Transports un loģistika

Loģistikas centru Salaspilī grib kā lielāko Baltijā

Egons Mudulis, 15.03.2018

Avots: AECOM

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Pagaidām gan maz skaidrības par šī Rail Baltica objekta izveides grafiku

Tas izriet no Eiropas platuma (1435 mm) dzelzceļa projekta Rail Baltica (RB) nacionālā ieviesēja valsts SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDzL) Attīstības un sadarbības departamenta direktora Agņa Driksnas un citu projektā iesaistīto vai ieinteresēto teiktā Dienas Biznesam.

Pirms pusotra gada (15.09.2016.) DB rakstīja, ka RB intermodālais loģistikas centrs (ILC) atradīsies Salaspilī, jo daudzkritēriju analīzē secināts, ka Salaspils izkonkurē ne tikai, piemēram, Iecavu vai Vangažus, bet arī Olaini. ILC iecerēts izveidot teritorijā starp esošajiem 1520 mm platuma sliežu ceļiem un autoceļiem A4 (Via Baltica) un P5 (savieno Sauriešus ar Tīnūžiem). Tobrīd bija daudz neatbildētu jautājumu, tostarp saistībā ar ICL pārvaldību, taču arī šobrīd par to lielākas skaidrības, šķiet, īsti nav.

Laiks izlemt

Vaicāts par ILC projekta tālāko virzību un to, kas šobrīd atbild par centra izveidi, A. Driksna norāda, ka atbilstoši līdzšinējai izpētei un valsts sev dotajam uzdevumam tuvākā pusgada laikā jānosaka Salaspils pārvaldības modelis un jādefinē, kas būs atbildīgais par šī centra attīstību. Paralēli tam Satiksmes ministrija Eiropas Infrastruktūras savienojuma instrumenta (CEF) trešajam uzsaukumam pieteikusi konkrētas aktivitātes Salaspilī, proti, ietekmes uz vidi novērtējumu (IVN), lai varētu sagatavot teritoriju loģistikas darbībām. Pēc IVN un teritorijas noteikšanas sekotu projektēšana un būvniecība. Galamērķis ir, lai 2026. gadā, kad pa RB infrastruktūru sāks kursēt vilcieni, Salaspils ILC būtu lielākais šāda veida objekts Baltijā. Tas nozīmē, uzsver A. Driksna, ka secīgi jāveic sagatavošanas darbi – jānosaka atbildīgais, pārvaldības modelis, jāpiesaista operators, kas darbinās krānus, jādomā par kravu piesaisti un sadarbības partneriem gan Eiropā, gan NVS.

Attiecībā uz ILC piederību viņš norāda, ka valsts tiešajā un netiešajā īpašumā un pārvaldībā jāpaliek būtiskajai infrastruktūrai, proti, pirmkārt, sliedēm, otrkārt, apkalpes zonai ar krāniem, kur vilcieni tiek saņemti un palaisti. Citiem vārdiem, runa ir par to infrastruktūru, kas nepieciešama, lai varētu nodrošināt loģistikas centra pamatdarbību. Tai pašā laikā ir piedāvājumi, piemēram, no ķīniešiem, projektēt, būvēt un pārvaldīt.

Visu rakstu Loģistikas centru Salaspilī grib kā lielāko Baltijā lasiet 15. marta laikrakstā Dienas Bizness.