Mazumtirdzniecība

Maxima atvērusi viedāko veikalu Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 05.04.2019

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Investējot 3,6 miljonus eiro, Maxima atvērusi tehnoloģiju ziņā viedāko veikalu Latvijā

Elektroniskas cenu zīmes, digitāla preču atlikuma, sortimenta, produktu derīguma termiņa un rindu monitorēšana – šie un citi tehnoloģiju risinājumi ieviesti jaunākajā mazumtirdzniecības tīkla Maxima lielveikalā tirdzniecības un atpūtas centrā Akropole. Maxima Latvija valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers šo dēvē par vēsturisku soli Latvijas mazumtirdzniecības attīstībā, jo šis veikals veidots pēc nākotnes iepirkšanās modeļa ar uzsvaru uz viedajām tehnoloģijām, digitāliem risinājumiem, daudzveidīgu sortimentu un virkni inovāciju pircēju vajadzībām.

Viedās tehnoloģijas ir mazumtirdzniecības nākotne, un jaunākā Maxima XXX ir etalonveikals ar ieskatu, kāda šī nākotne būs, teic Maxima Latvija valdes locekle Kristīne Āboltiņa. Digitālās tehnoloģijas uzlabo ne vien pircēju iepirkšanās pieredzi, bet aizvien vairāk palīdz automatizēt procesus, līdz ar to mazumtirgotājiem šīs tehnoloģijas ir veids, kā risināt situāciju darba tirgū. Veikalā nodarbināti 200 cilvēki.

Jaunākajā veikalā investēti 3,6 miljoni eiro, liela daļa no tiem - tieši jau minētajās tehnoloģijās. Iekārtots arī klientiem ērtāks veikala plānojums starp pašapkalpošanos un apkalpošanas daļu. Plašā sortimentā ir gatavi produkti līdzņemšanai. Ir uzlabota rindu organizēšanas sistēma apkalpošanai pie vitrīnām – ir iespējams telefonā lejuplādēt aplikāciju, un, paņemot rindas numuriņu, var noskenēt kodu un pēcāk telefonā saņemt ziņu, ka rinda ir pienākusi, tādējādi lieki netērējot laiku stāvēšanai rindā. Pagaidām tikai Akropolē esošajā Maximā sortimentu papildina uz vietas gatavotu burgeru līnija un beļģu vafeles. K.Āboltiņa šādu izvēli pamato ar to, ka Akropole ir arī izklaides un atpūtas centrs, kur pircēji nenāk tikai pragmatiski pēc konkrētiem produktiem vakariņām, bet gan dodas arī atpūsties un pavadīt laiku, un līdz ar to šis sortiments iederoties laika pavadīšanas konceptā.

Veikalā ir arī ekspress pašapkalpošanās kases tieši maziem pirkumiem. Turklāt mainīts arī kasu izvietojums, lai pārskatāmāk redzētu, kura kase atbrīvojusies. Maxima IT departamenta direktors Mārtiņš Smilga piebilst, ka digitālās tehnoloģijas ļaus darbiniekiem ērtāk saprast, kurus produktus labāk pērk, kā arī operatīvi papildināt plauktus. Elektroniskās cenu zīmes pašlaik ir tikai dažās zonās, bet ar laiku tās plānots izvērst plašāk. Vizuāli tās ir ļoti līdzīgas parastajām cenu zīmēm, taču realitātē tās tiek drukātas uz elektroniskā papīra, līdz ar to darbiniekiem vairs nav jādrukā cenu zīmes uz papīra un jāmaina tās.

Visu rakstu lasiet 5. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!