Jaunākais izdevums

E-grāmatu izdevēji satraukušies par Amazon.com dominējošo stāvokli e-grāmatu tirgū, ziņo Bloomberg.

Lai gan izdevēji nākotni saskata tieši digitālajās grāmatās, tirgū dominē e-grāmatu lasīšanas ierīce Kindle, tādējādi padarot grāmatu izdevējus neaizsargātus pret Kindle ražotāju un grāmatu tirgotāju Amazon.com. «Nozare kopumā ir nedaudz satraukusies par Kindle un iespējamību, ka Amazon «aizslēgs» e-grāmatu tirgu,» stāstījis izdevēju pārstāvis. Tieši Amazon.com rīcība varētu noteikt, kā attīstīsies nozare un kur būs pieejamas e-grāmatas.

«Mēs nevēlamies, lai grāmatu varētu nopirkt tikai vienā vietā,» sacījusi Maja Tomass (Maja Thomas), digitālo mediju vecākā viceprezidente izdevniecībā Hachette Book Group. «Mēs gribam to, ko vēlas katrs izdevējs un autors – klātbūtni vairākos tirgos.»

Amazon.com, kas vakar samazināja Kindle cenu, maksā izdevējiem 12-13 ASV dolārus par New York Times bestselleru sarakstā esošu grāmatu Kindle izdevumiem un parasti pārdod tos par 9.99 ASV dolāriem. Amazon.com 9.99 ASV dolārus lielā e-grāmatas cena ir neilgtspējīgi zema kompānijai un izdevējiem, Bloomberg sacījis Sanford C. Bernstein analītiķis Londonā Klaudio Aspesi (Claudio Aspesi).

Izdevēji parasti nopelna aptuveni 2.15 ASV dolārus par digitālu grāmatu un 26 centus par drukātu kopiju, liecina Sanford C. Bernstein & Co sniegtā informācija. Amazon.com, iespējams, paaugstinās cenu, kādu tā prasa no Kindle lietotājiem līdz 12.50 ASV dolāriem un spiedīs uz izdevējiem, lai tie pārdod elektroniskās grāmatas par mazāku cenu tā, lai kompānija varētu nopelnīt, stāstījis K. Aspesi.

Amazon.com ir pasaulē lielākais interneta mazumtirgotājs. Tā pārstāvis atteicies sniegt jebkādus komentārus par attiecībām ar izdevējiem, kā arī runāt par cenu noteikšanas stratēģiju un par to, vai kompānija pārdod kādas grāmatas ar zaudējumiem.

Kindle ir pieejama divās versijās - viena par 299 ASV dolāriem un otra - par 489 ASV dolāriem. Vakar kompānija samazināja lētākās versijas cenu no sākotnējiem 359 ASV dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas preses izdevēju asociācija (LPIA) vēstulē amatpersonām aicina nepieļaut VAS "Latvijas pasts" novēloti iesniegto un ar nozari nesaskaņoto jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu apstiprināšanu, jo tādā veidā tiktu nodarīti milzīgi zaudējumi preses izdevēju nozarei, teikts vēstulē.

LPIA nosūtījusi vēstuli ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV), satiksmes ministram Tālim Linkaitam (K), kultūras ministram Naurim Puntulim (NA) un Valsts prezidentam Egilam Levitam saistībā ar valdībā apstiprinātajiem jaunajiem noteikumiem par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.

Izmaksu pieaugums un lasītāju rocības sarukums izdevējus dzen stūrī 

Preses izdevēji spiesti vienlaikus risināt vienādojumu ar vairākiem nezināmajiem, kur vienā pusē...

Vēstulē skaidrots, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn novembrī pieņēma lēmumu par AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem, un ar to apstiprināja universālā pasta pakalpojuma abonēto preses izdevumu piegādes un ar to saistīto pakalpojumu tarifus no nākamā gada. Tika paredzēts, ka tarifs par vienas preses izdevuma vienības piegādi būs 0,48 eiro, bet tarifs par kilogramu - 1,14 eiro.

Pamatojoties uz to Ministru kabinets (MK) sadarbībā ar Kultūras ministriju (KM), Satiksmes ministriju (SM) un LPIA izstrādāja un 14.jūlijā pieņēma noteikumus "Abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtība", kas nosaka procentuālo apmēru, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta.

LPIA vēstulē uzsver, procentuālais apmērs tika izstrādāts, ņemot vērā jau apstiprināto tarifu un MK rīkojumā nostiprināto principu, ka būtiski nodrošināt, ka visiem preses izdevējiem situācija nemainās būtiski, salīdzinot ar to, kāda tā būtu saskaņā ar pašreiz piemērojamo regulējumu. Tika vērtēta ietekme uz preses izdevējiem, analizējot prognozējamo maksājumu procentuālo pieaugumu bez vai ar papildu atbalstu un mērķi neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Rezultātā tika nonākts pie kompromisa atbalsta ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

Valsts sevi nav pierādījusi kā labs krīzes pārvaldnieks 

Kā vienīgo risinājumu jebkurā situācijā Latvijas valdība līdz šim ir redzējusi naudas...

"Ignorējot preses piegādes finansēšanas modeļa izstrādes termiņus, kārtību, sarežģītību un neinformējot preses izdevējus, "Latvijas pasts" 19.jūlijā iesniedza SPRK uz apstiprināšanu jaunu, novēlotu tarifa projektu, kura paredzamais pieņemšanas laiks ir 2022.gada septembris un stāšanās spēkā laiks ir 2023.gada 1.janvāris," teikts vēstulē, norādot, ka projektā par vienas preses izdevuma vienības piegādi paredzēts tarifs 0,55 eiro, bet par kilogramu - 1,20 eiro.

LPIA ieskatā tā rezultātā zūd MK apstiprināto noteikumu anotācijā noteiktais tiesiskais pamatojums procentuālajam apmēram, kādu universālā pasta pakalpojumu sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta. Papildus netiek izpildīts MK 2020.gada jūlijā noteiktais mērķis - neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai, kā arī tiek pārkāpts nozarē panāktais kompromisa atbalsts ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

"Šādas situācijas radīšana no "Latvijas pasta" puses ir neizprotama, absurda, nesaimnieciska un kaitnieciska preses izdevēju nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam," teikts vēstulē.

Asociācija skaidro, ka, pirmkārt, "Latvijas pastam" kā vienīgajam abonētās preses piegādes pakalpojuma sniedzējam ir labi zināma preses abonēšanas specifika Latvijā, un ikgadējie līgumi nākamajam gadam ar preses izdevējiem ir jānoslēdz vēlākais līdz augusta beigām, jo nākamā gada abonēšanas kampaņa tiek uzsākta septembra beigās, visu septembri izdevējiem intensīvi strādājot pie abonēšanas kampaņas izstrādes, mārketinga materiālu sagatavošanas. Līguma noslēgšanas brīdī ir jābūt apstiprinātam piegādes tarifam, jo tikai tad preses izdevējs var noteikt preses izdevuma abonēšanas cenu 2023.gadam. Iesniedzot tarifus SPRK 19.jūlijā "Latvijas pasts" labi apzinājās, ka tie nebūs apstiprināti uz līguma noslēgšanas brīdi, līdz ar to apzināti ir apdraudējis visu preses izdevēju abonēšanas kampaņas 2023.gadam, norāda LPIA pārstāvji.

Otrkārt, "Latvijas pasts" un tā kapitāldaļu turētāja Satiksmes ministrija bija aktīvi iesaistīta piegāžu apmaksas sistēmas izstrādē, tāpēc tiem bija labi zināms, ka visa sistēma ir balstīta uz jau apstiprinātajiem tarifiem 2023.gadam. Kā skaidro LPIA, tarifu maiņas gadījumā ir jāmaina piegāžu apmaksas kārtība, jo tā vairs neizpilda savu mērķi - neradīt būtisku ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Turklāt šāda piegāžu apmaksas kārtības maiņa nevar tikt izstrādāta tik īsā laikā, lai būtiski nekaitētu preses nozarei.

"Pārdomu vērta ir "Latvijas pasta" izvēlētā taktika, neinformēt visas iesaistītās puses par vēlmi mainīt tarifus savlaicīgi jau apmaksas sistēmas izstrādes laikā, bet nogaidīt un iesniegt apstiprināšanai jaunos tarifus piecas dienas pēc MK noteikumu pieņemšanas, radot papildu administratīvo slogu un izmaksas valsts pārvaldei, klaji demonstrējot, ka tas neievēro kopējo valsts politiku un apzināti apdraud preses izdevēju nozari," teikts vēstulē, skaidrojot, ka tas rada aizdomas, ka "Latvijas pasts", zinot preses nozares nozīmību un valsts iestāžu ķīlnieka lomu lēmuma pieņemšanai ierobežota laika apstākļos, situāciju izmanto ļaunprātīgi. Kā raksta LPIA vēl neizprotamāk tas ir tāpēc, ka "Latvijas pasta" kā valsts AS uzdevumos ir ne tikai peļņas gūšanas nolūks, bet arī noteiktu valsts funkciju izpilde - šajā gadījumā garantēt stabilu, paredzamu piegāžu pakalpojumu sniegšanu preses piegādātājiem, lai izpildītu valsts prioritāti mediju ilgtspējas nodrošināšanā.

LPIA ieskatā šāda "Latvijas pasta" darbība ir vērtējama kā nesaimnieciska darbība, kas vērsta uz preses nozares iznīcināšanu, kā arī zaudējumu radīšanu pašam uzņēmumam un valsts budžetam kopumā. "Līdz ar to kritiski būtu vērtējams, vai šāds neparedzams valsts uzņēmums, kurš neveicina preses nozares stabilitāti, vispār drīkst sniegt universālā pasta pakalpojumus un saņemt kompensācijas no valsts budžeta," teikts vēstulē, uzsverot, ja ikgadējās abonēšanas kampaņas netiks sāktas ierastajā laikā, gan saīsinātā kampaņas termiņa, gan abonēšanas kampaņas sistēmiskuma izjaukšanas, gan pircēja ieraduma dēļ, preses izdevēji būtiski zaudēs abonementu skaitu, kā rezultātā "Latvijas pasta" piegāžu izdevumi pie samazināta abonementu skaita pieaugs vēl vairāk. Turklāt pieaugs arī citi universālā pasta pakalpojuma izdevumi, jo tie tiek piegādāti kopā ar preses izdevumiem. Savukārt valstij, apzinoties preses nozīmi informācijas nodrošināšanā it īpaši lauku apvidos, nāksies palielināt atbalstu preses nozarei, radot papildu slodzi valsts budžetam.

Asociācija kritiski vērtē arī SM kā atbildīgās nozares ministrijas darbību, jo tieši SM nespēja laicīgi sakārtot piegāžu sistēmu un uzraudzīt "Latvijas pasta" darbības ir būtiski vājinājusi un daļēji iznīcinājusi preses nozari. Šādos apstākļos preses izdevēji nespēj plānot savu darbību ilgtermiņā.

LPIA arī uzsver, ka preses izdevēju vides sakārtotība, stabilitāte un paredzamība, kas nodrošina to daudzveidību un ilgtspēju, ir Latvijas nacionālās drošības jautājums.

Asociācija uzsver, ka tieši preses izdevumu abonēšanai ir visbūtiskākā loma informācijas pieejamībā lauku apvidos, kur nav iespējams viegli to iegādāties, un tieši daudzveidīga mediju vide nodrošina objektīvas informācijas nonākšanu pie ikviena Latvijas iedzīvotāja. Līdz ar to nav izprotama SM un "Latvijas pasta" darbība, kas klaji ignorē valsts prioritātes un rada ilgtermiņa negatīvās sekas Latvijas nacionālajai drošībai.

LPIA norāda, ka jaunais tarifa pieaugums ir dramatisks nozarei, un šāds tarifa pieaugums sākotnēji bija jāizdiskutē ar SM, KM un LPIA.

Vēstulē teikts, ka "Latvijas pasta" jaunais tarifs dubulto nozarē panākto izmaksu pieaugumu preses izdevējiem par preses piegādi. Izstrādājot jauno apmaksas sistēmu, tika nonākts pie kompromisa atbalsta izdevējiem ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu, ar iesniegto jauno tarifu izmaksu pieaugums izdevējiem veidos vairā nekā 20%. Turklāt jaunais tarifu projekts nostāda izdevējus nevienlīdzīgā situācijā un krasākais tarifu pieaugums sagaidāms tieši reģionālajiem laikrakstiem.

LPIA uzsver, ka šāds palielinājums nozarei ir dramatisks, un, ja preses izdevēji visas pieaugošās izmaksas iekļaus preses izdevumu abonementu cenā, tad galapatērētājs vairs nevarēs atļauties abonēt presi. "Informācijas pieejamība sabiedrībā būs kļuvusi par ekskluzīvu preci, kā rezultātā tiks apdraudēta Latvijas informatīvā telpa un drošība," teikts vēstulē.

Asociācija uzsver, ka piegādes tarifiem ir jābūt zināmiem savlaicīgi un attiecīgi ir jāpielāgo atbalsta sistēma izdevējiem, koriģējot procentuālo apmēru, kas tiem ir jāmaksā par preses izdevumu piegādi. Turklāt būtu jānosaka termiņi, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Vēstules noslēgumā LPIA lūdz nepieļaut "Latvijas pasta" jauno, novēloti iesniegto tarifu apstiprināšanu 2023.gadam, kā arī nodrošināt preses piegādes sistēmas paredzamību, kas ir būtisks nosacījums mediju daudzveidībai un ilgtspējai un, ievērojot nozares specifiku, iestrādāt normatīvajos aktos termiņu, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Tāpat asociācija prasa nodrošināt starp visiem partneriem panāktā kompromisa - 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem saglabāšanu. LPIA arī lūdz izvērtēt SM atbildību, ilgstoši nespējot nodrošināt savlaicīgu, ar nozares pārstāvjiem saskaņotu, stabilu un paredzamu preses piegāžu pakalpojumu sniegšanu, kā arī nespēju uzraudzīt "Latvijas pasta" darbību.

LPIA arī aicina izvērtēt "Latvijas pasta" novēloto un nesaimniecisko darbību, kas vērsta uz zaudējumu radīšanu preses nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam kopumā, kā arī apsvērt, vai uzņēmums, kas ignorē nozares darbības specifiku un nesadarbojas ar nozares pārstāvjiem, drīkst sniegt universālo pasta pakalpojumu un saņemt kompensācijas no valsts budžeta.

Latvijas Pasts pilnībā noraida Latvijas Preses izdevēju asociācijas paustos izteikumus par it kā vienpusēju abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma tarifu izmaiņu virzīšanu apstiprināšanai un ar to saistītajām sekām. Vēl vairāk – Latvijas Pasts pilnībā noliedz spekulācijas par mediju un valsts informatīvās telpas apdraudējumu tarifu maiņas dēļ. Tajā pašā laikā Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa.

Latvijas Pasts tarifu izmaiņu projektu ir iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) atbilstoši spēkā esošajam normatīvo aktu regulējumam, pamatojoties uz reālajām piegādes tarifu izmaksām, kas nedrīkst radīt zaudējumus Latvijas Pastam kā valsts uzņēmumam. Lēmumu par tarifiem pieņem SPRK, līdz ar to tas būs izsvērts un pamatots, ņemot vērā visus ietekmējošos faktorus.

Jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu izmaksu aprēķins, tāpat kā citiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem, tiek veidots, ievērojot SPRK tarifu aprēķināšanas metodikas nosacījumus un spēkā esošo normatīvo regulējumu, kas nosaka vienotu piegādes tarifu visā valstī. Līdzīgi kā jebkurā citā nozarē strādājošiem uzņēmumiem, arī Latvijas Pastam 2022.gads nesis būtisku izmaksu pieaugumu.

Krasi augušas gan degvielas un energoresursu, gan darbaspēka izmaksas, liekot atbilstoši plānot arī tarifu izmaiņas abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumam, kuras, par spīti arvien pieaugošajām izmaksām, bija saglabātas nemainīgas kopš 2013. gada. Ja gada pirmajā pusē nekas vēl neliecināja par nepieciešamību plānot šā pakalpojuma tarifa izmaiņas, tieši pēdējos mēnešos tapa skaidrs, ka citas izejas nav.

Vienlaikus jāuzsver – apgalvojums, ka preses izdevējiem piegādes izmaksas dubultosies, neatbilst patiesībai. Paredzamais izmaksu pieaugums izdevējiem, salīdzinot patlaban spēkā esošo tarifu ar to, kas iesniegts izskatīšanai SPRK, ņemot vērā preses izdevumu kompensēšanas mehānismu, ir 8% no kopējām abonēto izdevumu piegādes izmaksām – pārējo kompensēs valsts.

Latvijas Pasta pārstāvji regulāri tiekas ar preses izdevējiem, tajā skaitā Latvijas Preses izdevēju asociāciju, lai pārrunātu aktualitātes, tostarp skaidrojot situāciju ar jauno tarifu aprēķinu un paredzamajām piegādes izmaksām. Atsaucoties uz iepriekšminētajiem aprēķiniem, abonēto preses izdevumu piegādes izmaksas pieaugs par aptuveni 0,01 eiro uz vienību, piemēram, klientiem, kas abonē iknedēļas žurnālus, sadārdzinājums attiecībā uz šāda izdevuma piegādi gada ietvaros varētu veidot 50 centu.

Līdz ar to nav saprotama asociācijas publiskā vēršanās pret Latvijas Pastu, izteikumi par jaunā tarifa radīto apdraudējumu informācijas pieejamības jomā un izplatītā kļūdainā informācija par tarifu pieauguma apmēriem, ko tā norādījusi savā paziņojumā.

Preses izdevēji ir svarīgi Latvijas Pasta sadarbības partneri un klienti, un mēs ļoti augsti vērtējam mūsu sadarbību. Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa. Tādēļ uzņēmums, pārskatot pakalpojumu tarifus, ikreiz prioritāri ņem vērā valsts intereses un vajadzības.

Kā ziņots, valdība 14.jūlijā apstiprināja SM sagatavotos noteikumus par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.Tajā noteikts abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu tarifa dalītā maksājuma procentuālais apmērs, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu no valsts budžetā piešķirtajiem līdzekļiem maksā SM.

Tāpat noteikti arī termiņi un kārtība, kādā universālā pasta pakalpojuma sniedzējam jāpieprasa samaksu par sniegtajiem abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumiem un kādā SM jāizmaksā dalītā maksājuma valsts maksājuma daļu un jāuzrauga valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta mazumtirgotājs Amazon paziņojis par plāniem ieviest elektronisko grāmatu lasītāju Kindle vairāk nekā 100 valstīs, tai skaitā Ķīnā un lielākajā daļā Eiropas, ziņo Reuters.

Tādējādi Amazon uzsāk «pasaules karu» par tirgus daļu, jo augusta beigās kompānija Sony laida klajā uzreiz divas e-grāmatas - Sony Reader Pocket Edition un Sony Reader Touch Edition.

Jāatzīmē, ka Amazon pēc Sony «kara pieteikuma» e-grāmatu tirgū paziņoja, ka tā samazina Kindle cenu par 100 USD līdz 259 USD (ārpus ASV Kindle maksās 279 USD), lai varētu konkurēt ar konkurentu produktiem.

Db.lv jau ziņoja, ka par spīti ekspertu skeptiskajai attieksmei pret interneta mazumtirgotāja Amazon pirmo Kindle, patērētājiem tas šķita pietiekami labs un Amazon jau prezentēja sava populārā elektronisko grāmatu lasītāja Kindle pēcteci Kindle 2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: izveido e-grāmatu tirdzniecības platformulas.am

Anda Asere, 18.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrības Publicētava ideja veidot e-grāmatu izdevniecību transformējusies SIA Lasītava, kas veido e-grāmatu tirdzniecības platformu las.am.

Šobrīd Publicētava vairāk koncentrējusies uz grāmatu sagatavošanu un lasīšanas veicināšanas pasākumiem, bet grāmatu tirgošana un veikala uzturēšana atdalīta atsevišķā uzņēmumā. «Sapratām – lai e-grāmatas ieviestu Latvijā stabili un uz palikšanu, ir jāpalīdz arī citiem izdevējiem apgūt jaunās tehnoloģijas. Taču izdevēju kā jebkuru parastu uzņēmēju tehnoloģija pati par sevi neinteresē, tā nevar būt pašmērķis. Izdevējam nav nepieciešamas e-grāmatu datnes un/vai e-veikals. Tam vajag pārdotas kopijas un veikals ir tikai instruments. Tā kā Publicētavā nejutām, ka ar esošiem resursiem varam paši radīt to, ko izdevējam vajag, meklējām palīdzību. Izveidojās sadarbība ar uzņēmēju Jāni Bergu, kuram IT lietas droši vien jau ir asinīs un kuram bija iespēja un gribēšana investēt strādājoša e-grāmatu veikala radīšanā. Tapa SIA Lasītava – e-grāmatu tirgotājs,» stāsta Kārlis Žilvinskis, e-grāmatnīcas las.am izveidotājas SIA Lasītava īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papīra grāmatas piekāpjas e-grāmatu priekšā

Jānis Rancāns, 18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī e-grāmatu pārdošanas ieņēmumi ASV pārspējuši cietos vākos iesietu grāmatu ieņēmumus, liecina Amerikāņu izdevēju asociācijas (AAP) apkopotie dati.

Kopumā asociācija apkopojusi datus par 1,2 tūkstošiem izdevēju, tajos gan nav iekļauti dati par bērnu grāmatām. Kopumā gada pirmajos trijos mēnešos ieņēmumi no e-grāmatu pārdošanas bijuši 282,3 miljonu apmērā, kas gada griezumā ir pieaugums 28,4% apmērā.

Savukārt ieņēmumi no cietos vākos iesietu grāmatu pārdošanas bija 229,6 miljonu ASV dolāru apmērā, kas gada griezumā ir pieaugums 2% apmērā.

E-grāmatu popularitātes pieaugumu ASV eksperti skaidro ar e-grāmtu lasīšanas ierīču daudzveidību – sākot ar populāriem planšetdatoriem un viedtālruņiem, beidzot ar pazīstamiem e-grāmatu lasītājiem.

Starp e-grāmatu popularitātes kāpuma iemesliem analītiķi min Amazone Kindle ierīču popularitāti ASV, kā arī to, ka Apple izdevies piesaistīt lasītājus, kuriem interesē jaunākās tehnoloģiskās iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Amazon uzsāk cenu karu; nav zināms, kad tas nonāks līdz Latvijai

Jānis Rancāns, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Amazon nākusi klajā ar jauniem papildinājumiem savu ierīču rindās, kā arī ievērojami samazinājusi cenas esošajām, tādējādi piesakot cenu karu tirgus līderiem.

(Papildināta ar 9. rindkopu)

Kompānija samazinājusi sava pērn radītā planšetdatora Kindle Fire cenu no 199 ASV dolāriem līdz 159 dolāriem. Salīdzinājumam – Apple jaunākais iPad maksā aptuveni 500 ASV dolāru.

Tāpat Amazon nākusi klajā ar jaunu planšetdatoru Kindle Fire HD, kurš būs pieejams trijās versijās un maksās, sākot no 199 ASV dolāriem par vienkāršāko septiņu collu versiju, beidzot ar 599 dolāriem par 8,9 collu 4G versiju. Planšetdatori aprīkoti ar HD displeju, divkodolu procesoriem (1,2 GHz 7 collu versijai un 1,5 Ghz 8,9 collu versijai) un Android operētājsistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Fastr Books kļūs par lielāko e-grāmatu tirgotāju Latvijā

Gunta Kursiša, 26.03.2014

Fastr izstrādātāji Aleksandrs Bičkovs, Aleksejs Siņicins, Eldars Loginovs un Anatolijs Ressins.

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up uzņēmums Fastr Books pabeidzis darbu pie sava e-grāmatu veikala izstrādes un noslēdzis līgumus ar vairākiem grāmatu izdevējiem, līdz ar to kļūstot par lielāko e-grāmatu tirgotāju Latvijā.

Fastr Books noslēgti sadarbības līgumi ar izdevējiem Zvaigzne ABC, Jumava, Mansards un The White Book. Fastr izveidotājs Eldars Loginovs pauž, ka jaunuzņēmuma mērķis turpmāk ir izvērst darbību Eiropā un ASV. Šobrīd Fastr Books piedāvā vairāk nekā četrus tūkstošu e-grāmatu septiņās valodās. Savukārt «tuvākajā laikā» tiek solīts grāmatu piedāvājumu klāstu papildināt ar grāmatām angļu valodā, lai e-grāmatu piedāvājums veikalā sasniegtu simts tūkstošus e-grāmatu.

«Līdz šim e-grāmatu lasīšana Latvijā lielai daļai mobilo ierīču lietotāju nebija kļuvusi par ikdienā ierastu nodarbi. Šis risinājums potenciāli ir spējīgs piesaistīt gan tehnoloģiju fanu, gan grāmatu lasītāju interesi, tāpēc mums šķita ļoti būtiski iesaistīties šajā projektā,» savu līdzdalību Fastr Books e-gramātu veikala izveidē komentē Zvaigzne ABC e-grāmatu projektu vadītāja Kristīne Pastare-Skutele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kindle planšetdators jūtami sit pa Amazon maciņu

Jānis Rancāns, 26.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais tiešsaistes mazumtirgotājs Amazon noslēdzis šī gada trešo ceturksni ar ievērojamu peļņas samazinājumu, kas saistīts ar lielajām investīcijām Amazon Kindle planšetdatora izstrādē.

Šī gada trešājā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pērn, Amazon neto ienākumi samazinājušies par 73% līdz 63 miljoniem ASV dolāru. Pērn trešajā ceturksnī Amazon neto ienākumi bijuši 231 miljons ASV dolāru, vēsta Bloomberg.

Savukārt šajā ceturksnī Amazon varētu piedzīvot arī pamatdarbības zaudējumus, ja turpinās investēt Kindle ierīcēs, norāda medijs.

Db.lv jau vēstīja, ka Amazon nāca klajā ar planšetdatoru Kindle Fire, kas tiks pārdots par 199 ASV dolāriem, kas ir ievērojami mazāk nekā Apple iPad. Amazon tādējādi cer sekmīgi iespiesties planšetdatoru tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Amazon padarīs Kindle lētāku ar reklāmu palīdzību

Jānis Rancāns, 12.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Amazon drīzumā laidīs klajā lētāku populārā Kindle e-grāmatu lasītāja versiju, kurš ekrānsaudzētājā, grāmatu ilustrāciju vietā, rādīs dažādu produktu reklāmas, raksta BBC.

Šī Kindle versija maksās 114 ASV dolāru (ap 55 latiem), pretēji parastajai, bezreklāmu versijai, kuras cena ir 139 ASV dolāri. Tā būs pilnībā identiska normālai Kindle versijai.

Amazon Kindle ekrānsaudzētājs reklamēs kredītkaršu kompāniju Visa, skaistumkopšanas produktu ražotāju Olay un citas kompānijas, kā arī informēs par dažādiem Amazon produktiem.

Ar reklāmām aprīkotā Kindle versija parādīsies ASV tirgū jau 3. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Amazon un Barnes & Noble aizsāk lētāku planšetdatoru laikmetu

Jānis Rancāns, 16.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārdošanā parādījušies kompāniju Amazon un Barnes & Noble planšetdatori, kuru cenas nepārsniedz 250 ASV dolāru. Tiek paredzēts, ka šīs ierīces varētu aizsākt lētu, vienkāršiem cilvēkiem viegli pieejamu planšetdatoru laikmetu.

Dienu pēc planšetdatora Kindle Fire nonākšanas pārdošanā, tas jau ir kļuvis par pieprasītu produktu, norāda analītiķi. Savukārt Amazon paredz, ka līdz gada beigām izdosies pārdot no trīs līdz pieciem miljoniem ierīču.

Amazon jaunais planšetdators paredzēts galvenokārt dažādu mediju – žurnālu, laikrakstu, grāmatu lasīšanai, kā arī, lai skatītos video un klausītos mūziku. Planšetdators aprīkots ar septiņu collu skārienjūtīgu displeju un Google ražoto Android operētājsistēmu. Planšetdatora lielākais trumpis ir tā cena – 199 ASV dolāri, kas ir daudz mazāk nekā iPad cena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaulē lielākajiem interneta veikaliem Amazon.com tagad pārdot par 80% vairāk digitālo jeb e-grāmatu nekā cieto vāku grāmatas, ziņo LAtimes.com.

E-grāmatu formāts, kas paredzētas gan paša Amazon.com ražotajam e-grāmatu lasītājam Kindle, gan arī citām ierīcēm, ieskaitot Apple iPad, ir pārņēmis tradicionālās drukas formāta grāmatas ar cietajiem vākiem. «Tas ir pārsteidzoši, ņemot vērā, ka mēs cieto vāku grāmatas tirgojam 15 gadus, savukārt e-grāmatas 33 mēnešus,» norāda Amazon.com izpilddirektors Džefs Bezoss (Jeff Bezos).

Eksperti lēš, ka lielu ietekmi uz e-grāmatu pārdošanas apjomu palielināšanos atstājusi lasītāja Kindle ievērojamā cenas samazināšana. Proti, Kindle cena samazināta no 259 dolāriem līdz 189 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas rakstnieka Ļeva Tolstoja apjomīgā grāmata Karš un Miers kļuvusi par upuri karā starp Amazone Kindle un Barnes & Noble Nook e-grāmatu lasītājiem.

Amerikānis Filips Hovards izlēma, ka Karš un Miers ir pārāk smaga grāmata, lai to nēsātu mugursomā, tāpēc iegādājās Barnes & Noble elektronisko grāmatu lasītājam domāto versiju. Tomēr, sākot lasīt grāmatu, viņš atklāja, ka kāds iepriekš izlēmis izrediģēt krievu rakstnieka darbu, vai precīzāk – tā tulkojumu angļu valodā, vēsta Daily Mail.

Kā skaidro pats Filips Hovards, lasot grāmatu, viņš sastapies ar vārdu «nookd». No sākuma viņam tā likusies kā vienkārša pareizrakstības kļūta. Taču, kad vārds «nookd» grāmatā parādījies aizvien biežāk, viņš sameklējis Kara un Miera papīra oriģinālu un atklāja, ka «nookd» vietā angļu valodas tulkojuma tekstā ir jābūt «kindled» (kindle latviski nozīmē – aizdegties, uzliesmot). Tādējādi visā Barnes & Nooble lasītājam izdotajā Kara un Miera e-grāmatas versijā vārds «aizdedzināt» aizstāts ar «nookd».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV uzņēmums Amazon nācis klajā ar jauniem e-grāmatu lasītājiem un planšetdatoru, kura cena ASV būs 199 dolāri.

Amazon planšetdatoram dots nosaukums Kindle Fire. Ierīcei ir septiņu collu krāsains ekrāns. Tā sver nedaudz vairāk par 400 gramiem un aprīkota ar viena gigaherca divkodolu procesoru. Paredzēts, ka pirmie modeļi tirgū parādīsies 15. novembrī, ziņo Reuters.

Tāpat Amazon iepazīstināja ar diviem e-grāmatu lasītājiem no jaunās - Kindle Touch sērijas, kas aprīkoti ar skārienjūtīgiem ekrāniem un to cena veidos 99 un 149 ASV dolārus. Amazon arī samazinājusi vienkāršā Kindle modeļa cenu līdz 79 ASV dolāriem.

Jaunais Amazon planšetdators jau ir ieguvis nozares analītiķu atzinību, kuri norāda, ka tirgū beidzot ir nopietns konkurents Apple iPad un Android ierīcēm. Amazon Kindle Fire varētu piespiest samazināt divreiz lielākās citu planšetdatoru cenas (piemēram, iPad sākumcena ir 499 ASV dolāri), vēsta Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās paaudzes rakstnieki cenšas pielāgoties tirgus pieprasījumam un vērtē, kādā veidā autors var būt pieprasīts un sevi nodrošināt, intervijā DB norāda Apgāda Zvaigzne ABC valdes priekšsēdētāja Vija Kilbloka.

Lai gan šobrīd vietējo autoru loks ir kļuvis krietni plašāks, pasaulē atzītu latviešu rakstnieku joprojām nav daudz. Par vienu no celmlaužiem šajā ziņā V. Kilbloka sauc latviešu rakstnieci Noru Ikstenu, kura pavasarī pārstāvēja Latviju Londonas grāmatu tirgū. Potenciālu iekarot pasaules tirgu Apgāda Zvaigzne ABC valdes priekšsēdētāja saskata arī citos latviešu rakstniekos.

Fragments no intervijas

Tuvojas pirmais septembris, vai varētu teikt, ka finansiāli šis laiks gada griezumā izdevniecībai ir viens no veiksmīgākajiem?

Gada griezumā veiksmīgākais laiks izdevniecībai noteikti ir Ziemassvētki. Kādreiz vasara mums bija lielais strādāšanas laiks, jo uz pirmo septembri vajadzēja pagūt izdot jaunas grāmatas un burtnīcas, taču līdz ar izglītības satura reformu akcenti ir mainījušies. Šobrīd vasara ir ļoti mierīgs periods – mūsu ķīmiķi, matemātiķi, fiziķi, biologi un citi speciālisti ir atvaļinājumos un atpūšas. Darbs ir padarīts. Pārdošanā aktīvākie mēneši ir novembris un decembris, taču tā tas ir visā pasaulē. Izdevēji īpaši gatavojas Ziemassvētkiem, kad pieprasījums pēc grāmatām kļūst lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta mazumtirgotājs Amazon.com savu elektronisko grāmatu lasītāju Kindle šo piektdien, 26. novembrī, sāks tirgos par īpaši zemu cenu – 89 ASV dolāriem (aptuveni 47 Ls), ziņo CNet.

Runa gan šeit nav par jaunākās paaudzes Kindle, bet gan šī otrās paaudzes Kindle, kurā nav iebūvēts Wi-Fi, bet tajā pat laikā tas ir aprīkots ar bezvadu 3G tehnoloģiju.

Patlaban Amazon.com mājās lapā otrās paaudzes Kindle cena ir aptuveni 150 ASV dolāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Planšetdatoru pārdošana Amazon peļņu nenesīs

Gunta Kursiša, 12.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākā planšetdatora Kindle Fire un e-lasīšanas sīkrīku pārdošana kompānijai Amazon peļņu nenesīs, citējot uzņēmuma vadības pausto, raksta BBC.

«Pārdodot pašas ierīces par esošo cenu, mēs nepelnām. Mēs vēlamies gūt peļņu no tā, ka cilvēki lieto mūsu ierīces – tad, kad esat iegādājušies Kindle Fire, jūs to varat lietot, lai iegādātos grāmatas, spēles, filmas utt. Tādējādi turpinās mūsu attiecības ar klientu,» intervijā medijam norādīja Amazon izpilddirektors Džefs Bezoss (Jeff Bezos).

Šis uzņēmuma vadītāja skaidrojums izskanējis neilgi pēc tam, kad kompānija Amazon laidusi klajā savu e-lasītāju Paperwhite un 18 centimetru planšetdatoru Kindle Fire HD, kuru tirdzniecība Eiropā sāksies 25. oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mācību literatūras tirgū konkurences tiesību pārkāpumus nekonstatē

Žanete Hāka, 20.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzot pēc Izglītības un zinātnes ministrijas lūguma uzsākto mācību literatūras tirgus uzraudzību, Konkurences padome (KP) secinājusi, ka konkurences tiesību pārkāpumi tirgū nav notikuši.

Vienlaikus KP norāda, ka, lai mācību literatūru iegādātos lētāk, pašvaldību vai valsts līmenī plašāk jāizmanto pastāvošās iespējas iepirkt to bez mazumtirdzniecības uzcenojuma, kā arī jāturpina meklēt risinājumus konkurences veicināšanai mācību literatūras tirgū.

KP norāda – situācijā, kad publiskais finansējums ir nepietiekams, ir būtiski, lai skolas mācību literatūru iepirktu vairumtirdzniecībā, tā izvairoties no mazumtirdzniecības uzcenojuma, kas mācību literatūrai svārstās no aptuveni 20 līdz pat 70%. Par līdz galam neizmantotām iespējām iepirkt grāmatas bez mazumtirdzniecības uzcenojuma liecina lielais grāmatu apjoms, ko izdevēji pārdod grāmatnīcām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Augstā likme uz pirmo grāmatu sevi attaisnojusi

Anda Asere, 09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd aktuālas ir pašpalīdzības grāmatas un literatūra bērniem, bet daiļliteratūru pie mums lasot mazāk kā iepriekš

Tā novērojusi Santa Svaža, grāmatu izdevniecības SIA The White Book īpašniece. «Pirms trim gadiem bija ideja par izdevniecību, bet tagad The White Book patiešām ir izdevniecība. Tad es biju viena pati, tagad esam lielāks pulks,» viņa saka. Birojā ir trīs darbinieki, bet komandā ir vēl vairāki cilvēki – ārštata maketētāji, korektori, tulkotāji, redaktori. «Šobrīd esam pārmaiņu posmā. Sākuma posms ir pārvarēts un apjoms ir pieaudzis. Domāju, ka nākotnē paaugsimies straujāk,» saka Santa. Turpmāk viņa gada laikā gribētu izdot 30 grāmatas.

Veiksmīga pirmā

Latvijā ir daudzi grāmatizdevēji, kas izdevuši vien dažas grāmatas. The White Book trīs gados ir izdevusi ap 30 grāmatu. Santa uzskata, ka izdevēja veiksmīgam startam vajadzīga laba pirmā grāmata. «Mūsu gadījumā visu likām uz pirmo grāmatu. Tajā ieguldījām ar pārliecību, ka tas ir labs produkts. Un tā arī izrādījās. Tajā laikā daudziem kolēģiem no citām izdevniecībām šķita, ka tirāža ir liela un žanrs ne visiem saprotams, bet risks ir pilnībā atmaksājies. Principā uz šīs vienas grāmatas mēs esam uzbūvējuši to, kas tagad esam,» norāda Santa. The White Book pirmā izdotā grāmata bija Džordža R. R. Mārtina Troņu spēle. Šobrīd uzņēmuma grāmatu portfelis ir visai raibs – šīs grāmatas turpinājumi, bērnu un pusaudžu literatūra, aforismi, pašpalīdzības grāmatas. «Tirgus ir tik mazs, ka nav iespējams specializēties. To var tikai lielas izdevniecības. Vienkāršā patēriņa jomā specializēties tikai uz daiļliteratūru vai bērnu literatūru ir sarežģīti, un man to nemaz negribas. Man patīk dažādas grāmatas,» saka Santa. Viņai ir īpašs prieks par pašu radītajiem produktiem, piemēram, Latvijas karti un Kāzu iedvesmas grāmatu. «Otras tādas grāmatas Latvijā nav, šādas grāmatas parasti ir tulkotas. Tāpēc man ir liels prieks, ka šī grāmata, manuprāt, kvalitātes ziņā neatpaliek no ārzemju izdevumiem. Šobrīd top citi mūsu pašu produkti,» saka Santa. Pagaidām gan viņa nav ar mieru atklāt, kas tās būs par grāmatām, bet sola tās izdot gada nogalē. «Ir prieks un lepnums izdot vietējo,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple gatavojas izmēģināt jaunu planšetdatoru ar mazāku ekrānu

Gunta Kursiša, 14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nosargātu savu tirgus daļu, Apple, iespējams, plāno paplašināt produktu klāstu, un patlaban sadarbojas ar Āzijas piegādātājiem, lai drīzumā izmēģinātu jaunu planšetdatoru ar mazāku ekrānu, atsaucties uz anonīmu Apple piegādātāju teikto, vēsta Wall Street Jounal.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskās grāmatas Kindle pārdošanas sākums Vācijā atlikts uz nenoteiktu laiku, ziņo DW-WORLD. Savukārt citās Eiropas valstīs pārdošanai ir jāsākas jau tuvākajā laikā.

Kompānija Amazon, kas ir Kindle radītājs, nespēja vienoties ar Vācijas mobilo telefonu operatoriem - T-Mobile un Vodafone par pakalpojuma maksas lielumu.

Jāatzīmē, ka bez savienojuma ar mobilo sakaru tīklu Kindle ir bezjēdzīgs plastmasas gabals.

Db.lv jau ziņoja, ka par spīti ekspertu skeptiskajai attieksmei pret Kindle, patērētājiem ASV tas šķiet pietiekami labs, jo visas saražotās ierīces tika izpirktas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Amazon ļaus izīrēt e-grāmatas

Jānis Rancāns, 19.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības uzņēmums Amazon turpmāk piedāvās iespēju studentiem izīrēt e-grāmatu lasītājiem Kindle paredzētās grāmatas. Grāmatu īres maksa būs par līdz pat 80% zemāka par to pārdošanas cenu, vēsta USA Today.

Grāmatas būs iespējams izīrēt uz dažādu ilgumu – sākot no 30 dienām līdz pat 360 dienām. Izdevumu īres ilgumu būs iespējams pagarināt, kā arī jebkurā brīdī iegādāties īrētās grāmatas.

Amazon piedāvās arī iespēju saglabāt izdarītās piezīmes grāmatās, kad beigsies to īres termiņš. Ja persona vēlāk izīrēs to pašu grāmatu, būs iespējams apskatīt pirms tam izdarītās piezīmes.

Jau vēstīs, ka Amazon šī gada nogalē plāno nākt klajā ar jauno Kindle e-grāmatu lasītāju, kuram būs pieskārienjūtīgs ekrāns.

Galvenajiem Amazon konkurentiem e-grāmatu jomā, piemēram, Barnes & Noble un Sony, jau ir izstrādāti e-grāmatu lasītāji ar pieskārienjūtīgu ekrānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

EK: Apple un lielākie izdevēji nelegāli palielinājuši e-grāmatu cenas

Gunta Kursiša, 19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple «saskaņojis darbības» ar četriem lielākajiem grāmatu izdevējiem, lai palielinātu e-grāmatu cenas, trešdien pauda Eiropas Komisija (EK), pieprasot kompānijām šo praksi izbeigt, informē guardian.co.uk.

E-grāmatu cenu saskaņošanā piedalījusies amerikāņu kompānija Apple un izdevēji Hachette Livre, HarperCollibns, Macmillian un Simon&Schuster, kas tādējādi varējuši palielināt e-grāmatu mazumtirdzniecības cenu. Tādējādi šīs kompānijas pārkāpušas Eiropas likumdošanu, un izdevējiem nevis mazumtirgotājiem izdevās noteikt e-grāmatu cenas veikalu «plauktos».

Šo kompāniju darbības modelis nonācis arī ASV atbildīgo institūciju redzeslokā. ASV Tieslietu departaments tiesājas ar amerikāņu izdevējiem HarperCollins, Simon&Schuster un Hachette par nelegālu cenu saskaņošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Asociācija: Jo zemāka ir grāmatām piemērotā likme, jo grāmatniecība ir stabilāka

LETA, 25.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo zemāka ir grāmatām piemērotā likme, jo grāmatniecība ir stabilāka, aģentūrai LETA pauda Latvijas Grāmatizdevēju asociācijas valdes priekšsēdētāja Renāte Punka.

Pēc viņas sacītā, grāmatniecības nozare mēģina panākt valdības un arī Finanšu ministrijas izpratni - lai nozare turpmāk pastāvētu un varētu sekmīgi gan saglabāt savu darbību, gan arī nodrošināt pilnvērtīgu attīstību, Latvijai būtu jāseko Eiropas lielāko valstu piemēram un jāsamazina pievienotās vērtības likme (PVN) no 12% uz 5%.

Punka norādīja, ka ir divi iemesli, kāpēc PVN likme ir jāsamazina pēc iespējas ātrāk. Viņa uzsvēra, ka Ministru Kabinets nebija iekļāvis grāmatnīcas to tirdzniecību vietu skaitā, kam bija dotas iespējas strādāt nedēļas nogalēs.

"Tas diezgan būtiski ietekmēja mūsu apgrozījumu grāmatu veikalos. Lai gan internetā ir pieaudzis pārdoto e-grāmatu skaits, tomēr tas nespēj kompensēt naudas plūsmas kavējumus, kādi radās," skaidroja Punka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Grāmatām, presei un ziņu portālu abonementiem piemēros PVN samazināto 5% likmi

LETA, 15.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa likumā, no kuriem izriet samazinātās pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmes 5% apmērā piemērošana arī grāmatām, presei un ziņu portālu abonementu sadaļai.

Šis ir viens no nākamā gada valsts budžetu pavadošajiem likumiem.

Līdzšinējās 12% likmes vietā samazināto 5% likmi piemēros grāmatu, tostarp mācību literatūras, brošūru, bukletu un tamlīdzīgu iespieddarbu, bilžu, zīmējamo un krāsojamo grāmatu bērniem, iespiestu nošu un nošu rakstu, karšu un hidrogrāfisko vai tamlīdzīgu shēmu piegādei iespieddarba un elektroniska izdevuma formā, tajā skaitā grāmatu piegādi tiešsaistes režīmā vai lejupielādējot.

Samazināto 5% likmi piemēros arī iespieddarba vai elektroniskā izdevuma formā, tostarp tiešsaistes režīmā vai lejupielādējot izdotas preses un citu masu informācijas līdzekļu izdevumu vai publikāciju, tostarp avīžu, žurnālu, biļetenu un citu periodisko izdevumu, informācijas aģentūru paziņojumu, kas paredzēti publiskai izplatīšanai, kā arī publikāciju interneta vietnē piegādei, kā arī to abonentmaksai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grāmatu rakstīšana un to izdošana pasaules tirgū ir ne tikai talantīga cilvēka pašizpausme, bet arī labs naudas gūšanas avots, ja lieta padodas. Vai šāda biznesa niša ir arī Latvijā un kā tajā veicas, Dienas Bizness jautāja grāmatu autoram, publicistam Lato Lapsam.

Vai grāmatu rakstīšanu un izdošanu Latvijā var dēvēt par biznesu?

Es neatklāšu jaunu Ameriku, sakot, ka jebkurā tirgū ir dažādas nišas. Savas nišas meklējums tirgū dažkārt ir samērā ilgstošs process. Ir cilvēki, kam tas padodas ātrāk, ir - kam ilgāk. Nenotiek jau tā, ka cilvēks tikai ar savām priekšzināšanām, ieraugot jaunu tirgu, uzreiz apjēdz, kas tieši un kā tieši viņam nesīs prieku, laimi un labumu, un, sācis darīt, tūdaļ arī gūst kāroto. Pirmkārt, zināšanas un pieredze nāk ar laiku. Otrkārt, arī izpratne par to, ko cilvēks patiesībā vēlas, ar laiku mainās kā viss šajā pasaulē. Es, kad atgriezos no dienesta PSRS armijā, vienkārši meklēju darbu. 1990. gada maijā sāku strādāt laikrakstā Diena, kad pats laikraksts vēl neiznāca. Nezināju jau tobrīd, ko es īsti gribu, vienkārši vajadzēja darba vietu un nopelnīt kaut kādu naudu papildus studijām. Un tādu kā es tur bija daudz – viss reportieru korpuss, kas bija absolūti izcilākais visu laiku ziņu dienests Latvijā. Tikai, ejot gadiem un beigu beigās nonākot līdz aģentūras LETA galvenā redaktora postenim, sāku sev uzdot jautājumus – vai es vēlos vadīt ziņu dienestu un strādāt 12 un 14 stundas dienā, kas ir nepieciešams, ja šādu darbu grib izdarīt kārtīgi, godprātīgi un kvalitatīvi – ne tā, kā to dara pašreizējie, piemēram, tā sauktie sabiedriskie mediji. Tad arī parādās jautājums - vai tu to vēlies, vai tu kļūsti laimīgāks no šāda darba vai tikai strādā citu cilvēku dēļ. Tā arī nonācu pie savas personiskās tirgus nišas – grāmatu rakstīšanas un publicistikas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Amazon varētu iemēģināt roku arī viedtālruņu jomā

Jānis Rancāns, 06.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Amazon izstrādā viedtālruni, kuram būs jākonkurē ar Apple produktiem, atsaucoties uz anonīmiem nozares avotiem, vēsta Bloomberg.

Ierīce tiks integrēta ar Amazon tiešsaistes veikalu, tādējādi kompānija cerot, ka palielināsies elektronisko grāmatu, mūzikas un filmu pārdošana.

Jau vēstīts, ka Amazon aizvadītā gada nogalē laida klajā veiksmīgu planšetdatoru Kindle Fire, kura cena bija, sākot no 200 dolāriem. Kopš Kindle Fire ieraudzīja dienas gaismu, nopirkti jau četri miljoni šo ierīču. Ar topošo viedtālruni kompānija varētu mēģināt atkārtot šādu biznesa modeli.

Bloomberg arī norāda, ka pašlaik Amazon aktīvi uzpērk dažādus bezvadu komunikācijas patentus, lai tādējādi aizsargātu savu topošo ierīci no līdzīgām tiesvedībām, kā tās, kurās iegrimuši konkurenti.

Komentāri

Pievienot komentāru