Ražošana

MTC ar servisa centru stiprina pozīcijas

Māris Ķirsons [email protected],24.05.2004

Jaunākais izdevums

Mežtehnikas tirgus līderis Latvijā SIA MTC, ieguldot ap 1 miljonu Ls, ir izveidojis servisa centru, tādējādi vēl vairāk nostiprinot savas pozīcijas tirgū.«Brīvās konkurences apstākļos būtiskākais ir ne vien pārdot konkrētu tehniku, bet arī spēt nodrošināt kvalificētu servisu, lai industriālās tehnikas īpašniekiem to dīkstāves būtu pēc iespējas mazākas,» jauna servisa centra izveides nepieciešamību atklāj SIA MTC prezidents Andris Bružs. Viņš norāda, ka uzņēmums bija pāraudzis savas iepriekšējās telpas Ogrē, šobrīd servisa jauda ir palielināta apmēram 3.5 reizes. To rāda arī neto apgrozījuma pieaugums no 6.1 milj. Ls 2002. gadā līdz 8.3 milj. Ls pērn un šogad tas varētu būt ap 10 milj. Ls, uzsver A. Bružs. Viņš skaidro, ka 50 % apgrozījuma dod mežtehnika un atlikušos 50 % — būvtehika un pacēlāji, taču perspektīvā līdz ar būvniecības pieaugumu Latvijā varētu pieaugt tieši iekrāvējtehnikas īpatsvars apgrozījumā, kas varētu pāraugt mežtehnikas pienesumu. Lai arī mežtehnikas apkalpošanai Ogre bija ideāla vieta, tomēr būvtehnikas un iekrāvēju lielākais tirgus ir Rīga, un tā kā MTC brauc apkalpot šo tehniku, tad arī izdevīgāk šo servisa centru bija veidot Rīgā, skaidro A. Bružs. Viņaprāt jaunais servisa centrs ļaus samazināt šīs apkalpošanas izmaksas vai vismaz tās necelt. Kā savus trumpjus uzņēmuma prezidents min saņemto ISO sertifikātu, tehnikas operatoru apmācību, garantijas apkopi, servisu, rezerves daļu noliktavu 0.6 milj. Ls apmērā. Lai arī konkurenti mežtehnikas jomām nesnauž, tomēr A. Bružs norāda, ka, pēc Valsts Traktortehnikas inspekcijas datiem, MTC īpatsvars mežtehnikas tirgū svārstās ap 70 %, un svarīgālais ir to nevis palielināt, bet gan noturēt. A. Bružs atzīst, ka uzņēmumam ir konkurenti katrā atsevišķa segmentā, piemēram, mežtehnikā — Ponsse, Valmet, būvtehnikā, iekrāvējtehnikā, bet nav tāda, kurš startētu visos MTC darbības segmentos vienlaikus. Kā vienu no problēmām A. Bružs min to, ka lats nav piesaistīts eiro, ko jau ir izdarījušas kaimiņvalstis. Tas radot papildu darbu grāmatvedībai un risku ar šī kursa svārstībām. Piemēram, nav prognozējams, kad MTC pirktās rezerves daļas, kuras iegādājas par eiro, būs nepieciešamas klientiem un kāda tajā brīdī būs eiro vērtība pret latu, skaidro A. Bružs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tāpat kā gadu iepriekš Krievijas vērtīgāko zīmolu saraksta pirmās trīs vietas ieņem Bilain, MTC un Baltika. Vienīgais, kas ir mainījies - ir palielinājusies šo zīmolu vērtība, ziņo Vedomosti.

Telekomunikāciju nozares zīmola Bilain vērtība šogad ir 194,4 miljardie rubļu (3,8 miljardi Ls), salīdzinot ar 2006. gadu zīmola vērtība pieaugusi par 24%. Otrās vietas ieguvējs arī ir telekomunikāciju biznesa pārstāvis - MTC, kura vērtība ir 157,7 miljardi rubļu (3,11 miljardi Ls). MTC vērtība gada laikā pieaugusi par 16%. Trešajā vietā ir alus zīmols Baltika, kura vērtība gada laikā palielinājusies par 15%, sasniedzot 59,3 miljardus rubļus (1,17 miljardi Ls).

Vislielāko zīmolu vērtības pieaugumu piedzīvojuši VTB banka (+40%), naftas kompānija Lukoil (+27%) un Bilain (+24%).

Visstraujāko vērtības samazināšanos piedzīvojušie zīmoli ir naftas kompānija Slavņeft (-71%), kompānija Severstaļ (-25%), un alkoholisko dzērienu zīmols Bočkarev (-14%).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, atšķirīgi no citur pasaulē izplatītās tendences, gan uzņēmumi, gan privātpersonas parasti iegādājas automašīnu ar līzingu bankā, taču pastāv vienkāršāka un ērtāka alternatīva bez pirmās iemaksas – pilna servisa noma. Kas tā ir un kā automašīnas noma var būt labāka par līzingu, to skaidro Rentest SIA, kas vairāk nekā 10 gadus piedāvā transportlīdzekļu pilna servisa nomu, reģionālais vadītājs Ardo Voll un Rentest Grupp (20 darbības gadu) vadītājs Andrus Valma.

Lielākais ieguvums, ko sniedz pilna servisa noma, ir laika un izdevumu ietaupījums, kā arī cenu pieauguma un neparedzētu apstākļu radīto risku vadība. „Uzņēmumi, tādi kā mēs, kuri ir specializējušies pilna servisa nomā, atbrīvo klientu no riska, fiksējot pilna servisa nomas maksājumus visā periodā,” paskaidro Andrus Valma.

Uzņēmuma laika patēriņš, kas saistīts ar vienu transportlīdzekli, ir aptuveni 20–25 darba stundas gadā

Uzņēmums bieži vien iegādājas transportlīdzekļus līzingā un nozīmē darbinieku, kura uzdevums ir sekot autoparka tehniskās apkopes termiņiem, iegādāties riepas, rezervēt riepu nomaiņas, tehniskās apskates un apkopes laikus. Pilna servisa nomas gadījumā visu klienta autoparka uzturēšanas uzraudzību veic pats nomas piedāvātājs, iegādājas riepas, uzglabā tās, vienojas par tehnisko apkopi, tehnisko apskati un rezervē riepu maiņas laikus. Rentest servisa ietvaros var paši nogādāt automašīnu uz riepu nomaiņu vai tehnisko apkopi, uz to laiku nododot klienta rīcībā maiņas automašīnu. Šo pakalpojumu var izvēlēties kā vienreizēju vai arī kā pastāvīgu papildpakalpojumu. Tā klients ietaupa savu vērtīgo laiku un var veltīt lielāku uzmanību savam pamatdarbam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: MyAvis

Dinamiska un piepildīta dzīve mūsdienu apstākļos nav iedomājama bez uzticama auto. Kaut arī tradicionālais līzings joprojām ir populāra izvēle auto iegādei, pilna servisa līzingsmūsdienu svārstīgajos finanšu apstākļos var būt krietni vien izdevīgāka izvēle. Turpinājumā par to, kādi ir tā plusi.

AVIS pilna servisa līzings – atšķirības no ierastā līzinga

Kvalitatīvas un mūsdienīgas automašīnas cena nav zema, tāpēc ierasta izvēle ir automašīnu līzings – auto izpirkšana noteiktā laika posmā, ik mēnesi maksājot līzinga maksājumu, kā arī procentus. Līzinga perioda laikā tiek segta pilna automašīnas vērtība, pēc tā beigām klients kļūst par pilntiesīgu auto īpašnieku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada laikā vairākkārt ir augusi gan elektrības (+48%), gan dabasgāze cena (+171%), un tā kā abi šie energoresursi veido būtisku daļu no auto servisa pakalpojumu izmaksām, sevišķi virsbūves remonta un krāsošanas darbiem, tas neizbēgami ietekmēs auto servisu pakalpojumu cenas, liecina Auto Asociācijas aprēķini.

Servisa pakalpojumi tiek pārdoti darba stundās, kas parasti klienta rēķinā tiek atspoguļoti kā darbs, kas veikts lai nomainītu, saremontētu vai apkoptu konkrēto automašīnas mezglu. Arī katram ražotājam ir noteiktas konkrētas normstundas, kas pieļaujamas katra darba veikšanai, kuras autorizētajos servisos arī cenšas ievērot.

Šai servisa darba stundas cenai ir vairākas komponentes, kas summā veido to skaitli, ko klients ierauga savā servisa rēķinā, kā samaksu par servisa darbu. Pirmā komponente ir darba spēka izmaksas. Lai auto serviss varētu veiksmīgi funkcionēt un sniegt kvalitatīvus pakalpojumus, tam nepieciešamais darbaspēks dalās divās kategorijās. Produktīvais personāls, jeb personāls, no kura darba tieši ir atkarīga konkrētā pakalpojuma sniegšana. Tie ir meistari un mehāniķi, kuru padarītā darba izmaksas ir precīzi izmērāmās par katru paveikto darbu. Tā kā kvalificēta meistara darba alga autorizētā servisā svārstās no 2000 – 2500 eiro bruto, vidējā stundas likme ir 13,61 eiro. Virsbūves remonta darbos, kur ir izjūtams specialistu trūkums, konkurence par šiem darbiniekiem algas nosaka vēl augstākā līmenī un tur vidējā stundas likme ir 15,65 eiro, norāda asociācijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada oktobrī noslēgusies “Mūsa Motors Rīga” servisa pārbūve “Renault” un “Dacia” salonā K. Ulmaņa gatvē, informē uzņēmumā.

Servisa telpās investēti vairāk kā 400 000 eiro, pilnībā atjaunojot inženiertehniskās komunikācijas un aprīkojot servisu ar mūsdienīgām servisa iekārtām.

Servisa atjaunošanas laikā uzņēmums ir uzstādījis jaunas iekārtas, kas turpmāk palīdzēs nodrošināt apkopes un remontu iekšdedzes dzinēju automašīnām un elektomobiļiem, kā arī automašīnām, kas aprīkotas ar LPG iekārtām.

Lai pilnveidotu sniegto pakalpojumu klāstu, uzņēmums “Mūsa Motors Rīga” iegādājies un servisā uzstādījis vairākas jaunas profesionālas iekārtas, kā, piemēram, auto virsbūves remonta robotu un krāsu jaukšanas ierīci, kā arī ierīkojis mūsdienīgu auto savirzes stendu un jaunas eļļas un gaisa padeves caurules.

Ražošana

MTC sava servisa paplašināšānā investēs vēl līdz 100 000 Ls

Māris Ķirsons [email protected],26.05.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī industriālās tehnikas tirdzniecības un servisa SIA MTC jauna servisa centra izveidei ir ieguldīts ap 1 milj. Ls, tomēr šogad tiek plānots investēt vēl līdz 0.1 milj. Ls — centra paplašināšanai, kurā būs traktortehnika, kas agrāk stāvēja muitas noliktavā, un demonstrāciju laukums, skaidro SIA MTC prezidents Andris Bružs. Investīciju avots ir paša uzņēmuma nopelnītais, kā arī Unibankas kredīts.«Ieguldītā nauda servisa centrā ir tirgū izcīnīto pozīciju nostiprināšana un jauns atspēriena punkts tālākai izaugsmei,» uzsver A. Bružs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Citas ziņas

Auto izmaksas piebremzē

Aldis Zelmenis, 67084434,05.09.2008

Pagājušajā gadā, lai noturētu labu speciālistu savā servisā, autotirgotājs bija spiests paaugstināt atalgojumu, šogad atalgojuma spurts ir apstājies — tā par iemesliem, kas likuši pierimt auto remonta cenu skrējienam augšup, saka SIA Motorcentrs direktors Jānis Pormalis.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli straujajam autotirdzniecības kritumam šogad ir noplakušas rindas arī pie autoservisiem. Turklāt servisa stundas izmaksas ir apturētas un pēc vairāku autotirgotāju aplēsēm šogad netiks celtas.

Bija 60 % kāpums

Mazāk braucam

Baltic Motors direktors Andris Kulbergs uzskata, ka pērn teju ikviens autotirgotājs bija spiests optimizēt servisa darbu, pieņemt darbā jaunus darbiniekus vai arī investēt jauna autoservisa būvniecībā, protams, ņemot vērā tā brīža milzīgo pieprasījumu, ko pērn daudziem nebija pa spēkam realizēt. Šogad daudziem autotirgotājiem materiāli tehniskā bāze ir palielināta, radot attiecīgi jaunas darba vietas, taču pieprasījums ir strauji samazinājies. «Nav noslēpums, ka pēdējos divus gadus servisā lielu noslodzi veidoja jauno automašīnu pirmspārdošanas sagatavošanas darbi, bet šogad, strauji krītoties pārdošanas apjomiem, samazinās šim nolūkam paredzētā servisa noslodze,» tā A. Kulbergs. Viņaprāt ekonomiskajā situācijā cilvēki ikdienā daudz retāk lieto auto, attiecīgi mazāk apmeklē servisus. Šim apgalvojumam piekrīt SIA Autofavorīts komercdirektors Andris Ermičs, piebilstot, ka autoīpašnieki šodien uz servisu brauc tikai tajos gadījumos, kad auto jau «brēc» pēc remonta. Profilaktisko servisu apmeklējumu skaits ir ievērojami sarucis. «Visticamāk, ka, palielinoties degvielas cenai, brauktgribētāju skaits turpinās samazināties. Nesen kāds pētījums vēstīja, ka, ja degvielas cena sasniegs vienu latu par litru, tad 20 % no Latvijas esošajiem vieglo auto īpašniekiem vairs nebrauks ar saviem auto,» tā A. Ermičs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem jāatbilst virknei prasību, lai spētu iekarot klientu mīlestību un atzinību. Viena no tām – apkalpošanas ātrums un servisa līmenis. Virtuves darbam jābūt organizētam ar pulksteņa precizitāti, tādējādi ātri un kvalitatīvi izpildot klientu vēlmes. Tieši tādēļ, lai atvieglotu darbu un padarītu to daudz ērtāku, uzņēmums Elis piedāvā lielisku risinājumu – dažādu virtuves tekstila produktu nomas un servisa pakalpojumu, kas krietni atslogo ikdienas rūpes.

Kādus produktus piedāvā Elis?

Uzņēmums Elis piedāvā dažādu produktu nomas un servisa pakalpojumu, ko ērti pasūtīt tīmekļvietnē Elis.com. Virtuvē aktuāli būtu vairāki no tiem:

- kokvilnas dvieļu nomas un servisa pakalpojums;

- priekšautu nomas un servisa pakalpojums;

- ergonomisko paklāju nomas un servisa pakalpojums;

- darba apģērbu nomas un servisa pakalpojums.

Nomas un servisa pakalpojums nozīmē to, ka par šo produktu iegādi, to pieejamību un tīrību gādā uzņēmums Elis – pēc iepriekš izveidota grafika sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem piegādā tīrus produktus un paņem lietotos, lai tos profesionāli iztīrītu un pārbaudītu pirms nākamās piegādes. Ko tas nozīmē pakalpojuma saņēmējam?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotā Vagonu kompānija veidos servisa centrus Baltijā; Latvijas uzņēmumi riskus nesaskata

Otrs lielākais NVS valstu dzelzceļa kravas vagonu ražotājs a/s Apvienotā Vagonu kompānija (AVK) plāno atvērt Baltijas valstīs kravas vagonu servisa centrus, iepriekš, atsaucoties uz aģentūru Interfaks, ziņoja BNS. Dzelzceļa holdings plāno arī nākotnē attīstīt servisa centru tīklu gan Krievijā, gan kaimiņvalstu dzelzceļa administrāciju teritorijā, tostarp Baltijas valstīs, Dienas Biznesam norāda AVK ģenerāldirektora vietnieks tehniskās attīstības jautājumos Dmitrijs Losevs. Viņš gan nesniedz atbildi uz jautājumiem par plānotajām investīcijām vai no jauna radītajām darba vietām. «Uz partneru vagonu remonta uzņēmumu bāzes veidoti servisa centri ar kompleksu atbalstu klientiem ļauj minimizēt remontā esoša ritošā sastāva dīkstāvi,» vienu no servisa centru veidošanas ieguvumiem min AVK pārstāvis, piebilstot, ka tas notiek uz rezerves detaļu un Barber ratiņu mezglu krājumu rēķina. Otrs ieguvums ir tas, ka šādi servisa centri ļauj nodrošināt operatīvu komplektējošo detaļu piegādi citām vagonu remonta organizācijām.

Ražošana

Ponsse mežtehnikas izplatītāji nejūtot konkurenta, MTC jaunā servisa centra ietekmi

Māris Ķirsons [email protected],27.05.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Timberjack mežtehnikas izplatītāja SIA MTC ieguldījumi — ap 1 milj. Ls — jaunajā servisa centrā Ponsses izplatīšanu un apaklpošanu neietekmē, jo klientu loks nemitīgi aug. Ja investētā nauda jaunajā servisa centrā, atvieglo MTC darbu, tad tas ir tikai apsveicami,» secina Ponsse oficiālā izplatītāja Latvijā a/s Baltijas meža mašīnas Tirdzniecibas vadītājs Oskars Freimanis.

Ekonomika

Elektrotehnikas servisa un loģistikas centra attīstībā investēs 700 tūkstošus eiro

Db.lv,03.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Elektronika-Serviss" ieguldīs vairāk nekā 700 tūkstošus eiro jauna servisa un loģistikas centra attīstībā.

Uzņēmums sindicētā aizdevuma veidā saņēmis vairāk nekā 400 tūkstošu eiro no "Swedbank" un vairāk nekā 330 tūkstošus no finanšu institūcijas "Altum". Finansējums tiks izmantots, lai celtu uzņēmuma servisa centra kapacitāti.

SIA "Elektronika-Serviss" specializējas plaša profila elektrotehnikas remontā un garantijas servisa nodrošināšanā. Plānots, ka ar iegūto finansējumu uzņēmums iegādājies jaunas telpas, kas ļaus optimālāk veikt elektrotehnikas servisa remontu un arī nodrošināt loģistiku

Abu finanšu iestāžu izsniegtais finansējums ļaus SIA "Elektronika-Serviss" iegādāties jaunu nekustamo īpašumu Rīgā, Slokas ielā. Īpašums, kas sastāv no zemes un ražošanas korpusa ēkas, ļaus optimizēt veicamo elektrotehnikas servisa vienību apmēru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimene ir tautas pamatu pamats. Katras atsevišķas ģimenes turība summāri veido visas tautas turību un valsts kopējo labklājību, tāpēc būtiski saprast, kā nauda kustas un kā tas atspoguļojas katrā ģimenē.

Iepriekš rubrikā Kuram tas rūp? atradām atbildi uz jautājumu «Kur rodas nauda?», bet tagad lūkosim, kā tā kustas, izdalot ģimeni dažādos tautsaimniecības sektoros. Pirmajā šīs tēmas rakstā Kur rodas nauda? (Diena, 05.04.2024.) noskaidrojām, ka pamatu pamats, lai nauda ienāktu Latvijā un sāktu sekmēt «tautsaimniecības spararata» griešanos, ir mūsu pakalpojumu un produktu eksports, bet lai tā tiktu efektīvi izmantota – sabalansēts darbinieku skaits privātajā un publiskajā tautsaimniecības sektorā.

Nauda rada naudu

Ja eksports ienes vismaz tik, cik apēd imports, tad arī iekšzemes vajadzībām radītās preces un pakalpojumi netraucēti turpina darbināt eksporta iedarbināto «tautsaimniecības spararatu», nodrošina daudzu procesu un servisu funkcionēšanu, nodokļu nomaksu valsts budžetā, no kura jau tiek finansēti sabiedrībai nepieciešamie pakalpojumi, arī publiskā servisa jeb valsts pārvaldes darbība. Pavisam vienkārši – visa šī procesa virsmērķis un uzdevums ir nodrošināt mūsu valsts un iedzīvotāju labklājību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir daudz nelielu datu centru, kas liecina par uzņēmumu un iestāžu «viensētas» principu, un pāris lielu spēlētāju, kuri aktīvi kāpina eksportu; klupšanas akmeņi – energoefektivitāte un valsts likumdošana, raksta Dienas bizness.

Lai arī datu centru būvniecība Latvijā ir sākusies pirms pāris gadu desmitiem un šī sfēra attīstās arvien straujāk, pieaugot datu centru skaitam, tomēr joprojām nav izstrādātas valsts vadlīnijas datu centru infrastruktūras attīstībai Latvijā. To apliecina FIMA un Rīgas Tehniskās universitātes veiktais datu centru pētījums, kurā informācija apkopota no 63 datu centriem. Piemēram, nav izstrādātas speciālas prasības vai noteikumi par datu centru infrastruktūras veidošanu valsts un pašvaldības iestādēs, izņemot dažus normatīvos regulējumus, kurus netieši var piemērot datu centriem. Nav arī nacionāla līmeņa politikas datu centru infrastruktūras veidošanā vai attiecīgo pakalpojumu nodrošināšanā. Latvijā nav arī datu par to, cik liels kopumā ir datu centru bizness, lai gan nozares uzņēmēji norāda uz ieņēmumu pieaugumu. DB jau vairākkārt ir rakstījis, ka tieši datu centri ir joma, kurā kāpināt Latvijas IT pakalpojumu eksportu. Latvijas datu centru priekšrocības eksporta tirgos ir spēja runāt klientiem saprotamā valodā, sniegtais serviss, kā arī Eiropas Savienības valsts statuss, pakalpojuma cena un spēja risināt problēmjautājumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais dizaina un reklāmas firmas Art Lebedev vadītājs Artemijs Ļebeģevs izvēlējies interesantu veidu, kā paziņot par sadarbības ar Nokia pārtraukšanu.

Viņš Art Lebedev mājas lapā izvietojis baneri, kas vēsta: "Paliec sveika, Nokia! Ļebeģeva studija lauž līgumu ar Nokia. Esam izbesījušies (aptuvens tulkojums no Krievu val. vārda Zajebaļis.)".

Nokia Krievijas filiāles pārstāvji gan skaidro, ka nesen pārgājuši uz starptautiskajiem standartiem, kas paredz rīkot konkursu par reklāmas aģentūru. Art Lebedev esot zaudējusi šajā cīņā ukraiņu aģentūrai E-development.

Ļebeģevs no plašākiem komentāriem pagaidām atturas. Arī viņa interneta dienasgrāmatā nav sniegts plašāks skaidrojums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja esat izlēmuši nomainīt savu līdzšinējo spēkratu pret citu, risinājums ir divējāds – pirkt pilnīgi jaunu auto, vai arī iegādāties mazlietotu, taču tikpat labu un drošu automašīnu, saņemot pilnīgi visas tās pašas garantijas, kā pērkot jaunu.

Uzņēmums Autorepublika, kura pamatdarbība ir mazlietotu Volkswagen grupas automašīnu tirdzniecība un serviss, piedāvā otro variantu, kas turklāt cenas un automašīnu vecuma ziņā ir diezgan līdzvērtīgs pilnīgi jaunam auto. Kopš 2016. gada Autorepublika piedāvā visu pieprasītāko marku automašīnas – Volkswagen, Audi, BMW, Skoda, Seat, Volvo, Opel, Ford. Šobrīd tieši Autorepublikā klientiem ir iespēja iegādāties jebkuras minētās markas gadu vecu auto ar 45% atlaidi no jauna auto cenas ar noskrējienu līdz 15 000 kilometriem. Turklāt Autorepublikas piedāvājumā ir automašīnas pat ar ražotāja garantiju un bagātīgu aprīkojuma komplektāciju. Ja salonā neatradīsiet tieši sev vēlamo automašīnas modeli, uzņēmuma speciālisti nodrošinās izvēlētā auto piegādi no Vācijas 10 dienu laikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lēmums izstāties no ES ir sakustinājis finanšu sektoru, un sākusies cīņa par to, uz kurieni Eiropā tas pārcelsies; Latvija šajā pārdalē nepiedalās

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Domnīcas Certus pētniece, Rīgas Ekonomikas augstskolas un Rīgas Biznesa skolas pasniedzēja Marina Leklera (Marina le Clere). Viņa norāda, ka Brexit ietekmēs finanšu pakalpojumu sniedzējus, turklāt daudzas pilsētas un pat vairāku valstu valdības mērķtiecīgi strādā, lai pārvilinātu šīs kompānijas pie sevis.

Fragments no intervijas:

Latvija šajā cīņā nepiedalās?

Latvija varētu piedalīties cīņā par šo ārpakalpojumu servisa centru piesaisti, jo to pieaugums visā pasaulē tiek lēsts apmēram par 14% līdz 2020. gadam. Protams, diez vai Latvija varētu pacīnīties par tādu globālo finanšu korporāciju kā Citibank vai Goldman Sachs servisa centru izvietošanu šeit, taču otrā un trešā līmeņa banku servisa centrus piesaistīt varētu. Konkurence ir pamatīga gan no Lietuvas, gan no Polijas, pēdējā laikā arī no Rumānijas. Ja Latvija vēlas piedalīties cīņā par servisa centru piesaisti, tad ir nepieciešamas apmācību programmas otrā-trešā kursa studentiem, kvalificēti pasniedzēji. Bez tam ir nepieciešama infrastruktūra, kuras Latvijā nav, un tas attiecas ne tikai uz biroja ēkām, bet arī uz kapitāla tirgu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvju tikšanās ar taksistiem, kuri otrdienas rītā pie dienesta galvenās ēkas Talejas ielā 1, rīkoja piketu, protestējot pret neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, notika sakāpinātā gaisotnē, no taksistu puses vairākkārt izskanot pārmetumiem dienesta pārstāvjiem, novēroja aģentūra LETA.

Tostarp tikšanās laikā taksisti VID pārmeta neilgo termiņu taksometru skaitītāju nomaiņai, neieklausīšanos un situācijas nozarē neizpratni, «gestapo metožu» pielietošanu u.c..

Savukārt dienesta pārstāji solīja sākotnēji nepiemērot sodus par laikus nenomainītiem taksometru skaitītājiem, izprotot, ka laika tam nav daudz, bet pieprasījums liels. Tajā pašā laikā no taksistiem VID sagaida informāciju par to, kādā termiņā skaitītājus būs iespējams nomainīt.

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers sanāksmes sākumā paziņoja, ka galvenais iemesls piketam ir termiņš taksometru skaitītāju nomaiņai. Tam atvēlēts mēnesis, taču vienīgais uzņēmums, kas nodrošina tehniskajām prasībām atbilstošus skaitītājus, norādījis, ka kapacitāte ir nomainīt 20-25 skaitītājus dienā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrība 3.oktobrī plkst.7.30 pie Valsts ieņēmumu dienesta (VID) galvenās ēkas Talejas ielā 1 organizēs piketu, kurā, protestējot pret VID neskaidrajām prasībām taksometru skaitītājiem, VID tiks aicināts pagarināt termiņu jaunu, tehniskām prasībām atbilstošu, taksometru skaitītāju nomaiņai vismaz uz 6 mēnešiem, informē biedrība.

Latvijas Taksmetru pārvadātāju darba devēju biedrības valdes loceklis Ilmārs Lancers informē, ka 15.septembrī taksometru skaitītāju lietotājiem VID bija izsūtījis informāciju, ka VID vienotajā datu bāzē ir reģistrēts jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošs taksometra skaitītājs MICROTAX-06 MTC-06 LE6MEUD85, un aicināja visus taksometru skaitītāju MICROTAX-06 lietotājus sazināties ar taksometra skaitītāja apkalpojošo dienestu SIA Optumplus, un veikt jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošas versijas MICROTAX-06 MTC-06 LE6MEUD85 instalēšanu.

«Tā kā līdz pat 2017.gada 1.jūlijam ne VID, ne atestācijas institūcijām nebija skaidrības, vai MK noteikumi, kas regulē kases aparātu lietošanu un to tehniskās prasības ir attiecināmas arī uz taksometru skaitītājiem, par to netika informēti arī taksometru pakalpojumu sniedzēji, kuri bija spiesti ierastajā kārtībā iegādāties un reģistrēt līdz šim tirgū esošos taksometru skaitītāju modeļus. Bez tam, metroloģiskās prasības taksometru skaitītājam ir jau noteiktas Eiropas Savienības un Latvijas nacionālajos normatīvajos aktos, un pēc analoģijas šādi būtu jābūt definētām arī uz taksometru skaitītājiem attiecināmajām fiskālajām prasībām,» teikts biedrības paziņojumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārvarot krīzi, skaistuma ķirurģijas bums ir atsācies – estētiskā ķirurģija sasniegusi pirmskrīzes labo gadu apgriezienus, aug ārvalstu pacientu skaits. Tajā pašā laikā Latvijas tēls starptautiskajā medicīnā nav pozitīvs, pārliecināts Veselības centra 4 līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs, kā arī Medicīnas tūrisma centra (MTC) valdes loceklis Māris Rēvalds.

Faktu, ka estētiskā ķirurģija piedzīvo atgriešanos pie labajiem laikiem, apliecina tas, ka Mikroķirurģijas centrā pērn veikts par 36% vairāk krūšu palielināšanas operācijas nekā pirms gada, atklāj centra līdzīpašnieks un plastikas ķirurgs Haralds Adovičs. Turklāt krūšu palielināšanas operācijas centrā viedo 40% no kopējā skaita, raksta laikraksts Diena.

Pieaug arī ārzemnieku, kas vēlas Latvijā veikt plastiskās operācijas, skaits. Visbiežāk Latviju operāciju veikšanai izvēlas medicīnas tūristi no Krievijas, Ukrainas, Baltkrievijas, Gruzijas, Azerbaidžānas un Kazahstānas. Daudz braucēju ir arī no Norvēģijas, jo šajā valstī pakalpojumi ir krietni dārgāki, stāsta M. Rēvalds. Tiesa gan, Norvēģijā valsts apmaksā lielu daļu operāciju. Piemēram, sievietei vien atliek dabūt no ārsta izziņu, ka mazās krūtis ir par iemeslu depresijai, un krūšu palielināšanas operāciju ļauj veikt par valsts līdzekļiem,» stāsta M. Rēvalds.

Citas ziņas

Ziemas Olimpiskais centrs Turīnā gatavs

Aivars Mackevics [email protected],17.10.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atos Origin, Vispasaules Starptautisko Tehnoloģiju (IT) partneris Olimpiskajām spēlēm, ir paziņojis, ka Galveno Tehnoloģiju Centrs (MTC) ir pilnībā gatavs ekspluatācijai 2006. gada Olimpiādes un Paraolimpiskām Ziemas spēlēm Turīnā. Visu svarīgāko tehnoloģiju pārbaudes ir pabeigtas, tomēr joprojām intensīvas pārbaudes tiks turpinātas līdz Olimpisko spēļu sākumam 2006. gada 10. februārī. Visu Ziemas Olimpisko spēļu laikā 24 stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā, IT komanda no Atos Origin, vadīs visu IT infrastruktūru un visas pārējās sistēmas 28 sacensību vietās no Galveno Tehnoloģiju Centra. Pats svarīgākais būs nodot informāciju par rezultātiem un sportistiem vienlaicīgi 10 000 mediju pārstāvjiem Turīnā, oficiālajai spēļu “Turīna 2006” mājaslapai, pasaules preses aģentūrām, kā arī pāris miljardiem TV skatītāju visā pasaulē. Komanda nodrošinās IT atbalstu tehnoloģiju komandām, kas atradīsies olimpiādes norises vietās Turīnā. Atrodoties galvenajā TOROC (Turīna 2006 Organizēšanas komiteja) pārvaldes mītnē, MTC veiks kontroli par visu IT sistēmu Olimpisko Spēļu laikā. Galvenais Tehnoloģiju Centrs ietvers 570 kvadrātmetrus lielu platību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā 2,5 miljonus eiro, auto dīleris “Moller Auto” Rīgā, Krasta ielā, rekonstruējis virsbūvju remonta servisu, kas aprīkots ar jaunākajām krāsošanas un virsbūvju remonta tehnoloģijām.

Kopumā rekonstrukcija sniegusi iespēju kāpināt servisa ražošanas jaudu par 50%, turpmāk ļaujot nodrošināt servisa pakalpojumus divreiz lielākam klientu skaitam.

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, stāsta, ka, atjaunojot servisu, ievēroti arī ilgtspējas principi, piemēram, līdzās tam, ka visi remonta darbu atkritumi, izlietotie šķidrumi tiek atbilstoši uzglabāti un utilizēti, remonta darbu veikšanai tagad tiek izmantotas specializētas iekārtas plastmasas un alumīnija auto detaļu remontam, tā izvairoties no nevajadzīgas detaļu nomaiņas. Kopumā rekonstruētais serviss radīs ieguvumus kā klientiem, tā darbiniekiem.

Citas ziņas

Mersedesu autoserviss nolaiž cenas

,09.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes-Benz dīleris Latvijā SIA Domenikss savos servisa centros vairākiem pakalpojumiem ievērojami samazinājis izcenojumus. Tiesa, kompānija neatklāj, vai cenu samazinājums veikts ekonomiskās krīzes iespaidā, vai tas ir mārketinga triks.

Db.lv jau vēstīja, ka paralēli straujajam autotirdzniecības kritumam jau pērn rudenī noplaka rindas arī pie autoservisiem. Turklāt servisa stundas izmaksas ir apturētas un pēc vairāku autotirgotāju aplēsēm netiks celtas. Salīdzinājumā ar 2007. gadu, kad servisa stundas izmaksas piedzīvoja strauju augšupeju, dažos gadījumos sasniedzot 50 līdz 60 % sadārdzinājumu, bet automašīnu īpašnieki bija spiesti vairākus mēnešus uz priekšu pierakstīties rindā, 2008. gada nogalē situācija bija kardināli pretēja. Esošajā ekonomiskajā situācijā autorizētajiem servisiem bija jādomā, kā maksimāli efektīvi noslogot servisa kapacitāti.

Tā SIA Domenikss nule kā samazinājis stundu likmes cenu servisa pakalpojumiem Mercedes-Benz un citu marku automobiļiem. Šobrīd automobiļiem, kas vecāki par 2 gadiem, elektroiekārtu diagnostiku, remontu, krāsošanas un virsbūvju remontu, kā arī citus servisa pakalpojumus ievērojami lētāk iespējams veikt reģionos – Domenikss Servisa centrā Ventspilī un Daugavpilī, kur šiem pakalpojumiem darba stundas likme samazināta par 44%.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta ar FOTO: Bosch servisa pakalpojumu centra izveidē iegulda vairāk nekā miljonu eiro

Žanete Hāka,20.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien Rīgā, Mūkusalas ielā 97, atklāts Bosch elektroinstrumentu servisa un Bosch siltumtehnikas mācību centrs, informē uzņēmuma pārstāvis.

Jaunā centra kopējā platība ir vairāk nekā 800 kvadrātmetru, tā ir, tā sauktā, tailor made jeb built to suite tipa ēka, ko speciāli Bosch vajadzībām ir uzbūvējis nekustamo īpašumu attīstītājs Bauplan Nord.

Papildus 800 tūkstošiem eiro, ko ēkas izbūvē ieguldījis attīstītājs, centra darba nodrošināšanā ir ieguldīti gandrīz 300 tūkstoši eiro modernāko Bosch tehnoloģiju uzstādīšanai. Servisa centrs izpildīs pasūtījumus visā Baltijas reģionā, gadā apkalpojot aptuveni 25 tūkstošus pasūtījumu un vidēji katra pasūtījuma izpildi nodrošinot vienas darba dienas laikā.

Vidēji dienā tiks apkalpotas 100 iekārtas, kas gada griezumā veido aptuveni 25 000 dažādu servisa pasūtījumu izpildi. Jau šobrīd virs 90% pasūtījumu tiek apstrādāti vienas darba dienas laikā. Servisa pakalpojumus turpmāk būs iespējams pieteikt ne tikai pie Bosch sadarbības partneriem, bet arī internetā. Otrā nozīmīgā servisa centra funkcija ir siltumtehnikas instalatoru un apkures iekārtu servisa speciālistu apmācība – tam ir izveidota moderni aprīkota mācību klase ar visu nepieciešamo aparatūru, ne tikai teorētisko, bet arī praktisko nodarbību norisei. Servisa centra kopējā platība ir 830 kvadrātmetru, tajā atrodas remontu veikšanas zona, ērta mācību zāle, noliktavas un tehniskās telpas, personāla telpas, kā arī klientu apkalpošanas zāle.