Mana pieredze: Celt pašapziņu ar apakšveļu 

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu biznesu, iekarojis Parīzi un plāno apakšveļā ietērpt arī sievietes Ņujorkā.

Monta Glumane, 2019. gada 12. marts plkst. 7:39

«Šajā nozarē ir viegli sākt individuālā dizaina veļas biznesu, bet noturēt uzmanību ir diezgan grūti. Tie uzņēmēji, kuri bija mani elki, kad sāku biznesu, šobrīd jau ir beiguši savu darbību. Pašmācības ceļā nodibinājām uzņēmumu, attīstījām šūšanu, pārdošanu. Pirmie trīs gadi bija maldīšanās un bakstīšanās, un tikai pēdējos divus gadus var teikt, ka šis ir bizness,» stāsta zīmola Flash You and me dizainere Līva Šteina.

Viņa pauž, ka Latvijā nevienam nav pieredzes veļas dizaina izstrādē, arvien viss tiek balstīts uz padomju laika zināšanām. Dizainerei aizvien ir nesaprotami, kā te var būt tik daudz veļas ražotāju, bet nav nevienas izglītības iestādes, kurā iegūt specializēto izglītību. Viņa pati ir beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju. «Pirku biksītes un ārdīju ārā. Lai arī viss ir nācis pašmācības ceļā, tāpat konstruēšanas un šūšanas pamatus, proporciju ievērošanu un sajušanu iedeva akadēmijas izglītība. 4. kursā manu vīru notrieca mašīna, viņš bija komā, un es taisīju kolekciju par to, kā atspoguļojas iekšējās rētas, kā cilvēks, kurš ir iekšēji cietis, izskatās ārēji. Kolekcija bija ar saitēm, lentēm. Tā doma bija, ka tu sasien sevi ar apģērbu, lai neredz to, kas notiek iekšā, un tā arī aizsākās apakšveļas radīšana ar lentēm,» atceras L. Šteina.

Viņa pastāsta kādu gadījumu, kad uz darbnīcu ieradās mamma ar kolēģi, abas ir pasniedzējas un uzdevušas jautājumu: «Vai tas ir kaut kas seksam?» Teorētiski viss ir seksam, taču lielākās pārmaiņa ir saistītas ar to, ka sieviete var ģērbties un pirkt veļu sev. Tas, par ko visvairāk cīnos ar latvietēm – kur tad es šo vilkšu. Kā kur? Velc sev, pa māju, vienkārši uzmundrini sevi. Tiek lauzts stereotips, ka veļa ir paredzēta vīrietim. Pat ja to neviens neredz, tā ir sievietes labsajūtai. Nav jānēsā spiedīgas lentītes, lai kādam izpatiktu. Ir jādara sev un jāpatīk sev. Ja vīrietim arī patīk, tad labi, ir pārliecināta L. Šteina.

Saģērbj klientes pati

Lai gan sākotnēji zīmola pamatideja bija radīt pāru biksītes, gadu laikā ir mainījusies mērķauditorija. Kā saka L. Šteina, vīrieši šobrīd ir atstāti novārtā, jo tas ir cits tirgus. Stiprais dzimums vairs nav zīmola mērķauditorija, taču, iespējams, nākotnē vīriešiem tiks veidoti atsevišķi produkti vai līnija. Pieprasījums pēc pāru apakšbiksēm bija liels, un ideja bija tik veiksmīga, ka to ātri vien nokopēja. «Tika veikti pāris pirkumi uz Koreju, un pēc dažiem mēnešiem pat fotosesijas bija nokopētas – krāsu gamma, interjera elementi. Pāru biksītes pircēji uztvēra vairāk kā dāvanu – tieši cenas dēļ. Mēs nevarējām piedāvāt tik zemu cenu kā Ķīnas ražotnes. Sākām ražot sieviešu veļu, lai palielinātu ietirgojumu, un sākās īsts bizness. Pirmos melnos apakšveļas komplektus pārdevām vienas nedēļas laikā,» atceras L. Šteina. Sievietēm visbiežāk, ieraugot Flash You and me radīto apakšveļu, reakcija ir pārsteigums, vīriešiem rodas jautājums – kā to var attaisīt. Dizainere pastāsta – var likties, ka apakšveļu ir sarežģīti uzvilkt, taču katru detaļu ir iespējams pieregulēt tā, lai tā atbilstu klientes ķermenim. «Apakšveļa ir radīta tā, lai būtu pēc iespējas vienkāršāk no tā visa tikt ārā un nesapīties,» paskaidro L. Šteina.

Ir grūti definēt, kas ir vidējais Flash You and me klients. Starp zīmola piekritējām ir gan dizaineres, zinātnieces, dakteres, studentes, gan striptīzdejotājas un kailfoto modeles. Tāpat – gan meitas, gan mātes. Vidējais vecums, kad sievietes iegādājas Flash You and me apakšveļu, ir no 30 līdz 40 gadiem. Starp klientēm ir arī uzņēmējas, kuras profesionālajā vidē neatļaujas nēsāt šādu apakšveļu, taču mājās tērpjas šajā zīmolā. Vidēji sievietes vienā pirkuma reizē iztērē aptuveni 100 eiro, un šis skaitlis ar katru reizi pieaug. Savukārt vīrieši savu dāmu apakšveļai ierasti iztērē ap 200 eiro. Stiprā dzimuma klientu kļūst arvien vairāk. «Pamata tirgus nav Latvija, neesam īsti to izpētījuši. Tas mums organiski ir nācis klāt. Ir bijis arī tā, ka aizsūtām pasūtījumu, piemēram, uz Singapūru, un pēkšņi latviski atbild – nezināju, ka jūs esat no Latvijas. Īsti nevaru noraksturot Latvijas klientus, bet tie noteikti ir cilvēki, kuri vēlas pamēģināt kaut ko jaunu,» stāsta L. Šteina. Visvairāk pasūtījumu ir laikā no novembra līdz martam – Ziemassvētki, Jaunais gads, Valentīndiena un Sieviešu diena.

Plānā Ņujorka un Berlīne

Aptuveni 93–95% no SIA Flash apgrozījuma veido eksports. Visvairāk apakšveļa aizceļo uz Ameriku, Franciju, Austrāliju, kas bija pats pirmais uzņēmuma eksporta tirgus, pēc tam seko Vācija, Anglija, kā arī Kanāda. Dizainere novērojusi, ka uz Austrāliju aizceļo viss košais un jaunais, uz Ameriku – vienkāršie, melnie un caurspīdīgie komplekti, bet Francijas klientiem patīk mežģīnes un dārgāki produkti. Skandināvijā patīk viss tas, kas ir necaurspīdīgs, tur vairāk ir attīstīta fitnesa kultūra, tāpēc turp aizceļo komplekti no dabīgajiem materiāliem. «Parīzi jau iekarojām, un uz Franciju katru dienu aizceļo kāds pirkums, tāpēc tur tālākais attīstības posms būtu veikala atvēršana. Šobrīd plānojam apgūt Ņujorku un domājam arī par Berlīni,» atklāj L.Šteina.

Uzņēmums strādā pie tā, lai apakšveļu būtu vieglāk iegādāties arī virtuāli. «Mēģinām darīt tā, lai šie produkti varētu tikt piemēroti vismaz diviem izmēriem. Ne tikai tāpēc, ka interneta veikalā ir grūtāk iepirkties, bet arī tāpēc, ka sievietes ķermenis mainās. Kaut vai mēneša ietvaros krūtis maina savu izmēru. Pārsvarā klientes Latvijā ir jau noskatījušas produktu internetā, atnāk, uzlaiko un nopērk; ir nepieciešams, ka klients var atnākt šim produktam pakaļ, iespējams, tā ir psiholoģiskā pievienotā vērtība. Manuprāt, veikals mūsdienās ir ļoti lielas investīcijas un neprognozējama lieta, tāpēc mums ir ideja par ceļojošiem veikaliem – pop up. Izanalizē konkrēto tirgu, izveido veikalu kā iespēju apskatīt šī tirgus klientiem konkrēto preci klātienē,» skaidro L. Šteina.

Pēc dizaineres domām, Latvijā zīmolam īsta konkurence nepastāv. «Sākumā mūs ļoti salīdzināja ar Amoralle, jo abi ir jauni zīmoli, bet, ja paskatās, īsti nav ar ko salīdzināt. Tie ir kā divi dažādi cilvēki – Amoralle un Flash You and me,» uzskata L. Šteina. Viņa norāda, ka starptautiskā līmenī konkurenti ir visi individuāli radītās apakšveļas zīmoli. Pēc dizaineres novērojumiem, tie bieži vien ir zīmoli, ar kuriem Flash You and me produkti tiek nēsāti kopā.

Ja salīdzina francūzietes ar latvietēm, latviešu meitenei ir vairāk kompleksu, viņa atzīst. «Atnāk uz darbnīcu skaistas sievietes un saka, ka viņām nepieciešams kaut kas vienkāršs un ikdienai. Klientēm ir ļoti grūti ļauties. Francijā meitenes visu vilks un jutīsies pašpārliecinātākas. Latviešu sieviete pat nespēj paskatīties uz savu ķermeni spogulī, tāpēc mums šeit speciāli nav kabīnes. Jebkura sieviete, kura par sevi rūpējas, Latvijā ir skaista. Latviešu sievietēm ir iesēta nemīlestība pret sevi,» uzskata L. Šteina. Viņasprāt, ķermeņa forma ir skaista jebkurā izmērā, un skaistums veidojas no iekšējās pasaules un pārliecības. «Mūsu jaunajā kolekcijā būs apakšveļas modeļi, kas īpaši radīti formīgiem ķermeņiem. Tie būs pieejami lielākos izmēros, tie būs komplekti, kas izcels tieši konkrēto ķermeņa figūru, nebūs pielāgots viens produkts visiem,» saka L. Šteina.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 18. oktobris plkst. 16:15

Veļas ražotāja SIA New Rosme plāno pievērsties arī vīriešu apakšveļas ražošanai,...

2013. gada 17. aprīlis plkst. 8:40

Līva Šteina Fl*sh you&me apakšveļu redz plašākā mērogā, ne tikai Latvijā...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

No šīs sadaļas
2019. gada 25. februāris plkst. 5:57

Daugavpilī ražotais funkcionālu treniņu fitnesa aprīkojums ir pieprasīts ne vien Baltijā, bet...

2019. gada 15. februāris plkst. 9:40

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties VAS Latvijas...

2019. gada 12. februāris plkst. 7:55

Neraugoties uz straujo tehnoloģiju attīstību, izstāžu bizness neizzudīs...

2019. gada 08. februāris plkst. 15:57

Digitālās drukas uzņēmums SIA «Drukātava» ir pārcēlis savu ražošanu no īrētām telpām...

2019. gada 08. februāris plkst. 7:15

Vidzemes piensaimnieki – četras zemnieku saimniecības un viena privātpersona - tiesā iesūdzējuši...

2019. gada 08. februāris plkst. 6:12

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Immer Digital...

2019. gada 07. februāris plkst. 6:26

Lai arī maizes patēriņš gadu no gada rūk, Kurzemē lielākās ceptuves stabili...

2019. gada 06. februāris plkst. 15:26

Zviedrijas autobūves uzņēmums «Volvo Cars», kas pieder Ķīnas autoražotājam «Zhejiang Geely...

2019. gada 06. februāris plkst. 12:10

Uzņēmums Cosybed Beverīnas novadā, kas līdz šim strādāja faktiski tikai Lielbritānijas tirgum,...

2019. gada 06. februāris plkst. 7:42

Kocēnu novada bioloģiskā saimniecība Mežvijas audzē un pārstrādā dārzeņus, paši vāc to...