Jaunākais izdevums

Cepu, cepu piparkūku – vienu sev, vienu eksportam… tiku 3. vietā pasaulē.

2024. gadā pēc kviešu eksporta uz vienu iedzīvotāju Latvija bija pirmajā vietā pasaulē, bet no kviešu miltiem ceptu piparkūku eksportā – 3. vietā pasaulē. Kvieši ir Latvijas visnozīmīgākā graudaugu kultūra. 2024. gadā 42% no visas Latvijas sējumu kopplatības bija kviešu sējumi. No 2020. gada Latvija katru gadu no kviešu (neskaitot cietos kviešus un kviešu sēklas) eksporta gūst ienākumus vairāk nekā pusmiljarda eiro apjomā un ir kļuvusi par nozīmīgu kviešu piegādātāju pasaules tirgum.

Kā liecina Starptautiskā tirdzniecības centra International Trade Center dati (ITC atbalsta ANO tirdzniecības un attīstības aģentūra (UN Conference on Trade and Development), Eiropas Savienība un Pasaules Tirdzniecības organizācija), 2024. gadā pēc ienākumiem no kviešu eksporta Latvija ar 569 miljoniem eiro (1,4% no pasaules eksporta tirgus) bija 15. vietā pasaulē, Lietuva ar 813 miljoniem eiro (2,04% no pasaules tirgus) bija 13. vietā pasaulē, bet Igaunija ar 123 miljoniem eiro (0,31% no pasaules eksporta tirgus) bija 24. vietā pasaulē. Lielākie pasaules kviešu eksportētāji 2024. gadā bija Kanāda (13,8% no pasaules eksporta tirgus), ASV (13,3% no pasaules eksporta tirgus) un Austrālija (12,9% no pasaules eksporta tirgus).

Kviešu audzēšana ir klimatam un augšņu apstākļiem atbilstoša Baltijas valstu specializācija. Pēdējo desmit gadu laikā Lietuva un Latvija nostiprinājušas savas pozīcijas globālajā tirgū. Igaunija atpaliek no pārējām Baltijas valstīm, jo augšņu un klimatiskie apstākļi Igaunijā ir mazāk labvēlīgi kviešu audzēšanai nekā Lietuvā un Latvijā. Vērtējot ienākumus no kviešu eksporta uz vienu iedzīvotāju, Latvija jau vairākus gadus ir līdere pasaulē. 2024. gadā Latvija ar 306 eiro uz vienu iedzīvotāju atkal stabili bija pirmajā vietā pasaulē. Otrajā vietā pasaulē bija Lietuva (281 eiro uz vienu iedzīvotāju), bet trešajā vietā bija Austrālija (189 eiro uz vienu iedzīvotāju). Igaunija ar 90 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 8. vietā pasaulē. Latvijas kviešu galvenie eksporta virzieni 2024. gadā bija Āfrikas valstis – Nigērija, Angola, Maroka, Kamerūna, Kotdivuāra, Dienvidāfrika, Kongo DR, Namībija, Kongo Republika –, kā arī Eiropas valstis – Vācija, Francija, Lietuva u.c. Latvijas ienākumi no kviešu eksporta ir cieši saistīti ar klimatiskajiem apstākļiem. Gados, kad klimatiskie apstākļi ir labvēlīgi, Latvijā ir iespējams audzēt pārtikas kvalitātei atbilstošus kviešu graudus.

Savukārt klimatiski nelabvēlīgos gados ievērojama daļa no Latvijas kviešiem tiek novirzīta lopbarības ražošanai. Specializācija kviešu audzēšanā eksportam nodrošina ievērojamus ienākumus Latvijas lauksaimniekiem un ekonomikai kopumā, tomēr kviešu graudi ir visvienkāršākā pārtikas rūpniecības izejviela. Daudz lielākus ienākumus un lielāku labumu ekonomikai kopumā dod produkcijas eksports ar lielāku pievienoto vērtību.

Miltu eksports

Visvienkāršākais kviešu pārstrādes produkts ir milti. 2024. gadā pēc ienākumiem no kviešu miltu eksporta Latvija ar 9 miljoniem eiro (0,15% no pasaules eksporta tirgus) bija 53. vietā pasaulē. Lietuvas (0,1%) un Igaunijas (0,1%) daļa pasaules miltu eksportā bija mazāka nekā Latvijai. Vērtējot ienākumus no kviešu miltu eksporta uz vienu iedzīvotāju, Latvija 2024. gadā ar 4,9 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 20. vietā pasaulē, Igaunija ar 4,3 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 26. vietā pasaulē, bet Lietuva (2,06 eiro uz vienu iedzīvotāju) bija 36. vietā pasaulē.

Maizes eksports

Maize jau ir produkts ar ievērojami lielāku pievienoto vērtību nekā milti. 2024. gadā Latvijas ienākumi no maizes (un citu konditorejas izstrādājumu, kas nav cepumi, vafeles, sausiņi) eksporta (66 miljoni eiro, 0,2% no pasaules eksporta tirgus) bija septiņas reizes lielāki par ienākumiem no miltu eksporta. 2024. gadā pēc kopējiem ienākumiem no maizes eksporta Latvija bija 48. vietā pasaulē. Lietuva ar 130 miljoniem eiro (0,38% no pasaules eksporta tirgus) bija 35. vietā pasaulē, bet Igaunija ar 96 miljoniem eiro (0,28% no pasaules eksporta tirgus) bija 40. vietā pasaulē. Vērtējot ienākumus no maizes eksporta uz vienu iedzīvotāju 2024. gadā, Latvija ar 3,5 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 15. vietā pasaulē, Igaunija ar 47 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 6. vietā pasaulē, bet Lietuva (4,5 eiro uz vienu iedzīvotāju) bija 9. vietā pasaulē.

Galvenais Latvijas maizes piegādes virziens ir pārējās Baltijas valstis. 2024. gadā 42% no Latvijas maizes un konditorejas izstrādājumu eksporta nonāca Lietuvā, bet 33% – Igaunijā. Ievērojami lielāki ir Latvijas eksporta panākumi makaronu un vairāku citu no kviešu miltiem ražotu produktu eksportā.

Makaronu eksports

Makaroni ir kviešu miltu pārstrādes produkts, kas, salīdzinot ar maizi, ir ar ilgāku realizācijas laiku un mazākām transporta izmaksām uz produkcijas svara vienību. 2024. gadā pēc kopējiem ienākumiem no makaronu eksporta (34,1 miljons eiro, 0,57% no pasaules eksporta tirgus ) Latvija bija 21. vietā pasaulē. Latvijas daļa globālajā makaronu eksportā bija gandrīz tikpat liela, cik Ķīnai (35,6 miljoni eiro, 0,59% no pasaules eksporta tirgus, 20. vietā pasaulē). Pēc ienākumiem no makaronu eksporta uz vienu iedzīvotāju 2024. gadā Latvija ar 18,3 eiro bija 3. vietā pasaulē, atpaliekot tikai no Itālijas (50 eiro uz vienu iedzīvotāju) un Esvatīni (22,8 eiro uz vienu iedzīvotāju). Lietuva ar 4,3 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 10. vietā pasaulē, bet Igaunija ar 49 centiem uz vienu iedzīvotāju bija 50. vietā pasaulē. Jāatzīmē, ka 2023. gadā pēc makaronu eksporta uz vienu iedzīvotāju Latvija ar 17,4 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 2. vietā pasaulē, atpaliekot tikai no Itālijas (48,2 eiro uz vienu iedzīvotāju).

Saldo cepumu eksports

2024. gadā pēc kopējiem ienākumiem no saldo cepumu (kas nav vafeles un sausiņi) eksporta (52 miljoni eiro, 0,46% no pasaules eksporta tirgus) Latvija bija 34. vietā pasaulē. Lietuva ar 20,6 miljoniem eiro (0,18% no pasaules eksporta tirgus) bija 57. vietā pasaulē, bet Igaunija ar 2 miljoniem eiro (0,02% no pasaules eksporta tirgus) bija 89. vietā pasaulē. Pēc ienākumiem no saldo cepumu eksporta uz vienu iedzīvotāju 2024. gadā Latvija ar 28,2 eiro bija 6. vietā pasaulē, atpaliekot tikai no Beļģijas, Nīderlandes, Barbadosas, Dānijas un Bahreinas. Lietuva ar 7,3 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 24. vietā pasaulē, bet Igaunija ar 1,5 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 54. vietā.

Piparkūku eksports

Interesanti, ka nozīmīgs Latvijas eksporta nišas produkts pēdējo piecu gadu laikā ir piparkūkas (gingerbread). 2024. gadā pēc kopējiem ienākumiem no piparkūku eksporta (2,9 miljoni eiro, 0,7% no pasaules eksporta tirgus) Latvija bija 18. vietā pasaulē, bet Lietuva ar 2,7 miljoniem eiro (0,65% no pasaules eksporta tirgus) – 19. vietā pasaulē.

Pēc ienākumiem no piparkūku eksporta uz vienu iedzīvotāju 2024. gadā Latvija ar 1,56 eiro bija 3. vietā pasaulē, atpaliekot tikai no Beļģijas un Kanādas. Lietuva ar 0,94 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 8. vietā pasaulē, bet Igaunija ar 46 centiem uz vienu iedzīvotāju – 12. vietā pasaulē. Jāatzīmē, ka Latvija pēc piparkūku eksporta uz vienu iedzīvotāju bija trešajā vietā pasaulē arī 2021., 2022. un 2023. gadā. 2024. gadā Latvijas piparkūkas galvenokārt (47,4% no kopējā eksporta) tika piegādātas Lietuvai.

Šie nav vienīgie miltu produkti Latvijas eksportā. Latvija izceļas arī makaronu izstrādājumu eksportā un citu no miltiem gatavotu produktu ražošanā un eksportā. Piemēram, pēc pildītu makaronu izstrādājumu eksporta uz vienu iedzīvotāju Latvija 2024. gadā bija 4. vietā pasaulē. Latvijas augkopība ir nozīmīga nozare lauku attīstībai, kas nodrošina ar vietējām izejvielām Latvijas pārtikas rūpniecību un dod ievērojamus eksporta ienākumus, nodrošinot Latvijas ekonomisko izaugsmi. Latvijas pārtikas ražojumi priecē mūs ēdienu izvēlē gan ikdienā, gan svētku reizēs. Pat tik vienkāršs izstrādājums kā Latvijas piparkūkas var kļūt par ienesīgu nišas produktu eksportā.

Latvijas eksporta izcilības ir rakstu sērija, kurā tiek identificēti, aprakstīti un popularizēti Latvijas eksporta produkti, kas izceļas ar unikālām īpašībām, augstu kvalitāti vai īpašu tirgus pieprasījumu, piemēram, bioloģiskā pārtika, specifiska lauksaimnieciskā produkcija, inovatīva kokrūpniecības produkcija, dizaina preces vai tehnoloģiskie risinājumi. Tiek arī popularizēta uzņēmumu vēlme un spējas attīstīt un pielāgot nišas produktus eksporta vajadzībām, koncentrējoties uz tirgiem ārpus tradicionālajiem galamērķiem.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par LATVIJAS EKSPORTA IZCILĪBAS rakstu saturu atbild SIA Izdevniecība Dienas Mediji.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija 2024. gadā bija pirmajā vietā pasaulē pēc ienākumiem no auzu pārslu eksporta uz vienu iedzīvotāju.

Pasaules tirdzniecības centra World Trade Center apkopotie dati rāda, ka 2024. gadā Latvija bija pirmajā vietā pasaulē pēc ienākumiem no auzu sēklu eksporta uz vienu iedzīvotāju un pirmajā vietā pasaulē pēc ienākumiem no auzu pārslu eksporta uz vienu iedzīvotāju. Līdz laikam, kad galvenais vilcējspēkos Latvijas lauksaimniecībā un vietējā transportā bija zirgs, auzas pēc sējumu platības bija viena no izplatītākajām lauksaimniecības kultūrām. 1940. gadā auzu sējumu platība Latvijā aizņēma 387,6 tūkstošus hektāru.

Auzu nozīme Latvijas lauksaimniecībā samazinājās, pārejot no zirgiem uz traktoriem un kombainiem, kā arī kravas auto. 1990. gadā auzu sējumu platība Latvijā bija aptuveni 82 tūkstoši hektāru (Latvijas lauksaimniecība: Statistisko datu krājums, Rīga, Latvijas Republikas Valsts Statistikas komiteja, 1991, 41. lpp.), bet 2000. gadā Latvijā ar auzām apsēja tikai 45,5 tūkstošus hektāru. 2000. gadā auzu kopraža bija mazāka par 80 tūkstošiem tonnu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2024. gadā Latvija bija otrajā vietā pasaulē pēc ienākumiem no sālītu siļķu eksporta uz vienu iedzīvotāju.

Ar to, ka Latvija ilgstoši ir pirmajā vietā pasaulē pēc šprotu (sardīnēm līdzīgu zivju konservu) eksporta uz vienu iedzīvotāju, lasītājus nevar pārsteigt. Vēl joprojām bijušajā PSRS telpā šprotes un Latvija ir sinonīmi. Tomēr pēdējos gados Latvija ir guvusi atzīstamus panākumus cita veida pārstrādātu zivju produktu eksportā. Kā liecina Starptautiskā tirdzniecības centra International Trade Center dati (ITC atbalsta ANO Tirdzniecības un attīstības aģentūra (UN Conference on Trade and Development), Eiropas Savienība un Pasaules Tirdzniecības organizācija), 2024. gadā Latvija bija otrajā vietā pasaulē pēc ienākumiem no sālītu siļķu eksporta uz vienu iedzīvotāju. Līdz ar to var teikt, ka siļķe ir laba piedeva ne tikai kartupeļiem un biezpienam, bet arī Latvijas eksportam.Latvija ir augstās pozīcijās pasaulē kā svaigu un saldētu zivju eksportētāja. Vienlaikus Latvija importē citu reģionu zivis, lai no tām ražotu produkciju gan vietējam patēriņam, gan eksportam.

Ekonomika

Latvijā ražotie specializētie auto tīra ielas un lidlaukus visā pasaulē

Juris Paiders,26.08.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves tradīcijas Latvijā ir atjaunojušās ar potenciālu sekmīgi darboties eksporta tirgos.

Starptautiskā tirdzniecības centra International Trade Center apkopotā statistika liecina, ka kopš 2017. gada Latvija pēc eksporta apjoma uz vienu iedzīvotāju ir pasaules līderis preču grupā, kurā ietilpst speciālie mehāniskie transportlīdzekļi, kas nav pasažieru vai kravas auto, ugunsdzēsības automobiļi, autoceltņi, urbjiekārtu auto vai autobetonmaisītāji (Kombinētās nomenklatūras preču kods 870590). Šajā preču grupā ietilpst ielu tīrāmās un ielu skalojamās automašīnas, automašīnas, kas paredzētas smidzināšanas darbiem, piemēram, kaitēkļu apkarošanai, neatliekamās palīdzības un glābšanas dienestu auto, mobilās darbnīcas, kas izbraukumā sniedz tehniskus vai medicīniskus pakalpojumus, u. c.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo sešu gadu laikā Latvija veiksmīgi iekļāvusies globālajā pļavu stiebrzāļu sēklu eksportā

Latvijas auzeņu sēklu eksports 2024. gadā veidoja 0,9% no globālā tirgus, tas nozīmē, ka pēc auzeņu sēklu eksporta uz vienu iedzīvotāju Latvija pagājušajā gadā bija trešajā vietā pasaulē. Nozīmīgi panākumi 2024. gadā Latvijai bija arī aireņu sēklu eksportā. Jāatzīmē, ka stiebrzāles ir nozīmīgi dabisko zālāju augi, kas nodrošina dabisko zālāju stabilitāti, sugu daudzveidību un ekosistēmas ilgtspēju. Turklāt pļavas ir svarīgs zemes

izmantošanas veids Latvijas lauksaimniecībā, kas nodrošina ganāmpulku ar lopbarību gan ganību laikā vasaras sezonā, gan veidojot lopbarības krājumus ziemas sezonai. Visizplatītākie zālāju augi ir dažādu sugu tauriņzieži un stiebrzāles. Latvijas pļavās ir sastopamas daudzas stiebrzāļu ģintis un sugas – timotiņš, kamolzāle, lāčauza u. c.

Ekonomika

Latvija ir pasaules līderis civilo dronu eksportā

Juris Paiders,23.09.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2024. gadā Latvija pēc ienākumiem uz vienu iedzīvotāju no vidējas masas civilo dronu eksporta bija pirmajā vietā pasaulē.

Kā liecina Starptautiskā tirdzniecības centra International Trade Center apkopotā statistika (ITC atbalsta ANO tirdzniecības un attīstības aģentūra (UN Conference on Trade and Development), Eiropas Savienība un Pasaules Tirdzniecības organizācija), tad 2024. gadā Latvijas daļa no pasaules kopējā dronu eksporta pārsniedza 1,37% un pēc dronu eksporta apjoma Latvija bija 10. vietā pasaulē, nedaudz atpaliekot no Francijas (1,5% no pasaules eksporta).

Pasaules lielākie dronu eksportēji bija Ķīna kopā ar Honkongu, kuras 2024. gadā piegādāja citām pasaules valstīm lielāko daļu (56%) no visu dronu eksporta kopapjoma. ASV daļa kopējā dronu eksportā 2024. gadā bija aptuveni 3%. 2024. gadā pēc ienākumiem no dronu eksporta uz vienu iedzīvotāju Latvija ar 19,32 eiro bija trešajā vietā pasaulē. Pirmajā vietā bija Honkonga (Ķīna) (75,81 eiro uz vienu iedzīvotāju), bet otrajā vietā – Igaunija (22,77 eiro uz vienu iedzīvotāju). Vēl pasaules sešiniekā iekļuva Polija (8,65 eiro uz vienu iedzīvotāju), Nīderlande (7,26 eiro uz vienu iedzīvotāju) un Dānija (5,38 eiro uz vienu iedzīvotāju). Lietuva ar 2,20 eiro uz vienu iedzīvotāju bija 11. vietā pasaulē. Droni tiek iedalīti vairākās grupās. Ir ļoti vieglie droni, kuru pacelšanās masa ir starp 250 gramiem un 7 kilogramiem, ir vieglie droni, kuru pacelšanās masa ir starp 7 un 25 kilogramiem, ir smagie droni, kuru pacelšanās masa ir virs 250 kilogramiem. Latvijas globālā specializācija ir vidēji smagu dronu, kuru pacelšanās masa ir starp 25 un 250 kilogramiem, ražošana un eksports.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katrā desmitajā pasaulē ražotajā sērfošanas un snovborda dēlī, arī hokeja aprīkojumā ir izmantota Latvijas stikla šķiedra.

Kā liecina Starptautiskā tirdzniecības centra International Trade Center apkopotā statistika (ITC atbalsta ANO tirdzniecības un attīstības aģentūra (UN Conference on Trade and Development), Eiropas Savienība un Pasaules Tirdzniecības organizācija), 2024. gadā Latvijas daļa no visa stikla šķiedru pavedienu eksporta apjoma pasaulē bija 8%, bet no visas brīvi austo stikla šķiedras audumu produkcijas pasaulē – 9%. Līdz ar to bez pārspīlējuma var teikt, ka katrā desmitajā pasaulē ražotajā sērfošanas un snovborda dēlī, hokeja aprīkojumā utt. tiek izmantota Latvijas stikla šķiedra.

Triju stikla šķiedras produkcijas veidu eksportā – stikla šķiedras pavedienu, brīvi austu audumu un mehāniski savienotu audumu – Latvijas eksporta ienākumi uz vienu iedzīvotāju 2024. gadā bija visaugstākie pasaulē. Latvijā stikla šķiedras ražošana aizsākās 1963. gadā, kad darbu sāka Valmieras stikla šķiedras rūpnīca. Sākumā tika ražota tikai stikla šķiedra, bet no 1972. gada – arī stikla šķiedras audumi. 1996. gadā uzņēmums tika veiksmīgi privatizēts, kas ļāva uzņēmumu modernizēt (jau 2021. gadā tika atvērta vienstadijas stikla šķiedras ražotne). Rūpnīcas ražošana tika pielāgota tirgus prasībām, un uzņēmums sāka piegādāt globālajam tirgum konkrētus nišas produktus. Atbilstoši žurnāla Dienas Bizness veidotajam Latvijas lielāko uzņēmumu 2024. gada TOP 500+ AS Valmieras stikla šķiedra ar 117,8 miljonu eiro lielu apgrozījumu bija 69. vietā Latvijā. Uzņēmums nodarbināja vairāk nekā 1200 darbinieku un 2023. gadā nodokļos valsts kopbudžetā iemaksāja vairāk nekā 6,5 miljonus eiro.

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #29

DB,29.07.2025

Dalies ar šo rakstu

Investējot teju 50 miljonus eiro, SIA AmberBirch dubulto finiera ražošanas jaudas, tādējādi audzējot eksporta ienākumus, un gatavojas 65 milj. eiro vērtās siltumizolācijas plātņu ražotnes projekta īstenošanai.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta SIA AmberBirch valdes priekšsēdētājs Raimonds Spūls-Vilcāns un valdes loceklis Kārlis Kavass.

Vēl Dienas Biznesa 29.jūlija numurā lasi:

DB analītika

Kas ilgāk strādā, tam mazāki parādi

Tēma

Finierloksnes ir svarīgas gan eksportā, gan vietējo koksnes produktu ražošanā

Aktuāli

Nodokļu vadzis lūzīs vai lauzīs?

Tirdzniecība

Alkoholu veikali tirgos īsāku laiku

Skaidra nauda

Skaidrai naudai pievelk grožus

Latvijas eksporta izcilības

Latvijas stikla šķiedras nozare – pelnīti starp pasaules līderiem

Transports

Elektroauto skaits pārsniedz 10 tūkstošus

Portrets

Toms Dzenis, optikas uzņēmuma OC VISION līdzīpašnieks

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #37

DB,23.09.2025

Dalies ar šo rakstu

Eiropas veselības un zāļu apgādes sistēma ir ES kritiskā infrastruktūra, un par to ir jārūpējas, lai tā strādātu nevainojami, intervijā Dienas Biznesam uzsver Eiropas Veselības apgādes asociācijas ģenerāldirektors Kaspers Ernests (Kasper Ernest).

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 23.septembra numurā lasi:

DB analītika

Mājokļu cenas kā ekonomikas indikators

Tēma

100 000 strādā vairākos darbos

Aktuāli

Nodokļu pīrāgu cep mazāku no abiem galiem

Eksports

Sabiedrībā nav vienprātības par tirdzniecību ar Krieviju

Latvijas eksporta izcilības

Latvija ir pasaules līderis civilo dronu eksportā

Nodokļi

Meža nozares devums valsts makā — 537 miljoni eiro

Ražošana

140 miljoni eiro ražotnes modernizācijai

Enerģētika

Siltuma ražotāji nerada būtisku piesārņojumu

Portrets

Evija Celma, Roche Services&Solutions (RSS) Riga vadītāja

Brīvdienu ceļvedis

Rolands Dzenis, pārtikas piegādes platformas SIA IziPizi vadītājs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dizaina komanda “UXDA” ir ieguvusi prestižo “Red Dot Award” titulu par inovatīvo darbu pie “Liv Digital Bank” — Apvienoto Arābu Emirātu pirmās dzīvestila bankas mobilās lietotnes “Liv X”.

Šis panākums izceļ Latvijas dizaineru talantu radīt digitālos produktus, kas iedvesmo un maina nozares globālos standartus.

Bez ārēja finansējuma, ienesot Latvijas dizaina estētiku un radošumu globālajā finanšu arēnā, “UXDA” 10 gadu laikā ir dizainējis vairāk nekā 150 digitālo risinājumu bankām un finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem 39 valstīs.

“Liv X” mobilā lietotne pārdefinē banku pakalpojumus jaunajai paaudzei. Lietotājiem, kuri līdz šim pārslēdzās starp dažādām lietotnēm, lai sekotu izdevumiem, meklētu piedāvājumus un pārvaldītu savus finanšu mērķus, “UXDA” stratēģiskā UX transformācija apvienoja banku un dzīvesstila funkcionalitāti vienā intuitīvā lietotnē.

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #35

DB,09.09.2025

Dalies ar šo rakstu

Latvijai nav jāpieņem dāvanas no Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem, ja ilgtermiņā tas palielina valsts budžeta tēriņus šo dāvanu uzturēšanai, bet jāveltī enerģija investīciju piesaistei, kas rada produktus, pakalpojumus un darba vietas.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta kūdras substrātu ražošanas SIA LaFlora valdes priekšsēdētājs un Latvijas Darba devēju konfederācijas padomes loceklis, inženieris - hidrotehniķis Uldis Ameriks.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 9.septembra numurā lasi:

DB analītika

Jaunieši grib saņemt vairāk, nekā viņiem piedāvā

Tēma

Latvija ir viena no lielākajām cementa ražotājām pasaulē

Sāk uztvert CO2

Nodokļi

Ģimeņu stiprināšanai kopīga deklarācija

Aktuāli

Publiskā sektora augšgals dzīvo labi

Tirdzniecība

Alkohola tirdzniecības ierobežojumus vērtē skeptiski

Latvijas eksporta izcilības

Latvijas piparkūkas iekaro pasaules tirgus

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #31

DB,12.08.2025

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz darbaspēka trūkumu, atalgojuma līmenis Latvijā joprojām būtiski atpaliek gan no pārējām Eiropas Savienības (ES) valstīm, gan no Lietuvas un Igaunijas, liecina Eurostat dati.

Šobrīd minimālā alga Latvijā ir 740 eiro pirms nodokļu nomaksas, kas mūs ievieto to desmit ES valstu sarakstā, kur minimālais atalgojums joprojām nav sasniedzis 1000 eiro robežu.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 12.auguta numurā lasi:

DB analītika

Rūpniecības atkopšanās ir sākusies

Aktuāli

Kur pazūd darba darītāji?

Tēma

Bezvīzu ceļojumiem Latvijas pase ir vērtīgāka par ASV pasi

Tirdzniecība

Izraēlas un Latvijas tirdzniecības apjoms augs

Eksporta izcilības

Auzu pārslas - gan veselīgām brokastīm, gan izcilam eksportam

Sports

Kusties – tātad dzīvo. Artjoms Soloduha, uzņēmējs, triatlona entuziasts

Mazais bizness

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #39

DB,07.10.2025

Dalies ar šo rakstu

Ilgtspējas ziņojums nav papildu nasta, bet gan iespēja palūkoties uz sevi un atrast iespējas, kā, samazinot savu patēriņu un arī ietekmi uz apkārtējo vidi, panākt tieši tādu pašu vai vēl labāku ekonomisko ieguvumu, vienlaikus atrodot unikālus risinājumus un iespējas, piemēram, nonākot līdz metanola rūpnīcas projektam.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS Eco Baltia valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 7.oktobra numurā lasi:

DB analītika

IKP novērtējumā nebūtiskas izmaiņas

Tēma

Pasaulē lielākie eksportētāji uz Krieviju pērn - Baltijas valstis

Aktuāli

Latvijā ir visaugstākā sieviešu mirstība ES

Latvijas eksporta izcilības

Siļķe ir laba piedeva arī Latvijas eksportam

DB konference

Diagnostikā jāinvestē šodien, lai veselības aprūpe rīt būtu

Portrets

Rolands Legzdiņš, PowerFlow Trade līdzdibinātājs un valdes loceklis

Brīvdienu ceļvedis

Andris Petkevičs, Andrito Coffee Roastery vadītājs

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #33

DB,26.08.2025

Dalies ar šo rakstu

Rīgā 27. augustā sāksies viens no vērienīgākajiem šā gada sporta pasākumiem - Eiropas vīriešu basketbola čempionāts, kas galvaspilsētas tūristu plūsmu papildinās ar tūkstošiem fanu no dažādām pasaules valstīm, divu nedēļu laikā valsts finanšu asinsritē ienesot vairāk nekā 60 miljonus eiro.

Eiropas čempionāts basketbolā (EuroBasket 2025) būs 42. kontinenta čempionāts. Tajā piedalīsies 24 Eiropas nacionālās vīriešu basketbola izlases. Tas norisināsies no 2025. gada 27. augusta līdz 14. septembrim. Grupu turnīri tiks aizvadīti Rīgā, Limasolā, Tamperē un Katovicē, bet izslēgšanas spēles (playoff) tiks aizvadītas Xiaomi Arēnā Rīgā. Fakts, ka turnīrs notiek Rīgā, ir ne tikai unikāls panākums sporta jomā, bet arī biznesa jomā. Par izdevumiem procesā un plānotajiem ieņēmumiem pasākuma gaitā Dienas Bizness izjautāja Latvijas Basketbola savienības ģenerālsekretāru Kasparu Ciprusu.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 26.augusta numurā lasi:

Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #27

DB,15.07.2025

Dalies ar šo rakstu

Vēja un saules enerģētika ir lētākais un ātrāk ieviešamais risinājums, intervijā Dienas Biznesam pauž Zviedrijas enerģētikas uzņēmuma Eolus valdes priekšsēdētājs Pērs Vitalisons (Per Witalisson) un izpilddirektors Kristers Badens Hansens (Christer Baden Hansen).

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 15.jūlija numurā lasi:

Latvijas eksporta izcilības

Visa laba jāņuzāle, ko var labi eksportēt

Tēma

Latvijā ir viens no vislielākajiem jaunu vīriešu trūkumiem pasaulē

Viedoklis

Saules enerģijas parku būvniecību veicinātu normatīvo aktu izmaiņas Jūlija Kukaine, Rietumu Bankas Juridiskās pārvaldes vadītāja

Pašvaldības

Piedāvā formulu, kā pašvaldības ieinteresēt biznesa attīstībā

Fintech

Tējasnaudas digitalizācija ļauj iekarot Ameriku

Portrets

Gints Buivids, būvniecības uzņēmuma Energiapartner vadītājs

Brīvdienu ceļvedis

Ģirts Slaviņš, norēķinu sistēmu uzņēmuma Mobilly vadītājs