Jaunākais izdevums

Ņemot vērā ziņas par jaunu Covid-19 paveidu, Latvijas valdība 20.decembrī, līdzīgi citām Eiropas valstīm, aizliedza pasažieru pārvadājumus uz Lielbritāniju no pirmdienas, 21.decembra līdz 1.janvārim, informēja Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta vadītāja Ilze Pavlova.

Svētdien Ministru kabinets, balstoties uz Satiksmes ministrijas priekšlikumu, ir pieņēmis lēmumu uz laiku aizliegt starptautiskos pasažieru pārvadājumus uz un no Apvienotās Karalistes, tādējādi cenšoties pasargāt sabiedrību no jaunā koronavīrusa paveida izplatības Latvijā.

No Rīgas lidostas lidojumus no un uz galamērķiem Lielbritānijā veic trīs aviopārvadātāji - "airBaltic", "Ryanair" un "Wizzair". Aviokompānija "airBaltic" līdz 2020.gada beigām bija plānojusi 22 lidojumus jeb 11 rotācijas uz Lielbritāniju. Uz šiem reisiem bija pārdotas 1004 biļetes. No tām aptuveni 40% bija lidojumiem no Londonas uz Rīgu, bet pārējās - lidojumiem uz Londonu.

Satiksmes ministrija uzver, ka Latvijas lēmums ir līdzīgs citu Eiropas Savienības (ES) valstu pieņemtajiem lēmumiem līdz tālākai apstākļu noskaidrošanai un jaunā vīrusa paveida izpētei noteikt ieceļošanas aizliegumu no un uz Apvienoto Karalisti. Citas Eiropas valstis lēmumu par ceļošanas aizliegumu jau pieņēmušas vai plāno pieņemt tuvākajā laikā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) skaidro, ka sabiedrības veselības interešu nodrošināšanai ir svarīga ātra, mērķtiecīga un ar citām ES valstīm koordinēta rīcība.

Kā vēstīts, Lielbritānijas veselības ministrs Mets Henkoks svētdien atzinis, ka koronavīrusa jaunatklātā lipīgākā paveida izplatību pašlaik neizdodas kontrolēt un tās iegrožošanai noteiktais stingrākais karantīnas režīms var palikt spēkā vēl mēnešiem ilgi.

Rezultātā jau vairākas valstis ir īslaicīgi pārtraukušas pasažieru pārvadājumus ar Lielbritāniju.

Pasaules Veselības organizācijas (PVO) Eiropas birojs aicinājis Eiropas valstis veikt stingrākus pasākumus, lai neļautu izplatīties koronavīrusa jaunajam, lipīgākajam paveidam.

Lielbritānijas premjerministrs Boriss Džonsons sestdien paziņoja, ka miljoniem britu nāksies mainīt savus plānus un Ziemassvētkos palikt mājās, jo jaunais vīrusa paveids izplatās daudz straujāk nekā līdz šim zināmie - tiek uzskatīts, ka tas varētu būt par 70% lipīgāks, tomēr nav datu, kas liecinātu, ka jaunā vīrusa variācija, kas nosaukta par "VUI 202012/01", būtu letālāka vai mazāk jutīga pret izstrādātajām vakcīnām.

Noskaidrots, ka zinātnieki minēto vīrusa paveidu pacientam pirmo reizi atklājuši septembrī.

Kā telekanālam "Sky News" sacījusi Anglijas Sabiedrības veselības pārvaldes pārstāve Sjūzena Hopkinsa, informācija par jaunā vīrusa paveida nopietnību valdībai sniegta piektdien, kad modelēšanas ceļā apstiprināta šā paveida bīstamība. Viņa apliecinājusi, ka vīruss var būt par 70% lipīgāks, bet piebildusi, ka tās ir tikai sākotnējās aplēses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā beidzās Brexit pārejas periods, un Lielbritānija ir pilnībā izstājusies no Eiropas Savienības, kas nesis izmaiņas virknē jomu, tai skaitā arī apdrošināšanā.

Daudzos apdrošināšanas veidos tiek norādīta polises darbības teritorija, standarta situācijā tā ir Latvija vai Eiropas Savienība. Tādēļ gadījumos, ja notiek ceļošana uz Lielbritāniju, sadarbība ar šo valsti, biznesa vai cita veida kontakti, kas var skart apdrošināšanas polisē iekļautos riska segumus, ir vērts pārliecināties, kāda ir polises darbības teritorija un vai tā attiecas arī uz Lielbritāniju - valsti ārpus ES, atgādina Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA).

Primāri uzmanība jāpievērš KASKO, kravas, civiltiesiskās atbildības, nelaimes gadījumu, ceļojumu u.c. apdrošināšanas polisēm.

Arī pēc izstāšanās no ES Lielbritānija paliek Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts, kurā iekļaujas arī Latvijas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas sistēma jeb OCTA. Tādējādi Latvijas OCTA polišu īpašnieki, izraisot negadījumu Lielbritānijā, saņems OCTA polises aizsardzību, un Latvijas apdrošinātāji izmaksās atlīdzības cietušajiem Lielbritānijā. Tāpat Lielbritānijā ir derīgas arī Zaļās kartes, ja transportlīdzeklim nav OCTA standartlīguma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada viesstrādniekus Lielbritānijā sagaida būtiski stingrākas prasības, intervijā TV3 atgādināja Lielbritānijas vēstnieks Latvijā Kīts Šenons.

Vēstnieks uzsvēra, ka no 1.janvāra Latvijas pilsoņi vairs nedrīkstēs vienkārši ierasties Lielbritānijā un tur meklēt darbu. Darbs būs jāatrod vēl pirms ierašanās Lielbritānijā, tostarp jāaizpilda dažāda dokumentācija un jāpierāda angļu valodas zināšanas.

Iekārtojoties darbā, būs jāsamaksā arī veselības aprūpes nodeva - 624 mārciņas gadā, kas dos iespēju piekļūt Lielbritānijas veselības aprūpes sistēmai.

Savukārt vaicāts, vai no jauna atbraukušajiem būs piekļuve sociālajiem pabalstiem un pašvaldību mājokļiem, Šenons atzina, ka lielākā daļa pabalstu kļūs pieejami tikai pēc tam, kad cilvēki Lielbritānijā būs nostrādājuši vismaz piecus gadus.

Kā uzsvēra Šenons, lai dotos strādāt uz Lielbritāniju, vairs nederēs līgumi ar darbā iekārtošanās aģentūrām, bet gan cilvēkam būs nepieciešams līgums tieši ar darba devēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānija aicinājusi Eiropas Savienību (ES) atvieglot jūras produktu importu, jo ierobežojumi kaitē Lielbritānijas ekonomikai.

"Eiropas Komisijai nav zinātniska vai tehniska pamatojuma, lai aizliegtu importēt dzīvus divvārstu moluskus no B kategorijas ūdeņiem," ziņu aģentūrai DPA norādījusi Lielbritānijas Vides, pārtikas un lauku jautājumu departamenta (DEFRA) preses pārstāve.

"Tas jau ietekmē uzņēmumus un kaitē tirgiem abās kanāla pusēs," viņa piebildusi.

Saskaņā ar ES klasifikāciju A kategorijas ūdeņi ir vistīrākie. Tīrības ziņā tiem seko B kategorijas ūdeņi.

Saskaņā ar ES noteikumiem moluski no A kategorijas ūdeņiem var tikt importēti ES bez iepriekšējas attīrīšanas. Taču lielākā daļa britu ūdeņu iekļauta B kategorijā.

ES aizliedz importēt B kategorijas ūdeņos iegūtus zināmus vēžveidīgos no Lielbritānijas un citām valstīm, kas nav ES dalībvalstis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gludināmo dēļu un ārtelpu veļas žāvētāju ražotājs SIA "Brabantia Latvia" Pastendē jaunās iekārtās šogad plāno investēt teju divus miljonus eiro un pieņemt 40 darbiniekus.

"Mūsu princips ir krīzes laikā domāt par izaugsmi, savukārt labajos gados domāt par to, ko darīsim krīzes laikā. Mums ir ļoti laba naudas plūsma un uzkrātās peļņas buferis, ko tagad varam veiksmīgi investēt un domāt, kādi produkti būs pieprasīti pēc krīzes un kā varam turpināt savu izaugsmi," biznesa portālam db.lv norāda Sandis Babris, SIA "Brabantia Latvia" vadītājs.

Saistībā ar nākotnes iecerēm uzņēmums šobrīd piesaista jaunus darbiniekus un plānots, ka līdz gada beigām kolektīvam pievienosies vēl 40 kolēģi. Vaicāts, vai šajā laikā vērojamas kādas izmaiņas cilvēku piesaistē, S. Babris teic, ka nevar teikt, ka tagad šis process būtu grūtāks vai vieglāks nekā pirms krīzes – darbaspēks pēdējos gados kopumā ir grūtāk pieejams un dārgāks nekā agrāk. "Vienlaikus mēs redzam, ka ir daudz darbinieku, kuri novērtē uzņēmuma izaugsmi, stabilitāti, sociālās garantijas, drošu un ergonomisku darba vidi un citus nemateriālos ieguvumus, ko uzņēmums var piedāvāt," viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Nacionālais veselības dienests otrdien sāk programmu iedzīvotāju vakcinēšanai pret jauno koronavīrusu.

Aptuveni 70 slimnīcās visā Lielbritānijā cilvēkiem, kas vecāki par 80 gadiem, un veselības aprūpes darbiniekiem tiks injicēta ASV farmācijas giganta "Pfizer" un Vācijas kompānijas "BioNTech" izstrādātā vakcīna pret jauno koronavīrusu.

Lielbritānija ir pirmā valsts pasaulē, kas izmantos šo vakcīnu, ko Lielbritānijas zāļu aģentūra apstiprināja pagājušajā nedēļā.

Pirmā, kas saņēma poti, bija 90 gadu vecā Mārgareta Kīnana, kurai injekcija tika veikta Koventrijas Universitātes slimnīcā.

Vakcinēšanās ir brīvprātīga.

Lielbritānijas veselības ministrs Mets Henkoks sacīja, ka beidzot redzama gaisma tuneļa galā.

"Mēs atskatīsimies uz šo dienu, V dienu, kā būtisku mirkli mūsu cīņā pret šo briesmīgo slimību," paziņoja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Printful ieguldīs 4 miljonus eiro ražotņu izveidē Lielbritānijā un Polijā

Db.lv, 18.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful turpina paplašināt savu darbību Eiropā, izveidojot vēl divus ražošanas centrus Lielbritānijā un Polijā.

Printful jaunie ražošanas centri atradīsies Birminghemas apkaimē, Vulverhemptonā (Lielbritānija) un Lodžā (Polija).

Šo centru kopējā platība būs gandrīz 20 000m2, un plānots, ka šīs ražotnes radīs vairāk nekā 100 jaunas darba vietas jau to pirmajā darbības gadā.

Līdz ar jauno ražotņu atvēršanu, Printful būs jau 10 ražošanas centri visā pasaulē. Šobrīd trīs no Printful ražotnēm atrodas Eiropā, divas Latvijā un viena Spānijā, kuras papildinās Lielbritānijas un Polijas ražotnes. Tiek plānots, ka jaunās ražotnes darbu uzsāks līdz šī gada beigām.

Sākotnēji uzņēmums plāno ieguldīt teju 2,5 miljonus eiro jaunajā ražotnē Lielbritānijā, kur būs iekārtas apģērbu apdrukai, šūšanai un vēlāk arī citiem Printful pakalpojumiem. Piegādes Lielbritānijā notiks divu dienu laikā, kas ir labs rādītājs, lai piesaistītu jaunus biznesa klientus, kuru mērķauditorija atrodas Apvienotajā Karalistē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Castprint" izdrukājis 120 fiksatorus, kas ir par 59% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā.

Nav pamata domāt, ka šogad cilvēki gūtu vairāk traumu nekā citas vasaras, tāpēc "Castprint" līdzdibinātājs Sigvards Krongorns secina, ka "Castprint" popularitāte aug. Uzņēmums sākotnēji cerēja, ka Latvijā tam ir potenciāls apgūt 7 līdz 10% no kopējiem kaulu lūzumiem, kuros izmanto tradicionālos ģipšus. "Tagad ir jautājums, vai esam sasnieguši šos griestus. Nezinot precīzu statistiku par šī gada traumām, grūti spriest," viņš saka.

Šovasar visvairāk drukāti fiksatori delnām – 50. Tiem seko 30 fiksatori kājām un 25 pēdām.

Pēdējo pusgadu S. Krongorns salīdzina ar amerikāņu kalniņiem. "Ņemot vērā, ka mūsu pakalpojums vairāk ir ambulators, nevis akūts, līdz ko tika paziņots, ka privātās klīnikas nevar sniegt pakalpojumus, kas nav akūti, un valsts slimnīcas strādā tikai ar akūtajiem pacientiem, mūsu apgrozījums nokritās līdz nullei. Aprīlis un maijs bija pārdomu laiks, kad vairāk koncentrējāmies uz iekšējām lietām, ko iepriekš nebija laika izdarīt – pievērsāmies uzskaitvedībai, kvalitātes kontrolei u. tml. Kad privātās klīnikas atkal varēja sniegt pakalpojumus, mēs bijām uzmanīgi, jo nevarējām saprast, vai mūsu risinājums šādos ekonomiski spiedīgos apstākļos cilvēkiem šķitīs pietiekami aktuāls, tomēr šajā vasarā esam uzdrukājuši 120 fiksatorus, kas ir par 59% vairāk, nekā pērn periodā no jūnija līdz augustam," teic S. Krongorns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Džonsons: Ja tirdzniecības vienošanās ar ES netiks panākta līdz 15. oktobrim, sarunas turpināt nav jēgas

LETA, 07.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja vienošanās par brīvo tirdzniecību ar Eiropas Savienību (ES) netiks panākta līdz 15. oktobrim, Lielbritānijas un ES sarunas turpināt nav jēgas, paziņojis Lielbritānijas premjerministrs Boriss Džonsons.

"Jāpanāk vienošanās par brīvo tirdzniecību ar mūsu draugiem no Eiropas Savienības līdz Eiropadomes sanāksmei 15. oktobrī, ja [gribam], lai tā stājas spēkā līdz gada beigām," sacījis Džonsons, kura izteikumus izplatījusi Lielbritānijas premjera kanceleja. "Nav jēgas domāt par termiņu pēc tam. Ja mēs nespēsim vienoties līdz šim termiņam, tad es neredzu, ka starp mums būs brīvās tirdzniecības līgums, un mums abiem tas jāpieņem un jāvirzās uz priekšu," uzsvēris Lielbritānijas valdības vadītājs.

Arī Brisele iepriekš likusi saprast, ka vienošanās par tirdzniecību jāpanāk līdz 15. oktobrim, ņemot vērā laiku, kas nepieciešams tulkošanai un ratifikācijai. Džonsons sacījis, ka arī gadījumā, ja vienošanās ar ES netiks panākta, Lielbritānija "vareni uzplauks", pat ja savstarpējā tirdzniecība starp Lielbritāniju un ES notiks ar tādiem pašiem noteikumiem kā starp ES un Austrāliju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Automašīnu ražošana Lielbritānijā augustā nokritusi par 44,6%

LETA, 25.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā šā gada augustā saražoti 51 039 automobiļi, kas ir par 44,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, ziņo Lielbritānijas Automobiļu ražotāju un tirgotāju apvienība (SMMT).

Kritums skaidrojams ar koronavīrusa izplatības ierobežošanai paredzētajiem pasākumiem un vāju pieprasījumu. SMMT norāda, ka eksporta tirgum paredzēto automašīnu ražošanas apjoms augustā saruka par 41,1%, bet iekšzemes tirgum paredzēto automobiļu ražošana samazinājusies par 58,3%.

Tikmēr šīgada pirmajos astoņos mēnešos kopumā automašīnu ražošana Lielbritānijā gada griezumā sarukusi par 40,2%. Pašreizējās prognozes liecina, ka šogad Lielbritānijā saražoto automobiļu apjoms vien nedaudz pārsniegs 880 000 vienību, kas būs par aptuveni 32% mazāk nekā pērn.

Ja šīs prognozes realizēsies, šogad saražoto automašīnu apjoms būs mazākais kopš 1957.gada. Kā ziņots, Lielbritānijā pērn tika saražoti 1,3 miljoni automobiļu, kas ir par 14,2% mazāk nekā pirms gada, tādējādi reģistrēts zemākais līmenis kopš 2010.gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Īrija aicina ES un Lielbritāniju nomierināties

LETA--REUTERS, 11.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrija ceturtdien aicinājusi Eiropas Savienību (ES) un Lielbritāniju pieklusināt savu retoriku savstarpējos pārmetumos par to, kas vainīgs pēcbreksita tirdzniecības problēmās.

Lielbritānija centusies panākt piekāpšanos no ES pēc tam, kad Eiropas Komisija (EK) pagājušajā mēnesī īsu brīdi gatavojās bloķēt Covid-19 vakcīnu piegādi Ziemeļīrijai.

Eiropas Komisija 29.janvārī pieņēma shēmu Eiropas Savienības rūpnīcās ražoto Covid-19 vakcīnu eksporta kontrolei. EK skaidroja, ka tas nepieciešams, lai nodrošinātu vakcīnu piegādi ES valstīm.

Sākotnējais plāns ietvēra iespēju ES iedarbināt breksita līguma pantu, kas ļautu ierobežot preču plūsmu starp ES dalībvalsti Īriju un Apvienotajā Karalistē ietilpstošo Ziemeļīriju.

Lielbritānija un Īrija strauji un asi reaģēja uz šādu iespējamību, un EK drīz pēc tam no šī nodoma attiecās.

Problēma ir tā dēvētais Ziemeļīrijas protokols, kura mērķis ir saglabāt atvērtu Īrijas robežu, kas ir viens no 1998.gada miera vienošanās nosacījumiem, ar ko Lielbritānijas Ziemeļīrijas provincē tika izbeigta 30 gadus ilgusī starpkopienu vardarbība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas mazumtirgotājs "Aldi", kas pandēmijas laikā uzrādījis tirdzniecības apjoma kāpumu, pirmdien paziņoja, ka Lielbritānijā līdz 2022.gadam noalgos 4000 jaunu darbinieku un atvērs 100 jaunus veikalus.

"Aldi" Lielbritānijā un Īrijā nodarbina 36 000 cilvēku un šogad jau radījis 3000 pastāvīgu darbavietu.

Uzņēmums norāda, ka nākamajos divos gados apņēmies Lielbritānijā investēt 1,3 miljardus sterliņu mārciņu (1,4 miljardus eiro), kas ir rekordliels apjoms.

"Aldi" vadītājs Lielbritānijā Gailzs Hērlijs skaidro, ka koronavīrusa pandēmijas radītā neskaidrība palielinājusi patērētāju pieprasījumu pēc zemāku cenu precēm, jo cilvēkiem nākas domāt par līdzekļu ietaupīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Automašīnu ražošana Lielbritānijā jūlijā nokritusies par 20,8%

LETA, 27.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā šā gada jūlijā saražoti 85 696 automobiļi, kas ir par 20,8% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, ziņo Lielbritānijas Automobiļu ražotāju un tirgotāju apvienība (SMMT).

Kritums skaidrojams ar koronavīrusa izplatības ierobežošanai paredzētajiem pasākumiem un vāju pieprasījumu. SMMT norāda, ka eksporta tirgum paredzēto automašīnu ražošanas apjoms jūlijā saruka par 16,8%, bet iekšzemes tirgum paredzēto automobiļu ražošana samazinājusies par 37,1%.

Tikmēr šīgada pirmajos septiņos mēnešos kopumā automašīnu ražošana Lielbritānijā gada griezumā sarukusi par 39,7%. Pašreizējās prognozes liecina, ka šogad Lielbritānijā saražoto automobiļu apjoms vien nedaudz pārsniegs 880 000 vienību, kas būs par aptuveni 32% mazāk nekā pērn.

Ja šīs prognozes realizēsies, šogad saražoto automašīnu apjoms būs mazākais kopš 1957.gada. Kā ziņots, Lielbritānijā pērn tika saražoti 1,3 miljoni automobiļu, kas ir par 14,2% mazāk nekā pirms gada, tādējādi reģistrēts zemākais līmenis kopš 2010.gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas Nacionālais veselības dienests otrdien sāks programmu cilvēku vakcinēšanai pret jauno koronavīrusu, intervijā raidorganizācijai BBC atklāja NHS galvenais vadītājs Kriss Hopsons.

Lielbritānijas premjerministrs Boriss Džonsons nodēvēja šo programmu par lielāko vakcinācijas kampaņu Lielbritānijas vēsturē.

Lielbritānijas zāļu aģentūra šonedēļ atļāva ārkārtējā situācijā izmantot ASV farmācijas giganta "Pfizer" un Vācijas kompānijas "BioNTech" izstrādāto vakcīnu pret jauno koronavīrusu.

Pirmās Covid-19 vakcīnas devas jau ir nogādātas Lielbritānijā. Nākamnedēļ tiks saņemtas vēl 800 000 devu, bet līdz gada beigām vēl aptuveni miljons devu.

Lielbritānija vispirms plāno vakcinēt cilvēkus, kas dzīvo vai strādā pansionātos, kā arī cilvēkus, kas vecāki par 80 gadiem, kā arī veselības aprūpes nozarē strādājošos, kuriem pastāv risks inficēties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Grindeks” koncerns 2020.gadā sasniedzis vēsturiski straujāko apgrozījuma un peļņas kāpumu - konsolidētie, provizoriskie finanšu dati liecina, ka koncerna apgrozījums sasniedza 187,0 milj. eiro, kas ir par 45,6 milj. eiro vai 32% vairāk nekā 2019. gadā. 2020. gada koncerna peļņa bija 19 milj. eiro, kas ir par 5,6 milj. eiro vai par 42% vairāk nekā 2019. gadā.

2020. gadā “Grindeks” koncerns stiprināja savas pozīcijas globālā farmācijas tirgū un saražoto produkciju eksportēja uz 93 valstīm kopā par 176,1 milj. eiro. Savus produktus koncerns farmācijas tirgū piedāvā ar diviem zīmoliem – “Grindeks” un “Kalceks”.

AS “Grindeks” valdes priekšsēdētājs Dr. chem. Juris Hmeļņickis pērno gadu raksturo kā nozīmīgu pārmaiņu un sasniegumu gadu: “2020. gadā mēs sākām ieviest jaunu Biznesa stratēģiju līdz 2025. gadam un spērām ļoti svarīgus soļus, lai mainītu biznesa organizāciju, darba kultūru un “Grindeks” zīmolu. Turklāt viss notika sarežģītajā, globālajā situācijā, ko ietekmēja Covid-19 pandēmija. Koncerna komandas saliedētais darbs un spēja pielāgoties negaidītiem apstākļiem palīdzēja sasniegt līdz šim augstākos apgrozījuma un peļņas rādītājus. Mūsu mērķi 2021. gadam arī ir ambiciozi, un līdz šim paveiktais dod drošu pārliecību par “Grindeks” koncerna nākotnes iespējām.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Royal Dutch Shell Lielbritānijā plāno uzstādīt 50 000 elektroauto uzlādes punktu

LETA--AFP, 02.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes un Lielbritānijas naftas kompānija "Royal Dutch Shell" trešdien paziņoja par plāniem Lielbritānijā tuvākajos gados uzstādīt līdz pat 50 000 elektrisko automobiļu uzlādes punktu.

"Royal Dutch Shell" norāda, ka tās struktūrvienība "Ubitricity" šo mērķi plāno sasniegt līdz 2025.gada beigām.

"Ubitricity" dibināts 2008.gadā Vācijā, un šīgada sākumā to iegādājās "Royal Dutch Shell".

Uzņēmums Lielbritānijā jau uzstādījis 3600 uzlādes punktus.

Lielbritānija no 2030.gada plāno valstī aizliegt pārdot jaunus automobiļus, kas aprīkoti ar benzīna un dīzeļdzinējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas premjerministrs Boriss Džonsons un Eiropas Komisijas (EK) prezidente Urzula fon der Leiena svētdien nolēmuši turpināt pēcbreksita sarunas.

"Mums šorīt bija noderīga telefona saruna. Mēs apspriedām galvenos neatrisinātos jautājumus," teikts Leienas un Džonsona kopīgajā paziņojumā.

"Pēc gandrīz gadu ilgām sarunām, neskatoties uz to, ka termiņi atkal un atkal nokavēti, mēs domājam, ka šajā brīdī būtu atbildīgi pacensties vēl mazliet," paziņoja abi līderi.

Viņi pavēstīja, ka uzticējuši saviem sarunvedējiem turpināt pēcbreksita sarunas un noskaidrot, vai vienošanos vēl iespējams panākt.

ES delegācijas vadītājs Mišels Barnjē un viņa britu kolēģis Deivids Frosts sestdien veda sarunas līdz vēlam vakaram un turpināja svētdien. Kāda ES amatpersona sacīja, ka pagaidām sarunas notiks Briselē.

Pārejas periods pēc Lielbritānijas izstāšanās no ES beidzas 31.decembrī, un palicis ļoti maz laika, lai panāktu vienošanos par turpmākajām attiecībām, jo abām pusēm vēl vajadzēs to ratificēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības apgrozījums Lielbritānijā šogad jūlijā salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi palielinājies par 3,6%, tādējādi reģistrēts straujāks kāpums par prognozēto, liecina piektdien publicētie oficiālie statistikas dati.

Analītiķi bija prognozējuši, ka mazumtirdzniecība pieaugs par 2% pēc jūnijā fiksētā 13,9% kāpuma. Kāpumu veicina koronavīrusa izplatības ierobežošanai paredzēto pasākumu pakāpeniska atcelšana.

Nepārtikas produktu mazumtirdzniecība jūlijā pieaugusi par 10%, bet pārtikas produktu pārdošanas apjoms samazinājies par 3,1%. Savukārt salīdzinājumā ar attiecīgo mēnesi pirms gada mazumtirdzniecības apgrozījums Lielbritānijā jūlijā palielinājies par 1,4% pēc jūnijā fiksētā 1,6% krituma.

Neskaitot degvielas pārdošanu, mazumtirdzniecības apgrozījums Lielbritānijā jūlijā mēneša salīdzinājumā pieauga par 2%, bet gada griezumā palielinājās par 3,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pandēmijas dēļ Lielbritānijā kopš marta darbu zaudējuši 650 000 cilvēku

LETA--RTTNEWS, 20.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā kopš marta koronavīrusa pandēmijas dēļ darbu zaudējuši aptuveni 650 000 cilvēku, neskatoties uz valdības īstenotajiem atbalsta pasākumiem, liecina valsts statistikas biroja apkopotā informācija.

Jaunākie dati norāda, ka salīdzinājumā ar martu nodarbināto cilvēku skaits jūnijā nokrities par aptuveni 650 000.

Statistikas birojs vēsta, ka, lai arī nodarbināto cilvēku skaits joprojām samazinās, šis kritums palēninās.

Biroja apkopotie dati arī liecina, ka koronavīrusa pandēmijas dēļ šobrīd Lielbritānijā bezalgas atvaļinājumos atrodas aptuveni pusmiljons strādājošo.

Tikmēr bezdarbs valstī trīs mēnešos līdz maijam salīdzinājumā ar trīs mēnešiem līdz aprīlim saglabājies 3,9% līmenī, bet nodarbinātības līmenis pieaudzis par 0,3 procentpunktiem - līdz 76,4%.

Bezdarbnieku skaits Lielbritānijā trīs mēnešos līdz maijam veido 1,35 miljonus.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānija 2021.gadā iebraucējiem no Eiropas Savienības (ES) prasīs uzrādīt pases, ceturtdien paziņojusi valdība.

Iepriekš ES pilsoņiem bija atļauts uzrādīt arī identifikācijas kartes, ieceļojot Lielbritānijā, līdzīgi kā ir citās ES valstīs.

Prasība uzrādīt pasi stāsies spēkā 2021.gda oktobrī un attieksies arī uz ieceļotājiem no Šveices, Islandes, Norvēģijas un Lihtenšteinas.

Lielbritānijas valdība uzskata, ka identifikācijas kartes nav tik drošas kā pases.

Lai gan Lielbritānija ES atstāja jau 31.janvārī, līdz gada beigām ilgst pārejas periods, kura laikā cita starpā jāpanāk vienošanās par jauno savstarpējās tirdzniecības līgumu.

Pārejas periodā no praktiskā viedokļa maz kas ir mainījies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības apgrozījums Lielbritānijā šogad augustā salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi palielinājies par 0,8%, tādējādi kāpums reģistrēts ceturto mēnesi pēc kārtas, liecina piektdien publicētie oficiālie statistikas dati.

Jūlijā mazumtirdzniecība pieauga par 3,7%. Kāpumu veicina koronavīrusa izplatības ierobežošanai paredzēto pasākumu pakāpeniska atcelšana. Nepārtikas produktu mazumtirdzniecība augustā pieaugusi par 3,4%, bet pārtikas produktu pārdošanas apjoms palielinājies par 0,4%.

Savukārt salīdzinājumā ar attiecīgo mēnesi pirms gada mazumtirdzniecības apgrozījums Lielbritānijā augustā palielinājies par 2,8% pēc jūlijā fiksētā 1,4% kāpuma.

Neskaitot degvielas pārdošanu, mazumtirdzniecības apgrozījums Lielbritānijā augustā mēneša salīdzinājumā pieauga par 0,6%, bet gada griezumā palielinājās par 4,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Automašīnu ražošana Lielbritānijā jūnijā nokritusies par 48,2%

LETA--RTTNEWS, 30.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā šā gada jūnijā saražoti 56 594 automobiļi, kas ir par 48,2% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, ziņo Lielbritānijas Automobiļu ražotāju un tirgotāju apvienība (SMMT).

Lai arī jūnija dati ir krietni labāki salīdzinājumā ar maiju un aprīli, kad kopumā tika saražoti vien 5111 automobiļi, šogad pirmajos sešos mēnešos saražoto automašīnu apjoms bijis zemākais kopš 1954.gada.

Kritums skaidrojams ar koronavīrusa izplatības ierobežošanai paredzētajiem pasākumiem un vāju pieprasījumu.

SMMT norāda, ka eksporta tirgum paredzēto automašīnu ražošanas apjoms jūnijā saruka par 45%, bet iekšzemes tirgum paredzēto automobiļu ražošana samazinājusies par 63,8%.

Pašreizējās prognozes liecina, ka šogad Lielbritānijā saražoto automobiļu apjoms vien nedaudz pārsniegs 880 000 vienību, kas būs par aptuveni 32% mazāk nekā pērn. Ja šīs prognozes realizēsies, šogad saražoto automašīnu apjoms būs mazākais kopš 1957.gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV apģērbu tirdzniecības milzis "Gap Inc." ceturtdien paziņoja, ka slēgs visus savus veikalus Lielbritānijā un Īrijā, taču turpinās darbību šajās valstīs, piedāvājot preces internetā.

Uzņēmumam Lielbritānijā un Īrijā šobrīd ir 81 veikals, un tos pakāpeniski paredzēts slēgt līdz septembrim.

Tāpat "Gap" norāda, ka uzņēmumam ir potenciāls pircējs tā veikaliem Francijā un Itālijā.

Šāds lēmums pieņemts laikā, kad koronavīrusa pandēmijas negatīvās ietekmes dēļ smagi cietusi fizisko veikalu darbība, taču tirdzniecības apjoms internetā palielinājies.

"Gap" darbību Lielbritānijā sāka 1987.gadā, bet Īrijā 2006.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojas brīdis, kad savu smagā darbā nākušo biznesu, kurā ieguldīts daudz laika un rūpju, vēlaties nodot drošās rokās - labprāt atvilktu elpu, baudītu pelnītu atpūtu, iespējams, nodotos vaļaspriekiem, kam līdz šim neatlika laika. Taču jūsu bērniem biznesa pārņemšana neinteresē... Tādā gadījumā lieliska alternatīva ir Pine Coast - uzņēmums, kas piedāvā inovatīvu uzņēmējdarbības pēctecības risinājumu.

Pētījumi liecina, ka līdz pat 60% pasaules uzņēmumu nav uzņēmējdarbības pēctecības plāna. Lai to risinātu, Pine Coast piedāvā Baltijas valstīs līdz šim nebijušu biznesa modeli, kura mērķis ir turpināt pensionētā uzņēmuma īpašnieka mūža darbu. Kirils Gerasimovičs, uzņēmējs ar starptautisku uzņēmējdarbības pieredzi, kopā ar 20 vietējiem un starptautiskiem partneriem ir uzsācis meklēt uzņēmumu iegādei un pārņemšanai Latvijā, Lietuvā vai Igaunijā. Pēc uzņēmuma iegādes Kirils kļūs par tā vadītāju.

Partneru-investoru komandai pievienojies arī Donatas Dailidė, DOJUS uzņēmumu grupas, kas nodarbojas ar lauksaimniecības, mežsaimniecības, golfa un zāliena tehnikas izplatīšanu, ģenerāldirektors un līdzīpašnieks. "Privātajos un riska kapitāla ieguldījumos esmu iesaistījies jau vairāk nekā 10 gadus - gan individuāli, gan kopā ar ģimeni. Abi modeļi darbojas, sniedzot ieguldītājam peļņu, taču tajos ir arī daži trūkumi. Manuprāt, Pine Coast īstenotais biznesa modelis piedāvā priekšrocības abos ieguldījumu veidos. Tas ir riska kapitāla ieguldījums, kas sniedz iespēju jauniem un daudzsološiem profesionāļiem likt lietā savas uzņēmējdarbības prasmes un entuziasmu, vienlaikus esot arī privātā kapitāla ieguldījums - tiek iegādāts stabils, pelnošs un perspektīvs uzņēmums. Tāpat šis biznesa modelis aizpilda nišu uzņēmumu iegādes segmentā, kur uzņēmumi bieži vien ir pārāk mazi privātā kapitāla fondiem un pārāk lieli riska kapitāla fondiem. Institucionālajiem investoriem šie uzņēmumi var būt nepievilcīgi, jo vērtības radīšanai nepieciešams ilgāks termiņš, vai citu iemeslu dēļ,” stāsta D. Dailide. “Tajā pašā laikā ieguldījumu darījumos, tostarp Pine Coast, parasti piedalās starptautiski investori ar daudzveidīgu pieredzi. Nodrošinot atbalstu, padomu, kā arī kontaktu tīklu uzņēmējdarbības tālākai attīstīšanai un vērtības radīšanai, starptautiski un pieredzes bagāti partneri ir priekšrocība kā uzņēmuma vadītājam, tā uzņēmējdarbībai. Pine Coast ir 20 šādu investoru, tostarp trīs no Baltijas valstīm.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Leiena vaino Dombrovski vakcīnu eksporta kontroles shēmas kļūdā

LETA--BLOOMBERG, 02.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisijas (EK) prezidente Urzula fon der Leiena vainojusi EK viceprezidentu un Eiropas Savienības (ES) tirdzniecības komisāru Valdi Dombrovski pārpratumā saistībā ar Ziemeļīriju, kas izraisījās pēc Covid-19 vakcīnu eksporta kontroles shēmas pieņemšanas.

Kā jau ziņots, EK piektdien pieņēma shēmu rūpnīcās ES valstīs ražoto Covid-19 vakcīnu eksporta kontrolei un skaidroja, ka tas nepieciešams, lai nodrošinātu vakcīnu piegādi ES valstīm.

EK paziņojums izraisīja satraukumu Īrijā un Lielbritānijā, un Lielbritānijas premjers Boriss Džonsons apsūdzēja ES Ziemeļīrijas protokola 16.panta iedarbināšanā, ko Ziemeļīrijas pirmā ministre Arlīna Fostere nodēvēja par "neticamu naidīguma izpausmi".

Taču drīz pēc tam EK atkāpās no sākotnējās nostājas šajā punktā.

EK preses pārstāvis Ēriks Mamers pirmdien žurnālistiem Briselē paziņoja, ka par šo sajukumu atbildīgs ir Dombrovska kabinets.

"Par šo regulējumu ir atbildīgs Dombrovska kungs un viņa kabinets un, protams, komisijas dienesti, kas pakļauti viņam," sacīja Mamers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mīti un patiesība: vienreiz lietojamās e-cigaretes

Piemērojoties mūsdienu globālās attīstības tendenču tempiem, arvien lielāka daļa cilvēces pieņem lēmumu par labu tabakas cigarešu aizstājējproduktiem. Viens no tiem ir vienreiz lietojamās elektroniskās cigaretes. Kas ir šis produkts un vai valdošie mīti par e-cigaretēm ir patiesi? Atbildēt uz šiem jautājumiem šodien aicinājām tirgū vadošo e-cigarešu zīmola pārstāvi Kristapu Kraukli.

Kaut arī pēc izskata tās līdzinās ierastajām cigaretēm, kas “ievietotas” plastmasas apvalciņā, lietošanas veids, kā arī e-cigarešu sastāvs krasi atšķiras no tradicionālajām cigaretēm.

Vienreiz lietojamās elektroniskās cigaretes ir pārnēsājami un diskrēti iztvaicētāji, kas ir aprīkoti ar iebūvētu akumulatoru un konkrēta izmēra e-šķidruma rezervuāru. Viena zīmola SALT e-cigarete satur aptuveni 450 dūmu ieelpošanas reizes. Tāpēc mazliet maldīgs ir sabiedrībā radies nosaukums “vienreiz lietojamā”, jo patiesībā, šis iepriekš minētais ieelpošanas reižu apjoms ir identisks vienai tradicionālajai cigarešu paciņai. Pēc izlietošanas, vienreiz lietojamā e-cigarete tiek izmesta atkritumos. Te der piezīmēt, ka vienreiz lietojamās elektroniskās cigaretes ir dabai draudzīgākas nekā ierastās cigaretes un tradicionālās e-cigaretes, kā arī SALT zīmola produktus ir iespējams pārstrādāt. Tieši šī iemesla dēļ mums ir cieša sadarbība ar Eco Baltija Vide, pateicoties kurai Latvijas pilsētās parādās arvien vairāk īpašam utilizācijas procesam domātas atkritumu tvertnes.

Komentāri

Pievienot komentāru