Pakalpojumi

Papildināta - Providence MTG Baltijas biznesu pārsauc par All Media Baltics

LETA, 18.10.2017

Viasat vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko (no kreisās), All Media Baltics vadītāja Latvijā Baiba Zuzēna un All Media Baltics valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons.

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Jaunākais izdevums

Šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics», trešdien informēja uzņēmuma vadītājs Pjērs Danons.

Pievienota 7.-9.rindkopa un 15.-19.rindkopa

Darījuma noslēgšanai saņemtas visu Baltijas valstu regulatoru, tostarp Latvijas Konkurences padomes atļaujas.

Darījums paredz, ka «Providence» iegādājas visu Zviedrijas mediju grupas MTG Baltijas biznesu – visus televīzijas (TV) kanālus, bezmaksas un maksas TV pakalpojumus, kā arī radio un digitālos aktīvus.

Darījums pilnībā noslēgts šodien, 18.oktobrī, un jaunais uzņēmums ar nosaukumu «All Media Baltics» turpmāk apvienos visus Baltijā līdz šim reģistrētos MTG uzņēmumus, tostarp TV3, LNT, «Viasat», «Star FM» un «Smart AD».

Turpmākā «All Media Baltics» izaugsme tiks veidota, apvienojot vietējo un starptautisko nozares pieredzi un ekspertīzi. «Tā kā plānojam investēt jaunajās tehnoloģijās – HD (augstas izšķirtspējas) un VOD (video pēc pieprasījuma) platformu attīstībā, es ticu, ka mana lielā pieredze telekomunikāciju industrijā būs vērtīgs pienesums,» uzsvēra Danons.

Viņš arī apstiprināja, ka nav plānots veikt radikālas izmaiņas «All Media Baltics» TV kanālos. Galvenais uzsvars, pēc viņa teiktā, tiks likts uz tehnoloģisko attīstību, lai turpinātu izstrādāt jaunus produktus un nodrošinātu izcilu pieredzi satura lietotājiem.

Pēc «All Media Baltics» vadītāja paustā, uzņēmums plāno nodrošināt plašāku saturu ne tikai augstākā - HD kvalitātē, bet arī izmantojot jauno tehnoloģiju IP (Internet Protocol) un 4G/5G radītās iespējas.

Danons aģentūrai LETA pastāstīja, ka uzņēmums plāno izveidot vienotu «All Media Baltics» daudzfunkcionālo platformu, kurā būs pieejams mediju grupā esošo raidorganizāciju saražotais saturs. Viņš skaidroja, ka ļoti svarīgi sekmēt interesējošā satura pieejamību patērētājam jebkurā vietā, jebkurā laikā. «All Media Baltics» vadītājs sacīja, ka tas varētu līdzināties mākoņpakalpojumam, kad patērētājs var atlasīt interesējošo saturu un saglabāt to vienuviet. «All Media Baltics» daudzfunkcionālā platforma, pēc Danona teiktā, varētu parādīties nākamgad.

Viņš arī norādīja, ka mediju grupa plāno turpināt sadarbību ar mobilo pakalpojumu operatoru «Tele2» saistībā ar satura platformu internetā «Viaplay», kā arī īstenot sadarbību ar mobilo pakalpojumu sniedzēju «Bite», izveidojot mobilo aplikāciju satura patēriņam mobilajās ierīcēs. Danons uzsvēra, ka tādējādi ikvienam tiks nodrošināta satura pieejamība jebkurā vietā, laikā un mobilajā ierīcē.

«Providence» izpilddirektors Karims Tabets pauda gandarījumu par darījuma veiksmīgu noslēgumu, norādot, ka PEP ir apņēmības pilns investēt «šajā spēcīgajā mediju industrijas spēlētājā, kam ir ievērojams izaugsmes potenciāls».

Tabets norādīja, ka pirmajā darbības gadā «Providence» plāno ieguldīt «All Media Baltics» uzņēmumu attīstībā vairāk nekā 10 miljonus eiro, lai radītu jaunus produktus un pakalpojumus pieaugošo klientu prasību apmierināšanai. «Investīcijas dos iespēju izstrādāt pilnīgi jaunus produktus un vienlaikus nodrošināt augstas kvalitātes ziņu un izklaides satura pieejamību dažādās platformās,» uzsvēra «Providence» izpilddirektors.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka «Providence» nodrošinās, ka «All Media Baltics» uzņēmumi turpinās darboties, saglabājot redakcionālo neatkarību, kā arī vienlīdzīgus un godīgus nosacījumus visiem mediju un reklāmas tirgus dalībniekiem. «»Providence« augstu novērtē līdzšinējo vietējās vadības komandas darbu un apstiprina, ka esošās vadības komandas katrā valstī turpinās savu darbību,» piepilda Tabets.

«All Media Baltics» vadības grupai pievienosies arī «Viasat» vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko, kurš informēja, ka investīcijas satelītplatformas dekoderu attīstībā ir plānots veikt nākamā gada pirmajā pusē. «Mēs plānojam, ka pirmie maksas televīzijas kanāli, kas sāks raidīt HD kvalitātē, būs «TV1000 Premium» un «Viasat Sport Baltics». Tas būs tikai pirmais solis uzņēmuma modernizācijā. Manuprāt, tās ir ļoti labas ziņas tiem skatītājiem, kuriem, skatoties iemīļotās programmas, ir svarīgi baudīt augstas kvalitātes attēlu,» piebilda Dzjubenko.

Savukārt «All Media Baltics» vadītāja Latvijā Baiba Zūzena pauda gatavību izaicinājumiem, ko nesīs jaunā uzņēmuma attīstības ēra. «Mēs esam gandarīti, ka pievienojamies «Providence» - spēlētājam ar starptautisku pieredzi telekomunikāciju un mediju nozarēs. Mūsu fokusā, tāpat kā iepriekš, būs mūsu prasīgā skatītāja un satura patērētāja vēlmes. Investīcijas ļaus mums apvienot jau esošo pieredzi pieprasīta vietējā satura izstrādē ar pasaulē pieejamajām nozares inovācijām. Rezultātā mēs radīsim augsti konkurētspējīgus produktus, kas nodrošinās vislabāko pieredzi visprasīgākajiem analītiskā, informatīvā un izklaides satura patērētājiem,» uzsvēra Zūzena.

Viņa skaidroja, ka KP izvirzītie darījuma priekšnoteikumi paredz vienlīdzīgus noteikumus reklāmas iegādei un TV programmu retranslēšanas tiesībām, nodrošināt uzņēmuma darbības caurspīdīgumu un atvērtību, kā arī konfidencialitāti, garantējot uzņēmuma klientu komercnoslēpuma neizpaušanu.

Zūzena aģentūrai LETA norādīja, ka «Providence» plānotās investīcijas «All Media Baltics» uzņēmumu attīstībā sekmēs Latvijā esošajām raidorganizācijām efektīvāku satura nodrošināšanu ne tikai TV, bet arī digitālajās platformās, atbilstoši pasaules tendencēm.

Runājot par mediju grupas plānoto sadarbību ar «Biti», Zūzena uzsvēra, ka ir ļoti svarīgi saprast, ka abi uzņēmumi katrs turpinās savu darbību autonomi un neatkarīgi. «Mēs esam atvērti sadarbībai ar dažādiem partneriem un «Bite» ir viens no tiem. Šobrīd ir pāragri runāt par konkrētām sadarbības formām. Noteikti tas, ko gribu uzsvērt, ka ne tikai «Bite», bet arī «Tele2» un citi spēlētāji tirgū būs tie, ar kuriem mēs meklēsim sadarbības iespējas satura tālākā izplatīšanā,» sacīja «All Media Baltics» vadītāja Latvijā.

Viņa skaidroja, ka uzņēmuma satura radīšana ir nepārtraukti mainīgs process, tādēļ ir svarīgi pievērst uzmanību tendencēm mediju tirgū, lai pielāgotu piedāvātos produktus un satura veidošanas procesus. «Tā kā tas ir tas, ko mēs turpināsim, un (..) kardinālas izmaiņas mums pagaidām nenāk prātā,» norādīja Zūzena.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka ir svarīgi nepārtraukti domāt, kā pagarināt satura lietošanas mūžu, kas ir viena no digitālās vides priekšrocībām - ja sākotnēji ziņu dzīves ilgums televīzijā bija pusstunda, tad digitālajā vidē to dzīves cikls palielinās, kas, savukārt, vairo auditorijas piesaisti un komerciālās iespējas.

MTG, kas kopš 1998.gada darbojās Latvijā, piederēja telekanāli TV3, TV3+, TV6, LNT, «Kanāls 2» un radiostacija «Star FM», kā arī interneta portāli «Tvplay» un «Skaties». Igaunijā MTG piederēja televīzijas kompānija «Viasat Eesti», televīzijas kanāli TV3, TV6 un TV3+, savukārt Lietuvā MTG piederēja televīzijas kanāli TV3, TV3+, TV6 un «Viasat Sport Baltic». «Providence Equity Partners» Baltijas valstīs pārvalda mobilo telekomunikāciju uzņēmumu grupu «Bite Group», kā arī kontrolē 28,5% Latvijas interneta un kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzēja «Baltcom» kapitāldaļu.

Kā ziņots, MTG pavasarī paziņoja, ka pārdod raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs «Providence Equity Partners». Darījums ietver 100% biznesa daļu pārdošanu par 115 miljoniem eiro. Lēmums pārdot Baltijas biznesu tika skaidrots ar MTG notiekošajām pārmaiņām, mainot biznesa fokusu no tradicionālas raidorganizācijas uz globālu digitālo izklaides vidi.

Tāpat vēstīts, ka vasarā Ministru kabinets piešķīra atļauju «Providence» Lietuvas uzņēmumam «Bite Lietuva» iegūt izšķirošu ietekmi Latvijas mediju uzņēmumos SIA «TV 3 Latvia», AS «Latvijas neatkarīgā televīzija» (LNT) un SIA «Star FM». Valdības pārstāvji norādīja, ka triju Latvijas mediju uzņēmumi ieņem būtisku Latvijas plašsaziņas līdzekļu tirgus daļu un ir nozīmīgi no nacionālās drošības interešu viedokļa. Atbilstoši Nacionālās drošības likuma prasībām izšķirošas ietekmes jeb 100% kapitāldaļu iegūšanai šajos uzņēmumos nepieciešama Ministru kabineta atļauja. Lai pieņemtu lēmumu Ministru kabinets izvērtēja valsts drošības iestāžu sniegtos atzinumus par minēto darījumu, «Bite Lietuva» sniegto informāciju par tās īpašniekiem, kā arī citu pieejamo informāciju, kas ir būtiska vērtējot minēto darījumu no nacionālās drošības interešu viedokļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Bite savu mobilās televīzijas pakalpojumu plāno sākt piedāvāt nākamgad

LETA, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Bite» aktīvi strādā pie mobilās televīzijas (TV) pakalpojuma izveides un plāno to sākt piedāvāt nākamgad, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma vadītājs Kaspars Buls.

«Pašlaik mums sava TV risinājuma nav, taču redzam, ka šādi risinājumi lietošanai mobilajās ierīcēs kļūst aizvien populārāki, tāpēc aktīvi strādājam pie »Bites« mobilās TV izveides. Startēsim ar savu produktu, kad būsim pārliecināti, ka tā satura kvalitāte un tehnoloģiskie risinājumi atbildīs mūsu klientu vēlmēm un vajadzībām. Plānojam, ka tas notiks 2018.gadā,» atklāja Buls.

Kā ziņots, šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana «Bites» īpašniekam - starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics».

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Ilggadējā TV3 vadītāja Zūzena atstās darbu All Media Latvia vadībā

LETA, 04.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilggadējā televīzijas programmas «TV3» vadītāja Baiba Zūzena atstās darbu mediju grupas SIA «All Media Latvia» vadībā, un viņu nomainīs pašreizējais grupas «All Media Baltics» valdes priekšsēdētājs Kristians Antings.

Kā aģentūru LETA informēja uzņēmumā, šodien mediju grupa «All Media Baltics» paziņoja par izmaiņām vadības komandā. Zūzena, kura uzņēmumu Latvijā vada jau 10 gadus, SIA «All Media Latvia» strādās līdz šī gada 31.augustam. SIA «All Media Latvia» padomes sastāvs tiks precizēts tuvākajā laikā.

Darba attiecības tika beigtas, pamatojoties uz abpusēju vienošanos, savukārt vienošanās detaļas netiek izpaustas.

Antings pateicās Zūzenai par ieguldījumu, vadot dažādus «All Media Baltics» uzņēmumus. Antings sola nodrošināt stratēģisko mērķu sasniegšanu visās «All Media Baltics» biznesa jomās Latvijā, turpinot koncentrēties uz galvenajām prioritātēm - TV biznesa vides stiprināšanu, vadošo vietējo video straumēšanas pakalpojumu veidošanu un vietējās satura ražošanas iespēju paplašināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvijas neatkarīgā televīzija» (LNT) ieķīlājusi vairākas sev piederošās preču zīmes, nodrošinot prasījumu 500 miljonu eiro apmērā, liecina informācija «Firmas.lv».

Kopumā LNT ieķīlājusi 20 preču zīmes - «5», «TV5», «Kriminal+», «Kriminal+», «Več[email protected]', »Večer Novostjei«, »Večer Novostjei. Novostj«, »Patriotu nedēļa«, »Bez Cenzuri«, »Labvakar, Latvija!«, »2 Izklaides kanāls«, »Mājokļa jautājums«, »Dziedošās ģimenes«, »Latvijas Princese«, »Latvijas Zelta talanti«, »Eņģeļi pār Latviju«, »Labestības diena«, »Zvaigžņu lietus«, »LNT Ziņas« un »LNT Telekompānija«.

Šā gada 14.gada novembrī reģistrētais komercķīlas akts liecina, ka LNT ieķīlājis arī preču zīmi »Degpunktā«, kurai uz Komercķīlas līguma noslēgšanas datumu - šā gada 20.oktobri - beidzies reģistrācijas termiņš Latvijas Patentu valdē. Tāpat ieķīlāta arī preču zīme »Naš kanal«, kurai uz Komercķīlas līguma noslēgšanas datumu atteikta reģistrācija Patentu valdē, bet par to ir iesniegta apelācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No decembra «All Media Baltics» visās trīs Baltijas valstīs veiks zīmola maiņu saviem produktiem, apvienojot tos zem TV3 zīmola, liecina šorīt izplatīts paziņojums. Jaunie kanāli mediju grupas televīzijas produktu portfelī aizvietos kanālus LNT un Kanāls2.

Arī pati mediju grupa turpmāk strādās ar zīmolu «TV3 Grupa».

Līdz ar zīmola maiņu «All Media Baltics» sāks darbu arī pie reģionā pirmās digitālās ziņu platformas izveides, kas būs pieejama lietotnē un strādās pēc principa «video pēc pieprasījuma». Mediju grupa izmaiņas veiks arī televīzijas kanālu portfelī, satura produktus veidojot atbilstoši konkrētu auditoriju interesēm.

«TV3 zīmols ir pazīstams gandrīz 100 procentiem mājsaimniecību visā Latvijā. Tieši tāpēc esam nolēmuši arī citus mūsu mediju grupas satura produktus piedāvāt ar TV3 zīmolu, radot vienotu produktu saimi,» skaidro «All Media Baltics» vadītājs Kristians Antings.

Ar jauno gadu televīzijas produktu portfelī bērniem būs pieejams jauns kanāls TV3 Mini, savukārt sieviešu auditorijai kanāls TV3 Life. Līdz ar to jaunie kanāli mediju grupas televīzijas produktu portfelī aizvietos kanālus LNT un Kanāls2.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 2. maijā veiktas izmaiņas mediju grupas «All Media Baltics» («AM Baltics») uzņēmumu SIA «All Media Latvia» un AS «Latvijas Neatkarīgā Televīzija» padomēs.

Darbu minēto uzņēmumu padomēs turpinās «AM Baltics» valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons (Pierre Danon) un kopā ar viņu padomēs strādās jaunieceltie padomes locekļi – «AM Baltics» finanšu direktore Indre Rakauskiene (Indrė Rakauskienė) un «AM Baltics» izpilddirektors Arvils Kupris.

Līdz ar to darbu padomēs pārtrauc «Bite Group» valdes loceklis un direktors Ņikita Sergienko un «Bite Group» finanšu direktors Arūns Dūda.

Lēmums par izmaiņām esot pieņemts, lai «Bite Group» augstākās vadības pārstāvji varētu turpināt aktīvi strādāt un pilnībā koncentrēties uz «Bite Group» turpmāko izaugsmi.

Mediju grupas «AM Baltics» uzņēmumu padomes galvenie uzdevumi ir nodrošināt uzņēmumu darbības atbilstību saskaņā ar izvēlēto biznesa stratēģiju, veikt budžeta izpildes kontroli, risku vadības uzraudzību un uzņēmumu darbību likumdošanas, kā arī specifisko regulējumu ietvarā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saplūstot telekomunikāciju un televīzijas nozarēm, tiek samazinātas izmaksas pakalpojuma nodrošināšanai, kā arī palielināta klientu bāze, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijā ar lielu soli televīzijas lauciņā jau iekāpuši tādi telekomunikācijas uzņēmumi kā SIA Latvijas Mobilais telefons (LMT), SIA Tele 2 un SIA Lattelecom, bet SIA Bite Latvija šim jaunajam izaicinājumam vēl briest. «Lai gan Bite un All Media Baltics ir Bites grupas uzņēmumi, darbojamies neatkarīgi. Mums pašlaik vēl nav sava TV risinājuma, tajā pašā laikā nevaram noliegt, ka pie tāda strādājam. Startēsim ar jauno produktu, kad būsim pārliecināti, ka tā saturs un tehnoloģiskie risinājumi atbilst klientu vēlmēm un vajadzībām,» atklāj SIA Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls.

Jau ziņots, ka 2017. gada oktobrī tika noslēgts darījums, kura rezultātā starptautisks aktīvu pārvaldīšanas uzņēmums Providence Equity Partners iegādājās Zviedrijas mediju grupas MTG biznesu Baltijā. Jauniegādāto uzņēmumu grupa Latvijā turpina strādāt ar nosaukumu All Media Baltics un nodrošina televīzijas kanālu TV3, LNT, TV6, Kanāls 2, radio Star FM, video portāla TVPlay, portāla Skaties.lv, TV Play Baltics satelīttelevīzijas un SmartAD darbību Baltijas valstīs. Savukārt Bite Group pieminētais Providence Equity Partners iegādājās 2015. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien balvu «Gada investīcija» privāto investoru sektorā saņēmusi 39 investoru apvienība par ieguldījumu 2,265 miljonu eiro apmērā pensiju pārvaldes sabiedrībā «Indexo», bet juridisko un institucionālo investoru vidū par gada investīciju atzīts starptautiskās privātā kapitāla investīciju kompānijas «Providence Equity Partners» darījums - Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) raidorganizāciju biznesa Baltijas valstīs iegāde.

Šodien iniciatīvas «Gada investors» ietvaros svinīgā ceremonijā apbalvoti investori par 2017.gada sekmīgākajiem un nozīmīgākajiem ieguldījumiem Latvijā, aģentūru LETA informēja pasākuma organizatori.

«Gada investors» ir biedrību «Latvijas Privātā un riska kapitāla asociācija» (LVCA) un «Latvijas Biznesa eņģeļu tīkls» (LatBAN) kopīgi īstenota iniciatīva ar mērķi reizi gadā uzteikt investorus un darījumu konsultantus, kuri snieguši nozīmīgu ieguldījumu Latvijas investīciju vides un uzņēmējdarbības attīstībā. Balvai pieteikties aicināti paši investori un finanšu vai juridiskie konsultanti, kā arī pretendentus izvirzīt var ikviens Latvijas iedzīvotājs. Balvu ieguvēji tiek noteikti LVCA un LatBAN biedru balsojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Papildināta - KPMG Baltics: Lattelecom un LMT jāveido kā biržā kotēts, integrēts Baltijas telekomunikāciju operators

LETA, 10.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā telekomunikācijas uzņēmumu Lattelecom un Latvijas mobilais telefons (LMT) esošās tirgus pozīcijas, tirgus attīstības tendences un potenciālo ietekmi uz konkurenci un pakalpojumu cenām, konsultāciju kompānija KPMG Baltics rekomendē izveidot vadošu un biržā kotētu integrētu Baltijas telekomunikāciju operatoru ar sabalansētu akcionāru struktūru, kas ņem vērā Latvijas iedzīvotāju intereses.

Ziņa papildināta no 7. rindkopas!

KPMG Baltics veiktajā pētījumā «Valsts stratēģijas rīcībai ar Lattelecom un LMT kapitāla daļām izstrāde» secināts, ka, ņemot vērā tirgus attīstības tendences, lai saglabātu Lattelecom un LMT nozares līderu pozīcijas, uzņēmumiem nepieciešams paplašināt pakalpojumu klāstu un nodrošināt nepieciešamās investīcijas jaunu pakalpojumu ieviešanai. Kopumā pētījumā tika analizēti astoņi rīcības pamata scenāriji.

KPMG Baltics piedāvātais risinājums paredz izveidot integrētu uzņēmumu, kurā līdzīgās daļās, balstoties uz akcionāru līgumu, Telia un Latvijas valstij katrai pusei piederēs 30-40% akciju. 30% akciju tiks piedāvāts iegādāties privātajiem akcionāriem un pensiju fondiem biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils televīzijas un interneta pakalpojumu sniedzējs "Dautkom TV" pāriet "Bite grupā" ietilpstošā telekomunikāciju uzņēmuma "Baltcom" īpašumā.

Darījums stāsies spēkā pēc Konkurences padomes atļaujas saņemšanas. Līgums starp uzņēmumiem parakstīts 12. augustā, bet komunikācija ar Konkurences padomi uzsākta 7. septembrī. Izskatīšanas process var aizņemt līdz četriem mēnešiem. Darījuma cena un citi nosacījumi ir konfidenciāli.

"Telekomunikāciju tirgū šobrīd ir izteikta tendence izvēlēties integrētus pakalpojumus. Tādēļ prognozēju, ka klienti tuvākajā nākotnē aizvien vairāk izmantos iespēju saņemt daudzveidīgu pakalpojumu klāstu pie viena pakalpojumu sniedzēja," komentē Kaspars Buls, "Bite" vadītājs Latvijā.

Uzņēmumā norāda, ka šis darījums ir solis tuvāk kompānijas ilgtermiņa attīstības mērķim – stiprināt "Bites grupas" uzņēmumu pozīcijas IKT tirgū, klientiem piedāvājot arvien plašāku pakalpojumu portfeli, kā arī nozīmīgs solis "Bites grupas" konkurētspējas stiprināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

2018.gadā sasniegta visu laiku augstākā komercķīlu kopsumma

Lelde Petrāne, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka pērn reģistrēts par 15,95% komercķīlu mazāk nekā 2017.gadā, to kopējā prasījumu summa augusi par 6,51%, liecina Lursoft apkopotie dati.

Dati rāda, ka 2018.gadā reģistrētas 3 963 komercķīlas un to kopējā maksimālā prasījumu summa sasniegusi 21,76 miljardus eiro. Tā ir visu laiku lielākā komercķīlu kopsumma.

Visvairāk komercķīlu pērn reģistrēts Rīgas (968 ķīlas) uzņēmumiem un to vērtība sasniegusi pusi no aizvadītajā gadā Latvijā reģistrēto komercķīlu kopsummas, t.i., 10,73 miljardus eiro. Tikmēr Liepāju, kura ar 105 komercķīlām ierindojas saraksta otrajā vietā, pēc ķīlu kopsummas apsteiguši Ķekavas novadā reģistrētie uzņēmumi. Lursoft dati rāda, ka Ķekavas novadā reģistrētie uzņēmumi 2018.gadā reģistrējuši komercķīlas par 594,10 milj.EUR, kamēr Liepājas uzņēmumi – par 440,20 milj.EUR. Tikmēr Talsu novada uzņēmumi pērn reģistrējuši 74 komercķīlas, kas novadu pēc ķīlu skaita ierindo augstajā trešajā vietā, bet pēc to kopsummas Talsu novada uzņēmumi ieņem 18.pozīciju (41,77 milj.EUR).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pasākumu rīkošanas aģentūra no Latvijas tiek atzīta par vienu no labākajām pasaulē

Lelde Petrāne, 21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursa Eventex Award topā All-Stars Index 2019, kurā tiek iekļauti pasākumu organizatori un aģentūras no visas pasaules, iekļuvusi arī producentes Ineses Lukaševskas vadītā aģentūra Luka.

«Šis ir pirmais gadījums visa konkursa pastāvēšanas vēsturē, kad All-Stars Index topā tiek iekļauta aģentūra no Baltijas valstīm,» komentē I. Lukaševska.

Topā tiek iekļautas labākās 30 aģentūras un pasākumu rīkotāji no visas pasaules. Visas aģentūras tiek vērtētas, par pamatu ņemot iegūtās pirmās trīs vietas pasākumu industrijas nozīmīgākajā konkursā pēdējo trīs gadu laikā. Šis ir pirmais gadījums konkursa pastāvēšanas vēsturē, kad kāda aģentūra no Baltijas valstīm tiek ierindota All-Stars Index topā, ieņemot 19.vietu līdzās pasākumu organizatoriem no Nīderlandes, Itālijas, Šveices, Krievijas, Malaizijas, ASV, Kanādas, Vācijas un citām valstīm, skaidro I. Lukaševska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu fonds "Baltic Horizon Fund" ir izvēlējies "CBRE Baltics" kā galveno aktīvu pārvaldīšanas un grāmatvedības pakalpojumu partneri.

"CBRE Baltics" sniegs fondam Lietuvā, Latvijā un Igaunijā komerciāla nekustamā īpašuma pārvaldīšanas, nomas, grāmatvedības, uzturēšanas un mārketinga pakalpojumus. "CBRE Baltics" ir daļa no starptautiskā nekustamo īpašumu un ieguldījumu uzņēmuma "CBRE" filiāļu tīkla.

"Baltic Horizon Fund" pārvaldīto aktīvu portfeli veido 15 komerciāli nekustamie īpašumi Baltijas valstu galvaspilsētās ar kopējo iznomājamo platību 153 tūkstoši kvadrātmetru. Fondam pieder tādi tirdzniecības centri kā "Europa", "Galerija Centrs" un "Postimaja", kā arī tirdzniecības centrs un biroju komplekss "Domus Pro", biznesa centri "Duetto", "North Star" un citi. Fonda aktīvu portfeļa kopējā vērtība pārsniedz 355 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas mediju grupas All Media Baltics izveidošana šogad satricināja reklāmas vidi, bet nozarei vēl nav līdz galam skaidri tās ieguvumi no darījuma

Aptaujātie reklāmas eksperti uzsver, ka ir gaidāmas jauno īpašnieku investīcijas platformu attīstībā un tehnoloģijās, vēl vairāk nostiprinot mediju koncerna nozīmi reklāmas tirgū.

«Nenoliedzami, šī gada skaļākais notikums ir UAB Bite Lietuva un MTG Broadcasting AB apvienošanās, kuras rezultātā ir radusies jauna mediju grupa All Media Baltics (AMB). Darījuma sekas šobrīd jau vērtējamas kā negatīvas, jo dažādu apstākļu dēļ ir aizkavēta šī uzņēmuma paredzēto reklāmas pakalpojumu sniegšanas un atlaižu piešķiršanas kārtība – cenrāža izstrāde, kas liedz reklāmdevējiem pabeigt nākamā gada stratēģiskos plānus un izdarīt izvēles,» skaidro Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa. Šogad tāpat kā iepriekšējos gadus nozarē turpinājās ievērojamu reklāmas līdzekļu aizplūšana caur globālajiem interneta mediju milžiem Facebook un Google, kas rada negatīvu ietekmi uz lokālo mediju uzņēmējdarbību, viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā plānošanas, projektēšanas un būvniecības stadijā esošos projektus, Rīgas moderno biroja platību tirgus tuvāko piecu gadu laikā tiks papildināts ar vismaz 200 000 kvadrātmetriem jaunu biroju platību, teikts komercīpašumu pakalpojumu uzņēmuma "CBRE Baltics" aizvadītā gada biroju tirgus apskatā.

Tuvākajos gados, palielinoties moderno biroju platībām, paredzama lielāka nomnieku aktivitāte, pārceļoties uz mūsdienīgām prasībām atbilstošiem birojiem, teikts apskatā.

Tajā pausts, ka 2020.gads valstī kopumā, tāpat arī biroju platību segmentā, iezīmējās ar vairākiem būtiskiem pārbaudījumiem, kurus nāksies risināt arī 2021.gadā. Gada sākumā liela daļa biroju darbinieku bija spiesti turpināt savas darba gaitas attālināti un vairums līdz pat šim brīdim nav atgriezušies pie iepriekš ierastās biroja dzīves.

"Tāpat nevienu vairs neizbrīna, ka Rīgas biroju tirgus pēdējos gados ir bijis lēns, un tā attīstības tempi salīdzinoši zemi, salīdzinot ar mūsu kaimiņvalstīm, kur biroju platību pieauguma tempi bija un turpina būt krietni vien straujāki," norāda "CBRE Baltics" eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Paziņos Baltijas M&A un privātā kapitāla balvu ieguvējus

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 17.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 18.oktobrī Baltijas M&A un privātā kapitāla foruma 2018 laikā tiks paziņoti Baltijas M&A un privātā kapitāla balvu ieguvēji.

Pirmie seši mēneši Baltijā 2018. gadā uzņēmumu pirkšanas un pārdošanas (M&A) nozarē aizvadīti aktīvi, liecina Prudentia M&A Folio dati. Šā gada pirmajā pusgadā kopumā tika izziņoti 137 M&A darījumi, kur vismaz vienu no darījuma pusēm pārstāv kāda no Baltijas valstīm. Ja salīdzina 2018. gada pirmos sešus mēnešus ar šo pašu periodu 2017. gadā, tad šogad M&A nozare Baltijā bijusi par 26 darījumiem jeb 23% piesātinātāka. 2018. gada pirmajos sešos mēnešos 28 Baltijas M&A darījumiem bija publiski pieejamas vērtības, kuru akumulētā summa bija aptuveni 976,3 milj. EUR. Lielāko trīs darījumu vērtība aizņem aptuveni 70% no kopējās publiski pieejamās darījumu summas Baltijas M&A sektorā. 2018. gadā pirmajos sešos mēnešos izziņotie darījumi pārsvarā bija Baltijas reģiona ietvaros, veidojot 54% no kopā izziņotajiem M&A darījumiem. Vienas valsts ietvaros pārliecinoši aktīvākā bija Igaunija, kur tika izziņoti 32 M&A darījuma, kam sekoja Lietuva un Latvija ar attiecīgi 24 un 7 izziņotiem M&A darījumiem. Toties tieši Latvijas uzņēmumi analizētajā periodā bija visizplatītākie starptautisko investoru lokā. 15 izziņotajos M&A darījumos Latvijas uzņēmumu iegādājās ārpus Baltijas bāzēts uzņēmums, Lietuvā un Igaunijā šāda tipa M&A darījumi tika izziņoti attiecīgi 12 un 8 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apcietinātajam Krjačekam daļēji piederošais Alkom-Trans regulāri uzvarējis iepirkumos

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumu krimināllietā apcietinātajam partijas «Gods kalpot Rīgai» biedram, Rīgas domes varas partiju dāsnam sponsoram Aleksandram Krjačekam daļēji piederošais SIA «Alkom-Trans» pēdējo gadu laikā uzvarējis vairākos desmitos pašvaldību un valsts iestāžu iepirkumos, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Piemēram, laika posmā no 2013.gada līdz 2018.gada novembrim «Alkom-Trans» uzvarējis vairāk nekā 30 dažādos pašvaldību un valsts iestāžu iepirkumos, liecina IUB informācija.

Pārsvarā tie ir iepirkumi par autobusu, midibusu vai mikroautobusu piegādi, vai arī iepirkumi par transportlīdzekļu tehnisko apkopi, diagnostiku, remontu un rezerves daļu piegādi. Iepirkumu summas caurmērā bijušas no dažiem desmitiem tūkstošu eiro līdz aptuveni 100 000 eiro.

Pēc līgumcenas lielākais «Alkom-Trans» pēdējo piecu gadu laikā uzvarētais autobusu piegādes iepirkums bijis par autobusu piegādi SIA «VTU Valmiera» vajadzībām 2014.gada jūlijā par līgumcenu 1,632 miljoni eiro, kā arī par autobusu piegādi Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centram, kurā «Alkom-Trans» līgumcenas daļa bija 1,003 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

FKTK ir saņēmusi ABLV Bank pašlikvidācijas projektu

Rūta Lapiņa, 05.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) šodien, 5. martā ir saņēmusi ABLV Bank AS iesnieguma projektu par pašlikvidāciju, informē FKTK Komunikācijas daļas vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Līcīte.

«Ja nebūs nepieciešams pieprasīt papildu dokumentus, FKTK ne ilgāk kā 30 dienu laikā, t.i. līdz š.g. 4. aprīlim izskatīs saņemto informāciju, tai skaitā pēdējo kredītiestādes pārskatu, kas atspoguļo bankas finanšu stāvokli un izvērtēs ABLV Bank spēju noteiktajā termiņā un pilnā apmērā izpildīt tās saistības pret kreditoriem,» skaidro komisijā.

Ja FKTK ieskatā bankas projekts par pašlikvidāciju būs akceptējams, FKTK iesniegs lēmuma projektu Eiropas Centrālajai bankai (ECB) par kredītiestādei izsniegtās licences anulēšanu.

Savukārt pēc tam, kad ECB pieņems lēmumu par bankas licences anulēšanu, ABLV Bank varēs uzsākt pašlikvidācijas procesu.

LASI ARĪ:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātais galda spēļu uzņēmums «Brain Games» šā gada augustā nopircis lietuviešu galda spēļu, pužļu un rotaļlietu mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības uzņēmumu «New Media Publishing», informē uzņēmumā.

Darījuma summa netiek atklāta.

Pēc uzņēmuma domām, «New Media Publishing» pirkums ievērojami paplašinās «Brain Games» vairumtirdzniecības sortimentu. Turklāt tas jau gadiem ir bijis «Brain Games» lielākais klients Lietuvā un pērn tas arī ieguva Latvijas Investīciju un Attīstības Aģentūras «Nameja balvu» kā labākais Latvijas partneris Lietuvā.

«Brain Games» darbojas tirgū 15 gadus un pērn kopējais grupas apgrozījums bija 3,7 miljoni eiro. Nopērkot «New Media Publishing», uzņēmuma Baltijas biznesa portfelim provizoriski tiek pievienots 1,3 miljonu eiro apgrozījums.

«Jau pirms uzņēmuma pirkuma «Brain Games» izplatīja Baltijā arī Lietuvā ražotās galda spēles. Nopirkām «New Media Publishing», jo tas papildina mūsu veikalu tīklu - «Brain Games» būs tuvāk gala patērētājiem un mēs varēsim vēl aktīvāk piedalīties Lietuvas galda spēļu kultūras veidošanā. Turklāt tas arī palīdz mums paiet pāris soļus tuvāk mūsu vīzijas īstenošanai - lai galda spēles kļūtu par vienu no populārākajiem hobijiem Baltijā. Pēc mūsu rīcībā esošajiem datiem, Latvijā populārākās galda spēles - dambrete, šahs - ir gandrīz 70% mājsaimniecību. Vēlamies rosināt interesi arī par citām spēlēm, tāpēc mūsu veikalos ir pieejamas vairāk nekā 2000 dažādas spēles,» pastāstīja «Brain Games» SIA izpilddirektors Raivis Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Valsts iegādāto Conexus akciju vērtību Prudentia lēš 70-75 miljonu eiro apmērā

Dienas Bizness, 06.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Baltijas M&A darījumu akumulētā vērtība 2017. gadā sasniedza gandrīz 2 miljardus eiro.

Lai gan darījuma vērtība netika izziņota, publiski pieejamā informācija ir pietiekama, lai noteiktu provizorisko AS Conexus Baltic Grid 34,36% akciju paketes tirgus vērtību 70-75 miljonu eiro apmērā, secināts Prudentia M&A Folio apskatā.

Publiski pieejamo Baltijas M&A darījumu akumulētā vērtība 2017. gadā sasniedza gandrīz 2 miljardus eiro, Latvijas uzņēmumiem kļūstot arvien pievilcīgākiem investoru acīs.

Neskatoties uz globālo lejupslīdi M&A nozarē gan kopējo darījumu skaitā, gan darījumu vērtības ziņā, Baltijas M&A tirgus attīstījies pretējā virzienā - gada laikā tika izziņoti 222 darījumi, kur vismaz vienu no darījuma pusēm pārstāv kāda no Baltijas valstīm, kas ir par 19% vairāk nekā pērn. Jāatzīmē, ka Latvijas uzņēmumi kļūst arvien pievilcīgāki investoru acīs, pēc darījuma skaita apsteidzot Lietuvu un pietuvojoties Igaunijā veikto iegādes darījumu skaitam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūra SIA Fresh Media attīstības potenciālu saskata pakalpojumu eksportā; krāj pieredzi, izpildot darbus ārpus mūsu valsts robežām

SIA Fresh Media (darbojas ar zīmolu Armadillo) gadu gaitā paplašinājusi pakalpojumu klāstu un kāpinājusi apgrozījumu. Savas darbības pirmajā gadā uzņēmums darbojās šaurā nišā, piedāvājot tikai sociālo tīklu komunikāciju, kas ietver dažādus pakalpojumus virtuālajā vidē, tostarp reklāmas vadību, satura izstrādi, stratēģiju. Uzņēmums ir spējis kāpināt apgrozījumu no 209 tūkst. eiro 2013. gadā līdz 520 tūkst. eiro 2016. gadā, tas ir iekļauts Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā strauji augošu kompāniju jeb Gazeļu sarakstā.

«Esam diezgan jauna reklāmas aģentūra, un darbības pirmajā gadā mums sevi bija jāpierāda. Šo fāzi esam izgājuši un vietu zem saules iekarojuši. Gadu gaitā bija skaidrs, ka būtu muļķīgi izmantot vienu jājamzirdziņu, tāpēc pakalpojumu klāsts papildināts, reaģējot uz klientu vēlmēm,» teic SIA Fresh Media līdzīpašnieks Ritvars Straume.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ierobežotā biroju telpu piedāvājuma dēļ Rīgā brīvo telpu īpatsvars joprojām ir zems, secināts komercīpašumu pakalpojumu uzņēmuma CBRE Baltics jaunākajā Rīgas biroju tirgus pārskatā.

Šā gada jūnija beigās brīvo biroja telpu īpatsvars Rīgā bija 3,8%, kas ir par 0,3 procentpunktiem mazāk nekā 2016.gada jūnija beigās.

CBRE Baltics Tirgus izpētes un konsultāciju pakalpojumu direktore Vineta Vigupe informēja, ka otrajā ceturksnī Rīgā biroju tirgus joprojām bija aktīvs pieprasījuma ziņā, taču salīdzinājumā ar pirmo ceturksni aktivitāte mazinājās.

Šā gada otrajā ceturksnī netika sākta jaunu biroju būvniecība, bet turpinājās iesākto projektu pabeigšana. Biroju ēku attīstītāji turpināja būvniecības sagatavošanas darbus projektiem New Hanza, kas atradīsies Pulkveža Brieža un Hanzas ielas kvartālā, un Business Garden Rīga, kas atradīsies Kārļa Ulmaņa gatvē pretī tirdzniecības centram Spice.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu a/s TV Play Baltics Latvijas filiāles padomē sācis Viasat vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko. Padomē darbu turpina Igaunijas pilsone Kristela Arna, bet padomi pametis Lietuvas pilsonis Ēvalds Tuls. Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā, tostarp TV3, LNT, Viasat, Star FM un Smart AD, darbosies kā viena organizācija All Media Baltics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadā turpināsies cīņa ar pirātisko saturu digitālajā un TV vidē, kas atņem auditorijas uzmanību un attiecīgi reklāmas naudu

«2018. gadā tirgus dabiskais pieaugums saglabāsies dažu procentu robežās – pārsvarā pateicoties digitālo tēriņu pieaugumam, taču, ņemot vērā vairākus būtiskus notikumus – Saeimas vēlēšanas, IKEA un dažu citu potenciālu reklāmdevēju ienākšanu, kopējais pieaugums varētu sasniegt pat 5%,» prognozē IDEA Havas Media stratēģiskais direktors Kaspars Ulsts.

«Lielākais notikums, kas pāršalca reklāmas nozari 2107. gada nogalē, bija konkurences padomes lēmums par All Media Baltics (AMB jeb bijušo MTG un LNT) TV kanālu cenu politikas regulēšanu. Lai gan vēl nav pilnīgas skaidrības par visām niansēm, daudziem reklāmdevējiem nākamgad būs jārēķinās ar cenu izmaiņām, kas savukārt varētu novest pie mediju salikuma pārstrukturēšanas par labu citiem TV kanāliem vai pat citiem mediju veidiem,» teic K. Ulsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ringier AG turpina paplašināt darbību Austrumeiropā un palielina savu starptautisko portfeli digitālo mediju un sludinājumu portālu jomā, šim nolūkam iegādājoties visas Axel Springer akcijas Ungārijā, Serbijā, Slovākijā, kā arī Baltijas valstīs Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Slovākijā uzņēmuma dibinātājs joprojām saglabās mazākuma akcijas. Citās valstīs Ringier grupai turpmāk piederēs 100 procenti akciju. Atbilstoši savai izaugsmes stratēģijai Axel Springer fokusējas uz digitālā biznesa attīstību lielos stratēģiskajos tirgos. Uzņēmuma lielākās investīcijas tiks novirzītas uz Vāciju, ASV un Poliju. Tādēļ veiksmīgais Ringier un Axel Springer kopuzņēmums Polijā saglabāsies bez izmaiņām.

Latvijā daļa no "Ringier Axel Springer Media AG" kopuzņēmuma ir darba portāls "cvmarket.lv".

Kopš Ringier Axel Springer Media AG dibināšanas 2010. gada jūlijā Ringier AG un Axel Springer SE kopuzņēmums ir attīstījies par vienu no lielākajiem un modernākajiem mediju uzņēmumiem Centrālajā un Austrumeiropā ar aptuveni 3100 darbiniekiem. Portfelī ietilpst vairāk nekā 200 digitālie un drukātie produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Coface Baltics” vadītāja amatā stājas finanšu un vadības speciālists Mindaugs Sventickas, kurš jau vairākus gadus ir bijis daļa no uzņēmuma.

Šajā amatā viņš nomainīs Mantvīdu Štareiku, kurš ir nolēmis turpināt savu profesionālo karjeru citā jomā.

“Mēs esam iecēluši profesionālu un pieredzējušu ekonomistu par “Coface Baltics” vadītāju. Viņš ir veicinājis arī uzņēmuma darbības paplašināšanu Baltijā, kā arī daudzus gadus palīdzējis stiprināt uzņēmuma darbību starptautiskajos tirgos. Mēs augstu vērtējam Mindauga profesionālās un vadības kompetences, kā arī esam priecīgi, ka varam viņam uzticēt tirdzniecības kredītu apdrošināšanas biznesu visās Baltijas valstīs,” saka Jaroslavs Javorskis, “Coface” izpilddirektors Centrāleiropā.

Pirms “Coface Baltics” vadības pārņemšanas, pēdējos divus gadus M. Sventickas vadīja “Coface PKZ”, kompānijas strukvienību Slovēnijā, kur viņš joprojām saglabās valdes locekļa pozīciju. Kopš 2005. gada M. Sventickas uzņēmumā ir ieņēmis dažādus vadošus amatus: līdz 2016. gadam viņš bija Risku parakstīšanas departamenta direktora vietnieks un pēc tam arī direktors, bet no 2016. līdz 2019. gadam M. Sventickas vadīja Baltijas Risku parakstīšanas departamentu.

Komentāri

Pievienot komentāru