Jaunākais izdevums

Kaut gan komersantu vidējais apgrozījums divu gadu laikā nogāzies teju uz pusi, aizvadītā gada finanšu rādītāji ir vēsture.

Eksperti uzsver, ka notiek pāreja uz ilgtspējīgu ekonomikas modeli, kurā galvenais dzinējspēks būs eksports. Eiropas vadošās kompānijas jau paziņojušas par lielāku peļņu nekā prognozēts.

«Šogad situācija ir labāka nekā pērn, jo izmaksas vairums ir sabalansējuši ar ienākumiem, vienlaikus palielinot efektivitāti,» tā biznesa konsultants Dzintars Putnis.

Intervija

Ar bankas pārdošanu jāpagaida

Pašreizējā brīdī mēs nedabūsim labākos piedāvājumus. Ideālajā variantā bankai gadu vai divus vajadzētu parādīt, ka tā spēj pastāvīgi strādāt, tā Citadele banka valdes priekšsēdētājs Juris Jākobsons.

Darījumi

Flika akcijas ieķīlātas bankās

Bertolta Flika uzņēmuma Baltijas aviācijas sistēmas gada pārskats liecina ne vien par milzīgām kredītsaistībām, bet arī par nodomiem gūt ieņēmumus no airBaltic par preču zīmju lietošanu vairāk nekā miljona latu apmērā gadā.

Mēbeles

Eksports ļauj audzēt ienākumus

Eksporta ienākumu pieaugums par 30,8 % ir galvenais stūrakmens mēbeļu ražotāju ienākumu pieaugumam šā gada pirmajā pusgadā. Naudas izteiksmē ienākumus visvairāk, gandrīz par miljonu latu – spējusi palielināt SIA Daiļrade koks.

Investors

Zelta vidusceļš investoram

ETF var būt labs investīciju portfeļa papildinājums, bet ar nosacījumu, ka investors saprot ar tiem saistītos riskus, norāda Citadele Asset Management vecākais akciju analītiķis Jānis Praņēvičs.

Ārzemēs

Grieķijā paveiktais – labs sākums

Uzlabojumi Grieķijā liek domāt, ka eirozonas finanšu krīzes mākoņi sāk izklīst.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokaspulkstenis vīrietim var būt pats svarīgākais aksesuārs. Ja sievietēm rokas pulksteņi nav tik iecienīti, tad vīriešiem ir tieši pretēji. Bieži vien vīriešu pulkstenis arī norāda statusu, it īpaši biznesa pasaulē. Moderns vīriešu pulkstenis un panākumi biznesā nereti ir savstarpēji saistīti.

Kāpēc vīriešiem pulksteņi ir tik nozīmīgs aksesuārs?

Rokas pulkstenis var liecināt par vīrieša statusu, kas ir īpaši svarīgi dažādās biznesa pārrunās. Ir noteiktas profesijas, kur ierašanās uz kādu sanāksmi vai biznesa pusdienām bez smalka pulksteņa neliecinātu par labo stilu. Savukārt labi un moderni vīriešu pulksteņi var liecināt, ka persona ir nopietna un gatava sadarboties. Protams, šādas situācijas nenotiek ar katru vīrieti ikdienā, tomēr ir labi to zināt, ja šādā situācijā esi nonācis.

Tomēr pulkstenis var būt svarīgs aksesuārs ikvienam vīrietim, jo tas ir gan praktisks, gan lieliski papildina tavu stilu gan ikdienā, gan īpašos gadījumos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd jaunie IT uzņēmēji arvien biežāk pievēršas dažādām ierīcēm, bezpilota lidaparātiem, izklaidei, kā arī virtuālajām valūtām, mākslīgajam intelektam un B2B risinājumiem

Šobrīd daudzi jaunie startup uzņēmēji izstrādā saziņas rīkus, tūrisma agregatorus un tiešsaistes izglītības platformas, novērojis Artūrs Burņins, mobilās lietotnes Qfer līdzīpašnieks. «Strauji attīstās virtuālās valūtas. Pirms kāda laika dominēja Bitcoin, bet tagad ir dažnedažādas valūtas, tirdzniecības vietas un nesen tika palaists projekts Stellar, kurā var sūtīt un saņemt naudu no jebkādas valūtas. Visu laiku tiek veidoti jauni startup saistībā ar šo tēmu,» saka Kristaps Mors, Maxtraffic dibinātājs. Tāpat arvien vairāk rodas dažādi pakalpojumi un kļūst aizvien lētāk, ātrāk un vienkāršāk integrēt dažādus servisus – var radīt jaunus pakalpojumus un produktus, tēmēt uz mazākām nišām. Piemēram, var izmantot Shopify e-komercijas platformu, kurā pārdot t-kreklus, un savienot to ar Printful, kas veiks gan apdruku, gan nosūtīs produktu, un viss process var būt 100% automatizēts, norāda K. Mors.

Foto

Pasaules «negodīgākās» pilsētas

Dienas Bizness,26.09.2013

8. Lielbritānijas galvaspilsēta un viens no pasaules finanšu centriem vairāk nekā pusē gadījumu bijusi «negodīga». Šeit tikuši atdoti tikai pieci pazaudētie maki.

Avots: SXC

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV žurnāls veicis pasaules pilsētu «godīguma» pētījumu. Tā ietvaros izdevuma reportieri 16 pasaules pilsētās uz ielas, parkos, cilvēku pilnās vietās utt. izlikušies, ka pazaudē makus.

«Pazaudētajos» makos atradušies dažādi kuponi, biznesa kartes, ģimenes fotogrāfijas, telefona numurs un 50 ASV dolāriem līdzvērtīga summa vietējā valūtā. Katrā pilsētā, dažādās vietās atstāti divpadsmit maki.

Pasaules godīgākā pilsēta eksperimenta rezultātā izrādījusies Somijas galvaspilsēta Helsinki, kurā no 12 atstātajiem makiem īpašniekiem tikuši atgriezti 11 maki. Helsinkiem sekojusi Mumbaja (deviņi no divpadsmit), Ņujorka un Budapešta (astoņi no divpadsmit), Maskava un Amsterdama (septiņi no divpadsmit), kā arī Berlīne un Ļubļana (seši no divpadsmit «pazaudētajiem» makiem). Kopumā atgriezti tikuši 47% no visiem pilsētās atstātajiem makiem.

Pasaulē

Ekonomisti: ASV ekonomika nākamgad piedzīvos straujāku izaugsmi

Jānis Rancāns,29.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ekonomika nākamajā gadā piedzīvos straujāku izaugsmi, ja vien nesaasināsies eirozonas parādu krīze. Tomēr bezdarba līmenis valstī saglabāsies salīdzinoši nemainīgs, secinājuši aģentūras AP aptaujātie ekonomisti.

Ekonomisti uzskata, ka nākamgad ASV ekonomika augs par 2,4%, kas būtu par 0,4 procentpunktiem straujāka izaugsme nekā šogad. Tomēr ASV bezdarba līmenis līdz novembrim nesamazināsies un lielākoties saglabāsies 8,6% robežās.

«Izskatās, ka tikai Eiropa ir vienīgā, kas varētu ietekmēt ekonomiskās atveseļošanās gaitu,» norāda Naroff Economics vadītājs Džoels Narofs (Joel Naroff).

Arī finanšu giganta Barclays Capital galvenais ekonomists Dīns Maki (Dean Maki) uzsver, ka ASV ekonomika ir atkarīga no notiekošā ārpusē. Galvenais risks ASV ir iespēja, ka Eiropas parādu problēmas izraisīs visu pasauli aptverošu krīzi, līdzīgu tai, kas 2008. gadā piemeklēja Volstrītu.

Ražošana

Kā top?: Suši restorānā Kabuki

Žanete Hāka,11.09.2015

Suši pagatavošanai vislabāk izvēlēties cietākus rīsus vai rīsus, kas konkrēti domāti suši pagatavošanai. Speciālizētie rīsi ir smalkāki, apaļāki un daudz labāk salīp, gatavojot suši. Uzvārītos rīsus vienmērīgi aplej ar jau gatavu rīsu etiķi, un tad ar viļņveida kustībām apmaisa ar koka lāpstiņu. Atdzesē rīsus līdz istabas temperatūrai.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ielūkoties restorāna Kabuki virtuvē, apskatot suši pagatavošanas procesu.

Suši gatavošanas pimssākumi meklējami Dienvidaustrumāzijā 4.gadsimtā pims mūsu ēras, tomēr tie nebija tādi suši, kādus tos zinām tagad, stāsta SVP un partneri restorānu grupas Mārketinga daļas vadītāja Sintija Grieze.

Kā tie tika gatavoti? Vienā no variantiem - iztīrīta un izķidāta zivs tika likta vairākās kārtās, tad apbērta ar sāli un likta zem akmens preses. Pēc vairākām nedēļām akmeņi tika noņemti un zivs uz vairākiem mēnešiem tika atstāta noturēties. Tikai pēc tā visa zivs skaitījās gatava un ēdama.

Savukārt Eiropā suši kļuva populāri 20.gadsimta beigās, kad suši parādījās tādi, kādus mēs tos zinām tagad.

Kabuki restorānu tīkls Latvijā pastāv jau no 1999.gada un šajā uzņēmumā ietilpst ne tikai japāņu restorāni Kabuki, bet arī japāņu restorāns Sumo, restorāns DaDa, japāņu restorāni Shogun un ēdienu piegāde Kabuki Express.

Būve

Būve: Redz risinājumu aplokšņu izskaušanai

Lāsma Vaivare,08.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Latvijas Būvnieku asociācijas prezidents Normunds Grinbergs par mērķi izvirzījis nozares reputācijas paaugstināšanu, kas iespējama, vien visiem būvniecībā iesaistītajiem cieši sadarbojoties

Viņš saka – nozares reputācija ir daudzšķautņaina, un, piemēram, aplokšņu algas ir tikai viens, lai gan ļoti nozīmīgs aspekts, kas to grauj. Asociācija lielākoties apvieno vidējās un mazās būvkompānijas. Tieši mazos būvniekus pieņemts uzskatīt par negodprātīgiem – viņi nemaksājot nodokļus un cenšoties ietaupīt uz kvalitātes rēķina. N. Grinbergs gan, tieši pretēji, nelielās kompānijas slavē par drosmi un uzdrīkstēšanos nodrošināt cilvēkus ar darbu, nezinot, vai pēc pusgada vai gada šis darbs vēl būs. Ne mazāk būtisks ir jautājums par būvnieku izglītību.

Kā paaugstināt nozares prestižu?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas sociālā biznesa zīmols Lote pārdošanā laidis jaunu produkciju – elegantus un sievišķīgus filca makus viedtālruņiem un planšetdatoriem, ko veidojuši cilvēki ar garīgās attīstības traucējumiem no FONDA KOPĀ.

«Lotes jaunajā kolekcijā elegance un sievišķīgais šarms mijas ar vienkāršību un praktiskumu. Izturīgais un mīkstais filcs pasargā mobilās ierīces no skrāpējumiem, mitruma un citiem bojājumiem, savukārt mežģīnes un izvēlētie latviskie elementi kombinācijā ar košām auduma krāsām piešķir aksesuāram smalku niansi,» stāsta biedrības Taureņa efekts valdes locekle Olga Kazaka.

«FONDĀ KOPĀ ir izveidota specializētā šūšanas darbnīca, kurā cilvēkiem ar garīgās attīstības traucējumiem tiek dota iespēja iegūt savu pirmo darba pieredzi, nepieciešamās prasmes un iemaņas. Tādējādi tiek nodrošināta amata iemaņu apguve un sociālā integrācija. Esam patiesi gandarīti par sadarbību ar Latvijas zīmolu, sociālo projektu Lote, jo tā ir iespēja iegūtās prasmes un zināšanas pielietot praksē,» skaidro FONDS KOPĀ vadītāja Tamāra Vahļina.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Eksperti

Četri iemesli, kāpēc inflācija šogad būs straujāka nekā pērn

Linda Vildava - Swedbank jaunākā ekonomiste,10.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc četriem gadiem zemas inflācijas zīmē 2017. gads ienesa zināmas pārmaiņas – straujāku cenu pieaugumu. Atbilstoši prognozētajam, 2017. gada vidējā inflācija bijusi 2.9%. Gandrīz puse no cenu kāpuma bijusi dārgākas pārtikas, īpaši piena, gaļas produktu un dārzeņu, dēļ.

Pārtikas cenas 2017. gadā augušas vidēji par 6%. Būtisks devums bijis arī degvielas cenām, kas pērn kāpušas par 8.5%. Tāpat telekomunikāciju un apdrošināšanas pakalpojumi veicināja cenu kāpumu, kā arī jau 2016. gadā ieviestais PVN palielinājums mājokļa pakalpojumiem.

Šajā gadā jārēķinās ar vēl straujāku cenu kāpumu nekā pērn. Swedbank prognoze šī gada inflācijai ir 3.5%. Straujāku inflāciju šogad galvenokārt varētu noteikt:

  • Strauja ekonomikas izaugsme. Latvijas ekonomika strauji augs, kas atstās iespaidu uz darba tirgu. Bezdarba līmenis saruks un darbaspēka trūkums aizvien ņemsies spēkā. Tas savukārt spiedīs uzņēmējiem maksāt lielākas algas gan, lai piesaistītu jaunus darbiniekus, gan, lai noturētu esošos. Tā rezultātā saglabāsies augšupvērsts spiediens uz inflāciju, īpaši pakalpojumu.

  • Minimālās algas kāpums. Pēc vairāku gadu klusāka minimālās algas kāpuma šogad tā pieaug par 13%. Minimālās algas kāpums veicinās algu izaugsmi, un īpaši ietekmēs tos sektorus, kur vidējais algu līmenis ir zemāks, piemēram, apkalpojošo sfēru. Tādējādi šogad redzēsim straujāku pakalpojumu inflāciju.

  • Naftas cena. Naftas cena šobrīd ir nostabilizējusies virs 60 dolāriem, un šobrīd prognozējam, ka tā arī saglabāsies virs 60 dolāriem visa gada garumā. Tas nozīmē, ka degviela būs dārgāka nekā pērn.

  • Akcīzes nodokļu kāpums. Straujāks akcīzes likmju kāpums alkoholam un tabakai sadārdzinās šo produktu cenas kā veikalos, tā restorānos un bāros, bet naftas produktu akcīzes kāpums – degvielas cenas uzpildes stacijās (papildus naftas cenas kāpumam).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo mēnešu laikā Latvijas iedzīvotāji lietotnē "Whatsapp" saņem ziņas no krāpniekiem, kuri uzdodoties par "WorkingDay Latvia" darbiniekiem, informē par neeksistējošiem darba piedāvājumiem.

Ziņas tiek sūtītas no telefona numuriem, kas reģistrēti dažādās pasaules valstīs.

Sākumā ziņas tika sūtītas angļu valodā, bet pēdējā laikā tās ar tulkošanas aplikāciju tiek tulkotas uz latviešu valodu. Ziņās ir aicinājums sazināties ar sūtītāju. Tālākie krāpnieku nolūki pagaidām nav zināmi.

"WorkingDay Latvia" aicina katru, kurš saņem šādu "Whatsapp" ziņu, neatbildēt uz to, bet ziņot par to, spiežot pogu "Report" un bloķēt sūtītāja telefona numuru.

"WorkingDay Latvia" valdes priekšsēdētājs komentē: "Mēs ikdienā komunicējam ar saviem klientiem un darba kandidātiem pēc stingri reglamentētiem standartiem un saziņa nekad nesākas ar nosūtītu īsziņu. Krāpnieku sūtītās ziņas par vakancēm ir izveidotas ļoti ticami, tāpēc šādu ziņu saņēmējiem ir jāuzmanās un pirmkārt jāpārliecinās, vai ziņa ir sūtīta no Latvijā reģistrēta numura un vai tas ir atrodams "WorkingDay Latvia" interneta vietnē: www.workingday.lv/kontakti."

Pakalpojumi

Tranzīts prasa ātrumu un uzticamību

Monta Glumane,27.11.2018

Latvijas Pasta Starptautiskā biznesa un loģistikas attīstības vadītājs Gunārs Deniškāns (no kreisās), Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns un Latvijas Pasta Starptautisko attiecību vadības departamenta direktora vietnieks Andris Eglājs.

Foto: Ritvars Skuja,Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionālo pasta sūtījumu apjoms samazinās, vienlaikus strauji attīstās interneta komercija, tāpēc Latvijas Pasts aktīvi meklē veidus, kā kompensēt vienus pakalpojumus ar citiem un rast papildu ieņēmumus.

VAS Latvijas Pasts 2017. gada otrajā pusē iesaistījās e-komercijas sūtījumu piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm partnerībā ar vienu no lielākajām pasaules loģistikas kompānijām – Alibaba grupas uzņēmumu Cainiao, ar kuru pilnībā veikta datu integrācija un virkne citu pasākumu projekta veiksmīgai īstenošanai. Cainiao šo sadarbību novērtējis ar īpašu Latvijas Pastam piešķirtu balvu par saskaņotu komandas darbu un efektīvu atbalstu.

Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns teic, ka tranzīta sūtījumu projekts tika iniciēts no uzņēmuma puses ar proaktīvu rīcību, saredzot tajā līdz šim nebijušas biznesa perspektīvas iespējas. Viņš norāda, ka uzņēmuma šā brīža darbību varētu nosacīti dalīt divās daļās. Tradicionālā pakalpojumu daļa, kuru raksturo universālais pasta pakalpojums, piemēram, vēstuļu un abonēto preses izdevumu piegāde, šobrīd uzskatāmi par visai izaicinošiem pakalpojumiem, jo pēdējos gados līdz ar interneta tehnoloģiju attīstību šajā segmentā vērojamas būtiskas apjoma izmaiņas. Savukārt otra pakalpojumu daļa izriet no mūsdienu dinamikas un iziešanas ārpus ierastajiem biznesa rāmjiem. Viņaprāt, šīs daļas attīstība atkarīga no uzņēmuma proaktīvas rīcības, ātruma un spējas pielāgoties, lai rastu kompromisus gan kopējai sadarbībai, gan arī daudzos tehniskos jautājumos. «Risināt dažādas ne- standarta situācijas, kuras nav bijušas ierastas pirmajā – tradicionālajā segmentā. Tur vairāk jāvadās pēc sen zināmiem rāmjiem, atkāpes no normas vai izaicinājumi netiek prasīti un sagaidīti,» skaidro M. Vilcāns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Rīgas centrāltirgus lielākajiem savas teritorijas iznomāšanas starpniekiem piecu gadu laikā ļāvis nopelnīt vairāk nekā 1,63 milj.Ls.

Centrāltirgus peļņa šajā pašā laika periodā strauji sarukusi, un pērno gadu tas beidzis jau ar 159,5 tūkst. Ls lieliem zaudējumiem. Tiesa, šī gada pirmajā pusē situācija uzlabojusies, un uzņēmums guvis 370 tūkst. Ls peļņu un gadu plāno pabeigt plusos.

Tirdzniecība

Apģērbi kļūs dārgāki par 5-12%

Izejvielu cenu kāpuma dēļ cenas vietējo ražotāju šūtajiem apģērbiem var augt par 5-12%. «Šāda situācija pasaulē nav bijusi, ka pusotra gada laikā kokvilnas cena pieaug tik strauji,» saka a/s Rita prezidents Vladimirs Sazonovs. Uzņēmuma vadība aplēsusi iespējamo produkcijas sadārdzinājumu, un tas varētu būt ap 12%. V. Sazonovs gan norāda, ka cenas jautājums būs svarīgs arī tirgotājiem - spiedienu jutīs visi.

Foto

Suvenīru budžetus negrib atklāt

Lāsma Vaivare,05.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādi nodibinājumi un organizācijas nelabprāt atklāj, cik tērē suvenīriem, kuriem pasaulē jānes stāsti par Latviju.

Paredzēts, ka 2014. gadā Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) suvenīru iegādei tiks izmantoti 5% no kopējā gada budžeta, norāda biroja vadītāja Vita Jermoloviča.

Tiesa, cik liels ir gada budžets, informācija netiek sniegta. Arī nodibinājuma Rīga 2014 pārstāvji no šī jautājuma izvairās. Runātīgāka ir Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma mārketinga eksperte Liene Pīpkalēja. TAVA šogad šim mērķim plāno atvēlēt ap septiņiem tūkst. eiro (bez PVN), kas ir mazāk nekā pērn izmantotie gandrīz deviņi tūkst. eiro.

Neveiksmīga pieredze

TAVA drīzumā plāno organizēt iepirkumu personalizētu suvenīru iegādei. Pēdējos gados gan divi ar suvenīru iegādi saistīti konkursi noslēgušies bez rezultāta. 2012. gadā tika izsludināts konkurss ar domu atrast kādus jaunus oriģinālus suvenīrus, ko izmantot korporatīvo attiecību stiprināšanai un pasniegt starptautiskajās tūrisma izstādēs vai citos sarīkojumos gan tūrisma profesionāļiem, gan plašai publikai, lai veidotu viesmīlīgu priekšstatu par mūsu valsti un tās tūrisma piedāvājumu. Tā kā nebija svaigu un interesantu suvenīru ideju un arī cenas bija pārāk augstas, konkurss beidzās ar neko. Arī pērnruden izsludinātais iepirkums par suvenīru un kartona stendu izgatavošanu bija neveiksmīgs – tajā vispār nepieteicās neviens pretendents. Tas gan nenozīmē, ka TAVA iztiek bez suvenīriem – pērn par 2,6 tūkst. eiro (bez PVN) tika noslēgts līgums ar SIA Aba prezent par personalizētu šokolāžu izgatavošanu un piegādi, 2012. gada nogalē – ar SIA RicBerry par 5,3 tūkst. eiro par augļu un dārzeņu sukāžu un sīrupu piegādi mārketinga pasākumu īstenošanai, izriet no informācijas TAVA mājaslapā. L. Pīpkalēja papildina: pērn iegādātas arī briļļu tīrāmās drāniņas, plastmasas maisiņi, glāžu paliktņi, stikla šķīvji personalizēti ar tūrisma tēla logo. TAVA suvenīru iegādi plāno budžeta ietvaros un izvērtējot vajadzības – tiek apzināti iespējamie apakšuzņēmēji, noskaidrotas izmaksas un izvēlēts piedāvājums ar izdevīgāko cenu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 13.septembrim Tokijā (Japānā), Minami-Aojam galerijā Athalie norisināsies Latvijas nedēļa, kur vienkopus būs apskatāmi dažādi Latvijā radīti un izgatavoti ražojumi, informēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) .

Šī ir pirmā reize, kad vienkopus aicināti Latvijas dizaina preču ražotāji un izplatītāji, lai veicinātu Latvijas preču eksportu, kā arī popularizētu Latvijā ražotās preces un dizainu.

Latvijas nedēļas laikā galerijas apmeklētāji varēs aplūkot arī Latvijas vēstnieka Japānā Pētera Vaivara fotoizstādi par Latviju. Nedēļas ietvaros interesentiem tiks organizētas latviešu valodas nodarbības, prezentācijas par Latviju un tūrisma iespējām, tai skaitā pieejamas grāmatas un informatīvie bukleti par Latviju. Notiks arī dažādu Latvijas produktu degustācijas un nakts tirdziņi. Savukārt mūzikas vakaros latviešu autoru kompozīcijas izpildīs Japāņu saksofoniste Maki Kasai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības parkā Alfa 27.novembrī atvērts Baltijas valstīs pirmais apavu un somu salons KAZAR, teikts paziņojumā medijiem.

Rīgas veikala sortimentā ir pieejama aktuālās sezonas sieviešu un vīriešu apavu kolekcija, somas, maki, jostas un šalles.

Par godu KAZAR salona atklāšanai tirdzniecības parkā Alfa ir skatāma izstāde 100 gadi rokassomu modē, kura ir veltīta rokassomu modes vēsturei pēdējo simts gadu laikā un kurā eksponēti modeļi no Eiropā lielākās vintāžas rokassomu kolekcijas, kā piemēram, viena no pirmajām izcila modes dizainera Karla Lagerfelda izstrādātajām rokassomiņām, slavenā Austrijas uzņēmuma Petit Point gobelēna rokassomiņa, XIX un XX gadsimta mijā adītas rokassomiņas un daudzi citi vēsturiski nozīmīgi modeļi.

Reklāmraksti

Nelegālo tiešsaistes kazino popularitātes ziņā Latvija ir līderis Baltijā. Kā to mainīt?

Reklāmraksts. Par saturu atbildīgs reklāmas devējs,07.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo mēnešu laikā sabiedrības uzmanības lokā nonākušas azartspēles, un jo īpaši -azartspēlēs internetā – gan saistībā ar atvērto Azartspēļu un izložu likumu Saeimā, gan ar tiešsaistes azartspēļu pilnīgu liegumu COVID-19 ārkārtas situācijas laikā. Vienlaikus Rīgas Ekonomikas augstskolas profesors Arnis Sauka nesenā pētījumā norāda, ka Latvijā nelegālo tiešsaistes azartspēļu tirgus daļa ir ievērojami lielāka nekā abās pārējās Baltijas valstīs. 2019. gadā tās veidoja 38 % no tirgus un aplēstas 34 miljonu eiro apmērā, kamēr Lietuvā tie ir 14, bet Igaunijā – tikai 10 miljoni eiro (H2gc dati). Nelicencēto interneta kazino dēļ Latvijas budžets pagājušā gadā zaudēja 7 miljonus eiro; nozares eksperti ir vienisprātis, ka, pateicoties nesenajam tiešsaistes azartspēļu liegumam, šogad nelegālā tirgus daļa Latvijā palielināsies. Kā mainīt šo situāciju?

Lai gan tiešsaistes jeb interaktīvās azartspēles aizņem salīdzinoši nelielu daļu - 17.8% - no kopējā azartspēļu tirgus, tomēr to pieauguma tempi ir visstraujākie. Pēdējo 2 gadu laikā legālais tirgus audzis teju 2 reizes. To pašu var teikt par kazino operatoru nomaksāto nodokļu apjomu, kas 2019. gadā sasniedza 12 miljonus eiro.

Nelegālo tiešsaistes azartspēļu nodarītais kaitējums sabiedrībai

Zaudējums valsts budžetam nebūt nav vienīgais kaitējums, ko sabiedrībai nodara nelegālie interneta azartspēļu operatori. Ir zināms, ka azartspēles ir saistītas ar atkarības risku. No šī gada 1. janvāra gan uz tiešsaistes, gan uz ierastajām azartspēlēm attiecas “Pašatteikušos personu reģistrs”, kas liedz piekļuvi visa veida azartspēlēm vismaz uz vienu gadu, tā būtiski mazinot atkarības riskus. Pirmā pusgada laikā tajā pieteikušās jau 8233 personas, kas, pēc Veselības ministrijas aplēsēm, varētu būt aptuveni puse no azartspēļu atkarības riskam pakļautajiem valstī. Apmeklējot nelegālos tiešsaistes kazino, šie cilvēki atkal ir pakļauti riskam, jo tajos ļauts spēlēt jebkuram. Kā vēl viens būtisks ļaunums jāmin noziedzīgi iegūtas naudas aprite nelicencētajos kazino. Tā kā tiem nav jāidentificē savi klienti un jāsniedz dati valsts institūcijām, tad tā ir pateicīga vieta, kur apgrozīt nelikumīgā veidā iegūtus līdzekļus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēkiem patīk saņemt atalgojumu par to, ka viņi iepērkas pie kāda konkrēta tirgotāja; viņi vērtē, kur par savu pirkumu gūs lielāku labumu

Par šo virtuālo biznesu, kas daudziem joprojām šķiet neizprotams, plašāk intervijā DB stāsta holandietis Gabi Kols (Gabi Kool), kurš jau 15 gadus strādājis ar lojalitātes programmām, bet šobrīd ir nobāzējies Latvijā, kur attīsta daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmas Pins.

Lojalitātes bizness sācies kā aviokompāniju biežo lidotāju apbalvošanas programma, bet šobrīd pasaulē ir jau divi miljardi daudzpartneru lojalitātes karšu un vēl neskaitāmas individuālās veikalu, kafejnīcu, skaistumkopšanas u.c. kompāniju klientu kartes. Viena no daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmām – Pins, kas iepriekš bija zināma kā BalticMiles, – radīta Latvijā uzņēmumā Coalition Rewards. Šobrīd šīs programmas karti lieto 1,9 miljoni cilvēku, no kuriem 1,2 miljoni to dara nevis tepat Latvijā, bet gan vairāk uz ziemeļiem – Somijā.

Citas ziņas

Apavu ražotājs Elegants sāks tirgot somas

Gunta Kursiša,25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ādas apavu zīmols Elegants plāno pievērsties arī somu un maku tirdzniecībai, informē uzņēmuma pārstāvji.

Tiesa gan, atšķirībā no apaviem, kas tiek izgatavoti tepat, Latvijā, somas un maki pēc uzņēmuma pasūtījuma tiks izgatavoti «Eiropas fabrikā, kas sadarbojas arī ar vairākiem pasaulē jau labi zināmiem un iecienītiem aksesuāru zīmoliem». Šīs ražotnes vārds gan netiek atklāts.

Tiek plānots, ka somas maksās, sākot no 50 eiro.

«Ideja par somu tirdzniecību radās jau diezgan sen, taču, apzinoties salīdzinoši augstās ražošanas izmaksas, līdz šim mums to nebija izdevies realizēt. Pavisam negaidīti uzzinājām par kādu ārzemju uzņēmumu, kas jau ilgstoši ražo ļoti kvalitatīvas somas, izmantojot tikai dabīgus materiālus, tādēļ nolēmām uzsākt savstarpēju sadarbību un pasūtīt mums interesējošus modeļus,» skaidroja zīmola Elegants vadītājs Raimonds Burakēvičs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo vairāk tuvojas gadu mija, jo biežāk dzirdam dažādu nozaru pārstāvju paziņojumus par to, ka cenas, visticamāk, nāksies celt.

Ņemot vērā, ka dažādu preču un pakalpojumu cenu krišana tika piedzīvota līdz ar krīzes sākšanos, varētu izdarīt secinājumus, ka jau tuvākajā nākotnē varam piedzīvot ekonomikas atveseļošanos. Tomēr tā būtu pārspīlēta atzziņa. Šobrīd par gaidāmo OCTA un KASKO polišu cenu celšanu ir pavēstījuši Latvijā strādājošie apdrošinātāji, kā iemeslus tam minot to, ka ceļu satiksmes negadījumu skaits pieaugot (lai gan automašīnu skaits uz ielām ir sarucis), ka auto servisos trūkst meistaru, jo labākie ir aizbraukuši uz ārzemēm, tāpēc ātri vien nepieciešams celt cenas palikušajiem, kamēr viņi vēl ir tepat, ka energoresursu tarifi kāps utt.

Investors

Pastardienas gaidītāji no zelta pārmetas uz bitkoinu

Jānis Šķupelis,30.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bitkoins populārs to dumpinieku un pastardienas gaidītāju vidū, kas agrāk uzpirka zeltu

Virtuālo valūtu tirgus dalībnieki šā gada beigās izvērsuši īstenu finiša spurtu, kur bitkoina vērtība nupat braši pārsoļojusi pāri 10 tūkst. ASV dolāru līmenim. Turklāt daļa šī veidojuma pircēju nāk no zelta tirgus puses. Šobrīd viens bitkoins ir gandrīz astoņas ar pusi reizes dārgāks nekā Trojas unce zelta. Google Trends apkopotā informācija liecina, ka meklējumu skaits internetā vārdu savienojumam «pirkt bitkoinus» nupat pirmo reizi vēsturē pārsniedzis meklējumu skaitu vārdu savienojumam «pirkt zeltu».

Zelta tirgū par daļu pieprasījuma vienmēr bijuši atbildīgi tā saucamie finansiālās vai pat visas civilizācijas pastardienas gaidītāji. Tie norāda, ka zelts, pasaules ekonomikai, finanšu sistēmai un ģeopolitiskajai kopbildei piedzīvojot ekstremāli skarbus laikus, spēs saglabāt vērtību. Tādējādi no šādu investoru puses ir vērojams pieprasījums pēc fiziskiem zelta stieņiem un monētām.

DB Viedoklis

Db viedoklis: Veiksmes stāsta lielākie ieguvēji – mazo summu ātrie aizdevēji

Dienas Bizness,20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

66 lati – tik liela summa, atbilstoši CSP aplēsēm, pērn ir pietrūkusi nepieciešamo izdevumu segšanai ik mēnesi uz vienu mājsaimniecības locekli. Protams, šī summa ir vidējais aritmētiskais rādītājs, jo realitātē vienai daļai iedzīvotāju pēc ikdienišķo tēriņu segšanas noteikts līdzekļu apjoms vēl paliek pāri, bet otra daļa grimst mežonīgos parādos.

Jāatzīst, ka šādus datus nevar uzskatīt par pārsteidzošiem, ņemot vērā pēdējā laikā valsts tautsaimniecībā notiekošos procesus. No vienas puses, arvien vairāk pieaug summas apmērs, ko patērētāji kopumā nav samaksājuši, piemēram, par siltumenerģiju. No otras puses, teju uz katra stūra savus pakalpojumus piedāvā dažādi ātro kredītu izsniedzēji un lombardi. Principā atkal jau var teikt, ka mūsu ekonomika lielā mērā turas uz aizlienētas naudas pamatiem. Vienīgi tā dēvētajos treknajos gados ekonomiku pārsvarā sildīja hipotekārie kredīti un līzings dārgu auto iegādei, bet tagad daudzi ņem ātros kredītus vai ieķīlā lombardā savu mobilo telefonu, lai «izvilktu» līdz algai. Arī šajā gadījumā, visticamāk, ir sagaidāms, ka vienā brīdī šis ātrās kreditēšanas burbulis kaut kad plīsīs, tomēr iedzīvotājiem tas lietas būtību nemaina – kā zināms, bankrotējot kreditētājam, aizņēmēja saistības nekur nemēdz pazust. Tiesa, statistikas dati liecina arī par iekšējā patēriņa palielināšanos, taču arī tam ir pāris izskaidrojumu, kuriem ir stipri vien mazs sakars ar optimismu par nacionālās tautsaimniecības attīstību. Pirmkārt, ir palielinājies korporatīvā pieprasījuma apjoms. Var teikt, ka dāsnākas jeb tērēt gribošākas ir personas, kuru maki krīzi tā īsti nav izjutuši. Otrkārt, jāņem vērā, ka izmaksas pēdējā gada laikā ir palielinājušās tieši svarīgākajās pozīcijās. Maksa par energoresursiem ir palielinājusies, pārtikas cenas ir cēlušās, nekustamā īpašuma nodokļa veidā maksājamās summas augušas utt. Tātad «vidējais» latvietis nevis vairāk pērk, bet gan dārgāk maksā, savukārt statistikas datu apkopotāji redz, ka ekonomikā tiek iepludinātas arvien lielākas summas. Vienkārši sakot, ir izveidojušās pamatīgas šķēres starp iedzīvotāju ienākumu un izdevumu pieaugumu. Proti, izdevumi pēdējā gada laikā ir auguši pamatīgāk nekā ienākumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pēdējā laikā ir tendence, ka zagļi dodas uz daudzdzīvokļu mājām un rausta durvis, jo cilvēki bieži vien aizmirst tās aizslēgt. Tad zaglis iekļūst koridorā, kur bieži vien atrodas arī visa «būtība» - somiņas, maki -, kas tiek paņemta un aiznesta,» ierastajā pirmssvētku preses konferencē cita starpā brīdināja Latvijas galvenais policists Ints Ķuzis. Tādēļ laikraksts Diena izlēmis pārliecināties, cik vieglprātīgi pret savas mantas drošību ir rīdzinieki.

«Pēc preses konferences kopā ar fotogrāfu dodamies veikt jau pirms kāda laika ieplānotu eksperimentu - vienkārši pēc nejaušības principa dažādos Rīgas rajonos daudzdzīvokļu namu kāpņutelpās raustījām rokturus, lai noskaidrotu, cik grūti vai viegli garnadzim būtu atrast nepiesardzīga iemītnieka neaizslēgtas durvis,» raksta Dienas žurnālists.

Eksperiments sākts Ķengaragā, tipveida daudzdzīvokļu māju, tā saukto bloķeņu, kvartālā. «Iekļūšana mājās lielas grūtības nesagādā - daudzviet ārdurvis ir vaļā, tām vispār nav kodu, vai arī tie salauzti. Tomēr ar tālāku «ielaušanos» dzīvokļos mums neveicas. Acīmredzot, apzinoties situāciju, māju iemītnieki savas durvis uzcītīgi slēdz. Tikai iegūstam apstiprinājumu I. Ķuža teiktajam, ka lielisks zagļu atbaidītājs ir dzīvoklī turēts suns,» turpina eksperimenta autors.

Viedokļi

Db viedoklis: Atgriežamies uz deflācijas laikmeta robežas

Mārtiņš Apinis, žurnālists,10.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar apkures tarifu samazināšanos iedzīvotāju maki dažādiem tēriņiem varētu vērties plašāk. Ja tas nenotiks, valsts ekonomika pamazām var zaudēt apgriezienus.

Nule kā publicētie dati par cenu pārmaiņām valstī liecina par iespēju Latvijas patērētājiem baudīt to, ko piesardzīgi varētu saukt par dzīves dārdzības samazināšanos. Līdz šim varējām runāt, ka inflācija valstī ir zema un pēdējā laikā, rēķinot gada izteiksmē, tā pārsvarā bija mērāma procentu desmitdaļās.

Tomēr šobrīd vārds «inflācija» pamazām sāk pārvērsties par pagātnes kategoriju un jau divus mēnešus Latvijā ir vērojama deflācija. Ja paraugāmies uz notiekošā pozitīvajiem aspektiem, pašreizējo cenu izmaiņu kontekstā lielākie ieguvēji varētu būt tieši mazāk turīgie iedzīvotāji, kuru budžets pārsvarā ir orientēts uz pirmās nepieciešamības precēm un pakalpojumiem. Gan šo, gan arī turīgāko sabiedrības daļu noteikti var iepriecināt fakts, ka cenu samazinājuma galvgalī ir siltumenerģija, kuras cena vidēji valstī oktobrī salīdzinājumā par pagājušā gada desmito mēnesi ir sarukusi par 13,9%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums Dress.To.Wood, kas nodarbojas ar visdažādāko koka aksesuāru izgatavošanu un tirdzniecību, sācis ražot koka makus.

Ekoloģiskie maki tiek gatavoti no Latvijas kokiem – liepas, melnalkšņa un apses, un dabīgās ādas, teikts uzņēmuma mājaslapā.

Katrs koka maks ir izstrādāts individuāli, tas ir roku darbs. Neviens maks nav identisks citam, jo katram kokam ir savi ornamenti, dabīgie zari, nokrāsa, apļojums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar apkures tarifu samazināšanos iedzīvotāju maki dažādiem tēriņiem varētu vērties plašāk. Ja tas nenotiks, valsts ekonomika pamazām var zaudēt apgriezienus.

DB viedokli lasiet, klikšķinot šeit.