Jaunākais izdevums

Mazsalacā nokritušais «meteorīts» ir ķīmisku savienojumu izdedži, savukārt platā bedre izrakta cilvēku rokām, portālam Apollo apgalvojis Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta ģeologs Dainis Ozols.

Jau vēstīts, ka Mazsalacas novadā it kā nokritis kāds objekts, kas, iespējams, varētu būt meteorīts.

Uz notikuma vietu bija sabraukuši speciālisti no Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, armijas un zinātnieki, Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra, kā arī Latvijas Universitātes.

D. Ozols notikuma vietā ieradies pirmdienas rītā un konstatējis, ka bedre acīmredzami izracis cilvēks, un tajā, visticamāk, sadedzināts salpetris ar sēru.

Visaizdomīgākais šajā situācijā ir cilvēks, kurš filmējis aculiecinieka video, uzskata D. Ozols. Pēc viņa domām, kāds vienkārši ir nolēmis pajokot, izrokot bedri, sadedzinot tajā dažādas vielas, uzfilmējot un izplatot šo video.

D. Ozols pieļauj, ka pati bedre varētu nebūt rakta tieši šim nolūkam, bet gan iepriekš, jo tas varētu prasīt pārāk lielu darbu.

Panorāma vēsta, ka tajā pat laikā kāda sieviete ir uzsākusi iekasēt naudu par biļetēm uz vietu, kur it kā nokritis meteorīts, prasot 1 latu par biļeti. Zemes īpašniece uzsver, ka nauda ir ceļa uzturēšanai, jo daudzo interesentu dēļ ceļš stipri bojāts. Specdienestu darbiniekiem ieeja gan esot bez maksas.

Video nav cenzēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ažiotāžu izraisījušā Tele2 Meteorīta akcija vēl nav palīdzējusi atgūt visus pērn zaudētos klientus, piektdien raksta žurnāls Lietišķā Diena/Dienas bizness.

Starptautiskā Tele2 informācija liecina, ka tās Latvijas meitasuzņēmumam 2009.gada 30.septembrī bija 1.077 miljoni klientu, no kuriem aptuveni 700 tūkstoši — priekšapmaksas karšu lietotāji. Pret 2008.gada 30.septembri klientu skaits samazinājies par 54 tūkstošiem. 27.oktobrī Tele2 ar viltus meteorītu Mazsalacā sacēla ažiotāžu visā Latvijā. Tele2 sabiedrisko attiecību pārstāve Vita Sirica vēl nevarēja atklāt datus par klientu skaitu 2009.gada beigās, jo starptautiskais Tele2 tiek kotēts biržā.

Jāatgādina, ka Meteorīta akcijā, pēc ekspertu aplēsēm, ieguldīti 3.7 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta ar foto - Meteorīta sprādziens Krievijā izraisa postījumus; ievainoti simtiem cilvēku

Dienas Bizness, 15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijā virs Urālu reģiona, kas atrodas aptuveni 1,5 tūkstošu kilometrus uz austrumiem no Maskavas, piektdienas rītā eksplodējis meteorīts. Sprādziena triecienvilnis un meteorīta atlūzas izraisījušas postījumus un ievainojušas vairākus simtus cilvēku. To apliecinājušas arī Krievijas amatpersonas.

[Papildināts viss teksts]

Krievijas iekšlietu ministrija aplēsusi, ka medicīnisko palīdzību meklējuši vairāk nekā 500 cilvēku Čeļabinskas apgabalā. Ievainojumus guvuši Čeļabinskas, Jemanželinskas, Jetkulas, Kopeiskas, Korkinas un Južnouraļskas iedzīvotāji.

Lielākajai daļai cietušo reģistrētas grieztas brūces, sasitumi un citas nelielas traumas. Daļa tomēr ieguvusi galvaskausa traumas. Ārstēšanos slimnīcā turpinājuši ap simts cilvēku. Pēc meteorīta sprādziena Čeļabinskas apgabalā slēgtas skolas.

Krievijas mediji ziņo, ka Čeļabinskas pilsētā novēroti mobilo sakaru traucējumi un veikta daļēja evakuācija. Vietējās varasiestādes ieviesušas pastiprinātu svarīgāko pilsētas iestāžu apsardzi un aktivizētas Krievijas Ārkārtas ministrijas vienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kreklu darbnīca uzvelckreklu.lv sākusi tirgot T-kreklus, kurā attēlots «pasaulslavenais Mazsalacs meteorīts».

«Mazsalacas meteorīts pāris stundu laikā ir kļuvis par vienu no populārākajām sarunu tēmām ne tikai Latvijā, bet arī plašajā pasaulē. Izrādās, ka tie, kuriem ir laba humora izjūta un pozitīva attieksme pret dzīvi, šo «meteorītu» labprāt iemūžinātu arī uz sava T-krekla,» stāsta Liene Lagzdiņa, kreklu darbnīcas Uzvelckreklu.lv vadītāja.

Jāatzīmē, ka Mazsalacas novada dome spriedīs, vai no «meteorīta» akcijas rīkotāja uzņēmuma Tele2 nebūtu piedzenama kompensācija par neslavas celšanu.

picturegallery.cac8a229-24c8-4638-a193-c08e5dd26fc4

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mobilo sakaru operatora Tele2 mātes uzņēmums Zviedrijā atvainojas par viltus meteorīta radīto apjukumu. Tikmēr Mazsalacā uzsākti terotrijas sakopšanas darbi.

Tā norādījusi kompānijas pārstāve Stokholmā Pernilla Oldmarka.

Zviedrijas laikrakstam Dagens Nyheter P. Oldmarka norāda, ka vairāk informācijas par kampaņu nevarot sniegt, jo tas draudētu ar kampaņas iznīcināšanu.

«Tā ir tikai bedre, ko mēs esam izrakuši, turklāt es pieņemu, ka mums bija šīs zemes īpašnieka atļauja,» norāda P. Oldmarka.

Jau vēstīts, ka Mazsalacā nokritušais «meteorīts» ir ķīmisku savienojumu izdedži, savukārt platā bedre izrakta cilvēku rokām, un mobilo sakaru kompānija Tele2 jau atzina, ka «meteorīts» ir daļa no plānotās Tele2 reklāmas kampaņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mazsalacas «meteorīta» tradicionāla reklāma maksātu 20 miljonus latu

Līva Melbārzde, Db, 06.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2 tradicionāla reklāmas kampaņa tādā izmērā, kā publicitāti guva Mazsalacas meteorīts, būtu izmaksājusi līdz 20 miljoniem latu.

Tādu atziņu avīzei Bizness&Baltija sniedza reklāmas aģentūras MOOZ! īpašnieks Ēriks Stendzenieks. Atkārtoti uzsverot, ka, viņaprāt, Mazsalacas meteorīts bijusi viena no visveiksmīgākajām reklāmas akcijām postpadomju valstīs. Ja tik lielu auditoriju gribētu aptvert ar tradicionālu reklāmu, Tele2 būtu jāšķiras no pāris desmitiem milj. Ls, sacīja Stendzenieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada 1. janvāra Rīgas teritorijā vislētākās maksas autostāvvietas atradīsies D zonā - pārsvarā Rīgas mikrorajonos, kur maksa par stundu varētu sasniegt 0,85 eiro un 1,44 eiro par katru nākamo stundu, bet visdārgākās autostāvvietas atradīsies R zonā Vecrīgā – līdz 4,27 eiro par pirmo stundu un 7,11 par katru nākamo.

Tā liecina otrdien Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas atbalstītie grozījumi saistošajos noteikumos par maksas autostāvvietu norēķināšanas un lietošanas kārtību, sakarā ar Latvijas pāriešanu uz eiro.

Turpmāk apmaksāt stāvvietu Vecrīgā varēs ne tikai ar SMS, bet arī ar mobilo internetu attiecīgajā mobilajā aplikācijā jeb lietotnē, bet minimālo laika limitu aizvietos ar minimālo noapaļoto summu.

Ņemot vērā to, ka vasaras sezonā Vecrīgas iedzīvotājiem bieži nav iespējams novietot transportlīdzekli pie savas dzīvesvietas, (piemēram, sakarā ar vasaras kafejnīcu ierīkošanu) turpmāk iedzīvotāja kartes īpašniekam būs tiesības lietot jebkuru stāvvietu Vecrīgā. Atbilstoši mūsdienu tehnoloģijām, paredzētas iespējas norēķināties ne tikai ar mobilā tālruņa īsziņu, bet arī izmantojot internetu viedtālruņos, lietojot attiecīgu mobilo lietotni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mazsalacas novadā novērota seismiska aktivitāte

LETA, 08.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonakt īsu brīdi pēc pusnakts Mazsalacas novadā novērota neliela seismiska aktivitāte.

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra (LVĢMC) informācija liecina, ka 8.aprīlī plkst.00.09 seismiskajā stacija Igaunijā reģistrēja seismisko notikumu, un lokalizācijas rezultāti ar Baltijas virtuālā seismiskā tīkla palīdzību liecināja, ka seismiskā notikuma epicentrs atrodas Mazsalacas novadā, ziemeļos no Burtnieku ezera.

LVĢMC aicina cilvēkus, kuri sajuta satricinājumus, trokšņus vai vibrāciju, viļņus ezerā, ziņot par to centram vai aizpildīt anketu, kuru var atrast mājaslapā meteo.lv.

Centra speciālisti vērš uzmanību uz to, ka seismiskais notikums notika svētdien vēlu naktī, līdz ar to nekāda tehnogēna darbība netika veikta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas varasiestādes pirmdien paziņojušas, ka krītošs meteorīts Tamilnādas štatā sestdien nogalinājis autobusa šoferi un ievainojis vēl trīs cilvēkus.

Ja tiks apstiprināts, ka viņa nāvē tiešām vainojams meteorīts, tas būs pirmais zināmais šāds nāves gadījums cilvēces vēsturē.

Incidents noticis sestdienas pēcpusdienā privātas mācību iestādes teritorijā.

Krītošā objekta ietekmes rezultātā zemē izveidojies liels krāteris, tuvējām ēkām logiem izbiruši stikli un gājis bojā autobusa šoferis, kurš tobrīd gājis garām.

Vietējos medijos publiskotajos attēlos redzams zilgans akmens, ko Tamilnādas galvenais ministrs raksturojis kā meteorītu, lai gan zinātnieki to vēl nav apstiprinājuši.

Indijas Astrofizikas institūta profesora asistents S.P.Radžaguru aģentūrai AFP sacīja, ka tas varētu būt meteorīts, bet, lai to apstiprinātu, nepieciešama rūpīgāka izpēte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Kriminālprocess saistībā ar SIA Pronets vēstuļu akciju izbeigts

Lelde Petrāne, 17.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kriminālprocess saistībā ar SIA Pronets pirms kāda laika īstenoto reklāmas akciju, izsūtot īpatnējas vēstules, tai skaitā uzņēmumiem Mūkusalas ielā, ir izbeigts, jo nav konstatētas noziedzīga nodarījuma pazīmes, biznesa portālam db.lv pastāstīja Toms Sadovskis, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Preses un sabiedrisko attiecību sektora vadītājs.

Kā uzsvēra T. Sadovskis, nav konstatēta konkrētā uzņēmuma ļaunprātīga rīcība. Līdz ar to visi izdevumi, kas radās, atbildīgajiem dienestiem reaģējot uz vēstules saņēmēja izsaukumu, segti no valsts līdzekļiem. Kā norādīja policijas pārstāvis, tas esot loģiski, jo, «ja cilvēks jūtas apdraudēts, viņam ir tiesības ziņot».

Jāatgādina, ka marta vidū policijā tika saņemti izsaukumi par iespējamām bīstamām vielām, kas piegādātas uzņēmumiem pa pastu. Sākotnēji tika saņemts viens šāds ziņojums, taču nākamajā dienā - vēl divi. Tā kā šādās situācijās ir jāpārbauda visi iespējamie draudi, policija iesaistīja arī citus operatīvos dienestus. Pēc pārbaudes veikšanas izrādījās, ka saņemtajās aploksnēs bijuši reklāmas bukleti, kuriem pievienota konfekte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nezināmā pulvera brēka izrādās mārketinga akcija; policija uzsākusi kriminālprocesu

Dienas Bizness, 15.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Policijai ir zināms uzņēmums, kas īstenojis mārketinga akciju, izsūtot vēstules ar aizdomīgu saturu. Aizdomīgās vēstules kopumā tikušas izsūtītas astoņiem tūkstošiem adresātu, norādīja akcijas veidotājs Romāns Urkitis. Pašlaik saistībā ar šo gadījumu ir uzsākts kriminālprocess. Savukārt reklāmas eksperts šo akciju vērtē kā jocīgu.

«Vakar un šodien policijā tika saņemti izsaukumi par iespējamām bīstamām vielām, kas piegādātas uzņēmumiem pa pastu. Vakar tika saņemts viens šāds ziņojums, taču šorīt vēl divi. Tā kā šādās situācijās ir jāpārbauda visi iespējamie draudi, policija iesaistīja arī citus operatīvos dienestus. Pēc pārbaudes veikšanas izrādījās, ka saņemtajās aploksnēs bijuši reklāmas bukleti, kuriem pievienota konfekte. Policija ir arī noskaidrojusi reklāmas bukletu izplatītājus, kā arī to, ka kopā šādi bukleti varētu būtu nosūtīti vairākiem tūkstošiem adresātu. No visiem saņēmējiem aizdomas gan radušās tikai trīs uzņēmumiem, kuri informējuši operatīvos dienestus,» teikts policijas paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Mazsalacas «meteorīts» un Zemenes skrējiens joprojām nepārspēti

Kristīne Stepiņa, 27.11.2018

Tā dēvētā «meteorīta» radītā bedre pļavā Mazsalacas novadā 2009.gadā

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partizānu mārketings šobrīd attīstās digitālajā vidē, taču, tā kā tur šādas aktivitātes notiek teju vai katru dienu, tās vairs nav tik skandalozas

T.s. partizānu mārketings pasaulē tiek plaši izmantots, arī Latvijā ir bijušas vērā ņemamas aktivitātes, piemēram, Mazsalacā it kā nokritušais meteorīts, kam uzmanību pievērsa arī daudzi ārvalstu mediji, arī puskailās meitenes Zemenes skrējiens futbola laukumā Pasaules čempionāta kvalifikācijas spēles laikā starp Latvijas un Portugāles izlasēm. Tā kā cilvēki vairāk laika pavada sociālajos tīklos, tas šobrīd attīstās tieši digitālajā vidē un ir būtiska tīklu mārketinga sastāvdaļa.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Stendzenieku sajūsmina nokritušā meteorīta akcija

, 27.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūras !Mooz radošais direktors Ēriks Stendzinieks ir sajūsmā par mobilo sakaru operatora Tele2 akciju, Mazsalacā izveidojot krāteri un radot pārliecību, ka tur ir nokritis meteorīts.

Laikrakstam Neatkarīgā Stendzenieks norādijis, ka «šī ir viena no efektīvākajām reklāmas kampaņām, kādu esmu redzējis. Lai nokļūtu visos pasaules medijos, būtu nepieciešami aptuveni 200 miljoni, taču Tele 2»tas maksās aptuveni 20 000 latu.»

Pēc Stendzenieka domām, šis gājiens parāda, ka reklāmisti un žurnālisti kļūst līdzvērtīgi mediju satura veidošanā un šādas tendences būs novērojamas arī turpmāk.

Svētdienas vakarā tika ziņots, ka Mazsalacas apkaimē ir nokritis meteorīts, taču nākamās dienas vakarā noskaidrojās, ka tā bijusi Tele2 rīkota akcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados pieckāršojies IT pakalpojumu eksports; nozarē sevi pieteikuši servisa centri un startup jomas uzņēmumi

Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozare attīstās strauji, un šobrīd neviens nav jāpārliecina par tās ilgtspēju un nākotnes potenciālu. Lai gan nozarē vēl aizvien ir dažādi stereotipi un ne visa sabiedrība izprot tās specifiku, pēdējos desmit gados šī joma piedzīvojusi lielas izmaiņas, arī rezultāti redzami – to apliecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Latvijā IKT sektorā strādājošo skaits ir palielinājies par 58%. 2008.gadā nozarē strādāja 18,9 tūkst. cilvēku, 2015. gadā – 28,3 tūkst., bet pērn vairāk nekā 30 tūkst., DB pamato Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa. Palielinājies arī IKT uzņēmumu skaits – Latvijā 2008.gadā to bija 2,6 tūkst., bet 2015.gadā – vairāk nekā 6 tūkst. Novērojams arī IKT sektora pievienotās vērtības īpatsvara pieaugumus iekšzemes kopproduktā – no 3,6% 2008. gadā līdz 4,2 % 2015. gadā. Jāatzīmē, ka IKT nozarē atalgojums ir viens no augstākajiem valstī. Īpaši jāizceļ IT pakalpojumu eksporta lēciens. Atbilstoši Latvijas Bankas datiem, 2000. gadā IT attiecīgais rādītājs bija 16,34 milj. eiro, bet 2015. gadā – 256,98 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuvas premjers vasarā lata devalvāciju pielīdzināja meteorīta nokrišanas iespējamībai

, 26.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas premjers Andris Kubiļus vasarā prognozēja, ka lata devalvācijas iespēja, ir tikpat liela kā varbūtība, ka tuvumā varētu nokrist meteorīts.

«Es paredzu, ka Latvija nedevalvēs latu, jo no tā nebūs nekāda labuma. Tās kopumā ir tikai baumas, spekulācijas. Pat tās prognozes vēl ir ar dakšām ūdenī rakstītas,» intervijā Lietuvas sabiedriskajam radio 9. jūnijā sacīja Kubiļus un pielīdzināja lata devalvācijas varbūtību meteorīta nokrišanas iespējamībai, vēsta diena.lv atsaucoties uz BNS.

Ugunsdzēsēji saņēmuši izsaukumu uz Valmieras rajona Mazsalacas novadu, kur pļavā netālu no mājām "Kundrati" novērota uguns. Aplūkojot notikuma vietu, glābšanas dienesta pārstāvji secinājuši, ka tur izveidojusies 20 metrus plata un desmit metrus dziļa bedre. Neraugoties uz to, ka bedre atrodas netālu no mājām, cilvēki notikumā nav cietuši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mazsalacas novads domā par jauniem projektiem ar Tele2 atbalstu

, 09.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazsalacas, kas kļuva pazīstama pateicoties viltus meteorītam, novada domes priekšsēdētājs Gunārs Zunda un mediju aģentūras Inspired pārstāvis Kārlis Gedrovics vienojās par tālāko sadarbību projekta Tele2 Mazsalacai īstenošanā.

Tele2 informē, ka tika precizētas idejas par sabiedriski nozīmīgiem objektiem, ko varētu uzlabot ar Tele2 atbalstu. Tagad par atbilstošāko ideju jālemj Mazsalacas novada domes deputātiem. Tāpat deputātiem būs jāizvērtē, kāds atbalsts novada popularizēšanā būtu visnepieciešamākais, jo Tele2 un mediju aģentūra Inspired ir gatavi palīdzēt ar mārketinga pasākumiem, kas ļautu celt gleznainā novada atpazīstamību un sekmētu tūrismu.

Db.lv jau ziņojis, ka oktobra beigās Mazsalacā it kā nokrita un uzliesmoja meteorīts, zemē izsitot pamatīgu bedri. Uz notikuma vietu bija sabraukuši speciālisti no Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, armijas, Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra, kā arī Latvijas Universitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Latvijas pašvaldības veidotu savu rekordu grāmatu, Mazsalacas novads tajā noteikti iekļūtu ar jaunāko domes priekšsēdētāju - Harijam Rokpelnim ir 26 gadi, raksta laikraksts Diena. Domes izpilddirektors Ritvars Sirmais tāpat pārstāv jaunāko paaudzi - viņam ir 27.

Lūgts iezīmēt Mazsalacas novada nākotnes vīziju, H. Rokpelnis atzinis, ka esošajā situācijā, kad novads turas tikai uz lauksaimniecības un mežizstrādes, varētu iztikt ar pusi no pašreizējiem iedzīvotājiem: «To es noteikti negribu piedzīvot, un risinājums ir viens - kāda ražotne. Var jau runāt par tūrismu, bet tā ir blakus nozare. Mums ir Skaņaiskalns, esam ar dabas bagātībām apveltīti, bet peļņu tas nenes.»

Savulaik viens no lielākajiem uzņēmumiem bijis zivju pārstrādes cehs, kura dēļ ūdens attīrīšanas iekārtas uzbūvētas ar lielākām jaudām, nekā vajag šobrīd. Pavisam tāla pagātne ir linu fabrika, kuras ēkas joprojām stāv tukšas. «Pārtikas produkciju noteikti var ražot, varētu būt kokapstrāde ar augstu pievienoto vērtību. Šajās jomās var meklēt lielāku investoru,» uzskata H. Rokpelnis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kontrole mazina cilvēku patieso motivāciju

Arta Biruma, SIA Eiro Personāls Vadošā konsultante, valdes locekle, 14.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa cilvēku uzskata, ka efektīva motivācija var nākt no ārienes – ka, izmantojot prasmīgas metodes, viens cilvēks var motivēt otru. Kā, piemēram, pārliecinošs treneris, kurš saka uzmundrinošu runu komandai pirms spēles, kaunina vai slavē spēlētājus treniņu laikā, vai skolotājs, kurš izmanto apbalvojumus un sodus, lai pārvērstu mazos mežoņus paklausīgos skolniekos.

Tomēr, kā rāda visi Edvarda L. Deci un Raiena pētījumi, patiesība ir pilnīgi pretēja – cilvēka kreativitātes, atbildības izjūtas, veselīgas uzvedības un noturīgu pozitīvu izmaiņu pamatā ir cilvēka pašmotivācija, nevis ārējā motivācija. Ārējais spiediens var panākt cilvēka paklausību, piekāpību, bet tai līdzi nāk dažādas negatīvas sekas, tai skaitā – nepakļāvība.

Ir divu veidu kontrolēta uzvedība. Pirmais veids ir pakļaušanās, un tā ir tāda pakļaušanās, kādu vēlas panākt autoritārās varas piekritēji. Pakļaušanās nozīmē darīt to, kas ir likts tāpēc, ka to liek. Savukārt otra veida reakcija uz kontroli ir nepakļaušanās, kas nozīmē darīt pretēji, nekā tiek sagaidīts. Abas šīs reakcijas ir savstarpēji saistītas – ja ir viena, tad pastāv iespēja rasties otrai. Piemēram, izcili paklausīgs padotais, kurš izpilda visas vadītāja prasības atriebjoties var iesaistīties nodevīgā sazvērestībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viltus meteorīts kompānijai Tele2 izmaksās 13 000 latus. Intervijā Latvijas Radio iekšlietu ministre Linda Mūrniece norādīja, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam operācija izmaksājusi 3 000 latus, bet Nacionālo Bruņoto spēku rēķins ir 10 000 lati.

L. Mūrniece uzsvēra, ka no vainīgajiem tiks piedzīti visi radītie zaudējumi līdz pēdējam santīmam. Viņa arī piebilda, ka šādu Tele2 akciju viņa vērtē kā cinisku ņirgāšanos kā par cilvēkiem, tā par valsti kopumā.

Db.lv jau ziņoja, Mazsalacā nokritušais meteorīts ir daļa no plānotās Tele2 reklāmas kampaņas. Tele 2 ar šo akciju gribēja parādīt, ka pat krīzes laikā Latvija var izdarīt ko interesantu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz gadu pēc tam, kad medijus pāršalca vēsts par meteorīta nokrišanu Latvijas ziemeļos, eksperti vērtē vai mobilo sakaru operatora Tele2 reklāmas kampaņa sasniegusi mērķi. 7.guru.lv apkopotie secinājumi ir pretrunīgi.

Viens no kampaņas veiksmīguma rādītājiem pavisam noteikti ir klientu skaita pieaugums īsi pēc «meteora» nokrišanas. Mēneša laikā tika iegūti 55 tūkstoši jaunu klientu. Tomēr bez ievērības nedrīkst atstāt arī faktu, ka gada laikā operators zaudējis 25 tūkstošus klientu. Turklāt uzņēmumu Reputācijas topā Tele2 kritis par 18 pozīcijām.

Kā informējis Jānis Spoģis, Tele2 mārketinga un tirdzniecības direktors, jau pirmajā nedēļā, salīdzinot ar iepriekšējā mēneša attiecīgo periodu, citu operatoru klientu interese par Tele2 tarifu plāniem bija pieaugusi par 175%. Direktors arī atzīst, ka jaunā tarifu plāna pārdošanas rezultāti bija ievērojami lielāki nekā cerēts un mēneša prognozes tika pārsniegtas dažu dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Iekšlietu ministrija tomēr neatteiksies no Tele2

, 23.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pēc viltus meteorīta akcijas iekšlietu ministre Linda Mūrniece paziņoja, ka IeM atteiksies no Tele2 mobilajiem sakariem, tomēr izrādījās, ka ministrijā tādu gandrīz nav, tāpēc dažus esošus numurus tomēr saglabās, raksta delfi.lv.

«Izvērtējot esošo situāciju, konstatēts, ka IeM praktiski nav Tele2 pieslēgumu, jo ministrija jau iepriekš pakāpeniski bija atteikusies no Tele2 pakalpojumiem, jo iestādes izsludinātajos iepirkumu konkursos kvalitātes un izmaksu ziņā uzvarēja LMT,» informēja IeM Sabiedrisko attiecību un organizatoriskā darba nodaļā.

Kad Tele2 atzina, ka oktobra beigās Mazsalacā viltus meteorīts ir uzņēmuma marketinga kampaņas sastāvdaļa, specdienesti, kuri strādāja notikuma vietā – armija un glābēji – paziņoja, ka piedzīs no uzņēmuma radītos zaudējumus par maldinājumu. Savukārt L. Mūrniece publiski pauda, ka akcijas dēļ ministrija varētu atteiksies operatora pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Krievijas meteorīta fragmentus Ķīnā tirgo par 100 tūkst. juaņu

Dienas Bizness, 25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš šā gada 15. februāra, kad Krievijas Urālu reģionā, kas atrodas aptuveni 1,5 tūkstošus kilometru uz austrumiem no Maskavas, nogāzās meteorīts, tiešsaistes tirdzniecības vietnē TaoBao, kas ir Ķīnas atbilde Amazon, parādījušies vismaz četri meteorīta fragmentu tirgotāji.

Viens no tirgotājiem, atbildot uz britu laikraksta Telegraph jautājumiem skaidro, ka meteorīta daļiņas, kas sver aptuveni 10 gramus, ir īstas. Tās esot savācis kāds viņa paziņa Krievijā.

Kāds cits TaoBao lietotājs, kurš tirgo meteorīta it kā unikālos fragmentus, norāda, ka vienas daļiņas cena ir 100 tūkstoši juaņu (8 530 Ls), taču pēc tam uz vairākiem Telegraph uzdotiem jautājumiem TaoBao lietotājs vairs nav atbildējis.

Tikmēr Ķīnas vietējie eksperti norāda, ka TaoBao tirgotās Krievijas meteorīta daļiņas, visticamāk, nav īstas. Viens no viņiem vietējam laikrakstam Shanghai Daily norādījis, ka īstiem meteorīta fragmentiem būtu jābūt starptautiski atzītiem sērijas numuriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīvdienās, 28. un 29.novembrī mobilo sakaru operators Tele2 ir noslēdzis vairāku desmitu tūkstošus līgumu par tarifu plānu Meteorīts, kas bija pieejams par 4Ls.

Divu dienu laikā ir sasniegti ceturkšņa rādītāji, Db norādīja Tele2 sabiedrisko attiecību vadītāja Vita Sirica.

Db jau vēstīja, ka Mazsalacā nokritušais meteorīts ir daļa no plānotās Tele2 reklāmas kampaņas. VUGD operācija izmaksājusi 3 tūkst. Ls, bet Nacionālo Bruņoto spēku rēķins ir 10 tūkst. Ls. Zaudējumi ir jāatmaksā Tele2.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mārketinga pasākumā Password 2010 par labāko pērnā gada reklāmas kampaņu atzīta pretrunīgi vērtētā Tele2 kampaņa par tarifu plāna Meteorīts ieviešanu Latvijā.

Šo kampaņu veidoja aģentūras Papa, Inspired, Sponsorking, Digibrand, Bad Dog un Deep White.

Best Marketing pārstāve Unda Krieviņa paskaidroja, ka galvenās balvas ieguvēju žūrija izvēlējās tikai no pamatkategorijā iesniegtajiem darbiem. Finālā pamatkategorijā iekļuva arī SMS Credit kampaņa «Atdod tik, cik aizņēmies!», ko veidoja Airport, Inspired, Hauska & Partner, kā arī Aldara reklāmas kampaņa «Zelta draugu plosts», ko radīja DDB, Fuse un Cube.

Par efektīvāko kampaņu mazbudžeta kategorijā jeb līdz 10 tūkst. eiro, atzīta «pre-launch» kampaņa «Tele2 meteorīts – lai visi runā!», ko veidoja Inspired, Abnormal. Finālā iekļuva arī LMT kampaņa «O!Karte vīrusa video», kuru veidoja DDB, Tritone, Cube.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators LMT uzņēmuma klientiem, kā arī tiem, kuri nolēmuši mainīt operatoru, paslepus piedāvājot tarifu «Īpašais», kurš gandrīz ir pilnībā identisks Tele 2 tarifam «Meteorīts», vēsta laikraksts Telegraf.

Laikraksts citē kādu lasītāju, kura ir Tele 2 kliente un kurai esot piezvanīts no LMT un piedāvāts samazināt rēķinus, norādot, ka piedāvātais tarifs būšot praktiski tāds pats kā Tele 2 «Meteorīts».

Līdzīgs piedāvājums esot izteikts arī vairākiem jau esošiem LMT klientiem, kuri uzrakstījuši iesniegumus, lai mainītu operatoru.

LMT mājaslapā internetā un uzņēmuma apkalpošanas centros nekādas informācijas par tarifu «Īpašais» neesot. Laikraksts mēģinājis arī vērsties pie LMT pārstāvjiem, lai noskaidrotu lietas būtību, taču uzņēmumā neviens tā arī nav varējis paskaidrot, kādi ir tarifa «Īpašais» piedāvāšanas nosacījumi un kādēļ informācija par tiem nav pieejama publiski. Db.lv ar LMT sazināties neizdevās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievu zemūdene #L1F3, veicot manevrus, apmaldījusies un rezultātā «uzpeldējusi» virszemē Milānas centrā vien dažu soļu attālumā no katedrāles. Notikuma vietā ieradušies ugunsdzēsēji un policisti, zemūdenes kapteinis un komanda ir apjukuši, bet garāmgājēji noskaņoti skeptiski.

Tiesa gan, par «zemūdenes» uzpeldēšanu atbildīga aģentūras M&C Saatchi Milānas nodaļa, kas veidojusi reklāmas kampaņu apdrošināšanas kompānijai Genertel e Europ Assistance, lai palīdzētu tai popularizēt nesen atvērto apdrošināšanas veikalu Life Park Protection Store.

2009. gadā Latvijā aģentūras Papa, Inspired, Sponsorking, Digibrand, Bad Dog un Deep White izveidoja reklāmas kampaņu par Tele2 tarifu plāna Meteorīts ieviešanu Latvijā. Kampaņas ietvaros tika imitēta meteorīta nokrišana Mazsalacā.

Komentāri

Pievienot komentāru