Eksperti

Latvija soļo līdzās pasaules tūrisma un viesmīlības jaunākajām tendencēm

SIA Mogotel administratīvā direktore Inese Zača, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Viesmīlības nozare kā tūrisma industrijas būtiska daļa nekur citur pasaulē neattīstās tik strauji kā centrālajā un Austrumeiropā, it īpaši laikā, kad pieaug ekonomiskā aktivitāte un ārvalstu investīcijas.

Pieaugot tūristu skaitam, palielinās gan viesnīcu, gan ēdināšanas, kultūras un izklaides pakalpojumu aprite, tāpēc aktuāli kļūst jautājumi, kā pārvaldīt šīs jomas, kombinējot tradicionālo ar moderno, integrējot jaunās tehnoloģijas un viedās pārvaldīšanas sistēmas. Saskaņā ar jaunāko Pasaules Tūrisma organizācijas (UNWTO) starptautiskā tūrisma barometru, kopējais starptautisko tūristu skaits 2017. gadā pieauga par 7%, sasniedzot 1,322 miljonus.

Pateicoties Vidusjūras galamērķiem, Eiropas reģions pagājušogad ir uzrādījis rekordlielus rezultātus, sasniedzot 671 miljonu lielu ārvalstu tūristu pieplūdumu, kas ir par 8% vairāk nekā 2016. gadā. Eiropa, it īpaši tās centrālais un austrumu reģioni vienmēr ir kalpojuši par katra ceļotāja must have ceļošanas galamērķiem. Bet nepārtraukti izgudrojot un ieviešot jaunākās viesmīlības un tūrisma nozares tehnoloģijas, attīstot arvien jaunus ceļošanas virzienus un veidus, Eiropa turpina vilināt arī mūsdienu tūristus un jau vairākus gadu desmitus diktē tūrisma tendences visai pasaulei. Apmeklējot starptautiskās viesmīlības un tūrisma nozares izstādes un piedaloties dažādās nozares konferencēs, mēs smeļamies vērtīgas idejas un padomus no citām Eiropas valstīm.

Nesen SIA Mogotel bija pagodināts saņemt ielūgumu apmeklēt samitu Leaders in Hospitality (Viesmīlības nozares līderu) Budapeštā, kas pēdējos 7 gadus ir bijis viesmīlības industrijas priekšplānā, atbalstot un izglītojot reģiona viesmīlības profesionāļus, kā arī veicinot nozares konkurētspēju un efektivitāti, ir devis mums nenovērtējamas zināšanas un priekšstatu par jaunākajām nozares tendencēm.

Mūsdienīgu tehnoloģiju ieviešana

Tehnoloģijas neapturami ienāk arī tūrismā un viesmīlībā, tāpēc tās jāspēj pilnvērtīgi izmantot. Viena no karstākajām tendencēm ir mākslīgā intelekta (MI) visaptveroša ieviešana viesmīlības nozares uzņēmumu ikdienas darba procesos. Lai saglabātu savu konkurētspēju, nozares spēlētājiem ir jābūt maksimāli orientētiem uz tūristu un atbilstoši tehnoloģiski attīstītā ceļotāja vajadzībām, jābūt viņam pieejamiem 24/7 jeb diennakts režīmā jebkurā pasaules galā. To ir grūti nodrošināt, strādājot tikai ar parastā darbaspēka resursiem, tāpēc attālinātās reģistrācijas procesā, personāla vadībā, mārketinga aktivitātēs, atskaišu sagatavošanas un analīzes procesos, un pat komunikācijā ar klientiem, viesmīlības nozares uzņēmumi arvien vairāk izmanto uz MI balstītas programmas. Turklāt, MI pārvaldītas drošības sistēmas uzrāda augstu efektivitāti datu apkopošanas uz analīzes procesos, palīdzot uzņēmumiem pieņemt pareizus lēmumus, vienlaikus brīdinot par jauniem iespējamiem draudiem, uzturot drošību visos līmeņos, sākot ar darbiniekiem un uzņēmuma finansiālo stabilitāti, beidzot ar aizsardzību pret būvniecības procesa riskiem un pat terorisma draudiem. Nākotnes tūrista profils Līdz ar jaunām tehnoloģijām ievērojami mainās klasiskās viesmīlības un tūrisma nozares reljefs un darbības principi.

Papīra dokumentu kaudzes aizvieto digitālie darījumi, par vērā ņemamu restorānu un viesnīcu kritiķi vai slavētāju var kļūt jebkurš no neskaitāmiem sabiedrības viedokļu līderiem (influencers) kā arī par 360 grādiem ir mainījies pats ceļošanas jēdziens. Nākotnes tūrists ir tendēts uz piedzīvojumu ceļošanu un personību pilnveidojošu pieredzi nevis vienkāršu apskates objektu vērošanu. Viņš grib jaukt šķietamas robežas un graut stereotipus, orientējoties pamatā uz ilgtspējīgiem, lokāliem, unikāliem ceļošanas risinājumiem un piedāvājumiem. Pēdējos gados lielu popularitāti ir ieguvis eko tūrisms, kas ir saistošs gan aktīvā dzīvesveida piekritējiem, gan dabas aizsardzības entuziastiem, gan tūrisma industrijas pārstāvjiem. Latvijas ekotūrisms ir atslēga lauku attīstībai un mūsu dabas, kā arī kultūras mantojuma ilglaicīgai saglabāšanai.

Ekotūrisma piedāvājums Latvijā ir vēl jaunums un tā popularitāte ir vairāk pamanīta ārzemju tūristu vidū nekā pašu mājās, bet sektors aktīvi attīstās. Taču, lai klasificētos par eko tūrisma cienīgiem objektiem, nozari pārstāvošajiem uzņēmumiem ir stipri jāpiedomā pie biznesa stratēģijas un jāievieš tajā zaļās domāšanas principi. Nozares eksperti prognozē, kā nākotnē liela loma būs darījumu tūrisma un ārstnieciskā tūrisma attīstībai, kur Latvijai ir iespaidīgs potenciāls.

Viesmīlības un tūrisma nozarē, atšķirībā no valstīm, nav izteikti iezīmētu robežu - tūristi ceļo no vienas vietas uz otru un, balstoties uz iegūtu pieredzi, sagaida noteikta līmeņa servisu un pakalpojumu kvalitāti. Kā pakalpojuma sniedzēji, mēs tos cenšamies nodrošināt vislabākajā līmenī gan integrējot jaunākās tehnoloģijas, gan iztiekot ar kvalificēto darbinieku spēkiem. Tai pašā laikā, mēs arī saprotam, ka mums jāspēj piedāvāt kaut kas unikāls, tieši mūsu valstij, vietai, pakalpojumam raksturīgs. Te ir tā gudrība, uzsver Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Pinnis.

Viesnīcu būvniecības un investīciju uzplaukums Līdzās Eiropai, kur pašlaik ir vērojams viesnīcu būvniecības uzplaukums un straujš investīciju pieplūdums viesmīlības un tūrisma nozares projektu attīstībai, arī Latvijā starptautiskais tūrisms pēdējo desmit gadu laikā ir piedzīvojis strauju kāpumu. Spītējot bažām, ka viesnīcu tirgus Rīgā ir tuvu piesātinājumam, galvaspilsētā durvis ver arvien jaunas viesu izmitināšanas mītnes. Desmit gadu laikā viesnīcu skaits pieaudzis par 34,7%, vienlaikus teju par 50% pieaudzis tūristu skaits un vairāk nekā divas reizes – viņu kopējie izdevumi, sekmējot kopējā tirgus apgrozījuma palielināšanos par 81,6%, sasniedzot 176,4 milj. eiro.

Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) jaunākais tūrisma nozares apskats liecina, ka salīdzinājumā ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm Latvija uzrāda ļoti labus nozares attīstības rādītājus: tūrisma nozare Latvijā veido 4,1% no IKP, tās eksporta apjoms sastāda 4,5% no kopējā Latvijas eksporta, un kopā ar saistītajām nozarēm tūrisma nozare nodrošina 8,9% darbavietu Latvijā. Pamatoti var apgalvot, ka tā ir viena no pelnošākajām, ienesīgākajām un cilvēkresursu ziņā populārākajām nozarēm valstī.

Esmu pārliecināta, ka dalība starptautiskajā tūrisma konferencē Leaders in Hospitality, kas katru gadu pulcē augstākā līmeņa nozares ekspertus un profesionāļus no dažādām pasaules valstīm, sniedz dalībniekiem unikālu iespēju apspriest uzņēmējdarbības stratēģijas, reaģēt uz kopējām tendencēm, tādējādi veidojot un mainot nozares nākotni. Pieredzes apmaiņas ceļā rodas vērtīgas un līdz šim Latvijā nerealizētas idejas, kas ļauj SIA Mogotel būt pirmajiem, kas ievieš tās reālajos darba procesos. Profesionāļu tikšanās augstākajā līmenī zināmā mērā ir arī prasmju un zināšanu pārbaude un iespēja mācīties no labākajiem un spēcīgākajiem viesnīcu zīmoliem pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs strādājošais viesnīcu operators «Mogotel» pārvaldīs viesnīcu «Days Hotel Riga VEF» Rīgā, kas turpmāk strādās ar nosaukumu «Rija VEF Hotel», informēja «Mogotel» pārstāve Kristīne Junkure.

Viņa sacīja, ka «Rija VEF Hotel» darbosies vidējā - trīszvaigžņu cenu kategorijā.

«Rija VEF Hotel» viesnīcai ir seši stāvi ar 135 viesu numuriem, tostarp viesnīcā ir 101 standarta, 30 komforta un četri luksusa numuri. Konferencēm, biznesa un atpūtas pasākumiem viesnīcā ir pieejamas trīs dažādas ietilpības konferenču zāles. Viesnīcā ir arī restorāns, bārs un vasaras terase.

Junkure norādīja, ka ar zīmolu «Rija Hotels» līdz šim strādāja četras viesnīcas - «Domus Hotel» un «Irina Hotel» Rīgā, «Bauska Hotel» Bauskā un «Old Town Hotel» Tallinā, Igaunijā.

Savukārt «Mogotel» īpašnieks Vadims Muhins sacīja, ka tūrisma nozares dati parāda, ka arvien populārāka kļūst solo ceļošana, kas paredz minimālas prasības attiecībā uz izmitināšanas pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2019. gada 10. janvāri, Baltijas lielākā viesnīcu operatora SIA «Mogotel» zīmolu saimei pievienojas jaunpienācējs – Rija Hotels.

Ar jauno zīmolu turpmāk strādās četras bijušās Rixwell Hotels viesnīcas – Domus Hotel un Irina Hotel Rīgā, viena viesnīca Bauskā – Bauska Hotel un Old Town Hotel Tallinā. Zīmola Rija Hotels viesnīcas darbosies vidējā trīszvaigžņu cenu kategorijā.

Jaunā zīmola «Rija Hotels» ieviešana ļaus labāk un precīzāk segmentēt viesnīcu piedāvājumu atbilstoši ceļotāju vajadzībām un interesēm.

Mogotel viesnīcu grupas pārdošanas un mārketinga direktore Sanda Roze norāda: «Zīmols Rija Hotels ir radīts, lai efektīvāk piepildītu to klientu vēlmes un vajadzības, kuri pieprasa vidējās klases standarta viesnīcas pakalpojumus – trīszvaigžņu līmeņa komfortu par pieņemamu cenu. Savukārt tiem klientiem, kuri vēlēsies plašāku pakalpojumu klāstu, joprojām būs pieejamas sešas Rixwell Hotels viesnīcas, kas atbilst standarta četru zvaigžņu viesnīcu komforta līmenim, vai kāda no trīs Wellton Hotels viesnīcām ar izcilu un izsmalcinātu paaugstināta komforta klases piedāvājumu, ietverot SPA atpūtas iespējas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Mogotel Rīgā atvērs vēl divas jaunas viesnīcas

Natālija Poriete (tulkojusi Žanete Hāka), 28.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīcu operators Mogotel nākamgad plāno ieiet jaunos tirgos, informē kompānijas ģenerāldirektore Jeļena Stirna.

Uzņēmums plānojis atvērt viesnīcas Lietuvā, Čehijā un Austrijā, bet Latvijā tuvāko četru gadu laikā atvērs vēl divas viesnīcas.

2021.gadā Rīgā, Kalēju ielā tiks atvērta četrzvaigžņu viesnīca Wellton Balzam Hotel, kurā būs 125 numuriņi, SPA centrs un restorāns, savukārt 2023.gadā Mogotel plāno atvērt vēl vienu četrzvaigžņu viesnīcu Audēju ielā, kur viesiem būs pieejami 225 numuriņi, SPA centrs un restorāns.

Patlaban Mogotel pārvalda 15 viesnīcas ar zīmoliem Wellton Hotels, Rixwell Hotels un Rija Hotels.

Tāpat uzņēmums izskata paplašināšanās iespējas Centrāleiropas valstīs, Lietuvā, Austrijā, Čehijā, Ungārijā, Polijā un Bulgārijā.

Pērn SIA Mogotel apgrozījums sasniedza 21,3 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rezervāciju skaits "Mogotel" tīkla viesnīcās turpmākajiem mēnešiem ir salīdzinoši neliels, bet tas rada sajūtu, ka ceļotāji sāk mosties un kāds plāno arī atpūsties, portālam db.lv sacīja "Mogotel" mārketinga nodaļas vadītajs Igors Porohs.

"Mogotel" tīklā līdz 2020. gada marta vidum veiksmīgi darbojās 16 viesnīcas, no kurām 14 atrodas Rīgā. Pēc ārkārtas situācijas pasludināšanas valstī 14 viesnīcas tika slēgtas, un visā krīzes periodā turpināja darboties divas viesnīcas – "Wellton Riverside SPA Hotel" un "Rixwell Terrace Design Hotel". Šobrīd atsācis darboties arī "Wellton Riga Hotel & SPA".

Tāpat nu jau var sākt domāt par papildus ēku korpusu atvēršanu, kuri sākotnēji bija ciet, saka I. Porohs. Atvērtajās viesnīcās šobrīd vēl ir ierobežots pakalpojumu klāsts, jo pārsvarā visus papildu pakalpojumus nācās apturēt, ņemot vērā valstī noteiktos ierobežojumus. SPA centru un ēdināšanas pakalpojumu apjoms ir samazināts līdz minimumam, lai izvairītos no kontakta ar viesnīcas personālu un citiem viesiem, kā arī nodrošinātu atbilstošu drošības līmeni viesnīcā. Tomēr pakāpeniski, līdz ar Baltijas valstu un Eiropas robežu atvēršanu, viesnīcas pārstāvji sāk plānot daļēju pakalpojumu atsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rīgā turpina ienākt jauni viesmīlības objekti un zīmoli

Ingrīda Drazdovska, 27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīcu tirgus Rīgā ir gana piesātināts, tomēr kā šogad, tā turpmāk ir sagaidāma jaunu viesmīlības objektu, zīmolu ienākšana.

2017. gadā nozare atzīmēja sengaidītu notikumu – viesnīcas Kempinski Grand Hotel Riga atklāšanu. «Tā bija tik ilgi gaidīta, un caur saviem kanāliem daudziem ceļotājiem paver šo galamērķi,» vērtē Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Pinnis (šobrīd pārstāv arī pašmāju kompāniju Mogotel). Viņaprāt, šāda līmeņa viesnīcas un zīmola parādīšanās ietekmē galamērķa prestižu.

Colliers International atzīmē, ka pērn, līdztekus Kempinski, jau pieminētā Mogotel ir nostiprinājusi savu klātbūtni, Vecrīgā atverot Rixwell Domus Hotel kādreizējās viesnīcas Kolonna vietā un Rixwell Hotel Konventa sēta.

Pērc avīzi elektroniski DB HUB vietnē:

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Mogotel viesnīcu tīklam pievienojas ibis Styles Riga

Zane Atlāce - Bistere, 10.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesnīcu operators SIA "Mogotel" uz franšīzes līguma pamata ar "Accor" paplašina savu viesnīcu skaitu, pārņemot viesnīcas "ibis Styles Riga" pārvaldību Rīgā, Katrīnas dambī.

"Šī ir jau sešpadsmitā viesnīca, kuru mēs pārvaldām. Un šī ir pirmā viesnīca, kuru pārvaldīsim ar "Accor" starptautiskā viesnīcu tīkla franšīzes "ibis Styles" zīmolu," komentē SIA "Mogotel" īpašnieks Vadims Muhins.

Viesnīca "ibis Styles Riga" ir trīszvaigžņu "Superior" jeb paaugstināta komforta klases kategorijas viesnīca. 2014. gadā tā pievienojās starptautiskajam "Accor" viesnīcu tīklam, un kopš tā laika pārstāv "ibis Styles" zīmolu ar tai piešķirtu Eiropas viesnīcu klasifikācijas sistēmas "Hotel Union" sertifikātu.

Viesnīca "ibis Styles Riga" piedāvā 76 numurus. Interjers veidots atbilstoši tās atrašanās vietai un arhitektūrai - ar jūtamām jūras un ostas noskaņām. "ibis Styles Riga" ir trīs konferenču telpas nelielu konferenču vai semināru organizēšanai. Viesnīcas 12. stāvā atrodas "Fifty Six°N Twenty Four°E" restorāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Komercīpašumu tirgus atdzīvojas

<i>Colliers International</i> analītiķe Agija Vērdiņa, 29.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad beidzot var teikt, ka komercīpašumu tirgus atdzīvojas. Vairāki ilgi gaidīti projekti tiek nodoti ekspluatācijā, kā arī attīstītāji aktīvi ziņo par saviem nākotnes plāniem.

Biroju segments šā gada pirmajā pusgadā bijis salīdzinoši visklusākais. Ekspluatācijā nodotas biroju telpas kopumā 11,300 m2 platībā kompleksā Akropole un atjaunotajā Telegraph ēkā. Pašlaik būvniecībā ir vēl 98 tūkst. m2 biroju platības, salīdzinājumā Tallinā būvniecības stadijā ir 112 tūkst. m2, bet Viļņā 162 tūkst. m2. Tuvākajā laikā biroju tirgu papildinās arī Z-Towers un Business Garden projekti, kas atstās ietekmi uz brīvo biroju platību apjomu. Lai gan kopējais iznomāto biroja platību apjoms šā gada pirmajos divos ceturkšņos par 5% pārsniedz pagājušā gada rādītāju attiecīgajā periodā, nomnieku interese pagaidām ir bijusi zemāka nekā cerēts un būvniecības laikā rezervēto biroju platību apjoms ir neliels. Pašlaik brīvo biroju platību apjoms ir ap 5% un attiecīgi nomas maksas saglabājas stabilas. Šogad coworking jeb kopstrādes telpu apjoms ar Workland Telegraph un Teikums Teodors atvēršanu jau ir pieaudzis par gandrīz 400 darba vietām, kopējam coworking darba vietu apjomam Rīgā sasniedzot gandrīz 1,900. Vēl vairāki coworking projekti ir attīstībā un varam gaidīt, ka tirgus tuvākajā laikā tiks papildināts ar vēl vismaz 800 darba vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Vecrīgā atvērta jauna Wellton viesnīca, kuras būvniecībā investēti 25 miljoni eiro

Db.lv, 30.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā durvis vērusi jaunuzbūvētā Wellton Riverside SPA Hotel viesnīca Daugavas krastā.

Četrzvaigžņu Superior jeb paaugstinātā komforta klases viesnīca saviem viesiem piedāvās 222 numuriņus, ēdināšanu un Spa kompleksu.

Viesnīca ir izkārtojusies jaunuzbūvētās ēkas 8 stāvos, kur viesiem tiek piedāvāti 222 vienvietīgi, divvietīgi un paaugstināta komforta numuriņi. Visi numuriņi ir veidoti vienotā stilā, kas sevī apvieno moderno minimālismu ar Art Deko stilam raksturīgu stingru simetriju un funkcionālismu.

Riverside SPA Hotel radījusi vairāk nekā 60 jaunas darba vietas dažādas kvalifikācijas speciālistiem, sākot ar konferenču koordinatoru un Viesu uzņemšanas nodaļas speciālistiem, beidzot ar SPA speciālistiem, profesionāliem pirtniekiem un Saimniecības nodaļas vadītājiem, kas nodrošinās viesiem nevainojamu servisa kvalitāti un garantēs patīkamu atpūtu Rīgas vēsturiskajā centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādu nozaru uzņēmumi norāda, ka darbinieku deficīts joprojām ir būtiska problēma, kuras risināšanai virkne uzņēmumu nolēmuši paši doties pie potenciālajiem darbiniekiem, piedaloties "Ātrajā randiņā ar uzņēmēju".

Tas notiks 26. februārī plkst. 14 Turības Biznesa inkubatorā un uz to aicināts ikviens darba meklētājs, jo tā ir iespēja atrast darbu dažu minūšu laikā.

Pasākums tiek rīkots, lai izvairītos no ilgstošā darba meklēšanas procesa, kurā potenciālajam darbiniekam ir jāizpēta vakances, jāsagatavo un jāizsūta CV, jāsagaida atbilde no darba devēja un tikai tad, pozitīva rezultāta gadījumā, jādodas uz interviju. "Ātrais randiņš ar uzņēmēju" ir iespēja atrast darbu ātrāk un vienkāršāk.

"Šobrīd izteikti vērojams darbaspēka trūkums ikvienā jomā un dažādos līmeņos, tāpēc šādi pasākumi ir ļoti noderīgi ikvienam. Uzņēmumam tā ir izdevība sastapt potenciālo darbinieku, savukārt darba meklētājam - tikties ar vairākiem darba devējiem vienuviet īsā laika periodā," norāda pasākuma idejas autore, Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne Zane Driņķe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"AmberStone Hotels" viesnīca "Rija VEF Hotel" aizvadīto gadu noslēgusi ar peļņu, bet apgrozījums pārsniedzis 1,6 miljonus eiro.

Pirmajā darbības gadā viesnīcas "Rija VEF Hotel" noslogojums sasniedzis 83%, kas ir krietni virs vidējā tirgus rādītāja. Saskaņā ar Centrālās Statistikas pārvaldes datiem, pērn vidējais viesnīcu numuru noslogojums Rīgā bijis ap 60%.

Viesnīca "Rija VEF Hotel" atrodas Rīgā, Brīvības gatvē 199c, vēsturiski nozīmīgajā VEF kvartālā. Iepriekš viesnīca bija pazīstama kā "Days Hotel Riga VEF". Pārņemot viesnīcu savā īpašumā, "AmberStone Hotels" tās attīstībā ieguldīja ap 100 tūkstošus eiro, un pašlaik viesnīca darbojas kā paaugstināta komforta jeb "superior" trīszvaigžņu klases viesnīca.

Tai ir seši stāvi ar 135 labiekārtotiem viesu numuriem un divas bezmaksas autostāvvietas ar vietu skaitu līdz pat 150 automašīnām. Konferencēm, biznesa un atpūtas pasākumiem pieejamas trīs dažādas ietilpības konferenču zāles. Viesu labsajūtai pieejams arī restorāns, bārs un vasaras terase. Viesnīcas operators ir ilggadējs "AmberStone Hotels" sadarbības partneris "Mogotel".

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Uzņēmumu kopējais nodokļu parāds tuvojas 600 miljoniem eiro

Zane Atlāce - Bistere, 23.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz šā gada 7. aprīli uzņēmumu kopējais nodokļu parāds sasniedzis 594,38 miljonus eiro, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sniegto informāciju, aprēķinājis "Lursoft".

Pēc tam, kad martā parāda summa, salīdzinot ar februāri, pat nedaudz samazinājusies, aprīlī tā palielinājusies par 7,5%.

Pēc "Lursoft" apkopotās informācijas, nodokļu parāds audzis visās nozarēs, izņemot veselību un sociālo aprūpi, kā arī elektroenerģijas, siltumapgādes un gāzes apgādes nozares.

Straujākais nodokļu parāda pieaugums, salīdzinot ar martu, aprīlī reģistrētas ūdens apgādes; notekūdeņu, atkritumu apsaimniekošanas un sanācijas nozarē. Ja vēl šā gada martā nozare bija uzkrājusi 17,06 miljonus eiro nodokļu parādu, tad aprīlī tā summa palielinājusies līdz 28,16 miljoniem eiro, kas mēneša laikā ir pieaugums par 65,06%.

Otrs straujākais nodokļu parāda pieaugums bijis izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē. Šī nozare bija viena no pirmajām, kura izjuta Covid-19 izraisītās pandēmijas sekas. "Lursoft" dati liecina, ka no visiem uzņēmumiem, kuru darbiniekiem līdz šā gada 20.aprīlim izmaksāti dīkstāves pabalsti, izmitināšanas un ēdināšanas nozarē strādā 598 uzņēmumi jeb teju piektā daļa (18,38%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieczvaigžņu viesnīca "Grand Hotel Kempinski Riga" pēc pandēmijas dīkstāves 1.jūlijā atkārtoti vērs savas durvis viesiem, informē uzņēmumā.

Viesiem būs pieejama arī atpūtas Spa zonu un jumta terases bārs-restorāns STAGE 22.

Lai nodrošinātu viesu komfortu pašreizējās situācijas laikā un pēc tās, Kempinski grupas viesnīcās, tai skaitā arī Rīgā, ieviests "Kempinski Balto Cimdu Serviss".

“Mums ir ļoti svarīgi turpināt sniegt pakalpojumus visaugstākajā līmenī, kas ir Kempinski grupas mantojuma pamatvērtība,” skaidro Benedikt Jaschke, galvenais kvalitātes vadītājs un "Kempinski" valdes loceklis. "Mums viesiem ir jāsniedz pilnīga pārliecība par to kā noris mūsu telpu tīrība un dezinfekcija un jāatspoguļo pašreizējās situācijas nopietnība visos mūsu ikdienas darbības aspektos Kempinski viesnīcās.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma pakalpojumu sniedzējs SIA "Vanilla Travel" prognozē, ka šajā gadā uzņēmuma apgrozījums samazināsies par 70%, liecina uzņēmuma gada pārskats "Lursoft".

Uzņēmuma darbība 2019.gadā bijusi stabila un nav bijuši ārēji apstākļi, kas ietekmētu pieprasījumu. "Bija svārstīgs pieprasījums, īpaši zems vasaras mēnešu laikā, kas ir netipiski, salīdzinot ar citiem gadiem. Savukārt gada pēdējā ceturksnī pieprasījums pēc ceļojumiem krasi pieauga," teikts SIA "Vanilla Travel" vadības ziņojumā. Salīdzinot ar kopējo tirgus pieaugumu, SIA "Vanilla Travel" apgrozījums audzis straujāk. Iesniegtais gada pārskats liecina, ka 2019.gadā SIA "Vanilla Travel" apgrozīja 9,19 miljonus eiro, kas ir par 7,87% vairāk nekā gadu iepriekš.

Aizvadītajā gadā SIA "Vanilla Travel" ieviesusi vairākas jaunas sistēmas, digitalizētus darījumu un komunikācijas procesus, kā arī veikusi ieguldījumus zīmola atjaunošanā un modernizēšanā. Pērno gadu tūrisma pakalpojumu sniedzējs noslēdzis ar 31,10 tūkstošu eiro peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru