā starptautiskajā forumā «Jaunais Zīda ceļš – efektīvs sauszemes savienojums starp Eiropu un Āziju» norādīja Kazahstānas dzelzceļa (KTZ) prezidents Askars Mamins. Kazahi ir ieinteresēti paplašināt savu darbību Baltijas jūras reģionā. Tā kā Klaipēda te ir viena no svarīgākajām ostām, tajā investē, lai veicinātu eksporta, importa un tranzīta virzienus, vēsta Obzor.lt.

KTZ Express (KTZ meitas uzņēmums) un Lietuvas uzņēmuma Paulius & Associates Real Estate (VPA grupa) kopuzņēmums Saule Logistics Solutions, kas atklāja multimodālo termināli Klaipeda West Gate (KWG), ir pirmais reālais solis abu valstu sadarbībā, sacīja kaimiņvalsts transporta un komunikāciju ministrs Rimants Sinkevičs. «Apmaiņa ar loģistikai domātām teritorijām uz Kazahstānas–Ķīnas robežas Horgosā un atbilstoša teritorija šeit loģistikas termināļa izveidei ir ļoti nepieciešama noliktavu saimniecībai un konteineru apkalpošanai,» piebilda ministrs. Kopuzņēmuma izveidei vajadzētu arī efektivizēt konteinervilciena Saule darbību. KWG kapacitāte ir 100 tūkst. TEU (20 pēdu konteineri) gadā, savukārt nākotnē plānots uzbūvēt termināli viena miljona TEU apkalpošanai. Pēc A. Mamina teiktā, Krievija esot ieinteresēta gūt ieņēmumus no tranzīta, tāpēc nevajadzētu būt šķēršļiem kravu plūsmai caur Lietuvu, vēsta Lietuvas biznesa portāls Vz.lt. Eksperti gan norāda, ka Krievija labāk redzētu kazahus sadarbojamies ar Latviju, nevis Lietuvu.

Raugoties no Latvijas tranzīta koridora interesēm, šī situācija gan izskatās diezgan bēdīgi, vērtē Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš. No vienas puses, runa ir gan par patēriņa preču importu, gan par kazahu jaunbūvējamajām rūpnīcām nepieciešamo rietumvalstu iekārtu nosūtīšanu, gan par šo ražotņu konteinerizētās gatavās produkcijas eksportu 2016. un 2017. gadā. No otras puses, jautājums ir arī par Eiropai domāto Ķīnas kravu apkalpošanu, ņemot vērā, ka konteinervilcieni Čuncina–Duisbugra un Čengdu–Lodza izmanto Kazahstānas ritošo sastāvu. Kazahiem nostiprinoties Klaipēdā, var izdarīt secinājumus, kura osta tiktu izmantota arī Latvijas iekārotajai Ziemeļeiropas kravu nosūtīšanai caur Kazahstānu uz Ķīnu, saka N. Krūmiņš. Tai pašā laikā, viņaprāt, Latvijai «iespringstot», vēl arvien pastāv iespēja zināmu kravu plūsmu tomēr virzīt arī caur mūsu valsti.

Plašāk lasiet rakstā Kazahi izvēlas Klaipēdu
 otrdienas, 9. jūnija, laikrakstā Dienas Bizness (6. lpp.)!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 19. maijs plkst. 13:11

Lai uzlabotu valsts galveno autoceļu kvalitāti, 2014.-2020.gada plānošanas periodā no Eiropas...

2015. gada 22. aprīlis plkst. 15:30

Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošības līmeni valstī, novēršot nepilnības un kļūdas...

2015. gada 21. aprīlis plkst. 12:22

Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš otrdien Maskavā uzstājās lielākajā...

2015. gada 02. aprīlis plkst. 13:18

Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) ceturtdien rosināts noteikt Aviācijas meklēšanas un glābšanas...

2015. gada 09. februāris plkst. 14:13

Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas jau tuvākajā laikā...

Nepalaid garām

Šodien Ventspilī tika prezentēta jaunā koncertzāle «Latvija»....

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

No šīs sadaļas
2015. gada 08. jūnijs plkst. 8:42

Šogad kritīsies dzelzceļa un ostu kravu apgrozījums; konteinerpārvadājumu nākotni sola...

2015. gada 05. jūnijs plkst. 14:13

Latvijas Gaisa satiksmes (LGS) speciālisti ir uzsākuši lidostas gaismu vadības sistēmas testēšanu...

2015. gada 03. jūnijs plkst. 16:48

Klaipēdā trešdienas rītā ieradies lielākais konteinerkuģis, kāds jebkad apmeklējis šo...

2015. gada 03. jūnijs plkst. 13:28

Trešdien, 3. jūnijā, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands tikās...

2015. gada 03. jūnijs plkst. 12:31

Pāvilostas ostā kuģu un jahtu piestātnes jau ir pilnībā rezervētas vasaras sezonai,...

2015. gada 03. jūnijs plkst. 9:20

Dzelzceļa savienojumā Ziemeļeiropas apgādei sācies praktiskais darbs, trešdien vēsta laikraksts...

2015. gada 02. jūnijs plkst. 10:20

SIA Ventspils nafta termināls (VNT) rezervuārā, kurā vakar izcēlās paaugstinātas bīstamības...

2015. gada 01. jūnijs plkst. 13:02

Šā gada 1. ceturksnī, salīdzinot ar 2014. gada 1. ceturksni, svarīgākajās transporta...

2015. gada 29. maijs plkst. 9:04

Satiksmes ministrija (SM) kā akcionārs turpinās cīnīties par airBaltic obligācijām, kuras līdz...

2015. gada 28. maijs plkst. 15:49

Lidsabiedrība Air Lituanica, kas pagājušajā nedēļā paziņoja par lidojumu apturēšanu,...