Par Rīgas dzelzceļa stacijas pārbūvi turpinās sarunas ar Latvijas un Dānijas arhitektiem 

Žūrija metu konkursā par Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksu apbūvi piešķīrusi divas otrās vietas.

LETA, 2016. gada 28. novembris plkst. 18:18

Divas otrās vietas piešķirtas tāpēc, ka neviens no darbiem neatbilda visām pasūtītāja prasībām, šodien informēja konkursa žūrija.

Uzvarētāji konkursā ir arhitekti no Dānijas (PLH Arkitekter A/S sadarbībā ar COWI A/S), kā arī Latvijas SIA Outofbox (sadarbībā ar SIA RUUME arhitekti, SIA Vektors T, SIA E.Daniševska birojs un SIA Landshape). Abi otrās vietas ieguvēji atlīdzībā saņems 45 000 eiro.

Dānijas arhitekti iesniedza darbu ar devīzi R210G1A6, bet Latvijas arhitekti ar devīzi - SMXL2022. Darbus var aplūkot tīmekļa vietnē edzl.lv/lv/aktualitates/metu-konkurss.

Kultūras ministrijas eksperts Jānis Dripe uzsvēra, ka Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla apbūve ir sarežģīta gan no arhitektūras un publiskās ārtelpas viedokļa, gan transporta organizācijas un dzelzceļa specifisko tehnoloģiju viedokļa, tāpēc iesniegto darbu skaits - 15 - vērtējams ļoti atzīstami.

Vienlaikus viņš pastāstīja, ka bija arī nelieli kuriozi. Piemēram, viens piedāvājums bija «skaista grāmatiņa ar samērā ironiskām profesionālām piezīmēm par jaunas dzelzceļa stacijas un tilta nepieciešamību Latvijā».

Eiropas Dzelzceļa līnijas tuvākajos mēnešos diskutēs ar abiem otrās vietas ieguvējiem, lai rastu labāko risinājumu, iespējams, atsevišķas piedāvājuma sadaļas uzlabojot. Uzņēmuma pārstāvji norādīja, ka aizkavēšanās projektā nenotiks saistībā ar to, ka ir divi uzvarētāji, ņemot vērā, ka tāpat būtu jādiskutē ar uzvarētāju par darba iestrādi būvprojektā, tostarp vērtējot žūrijas rekomendācijas. Sākotnēji gan jāpārliecinās par visu darbu iesniedzēju atbilstību kvalifikācijas prasībām.

Tāpat žūrija piešķīra veicināšanas prēmijas trim darbiem, kuros bija iekļautas idejas, kas pasūtītajam nākotnē varētu būtu interesantas. Prēmiju 13 000 eiro apmērā saņēma arhitekti no Dānijas, Francijas un Igaunijas. Žūrija arī piešķīra īpašu veicināšanas prēmiju 21 000 eiro apmērā arhitektiem no Spānijas, kuri piedāvājuši atšķirīgu redzējumu Daugavas šķērsojumam, kas nākotnē varētu būt izmantojams.

Spānijas arhitekti piedāvā visus četrus sliežu ceļus (divus pašreizējos un divus jaunbūvējamos) novietot uz jaunbūvējamā tilta, savukārt pašreizējo Dzelzceļa tiltu atvēlēt gājēju un velosipēdistu plūsmai.

Aģentūra LETA jau rakstīja, ka konkursā tika iesniegti 15 darbi. Iepirkumu par būvprojektēšanas un būvniecības darbiem plānots izsludināt nākamā gada sākumā. Būvprojekta izstrāde paredzēta 2019.gadā, savukārt būvniecības darbi paredzēti līdz 2022.gadam.

Iesniegtos metus vērtēja starptautiska žūrija - arhitekte Džūlija Bolesa-Vilsone, pilsētplānotājs Džonatans Kendals, arhitekti Andis Sīlis un Egons Bērziņš, Kultūras ministrijas eksperts Jānis Dripe, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs Juris Dambis, Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvaldes Vēsturiskā centra plānošanas nodaļas galvenais teritorijas plānotājs Aigars Kušķis, Rīgas būvvaldes galvenais arhitekts-teritorijas plānotājs Viesturs Brūzis, Eiropas Dzelzceļa līniju Tehniskā departamenta direktors Jānis Eiduks, AS Latvijas Dzelzceļš Nekustamā īpašuma direkcijas Nekustamā īpašuma reģistrācijas daļas vadītāja vietniece Eva Kalviņa, kā arī Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks, Eiropas Dzelzceļa līniju valdes loceklis Dins Merirands.

Attiecīgais metu konkurss tika izsludināts jūlija sākumā. Tā mērķis bija iegūt piemērotāko metu Rīgas centrālajam multimodālā sabiedriskā transporta mezglam un Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tiltam. Teritorija aizņem 14 hektārus (ha), tā ietver Rīgas vēsturisko Centrālo dzelzceļa staciju, uzbērumu no Dzirnavu līdz Krasta ielai, kā arī plānoto Rail Baltica dzelzceļa tiltu pāri Daugavai.

Konkursam noteikta arī izpētes teritorija, kas ir aptuveni 59 ha, lai metu konkursa rezultātā iegūtu arī konkursa teritorijas kopējā ģenerālplāna attīstības priekšlikumus.

 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 03. oktobris plkst. 17:53

Līgumu par Rail Baltica finansēšanas un izpildes modeli parakstījušas astoņas no deviņām...

2016. gada 30. septembris plkst. 9:43

Vienošanās par dzelzceļa Rail Baltica projekta finansēšanas un izpildes nosacījumu...

2016. gada 15. septembris plkst. 8:22

Plāno Rail Baltica intermodālā centra projektēšanu; vēl gan jārisina lokālplānojuma un...

2016. gada 07. septembris plkst. 22:21

 Trešdien, 7.septembrī, Briselē kopuzņēmuma AS RB Rail padomes sēdē Baltijas valstu...

2016. gada 31. augusts plkst. 14:59

Ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

SIA Marine Digital System mērķis ir automatizēt procesus ostās, jūrniecības pakalpojumos...

Darbu sākusi latviešu uzņēmēju dibināta nekustamo īpašumu aģentu platforma «Big Bang Realty»,...

Kompāniju pārņemšanas un apvienošanās (M&A) darījumu jomā lielu aktivitāti tuvākajā laikā...

Lūšu dravā viesos aicina tos, kuri vēlas ko vairāk uzzināt par bišu...

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

No šīs sadaļas
2016. gada 25. novembris plkst. 16:44

Nākamajā gadā Rīgas pašvaldība pabeigs Juglas kanālmalas pārbūvi, izveidojot tur jaunu,...

2016. gada 25. novembris plkst. 16:21

EfTEN Capital uzņēmums SIA Auras Centrs pārstāvji Jelgavas pilsētas būvvaldei piektdien, 25.novembrī...

2016. gada 25. novembris plkst. 7:06

Lai novērstu nodokļu nemaksāšanu būvniecībā, tiek ieviesta solidārā atbildība, uzveļot...

2016. gada 24. novembris plkst. 17:31

Lielveikala Maxima būvniecības darbu dokumentos parakstus viltoju, lai vairāk nopelnītu, šodien...

2016. gada 24. novembris plkst. 11:12

Balstoties uz Ķekavas novada domes lēmumu, pašvaldības speciālisti šobrīd aktīvi...

2016. gada 22. novembris plkst. 13:37

Bauskā savu laiku nokalpojušā trošu tiltiņa vietā pār Mūsas upi šogad uzbūvēts...

2016. gada 17. novembris plkst. 17:32

Pagājuši tikai četri mēneši, kopš ekspluatācijā nodots ceļa Vecumnieki—Nereta...

2016. gada 17. novembris plkst. 16:57

Šonedēļ Bauskā uzsākts jauns projekts – Bauskas Centrālās bibliotēkas būvniecība....

2016. gada 17. novembris plkst. 12:10

Latvijas iedzīvotāji palēnām būvniecībā sāk novērtēt koku, kreditēšanas īpatsvaram...

2016. gada 16. novembris plkst. 14:46

Projekta Rail Baltica 1.kārtas aktivitāšu ieviesējs Latvijā Eiropas dzelceļa līnijas šodien...