Tirdzniecība un pakalpojumi

LADRIA: Latvijā tiek lobēta alus nozare

Elīna Pankovska,06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Alkoholisko dzērienu ražotāju un izplatītāju asociācija (LADRIA) nolēmusi izstāties no Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF). Šāds lēmums pieņemts, jo nozares uzņēmēji uzskata, ka LPUF realizētā darbība likumdošanas jomā nav veicinājusi godīgas konkurences apstākļus.

Šajā gadījumā akmens LPUF dārziņā tiek mests saistībā ar grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas paredz no tirdzniecības ierobežojumiem atbrīvot vienu plašu alkoholisko dzērienu grupu - alu, kurā alkohola tilpuma procents nepārsniedz 5,8%.

Ja grozījumi tiks pieņemti, iespējams, ka alkoholisko dzērienu (izņemot alu) ražotāju, izplatītāju un tirgotāju apvienojošās organizācijas vērsīsies pie Valsts prezidenta ar lūgumu neizsludināt grozījumus.

LADRIA valdes priekšsēdētājs un a/s Latvijas balzams ģenerāldirektors Guntis Āboltiņš – Āboliņš atzīmē, ka viss liecina, ka alus nozare Latvijā tiek lobēta visaugstākajā līmenī, un to netieši veicina arī LPUF vadība.

Jāmin, ka šobrīd skatītie grozījumi paredz virkni ierobežojumu alkoholisko dzērienu reklāmā, pārdošanā un pieejamībā. Kā viens no ierobežojumiem tiek skatīts ierosinājums par alkoholisko dzērienu tirgošanu atsevišķās nodaļās vai norobežotās platībās, lai sekmētu kontroli pārdošanu nepilngadīgiem un mazinātu alkohola pieejamību.

LADRIA uzsver, ka publiski runāt par alkoholisma ierobežošanas pasākumiem, uzsverot cīņu pret jauniešu alkoholismu, bet faktiski virzīt apstiprināšanai grozījumus, kas veicinās alus lielāku pieejamību jauniešiem. Jaunāko pētījumu dati liecinot, ka tieši vieglā alkohola produkti dominē jauniešu patēriņā.