Karjera

Līderu atgriešanās: Roku rokā vides inženierija un pavārmāksla

Linda Zalāne, speciāli DB, 28.02.2019

Jaunākais izdevums

Jānis Geduševs septiņus gadus ārvalstu augstskolās apguvis vides inženieriju, bet nesen atgriezies Latvijā, lai sniegtu savu artavu šīs jomas attīstīšanā pašu mājās

Jānis četrus gadus studējis Nīderlandē Avansas Lietišķo zinātņu universitātē (Avans University of Applied Sciences), kur ieguvis bakalaura grādu. Tad pēc divu gadu studijām Zviedrijā bāzētajā KTH Karaliskajā tehnoloģiju institūtā (KTH Royal Institute of Technology) savai izglītības diplomu bāzei pievienoja arī maģistra grādu. Paralēli mācībām viņš varēja izmantot plašas prakses iespējas, kur attīstīt sevi vides inženierijas jomā, kā arī piedalīties innovāciju izpētē un attīstībā. «Joma, kurā veidoju karjeru, ir saistīta ar industriālo un komunālo ūdens attīrīšanu un to otrreizējo izmantošanu. Atgriežoties Latvijā, turpinu strādāt šajā pašā sfērā, paplašinot savu redzesloku farmaceitisko notekūdeņu attīrīšanā,» stāsta AS Grindeks Notekūdeņu attīrīšanas iecirkņa ķīmiķis Jānis Geduševs.

Jānis atminas, ka doma par studijām ārvalstīs viņa galvā mājoja kopš vidusskolas pirmajām klasēm, jo viņa mamma jau bija pārcēlusies uz dzīvi Lielbritānijā. Tolaik tur lielā daļā augstskolu bija pievilcīga mācību maksa, ap trim tūkst. mārciņu gadā, bet vēlāk mācību maksa tika paaugstināta līdz desmit tūkst. mārciņu gadā, kas Jānim jau vairs nešķita tik vilinoši. Viņš alternatīvas iespējas gāja lūkoties uz ikgadējo izstādi Skola, kur viņam ieteica padomāt par studijām Nīderlandē. «Par šo zemi neko daudz nezināju. Vien to, ka tur dzīvo garākie cilvēki pasaulē, ir liels siera patēriņš un šo valsti regulāri apdraud plūdi, jo aptuveni puse no tās teritorijas atrodas zem jūras līmeņa. Tāpat šī zeme asociējās ar plašo velosipēdistu īpatsvaru satiksmē,» smej Jānis.

Paralēli iestājeksāmenus viņš kārtoja četrās augstskolās – trīs Nīderlandes izglītības iestādēs, kā arī Bioloģijas fakultātē Latvijas Universitātē. Jānis atzīst, ka stress par pārcelšanos svešumā bija, tomēr spīts un vēlme sevi pierādīt bija stiprāka. «Nīderlandē mani uzņēma divas universitātes. Izlēmu par labu Avansas Lietišķo zinātņu universitātei, kura atrodas valsts dienvidos esošajā pilsētā Bredā. Pozitīvi, ka pirmajā pusgadā universitāte ārvalstu studentiem nodrošina dzīves vietu. Tā pirmais pusgads pagāja nemanot, jo dzīvošana internacionālā vidē bija dinamiska. Šajā augstskolā bija daudz ārvalstu studentu, līdz ar to nebija sajūtas, ka esmu vienīgais, kuram jaunā vide ir sveša,» viņš stāsta. Taujāts, vai nākotnes profesiju viņš izvēlējās ar skaidru aprēķinu, ka tā ir pieprasīta, Jānis atbild noraidoši, jo viņa dzinulis iegūt šādas jomas zināšanas bija interese un zinātkāre, nevis aprēķināts karjeras izaugsmes ceļš. Tolaik, kad studējis vides inženieriju, šī profesija bija labi zināma Nīderlandē, bet Latvijā vēl ne. Savukārt pašlaik daudzviet pasaulē, tostarp arī Latvijā, vides inženierija lielās korporācijās ir nepieciešamība.

Jānis nenoliedz, ka pirmajā gadā, studējot Nīderlandē, jautrība mijās ar grūtībām, jo finansiālie apstākļi nebija vienkārši. Kādam laikam pietika ar ietaupījumiem, bet vēlāk bija jāsāk domāt par studiju apvienošanu ar darbu. Turklāt Nīderlandē ārvalstu studentiem ir izdevīgi paralēli mācībām strādāt, jo tad var saņemt stipendiju aptuveni 150 eiro apjomā. Papildus tam ir iespēja iesniegt vecāku ienākumu deklarāciju, un, ja viņi pelna mazāk nekā vidējais Nīderlandes iedzīvotājs, stipendijas apjoms tiek palielināts līdz aptuveni 500 eiro mēnesī. «Sāku paralēli strādāt restorānā par trauku mazgātāju, vēlāk par pavāra palīgu un beigās jau strādāju par profesionālu pavāru. Šī aroda prasmes man lieti noderēja pēc tam, arī studējot maģistrantūrā Stokholmā. Jāatzīst, ka pavāra profesija man ļoti iepatikās un tā visu laiku ir bijusi kā paralēlā dzīve vides inženierijai. Tas ir darbs, kas jau pāraudzis hobijā. Stokholmā šai profesijai pievērsos nedaudz nopietnāk, kamēr gaidīju, kad varēšu sākt studēt maģistrantūrā, strādāju pat pieczvaigžņu viesnīcā, kuras virtuvē vienlaikus darbojas ap 80 pavāru. Viss norit kā smalkā pulksteņa mehānismā. Paguvu gan iegūt prasmes konditorejā, gan strādājot ar jūras veltēm. Atceros, ka reiz kādā dienā bija jāsagatavo pasniegšanai 800 austeres. Būšana pavāru komūnā ir īpaša, tā ir dzīvesveids,» siltās atmiņās par Stokholmas restorānu dzīvi dalās Jānis.

Visu rakstu lasiet 28. februāra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: No viena smagsvara pie cita

Linda Zalāne, 24.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim Jānis Kauliņš gan Latvijā, gan ārvalstīs izvēlējies karjeru veidot auditorkompāniju «lielā četrinieka» ietvaros

Pēc studijām ASV un darba pieredzes Luksemburgā viņš ir nobāzējies vienā no biznesa konsultāciju smagsvariem Deloitte Latvia, kur kopš šā gada ieņem Baltijas finanšu konsultāciju departamenta direktora amatu.

«Domāju, ka ilgstošai ārvalstu pieredzei esmu pielicis punktu. Lai gan mums ar sievu piedzīvojuma gars vēl nav zudis, Latvijā mums ļoti patīk. Varētu apsvērt darba piedāvājumu kādā konkrētā valstī un uz ierobežotu laiku. Taču kopumā esam uz palikšanu,» tā par nākotnes iecerēm teic J. Kauliņš.

Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Pēc prestižā ārvalstu zinātnieku saimē pavadītiem gadiem atgriežas dzimtenē

Kristīne Stepiņa, 28.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Organiskās sintēzes institūta pētnieks Jānis Veliks pēc prestižā ārvalstu zinātnieku saimē pavadītiem gadiem atgriezies dzimtenē

Motivācija pārtraukt zinātnisko darbību Oksfordas Universitātē un turpināt to Organiskās sintēzes institūtā (OSI) zinātniekam bija saistīta ar vēlmi, lai viņa ģimene un bērni dzīvotu Latvijā. Viņš ir pārliecināts, ka šeit ir viss nepieciešamais, lai pilnvērtīgi darbotos organiskās sintēzes sfērā, jo OSI ir pasaules līmeņa pētniecības centrs. J. Velika zinātnisko darbību Latvijā veicinājusi arī Eiropas Savienības (ES) finansējuma novirzīšana Apvārsnis 2020 projektu refinansēšanai, proti, viņa projekts Marijas Sklodovskas-Kirī programmā saņēmis stipendiju arī pēc tam, kad tas projektu konkursā novērtēts virs kvalitātes sliekšņa, bet palicis «aiz strīpas» lielās konkurences dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - KNAB aizturējis arī bijušo Rīgas satiksmes vadītāju Leonu Bemhenu

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki aizturējuši un lūgs apcietināt arī nu jau bijušo pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu.

Bemhena mobilais patlaban ir izslēgts. KNAB sankciju par apcietinājuma piemērošanu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa skatīs piektdienas pēcpusdienā.

Neminot personas vārdu, KNAB apstiprināja, ka kriminālprocesā par RS veiktajiem iepirkumiem aizturēta vēl viena persona. Patlaban plašāku informāciju KNAB nesniegs.

Pēc aģentūras LETA rīcībā esošas neoficiālas informācijas, Bemhena aizturēšana varētu būt saistīta ar to, ka kriminālprocesā par RS iepirkumiem kāds sniedzis jaunas liecības. Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) Bemhenu atstādināja no amata saistībā ar KNAB sākto kriminālprocesu par RS iepirkumiem.

Ceturtdien visi pieci RS valdes locekļi, tostarp Bemhens atkāpās no amata. Ušakovs trešdien aģentūrai LETA norādīja, ka, pēc viņa rīcībā esošajām ziņām, Bemhenam nekāds statuss sāktajā kriminālprocesā nav piemērots, tai skaitā viņam nav piemērots arī liecinieka statuss. To Rīgas mēram esot apliecinājis pats Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar sociālajiem medijiem ir radušās jaunas profesijas un ir iespēja pelnīt naudu citādāk, nekā agrāk. Viena no jaunajām profesijām ir t.s. influenceri jeb viedokļu līderi, kuriem ir daudz sekotāju Instagram vai citos sociālajos tīklos, kur parādīt sevi un cita starpā arī reklamēt dažādus uzņēmumus.

Komunikāciju aģentūras Golin vadītājs Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā Janis Vafes (Yiannis Vafeas) uzskata, ka jaunā sociālo mediju realitāte cilvēkos rada stresu, jo sabiedrībai nav bijis daudz laika pielāgoties pārmaiņām, bet viņš nenoliedz arī to radīto pozitīvo ietekmi – vārda brīvības paplašināšanos, iespēju vairot dažādību un izteikties uzņēmumiem. Vairāk par biznesa vidi Tuvajos Austrumos un sociālo tīklu viedokļu līderu ienākšanu komunikācijā viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no 3. septembrī laikrakstā publicētās intervijas:

Kādi ir jūsu disertācijas pirmie secinājumi?

Pirmkārt, sociālie mediji ir, neko nevaram darīt šajā ziņā. Otrkārt, ir zinātniski pierādīts, ka sociālie mediji izraisa stresu, trauksmi, nemieru. Esmu lasījis, ka 4,7% no Lielbritānijas IKP tiek iztērēts, lai ārstētu depresiju, ko izraisa sociālie mediji. Tas ir traki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Līderu atgriešanās: Atalgojuma cipari sirdij vistuvākie

Kristīne Stepiņa, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ASV pavadītajiem desmit gadiem Sandra Birzniece atgriezās Latvijā, lai turpinātu karjeru personāla vadības jomā

To viņa ir sākusi no pašas apakšas, rotējot pa dažādām personāla vadības amatu pozīcijām lielākajā ASV spēļu biznesa kompānijā GTECH, apgūstot dažādas funkcijas, līdz sapratusi, ka atalgojums jeb cipari ir sirdij vistuvākie. Šobrīd S. Birzniece vada uzņēmuma Accenture Nordic atalgojuma nodaļu, atbildot par vairāk nekā 5000 darbinieku maciņiem piecās valstīs – Dānijā, Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā un Latvijā.

Lai arī dzīvot un strādāt ārzemēs nebija S. Birznieces mērķis, pēc bakalaura grāda iegūšanas ekonomikā Rīgas Tehniskajā universitātē 2003. gadā viņa aizbrauca uz Rodailendas štatu, ASV. Tā kā viņai uzreiz pēc augstskolas absolvēšanas negribējās lēkt iekšā karjeras veidošanā, bet iepazīt pasauli, viņa pieņēma ģimenes draugu piedāvājumu strādāt par aukli sešiem bērniem vecumā no četriem līdz trīspadsmit gadiem. Turklāt vienam no bērniem bija Dauna sindroms. «Bērni bija no divām amerikāņu ģimenēm. Skolā biju mācījusies vācu valodu, tāpēc sākumā man nebija iekšējas pārliecības slikto angļu valodas zināšanu dēļ. Taču, tā kā man visapkārt visi runāja tikai angļu valodā, nebija ilgi jāgaida, kad šajā valodā jau sāku pat sapņot,» atceras S.Birzniece. Jauniešu kultūras apmaiņas programmas Cultural Care Au Pair ietvaros viņa amerikāņu bērnus auklējusi vienu gadu. «Algu nekādu lielo šīs programmas dalībniekiem nemaksāja, vien rokas naudu, lai var izdzīvot. Šajā laikā satuvinājos ar abām ģimenēm, savā ziņā pat kļūstot tām kā ģimenes locekle. Nebija viegli, puisītis, kuram bija Dauna sindroms, teju visu laiku bija jātur pie rokas. Savā ziņā tas man bija psiholoģisks pārbaudījums, vai spēšu tikt galā ar bērnu, kuram ir īpašas vajadzības, un vēl ar pieciem, starp kuriem bija meitene ar tīņu vecumam raksturīgo trakulību. Tomēr šo pārbaudījumu veiksmīgi izturēju,» rezumē S. Birzniece. Kad kultūras apmaiņas programma beidzās, S. Birzniece atgriezās Latvijā, viņai šeit bija tālejoši plāni, taču, tā kā viņai pakaļ atbrauca amerikāņu puisis, ar kuru viņa draudzējās Amerikā, viņa tur atgriezās un apprecējās. «Kopā nodzīvojām tikai četrus gadus. Tas, ka paliku viena pati svešā valstī, man palīdzēja izveidoties par to, kas esmu,» uzsver S. Birzniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Iespēju lauzt sabiedriskā transporta iepirkumu līgumu vērtēs EY

Zane Atlāce - Bistere, 28.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nolemts slēgt līgumu ar starptautisko auditoru kompāniju SIA Ernst & Young Baltic par autobusu, trolejbusu un tramvaju iepirkumu līgumu laušanas iespējām un risku izvērtēšanu, informē Rīgas pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Saskaņā ar noslēgto līgumu EY mēneša laikā veiks uzņēmuma Rīgas satiksme iepirkumu procedūru un dokumentācijas juridisko izvērtēšanu un analīzi, kā arī izstrādās un iesniegs ziņojumu par finanšu darbību, juridisko ziņojumu par attiecīgo līgumu slēgšanu un izpildi, ziņojumu par krāpšanas riskiem un to novēršanu.

EY iesniegtos ziņojumus Rīgas satiksmes valde ņems vērā, lemjot par nākamajiem darbības soļiem.

Atgādinām, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ir sācis kriminālprocesu saistībā ar trim Rīgas satiksmes veiktajiem iepirkumiem - par 2016.gada zemās grīdas tramvaju iepirkumu, kura kopējā summa bija 62 597 477 eiro, 2013.gada iepirkumu par trolejbusu piegādi, kura kopējā summa bija 131 646 135 eiro, kā arī 2013.gadā veikto iepirkumu par autobusu piegādi, kura kopējā summa bija 75 808 297 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Matīss: Pagaidām kreditori neprasīs Rīgas satiksmei priekšlaicīgi atdot aizdevumus

LETA, 08.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumam ir izdevies pārliecināt aizdevējus par situācijas stabilizēšanos pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» un patlaban kreditori neprasīs priekšlaicīgi atdot aizdotos līdzekļus, pastāstīja SIA «Rīgas satiksme» pagaidu valdes loceklis Anrijs Matīss.

Matīss norādīja, ka šodien notika uzņēmuma valdes tikšanās ar lielākajiem kredītu izsniedzējiem - vairāku vadošo Latvijas banku, kā arī Eiropas investīciju bankas, Ziemeļu investīciju bankas un citu ārvalstu kredītiestāžu pārstāvjiem.

«Rīgas satiksmes» pārstāvji skaidrojuši situāciju ar uzņēmuma finanšu stāvokli, iepazīstinājuši ar plāniem par uzņēmuma turpmāko darbu un snieguši citu interesējošu informāciju. «No kreditoru puses bija ļoti daudz jautājumu gan par iespējamajām kriminālapsūdzībām, kas saistītas ar ierosināto procesu, gan par uzņēmuma vadības turpmāko darbu. Tāpat viņi interesējās par korporatīvo pārvaldi - kad tiks izveidota padome un kāda būs tās loma un prasīja daudzas citas lietas,» sacīja Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme no korupcijas skandālā iesaistītajām firmām grib piedzīt vairāk nekā 5 miljonus eiro

LETA, 08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» no čehu uzņēmuma «Škoda» par savlaicīgi nepiegādātiem transportlīdzekļiem vēlas piedzīt vairāk nekā piecus miljonus eiro, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pagaidu valdes vadītājs Anrijs Matīss.

Viņš norādīja, ka uzņēmums kopā ar auditorkompāniju «Ernst & Young Baltic» patlaban aktīvi strādā pie korupcijas skandālā iesaistīto iepirkumu izvērtēšanas. Līdz šim esot konstatēts, ka soda naudās «Rīgas satiksme» varēs iekasēt vismaz piecus miljonus. No 100 plānotajiem trolejbusiem, Rīgai piegādāti esot tikai 54, bet no 20 tramvajiem - tikai septiņi.

«Abi šie iepirkumi ir noslēgušies, bet transportlīdzekļu nav un līgumos ir atrunāti līgumsodi par nosacījumu neizpildi. Šobrīd ir skaidrs, ka piegādātājiem varēsim prasīt vairāk nekā piecus miljonus eiro,» sacīja Matīss.

Tikmēr ipirkums, kas paredz no Polijas uzņēmuma «Solaris Urbino» saņemt 175 autobusus, vēl tiekot vērtēts, jo līdz šim Rīgai piegādāti jau 140 transportlīdzekļi. Šis iepirkums paredz, ka transportlīdzekļus skaitu var palielināt vēl par 30%, ko iepriekšējā uzņēmuma valde arī īstenoja, kā rezultātā sadarbība pagarināta līdz 2020.gadam. «Taču arī te vairāki termiņi nav ievēroti un līgumsodi būs,» pauda Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc iepazīšanās ar starptautiskās auditoru kompānijas «Ernst & Young» sagatavoto ziņojumu par situāciju galvaspilsētas uzņēmumā «Rīgas satiksme» (RS) varētu tikt lemts par iespēju no atbildīgajām personām - iepriekšējās valdes - piedzīt vairākus miljonus eiro, otrdien Latvijas Televīzijā pavēstīja RS pašreizējais vadītājs Anrijs Matīss.

Audits liecinot, ka uzņēmumam piešķirtās dotācijas nesedz «Rīgas satiksmes» reālās izmaksas, turklāt uzņēmumam radušies miljonus eiro lieli zaudējumi. Uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Matīss skaidroja, ka saskaņā ar auditoru ziņojumu Rīgas domes dotācijas par pasažieru pārvadājumiem nav segušas šo pakalpojumu reālās izmaksas, attiecīgi uzņēmumam radušies zaudējumi, kas jākompensē ar aizņēmumiem un citādā veidā. Tāpat auditoru ziņojums rada jautājumus par vairākiem uzņēmumā veiktajiem iepirkumiem un sadarbības līgumiem.

Saistībā ar auditā atklāto Matīss norādīja, ka tas kalpos par pamatu konkrētu personu atbildības vērtēšanai, piebilstot, ka tāpat tiks vērtēta iespēja vērsties tiesībsargājošajās iestādēs. Matīss uzskata, ka ziņojums varētu kalpot par pamatu vairāku miljonu eiro zaudējumu piedziņai no atbildīgajām amatpersonām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksmes pagaidu valdē iecelts Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Armands Krūze

LETA, 11.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» pagaidu valdē kā ceturtais loceklis iecelts pašreizējais Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora pienākumu izpildītājs Armands Krūze, aģentūra LETA pastāstīja Rīgas mēra Nila Ušakova (S) pārstāve Laila Ivāna.

Ušakova ieskatā, Krūzem ir atbilstoša pieredze starptautiskās sadarbības, menedžmenta, pilsētas attīstības un autotransporta jomā.

Krūze amata pienākumus sāks pildīt no šodienas. Tikmēr viņa vietā departamenta vadītāja pienākumu izpildītājs būs departamenta direktora biroja vadītājs Dāvis Bičkovičs.

Tuvākajā laikā tiks sludināts konkurss uz uzņēmuma padomes locekļu amatu vietām. Tieši padomes pārziņā būs arī jaunās valdes sastāva izveide.

Kā informēja Ivāna, no 2007. līdz 2012.gadam Krūze strādāja Jelgavas autobusu rūpnīcā «Amo Plant» Eiropas Savienības projektu vadītāja un protokola dienesta vadītāja amatā. Savukārt no 2008.-2014.gadam viņš divreiz tika ievēlēts par Latvijas Mašīnbūves un Metālapstrādes Rūpniecības asociācijas valdes locekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz veiktajiem taupīšanas pasākumiem, nepieciešamā dotācija SIA «Rīgas satiksmei» šogad pieaugs vēl par 12 miljoniem eiro un varētu sasniegt 134 miljonus eiro, atzina uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.

Šādu secinājumu uzņēmuma vadība izdarījusi pēc auditorkompānijas «Ernst&Young» sagatavotā ziņojuma par situāciju galvaspilsētas uzņēmumā. Pēc Matīsa teiktā, ziņojums «ir ļoti kritisks» un tajā norādīta virkne pasākumu, kas jāveic, lai uzņēmums varētu turpināt funkcionēt.

Ieteikumi saistīti ar sadarbības partneru izvēli, pašizmaksu aprēķiniem un citiem procesiem. Vienlaikus auditori norādījuši, ka pēdējo piecu gadu periodā, bijušās uzņēmuma valdes vadībā, «Rīgas satiksmei» nodarīti desmitiem miljonu lieli zaudējumi.

«Zaudējumi nodarīti vairāku procesu rezultātā - izstrādājot budžetu, aprēķinot pašizmaksu, noslēdzot sadarbības līgumus, atgūstot parādus. Kaut vai līgums ar »Rīgas mikroautobusu satiksmi« - tas vien mums mēneša laikā rada 600 000 eiro zaudējumus. Tāpat arī kompensācija no domes 2018.gadā pieprasīta par 11,6 miljoniem eiro mazāka, nekā reāli nepieciešams un tā rezultātā uzņēmums strādā ar zaudējumiem. Šogad tie varētu būt aptuveni trīs miljonu eiro zaudējumi,» skaidroja Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme pagaidu valde atradusi veidu kā šī gada budžetā ietaupīt 9,5 miljonus eiro, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.

Galvenokārt ietaupīt plānots atsakoties no dažādu remontdarbu izdevumiem, pamatlīdzekļu iegādes, ieguldījumiem informācijas sistēmās u.c.

Tas nozīmē, ka no pašvaldības nepieciešamā dotācija nebūs lielāka nekā pērn, sacīja Matīss. 2018.gadā no pašvaldības budžeta RS tika piešķirta 122 miljonus eiro liela dotācija. Kopā ar valsts budžeta līdzekļiem uzņēmums saņēma vairāk nekā 130 miljonu eiro lielu dotāciju.

Vienlaikus viņš norādīja, ka no izdevumu samazinājuma necietīs uzņēmuma darbinieki un darba samaksas pieaugums ir ierēķināts budžetā. Tāpat iedzīvotājiem neesot jāuztraucas, ka varētu būt gaidāms transporta braukšanas biļešu cenu pieaugums. "Mēs gan ieteiksim precizēt biļešu cenu pašizmaksas aprēķinu, taču tas tiešā veidā atsauksies tikai uz dotācijas aprēķinu," skaidroja amatpersona.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Papildināta - Atkāpusies Rīgas satiksmes valde; pagaidu valdi vadīs Anrijs Matīss

LETA, 13.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi pieci pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) valdes locekļi galvaspilsētas mēram Nilam Ušakovam (S) iesnieguši atlūgumus, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija. Tikmēr Ušakovs iecēlis pagaidu valdi trīs cilvēku sastāvā.

Pagaidu valdi vadīs bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss un tajā iekļauti arī divi pašreizējie RS darbinieki - Satiksmes un organizācijas nodaļas direktors Edmunds Zivtiņš un Drošības un risku vadības nodaļas direktors Jānis Geduševs.

Kā aģentūrai LETA sacīja Ušakovs, tad pirmais Matīsa uzdevums būs apturēt visu pašreizējo sabiedriskā transporta iepirkumu norisi, kas saistīti ar transporta piegādi. "Visos gadījumos, kad piegādes vēl nav pabeigtas un kur to ļauj likumu normas - ir jālauž līgumus un jāizsludina atlikušo transporta vienību iepirkumus no nulles," pauda Ušakovs.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka viņam nav ko pārmest nevienam no valdes locekļiem, jo visi strādājuši pēc labākās sirdsapziņas. "Pēc viņu domām, tas ir būtiskākais, ko viņi pašlaik var izdarīt, lai saglabātu uzņēmuma reputāciju. Esmu visiem valdes locekļiem un, jo īpaši Leonam Bemhenam, pateicīgs par šo lēmumu un pieņemu viņu atlūgumus. Vienlaikus es ceru, ka izmeklēšanas darbības apliecinās, ka valdes locekļi nav līdzdalīgi pārkāpumos, kādi, iespējams, ir notikuši uzņēmumā," Ušakovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbības partneri un kreditori pašvaldības SIA Rīgas satiksme var pieprasīt atgriezt visus izsniegtos aizdevumus, kas kopumā ir aptuveni 200 miljoni eiro, trešdien Rīgas domes deputātiem atzina uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.

Viņš norādīja, ka pēc korupcijas skandāla bankas maigi sakot kļuvušas piesardzīgas. Kreditoriem notiekošais šķiet absolūti nenormāls un viņi var pieprasīt mums atgriezt visu kredītos piešķirto naudu. Pagaidām mums to ir izdevies novērst un neviens aizdevējs to pieprasījis nav, uzsvēra Matīss.

Viņš norādīja, ka 25.janvārī gaidāma Rīgas satiksmes pārstāvju tikšanās ar Eiropas Investīciju bankas, Ziemeļu investīciju bankas un citu aizdevēju pārstāvjiem. Tās laikā uzņēmuma valde mēģinās pārliecināt sadarbības partnerus par spēju turpināt darbu.

Mēģināsim viņus pārliecināt par uzņēmuma stabilitāti un ceram, ka nekādu sankciju nebūs, teica Matīss.

Kā ziņots, šodien Rīgas domē notiek Finanšu un administrācijas lietu un Satiksmes un transporta lietu komitejas apvienotā sēde, kurā deputāti Matīsu iztaujā par aktuālo situāciju Rīgas satiksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Peļņas nolūkos pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» nākotnē varētu paplašināt maršrutus uz Pierīgas pašvaldībām - tā gan ir tikai iecere un nekādas sarunas par to nav sāktas, trešdien Rīgas domes deputātiem teica uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.

Apvienotā Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu un Satiksmes un transporta lietu komiteju sēdē 16.janvārī deputāti iztaujāja Matīsu ne tikai par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sākto kriminālprocesu un «Rīgas satiksmes» finansiālo stāvokli, bet arī par uzņēmuma nākotnes iecerēm.

Pēc Matīsa teiktā, maršrutu nodrošināšana arī uz Pierīgas pašvaldībām varētu būt viens no veidiem, kā palielināt uzņēmuma peļņu. «Sadarbībā ar Autotransporta direkciju mēs varētu apkalpot Pierīgas maršrutus un, iespējams, runāt par divu zonu biļešu ieviešanu, kas nodrošinātu mums papildu pasažierus,» sacīja Matīss.

Viņš gan norādīja, ka šī iecere neparedz jaunu maršrutu radīšanu «no zila gaisa». «Piemēram maršruts gar Ķīšezeru. Ja mēs to pagarināsim par dažiem kilometriem un nodrošināsim iespēju cilvēkiem nokļūt Carnikavā, tas mums dos vairāk ieguvumu nekā zaudējumu. Nav tā, ka mēs tukšu autobusu vedīsim uz Ādažiem, mēs vienkārši varētu pagarināt jau esošos maršrutus. Skaidrs, ka Rīga neuzturētu Ādažu pensionārus vai skolniekus, par to maksātu vai nu novada dome vai valsts, taču šāds sadarbības modelis pastāv,» sprieda Matīss, norādot, ka šī gan esot tikai nākotnes iecere un konkrētas sarunas nav notikušas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes opozīcijai pametot ārkārtas domes sēdi, Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) izturējis deputātu uzticības balsojumu, un saglabā domes priekšsēdētāja amatu.

Rīgas domes opozīcija šodien bija sākusi parakstu vākšanu, lai rosinātu Ušakova atkāpšanos, taču Ušakovs ārkārtas sēdi par uzticības izteikšanu sasauca pats, vēl pirms opozīcijas iesnieguma.

Ušakovs skaidroja, ka šādu lēmumu pieņēmis, balstoties uz pēdējo dienu notikumiem pašvaldības uzņēmumā SIA «Rīgas satiksme» (RS).

Kā ziņots, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sācis kriminālprocesu par trim RS veiktajiem iepirkumiem. Kriminālprocesā tiek izmeklēta amatpersonu kukuļošana un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana.

Šajā lietā tiesa drošības līdzekli apcietinājumu piemērojusi piecām no sešām sākotnēji aizturētajām personām. Piektdien KNAB aizturēja arī bijušo RS valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu, par kura apcietināšanu šovakar lemj tiesa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas dome un Škoda Transportation vienojas meklēt pieņemamu tiesisku risinājumu sabiedriskā transporta iepirkumos

LETA, 22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas pašvaldība un uzņēmums «Škoda Transportation» turpinās pārrunas, lai atrastu «pieņemamu tiesisku risinājumu piegādes jautājumos» sabiedriskā transporta iepirkumos, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) otrdien tikās ar Čehijas vēstnieku Latvijā Miroslavu Koseku, «Škoda Transportation» pārdošanas viceprezidentu Zdeneku Majeru un valdes locekli un sabiedrisko attiecību viceprezidentu Staņislavu Staneku.

Kā teikts pašvaldības paziņojumā, tikšanās laikā dalībnieki uzsvēruši, ka informācija saistībā ar iespējamiem likumpārkāpumiem pēdējo iepirkumu organizēšanā «bija šoks Rīgas domei un uzņēmumu grupai »Škoda Transportation«». Ušakovs un uzņēmumu grupas jaunās vadības pārstāvji apliecinājuši ieinteresētību, lai pilnībā tiktu izmeklēti visi jautājumi, kas saistīti ar pēdējiem trolejbusu un zemās grīdas tramvaju iepirkumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma SIA «Rīgas satiksme» plānotā Skanstes tramvaja līnijas projekta īstenošana ir atlikta vismaz uz gadu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.

«Projekts nav apdraudēts, bet ieviešanas grafiks atliekas vismaz par gadu,» teica Matīss, runājot par Skanstes tramvaja līnijas projekta nākotni pēc tam, kad saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktajiem kriminālprocesiem par «Rīgas satiksmes» trim iepriekš veiktajiem iepirkumiem tam ir apturēts Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējums.

Viņš norādīja, ka šobrīd šajā projektā ir noslēgts tikai viens līgums - par projektēšanu, kamēr iepirkumi par jaunās tramvaju līnijas izbūvi, kā arī par attiecīgajā līnijā paredzētā ritošā sastāva iegādi, nav noslēgušies un, visticamāk, tiks sludināti no jauna. «Tāpēc te ir iespējama nobīde laikā, kas varētu būt par apmēram gadu, bet tas ir būtiski, lai sabiedrības interesēs būtu caurspīdīgs un skaidrs process, lai nebūtu kaut kādu zemūdens akmeņu, lai nebūtu apvainojumu, un vēlams, lai nefigurētu kompānijas, kuras jau šobrīd tiek apsūdzētas koruptīvos darījumos,» pauda Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru