Citas ziņas

Noraida prasību par 160 tūkst. Ls morālā kaitējuma piedziņu no Avon

Elīna Pankovska, 31.03.2010

Jaunākais izdevums

Arī Augstākā tiesa (AT) ir noraidījusi Tatjanas Prokofjevas prasību pret SIA Avon Cosmetics par morālā kaitējuma atlīdzināšanu 160 tūkst. Ls apmērā.

Izskatot lietu pirmajā instancē, Rīgas apgabaltiesa 2008.gada 3.jūlijā arī noraidīja T.Prokofjevas prasību, jo tiesa uzskatīja, ka viņa nav pierādījusi apgalvojumu par tiesību aizskārumu un viņai nodarīto morālo kaitējumu, tāpēc atlīdzības noteikšanai nav pamata.

Apgabaltiesa norādīja, ka, iespējams, esoša parāda piedziņa pašam parādniekam subjektīvi var būt nepatīkama un likties aizskaroša, taču objektīvi šajā faktā nav nekā nepatiesa un aizskaroša. Arī savlaicīga saistību neizpilde ir bijis pietiekams pamats šādā veidā atgādināt par parāda esamību, jo uz iepriekšējiem atgādinājumiem T. Prokofjeva nekādā veidā nereaģēja.

2006.gada 15.jūnijā T.Prokofjeva saņēmusi no Avon Cosmetics preces par kopējo summu 34 Ls. Atbilstoši līgumā noteiktajam, T.Prokofjevai samaksa par precēm bija jāveic divu nedēļu laikā. Nevarot norēķināties, T.Prokofjeva atdevusi Avon Cosmetics preces 11 Ls apmērā, līdz ar to paliekot parādā 23 Ls.

Avon Cosmetics vairakkārt sūtījusi T.Prokofjevai brīdinājumus par saistību neizpildi. 2006.gada 25.augustā Avon Cosmetics sagatavojusi pēdējo atgādinājumu, kurā viņai atgādināts, ka vēl joprojām nav samaksātsun tiek dota pēdējā iespēja desmit dienu laikā nokārtot saistības.

Vēstulē arī norādīts, ka termiņa nokavējuma gadījumā parāds bez atsevišķa brīdinājuma tiks nodots parādu piedziņas kompānijai Lindorff Oy . Vienlaicīgi T.Prokofjeva saņēmusi maksājuma atgādinājumu no Lindorff Oy, kurā papildus pamatparādam pieprasīti 52 Ls, kas tērēti parāda piedziņai. Savukārt T.Prokofkeva prasībā norādījusi, ka parādu samaksājusi noteiktajā desmit dienu termiņā, taču lieta vienalga nodota parādu piedzinējiem, kas ar dažādām metodēm mēģinājuši panākt faktiski neesoša parāda piedziņu.

Pilns apelācijas instances tiesas spriedums būs pieejams pēc šā gada 15.aprīļa un tad to 30 dienu laikā to varēs pārsūdzēt kasācijas kārtībā Augstākās tiesas Senātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Avon Cosmetics iecelta jauna valdes priekšsēdētāja; pērnais gads nav bijis viegls

Gunta Kursiša, 28.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas tirgotājas SIA Avon Cosmetics valdē notikušas izmaiņas - valdes priekšsēdētāja amatu pametis Lietuvas pilsonis Marians Romuls Sirbu, un viņa vietā stājās Rasa Butkiene. Kompānijas vadības pārstāvji atzīst, ka pagājušais pārskata gads Latvijas tirgū Avon nav bijis viegls.

Uzņēmuma valdē turpina darboties līdzšinējā valdes locekle Dagnija Lāce.

Avon kompānija Latvijā 2011. gadā apgrozīja 5,2 milj. Ls, kas, salīdzinot ar 2010. gadu, ir samazinājums 3% apmērā. Pērnais gads noslēgts ar 526,5 tūkst. Ls peļņu, kas bija lielāka nekā iepriekšējā gadā, kad uzņēmums nopelnīja 325,5 tūkst. Ls, informē Lursoft.

Pagājušajā gadā Augstākajā tiesā noslēdzās 2006. gadā aizsāktais tiesas process pret Avon Cosmetics. Augstākā tiesa pagājušā gada martā lēma noraidīt kosmētikas izplatītājas Tatjanas Prokofjevas prasību pret SIA Avon Cosmetics par morālā kaitējuma atlīdzināšanu 160 tūkst. Ls apmērā. T. Prokofjeva tiesā sūdzējās par SIA Avon Cosmetics parādu piedzinēja izsūtītu vēstuli, kurā parādu piedzinējs pieprasīja viņai samaksāt līgumsodu 7,94 Ls apmērā, klienta izdevumus 3,39 Ls apmērā un piedziņas izdevumus 17,70 Ls. Tiesa uzskatīja – A. Prokofjeva būtu izvairījusies no sev nepatīkamu vēstuļu saņemšanas, ja savlaicīgi būtu izpildījusi tiesīgi noslēgtu līgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācu miljardieru ģimene grib pārpirkt Avon

Lelde Petrāne, 04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu miljardieru ģimene, kam pieder smaržu kompānija, vēlas iegādāties grūtībās nonākušo amerikāņu kosmētikas gigantu Avon, vēsta thelocal.de.

Piedāvājumu iegādāties Avon izteikusi nelielā smaržu kompānija Coty.

Un, lai gan piedāvājums noraidīts, vācu miljardieru Rīmanu ģimene, kas bīda šo darījumu, paziņojusi, ka cenu varētu paaugstināt.

Rīmaniem pieder ne tikai Coty, bet arī Labelux, kam pieder modes uzņēmums Jimmy Choo.

Avon noraidījusi Coty 10 miljardu ASV dolāru piedāvājumu. Avon vadība paziņojusi, ka šis piedāvājums, kura ietvaros vienas akcijas cena bijusi 23,25 ASV dolāri, neatspoguļo Avon vērtību.

Coty jau pavēstījusi, ka jauno kompāniju sauktu Avon-Coty un tā saglabātu Avon produktu pārdošanas modeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas tirgotājs Avon, kas arī Latvijā pazīstams ar savu produktu «klauvēšanu pie durvīm» un ir šāda veida mārketinga līderis pasaulē, kļuvis pielaidīgāks cita granda – pasaules lielākā smaržu ražotāja Coty – piedāvājumam kompāniju pārpirkt.

Jaunā likme noteikta 10,7 miljardi dolāru – par 700 miljoniem vairāk nekā pirms mēneša. Līdz ar jauno piedāvājumu atklāts, ka to finansē slavenais investors Vorens Bafets. Avon sola priekšlikumu izskatīt šīs nedēļas laikā. Avon pēdējā laikā piedzīvo nedienas, sākot ar prognozētās peļņas negūšanu un beidzot ar nu jau krietni ievilkušos korupcijas skandālu Ķīnā. Negūtajā peļņā tiek vainotas augstās darbaspēka un materiālu izmaksas.

Avon darbojas vairāk nekā 140 valstīs, un peļņas kritumā vainojami arī salīdzinoši vājie rādītāji Brazīlijā un Ziemeļamerikā. Strauji augošais Ķīnas tirgus, kur Avon 2006. gadā kā pirmajai Rietumu kompānijai tika atļauta tiešā tirdzniecība, arī atspēlējas. Lai izvairītos no drakoniskiem sodiem, Avon visiem spēkiem cenšas sadarboties ar ASV pretkorupcijas tiesībsargiem. Par ķīniešu amatpersonu kukuļošanu atlaista virkne augstāko vadītāju, un kompānija iekšējai izmeklēšanai pēdējo trīs gadu laikā iztērējusi 247,3 miljoni dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Avon Cosmetics nebūs jāmaksā 160 000 latu morālā kaitējuma atlīdzība

LETA, 30.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avon Cosmetics nebūs jāmaksā 160 000 latu morālā kaitējuma atlīdzība privātpersonai, paredz šodien spēkā stājušais Augstākās tiesas (AT) Civillietu tiesu palātas spriedums.

Augstākās tiesas (AT) Senāta Civillietu departaments atteicis sākt kasācijas tiesvedību par Tatjanas Prokofjevas prasību no kosmētikas preču tirgotāja SIA Avon Cosmetics piedzīt 160 000 latu atlīdzību par viņai nodarīto morālo kaitējumu.

Līdz ar to stājies spēkā AT Civillietu tiesu palātas 2010.gada 31.marta spriedums, ar kuru prasība par 160 000 latu morālā kaitējuma atlīdzības piedziņu noraidīta pilnībā.

LETA jau ziņoja, ka strīds starp Prokofjevu un Avon Cosmetics sākās pēc tam, kad 2006.gadā kompānija, kurā Prokofjeva darbojusies kā pārdošanas konsultante, prasījusi viņai norēķināties par uzticētajām precēm un veikt savstarpējo norēķinu - nepilnus 35 latus. Prokofjeva daļu preču 11 latu vērtībā atdevusi kompānijai, līdz ar to viņas saistību summa sarukusi līdz nepilniem 24 latiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Avon Cosmetics iebraucis zaudējumos

Žanete Hāka, 28.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešās tirdzniecības kompānijas Avon Cosmetics apgrozījums Latvijā aizvadītajā gadā sasniedza 7,773 miljonus eiro, kas bija nedaudz vairāk nekā 2014. gadā, liecina Lursoft dati.

Visaugstāko apgrozījuma rādītāju Avon Cosmetics sasniedza 2008. gadā - 11,594 miljonus eiro. Pagājušo gadu mazumtirdzniecības uzņēmums aizvadīja ar 9,322 tūkstošu eiro lieliem zaudējumiem.

Lursoft rīcībā esošie dati rāda, ka Avon Cosmetics savā pastāvēšanas laikā nav darbojies ar zaudējumiem, izņemot tā dibināšanas gadu, ko tas strādāja ar 12,56 tūkstošu eiro zaudējumiem.

1999. gada 14. oktobrī dibinātais Avon Cosmetics aizvadītajā gadā nodokļos nomaksāja 1,634 miljonus eiro.

Avon ir viena no lielākajām tiešās tirdzniecības kompānijām pasaulē. Avon produkti tiek pārdoti vairāk nekā 100 valstīs, un uzņēmuma vispārējais apgrozījums pārsniedz 10 miljardus ASV dolārus gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Avon darbības rezultāti pieviļ

Lelde Petrāne, 28.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Avon Products Inc., kas pārdod dažādus skaistumkopšanas produktus ar konsultantu palīdzību, ceturtdien paziņojusi, ka tās trešā ceturkšņa peļņa pieaugusi par 7% līdz 166,7 miljoniem ASV dolāru jeb 38 centiem uz akciju, ziņo MarketWatch.

Peļņu negatīvi ietekmējusi darbības pārstrukturēšana Ķīnā, kā arī vājie pārdošanas apjomi Ziemeļamerikā un Japānā.

Attiecīgajā periodā iepriekšējā gadā kompānija nopelnīja 156,2 miljonus ASV dolāru jeb 36 centus uz akciju.

FactSet Research aptaujātie analītiķi bija prognozējuši, ka Avon šā gada trešajā ceturksnī būs nopelnījusi 47 centus uz akciju.

Ņujorkā bāzētās kompānijas ieņēmumi pieauguši par 4% līdz 2,62 miljardiem ASV dolāru.

Pēc rezultātu paziņošanas samazinājusies Avon akciju cena.

Kā vēstīts, nesen izplatījās baumas, ka L'Oreal SA varētu izteikt Avon Products Inc pārņemšanas piedāvājumu. L'Oreal apsverot iespēju piedāvāt maksāt 44 ASV dolārus par Avon akciju, vēstīja Lielbritānijas laikraksts Daily Mail, gan neatklājot, kur tas ieguvis šādu informāciju. Piedāvājums ar šādu cenu par vienu akciju nozīmētu, ka L'Oreal vēlas iegādāties Avon par aptuveni 19 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Izplatījušās baumas par L'Oreal plāniem iegādāties Avon

Lelde Petrāne, 12.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc baumu izplatīšanās, ka L'Oreal SA varētu izteikt Avon Products Inc pārņemšanas piedāvājumu, pieaugusi ASV kosmētikas pārdevēja, kas produktus pārdod ar konsultantu palīdzību, akciju cena, ziņo Bloomberg.

L'Oreal apsverot iespēju piedāvāt maksāt 44 ASV dolārus par Avon akciju, vēstījis Lielbritānijas laikraksts Daily Mail, gan neatklājot, kur tas ieguvis šādu informāciju. Piedāvājums ar šādu cenu par vienu akciju nozīmētu, ka L'Oreal vēlas iegādāties Avon par aptuveni 19 miljardiem ASV dolāru.

Avon piesaistījusi vairāku kompāniju interesi, vēstījis Daily Mail.

Avon, kuras pārdošanas apjomi pagājušajā gadā pārsniedza 10 miljardus ASV dolāru, vairāk nekā 70 procentus no ieņēmumiem iegūst no skaistumkopšanas biznesa, tās pārstāvjiem piedāvājot dekoratīvo kosmētiku, ādas kopšanas līdzekļus, smaržas un citus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas preču tirgotājas SIA Avon Cosmetics, kuras pamatdarbība ir tiešā pārdošana, apgrozījums pērn bija 7,641 miljons eiro, kas ir par 6,7% mazāk nekā 2015.gadā, bet uzņēmuma peļņa pērn bija 56 470 eiro, kas ir trīskāršs samazinājums, liecina Firmas.lv informācija.

Vadības ziņojumā teikts, ka pagājušo gadu uzņēmums noslēdzis ar rezultātiem, kas nesasniedza plānoto. Lai stiprinātu pozīcijas, jau pērn pieņemti vairāki lēmumi saistībā ar servisa nodrošinājuma modeli. Pārmaiņu mērķis ir vairāk atbalstīt pārdošanu.

Šogad Avon Cosmetics turpinās stiprināt savas pozīcijas tirgū, piedāvājot plašu kosmētikas klāstu, norādīts ziņojumā.

Uzņēmuma apgrozījums 2015.gadā bija 8,195 miljoni eiro, bet peļņa - 178 584 eiro.

SIA Avon Cosmetics dibināta 1999.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 39 615 eiro. Avon Cosmetics pilnībā pieder Lielbritānijai reģistrētajai kompānijai Avon Cosmetics Limited.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brazīlijas kosmētikas kompānija «Natura» paziņojusi, ka ir iegādājusies ASV kosmētikas uzņēmumu Avon, darījumā maksājot ar akcijām un izveidojot pasaulē ceturto lielāko skaistumkopšanas produktu kompāniju.

Apvienotās kompānijas «Natural Holding» apgrozījums gadā varētu pārsniegt desmit miljardus ASV dolāru (8,9 miljardus eiro) un tas būs pārstāvēts 100 pasaules valstīs, «Avon» un «Natura» informēja kopīgā paziņojumā.

«Natura» akcionāriem piederēs apmēram 76% apvienotās kompānijas, bet «Avon» akcionāriem - 24%.

Ņemot vērā otrdien tirdzniecības sesijas beigu cenu biržā, «Avon» vērtība ir 3,7 miljardi ASV dolāru un apvienotās grupas vērtība būs ap 11 miljardiem ASV dolāru, norādīja uzņēmumi.

Apvienotās kompānijas valdē būs 13 locekļi, no kuriem trīs izvēlēsies Avon.

Pēc apvienošanās paziņojuma biržā cena pieauga abu uzņēmumu akcijām.

2017.gadā «Natura» iegādājās Lielbritānijas kosmētikas kompāniju The Body Shop.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Avon pirks sudraba rotu ražotāju

Elīna Pankovska, 13.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas korporācija Avon nolēmusi iegādāties juvelierkompāniju Silpada Designs, kas ir lielākā rotu ražotāja un pārdevēja ASV, Kanādā un Lielbritānijā.

Saskaņā ar vienošanos, Avon par Silpad aktīviem samaksās aptuveni 650 milj. ASV dolāru, bet šī summa būšot tikai kā pirmā iemaksa, raksta portāls lenta.ru.

2015.gada sākumā Avon juvelierkompānijas akcionāriem izdarīs papildus piedāvājumu, ja līdz tam laikam būs sasniegti noteikti finanšu rādītāji.

Līdz ar uzņēmuma iegādi Avon plāno paplašināt darbības sfēru. Savukārt pēc darījuma Silpad turpinās pastāvēt kā atsevišķs biznesa virziens ar 32 tūkst. tirdzniecības pārstāvjiem.

Silpad pārdošanas apjomi veido aptuveni 230 milj. dolāru gadā, bet Avon ikgadējais pārdošanas apjoms pārsniedzot 10 miljard. dolāru. Kompānija darbojas vairāk nekā 100 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kosmētikas kompānija Avon Products plāno pārcelt tās galveno biroja ēku no Ņujorkas uz Londonu un pasaulē likvidēt 2500 darba vietas, īstenojot uzņēmuma restrukturizāciju.

Avon norāda, ka galveno biroja ēku uz Lielbritāniju plānots pārcelt «laika gaitā».

Avon jau pērn pārdeva lielāko daļu Ziemeļamerikas biznesa privātam investīciju uzņēmumam Cerberus, ņemot vērā vāju tirdzniecības apjomu reģionā.

Savukārt janvārī uzņēmums prezentēja trīs gadu restrukturizācijas plānu, lai uzlabotu kompānijas darbību.

Avon šobrīd pasaulē nodarbina 28 300 cilvēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Pilnpiedziņa ne tikai rallijā: kā pilna parādu piedziņa palīdz biznesa vidē?

Konsultatīvā sabiedrība ''Conventus'', 22.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules čempionāts rallijā nav iedomājams bez pilnpiedziņas automašīnām. Turklāt arī ikdienas gaitās tā vairs nav greznība – pārvietojoties pa apledojušu segumu, mežu vai dubļainiem lauku ceļiem, pilnpiedziņa ļauj noturēties uz ceļa, neiestrēgt un sasniegt nepieciešamo mērķi. Tomēr šis raksts nebūs par auto industriju – pilnpiedziņu izmantojām kā salīdzinājumu pilnai parādu piedziņai. Kādas līdzības ir starp šiem risinājumiem un kādos gadījumos parādu piedziņa var palīdzēt biznesa atbalstam, noskaidrojiet šajā rakstā!

Primārais mērķis – cīnīties ar cēloņiem, nevis sekām

Kā liecina 2019. gadā veiktā SKDS pētījumu centra aptauja, teju trešā daļa Latvijas iedzīvotāju (32%) vismaz reizi ir aizdevuši ievērojamu naudas summu, kas netika laicīgi atgūta. Līdz ar to varam secināt, ka konkrētā problēma, proti, parādu atgūšana, skar ne tikai uzņēmējus, bet arī lielu daļu pārējās sabiedrības. Šajā rakstā galveno fokusu virzīsim uz parādu piedziņu tieši uzņēmumiem.

Ierasta izvēle gadījumā, kad parādnieks jeb debitors naudu atdot nespēj (vai negrib), ir censties to atgūt, izmantojot tiesas palīdzību. Taču tā pēc būtības ir cīņa ar sekām, un arī rezultāts visai bieži nav iepriecinošs, turklāt tiesas process mēdz izvērsties laikietilpīgs un arī dārgs. Lai netiktu zaudēti gan līdzekļi, gan laiks, pareizākais risinājums būtu izmantot pilnu parādu piedziņu. To diktē arī pēdējā desmitgadē novērojamais attīstības temps un biznesa modeļi – lai uzņēmējdarbība neapstātos pie pirmajām grūtībām, ir svarīgi iespējamos riskus izplānot un paredzēt jau pirms biznesa uzsākšanas. Šeit jau atkal varam runāt analoģijās ar auto pasauli, proti, paļaušanās uz parāda piedzīšanu tiesā ir tas pats, kas iegādāties jaunu auto, taču neaprīkot to ar modernākajām drošības iekārtām un neatlicināt līdzekļus KASKO polisei, cerot, ka zādzības vai bojājumu gadījumā palīdzēs policija un tiesa. Bet – kas tad īsti ir pilna parādu piedziņa, un kāds ir tās pamatprincips?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Avon Cosmetics peļņa sarukusi vairāk nekā 11 reižu

Žanete Hāka, 19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas mazumtirgotāja SIA Avon Cosmetics apgrozījums pagājušajā gadā samazinājies par 1,31%, noslīdot līdz 5,19 miljoniem latu, savukārt peļņa sarukusi vairāk nekā 11 reižu, samazinoties līdz 46,15 tūkstošiem latu, liecina Lursoft dati.

Šajā gadā SIA Avon Cosmetics plāno uzlabot savas pozīcijas Latvijas tirgū, palielinot apgrozījumu. Galvenais uzsvars tikšot vērsts uz pārdošanas palielināšanu, jaunu konsultantu piesaistīšanu, kā arī jau esošo konsultantu iespēju paplašināšanu.

Uzņēmuma vadība norāda, ka šogad liela uzmanība tiks veltīta dekoratīvās kosmētikas un smaržu kategorijām.

SIA Avon Cosmetics Latvijā reģistrēts 1999.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pieaudzis parādu skaits nebanku kreditēšanas un elektronisko sakaru nozarēs

Žanete Hāka, 19.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gadā salīdzinājumā ar 2013.gada 2. pusgadu bija vērojams parādu lietu skaita pieaugums par 8% elektronisko sakaru un par 6% nebanku kreditēšanas nozarēs, liecina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) apkopotā informācija par parādu atgūšanas pakalpojumiem.

Kopējais parādu portfelis 2014. gadā palielinājies par 33,28% salīdzinājumā ar 2013.gadu un sasniedza 549,986 miljonus eiro.

2014.gadā Latvijā darbojās 25 ārpustiesas parādu atgūšanas pakalpojuma sniedzēji, no kuriem 4 saņēma izsniegto speciālo atļauju (licenci) ārpustiesas parādu atgūšanai 2014.gadā.

2014. gadā ārpustiesas parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējiem tika nodotas 375 455 parādu piedziņas lietas par kopējo summu 166,975 milj.eiro. Lielākā daļa parādu lietu ārpustiesas parādu nozarē tika nodotas uz pilnvarojuma pamata, salīdzinoši maz tika slēgti cesijas darījumi. Kopējais parādu portfelis uz 2014.gada 31.decembri sasniedza 549,986 miljonus eiro, kas ir par 33,28% vairāk nekā 2013.gada 31.decembrī (412,654 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā rīkoties, ja klients nemaksā rēķinus: kā laicīgi paredzēt un novērst šādas situācijas?

"Konsultatīvā sabiedrība "Conventus""", 08.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Debitoru kontrole ir katra uzņēmuma būtisks pieturpunkts, kam nepieciešams pievērst uzmanību. Ja klienti nemaksā rēķinus, Jūsu uzņēmumam trūkst apgrozāmo līdzekļu un no tā cieš gan Jūsu uzņēmuma attīstība, gan uzņēmuma pamatdarbība. Ko darīt, lai risinātu šādas situācijas?

Klientu monitorings

Protams, vislabāk būtu zināt, kuriem klientiem nākotnē būs problēmas ar rēķinu apmaksāšanu, lai no tālākejošām problēmām varētu laicīgi izvairīties. Daļēji tas ir iespējams ar klientu monitoringu, pārbaudot gan potenciālos, gan esošos sadarbības partnerus, viņu maksātspēju un potenciālos riskus. Tāpat ar klientu monitoringu Jūs varat ieekonomēt laiku pastāvīgai klientu uzraudzībai, par izmaiņām saņemot automātiskus e-pastus no sistēmas.

Lai sevi laicīgi pasargātu no klientu nemaksāšanas riska, bez esošo un potenciālo sabiedrības partneru monitoringa neiztikt. Kā “Konsultatīvā sabiedrība “Conventus”” valdes loceklis Agris Raciborskis norāda: ”Par debitora maksātspējas problēmām var liecināt vairāki faktori, piemēram, parādnieks neatzīst parādu, viņam ir nodokļu parādi, parādnieks nav sastopams norādītajā adresē, tas ir izslēgts no PVN reģistra vai iesaistīts tiesvedības procesos vai uzņēmumam tiek mainīti dalībnieki un amatpersonas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visu veidu naudas darījumi ir mūsdienu pasaules neatņemama sastāvdaļa. Situācijās, kad debitora un kreditora finanšu attiecībās veidojas sarežģījumi, kurus iesaistītās puses nespēj atrisināt nereti tiek īstenota tiesvedība. Pieņemot lēmumu par tālāko rīcību apgrūtināto aktīvu atgūšanā, jājautā, vai parāda atgūšanas izmaksas nepārsniegs ieguldītos līdzekļus.

Pārstāvniecība tiesvedībā

Tiesvedība ir drošākais veids, kā novērst savu tiesību aizskārumu, atlīdzināt zaudējumus un atgūt parādu vai mantu. Tomēr, nolemjot vērsties tiesā, ir jāizvēlas savs pārstāvis, iepriekš paredzot gan juridisko pakalpojumu, gan tiesvedības procesa izmaksas. Minētie izdevumi ir tikai viens aspekts. Papildus jāizvērtē arī tiesvedības paredzamais ilgums un vai, beidzoties tiesas procesam, atbildētājam būs pietiekami līdzekļu, lai segtu prasību pilnā apmērā.

SIA “Konsultatīvā sabiedrība “Conventus”” valdes loceklis Agris Raciborskis norāda: ”Par sagaidāmām debitora maksātspējas problēmām var liecināt vairāki faktori, piemēram, parādnieks neatzīst parādu, viņam ir nodokļu parādi, parādnieks nav sastopams norādītajā adresē, tas ir izslēgts no PVN reģistra vai iesaistīts tiesvedības procesos vai uzņēmumam tiek mainīti dalībnieki un amatpersonas.” Tātad lietas pirmstiesas apstrādes procesā tiek atgūti līdzekļi vai top skaidrs, cik lietderīga būs tiesvedība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Devalvācija Venecuēlā sāpīgi skars arī ASV kompānijas, piemēram, Avon un Colgate

, 12.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānijas ar būtisku biznesa darbību Venecuēlā, piemēram, Avon Products Inc un Colgate-Palmolive Co, gatavojas Venecuēlas valūtas devalvācijas ietekmei, ziņo Reuters.

Venecuēla lielā mērā ir atkarīga no patēriņa preču importa un devalvācija nozīmē, ka daudzi produkti patērētājiem maksās vairāk. Sagaidāms, ka ārvalstu kompāniju pārdošanas apjomi un pelņa samazināsies.

Db.lv jau rakstīja, ka Venecuēlas prezidenta Ugo Čavesa paziņojums par valsts valūtas bolivāra devalvāciju izraisīja iepirkšanās bumu galvaspilsētā Karakasā, jo cilvēki centās iegādāties importētās preces vēl pirms devalvācijas efekta īstenošanās.

Kā kompānijas, kuras negatīvi ietekmēs valūtas devalvācija Venecuēlā, tiek minētas, piemēram, Procter & Gamble Co, Avon, Colgate, Kimberly-Clark un Energizer Holdings Inc.. Piemēram, Colgate pārdošanas apjomos Venecuēlas daļa ir 6%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Avon ceturkšņa peļņa sarukusi par 15%, apgrozījuma rādītājs pievīllis

Lelde Petrāne, 08.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Avon Products Inc., kas pārdod dažādus skaistumkopšanas produktus ar konsultantu palīdzību, ceturtā ceturkšņa tīrā peļņa samazinājusies par 15%, ziņo AP.

Vadītāja Andrea Junga (Andrea Jung) sacījusi, ka apgrozījuma rādītājs radījis vilšanos - to negatīvi ietekmējuši traucējumi Brazīlijā un vājais sniegums Krievijā.

Kompānijas peļņa samazinājusies līdz 229,5 miljoniem ASV dolāru jeb 53 centiem uz akciju. Atbilstošajā laika posmā iepriekšējā gadā Avon nopelnīja 269,4 miljonus ASV dolāru jeb 62 centus uz akciju.

Ieņēmumi palielinājušies par 1,3% līdz 3,18 miljardiem ASV dolāru, kam daļēji palīdzējušas augstākas cenas. Ieņēmumi Ziemeļamerikā auguši par 1%, Āzijā - par 8%, bet Ķīnā sarukuši par 45%.

Analītiķi bija prognozējuši labākus rezultātus - peļņu 66 centu uz akciju apmērā un ieņēmumus 3,27 miljardu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tiešo tirdzniecību aizsāka Ieva paradīzē

Didzis Meļķis, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nē, vecākā profesija nav tā, ko jūs iedomājāties! Šīs un citas savas nozares atziņas, dilemmas un pretrunas DB izklāsta Eiropas Tiešās tirdzniecības asociācijas (Seldia) izpilddirektors Mauritss Bruginks

Cik sena ir tiešā tirdzniecība?

Ļoti sena. Tās moderno versiju sāka amerikāņu Avon 1886. gadā, bet vispār jau tiešā tirdzniecība ir vissenākais tirdzniecības modelis.

Visai loģiski.

Pirmais zināmais gadījums ir, kad Ieva paradīzē Ādamam pārdeva zināmo augli.

Kā likumos atšķirt Hare Krišna grāmatu ieskapētāju no tiešās tirdzniecības aģenta?

Tas ir grūti. Tāpēc mēs šeit esam – lai paskaidrotu, kā attiecīgos likumus vajadzības gadījumā izmantot pret Hare Krišna, bet ne pret mūsu tirdzniecības pārstāvjiem.

Vai jūs varētu to paskaidrot mūsu vidējam aritmētiskajam lasītājam?

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Uzņēmēji vairs nevar atgūt parādus Covid-19 laikā?!

Jurijs Ņikuļcovs, Rīgas šķīrējtiesas pamatlicējs un priekšsēdētājs, 22.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji vairs nevar atgūt parādus Covid-19 laikā?! Ir ieviesta obligātā brīdinājuma kārtība?! Ko nozīmē 60 dienas?!

Vai Covid-19 laikā ir iespējams vērsties ar prasību tiesā un atgūt parādus?

Vai kreditoram šajā situācijā ir obligāti jāsūta brīdinājums parādniekam un jādod viņam 60 dienas atbildes sniegšanai pirms vēršanās valsts tiesā vai šķīrējtiesā?

Vai ir jāgaida parādnieka atbilde uz kreditora brīdinājumu (60 dienas) pirms prasības iesniegšanas valsts tiesā vai šķīrējtiesā?

Gūzmu zvanu un vēstuļu ar vieniem un tiem pašiem jautājumiem katru dienu saņem valsts tiesas un šķīrējtiesas.

Jautājumi ir aktuāli, tāpēc Rīgas šķīrējtiesa nolēma sagatavot viedokli par šo tēmu, lai uzņēmēji būtu informēti.

Viss minētais satraukums un jautājumi radās pēc likuma stāšanās spēkā - "Par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar Covid-19 izplatību". Proti, likuma 16. panta 5. punktā ir noteikts:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Parādu piedzinēji: būtiski samazinājies parādu skaits biznesa sektorā

Elīna Pankovska, 21.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn ārpustiesas parādu piedziņai iesniegtas lietas par kopējo summu 161,08 milj. Ls. Juridisko personu segmentā iesniegtas 29,6 tūkst. lietu par kopējo summu 26,34 milj. Ls, bet privātpersonu segmentā – 389,16 tūkst. lietu par kopumā 134,74 milj. Ls.

To liecina Latvijas Ārpustiesas parādu piedzinēju asociācijas apkopotie dati, balstoties uz nozares lielāko kompāniju iesniegtajiem rezultātiem.

Apkopotā statistika rāda, ka privātpersonu segmentā iesniegto lietu skaits pērn palicis tādā pašā līmenī kā 2009.gadā, bet iesniegtā piedzenamā lietu kopējā summa no privātpersonām pieaugusi par 21%. 2009.gadā, ārpustiesas parādu piedziņā tika iesniegtas 52 tūkst. lietu par parādiem no juridiskajām personām ar kopējo vērtību vairāk nekā 56 milj. Ls – pērn tie ir attiecīgi 29 tūkst. lietu par nedaudz vairāk nekā 26 milj. Ls apmērā.

«Salīdzinot ar 2009. gadu, ievērojamākā atšķirība vērojama juridisko personu segmentā iesniegto lietu summā – gada laikā tā kritusies uz pusi. Mazinājies arī iesniegto lietu skaits. Tas skaidrojams gan ar ekonomisko situāciju, gan ar uzņēmēju paradumu maiņu. Proti, uzņēmēji sākuši veikt daudz vairāk preventīvu pasākumu, lai parāds vispār neizveidotos,» atzīmē Latvijas Ārpustiesas parādu piedzinēju asociācijas valdes priekšsēdētāja Agnese Priedīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nesamaksāti rēķini un ieilguši parādi. Ar kādām sekām jārēķinās?

Elīna Lesničenoka, “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīdze, 21.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien pieaugošā inflācija un straujais energoresursu sadārdzinājums ne vienam vien Latvijas iedzīvotājam jau šobrīd ir radījis grūtības apmaksāt ikmēneša rēķinus. Tiek lēsts, ka, tuvojoties ziemas sezonai, kas draud ar rekordlieliem rēķiniem par siltumu un elektroenerģiju, šādu iedzīvotāju skaits turpinās pieaugt.

2022. gada 11. augustā Saeima apstiprināja terminētu atbalsta pasākumu ieviešanu laika posmā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2023. gada 30. aprīlim, lai daļēji kompensētu pieaugošās energoresursu izmaksas un mazinātu inflācijas pieauguma ietekmi uz mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām, tādējādi mazinot potenciālo negatīvo sociālekonomisko ietekmi uz iedzīvotāju labklājību, cenu un izmaksu pieaugumu, jo īpaši ziemas mēnešos, kas neizbēgami skars katru mājsaimniecību un arī komersantus. Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā paredz atbalsta pasākumus mājsaimniecībām, sedzot iedzīvotājiem daļu energoresursu cenu pieauguma un gaidāmajā apkures sezonā nodrošinot atbalsta pasākumus no valsts budžeta līdzekļiem centrālajai apkurei, dabasgāzei, koksnes granulām, briketēm, malkai un apkurē izmantotajai elektrībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Eksperte: diemžēl vairums apsaimniekotāju ir spiesti pārkāpt likumu

Nozare.lv, 06.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prasību par dzīvokļu īpašnieku parādu piedziņu vienkāršota izskatīšana tiesās namu apsaimniekotājiem palīdzējusi parādu piedziņā un veicina šādu prasību iesniegšanu tiesās, norāda namu apsaimniekošanas nozares eksperte Laimdota Šnīdere.

«Iepriekš šie dzīvokļu īpašnieku parādi uzkrājās, un tas radīja problēmas. Apsaimniekotājiem vienīgais avots, no kura segt šos parādus, ir remonta uzkrājumi un apsaimniekošanas maksa, taču šo līdzekļu izmantošana parādu segšanai ir Dzīvojamo māju apsaimniekošanas likuma pārkāpums. Diemžēl vairums apsaimniekotāju ir spiesti pārkāpt likumu, taču brīdī, kad pienāk oktobris un mājai ir jāpieslēdz apkure, nav citu variantu,» skaidroja Šnīdere.

Patlaban normatīvie akti nosaka, ka apsaimniekotājs nedrīkst pieļaut, ka parāda summa pārsniedz 1500 latus, jo tad uzreiz ir jāsāk tiesvedība. Ja paveicas un dzīvoklim nav hipotekāro parādu, tiek iegūts tiesas izpildraksts, kuru iesniedz tiesu izpildītājam parādu piedziņai, sacīja Šnīdere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizdošana mūsdienu sabiedrībā ir kļuvusi par ikdienas lietu, un tā ir pozitīva parādība, jo aktīva naudas cirkulācija veicina valsts ekonomiku. Taču speciālisti brīdina, ka lielākā cilvēku daļa aizdošanas procesu uzskata par diezgan virspusēju, tādēļ vēlāk nav iespējams izvairīties no ļoti daudzām problēmām.

Kas ir nepieciešams, lai naudas aizdošana nepārveidotos par galvas sāpēm?

“Vispirms, pirms aizdošanas apgūt vismaz minimālas juridiskās zināšanas, otrkārt, veikt konkrētu darbību secību, atbilstoši noformējot aizdevumus, visbeidzot, „cerēt vislabāko, bet sagatavoties vissliktākajam rezultātam“, tas ir, jau iepriekš novērtēt riskus un apdomāt, vai parādu būs iespējams atgūt”, – saka Ādolfs Mārtiņš Krauklis. Atgustinaudu.lv projekta koordinators.

Viņš nosauca galvenās kreditoru kļūdas, aizdodot naudu. Pēc speciālistu domām, jau tikai zinot šīs kļūdas, iespējams nākotnē no tām izvairīties.

1. Pārāk liela uzticēšanās parādniekam

Tā ir viena no galvenajām kreditoru kļūdām. Latvijā katru gadu veiktie pētījumi apliecina, ka galvenokārt nauda tiek aizdota tuviem radiniekiem, draugiem vai kaimiņiem, nenoslēdzot aizdevuma līgumu vai nepiefiksējot naudas nodošanas faktu. Iemesls, pēc Ā. Kraukļa domām, ir cilvēciskā nevēlēšanās prasīt tuvam radiniekam parakstīt aizdevuma līgumu, aizdevuma apliecinājumu vai vismaz naudas nodošanas aktu, tā tuviniekam parādot neuzticēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paus konsults, audzējot apgrozījumu par 71%, pakāpies uz nozares augstākā goda pjedestāla pakāpiena. TOP 10 parādu piedziņas uzņēmumu kopējais apgrozījums pērn palielinājies gandrīz par 50%, tomēr šis skaitlis neatspoguļo nozares tendences, jo galvenie pieauguma «vaininieki» ir trīs uzņēmumi, kuru apgrozījums mērāms miljonos: UAB Gelvora filiāle Latvijā, SIA Paus Konsults un Lindorff Oy Latvijas filiāle.

UAB Gelvora filiāles Latvijā apgrozījums pērn uzšāvies gaisā, pieaugot gandrīz piecas reizes - līdz 1,1 milj. Ls, turklāt 2011. gads ir pirmais, kurš noslēgts ar peļņu (254,0 tūkst. Ls) kopš filiāles dibināšanas Latvijā 2009. gadā. Uzņēmuma pamatapgrozījumu veido cesijas darījumu rezultātā iegūtie ienākumi.

«Esam aktīvi darbojušies cesijas darījumu sektorā, uzpērkot dažādu uzņēmumu prasības pret parādniekiem, kā arī palielinājuši sadarbības apjomu ārpustiesas piedziņā, kā klientus piesaistot vairākus Latvijas TOP 20 uzņēmumus,» atzīmē UAB Gelvora filiāles Latvijā biznesa attīstības vadītājs Jānis Lukaševskis. SIA Paus konsults Juridiskā departamenta direktore Aija Zirne apgrozījuma pieaugumu skaidro ar iepriekšējos gados nodoto lietu skaitu, jo cilvēki parādus maksā pakāpeniski, pēc grafikiem u.tml., turklāt palielinājies arī lietu skaits ar piedziņas izdevumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru