Citas ziņas

Limbaži nākotni redz kontekstā ar Rīgu

Rudīte Šmite,03.11.2005

Jaunākais izdevums

Runājot par nākotni un reģionālo reformu, limbažnieki sevi uzskata par piederīgiem Rīgai. Apzinoties, ka Limbažiem lielražošana nekad nav bijusi raksturīga, par perspektīvu te uzskata pakalpojumu jomu, tūrismu un iespēju kļūt par pievilcīgu pierīgas dzīvojamo zonu jūras un mežu tuvumā. «Tādēļ uzmanība jāpievērš tam, lai te būtu patīkama dzīvojamā vide, attīstīta infrastruktūra, parocīga satiksme ar Rīgu,» plānus kaļ Limbažu domes priekšsēdētājs Juris Žūriņš. Ražošanā tradicionāli Limbažos ir saglabājusies piena pārstrāde a/s Limbažu piens, kokapstrādē — parketa ražotne SIA Mozaīka un vairāki guļbūvju ražotāji. Pārējais ir pakalpojumu sfēra — pasažieru pārvadājumu veicēji a/s CATA, veikali, saloni, trīs vidusskolas, vakara vidusskola, divu augstskolu filiāles.

Ražošana

Sīkbaļķu iepirkuma cenas Latvijā augustā

Valters Paiders [email protected],07.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sortiments Vidējā cena*, Ls/kub.m Cenas izmaiņa*, Ls Rajons Egle 14.00 0.00 Bauska Egle 25.50 +3.50 Cēsis Egle 12.00 0.00 Jēkabpils Egle 18.46 +1.28 Limbaži Egle 10.00 0.00 Madona Lapkoks 17.00 -1.00 Madona Priede 14.00 0.00 Bauska Priede 25.50 +3.50 Cēsis Priede 14.00 0.00 Jēkabpils Priede 18.46 +1.07 Limbaži Skujkoks 17.00 -1.00 Madona *Cenu aprēķinā ņemti vērā tikai tie uzpircēji, kas pieprasīja sortimentu pārskata un iepriekšējā periodā Avots: Latvijas laikraksti, Dienas biznessSīkbaļķu iepirkuma cenas Latvijā augustā Sortiments Vidējā cena*, Ls/kub.m Cenas izmaiņa*, Ls Rajons Egle 14.00 0.00 Bauska Egle 25.50 +3.50 Cēsis Egle 12.00 0.00 Jēkabpils Egle 18.46 +1.28 Limbaži Egle 10.00 0.00 Madona Lapkoks 17.00 -1.00 Madona Priede 14.00 0.00 Bauska Priede 25.50 +3.50 Cēsis Priede 14.00 0.00 Jēkabpils Priede 18.46 +1.07 Limbaži Skujkoks 17.00 -1.00 Madona *Cenu aprēķinā ņemti vērā tikai tie uzpircēji, kas pieprasīja sortimentu pārskata un iepriekšējā periodā Avots: Latvijas laikraksti, Dienas bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka starptautiskas monētu programmas Hanzas pilsētas ietvaros laidusi apgrozībā Limbažiem veltītu viena lata sudraba jubilejas monētu, informēja Latvijas Bankā. Monētas grafisko dizainu veidojis Gunārs Krollis un ģipša modeli – Jānis Strupulis. Monēta kalta Somijas kaltuvē Rahapaja Oy.

Hanzu – Vācijas tirdzniecības pilsētu savienību – 13. gadsimta vidū nodibināja Lībeka, Hamburga un Brēmene, un tajā vēlāk iesaistījās apmēram 200 pilsētu. No 13. gs. beigām līdz 16. gs. vidum šīs savienības locekles bija arī astoņas Latvijas pilsētas: Rīga, Ventspils, Cēsis, Kuldīga, Straupe, Limbaži, Valmiera un Koknese.

Monēta Limbaži ir likumīgs maksāšanas līdzeklis Latvijas Republikā. Tās maksimālā kopējā tirāža – 15 000 eksemplāri, tirdzniecībai Latvijā tiks nokaltas 3 000 monētas. Šī un citas Latvijas jubilejas un piemiņas monētas iegādājamas Latvijas Bankā un tradicionālās monētu tirdzniecības vietās – bankās, suvenīru un juvelieru veikalos. Monētas cena Latvijas Bankas kasēs – Ls 22.50.

Ražošana

Papīrmalkas iepirkuma cenas Latvijā augustā

Valters Paiders [email protected],07.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sortiments Vidējā cena*, Ls/kub.m Cenas izmaiņa*, Ls Rajons Apse 6.00 0.00 Alūksne Apse 7.00 0.00 Cēsis Apse 6.00 0.00 Gulbene Apse 11.50 0.00 Liepāja Apse 14.00 0.00 Limbaži Apse 10.75 0.00 Madona Apse 13.58 0.00 Rīga Apse 7.00 0.00 Valka Apse 7.00 0.00 Valmiera Apse 14.00 0.00 Ventspils Bērzs 16.50 -0.50 Alūksne Bērzs 20.00 0.00 Bauska Bērzs 17.08 -0.42 Cēsis Bērzs 15.70 -0.70 Gulbene Bērzs 18.67 0.00 Jēkabpils Bērzs 18.05 -1.92 Limbaži Bērzs 15.48 -0.03 Madona Bērzs 20.69 -1.03 Rīga Bērzs 17.08 -0.42 Valka Bērzs 17.21 -0.44 Valmiera Egle 7.00 0.00 Alūksne Egle 10.00 0.00 Bauska Egle 8.17 +0.17 Cēsis Egle 7.00 0.00 Gulbene Egle 10.00 0.00 Jēkabpils Egle 7.86 -0.36 Limbaži Egle 10.00 0.00 Madona Egle 13.11 +0.89 Rīga Egle 8.17 +0.17 Valka Egle 8.12 +0.12 Valmiera Osis 14.00 0.00 Madona Ozols 14.00 0.00 Madona Priede 14.30 +1.50 Rīga Skujkoks 5.00 +1.00 Alūksne Skujkoks 10.00 0.00 Bauska Skujkoks 6.17 +1.00 Cēsis Skujkoks 5.00 +1.00 Gulbene Skujkoks 10.00 0.00 Jēkabpils Skujkoks 8.78 +0.81 Limbaži Skujkoks 7.24 +0.69 Madona Skujkoks 11.58 +0.24 Rīga Skujkoks 6.17 +1.00 Valka Skujkoks 6.12 +1.00 Valmiera *Cenu aprēķinā ņemti vērā tikai tie uzpircēji, kas pieprasīja sortimentu pārskata un iepriekšējā periodā Avots: Latvijas laikraksti, Dienas bizness

Transports un loģistika

Izvēlēti sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursa uzvarētāji vēl četrās lotēs

Db.lv,18.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies piedāvājumu vērtēšana konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu nākamajos 10 gados četrās maršrutu tīkla daļās, informē SIA "Autotransporta direkcija".

Iepirkumu komisija, izvērtējot piedāvājumus, atzinusi, ka konkursā uzvarējuši šādi pārvadātāji: AS "Nordeka" lotē "Cēsis"; SIA "Tukuma auto" lotē "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni"; AS "Nordeka" lotē "Limbaži, Sigulda" un AS "Liepājas autobusu parks" lotē "Ogre, Aizkraukle".

Savukārt maršrutu tīkla daļā "Jelgava, Dobele" un "Ventspils" saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja Iesniegumu izskatīšanas komisijas norādījumiem ir veikta atkārtota piedāvājumu pārvērtēšana.

Maršrutu tīkla daļā "Jelgava, Dobele" pieņemts lēmums pārtraukt konkursa procedūru, pamatojoties uz to, ka apvienībai SIA "Jelgavas autobusu parks" un SIA "Dobeles autobusu parks" izmaksājamais kompensāciju apmērs visā līguma darbības laikā - 10 gadu periodā - vairāk nekā divas reizes pārsniegtu finansējumu, kas tiek piešķirts sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas rezultātā radušos zaudējumu segšanai.

Ražošana

Papīrmalkas iepirkuma cenas Latvijā 22.-27. augustā

Valters Paiders [email protected],01.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sortiments Cena*, Ls/kub.m Cenas izmaiņa*, Ls/kub.m Rajons Apse 6.00 0.00 Alūksne Apse 7.00 0.00 Cēsis Apse 6.00 0.00 Gulbene Apse 20.50 -2.50 Jelgava Apse 14.00 0.00 Limbaži Apse 14.06 0.00 Rīga Apse 7.00 0.00 Valka Apse 7.00 0.00 Valmiera Apse 14.00 0.00 Ventspils Bērzs 16.50 0.00 Alūksne Bērzs 20.00 0.00 Bauska Bērzs 17.50 0.00 Cēsis Bērzs 15.25 -0.50 Gulbene Bērzs 18.50 0.00 Jēkabpils Bērzs 18.50 0.00 Limbaži Bērzs 15.00 -1.00 Madona Bērzs 21.00 0.00 Rīga Bērzs 15.00 -2.00 Talsi Bērzs 17.50 0.00 Valka Bērzs 17.50 0.00 Valmiera Egle 7.00 0.00 Alūksne Egle 10.00 0.00 Bauska Egle 8.00 0.00 Cēsis Egle 7.00 0.00 Gulbene Egle 10.00 0.00 Jēkabpils Egle 7.00 0.00 Limbaži Egle 13.67 0.00 Rīga Egle 11.50 0.00 Talsi Egle 8.00 0.00 Valka Egle 8.00 0.00 Valmiera Osis 14.00 0.00 Madona Ozols 14.00 0.00 Madona Priede 14.50 0.00 Rīga Skujkoks 5.00 0.00 Alūksne Skujkoks 10.00 0.00 Bauska Skujkoks 6.00 0.00 Cēsis Skujkoks 5.00 0.00 Gulbene Skujkoks 10.00 0.00 Jēkabpils Skujkoks 9.50 0.00 Limbaži Skujkoks 7.00 0.00 Madona Skujkoks 13.22 0.00 Rīga Skujkoks 9.50 0.00 Talsi Skujkoks 6.00 0.00 Valka Skujkoks 6.00 0.00 Valmiera Piebilde: Cenu aprēķinā ietverti tikai tie uzpircēji, kas apaļkoksni pieprasīja pārskata un iepriekšējā nedēļā Avots: Latvijas

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Nordeka" līdz šim autobusu parka atjaunošanā ieguldījusi 12,5 miljonus eiro un tuvākajos mēnešos ieguldīs vēl 10 miljonus eiro, informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Genrihs Peršteins.

Jauni autobusi ir paredzēti, lai apkalpotu pasažieru pārvadājumus maršruta tīkla daļās "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda", kur "Nordeka" no 1.jūlijā gatavojās pilnā apjomā izpildīt uzņemtās saistības.

Par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus šajās divās maršruta tīkla daļās "Nordeka" gatava iestāties arī tiesā, un šobrīd gatavo kasācijas sūdzību Augstākās tiesas Senātam, lai pārsūdzētu Valmieras administratīvās tiesas lēmumu atcelt vienošanās par līgumu izpildes pagarināšanu reģionālo maršrutu tīkla daļā "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda".

Peršteins norāda, ka martā un aprīlī kopā "Nordeka" saņem 17 ar dīzeļdegvielu darbināmus mikroautobusus "Mercedes Benz Sprinter", 10 bezizmešu autobusus "Universals OPP 907", kā arī 37 "Iveco Crossway Line", kas ir lielas ietilpības autobusi, 70% no uzskaitītajiem autobusiem ir īpaši pielāgoti personām ar kustību traucējumiem, kas ir būtisks papildinājums, jau reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem sagatavotajam autobusu parkam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidēji mēnesī vārds Latvia (Latvija angļu valodā) interneta populārākajā meklēšanas portālā Google tiek ievadīts 450 tūkst. reižu, Latvia tourism (Latvija tūrisms) - 135 tūkst. reižu.

Salīdzinot nedēļas, kad informācija par Rīgu meklēta visaktīvāk, un ziņas, kas šajā laikā parādījās ārvalstu interneta vietnēs un medijos, skaidrs, ka līknes augstākie punkti saistīti ar citviet plaši izskanējušiem notikumiem - ASV prezidenta Džordža Buša vizīti Rīgā, Pasaules čempionātu hokejā, NATO sanāk­smi, slavenā hokejista Sergeja Žoltoka bērēm, skandāliem apvītajiem geju un lesbiešu gājieniem. Tāpat intereses augstākie punkti bijuši novērojami uzreiz pēc tam, kad lēto biļešu aviolīnija Ryanair paziņoja, ka uzsāks lidojumus uz Rīgu, kā arī tad, kad Latvija pievienojās Šengenas līgumam. Tomēr visaugstākais punkts līknē tika sasniegts nedēļā, kad plašu atspoguļojumu izraisīja kārtējā Brīvības pieminekļa apgānītāja aizturēšana un tam sekojušie tā brīža iekšlietu ministra Mareka Segliņa neglaimojošie izteikumi par Lielbritānijas iedzīvotājiem.

Būve

VARAM sagatavojusi priekšlikumus 105 reģionālajai reformai svarīgu ceļu posmu sakārtošanai

LETA,29.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās ministrija (VARAM) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) sagatavojusi priekšlikumus 300 miljonu eiro programmai, kuras īstenošanas rezultātā tiks uzlabota novadu centru sasniedzamība, sakārtojot 105 ceļu posmus teju 900 kilometru (km) kopgarumā.

Investīciju programma tika veidota sadarbībā ar VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) un plānošanas reģioniem. Saraksta izstrādei VARAM lūdza visiem plānošanas reģioniem sadarbībā ar pašvaldībām sagatavot un iesniegt priekšlikumus ar prioritāri pārbūvējamo un atjaunojamo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmiem reģionā ietilpstošajās pašvaldībās.

Darba procesā vairākiem būtiskiem ceļu posmiem tika rasti risinājumi to sakārtošanai jau 2020.gadā. Līdz ar to valsts budžetam tika pieteikti tie autoceļu posmi, kam nepieciešams papildu budžets.

Plānots atbalstīt līdz pat 900 kilometriem (km) valsts reģionālo un vietējo autoceļu, kuru pārbūve un atjaunošana ir prioritāra administratīvi teritoriālās reformas īstenošanai. Šo autoceļu pārbūvei un atjaunošanai nepieciešami 300 miljoni eiro.

Ražošana

Baļķu iepirkuma cenas Latvijā augustā

Valters Paiders [email protected],07.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sortiments Vidējā cena*, Ls/kub.m Cenas izmaiņa*, Ls Rajons Alksnis 25.00 0.00 Jēkabpils Alksnis 16.00 0.00 Valka Apse 30.00 0.00 Balvi Apse 30.00 +4.00 Cēsis Apse 23.67 +0.33 Jēkabpils Apse 26.00 0.00 Krāslava Apse 26.00 +4.50 Ludza Apse 20.97 0.00 Madona Apse 16.00 0.00 Tukums Apse 21.00 0.00 Valka Bērzs 25.00 -3.00 Limbaži Bērzs 25.20 0.00 Madona Bērzs 37.33 0.00 Rīga Bērzs 60.00 0.00 Talsi Bērzs 23.00 0.00 Valka Egle 30.87 +1.52 Aizkraukle Egle 24.00 0.00 Bauska Egle 32.01 +3.87 Cēsis Egle 28.20 +2.63 Gulbene Egle 24.75 0.00 Jēkabpils Egle 25.33 +2.89 Krāslava Egle 28.23 +7.07 Liepāja Egle 26.23 +4.14 Limbaži Egle 25.33 +2.89 Ludza Egle 24.68 0.00 Madona Egle 24.67 +2.00 Rēzekne Egle 35.22 +2.52 Rīga Egle 22.87 -0.31 Talsi Egle 24.67 +1.93 Valka Egle 29.35 +7.55 Valmiera Goba 50.00 0.00 Talsi Lapkoks 18.00 0.00 Madona Liepa 40.00 0.00 Talsi Melnalksnis 23.00 0.00 Balvi Melnalksnis 19.67 -0.17 Jēkabpils Melnalksnis 20.97 0.00 Madona Melnalksnis 36.25 0.00 Rīga Melnalksnis 50.00 0.00 Talsi Osis 28.00 0.00 Limbaži Osis 74.29 0.00 Rīga Osis 75.00 +2.50 Talsi Ozols 80.00 +2.50 Talsi Priede 37.62 +1.53 Alūksne Priede 32.79 +0.79 Balvi Priede 21.00 0.00 Bauska Priede 35.48 +3.12 Cēsis Priede 39.31 +2.29 Daugavpils Priede 45.30

Ražošana

Baļķu iepirkuma cenas Latvijā 22.-27. augustā

Valters Paiders [email protected],01.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sortiments Cena*, Ls/kub.m Cenas izmaiņa*, Ls/kub.m Rajons Alksnis 25.00 0.00 Jēkabpils Apse 30.00 0.00 Cēsis Apse 23.33 0.00 Jēkabpils Apse 20.00 0.00 Madona Bērzs 25.00 0.00 Limbaži Bērzs 27.00 +4.50 Madona Bērzs 37.33 0.00 Rīga Bērzs 32.50 0.00 Tukums Egle 24.00 0.00 Bauska Egle 32.83 +0.17 Cēsis Egle 22.50 0.00 Dobele Egle 22.97 +2.82 Gulbene Egle 24.00 0.00 Jēkabpils Egle 25.33 0.00 Krāslava Egle 23.78 +0.33 Kuldīga Egle 25.50 0.00 Liepāja Egle 26.00 +2.00 Limbaži Egle 25.33 0.00 Ludza Egle 27.00 +6.00 Madona Egle 25.33 0.00 Rēzekne Egle 30.86 +0.33 Rīga Egle 23.50 +0.67 Saldus Egle 22.85 +0.30 Talsi Egle 22.00 0.00 Tukums Egle 26.79 +0.06 Valka Egle 34.64 +4.00 Valmiera Egle 22.00 0.00 Ventspils Melnalksnis 19.83 0.00 Jēkabpils Melnalksnis 20.00 0.00 Madona Melnalksnis 36.25 0.00 Rīga Osis 74.29 0.00 Rīga Priede 27.50 +0.17 Alūksne Priede 28.25 +0.25 Balvi Priede 21.00 0.00 Bauska Priede 28.25 +0.25 Cēsis Priede 28.25 0.00 Daugavpils Priede 19.50 0.00 Dobele Priede 28.31 +0.11 Gulbene Priede 25.83 -1.42 Jēkabpils Priede 25.06 0.00 Krāslava Priede 21.00 0.00 Kuldīga Priede 22.42 0.00 Liepāja Priede 27.50 +1.50 Limbaži Priede 25.06 0.00 Ludza Priede 26.17 +0.17 Madona Priede 28.25 0.00 Preiļi Priede 25.06 0.00 Rēzekne Priede

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē visvairāk ar dzīvi ir apmierināti Ziemeļeiropas iedzīvotāji. Par to liecina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas izveidotais pasaulē laimīgāko valstu saraksts, kura augšgalā ir Dānija, Somija, Nīderlande un Zviedrija.

Papildus tam valstis tika ierindotas sarakstā arī ņemot vērā Starptautiskā Valūtas fonda datus par valsts IKP uz vienu iedzīvotāju, kā arī bezdarba līmeni valstī.

10. Beļģija

Apmierinātība ar dzīvi: 76.3

Prognozes par nākotni: 75.5

IKP uz vienu iedzīvotāju: 49 888 ASV dolāri

Bezdarba līmenis: 6.5%

9. Norvēģija

Apmierinātība ar dzīvi: 76.5

Prognozes par nākotni: 84.3

IKP uz vienu iedzīvotāju: 98 822 ASV dolāri

Bezdarba līmenis: 2.6%

Transports un loģistika

Pasažieru vilciena maršruts no Viļņas līdz Tallinai atkarīgs no Latvijas un Igaunijas vienošanās

LETA/BNS,27.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilcienu satiksmes starp Viļņu un Rīgu pagarināšana līdz Tallinai ir atkarīga no Latvijas un Igaunijas amatpersonu lēmumiem, trešdien paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

Trešdienas rītā atklājot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Rīgu, Skuodis žurnālistiem teica, ka Latvija un Igaunija pašlaik diskutē par dzelzceļa satiksmi starp Rīgu un Tartu, kuram varētu pielāgot arī līnijas starp Viļņu un Rīgu kursēšanas grafiku.

"Man ir ļoti grūti runāt par projektiem, kurus tieši nevaru ietekmēt, jo vispirms par to ir jāvienojas Igaunijas un Latvijas pusei," trešdien Viļņā žurnālistiem sacīja Skuodis, atbildot uz jautājumu, vai pašreizējā valdības sasaukuma laikā varētu sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Tallinu.

"Jau notiek sarunas par savienojumu starp Rīgu un Tartu, un mums ir [dzelzceļa] savienojums no Tartu uz Tallinu. Ja tiks izveidots savienojums starp Rīgu un Tartu, es domāju, ka mēs varēsim pielāgot kustības grafikus [maršrutam Viļņa-Rīga]," klāstīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība sēdē otrdien nolēma piešķirt divus miljonus eiro valstij piederošajam pasažieru vilcienu operatoram "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", vilcienu satiksmes starp Tartu un Rīgu sākšanai.

Tādējādi pasažieru pārvadājumus maršrutā Tartu-Rīga varētu būt iespējams sākt pavasarī.

"Rīgas līnija ir ļoti būtiska gan Tartu, gan Igaunijai, lai uzlabotu reģionālo pieejamību," sacīja Igaunijas reģionālo lietu un zemkopības ministre Pireta Hartmane, piebilstot, ka vilcienu satiksme starp Tartu un Rīgu uzlabos dzīves kvalitāti Dienvidigaunijā, kā arī uzlabos reģiona pievilcību gan iedzīvotājiem, gan uzņēmumiem.

Ministre norādīja, ka dzelzceļa savienojums ar Rīgu pavērs Dienvidigaunijai iespējas ārpus Igaunijas robežām.

"Elron" pauda cerību, ka pasažieru pārvadājumus starp Tartu un Rīgu izdosies sākt nākamā gada pavasarī, ja projektam tiks piešķirts valsts finansējums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas mērogā salīdzinot galvaspilsētas, Rīga izceļas ar pārliecinošu iedzīvotāju skaita zudumu, kopš Latvija atguvusi neatkarību, savukārt Lietuvas un Igaunijas galvaspilsētas spējušas apturēt iedzīvotāju skaita kritumu. Tallinā tas izdevās jau pēc 2005. gada, savukārt Viļņā – pēc 2012. gada, liecina LDDK Finanšu un nodokļu eksperta Jāņa Hermaņa apkopotie dati.

Kurš ātrāks?

Pērnā gada nogalē Latvijas Bankas ekonomists Oļegs Krasnopjorovs nāca klajā ar pētījumu par Rīgu Vai esam gatavi nākamajiem 820 gadiem? Rīgas paradīzes atslēgas meklējot. Tas angļu valodā atrodams LB interneta vietnē Makroekonomika.lv. Pētījumā tieši tiek nolikta Rīgas attīstība uz pārējo Baltijas galvaspilsētu fona. Galvenie secinājumi – Rīgā daudzi ekonomiskie rādītāji aug straujāk nekā valstī vidēji, piemēram, IKP uz vienu iedzīvotāju galvaspilsētā ir pat divas reizes lielāks nekā daudzos citos valsts reģionos. Tomēr izrādās, ka Tallinā un Viļņā viss notiek straujāk. Izaugsme ir vēl ātrāka, makroekonomiskie rādītāji vēl labāki.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām ekonomikas lejupslīde atspoguļojas pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumos – neraugoties uz nodokļa likmes pieaugumu, tā iekasēšanas apmērs ir ievērojami krities.

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati par valsts budžeta ieņēmumu daļas izpildi uz šī gada 17. februāri, liecina, ka valsts pamatbudžetā ieskaitāmie nodokļi iekasēti 65.1 % apmērā no plānotajiem, bet valsts sociālā budžeta nodokļu ieņēmumu plāns izpildīts par 70.5 %. 2009. gada janvārī VID izdevies par 5.2 % pārpildīt nodokļu iekasēšanas plānu, visticamāk, pateicoties ievērojamai uzņēmumu ienākuma nodokļa plāna pārpildei.

Db analizē: Lejupslīdi redz nodokļu ieņēmumos

Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i.,08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu tendences rāda, ka arī uzturēšanās laiks krastā palielinās, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no straujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko ik gadu izmanto aptuveni 23 milj. pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot arī jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas, norāda Rīgas Brīvosta. Tās dati liecina, ka pēdējo gadu laikā Rīgas ostā ir vērojams kruīzu pasažieru skaita pieaugums. Kopumā pagājušajā gadā Rīgu apmeklēja 86 kruīza kuģi, ar kuriem uz galvaspilsētu tika atvesti 87,4 tūkst. pasažieru no vairāk nekā 120 pasaules valstīm Līdz ar to pasažieru skaits, salīdzinājumā ar 2016. gadu, ir pieaudzis par 22,4%. Rīgas Brīvosta norāda, ka ir sasniegts desmitgades pasažieru pārvadājumu rekords.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zīmolu "Elron" strādājošais Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid" tiešos vilcienu reisus starp Tartu un Rīgu plāno sākt vasarā, sacīja "Elron" izpilddirektors Lauri Betlems.

Pēc viņa teiktā, kompānija ir vilcienu autorizācijas procesa vidū, bet pirmo testa braucienu no Valgas uz Rīgu plānots veikt jau nākamo divu nedēļu laikā.

"Mēs ceram sākt nodrošināt tiešos reisus starp Tartu un Rīgu šī gada vasarā," uzsvēra Betlems.

Viņš skaidroja, ka lielākā problēma maršruta atklāšanai ir bijusi vilcienu autorizācija Latvijā, jo process ir aizņēmis daudz ilgāku laiku, nekā sākotnēji tika gaidīts.

Savukārt AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors papildināja, ka patlaban ir saņemta atļauja, ka "Elron" var testēt Latvijas dzelzceļa infrastruktūru un veikt pirmos testus.

"Process iet uz priekšu, tomēr laikam Igaunijas kolēģi bija pārāk optimistiski, jo desmit gadus atpakaļ situācija bija citādāka, bet tagad Eiropas standarti ir krietni stingrāki," pauda Nešpors.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Transports un loģistika

Vēl šogad varētu veikt pasažieru vilciena izmēģinājuma braucienu starp Tartu un Rīgu

LETA/ERR,28.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānots, ka pasažieru vilciena izmēģinājuma brauciens starp Tartu un Rīgu notiks līdz šā gada beigām, paziņojis Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron".

Iecerēts, ka pasažieru pārvadājumi dzelzceļa maršrutā Rīga-Tartu sāksies nākamgad.

"Elron" tehnoloģiju direktors un valdes loceklis Merts Ērenpreiss sacīja, ka ir atrisināti visi sertifikācijas jautājumi un projekts var virzīties uz priekšu.

"Būtībā varam teikt, ka šonedēļ dokumentācija un sagatavošanās darbs ir sasniedzis līmeni, kad Latvijas drošības uzraudzības institūcijai ir iespējams iesniegt pieteikumu izmēģinājuma braucienam," viņš teica.

Ja nenotiks nekas negaidīts, obligāto izmēģinājuma braucienu būs iespējams veikt vēl šogad.

Sākotnēji bija plānots, ka pasažieru vilciens starp Rīgu un Tartu varētu kursēt jau šogad, kad Tartu ir Eiropas kultūras galvaspilsēta, taču sertifikācijas process izrādījās ilgāks, nekā sākotnēji plānots.

Pakalpojumi

airBaltic paplašinās lidojumus starp Ukrainu un Krieviju caur Rīgu; pēc gaisa telpu slēgšanas pieprasījums varētu augt

LETA,14.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic no septembra beigām jau piedāvā izdevīgus nosacījumus lidojumiem uz Krievijas un Ukrainas galvaspilsētām un norāda, ka ir ērti izmantot Rīgu kā tranzītpunktu lidojumiem no Maskavas uz Kijevu, īpaši pēc tam, kad Ukraina, atbildot uz identisku Maskavas lēmumu, no 25.oktobra slēgs savu gaisa telpu Krievijas aviolīnijām.

Kā aģentūrai LETA skaidro airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags, šajā situācijā varot vilkt paralēles ar situāciju Gruzijas un Krievijas konflikta laikā, kad tika noteikti līdzīgi aizliegumi. Arī tad daudzi pasažieri izvēlējās lidot caur Rīgu. Kopš septembra beigām airBaltic sākusi paplašināt lidojumus starp Krieviju un Ukrainu caur Rīgu.

Jau līdz šim abu valstu iedzīvotāji izmantojuši Rīgu kā tranzītlidostu ceļojumiem gan uz Ziemeļeiropu, gan citiem reģioniem. «Rīga ir tradicionāla pārsēšanās vieta gan Krievijas, gan Ukrainas ceļotājiem,» secina lidsabiedrības pārstāvis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis būs jau 15. gads, kad notiks krietnās mūzikas festivāls. Tas ieguvis augstu popularitāti un dažviet Latvijā koncerti ir kļuvuši par pilsētas svētkiem.

Fredis kopā ar draugiem nepilna mēneša garumā iecerējis apceļot astoņas Latvijas pilsētas. Sākums būs 3. jūlijā Cēsīs, un tad cauri visai Latvijai - Alūksne, Saldus, Roja, Dobele, Aizkraukle, Valmiera un Limbaži.

Šogad Dziesma manai paaudzei programma sastāvēs no trim daļām:

18:00 sāksies Noras Bumbieres piemiņai veltīts koncerts.

Šā koncerta ideja ir atgādināt skatītājiem par Noras Bumbieres ieguldījumu Latvijas mūzikas vēsturē un vākt ziedojumus Noras Bumbieres piemineklim.

Šajā koncertā uzstāsies Viktors Lapčenoks, Margarita Vilcāne, Ojārs Grīnbergs Zigfrīds Muktupāvels u.c. Latvijā pazīstami izpildītāji.

20:00 sāksies tradicionālais Dziesma manai paaudzei šovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salacgrīvā no 6.maija līdz 13.maijam autotransporta satiksmei slēgs pagaidu tiltu pār Salacu, lai veiktu brauktuves klāja pastiprināšanu, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Vieglā transporta satiksmi virzienā uz Igauniju organizēs pa reģionālo autoceļu Limbaži-Salacgrīva (P12), vietējo autoceļu Salacgrīva-Vecsalaca (V144), šķērsojot upi pa Annasmuižas tiltu (V144), Vecsalaca-Mērnieki (V145) un reģionālo autoceļu Ainaži-Matīši (P15).

Savukārt vieglā transporta satiksmei Rīgas virzienā un sabiedriskā transporta satiksmei abos virzienos būs noteikts maršruts cauri Salacgrīvai - pa Baznīcas ielu (V144), Annasmuižas tiltu un Limbaži-Salacgrīva.

Tiltam ir noteikti gabarīta ierobežojumi un satiksme pār to tiks organizēta ar luksoforu, arī pa Baznīcas ielu satiksme tiks organizēta ar luksoforiem.

LVC iepriekš skaidroja, ka esošās brauktuves tērauda klājs transporta slodzes dēļ regulāri plīst, tādēļ jāveic papildu jaunu plātņu piemetināšana, šo darbu laikā slēdzot satiksmi.

Transports un loģistika

Pagarina konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 maršrutos

Dienas Bizness,19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija pagarinājusi pieteikšanos konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 reģionālajos maršrutos, kas ietilpst 10 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs, biznesa informācijas portālu db.lv informēja Autotransporta direkcijas Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Pretendenti savu piedāvājumu par regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu ar autobusiem lotē Alūksne, Daugavpils, Gulbene, Jēkabpils, Limbaži, Ludza, Madona, Preiļi, Rēzekne un Ziemeļkurzeme Autotransporta direkcijai varēs iesniegt līdz 2017. gada 14. jūlijam. Direkcijā skaidro, ka konkursa termiņš pagarināts, jo veikti grozījumi tā nolikumā.

Pārvadātājs, kas uzvarēs konkursā, pakalpojuma nodrošināšanu uzsākts 2018. gada 1. janvārī, un līgums ar pārvadātāju tiks slēgts līdz 2020. gada beigām.

Konkursa nolikumā ir precizēts iesniedzamo dokumentu saturs, veikti atsevišķi tehniskie labojumi un precizēta iepirkumi komisijas lēmumu pieņemšanas kārtība jautājumā, kas skar uzvarētāja noteikšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD) izsludinājusi konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 reģionālajos maršrutos, kas ietilpst 10 maršrutu tīkla daļās, aģentūrai LETA pavēstīja ATD.

Pretendenti piedāvājumu par regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu ar autobusiem lotēs "Alūksne", Daugavpils", "Gulbene", "Jēkabpils", "Limbaži", "Ludza", "Madona", "Preiļi", "Rēzekne" un "Ziemeļkurzeme" ATD var iesniegt līdz 2017.gada 19.jūnijam.Konkursā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums - ne tikai cena, bet arī tehniskais piedāvājums.

Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums (autobusu parka vidējais vecums nedrīkst pārsniegt 20 gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums - 25 gadus), tehniskais aprīkojums, pakalpojuma sniegšanas kvalitāte un drošība (piemēram, videonovērošana, kas fiksē transportlīdzekļa vadītāja sēdvietu), kā arī papildu bonusi (piemēram, individuālais apgaismojums autobusa salonā, audiāli un vizuāli pieejami sabiedriskā transporta kustības saraksti u.c.)."Ņemot vērā, ka ATD strādā pie jaunas sabiedriskā transporta pakalpojuma organizēšanas kārtības no 2021.gada, līgumi ar pārvadātājiem, kas uzvarētu šajā konkursā, tiks slēgti līdz 2020.gada 31.decembrim. Šobrīd ATD administrē 65 dažādus līgumus ar pārvadātājiem un šajos līgumos noteiktas atšķirīgas kvalitātes prasības un pakalpojuma sniegšanas standarti, tādējādi pasažieri un pārvadātāji ir nostādīti nevienlīdzīgā situācijā," norādīja direkcijas pārstāvji.